Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
Στο κατά Μάρκον ( 10,6 ) τονίζεται η θεική προέλευση του άντρα και της γυναίκας
" από δε αρχής κτίσεως άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς "πρβλ.και Ματθ.19,4 " ουκ ανέγνωτε ότι ο κτίσας απ'αρχής άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς;"
Μπορούμε να πούμε ότι ο Ιησούς διατύπωσε μια βασική αρχή ισοτιμίας των δύο φύλων;
Ο Ιησούς δεν έδιωχνε τις γυναίκες που ήθελαν να τον ακολουθήσουν ως μαθήτριες ( Μάρκος 14.3 και 15 , 40 Ματθαίος 27 , 55 Λουκάς 8,2 και 10, 38 )
Παρόλα αυτά γιατι δεν έχουμε μαθητριες του Χριστού στις οποίες αναφερόμαστε όπως στους μαθητές του Χριστού;
Επίσης σύμφωνα με τον ιουδαικό νόμο δικαίωμα διαζυγίου είχε μόνο ο άντρας , μπορούσε να απαλλαγή απο τη γυναίκα με μια απλή μονομερή δήλωση βουλήσεως - ο Χριστός , τονίζει ότι ο γάμος δε μπορεί να διαλυθεί ούτε απο τη γυναίκα ούτε απο τον άντρα παρά μόνο σε περίπτωση μοιχείας .
Πιστεύεται ότι αυτή την αξιοπρέπεια που πρόσφερε στις γυναίκες και την ισοτιμία έφερε τις γυναίκες ένα βήμα κοντά στη διδασκαλία του και έτσι στην εξάπλωση του χριστιανισμού;
Αναφερόμενη ίσως και σε μια μαθήτρια του με το όνομα Ταβιθά;
Αναφέρομαι και γενικεύω τις ερωτήσεις απο τη σκοπιά καθαρά της Ορθόδοξης Χριστιανικής Ιστορίας
" από δε αρχής κτίσεως άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς "πρβλ.και Ματθ.19,4 " ουκ ανέγνωτε ότι ο κτίσας απ'αρχής άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς;"
Μπορούμε να πούμε ότι ο Ιησούς διατύπωσε μια βασική αρχή ισοτιμίας των δύο φύλων;
Ο Ιησούς δεν έδιωχνε τις γυναίκες που ήθελαν να τον ακολουθήσουν ως μαθήτριες ( Μάρκος 14.3 και 15 , 40 Ματθαίος 27 , 55 Λουκάς 8,2 και 10, 38 )
Παρόλα αυτά γιατι δεν έχουμε μαθητριες του Χριστού στις οποίες αναφερόμαστε όπως στους μαθητές του Χριστού;
Επίσης σύμφωνα με τον ιουδαικό νόμο δικαίωμα διαζυγίου είχε μόνο ο άντρας , μπορούσε να απαλλαγή απο τη γυναίκα με μια απλή μονομερή δήλωση βουλήσεως - ο Χριστός , τονίζει ότι ο γάμος δε μπορεί να διαλυθεί ούτε απο τη γυναίκα ούτε απο τον άντρα παρά μόνο σε περίπτωση μοιχείας .
Πιστεύεται ότι αυτή την αξιοπρέπεια που πρόσφερε στις γυναίκες και την ισοτιμία έφερε τις γυναίκες ένα βήμα κοντά στη διδασκαλία του και έτσι στην εξάπλωση του χριστιανισμού;
Αναφερόμενη ίσως και σε μια μαθήτρια του με το όνομα Ταβιθά;
Αναφέρομαι και γενικεύω τις ερωτήσεις απο τη σκοπιά καθαρά της Ορθόδοξης Χριστιανικής Ιστορίας
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
vasilikirimp, ο Κυριος "βλεπει" φυση ανθρωπου και οχι φυλο. Γιαυτο και ως προσλημμα κατα την ενανθρωπηση Του, καλειται Υιος Ανθρωπου, ως προς την ανθρωπινη του φυση, ακριβως για να υποδηλωσει την υποστατικη καθολικη συμμετοχη της ανθρωπινης φυσεως στην θεωση, ανεξαρτητως φυλου.
Μα θα μου πεις; Ναι αλλα ο Χριστος ηταν Ανδρας, δεν ηταν γυναικα. Και θα σου απαντησει η γραφη, οτι: στην ουρανια βασιλεια ουκ εστιν αρσεν η θηλυ, με τα λογια του Ιδιου του Λογου του Θεου.
Δηλαδη προηγειται η φυση που λαμβανει υπαρξη με την υποσταση ενος εκαστου εξ'ημων, και ακολουθει, επεται το φυλο του καθενος. Πρωτα εισαι ανθρωπος και επειτα γυναικα, ανδρας, και εσχατως και τριτου φυλου, ετσι οπως καταντησαμε στις μερες μας..
Με αλλα λογια ο Χριστος δεν μιλαει απλα για την ισοτητα, αλλα την υποστασιαζει την ισοτητα στο Προσωπο Του, με την ενανθρωπηση Του, καθως συγκαταβαινει μεχρι ακαταληπτου για εμας, σημειου τετοιου ως Θεος, ωστε να εξισωσει ανθρωπινη και Θεϊκη φυση στο θεανδρικο του Ειναι.
Ο Ιδιος ειναι η απολυτη ισοτητα, δικαιοσυνη, ισομερεια, αγαθοτητα, αγαπη, στο πληρωμα τους και απειρως πανω απο αυτα, που τα εχει μεν ως ιδιοτητες, αλλα δεν ειναι ουσια Του αυτα.
Προσπαθησε στην σκεψη σου, να μην εξομοιωνεις τον Κυριο με την διδασκαλια Του. Μιλαει ο Κυριος, για πολλα κακως κειμενα, που εχουν οι ανθρωποι, αλλα ΔΕΝ ειναι αυτα τα οποια λεει ο Ιδιος, συστατικα της υπαρξεως Του.
Ειναι ιδιαιτερα κρισιμο αυτο το σημειο. Εκει την πατανε ολοι οσοι ΔΕΝ δεχονται την Θεοτητα του Χριστου. Εκει σκονταφτουν με τον λογισμο τους.
Σου λεει ο αλλος: Μιλησε για ισοτητα ο Χριστος και για δικαιοσυνη. Ε, και; Καλα εκανε, μπραβο, αλλα μιλησαν κι αλλοι. Αρα λενε αυτοι, ηταν ενας επαναστατης, ενας πολυ καλος ανθρωπος, ενας τρομερος φιλοσοφος και λοιπες τετοιες πλανες..
Ομως δεν καταλαβαινουν οτι ΔΕΝ ειναι αυτα ο Χριστος. Η ουσια της διδασκαλια Του, ειναι να δωσει μια οδο, εναν δρομο, μια αγωγη, ενα προτυπο, για την θεωση του ανθρωπου, μια λυτρωση ωστε να ξεφυγει ο ανθρωπος απο τον φαυλο κυκλο της αμαρτιας, της πτωσης, της φθορας, του θανατου, και να φτασει να μετεχει στον Θεο, να γινει ο ιδιος Θεος κατα χαριν βεβαια.
Δηλαδη οι αρετες ειναι τα σκαλοπατια, για να πατησει επανω κανεις και να θεωθει. Οχι για να τις παρει και να τις κουναει ηθικιστικα και να λεει: Κοιταξτε εγω εφαρμοζω ισοτητα στην κοινωνια μου, αρα τελειωσαμε.
Αυτο εχουν παθει οι δυτικες κοινωνιες. Γεμισαν ισοτητα, ανθρωπινα δικαιωματα, προνομια, σιγουρια, ασφαλεια, φιλανθρωπια, αλλα Θεο ΔΕΝ εχουν. Και γιαυτο γυρνανε ολα τουμπα, και βλεπουμε την καταληξη.
Ολα ειναι οδος και αναφορα προς τον Χριστο, ανευ αυτου χανουν το νοημα τους, την αξια τους, τον σκοπο τους. Ακομα και η περιφημη ισοτητα.
Μα θα μου πεις; Ναι αλλα ο Χριστος ηταν Ανδρας, δεν ηταν γυναικα. Και θα σου απαντησει η γραφη, οτι: στην ουρανια βασιλεια ουκ εστιν αρσεν η θηλυ, με τα λογια του Ιδιου του Λογου του Θεου.
Δηλαδη προηγειται η φυση που λαμβανει υπαρξη με την υποσταση ενος εκαστου εξ'ημων, και ακολουθει, επεται το φυλο του καθενος. Πρωτα εισαι ανθρωπος και επειτα γυναικα, ανδρας, και εσχατως και τριτου φυλου, ετσι οπως καταντησαμε στις μερες μας..
Με αλλα λογια ο Χριστος δεν μιλαει απλα για την ισοτητα, αλλα την υποστασιαζει την ισοτητα στο Προσωπο Του, με την ενανθρωπηση Του, καθως συγκαταβαινει μεχρι ακαταληπτου για εμας, σημειου τετοιου ως Θεος, ωστε να εξισωσει ανθρωπινη και Θεϊκη φυση στο θεανδρικο του Ειναι.
Ο Ιδιος ειναι η απολυτη ισοτητα, δικαιοσυνη, ισομερεια, αγαθοτητα, αγαπη, στο πληρωμα τους και απειρως πανω απο αυτα, που τα εχει μεν ως ιδιοτητες, αλλα δεν ειναι ουσια Του αυτα.
Προσπαθησε στην σκεψη σου, να μην εξομοιωνεις τον Κυριο με την διδασκαλια Του. Μιλαει ο Κυριος, για πολλα κακως κειμενα, που εχουν οι ανθρωποι, αλλα ΔΕΝ ειναι αυτα τα οποια λεει ο Ιδιος, συστατικα της υπαρξεως Του.
Ειναι ιδιαιτερα κρισιμο αυτο το σημειο. Εκει την πατανε ολοι οσοι ΔΕΝ δεχονται την Θεοτητα του Χριστου. Εκει σκονταφτουν με τον λογισμο τους.
Σου λεει ο αλλος: Μιλησε για ισοτητα ο Χριστος και για δικαιοσυνη. Ε, και; Καλα εκανε, μπραβο, αλλα μιλησαν κι αλλοι. Αρα λενε αυτοι, ηταν ενας επαναστατης, ενας πολυ καλος ανθρωπος, ενας τρομερος φιλοσοφος και λοιπες τετοιες πλανες..
Ομως δεν καταλαβαινουν οτι ΔΕΝ ειναι αυτα ο Χριστος. Η ουσια της διδασκαλια Του, ειναι να δωσει μια οδο, εναν δρομο, μια αγωγη, ενα προτυπο, για την θεωση του ανθρωπου, μια λυτρωση ωστε να ξεφυγει ο ανθρωπος απο τον φαυλο κυκλο της αμαρτιας, της πτωσης, της φθορας, του θανατου, και να φτασει να μετεχει στον Θεο, να γινει ο ιδιος Θεος κατα χαριν βεβαια.
Δηλαδη οι αρετες ειναι τα σκαλοπατια, για να πατησει επανω κανεις και να θεωθει. Οχι για να τις παρει και να τις κουναει ηθικιστικα και να λεει: Κοιταξτε εγω εφαρμοζω ισοτητα στην κοινωνια μου, αρα τελειωσαμε.
Αυτο εχουν παθει οι δυτικες κοινωνιες. Γεμισαν ισοτητα, ανθρωπινα δικαιωματα, προνομια, σιγουρια, ασφαλεια, φιλανθρωπια, αλλα Θεο ΔΕΝ εχουν. Και γιαυτο γυρνανε ολα τουμπα, και βλεπουμε την καταληξη.
Ολα ειναι οδος και αναφορα προς τον Χριστο, ανευ αυτου χανουν το νοημα τους, την αξια τους, τον σκοπο τους. Ακομα και η περιφημη ισοτητα.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
Φυσικα, ποσες γυναικες δεν εκαναν τεραστιο αποστολικο εργο, η Αγια Φωτεινη η Ισαποστολος στα χρονια του Κυριου εδρασε.
Δεν εχουμε μαθητριες του Χριστου οπως τις εννοεις για να επανορθωθει η """αδικια""".
Δλδ εχουμε την Παναγια απο την μια μερια, και 12 Αποστολους ,καιπαλιτιποταδενεγινε, απο την αλλη.
Δεν χρειαζετε να πω τπτ για την διδασκαλια του Χριστου εκεινη την εποχη περι συμπεριφορας απεναντι στην γυναικα το μονο που θα αναφερω ειναι οτι οι ανθρωποι χρειαστηκαν 1900τοσα χρονια για να....την ανακαλυψουν μονοι τους, διαβασε και λιγο Γραφη καυμενε...
Δεν εχουμε μαθητριες του Χριστου οπως τις εννοεις για να επανορθωθει η """αδικια""".
Δλδ εχουμε την Παναγια απο την μια μερια, και 12 Αποστολους ,καιπαλιτιποταδενεγινε, απο την αλλη.
Δεν χρειαζετε να πω τπτ για την διδασκαλια του Χριστου εκεινη την εποχη περι συμπεριφορας απεναντι στην γυναικα το μονο που θα αναφερω ειναι οτι οι ανθρωποι χρειαστηκαν 1900τοσα χρονια για να....την ανακαλυψουν μονοι τους, διαβασε και λιγο Γραφη καυμενε...
Δημοσ.: 590
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
panos0 έγραψε:Φυσικα, ποσες γυναικες δεν εκαναν τεραστιο αποστολικο εργο, η Αγια Φωτεινη η Ισαποστολος στα χρονια του Κυριου εδρασε.
Δεν εχουμε μαθητριες του Χριστου οπως τις εννοεις για να επανορθωθει η """αδικια""".
Δλδ εχουμε την Παναγια απο την μια μερια, και 12 Αποστολους ,καιπαλιτιποταδενεγινε, απο την αλλη.
Δεν χρειαζετε να πω τπτ για την διδασκαλια του Χριστου εκεινη την εποχη περι συμπεριφορας απεναντι στην γυναικα το μονο που θα αναφερω ειναι οτι οι ανθρωποι χρειαστηκαν 1900τοσα χρονια για να....την ανακαλυψουν μονοι τους, διαβασε και λιγο Γραφη καυμενε...
όλα αυτά αφορούν εμένα;;;;;
μιλάω για "αδικία ";
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
Οχι δεν μιλας για αδικια εγω μιλαω φυσικα εντος πολλων εισαγωγικων οπως φαινετε και λεω χιουμοριστικα οτι για να ισοφαρισει ο Χριστος την Υπεραγια Θεοτοκο διαλεξε 12 ανδρες Αποστολους. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν υπηρχαν γυναικες αποστολοι.
Η ανθρωποτητα ανακαλυψε (ας δεχθουμε οτι το εκανε) την ισοτητα ειτε μεταξυ φυλων ειτε χρωματος μετα απο 1900 χρονια απο οταν μιλησε ο Χριστος γιαυτην. Εαν διαβαζε την Γραφη θα το ειχε κανει πολυ νωριτερα.
Η ανθρωποτητα ανακαλυψε (ας δεχθουμε οτι το εκανε) την ισοτητα ειτε μεταξυ φυλων ειτε χρωματος μετα απο 1900 χρονια απο οταν μιλησε ο Χριστος γιαυτην. Εαν διαβαζε την Γραφη θα το ειχε κανει πολυ νωριτερα.
Δημοσ.: 590
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
Δημοσ.: 591 " Έρχομαι και εγώ...."
I'll take lives and show all no mercy that night
Attack those not knowing my force
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
Ο Απόστολος Παύλος στην προς Εφεσίους επιστολή, που διαβάζεται και στο Μυστήριο του Γάμου, εξηγεί κατ' ακρίβειαν την κατά Χριστόν σχέση των δύο συζύγων:
"21 υποτασσόμενοι αλλήλοις εν φόβω Χριστού. 22 Αι γυναίκες τοίς ιδίοις ανδράσιν υποτάσσεσθε ως τώ Κυρίω, 23 ότι ο ανήρ εστι κεφαλή της γυναικός, ως και ο Χριστός κεφαλή της εκκλησίας, και αυτός εστι σωτήρ τού σώματος. 24 αλλ' ώσπερ η εκκλησία υποτάσσεται τώ Χριστώ, ούτω και αι γυναίκες τοίς ιδίοις ανδράσιν εν παντί. 25 οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτών, καθώς και ο Χριστός ηγάπησε την εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής, 26 ίνα αυτήν αγιάση καθαρίσας τώ λουτρώ τού ύδατος εν ρήματι, 27 ίνα παραστήση αυτήν εαυτώ ένδοξον την εκκλησίαν, μη έχουσαν σπίλον ή ρυτίδα ή τι των τοιούτων, αλλ' ίνα ή αγία και άμωμος. 28 ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά· 29 ουδείς γάρ ποτε την εαυτού σάρκα εμίσησεν, αλλ' εκτρέφει και θάλπει αυτήν, καθώς και ο Χριστός την εκκλησίαν· 30 ότι μέλη εσμέν τού σώματος αυτού, εκ της σαρκός αυτού και εκ των οστέων αυτού· 31 αντί τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν. 32 το μυστήριον τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την εκκλησίαν. 33 πλήν και υμείς οι καθ' ένα έκαστος την εαυτού γυναίκα ούτως αγαπάτω ως εαυτόν, η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα." (Εφεσίους 5, 21-33)
Δεν θα το μεταφράσω κατά λέξη, αλλά θα πω το νόημά του για όσους δυσκολεύονται με τα αρχαία. Ο Απόστολος ζητά από τις γυναίκες να υποτάσσονται στους συζύγους τους, από σεβασμό και αγάπη, όπως υποτάσσονται στον Κύριο και επειδή υποτάσσονται στο Κύριο. Λέει όμως και στους άντρες, που αναλαμβάνουν με τον τρόπο αυτό και την ευθύνη της σωτηρίας των συντρόφων τους, ότι πρέπει να τις αγαπούν όπως ο Κύριος αγάπησε την Εκκλησία και θυσιάστηκε γι αυτή. Είναι επομένως μεγάλη η ευθύνη, που ανατίθεται στους άντρες, να είναι δηλαδή υπεύθυνοι απέναντι στο Θεό για της σωτηρία ολόκληρης της οικογένειάς τους συμπεριλαμβανομένης και της συζύγου τους. Και οι γυναίκες απελευθερωμένες από τη μέριμνα της πορείας της οικογένειας μπορούν με αγάπη ν' αφοσιωθούν στη φροντίδα του συζύγου και των παιδιών.
Η ανάθεση ρόλων στον άντρα και τη γυναίκα από το Θεό, έχει σωτηριολογική έννοια και δεν αποτελεί διάκριση ή υποτίμηση κανενός από τους δυο. Απλά ο καθένας αναλαμβάνει, εφόσον αγαπά τον Θεό και την/τον σύντροφό του να διακονήσει σύμφωνα με το ρόλο που του ανατέθηκε, ώστε να πετύχει τη σωτηρία της ψυχής του, αλλά και τη σωτηρία της ψυχής των υπολοίπων μελών της οικογενείας.
Η ιεράρχηση των ρόλων έχει κι ένα ακόμη σκοπό. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται μια και καλή οι συγκρούσεις. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν διαφωνίες, όταν ο καθένας κάνει με αγάπη αυτό που πρέπει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Αυτή την ευλογημένη κατάσταση την έζησα εγώ στην οικογένεια του παππού από τη μεριά της μητέρας μου. Και οι δύο γονείς της μητέρας μου ήταν αξιολογότατοι άνθρωποι με πλατιά μόρφωση (δικηγόρος ο παππούς και δασκάλα η γιαγιά), αλλά και πολύ αγάπη και πίστη στο Θεό. Ο Θεός τους έδωσε 4 παιδιά, έτσι η γιαγιά μου εγκατέλειψε την καριέρα της και αφοσιώθηκε στη φροντίδα των παιδιών και του συζύγου της. Συμπλήρωναν πάντοτε ο ένας τον άλλον και στήριζαν ο ένας τον άλλον στις αποφάσεις τους. Όμως όταν έφθανε η ώρα των σημαντικών αποφάσεων για το μέλλον της οικογένειας και των παιδιών, η γιαγιά έλεγε τη γνώμη της και ο παππούς τη σεβόταν, όμως εκείνος έπαιρνε την τελική απόφαση, την οποία την σέβονταν και την τηρούσαν όλα τα μέλη της οικογένειας.
Δυστυχώς σήμερα η ατμόσφαιρα αυτή έχει χαθεί. Οι ρόλοι των συζύγων έχουν αλληλοεπικαλύψεις και ο εγωισμός τους οδηγεί σε συνεχείς συγκρούσεις. Τα παιδιά που βιώνουν αυτή την ατμόσφαιρα αλληλοαμφισβήτησης καταλήγουν ν΄αμφισβητούν κι αυτά τους γονείς τους. Έτσι η οικογένεια αντί για λιμάνι αγάπης και ανάπαυσης γίνεται αρένα συγκρούσεων και άγχους.
Ας καθίσουν όσοι ετοιμάζονται σήμερα ή μόλις έχουν κάνει οικογένεια να σκεφτούν, πια από τις δυο εικόνες αυτές θεωρούν ότι μπορεί να δώσει την ευτυχία και τη γαλήνη σ' αυτή τη ζωή, αλλά και μεγαλύτερη βοήθεια για την επίτευξη της αιώνιας ζωής, κι ας κάνουν την επιλογή τους.
Βεβαίως η υποταγή του θελήματός μας στο θέλημα του Θεού, σημαίνει να παλέψουμε με τον εγωισμό μας και να τον νικήσουμε. Μετά το βήμα της υιοθέτησης των ρόλων μέσα στην οικογένεια, που μας ανέθεσε ο Κύριος για τη σωτηρία μας, είναι σαφώς ευκολότερη.
"21 υποτασσόμενοι αλλήλοις εν φόβω Χριστού. 22 Αι γυναίκες τοίς ιδίοις ανδράσιν υποτάσσεσθε ως τώ Κυρίω, 23 ότι ο ανήρ εστι κεφαλή της γυναικός, ως και ο Χριστός κεφαλή της εκκλησίας, και αυτός εστι σωτήρ τού σώματος. 24 αλλ' ώσπερ η εκκλησία υποτάσσεται τώ Χριστώ, ούτω και αι γυναίκες τοίς ιδίοις ανδράσιν εν παντί. 25 οι άνδρες αγαπάτε τας γυναίκας εαυτών, καθώς και ο Χριστός ηγάπησε την εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκεν υπέρ αυτής, 26 ίνα αυτήν αγιάση καθαρίσας τώ λουτρώ τού ύδατος εν ρήματι, 27 ίνα παραστήση αυτήν εαυτώ ένδοξον την εκκλησίαν, μη έχουσαν σπίλον ή ρυτίδα ή τι των τοιούτων, αλλ' ίνα ή αγία και άμωμος. 28 ούτως οφείλουσιν οι άνδρες αγαπάν τας εαυτών γυναίκας ως τα εαυτών σώματα. ο αγαπών την εαυτού γυναίκα εαυτόν αγαπά· 29 ουδείς γάρ ποτε την εαυτού σάρκα εμίσησεν, αλλ' εκτρέφει και θάλπει αυτήν, καθώς και ο Χριστός την εκκλησίαν· 30 ότι μέλη εσμέν τού σώματος αυτού, εκ της σαρκός αυτού και εκ των οστέων αυτού· 31 αντί τούτου καταλείψει άνθρωπος τον πατέρα και την μητέρα και προσκολληθήσεται προς την γυναίκα αυτού, και έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν. 32 το μυστήριον τούτο μέγα εστίν, εγώ δε λέγω εις Χριστόν και εις την εκκλησίαν. 33 πλήν και υμείς οι καθ' ένα έκαστος την εαυτού γυναίκα ούτως αγαπάτω ως εαυτόν, η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα." (Εφεσίους 5, 21-33)
Δεν θα το μεταφράσω κατά λέξη, αλλά θα πω το νόημά του για όσους δυσκολεύονται με τα αρχαία. Ο Απόστολος ζητά από τις γυναίκες να υποτάσσονται στους συζύγους τους, από σεβασμό και αγάπη, όπως υποτάσσονται στον Κύριο και επειδή υποτάσσονται στο Κύριο. Λέει όμως και στους άντρες, που αναλαμβάνουν με τον τρόπο αυτό και την ευθύνη της σωτηρίας των συντρόφων τους, ότι πρέπει να τις αγαπούν όπως ο Κύριος αγάπησε την Εκκλησία και θυσιάστηκε γι αυτή. Είναι επομένως μεγάλη η ευθύνη, που ανατίθεται στους άντρες, να είναι δηλαδή υπεύθυνοι απέναντι στο Θεό για της σωτηρία ολόκληρης της οικογένειάς τους συμπεριλαμβανομένης και της συζύγου τους. Και οι γυναίκες απελευθερωμένες από τη μέριμνα της πορείας της οικογένειας μπορούν με αγάπη ν' αφοσιωθούν στη φροντίδα του συζύγου και των παιδιών.
Η ανάθεση ρόλων στον άντρα και τη γυναίκα από το Θεό, έχει σωτηριολογική έννοια και δεν αποτελεί διάκριση ή υποτίμηση κανενός από τους δυο. Απλά ο καθένας αναλαμβάνει, εφόσον αγαπά τον Θεό και την/τον σύντροφό του να διακονήσει σύμφωνα με το ρόλο που του ανατέθηκε, ώστε να πετύχει τη σωτηρία της ψυχής του, αλλά και τη σωτηρία της ψυχής των υπολοίπων μελών της οικογενείας.
Η ιεράρχηση των ρόλων έχει κι ένα ακόμη σκοπό. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται μια και καλή οι συγκρούσεις. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν διαφωνίες, όταν ο καθένας κάνει με αγάπη αυτό που πρέπει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Αυτή την ευλογημένη κατάσταση την έζησα εγώ στην οικογένεια του παππού από τη μεριά της μητέρας μου. Και οι δύο γονείς της μητέρας μου ήταν αξιολογότατοι άνθρωποι με πλατιά μόρφωση (δικηγόρος ο παππούς και δασκάλα η γιαγιά), αλλά και πολύ αγάπη και πίστη στο Θεό. Ο Θεός τους έδωσε 4 παιδιά, έτσι η γιαγιά μου εγκατέλειψε την καριέρα της και αφοσιώθηκε στη φροντίδα των παιδιών και του συζύγου της. Συμπλήρωναν πάντοτε ο ένας τον άλλον και στήριζαν ο ένας τον άλλον στις αποφάσεις τους. Όμως όταν έφθανε η ώρα των σημαντικών αποφάσεων για το μέλλον της οικογένειας και των παιδιών, η γιαγιά έλεγε τη γνώμη της και ο παππούς τη σεβόταν, όμως εκείνος έπαιρνε την τελική απόφαση, την οποία την σέβονταν και την τηρούσαν όλα τα μέλη της οικογένειας.
Δυστυχώς σήμερα η ατμόσφαιρα αυτή έχει χαθεί. Οι ρόλοι των συζύγων έχουν αλληλοεπικαλύψεις και ο εγωισμός τους οδηγεί σε συνεχείς συγκρούσεις. Τα παιδιά που βιώνουν αυτή την ατμόσφαιρα αλληλοαμφισβήτησης καταλήγουν ν΄αμφισβητούν κι αυτά τους γονείς τους. Έτσι η οικογένεια αντί για λιμάνι αγάπης και ανάπαυσης γίνεται αρένα συγκρούσεων και άγχους.
Ας καθίσουν όσοι ετοιμάζονται σήμερα ή μόλις έχουν κάνει οικογένεια να σκεφτούν, πια από τις δυο εικόνες αυτές θεωρούν ότι μπορεί να δώσει την ευτυχία και τη γαλήνη σ' αυτή τη ζωή, αλλά και μεγαλύτερη βοήθεια για την επίτευξη της αιώνιας ζωής, κι ας κάνουν την επιλογή τους.
Βεβαίως η υποταγή του θελήματός μας στο θέλημα του Θεού, σημαίνει να παλέψουμε με τον εγωισμό μας και να τον νικήσουμε. Μετά το βήμα της υιοθέτησης των ρόλων μέσα στην οικογένεια, που μας ανέθεσε ο Κύριος για τη σωτηρία μας, είναι σαφώς ευκολότερη.
- panosgreece
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2941
- Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
στην ουρανια βασιλεια ουκ εστιν αρσεν η θηλυ, με τα λογια του Ιδιου του Λογου του Θεου.
«Άγιοι της ημέρας, πρεσβεύσατε υπέρ ημών»
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25446
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Διδασκαλία του Ιησού - ισοτιμία μεταξύ αντρών και γυναικών;
Νίκο (filotas) ευχαριστούμε για το άψογο κείμενο!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.