Συμβουλές για βιώσιμη κατανάλωση
http://mystakidis.com/istologio/?p=192
Σταμάτησε την αλλαγή του κλίματος
Συντονιστής: Συντονιστές
Ο κακός μας ο καιρός σε 80 χρόνια
Ερημος στη Μεσόγειο, στέπες στη Βραζιλία, εύκρατο κλίμα στη Ρωσία και «βύθιση» ολόκληρων περιοχών σε όλο τον κόσμο προβλέπει η επικαιροποιημένη έκθεση των Ηνωμένων Εθνών
Οι κλιματολογικές αλλαγές που φέρνουν ήδη την «κόλαση» επί γης για τις φτωχότερες χώρες του πλανήτη, θα αλλάξουν το «σπίτι» μας οριστικά μέσα στα επόμενα 80 χρόνια.
Βάσει της έκθεσης των Ηνωμένων Εθνών που δημοσιεύθηκε αυτήν την εβδομάδα, κλιματολογικά «σοκ» έχουν ήδη αρχίσει να πλήττουν τη Γη, με τις φτωχότερες χώρες να υφίστανται τις μεγαλύτερες συνέπειες παρ ότι έχουν τις λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Και οι χώρες αυτές, όπως το Μπαγκλαντές, η Ινδία, το Βιετνάμ και η Γουατεμάλα, που είδαν να τις χτυπούν μέσα σε έναν χρόνο δεκάδες τυφώνες, αφήνοντας εκατομμύρια ανθρώπους άστεγους, υποχρεώνονται να περικόψουν τα αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά προγράμματά τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του μεταβαλλόμενου κλίματος.
Παρά τις δεσμεύσεις των ισχυρών, τα μέτρα που λαμβάνονται για την επιβράδυνση των κλιματολογικών αλλαγών και της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι ελάχιστα. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος των ανεπτυγμένων χωρών δεν θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, το τέλος του αιώνα θα βρει την ανθρωπότητα σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον.
Οι κλιματολόγοι Φραντς Ρούμπελ του Πανεπιστημίου της Βιέννης και Μάρκους Κότεκ της Κεντρικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας Βιέννης, ανέλυσαν τα ευρήματα της τέταρτης έκθεσης για το κλίμα του ΟΗΕ και διαπίστωσαν ότι ο παγκόσμιος χάρτης «γράφεται» από την αρχή ανατρέποντας τα κλιματολογικά και, κατά συνέπεια, πλουτοπαραγωγικά δεδομένα που ισχύουν σήμερα.
Για παράδειγμα, οι χώρες περί τη Μεσόγειο και κυρίως το Μαρόκο, οι ακτές της Ισπανίας, η Αλγερία και η Τυνησία, όπως και η Κύπρος, θα μετατραπούν σε άγονες στέπες. Οι παγετώνες στις Αλπεις, τις Ανδεις, ακόμη και στα Ιμαλάια θα πάψουν να υπάρχουν, καταστρέφοντας τα οικοσυστήματα. Τα κράτη νοτίως των ΗΠΑ, αρχής γενομένης από το Μεξικό, θα υποστούν ερημοποίηση.
«Κερδισμένη» θα είναι η Ινδία, από την άποψη της αύξησης των βροχοπτώσεων και άρα της βλάστησης και των καλλιεργειών, ενώ η Ανατολική Ευρώπη και η Κεντρική Ασία θα αποκτήσουν ηπιότερο κλίμα, που θα βελτιώσει τη γονιμότητα του εδάφους. Η Ρωσία, η Ουκρανία και οι σκανδιναβικές χώρες θα αποκτήσουν εύκρατο κλίμα. Το «κέρδος» αυτό, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα είναι πρόσκαιρο, αφού το λιώσιμο των παγετώνων θα οδηγήσει όλο τον πλανήτη σε νέες περιπέτειες.

Μαρία Αδαμίδου
madam@pegasus. gr
Link: Εφημερίδα Έθνος
http://whispering-planet.blogspot.com/2007/12/80.html
Ερημος στη Μεσόγειο, στέπες στη Βραζιλία, εύκρατο κλίμα στη Ρωσία και «βύθιση» ολόκληρων περιοχών σε όλο τον κόσμο προβλέπει η επικαιροποιημένη έκθεση των Ηνωμένων Εθνών
Οι κλιματολογικές αλλαγές που φέρνουν ήδη την «κόλαση» επί γης για τις φτωχότερες χώρες του πλανήτη, θα αλλάξουν το «σπίτι» μας οριστικά μέσα στα επόμενα 80 χρόνια.
Βάσει της έκθεσης των Ηνωμένων Εθνών που δημοσιεύθηκε αυτήν την εβδομάδα, κλιματολογικά «σοκ» έχουν ήδη αρχίσει να πλήττουν τη Γη, με τις φτωχότερες χώρες να υφίστανται τις μεγαλύτερες συνέπειες παρ ότι έχουν τις λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Και οι χώρες αυτές, όπως το Μπαγκλαντές, η Ινδία, το Βιετνάμ και η Γουατεμάλα, που είδαν να τις χτυπούν μέσα σε έναν χρόνο δεκάδες τυφώνες, αφήνοντας εκατομμύρια ανθρώπους άστεγους, υποχρεώνονται να περικόψουν τα αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά προγράμματά τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του μεταβαλλόμενου κλίματος.
Παρά τις δεσμεύσεις των ισχυρών, τα μέτρα που λαμβάνονται για την επιβράδυνση των κλιματολογικών αλλαγών και της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι ελάχιστα. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος των ανεπτυγμένων χωρών δεν θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, το τέλος του αιώνα θα βρει την ανθρωπότητα σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον.
Οι κλιματολόγοι Φραντς Ρούμπελ του Πανεπιστημίου της Βιέννης και Μάρκους Κότεκ της Κεντρικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας Βιέννης, ανέλυσαν τα ευρήματα της τέταρτης έκθεσης για το κλίμα του ΟΗΕ και διαπίστωσαν ότι ο παγκόσμιος χάρτης «γράφεται» από την αρχή ανατρέποντας τα κλιματολογικά και, κατά συνέπεια, πλουτοπαραγωγικά δεδομένα που ισχύουν σήμερα.
Για παράδειγμα, οι χώρες περί τη Μεσόγειο και κυρίως το Μαρόκο, οι ακτές της Ισπανίας, η Αλγερία και η Τυνησία, όπως και η Κύπρος, θα μετατραπούν σε άγονες στέπες. Οι παγετώνες στις Αλπεις, τις Ανδεις, ακόμη και στα Ιμαλάια θα πάψουν να υπάρχουν, καταστρέφοντας τα οικοσυστήματα. Τα κράτη νοτίως των ΗΠΑ, αρχής γενομένης από το Μεξικό, θα υποστούν ερημοποίηση.
«Κερδισμένη» θα είναι η Ινδία, από την άποψη της αύξησης των βροχοπτώσεων και άρα της βλάστησης και των καλλιεργειών, ενώ η Ανατολική Ευρώπη και η Κεντρική Ασία θα αποκτήσουν ηπιότερο κλίμα, που θα βελτιώσει τη γονιμότητα του εδάφους. Η Ρωσία, η Ουκρανία και οι σκανδιναβικές χώρες θα αποκτήσουν εύκρατο κλίμα. Το «κέρδος» αυτό, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα είναι πρόσκαιρο, αφού το λιώσιμο των παγετώνων θα οδηγήσει όλο τον πλανήτη σε νέες περιπέτειες.

Μαρία Αδαμίδου
madam@pegasus. gr
Link: Εφημερίδα Έθνος
http://whispering-planet.blogspot.com/2007/12/80.html
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
Ανεπαρκή αποτελέσματα από τη Συνδιάσκεψη στο Μπαλί για το κλίμα
Το 2007 ήταν η χρονιά στην οποία το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής φάνηκε να παίρνει επιτέλους μια θέση που του αξίζει στην ενημέρωση και την πολιτική ατζέντα.
Καταρχάς, οι εκθέσεις του Διακυβερνητικού Πάνελ για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) που δημοσιεύτηκαν μέσα στο 2007 δεν αφήνουν πια κανένα περιθώριο για δικαιολογίες ή καθυστερήσεις: αν δεν αλλάξει η σημερινή κατάσταση, μας περιμένει ένα ζοφερό μέλλον με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία, ενώ για να αποτραπούν αυτές, οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να πέσουν τουλάχιστον στο ένα τρίτο των σημερινών πριν τα μέσα του αιώνα.
Ταυτόχρονα, η κλιματική αλλαγή για πρώτη φορά συζητήθηκε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ήταν το κεντρικό θέμα της συνόδου των G8, αποτελεί πλέον κεντρική προτεραιότητα της πολιτικής της ΕΕ και ήταν από τις βασικές αιτίες για την ήττα της κυβερνώσας παράταξης της Αυστραλίας στις πρόσφατες εκλογές.
Σε ένα τέτοιο κλίμα, η χρονιά έκλεισε με την Συνδιάσκεψη του ΟΗΕ (UNFCCC) στο Μπαλί για το κλίμα. Η ανθρωπότητα περίμενε από τους εκπροσώπους των κυβερνήσεων του πλανήτη να δρομολογήσουν μια παγκόσμια συμφωνία-διάδοχο του Πρωτοκόλλου του Κιότο, δεσμευτική για όλα τα κράτη που με δίκαιο τρόπο θα εξασφάλιζε τις απαιτούμενες μειώσεις στις παγκόσμιες εκπομπές.
H Συνδιάσκεψη στο Μπαλί κατέληξε μετά από δραματικές καταστάσεις σε έναν «Οδικό Χάρτη» που προβλέπει διαπραγματεύσεις δύο χρόνων, που θα ολοκληρωθούν στην Κοπεγχάγη το 2009 με τη συμφωνία που θα εφαρμοστεί από το 2013 για τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών. Ο «Οδικός Χάρτης του Μπαλί» μάλιστα υιοθετήθηκε κυριολεκτικά στο παρά πέντε, ύστερα από μια καθοριστική αλλαγή στάσης των ΗΠΑ.
Από την τελική απόφαση, παρά τις εκκλήσεις των επιστημόνων του IPCC, του ΟΗΕ, των περιβαλλοντικών ενώσεων και των μικρών κρατών που πλημμυρίζουν απουσιάζει κάθε αναφορά σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις ή στόχους για τη μείωση των εκπομπών κατά 25-40% το 2020, όπως επεδίωκε η ΕΕ, ή κατά 60-80% ως το 2050.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση του Μπαλί, η διεθνής κοινότητα:
* Αναγνωρίζει- τουλάχιστον στα λόγια- πως απαιτούνται σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές και πως οι ανεπτυγμένες χώρες πρέπει να αναλάβουν κατάλληλες δεσμεύσεις και αντίστοιχες δράσεις οι αναπτυσσόμενες
* Συμφώνησε να υπάρξουν κίνητρα και πόροι για τη μείωση της καταστροφής των δασών
* Καλεί σε επείγουσα συνεργασία για την εφαρμογή μέτρων προστασίας στις φτωχότερες χώρες από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
* Ανακοινώνει ότι θα παράσχει κίνητρα για την μεταφορά καθαρής τεχνολογίας προς τις αναπτυσσόμενες χώρες
* Δεσμεύεται πως οι διαπραγματεύσεις θα έχουν ολοκληρωθεί στην συνάντηση κορυφής στην Κοπεγχάγη το 2009
Είναι πράγματι απογοητευτικό, ότι δεν είχαμε μια συγκεκριμένη και δεσμευτική παγκόσμια συμφωνία, όπως απαιτεί η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, παρά τον καταιγισμό στοιχείων για τη ραγδαία αλλαγή του κλίματος και τις επιπτώσεις που ήδη βιώνουμε. Έχουμε έναν «Οδικό Χάρτη» διαπραγματεύσεων και μια καταληκτική ημερομηνία, δυστυχώς, όμως, ο προορισμός δεν είναι ακόμα δεδομένος.
Στα θετικά της Συνδιάσκεψης είναι η εξασφάλιση ενισχύσεων προς τις αναπτυσσόμενες χώρες για την προστασία των δασών τους (η καταστροφή των οποίων ευθύνεται περίπου για το ένα πέμπτο της ανθρώπινης συνεισφοράς στην αλλαγή του κλίματος), καθώς και η σημαντική αλλαγή στάσης των ΗΠΑ, που για πρώτη φορά δέχτηκαν να μπουν σε διαπραγματεύσεις. Η αλλαγή, έστω και μερικώς, της στάσης των ΗΠΑ έγινε ύστερα από μια εντυπωσιακή απομόνωση της αντιπροσωπείας της κατά τις εργασίες της Συνδιάσκεψης και κάτω από μεγάλη πίεση που της ασκήθηκε (σύνεδροι της συνδιάσκεψης ζήτησαν μάλιστα να σηκωθούν να φύγουν οι ΗΠΑ, αν είναι να εμποδίζουν τη συμφωνία, ενώ αμερικάνικες οργανώσεις, πολιτείες και προσωπικότητες, όπως ο Αλ Γκορ, άσκησαν δριμεία κριτική στη χώρα τους, θέτοντάς την προ των ιστορικών ευθυνών της για την προστασία του παγκοσμίου κλίματος).
Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS θεωρεί αναγκαία όσο ποτέ την ενδυνάμωση της πίεσης της κοινωνίας των πολιτών στις κυβερνήσεις τους τα δύο επόμενα χρόνια, μια και είναι δεδομένο είναι πως η ουσιαστική δουλειά και οι σκληρές διαπραγματεύσεις εξακολουθούν να είναι μπροστά μας. Οι ερχόμενοι μήνες είναι καθοριστικοί για την έκβαση και την αποτελεσματικότητα της παγκόσμιας προσπάθειας για την προστασία του κλίματος. Κάθε χώρα, και η ΕΕ συνολικά, πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που της αναλογούν, έτσι ώστε να πείσει ότι δεσμεύεται στην πράξη για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και την προστασία του κλίματος.
Η Ελλάδα, που έχει κακές επιδόσεις στα θέματα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου - όπως και σε άλλες περιβαλλοντικές πολιτικές - είναι καιρός να αλλάξει ρότα και να πρωτοστατήσει μαζί με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στον αγώνα για την προστασία του κλίματος, εφαρμόζοντας τις απαραίτητες πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών στο εσωτερικό της. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να:
- επεξεργαστεί μέσα από διάλογο και κυρίως να εφαρμόσει μια πολιτική που θα οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την Ελλάδα κατά 60% μέχρι το 2050
- αναπτύξει διάλογο και συνεργασία με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους άλλους περιβαλλοντικούς φορείς
- να δημιουργήσει μια Επιτροπή Προστασίας του Κλίματος
http://www.medsos.gr/content/view/408/34/
Το 2007 ήταν η χρονιά στην οποία το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής φάνηκε να παίρνει επιτέλους μια θέση που του αξίζει στην ενημέρωση και την πολιτική ατζέντα.
Καταρχάς, οι εκθέσεις του Διακυβερνητικού Πάνελ για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC) που δημοσιεύτηκαν μέσα στο 2007 δεν αφήνουν πια κανένα περιθώριο για δικαιολογίες ή καθυστερήσεις: αν δεν αλλάξει η σημερινή κατάσταση, μας περιμένει ένα ζοφερό μέλλον με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον, την κοινωνία και την οικονομία, ενώ για να αποτραπούν αυτές, οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να πέσουν τουλάχιστον στο ένα τρίτο των σημερινών πριν τα μέσα του αιώνα.
Ταυτόχρονα, η κλιματική αλλαγή για πρώτη φορά συζητήθηκε στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ήταν το κεντρικό θέμα της συνόδου των G8, αποτελεί πλέον κεντρική προτεραιότητα της πολιτικής της ΕΕ και ήταν από τις βασικές αιτίες για την ήττα της κυβερνώσας παράταξης της Αυστραλίας στις πρόσφατες εκλογές.
Σε ένα τέτοιο κλίμα, η χρονιά έκλεισε με την Συνδιάσκεψη του ΟΗΕ (UNFCCC) στο Μπαλί για το κλίμα. Η ανθρωπότητα περίμενε από τους εκπροσώπους των κυβερνήσεων του πλανήτη να δρομολογήσουν μια παγκόσμια συμφωνία-διάδοχο του Πρωτοκόλλου του Κιότο, δεσμευτική για όλα τα κράτη που με δίκαιο τρόπο θα εξασφάλιζε τις απαιτούμενες μειώσεις στις παγκόσμιες εκπομπές.
H Συνδιάσκεψη στο Μπαλί κατέληξε μετά από δραματικές καταστάσεις σε έναν «Οδικό Χάρτη» που προβλέπει διαπραγματεύσεις δύο χρόνων, που θα ολοκληρωθούν στην Κοπεγχάγη το 2009 με τη συμφωνία που θα εφαρμοστεί από το 2013 για τη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών. Ο «Οδικός Χάρτης του Μπαλί» μάλιστα υιοθετήθηκε κυριολεκτικά στο παρά πέντε, ύστερα από μια καθοριστική αλλαγή στάσης των ΗΠΑ.
Από την τελική απόφαση, παρά τις εκκλήσεις των επιστημόνων του IPCC, του ΟΗΕ, των περιβαλλοντικών ενώσεων και των μικρών κρατών που πλημμυρίζουν απουσιάζει κάθε αναφορά σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις ή στόχους για τη μείωση των εκπομπών κατά 25-40% το 2020, όπως επεδίωκε η ΕΕ, ή κατά 60-80% ως το 2050.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση του Μπαλί, η διεθνής κοινότητα:
* Αναγνωρίζει- τουλάχιστον στα λόγια- πως απαιτούνται σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές και πως οι ανεπτυγμένες χώρες πρέπει να αναλάβουν κατάλληλες δεσμεύσεις και αντίστοιχες δράσεις οι αναπτυσσόμενες
* Συμφώνησε να υπάρξουν κίνητρα και πόροι για τη μείωση της καταστροφής των δασών
* Καλεί σε επείγουσα συνεργασία για την εφαρμογή μέτρων προστασίας στις φτωχότερες χώρες από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής
* Ανακοινώνει ότι θα παράσχει κίνητρα για την μεταφορά καθαρής τεχνολογίας προς τις αναπτυσσόμενες χώρες
* Δεσμεύεται πως οι διαπραγματεύσεις θα έχουν ολοκληρωθεί στην συνάντηση κορυφής στην Κοπεγχάγη το 2009
Είναι πράγματι απογοητευτικό, ότι δεν είχαμε μια συγκεκριμένη και δεσμευτική παγκόσμια συμφωνία, όπως απαιτεί η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, παρά τον καταιγισμό στοιχείων για τη ραγδαία αλλαγή του κλίματος και τις επιπτώσεις που ήδη βιώνουμε. Έχουμε έναν «Οδικό Χάρτη» διαπραγματεύσεων και μια καταληκτική ημερομηνία, δυστυχώς, όμως, ο προορισμός δεν είναι ακόμα δεδομένος.
Στα θετικά της Συνδιάσκεψης είναι η εξασφάλιση ενισχύσεων προς τις αναπτυσσόμενες χώρες για την προστασία των δασών τους (η καταστροφή των οποίων ευθύνεται περίπου για το ένα πέμπτο της ανθρώπινης συνεισφοράς στην αλλαγή του κλίματος), καθώς και η σημαντική αλλαγή στάσης των ΗΠΑ, που για πρώτη φορά δέχτηκαν να μπουν σε διαπραγματεύσεις. Η αλλαγή, έστω και μερικώς, της στάσης των ΗΠΑ έγινε ύστερα από μια εντυπωσιακή απομόνωση της αντιπροσωπείας της κατά τις εργασίες της Συνδιάσκεψης και κάτω από μεγάλη πίεση που της ασκήθηκε (σύνεδροι της συνδιάσκεψης ζήτησαν μάλιστα να σηκωθούν να φύγουν οι ΗΠΑ, αν είναι να εμποδίζουν τη συμφωνία, ενώ αμερικάνικες οργανώσεις, πολιτείες και προσωπικότητες, όπως ο Αλ Γκορ, άσκησαν δριμεία κριτική στη χώρα τους, θέτοντάς την προ των ιστορικών ευθυνών της για την προστασία του παγκοσμίου κλίματος).
Το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS θεωρεί αναγκαία όσο ποτέ την ενδυνάμωση της πίεσης της κοινωνίας των πολιτών στις κυβερνήσεις τους τα δύο επόμενα χρόνια, μια και είναι δεδομένο είναι πως η ουσιαστική δουλειά και οι σκληρές διαπραγματεύσεις εξακολουθούν να είναι μπροστά μας. Οι ερχόμενοι μήνες είναι καθοριστικοί για την έκβαση και την αποτελεσματικότητα της παγκόσμιας προσπάθειας για την προστασία του κλίματος. Κάθε χώρα, και η ΕΕ συνολικά, πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που της αναλογούν, έτσι ώστε να πείσει ότι δεσμεύεται στην πράξη για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και την προστασία του κλίματος.
Η Ελλάδα, που έχει κακές επιδόσεις στα θέματα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου - όπως και σε άλλες περιβαλλοντικές πολιτικές - είναι καιρός να αλλάξει ρότα και να πρωτοστατήσει μαζί με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στον αγώνα για την προστασία του κλίματος, εφαρμόζοντας τις απαραίτητες πολιτικές για τη μείωση των εκπομπών στο εσωτερικό της. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να:
- επεξεργαστεί μέσα από διάλογο και κυρίως να εφαρμόσει μια πολιτική που θα οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την Ελλάδα κατά 60% μέχρι το 2050
- αναπτύξει διάλογο και συνεργασία με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και τους άλλους περιβαλλοντικούς φορείς
- να δημιουργήσει μια Επιτροπή Προστασίας του Κλίματος
http://www.medsos.gr/content/view/408/34/
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
Ο πλανήτης πεθαίνει από ασφυξία
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Τα αέρια του θερμοκηπίου στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 800.000 ετών!
Επιμέλεια: ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΣΩΛΗ
πηγή: εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ
Τα αέρια του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 800.000 ετών! Παράλληλα τα οικοσυστήματα σε όλον τον πλανήτη έχουν τρελαθεί, με τα λουλούδια να ανθίζουν πρόωρα,τα φύλλα το φθινόπωρο να αργούν να πέσουν,με τις πολικές αρκούδες να έχουν μετατραπεί σε...
κανιβάλους και πολλά είδη πουλιών να γεννούν τα αβγά τους πριν από το φυσιολογικό.Η απελπιστική αυτή εικόνα της Γης που ο ίδιος ο άνθρωπος δημιούργησε, όπως επιβεβαιώνουν οι επιστήμονες,αποτυπώνεται σε δύο νέες μελέτες, τις μεγαλύτερες του είδους τους, σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές και την παρέμβαση
του ανθρώπου στο περιβάλλον.Ούτε λίγο ούτε πολύ,οι ερευνητές διαφορετικών κέντρων αναφέρουν με δημοσιεύσεις τους στο σημερινό τεύχος της επιθεώρησης «Νature» ότι αποδεικνύεται πλέον περίτρανα πως για την κατάσταση στην οποία έχει φθάσει ο πλανήτης μας οι κύριοι «ένοχοι» είμαστε εμείς.
Αρνητικό ρεκόρ των τελευταίων τουλάχιστον 800.000 ετών σε ό,τι αφορά τα επίπεδα των αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα αποκαλύπτει μελέτη στους πάγους της Ανταρκτικής. «Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι οι σημερινές συγκεντρώσεις διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου είναι 28%-124% υψηλότερες συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τελευταία 800.000 χρόνια» ανέφερε ο Τόμας Στόκερ, από το Πανεπιστήμιο της Βέρνης, ένας από τους συγγραφείς της μιας εκ των δύο μελετών που δημοσιεύονται σήμερα στο «Νature».
Ο Στόκερ και συνάδελφοί του τόσο από την Ελβετία όσο και από τη Γαλλία αλλά και τη Γερμανία κατέληξαν στα συμπεράσματά τους μέσω της μέτρησης των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου που είχαν παγιδευθεί σε μικροσκοπικές φυσαλίδες αέρα μέσα σε στρώματα αρχαίου πάγου ως και 3.200 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Ανταρκτικής. Οι νέες ενδελεχείς μετρήσεις προσθέτουν άλλα 150.000 έτη δεδομένων στα αρχεία σχετικά με το κλίμα (ως σήμερα τέτοιου είδους στοιχεία μπορούσαμε να έχουμε ως και 650.000 χρόνια πριν, όπως είχε προκύψει από μετρήσεις σε πιο επιφανειακά στρώματα πάγου).
«Παλαιότερα οι δυνάμεις που επέφεραν αλλαγές στο κλίμα αφορούσαν μόνο φυσικές μεταβολές. Σήμερα οι δυνάμεις αυτές είναι πολύ διαφορετικές» τόνισε ο Στόκερ, τα αποτελέσματα της μελέτης του οποίου έρχονται σε πλήρη συμφωνία με εκείνα που είχε δώσει πέρυσι στη δημοσιότητα η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή του ΟΗΕ (Ιntergovernmental Ρanel on Climate Change- ΙΡCC).
Οι υπεύθυνοι της ΙΡCC είχαν κατηγορήσει τις ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως αυτές που αφορούν την καύση ορυκτών καυσίμων, για την υπερθέρμανση του πλανήτη, η οποία, όπως ανέφεραν, αναμένεται να οδηγήσει σε περισσότερες ξηρασίες, πλημμύρες και κύματα καύσωνα τα χρόνια που έρχονται.Οπως είναι επόμενο, ο πλανήτης μας που «φλέγεται» δεν θα μπορούσε να μη συμπαρασύρει μαζί του και κάθε ον που πατά επάνω του. Πλήθος μελετών έχει αποτυπώσει το τελευταίο διάστημα την καταστροφή που υφίστανται τα οικοσυστήματα εξαιτίας των ανθρώπινων ενεργειών που οδηγούν τον πλανήτη σε υπερθέρμανση. Ωστόσο οι νέες αναλύσεις των επιστημόνων, που είναι οι συνολικότερες που έχουν ποτέ δημοσιευθεί, επιβεβαιώνουν με τον χειρότερο τρόπο όλα όσα έχουν αναφερθεί το τελευταίο διάστημα.
Η δεύτερη μελέτη που δημοσιεύεται στο «Νature», η οποία διεξήχθη από ειδικούς 11 διαφορετικών ιδρυμάτων καλύπτοντας στοιχεία που αφορούν τα 34 τελευταία χρόνια, καταγράφει τις δραματικές μεταβολές που παρουσιάζονται σε διαφορετικά είδη φυτών και ζώων προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις ανθρωπογενείς αλλαγές του κλίματος- η ανάλυση αφορούσε περισσότερα από 800 φυσικά συστήματα και 28.800 είδη φυτών και ζώων.
Οπως προέκυψε από τη μελέτη, πολλά φυτά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης παρουσιάζουν πρόωρη ανθοφορία, ενώ ζώα μεταναστεύουν σε υψηλότερα γεωγραφικά πλάτη με χαμηλότερες θερμοκρασίες για να επιβιώσουν. Θαλάσσιοι οργανισμοί αναζητούν νέες «κατοικίες», ενώ είδη πουλιών αλλάζουν το μοτίβο της μετανάστευσής τους. Και σε αυτή τη μελέτη στο εδώλιο του κατηγορουμένου για τις τρομακτικές αλλαγές στη φύση τίθεται ο άνθρωπος. «Οι άνθρωποι επηρεάζουν το κλίμα μέσω της αύξησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αυτή η υπερθέρμανση έχει επίδραση στα φυσικά και βιολογικά συστήματα σε παγκόσμια κλίμακα» σημείωσε η επικεφαλής της μελέτης Σίνθια Ροζεντσβάιγκ, επιστήμονας του Ινστιτούτου Διαστημικών Ερευνών Goddard της ΝΑSΑ, καθώς και του Κέντρου Ερευνας Κλιματικών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Κολούμπια.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας είναι υπαίτια για το 95% των αλλαγών που εμφανίζονται στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν το λιώσιμο των παγετώνων, τη διάβρωση του εδάφους των ακτών και την πρόωρη αποστράγγιση των ποταμών. Παράλληλα οι ολοένα και αυξανόμενες θερμοκρασίες ευθύνονται για το 90% των μεταβολών που παρατηρούνται στους ζωντανούς οργανισμούς του πλανήτη. Οπως όλα δείχνουν, η ώρα μηδέν για το περιβάλλον έχει ήδη φτάσει...
http://www.oikologio.gr/content/view/845/2/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η καταστροφή δεν γνωρίζει σύνορα
http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx ... &sn=&spid=
ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Τα αέρια του θερμοκηπίου στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 800.000 ετών!
Επιμέλεια: ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΣΩΛΗ
πηγή: εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ
Τα αέρια του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 800.000 ετών! Παράλληλα τα οικοσυστήματα σε όλον τον πλανήτη έχουν τρελαθεί, με τα λουλούδια να ανθίζουν πρόωρα,τα φύλλα το φθινόπωρο να αργούν να πέσουν,με τις πολικές αρκούδες να έχουν μετατραπεί σε...
κανιβάλους και πολλά είδη πουλιών να γεννούν τα αβγά τους πριν από το φυσιολογικό.Η απελπιστική αυτή εικόνα της Γης που ο ίδιος ο άνθρωπος δημιούργησε, όπως επιβεβαιώνουν οι επιστήμονες,αποτυπώνεται σε δύο νέες μελέτες, τις μεγαλύτερες του είδους τους, σχετικά με τις κλιματικές αλλαγές και την παρέμβαση
του ανθρώπου στο περιβάλλον.Ούτε λίγο ούτε πολύ,οι ερευνητές διαφορετικών κέντρων αναφέρουν με δημοσιεύσεις τους στο σημερινό τεύχος της επιθεώρησης «Νature» ότι αποδεικνύεται πλέον περίτρανα πως για την κατάσταση στην οποία έχει φθάσει ο πλανήτης μας οι κύριοι «ένοχοι» είμαστε εμείς.
Αρνητικό ρεκόρ των τελευταίων τουλάχιστον 800.000 ετών σε ό,τι αφορά τα επίπεδα των αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα αποκαλύπτει μελέτη στους πάγους της Ανταρκτικής. «Μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι οι σημερινές συγκεντρώσεις διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου είναι 28%-124% υψηλότερες συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τελευταία 800.000 χρόνια» ανέφερε ο Τόμας Στόκερ, από το Πανεπιστήμιο της Βέρνης, ένας από τους συγγραφείς της μιας εκ των δύο μελετών που δημοσιεύονται σήμερα στο «Νature».
Ο Στόκερ και συνάδελφοί του τόσο από την Ελβετία όσο και από τη Γαλλία αλλά και τη Γερμανία κατέληξαν στα συμπεράσματά τους μέσω της μέτρησης των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα και μεθανίου που είχαν παγιδευθεί σε μικροσκοπικές φυσαλίδες αέρα μέσα σε στρώματα αρχαίου πάγου ως και 3.200 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της Ανταρκτικής. Οι νέες ενδελεχείς μετρήσεις προσθέτουν άλλα 150.000 έτη δεδομένων στα αρχεία σχετικά με το κλίμα (ως σήμερα τέτοιου είδους στοιχεία μπορούσαμε να έχουμε ως και 650.000 χρόνια πριν, όπως είχε προκύψει από μετρήσεις σε πιο επιφανειακά στρώματα πάγου).
«Παλαιότερα οι δυνάμεις που επέφεραν αλλαγές στο κλίμα αφορούσαν μόνο φυσικές μεταβολές. Σήμερα οι δυνάμεις αυτές είναι πολύ διαφορετικές» τόνισε ο Στόκερ, τα αποτελέσματα της μελέτης του οποίου έρχονται σε πλήρη συμφωνία με εκείνα που είχε δώσει πέρυσι στη δημοσιότητα η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή του ΟΗΕ (Ιntergovernmental Ρanel on Climate Change- ΙΡCC).
Οι υπεύθυνοι της ΙΡCC είχαν κατηγορήσει τις ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως αυτές που αφορούν την καύση ορυκτών καυσίμων, για την υπερθέρμανση του πλανήτη, η οποία, όπως ανέφεραν, αναμένεται να οδηγήσει σε περισσότερες ξηρασίες, πλημμύρες και κύματα καύσωνα τα χρόνια που έρχονται.Οπως είναι επόμενο, ο πλανήτης μας που «φλέγεται» δεν θα μπορούσε να μη συμπαρασύρει μαζί του και κάθε ον που πατά επάνω του. Πλήθος μελετών έχει αποτυπώσει το τελευταίο διάστημα την καταστροφή που υφίστανται τα οικοσυστήματα εξαιτίας των ανθρώπινων ενεργειών που οδηγούν τον πλανήτη σε υπερθέρμανση. Ωστόσο οι νέες αναλύσεις των επιστημόνων, που είναι οι συνολικότερες που έχουν ποτέ δημοσιευθεί, επιβεβαιώνουν με τον χειρότερο τρόπο όλα όσα έχουν αναφερθεί το τελευταίο διάστημα.
Η δεύτερη μελέτη που δημοσιεύεται στο «Νature», η οποία διεξήχθη από ειδικούς 11 διαφορετικών ιδρυμάτων καλύπτοντας στοιχεία που αφορούν τα 34 τελευταία χρόνια, καταγράφει τις δραματικές μεταβολές που παρουσιάζονται σε διαφορετικά είδη φυτών και ζώων προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις ανθρωπογενείς αλλαγές του κλίματος- η ανάλυση αφορούσε περισσότερα από 800 φυσικά συστήματα και 28.800 είδη φυτών και ζώων.
Οπως προέκυψε από τη μελέτη, πολλά φυτά σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης παρουσιάζουν πρόωρη ανθοφορία, ενώ ζώα μεταναστεύουν σε υψηλότερα γεωγραφικά πλάτη με χαμηλότερες θερμοκρασίες για να επιβιώσουν. Θαλάσσιοι οργανισμοί αναζητούν νέες «κατοικίες», ενώ είδη πουλιών αλλάζουν το μοτίβο της μετανάστευσής τους. Και σε αυτή τη μελέτη στο εδώλιο του κατηγορουμένου για τις τρομακτικές αλλαγές στη φύση τίθεται ο άνθρωπος. «Οι άνθρωποι επηρεάζουν το κλίμα μέσω της αύξησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και αυτή η υπερθέρμανση έχει επίδραση στα φυσικά και βιολογικά συστήματα σε παγκόσμια κλίμακα» σημείωσε η επικεφαλής της μελέτης Σίνθια Ροζεντσβάιγκ, επιστήμονας του Ινστιτούτου Διαστημικών Ερευνών Goddard της ΝΑSΑ, καθώς και του Κέντρου Ερευνας Κλιματικών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Κολούμπια.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας είναι υπαίτια για το 95% των αλλαγών που εμφανίζονται στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένων αυτών που αφορούν το λιώσιμο των παγετώνων, τη διάβρωση του εδάφους των ακτών και την πρόωρη αποστράγγιση των ποταμών. Παράλληλα οι ολοένα και αυξανόμενες θερμοκρασίες ευθύνονται για το 90% των μεταβολών που παρατηρούνται στους ζωντανούς οργανισμούς του πλανήτη. Οπως όλα δείχνουν, η ώρα μηδέν για το περιβάλλον έχει ήδη φτάσει...
http://www.oikologio.gr/content/view/845/2/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η καταστροφή δεν γνωρίζει σύνορα
http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx ... &sn=&spid=
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
Re: ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ

Τι είναι η Ώρα της Γης
Η Ώρα της Γης (EARTH HOUR) ξεκίνησε ως μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης που καλούσε τους πολίτες του Σίδνεϊ για να σβήσουν τα φώτα τους ένα βράδυ, για μια ώρα. Η ενέργεια αυτή σύντομα μετατράπηκε σε μία από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες ενάντια στην κλιματική αλλαγή παγκοσμίως. Φέτος, στις 20.30 το Σάββατο 28 Μαρτίου, καλούμε τους πολίτες σε ολόκληρο τον κόσμο να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα – την Ώρα της Γης. Στόχος μας είναι να συμμετάσχουν 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι, σε περισσότερες από 1000 πόλεις, και όλοι μαζί να αποδείξουμε πως είναι δυνατόν να δράσουμε ενάντια στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Η Ώρα της Γης ξεκίνησε το 2007 στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας με τη συμμετοχή 2.2 εκατομμυρίων νοικοκυριών και επιχειρήσεων που έσβησαν τα φώτα τους για μία ώρα. Μόλις έναν χρόνο αργότερα η εκστρατεία μετατράπηκε σε ένα παγκόσμιο κίνημα για το κλίμα με τη συμμετοχή 100 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 35 χώρες. Παγκοσμίως γνωστά κτίρια και τοποθεσίες όπως η γέφυρα Golden Gate και το Κολοσσαίο, σκοτείνιασαν για μία ώρα και μετατράπηκαν σε σύμβολα ελπίδας για ένα πρόβλημα που γίνεται κάθε ώρα και πιο έντονο.
Η Ώρα της Γης 2009 απευθύνεται σε κάθε πολίτη, κάθε επιχείρηση και κάθε ανθρώπινη κοινότητα στον πλανήτη. Μας καλεί να δράσουμε, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να συμμετέχουμε ενεργά σε πρωτοβουλίες για ένα βιώσιμο μέλλον. Πασίγνωστες τοποθεσίες, μνημεία και κτίρια σε όλο τον πλανήτη θα σκοτεινιάσουν και φέτος. Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα σβήσουν τα φώτα τους και θα ενώσουν για μία ώρα τις ζωές για το μέλλον του πολύτιμου πλανήτη μας.
Περισσότερες από 64 χώρες συμμετέχουν στην Ώρα της Γης 2009. Αυτός ο αριθμός μεγαλώνει καθημερινά, καθώς οι άνθρωποι καταλαβαίνουν πως μία τόσο απλή ενέργεια, όπως το να σβήσουν τα φώτα τους, μπορεί να έχει τόσο μεγάλη συμβολή στην έλευση της αλλαγής.
Η Ώρα της Γης είναι ένα μήνυμα ελπίδας και δράσης.
http://www.earthhour.org/about/gr:el
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας

- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Re: ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ
Νίκο ......έχεις ταξί με οικολογική συνείδηση;;;;;;
