Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Συντονιστής: Συντονιστές
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Οι Απόστολοι του Χριστού, (που είχαν απευθείας εντολή και εξουσιοδότηση από τον Κύριο) έθεσαν τις βάσεις της χριστιανικής πίστης. Κατευθυνόμενοι από το Άγιο Πνεύμα, νομοθέτησαν και έδωσαν τις κατευθύνσεις για τον ένα και μοναδικό σκοπό: Τη σωτηρία.
Στην εποχή των Αποστόλων, η ενδυμασία των ανθρώπων ήταν διαφορετική απ' ότι σήμερα. Η κάλυψη της κεφαλής με μαντίλα ήταν υποχρεωτική ως δείγμα σεβασμού και ταπείνωσης σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής τους (όχι μόνο στον εκκλησιασμό), οπότε απέναντι στον Κύριο έπρεπε το ίδιο να τηρηθεί.
Το πνεύμα και η ουσία του νόμου λοιπόν, είναι η ένδειξη σεβασμού, ταπείνωσης και σεμνότητας απέναντι στο Θεό.
Στη σημερινή εποχή, που οι ενδυματολογικές μας συνήθειες είναι διαφορετικές και ο σεβασμός και η σεμνότητα δε συμβολίζονται με τη μαντίλα, δεν την καθιστούν υποχρεωτική μέσα στο ναό. Υποχρεωτική είναι η ουδέτερη ενδυμασία που αφ' ενός δε σκανδαλίζει κι αφ' ετέρου δείχνει τον ανάλογο σεβασμό απέναντι στον Κύριο.
Στην δυσχιλιετή πορεία της η Εκκλησία, περνά από διάφορους πολιτισμούς και συνήθειες. Θα ήταν όμως "καθηλωτικό" για την ουράνια υπόστασή της, να ταυτίζεται με συγκεκριμένους πολιτισμούς.
Ο Χριστός είναι ο "αυτός" στους αιώνες και έτσι κυβερνά την Εκκλησία Του. Οι συνήθειες των ανθρώπων μπορεί να αλλάζουν, οι πνευματικοί νόμοι όμως είναι αναλλοίωτοι.
Όταν εφαρμόζουμε το "πνεύμα" και όχι στο"γράμμα" του νόμου, όπως μας πληροφορούν οι ίδιοι οι Απόστολοι, τότε είμαστε στη σωστή κατεύθυνση.
Στην εποχή των Αποστόλων, η ενδυμασία των ανθρώπων ήταν διαφορετική απ' ότι σήμερα. Η κάλυψη της κεφαλής με μαντίλα ήταν υποχρεωτική ως δείγμα σεβασμού και ταπείνωσης σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής τους (όχι μόνο στον εκκλησιασμό), οπότε απέναντι στον Κύριο έπρεπε το ίδιο να τηρηθεί.
Το πνεύμα και η ουσία του νόμου λοιπόν, είναι η ένδειξη σεβασμού, ταπείνωσης και σεμνότητας απέναντι στο Θεό.
Στη σημερινή εποχή, που οι ενδυματολογικές μας συνήθειες είναι διαφορετικές και ο σεβασμός και η σεμνότητα δε συμβολίζονται με τη μαντίλα, δεν την καθιστούν υποχρεωτική μέσα στο ναό. Υποχρεωτική είναι η ουδέτερη ενδυμασία που αφ' ενός δε σκανδαλίζει κι αφ' ετέρου δείχνει τον ανάλογο σεβασμό απέναντι στον Κύριο.
Στην δυσχιλιετή πορεία της η Εκκλησία, περνά από διάφορους πολιτισμούς και συνήθειες. Θα ήταν όμως "καθηλωτικό" για την ουράνια υπόστασή της, να ταυτίζεται με συγκεκριμένους πολιτισμούς.
Ο Χριστός είναι ο "αυτός" στους αιώνες και έτσι κυβερνά την Εκκλησία Του. Οι συνήθειες των ανθρώπων μπορεί να αλλάζουν, οι πνευματικοί νόμοι όμως είναι αναλλοίωτοι.
Όταν εφαρμόζουμε το "πνεύμα" και όχι στο"γράμμα" του νόμου, όπως μας πληροφορούν οι ίδιοι οι Απόστολοι, τότε είμαστε στη σωστή κατεύθυνση.
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Καλη σας ημερα και πάλι. Εγω πιστευω οτι γενικά μεσα στο ναο πρεπει να μπαινομε με μια σεμνη ενδυμασία. Ουτε φουστες μίνι ,ουτε προκλητικα ντεκολτέ,αλλα ουτε και βαμμενα χείλη. Στο χώρο του ναου μαλλον πρεπει να προσθετομε ρουχα και όχι να αφαιρούμε. Εγω εχω προσεξει αρκετες φορές καποιες κοπέλλες απο Ρωσσία χριστιανες ορθοδοξες που φορανε τα μαντιλια οταν μπαινουν στην εκκλησια.Δεν πηγαινομε στον ναο για να δείξομε την ομορφια μας και τα "προσόντα" μας αλλα πηγαινομε για να προσευχηθουμε και να ευχαριστούμε τον Παντοδυναμο μας.
Συγνωμη αλλα αυτη ειναι η ταπεινη μου γνωμη.Ευχαριστώ και πάλι.
Συγνωμη αλλα αυτη ειναι η ταπεινη μου γνωμη.Ευχαριστώ και πάλι.
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Ας καθαρίσουν από τα πάθη τις ψυχές τους οι γυναίκες,ας έρχονται με καθαρή καρδιά και αληθινή αγάπη στην Εκκλησία κι ας μην φορούν ποτέ μαντήλα στο κεφάλι.
με όλο το σεβασμο αλλά η παραπάνω προτροπή φαντάζομαι ισχύει για όλους γυναίκες και άνδρες
με όλο το σεβασμο αλλά η παραπάνω προτροπή φαντάζομαι ισχύει για όλους γυναίκες και άνδρες
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Εννοειται οτι ισχυει και για τις γυναικες και για τους αντρες. Αλλα αν επρεπε οσοι πανε στην εκκλησια να εχουν καθαρη καρδια και αληθινη αγαπη, ε! τοτε δεν θα παταγε κανεις στην Εκκλησια.XRYSA έγραψε:Ας καθαρίσουν από τα πάθη τις ψυχές τους οι γυναίκες,ας έρχονται με καθαρή καρδιά και αληθινή αγάπη στην Εκκλησία κι ας μην φορούν ποτέ μαντήλα στο κεφάλι.
με όλο το σεβασμο αλλά η παραπάνω προτροπή φαντάζομαι ισχύει για όλους γυναίκες και άνδρες
Ολοι προσπαθουμε να εχουμε διαρκη πνευματικη προοδο. Καθε φορα λοιπον κανουμε και καποια βηματακια. Εγω εχω πολλες αδυναμιες αλλα σιγα σιγα θα εξελιχθω. Σημερα θα φορεσω το μαντηλι, αυριο θα κανω περισσοτερη μελετη, μετα θα κανω περισσοτερη προσευχη και παει λεγοντας.
Φορωντας το μαντηλι δεν σημαινει οτι ειμαι και Αγια ή οτι δεν εχω παθη, προσπαθω ομως και χρησιμοποιω οτι μεσο μπορω για να αγαπησω τον Κυριο και αυτο, οπως και η πνευματικη μου εξελιξη θα γινει με ενα βημα καθε φορα.
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Η προτροπή είναι σωστή (μόνο, ΧΡΥΣΑ, μην χρησιμοποιείς αυτό το χρώμα γραμματοσειράς), αρκεί να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο και πούμε ότι η μαντήλα είναι λάθος!
Όποια αισθάνεται ότι πρέπει να την φορέσει, ας την φορέσει.
Μερικές φορές παρασυρόμαστε, γιατί όντως είμαστε διπλόπροσωποι, και χρησιμοποιούμε τους τύπους, αλλά στην πρώτη ευκαιρία "βγάζουμε" τον κακό εαυτό μας.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο τύπος είναι κάτι κακό. Κακό είναι όταν δίνουμε σημασία μόνο στον τύπο (στο φάινεσθαι) και όχι ΚΑΙ στην ουσία (στο είναι).
Όποια αισθάνεται ότι πρέπει να την φορέσει, ας την φορέσει.
Μερικές φορές παρασυρόμαστε, γιατί όντως είμαστε διπλόπροσωποι, και χρησιμοποιούμε τους τύπους, αλλά στην πρώτη ευκαιρία "βγάζουμε" τον κακό εαυτό μας.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο τύπος είναι κάτι κακό. Κακό είναι όταν δίνουμε σημασία μόνο στον τύπο (στο φάινεσθαι) και όχι ΚΑΙ στην ουσία (στο είναι).
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Σημείο αναφοράς ο καθαρισμός των Παθών αλλά μήπως το
''Ας καθαρίσουν από τα πάθη τις ψυχές τους οι γυναίκες,ας έρχονται με καθαρή καρδιά και αληθινή αγάπη στην Εκκλησία κι ας μην φορούν ποτέ μαντήλα στο κεφάλι".
είναι υπεκφυγή όταν η Γραφή δεν μας βολεύει;
Γιατί αν σε κάθε θέμα που δεν μας βολεύει η Γραφή σε σχέση με την δήθεν ευσεβιστική κατάσταση πολλών εφαρμόσουμε το αξίωμα αυτό τότε ανοίγουμε τους ήδη εν πολλοίς ανοιγμένους ασκούς του Αιόλου.
Π.χ. τί λέτε ας καθαρίσουμε πρώτα τα πάθη στις ψυχές μας και ύστερα να νηστεύσουμε π.χ.
''Ας καθαρίσουν από τα πάθη τις ψυχές τους οι γυναίκες,ας έρχονται με καθαρή καρδιά και αληθινή αγάπη στην Εκκλησία κι ας μην φορούν ποτέ μαντήλα στο κεφάλι".
είναι υπεκφυγή όταν η Γραφή δεν μας βολεύει;
Γιατί αν σε κάθε θέμα που δεν μας βολεύει η Γραφή σε σχέση με την δήθεν ευσεβιστική κατάσταση πολλών εφαρμόσουμε το αξίωμα αυτό τότε ανοίγουμε τους ήδη εν πολλοίς ανοιγμένους ασκούς του Αιόλου.
Π.χ. τί λέτε ας καθαρίσουμε πρώτα τα πάθη στις ψυχές μας και ύστερα να νηστεύσουμε π.χ.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Ακριβώς αυτό είχα στο μυαλό μου όταν έγραφα :konstantinoupolitis έγραψε:Σημείο αναφοράς ο καθαρισμός των Παθών αλλά μήπως το
''Ας καθαρίσουν από τα πάθη τις ψυχές τους οι γυναίκες,ας έρχονται με καθαρή καρδιά και αληθινή αγάπη στην Εκκλησία κι ας μην φορούν ποτέ μαντήλα στο κεφάλι".
είναι υπεκφυγή όταν η Γραφή δεν μας βολεύει;
Γιατί αν σε κάθε θέμα που δεν μας βολεύει η Γραφή σε σχέση με την δήθεν ευσεβιστική κατάσταση πολλών εφαρμόσουμε το αξίωμα αυτό τότε ανοίγουμε τους ήδη εν πολλοίς ανοιγμένους ασκούς του Αιόλου.
Π.χ. τί λέτε ας καθαρίσουμε πρώτα τα πάθη στις ψυχές μας και ύστερα να νηστεύσουμε π.χ.
aposal έγραψε:Αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο τύπος είναι κάτι κακό. Κακό είναι όταν δίνουμε σημασία μόνο στον τύπο (στο φάινεσθαι) και όχι ΚΑΙ στην ουσία (στο είναι).
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Έχετε δίκιο,
στην ενορία μου η οποία είναι αρκετά μεγάλη, δύο ή τρεις κυρίες φορούν μαντίλα,
πολλές φορές με απασχόλησε το θέμα αλλά πιστεύω ότι καλό είναι τέτοιες αποφάσεις να παίρνονται με τη σύμφωνη γνώμη του πευματικού σου, γιατί αυτός σίγουρα ξέρει τι θα πρέπει να κάνεις.
στην ενορία μου η οποία είναι αρκετά μεγάλη, δύο ή τρεις κυρίες φορούν μαντίλα,
πολλές φορές με απασχόλησε το θέμα αλλά πιστεύω ότι καλό είναι τέτοιες αποφάσεις να παίρνονται με τη σύμφωνη γνώμη του πευματικού σου, γιατί αυτός σίγουρα ξέρει τι θα πρέπει να κάνεις.
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
μαντηλα η μαντηλι
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Re: Μαντηλοφορεμένες στην εκκλησία.
Βασικά το καθεστώς που επικρατεί σήμερα στην εκκλησιαστική Ελλάδα είναι το εξής: Ισχύει η Γραφή αλλά την εφαρμόζουμε αν συμφωνεί ο πνευματικός λες και ο πνευματικός είναι πάνω απο την ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
Έτσι θυμίζει η όλη κατάσταση το λόγο του Χριστού που στηλίτευε την χ λειτουργική πράξη που ίσχυε στον Ισραήλ όχι επί του Θυσιαστηρίου αλλά επί του χρυσού.
Εν τέλει ο πνευματικός είναι de facto πάνω απο τη Γραφή.
Έτσι θυμίζει η όλη κατάσταση το λόγο του Χριστού που στηλίτευε την χ λειτουργική πράξη που ίσχυε στον Ισραήλ όχι επί του Θυσιαστηρίου αλλά επί του χρυσού.
Εν τέλει ο πνευματικός είναι de facto πάνω απο τη Γραφή.