Απορία για τη συμβίωση πριν το γάμο
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ συμφωνω και ξερω ολα αυτα που εγραψες , αυτο ηταν για καποιους νεαρους που δεν ηθελαν πατερικες αναλυσεις.ΧΡΟ0ΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Λοιπον να πω και εγω την αποψη μου,δε συμφωνω με τη συμβιωση και την ολοκληρωμενη σχεση πριν το γαμο,εχω μιλησει και με τον πνευματικο μου για τις προγαμιαιες σχεσεις και μου ειπε οτι τη σαρκικη ενωση μας την εδωσε ο θεος για την αναπαραγωγη,εμεις ομως στη σημερινη κοινωνια κανουμε καταχρηση σε αυτο που μας χαρισε ο θεος,υπαρχουν πολυ ανθρωποι που το χρησιμοποιουν ως μεσο απολαυσης και μονο γι αυτο,μεσα στη συμβιωση θα υπαρξει το σεξ θελεις δε θελεις αφου θα κοιμουνται μαζι οποτε ειναι λογικο οτι πρεπει να υπαρχει εγκρατεια και υπομονη για να φτασει κανεις στον γαμο.
Εγκρατεια και υπομονη δυο λεξεις κλειδια για εναν χριστιανο ο οποιος θελει να διανυσει πνευματικη ζωη και να τηρησει αυτα που λεει η θρησκεια μας,δυστυχως οι ανθρωποι εχουν απομακρυνθει απο το θεο γι αυτο φτασαμε σε αυτο το σημειο.
Εγκρατεια και υπομονη δυο λεξεις κλειδια για εναν χριστιανο ο οποιος θελει να διανυσει πνευματικη ζωη και να τηρησει αυτα που λεει η θρησκεια μας,δυστυχως οι ανθρωποι εχουν απομακρυνθει απο το θεο γι αυτο φτασαμε σε αυτο το σημειο.
- calendula
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 16, 2009 2:00 pm
- Τοποθεσία: Όπου γης...
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Την σαρκικη σχεση μας την εδωσε ο Θεος για την αναπαραγωγη??????
Ελεος!!!
Τοτε τα ζευγαρια που αδυνατουν να τεκνοποιησουν θα πρεπει να μην εχουν σχεσεις.
Ελεος!!!
Τοτε τα ζευγαρια που αδυνατουν να τεκνοποιησουν θα πρεπει να μην εχουν σχεσεις.
Κράτα με Χριστέ μου να μην σου φύγω...
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Γιατι πρωτη φορα το ακους?? Τα ζευγαρια που δε μπορουν θα συνεχισουν, μιας και οσα αδυνατα για τους ανθρωπους, δυνατα για τον θεο.calendula έγραψε:Την σαρκικη σχεση μας την εδωσε ο Θεος για την αναπαραγωγη??????
Ελεος!!!
Τοτε τα ζευγαρια που αδυνατουν να τεκνοποιησουν θα πρεπει να μην εχουν σχεσεις.
Εκτος και αν τα πραγματα εχουν αλλαξει, αλλα τελευταια ειχα ακουσει εδω και δυο χρονια περιπου, ο λογος του Χριστου παραμενει ενα και το αυτο. Νομιζα μονο οι πρωτεσταντες τα αλλαζουν καθωπερ τους αρεσει, ανολογα τη θελουν να δικαιολογησουν.
Δηλαδη γι αυτο δοκιμαζουμε απο πριν, αμα πιασει παιδι ταιριαζουμε και παντρευομαστε για την αποκατασταση του ονοματος?? Η σε περιπτωση που δεν θα "πιασει" παμε παρακατω, ουτε γατα ουτε ζημια.
Φιλικα παντα
ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ, ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
- calendula
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 16, 2009 2:00 pm
- Τοποθεσία: Όπου γης...
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Δηλαδη τα ζευγαρια που εχουν περασει τα 50 ,και δεν μπορουν πλεον να τεκνοποιουν,
να μην κανουν ...
Τι ακουω η κορασιδα πρωινιατικα?
να μην κανουν ...
Τι ακουω η κορασιδα πρωινιατικα?
Κράτα με Χριστέ μου να μην σου φύγω...
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1260
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 10, 2008 6:00 am
- Επικοινωνία:
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Δεν είναι δυνατόν αυτό. Και ο Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι το ζευγάρι δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή μόνο για την τεκνογονία. Αλλωστε και ο έρωτας συμπεριλαμβάνεται στα συζυγικά καθίκοντα. Δεν είναι σωστό να υπάρχει η άποψη ότι ο έρωτας εξυπηρετεί την τεκνογονία και μόνο.
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 257
- Εγγραφή: Τρί Μαρ 27, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: ΣΠΥΡΟΣ ΝΑΥΠΛΙΟΝ
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Ποιός πνευματικός δίνει τέτοιες συμβουλές;φυσικά και τα παντρεμένα ζευγάρια πρέπει να έχουν σαρκικές σχέσεις.Επιβάλεται.Τι ακραίες θέσεις είναι αυτές;
Είναι υγεία μέσα στον γάμο το σεξ όχι αμαρτία.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ.
Είναι υγεία μέσα στον γάμο το σεξ όχι αμαρτία.ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ.
- LOCKHEART
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 764
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 12:00 pm
- Τοποθεσία: Aπο Αθήνα αλλα τώρα Ζάκυνθο
- Επικοινωνία:
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
calendula έγραψε:Δηλαδη τα ζευγαρια που εχουν περασει τα 50 ,και δεν μπορουν πλεον να τεκνοποιουν,
να μην κανουν ...
Τι ακουω η κορασιδα πρωινιατικα?
Μα στο γάμο ανεξάρτητα τεκνοποιησης δεν λένε οι γραφές να έχει το ζευγάρι επαφές για να μην τους πειράζει ο πονηρός ;
I prefer nothing than something bad
Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται
Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται
- Byzantine_Spirit
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 598
- Εγγραφή: Σάβ Φεβ 09, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Αθήνα
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Βασικός σκοπός του γάμου είναι η αλληλοσυμπλήρωση, η αλληλοβοήθεια, η τελειοποίηση και η συνεργασία των δύο συζύγων.
Βέβαια παρ' όλο που η τεκνογονία δεν είναι ο κεντρικός και κύριος στόχος του γάμου δε παύει να είναι σημαντικός.
Το ότι ο βασικός σκοπός του Γάμου είναι η αλληλοβοήθεια κι η αλληλοσυμπλήρωση φαίνεται από τη Γένεση κι ειδικότερα από τη δημιουργία της γυναίκας απ΄ το πλευρό του Αδάμ:"18 Και είπε Κύριος ο Θεός: Δεν είναι καλό ο άνθρωπος να είναι μόνος, θα κάνω σ' αυτόν βοηθό όμοιο μ' αυτόν. 19 Και έπλασε ο Θεός πάλι από τη γη όλα τα ζώα τού αγρού, και όλα τα πουλιά τού ουρανού, και τα έφερε προς τον Αδάμ, για να δει πώς θα τα ονομάσει, και ό,τι όνομα θα έδινε ο Αδάμ σε κάθε έμψυχο, αυτό και να είναι το όνομά του. 20 Και ο Αδάμ έδωσε ονόματα σε όλα τα κτήνη, και σε όλα τα πουλιά τού ουρανού και σε όλα τα ζώα τού αγρού, για τον Αδάμ, όμως, δεν βρισκόταν βοηθός όμοιος μ' αυτόν. 21 Και ο Θεός επέβαλε έκσταση στον Αδάμ, και κοιμήθηκε. Και πήρε μία από τις πλευρές του και έβαλε σάρκα στη θέση της. 22 Κι έπλασε ο Θεός την πλευρά, που πήρε από τον Αδάμ, σε γυναίκα και την έφερε στον Αδάμ. 23 Και ο Αδάμ είπε: Αυτό είναι τώρα κόκαλο από τα κόκαλά μου, και σάρκα από τη σάρκα μου. Αυτή θα ονομαστεί γυναίκα, επειδή πάρθηκε από τον άνδρα της. 24 Γι' αυτό, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα του και τη μητέρα του, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα." (Γένεση, κεφ. 2) Σημεία κλειδιά του χωρίου αυτού είναι το "ποιήσομεν αυτώ βοηθόν κατ΄αυτόν" και το "έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν". Δηλαδή ο Αδάμ αυτό που είχε ανάγκη ήταν από σύντροφο, για να μοιράζεται μαζί του το ξεχείλισμα της αγάπης του Θεού, επειδή ο άνθρωπος πλασμένος κατ΄ εικόνα του Θεού είναι ον κοινωνικό, όπως είναι κι ο Θεός. Η δεύτερη φράση "έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν" είναι κι η πιο παρεξηγημένη. Δηλαδή, σχεδόν όλοι πιστεύουν ότι η φράση αυτή, που επαναλαμβάνεται και κατά την τέλεση του Μυστηρίου του Γάμου, εννοεί την σαρκική συνεύρεση του ζευγαριού με σκοπό την τεκνογονία ή απλά την ηδονή. Είναι όμως η άποψη αυτή τελείως λάθος. Επειδή ο Αδάμ (άνδρας πια) και η Εύα (η πρώτη γυναίκα), μέχρι την πτώση τους ήταν πλήρεις Θείου Έρωτος και δεν είχαν ανάγκη τον σαρκικό έρωτα, που είναι μεταπτωτικό υποκατάστατο του Θείου 'Έρωτα. Αυτό προκύπτει από τη διδασκαλία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου:"Μετά την παράβασιν τα της συνουσίας γέγονεν, επεί μέχρις εκείνου καθάπερ άγγελοι ούτω διητώντο εν τω παραδείσω, ουχ υπό επιθυμίας φλεγόμενοι, ουχ υπό ετέρων παθών πολιορκούμενοι, ου ταις ανάγκαις της φύσεως υποκείμενοι, αλλά δι’ όλου άφθαρτοι κτισθέντες και αθάνατοι" (ΙΕ' Ομιλία εις την Γένεσιν). Γι αυτό ο Αδάμ όταν έλεγε την επίμαχη φράση εννοούσε την ταύτιση του ζευγαριού μετά το Γάμο, ώστε ν΄ αποτελούν ένα σώμα με δυο αλληλοσυμπληρούμενες ψυχές.
Δεν είναι, λοιπόν η τεκνογονία ο βασικός σκοπός του Γάμου, όπως λέει το παραπάνω άρθρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος. Από που προκύπτει αυτό; Ο Θεός ευχήθηκε στους πρωτόπλαστους "αυξάνεσθε και πληθύνεσθε, και πληρώσατε την γην και κατακυριεύσατε αυτής" (Γεν. κεφ.1, 27), αλλά το είπε ως ευχή όχι ως εντολή. Επίσης η τεκνογονία δεν μπορεί να είναι βασικός σκοπός του Γάμου και για δυο ακόμη λόγους:1. Η Βασιλεία των Ουρανών είναι ο βασικός σκοπός του ανθρώπου και άρα και του ανδρόγυνου μετά το Γάμο, αλλοιώς ο Κύριος δεν θα έλεγε: "26 Εί τις έρχεται προς με και ου μισεί τον πατέρα εαυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ψυχήν, ου δύναταί μου μαθητής είναι." (Κατά Λουκάν, κεφ 14), βάζοντας έτσι τον αγώνα, για ν' ακολουθήσουμε το βήματα Του, πολύ πάνω οτιδήποτε άλλο έχουμε σ΄ αυτή τη ζωή, ακόμη και τα παιδιά μας.
Όμως η απόλαυση της ευχάριστης πλευράς της σαρκικής σχέσης χωρίς την αποδοχή της τκνοποιίας σημαίνει ουσιαστικά και άρνηση της σωτηριώδους διεξόδου της μεταπτωτικής οικογένειας, μέσω της αποδοχής των ρόλων που ανέθεσε ο Θεός στους μεταπτωτικούς ανθρώπους. Για το λόγο αυτό η Ορθόδοξη θεώρηση του Γάμου απορρίπτει κάθε μορφή αποφυγής της τεκνογονίας, πλην της αποχής, η οποία πάντως, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος στου Κορινθίους, θα πρέπει να γίνεται μόνο για λόγους πνευματικής άσκησης: "5 Mην αποστερείτε ο ένας στον άλλο (τη σωματική επαφή), εκτός αν γίνεται αυτό με σύμφωνη γνώμη και των δυο σας για λίγο καιρό, για να αφοσιωθείτε στη νηστεία και στην προσευχή. Kατόπιν, όμως, να σμίγετε πάλι σαν αντρόγυνο για να μην σας πειράζει ο Σατανάς εξαιτίας της έλλειψης αυτοκυριαρχίας σας." (Προς Κοριθ. κεφ. 7).
Από το βιβλίο "ΓΑΜΟΣ Πνευματικό Γυμναστήριο"
Αρχ. Βασιλείου Π. Μπακογιάννη
Βέβαια παρ' όλο που η τεκνογονία δεν είναι ο κεντρικός και κύριος στόχος του γάμου δε παύει να είναι σημαντικός.
Το ότι ο βασικός σκοπός του Γάμου είναι η αλληλοβοήθεια κι η αλληλοσυμπλήρωση φαίνεται από τη Γένεση κι ειδικότερα από τη δημιουργία της γυναίκας απ΄ το πλευρό του Αδάμ:"18 Και είπε Κύριος ο Θεός: Δεν είναι καλό ο άνθρωπος να είναι μόνος, θα κάνω σ' αυτόν βοηθό όμοιο μ' αυτόν. 19 Και έπλασε ο Θεός πάλι από τη γη όλα τα ζώα τού αγρού, και όλα τα πουλιά τού ουρανού, και τα έφερε προς τον Αδάμ, για να δει πώς θα τα ονομάσει, και ό,τι όνομα θα έδινε ο Αδάμ σε κάθε έμψυχο, αυτό και να είναι το όνομά του. 20 Και ο Αδάμ έδωσε ονόματα σε όλα τα κτήνη, και σε όλα τα πουλιά τού ουρανού και σε όλα τα ζώα τού αγρού, για τον Αδάμ, όμως, δεν βρισκόταν βοηθός όμοιος μ' αυτόν. 21 Και ο Θεός επέβαλε έκσταση στον Αδάμ, και κοιμήθηκε. Και πήρε μία από τις πλευρές του και έβαλε σάρκα στη θέση της. 22 Κι έπλασε ο Θεός την πλευρά, που πήρε από τον Αδάμ, σε γυναίκα και την έφερε στον Αδάμ. 23 Και ο Αδάμ είπε: Αυτό είναι τώρα κόκαλο από τα κόκαλά μου, και σάρκα από τη σάρκα μου. Αυτή θα ονομαστεί γυναίκα, επειδή πάρθηκε από τον άνδρα της. 24 Γι' αυτό, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα του και τη μητέρα του, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα." (Γένεση, κεφ. 2) Σημεία κλειδιά του χωρίου αυτού είναι το "ποιήσομεν αυτώ βοηθόν κατ΄αυτόν" και το "έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν". Δηλαδή ο Αδάμ αυτό που είχε ανάγκη ήταν από σύντροφο, για να μοιράζεται μαζί του το ξεχείλισμα της αγάπης του Θεού, επειδή ο άνθρωπος πλασμένος κατ΄ εικόνα του Θεού είναι ον κοινωνικό, όπως είναι κι ο Θεός. Η δεύτερη φράση "έσονται οι δύο εις σάρκα μίαν" είναι κι η πιο παρεξηγημένη. Δηλαδή, σχεδόν όλοι πιστεύουν ότι η φράση αυτή, που επαναλαμβάνεται και κατά την τέλεση του Μυστηρίου του Γάμου, εννοεί την σαρκική συνεύρεση του ζευγαριού με σκοπό την τεκνογονία ή απλά την ηδονή. Είναι όμως η άποψη αυτή τελείως λάθος. Επειδή ο Αδάμ (άνδρας πια) και η Εύα (η πρώτη γυναίκα), μέχρι την πτώση τους ήταν πλήρεις Θείου Έρωτος και δεν είχαν ανάγκη τον σαρκικό έρωτα, που είναι μεταπτωτικό υποκατάστατο του Θείου 'Έρωτα. Αυτό προκύπτει από τη διδασκαλία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου:"Μετά την παράβασιν τα της συνουσίας γέγονεν, επεί μέχρις εκείνου καθάπερ άγγελοι ούτω διητώντο εν τω παραδείσω, ουχ υπό επιθυμίας φλεγόμενοι, ουχ υπό ετέρων παθών πολιορκούμενοι, ου ταις ανάγκαις της φύσεως υποκείμενοι, αλλά δι’ όλου άφθαρτοι κτισθέντες και αθάνατοι" (ΙΕ' Ομιλία εις την Γένεσιν). Γι αυτό ο Αδάμ όταν έλεγε την επίμαχη φράση εννοούσε την ταύτιση του ζευγαριού μετά το Γάμο, ώστε ν΄ αποτελούν ένα σώμα με δυο αλληλοσυμπληρούμενες ψυχές.
Δεν είναι, λοιπόν η τεκνογονία ο βασικός σκοπός του Γάμου, όπως λέει το παραπάνω άρθρο της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος. Από που προκύπτει αυτό; Ο Θεός ευχήθηκε στους πρωτόπλαστους "αυξάνεσθε και πληθύνεσθε, και πληρώσατε την γην και κατακυριεύσατε αυτής" (Γεν. κεφ.1, 27), αλλά το είπε ως ευχή όχι ως εντολή. Επίσης η τεκνογονία δεν μπορεί να είναι βασικός σκοπός του Γάμου και για δυο ακόμη λόγους:1. Η Βασιλεία των Ουρανών είναι ο βασικός σκοπός του ανθρώπου και άρα και του ανδρόγυνου μετά το Γάμο, αλλοιώς ο Κύριος δεν θα έλεγε: "26 Εί τις έρχεται προς με και ου μισεί τον πατέρα εαυτού και την μητέρα και την γυναίκα και τα τέκνα και τους αδελφούς και τας αδελφάς, έτι δε και την εαυτού ψυχήν, ου δύναταί μου μαθητής είναι." (Κατά Λουκάν, κεφ 14), βάζοντας έτσι τον αγώνα, για ν' ακολουθήσουμε το βήματα Του, πολύ πάνω οτιδήποτε άλλο έχουμε σ΄ αυτή τη ζωή, ακόμη και τα παιδιά μας.
Όμως η απόλαυση της ευχάριστης πλευράς της σαρκικής σχέσης χωρίς την αποδοχή της τκνοποιίας σημαίνει ουσιαστικά και άρνηση της σωτηριώδους διεξόδου της μεταπτωτικής οικογένειας, μέσω της αποδοχής των ρόλων που ανέθεσε ο Θεός στους μεταπτωτικούς ανθρώπους. Για το λόγο αυτό η Ορθόδοξη θεώρηση του Γάμου απορρίπτει κάθε μορφή αποφυγής της τεκνογονίας, πλην της αποχής, η οποία πάντως, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος στου Κορινθίους, θα πρέπει να γίνεται μόνο για λόγους πνευματικής άσκησης: "5 Mην αποστερείτε ο ένας στον άλλο (τη σωματική επαφή), εκτός αν γίνεται αυτό με σύμφωνη γνώμη και των δυο σας για λίγο καιρό, για να αφοσιωθείτε στη νηστεία και στην προσευχή. Kατόπιν, όμως, να σμίγετε πάλι σαν αντρόγυνο για να μην σας πειράζει ο Σατανάς εξαιτίας της έλλειψης αυτοκυριαρχίας σας." (Προς Κοριθ. κεφ. 7).
Από το βιβλίο "ΓΑΜΟΣ Πνευματικό Γυμναστήριο"
Αρχ. Βασιλείου Π. Μπακογιάννη
«Ο λύχνος του σώματος εστίν ο οφθαλμός· εάν ουν ο οφθαλμός σου απλούς η, όλον το σώμα σου φωτεινόν έσται.»
- calendula
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 256
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 16, 2009 2:00 pm
- Τοποθεσία: Όπου γης...
Re: ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗ ΠΡΙΝ ΤΟ ΓΑΜΟ
Πειτε τα παιδια.....πειτε τα ...διοτι αρχιζω και χανω τριχες απο την κομη μου με αυτα που διαβαζω.
Κράτα με Χριστέ μου να μην σου φύγω...