Χριστιανικές Οργανώσεις
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
Χριστιανικές Οργανώσεις
Τον τελευταίο καιρό, ένα βιβλίο που διάβασα ("Καταφύγιο ιδεών" Χ. Γιανναρά), ένα άρθρο που διάβασα στο www.alopsis.gr τον Αύγουστο, αλλά και η προσωπική μαρτυρία μιας συναδέλφου μου (πρώην μέλος μιας απο αυτές τις οργανώσεις), με έκαναν να ασχοληθώ λίγο μέ το θέμα των χριστιανικών οργανώσεων στην Ελλάδα. (κάποιοι θα μου πουν...νωρίς το θυμήθηκες, μιας και αυτές πνέουν πλέον τα λήσθια απ' ότι κατάλαβα).
Να πώ αρχικά ότι η εντύπωση που έχω σχηματίσει για αυτές τις οργανώσεις (Ζωή, Σωτήρ κ.α) είναι αρνητική....και θα ήθελα να μου δώσετε περισσότερα στοιχεία, και να μου επαληθεύσετε ή να με διορθώσετε αν κάνω λάθος στα όσα διάβασα και άκουσα...λοιπόν:
1. Η δομή αυτών των οργανώσεων στηρίχθηκε κατά πολύ σε αντίστοιχες προτεσταντικές, όπως και προτεσταντικά ήταν πολλά βιβλία που μετέφραζαν και εξέδιδαν (π.χ "Τα αγνά νειάτα" ).
2. Δημιούργησαν και στηρίζουν το θεσμό των "ταγμένων"...πιστών που ούτε νυμφεύονται αλλά ούτε και φορούν το μοναχικό σχήμα...ζούν σε κοινόβια μέσα στις πόλεις και αφιερώνουν τη ζωή τους στην φιλανθρωπία. (ένας θεσμός εντελώς ξένος προς την Ορθοδοξία).
3. Έχουν μια αντιμετώπιση του στύλ "τα δικά μας παιδιά" ή "οι δικές μας εκκλησίες"..δηλαδή προτιμούν να εκκλησιάζονται και να εξομολογούνται σε ιερείς που έχουν βγεί απο τους κόλπους τις συγκεκριμένης οργάνωσης.
4. Οι γυναίκες εξομολογούνται διαφορετική μέρα απο τους άντρες για να μην συναντιούνται.
5. Τα κατηχητικά και οι συναντήσεις τους είναι "Αρρένων - Θυλέων" και ποτέ μεικτές.
6. Υπάρχει άτυπο dressing code για τα μέλη (π.χ φούστα μέχρι τον αστράγαλο, ψηλός γιακάς και μανίκι μέχρι τον καρπό για τις γυναίκες, κουστούμι και μουστάκι για τους άντρες.)
7. Εκτός απο εκκλησιατικούς ύμνους, ψέλνουν και διάφορα άλλα τραγουδάκια (στις συναντήσεις τους)...όπως εκείνο το παλιό "κάτω απο τα αστέρια στου Θεού τα χέρια"..
Χωρίς να θέλω να φανώ προκλητικός, και χωρίς να αμφισβητώ την πίστη και την καλή θέληση όσον συμμετέχουν σε τέτοιες οργανώσεις...ρωτώ:
1. Τι πάει να πεί οργάνωση με καταστατικό μέσα στους κόλπους της εκκλησίας...μονομιάς αυτό δεν δημιουργεί μια διάσπαση μεταξύ των πιστών. (Τα μέλη και τα μη μέλη)!! και αφού υπάρχουν παραπάνω απο μια οργανώσεις, δεν δημιουργείται μια διαφορά ανάμεσα σε μέλη της μίας ή της άλλης οργάνωσης.....γιατί για να επιλέξει κάποιος την Ζωή και όχι Των Σωτήρα για παράδειγμα...πάει να πεί ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσά τους.
2. Άν όλα τα παραπάνω είναι σωστά....πως δέχεται η διοίκηση της εκκλησίας να διατειρεί μέσα στους κόλπους της οργανώσεις που απο σε κάποια σημεία κατηγορούνται και ως μη ορθόδοξες??
Να πώ αρχικά ότι η εντύπωση που έχω σχηματίσει για αυτές τις οργανώσεις (Ζωή, Σωτήρ κ.α) είναι αρνητική....και θα ήθελα να μου δώσετε περισσότερα στοιχεία, και να μου επαληθεύσετε ή να με διορθώσετε αν κάνω λάθος στα όσα διάβασα και άκουσα...λοιπόν:
1. Η δομή αυτών των οργανώσεων στηρίχθηκε κατά πολύ σε αντίστοιχες προτεσταντικές, όπως και προτεσταντικά ήταν πολλά βιβλία που μετέφραζαν και εξέδιδαν (π.χ "Τα αγνά νειάτα" ).
2. Δημιούργησαν και στηρίζουν το θεσμό των "ταγμένων"...πιστών που ούτε νυμφεύονται αλλά ούτε και φορούν το μοναχικό σχήμα...ζούν σε κοινόβια μέσα στις πόλεις και αφιερώνουν τη ζωή τους στην φιλανθρωπία. (ένας θεσμός εντελώς ξένος προς την Ορθοδοξία).
3. Έχουν μια αντιμετώπιση του στύλ "τα δικά μας παιδιά" ή "οι δικές μας εκκλησίες"..δηλαδή προτιμούν να εκκλησιάζονται και να εξομολογούνται σε ιερείς που έχουν βγεί απο τους κόλπους τις συγκεκριμένης οργάνωσης.
4. Οι γυναίκες εξομολογούνται διαφορετική μέρα απο τους άντρες για να μην συναντιούνται.
5. Τα κατηχητικά και οι συναντήσεις τους είναι "Αρρένων - Θυλέων" και ποτέ μεικτές.
6. Υπάρχει άτυπο dressing code για τα μέλη (π.χ φούστα μέχρι τον αστράγαλο, ψηλός γιακάς και μανίκι μέχρι τον καρπό για τις γυναίκες, κουστούμι και μουστάκι για τους άντρες.)
7. Εκτός απο εκκλησιατικούς ύμνους, ψέλνουν και διάφορα άλλα τραγουδάκια (στις συναντήσεις τους)...όπως εκείνο το παλιό "κάτω απο τα αστέρια στου Θεού τα χέρια"..
Χωρίς να θέλω να φανώ προκλητικός, και χωρίς να αμφισβητώ την πίστη και την καλή θέληση όσον συμμετέχουν σε τέτοιες οργανώσεις...ρωτώ:
1. Τι πάει να πεί οργάνωση με καταστατικό μέσα στους κόλπους της εκκλησίας...μονομιάς αυτό δεν δημιουργεί μια διάσπαση μεταξύ των πιστών. (Τα μέλη και τα μη μέλη)!! και αφού υπάρχουν παραπάνω απο μια οργανώσεις, δεν δημιουργείται μια διαφορά ανάμεσα σε μέλη της μίας ή της άλλης οργάνωσης.....γιατί για να επιλέξει κάποιος την Ζωή και όχι Των Σωτήρα για παράδειγμα...πάει να πεί ότι υπάρχουν διαφορές ανάμεσά τους.
2. Άν όλα τα παραπάνω είναι σωστά....πως δέχεται η διοίκηση της εκκλησίας να διατειρεί μέσα στους κόλπους της οργανώσεις που απο σε κάποια σημεία κατηγορούνται και ως μη ορθόδοξες??
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Απο τα λιγα που ξερω και εχω δει θα σου παραθεσω και τη δικη μου αποψη για το θεμα και οπως εγω εχω αντιληφθει τα πραγματα.
Σημαινει οτι ειναι αφιερωμενες στο Θεο, και σημαινει οτι μενουν σε παρθενια για ολη τους τη ζωη. Επειδη δεν θελουν να μπουν σε καποιο Μοναστηρι, δεν θελουν ομως και να παντρευτουν, γινονται μελη σε αυτες τις αδερφοτητες κανοντας Ιεραποστολη στον κοσμο. Ειναι δηλαδη σαν να ειναι "μοναχες" μεσα στον κοσμο.
Δεν νομιζω οτι ειναι επιληψιμο το να λενε και καποια αλλα τραγουδια εκτος απο εκκλησιαστικους υμνους, εξαλλου δεν βρισκονται και μεσα σε Μοναστηρι για να υπαρχει τοση αυστηροτητα.
Και τελειωνω με τις εξης σκεψεις:
- Ο "Σωτηρ" ειναι μια απο την πιο προσεχτικες και αξιολογες εκδοσεις που υπαρχουν.
- Η εκκλησια διατηρει τετοιες αδερφοτητες στους κολπους της γιατι προφανως ειναι ορθοδοξες απολυτα. Ισως αυτοι που τις κατηγορουν δεν ειναι ορθοδοξοι.
- Γιατι καποιος θα επιλεξει τη "Ζωη" και καποιος το "Σωτηρ" δεν το ξερω, φανταζομαι απλα οτι θα ειναι θεμα επιλογης, γνωριμιων (π.χ. αν ολες μου οι γνωστες εχουν παει στο Σωτηρ θα παω και εγω εκει) και προσωπικων ενδιαφεροντων
Στην πραγματικοτητα η σωστη ορολογια ειναι "αφιερωμενες" (αναφερομαι στις γυναικες). Τι σημαινει αυτο?2. Δημιούργησαν και στηρίζουν το θεσμό των "ταγμένων"...πιστών που ούτε νυμφεύονται αλλά ούτε και φορούν το μοναχικό σχήμα...ζούν σε κοινόβια μέσα στις πόλεις και αφιερώνουν τη ζωή τους στην φιλανθρωπία. (ένας θεσμός εντελώς ξένος προς την Ορθοδοξία).
Σημαινει οτι ειναι αφιερωμενες στο Θεο, και σημαινει οτι μενουν σε παρθενια για ολη τους τη ζωη. Επειδη δεν θελουν να μπουν σε καποιο Μοναστηρι, δεν θελουν ομως και να παντρευτουν, γινονται μελη σε αυτες τις αδερφοτητες κανοντας Ιεραποστολη στον κοσμο. Ειναι δηλαδη σαν να ειναι "μοναχες" μεσα στον κοσμο.
Αν και το γραφεις με αρνητικο τροπο, θα ελεγα οτι για μενα μια τετοια αντιμετωπιση δεν ειναι κακη. Φανταζομαι οτι σε πολλες εκκλησιες και ενοριες οι πιστοι μεταξυ τους, νιωθουν ετσι σε σχεση με τους αλλους πιο αδιαφορους εκκλησιαζομενους. Δεν ξερω αν γινομαι κατανοητη αλλα αυτο που θελω να πω ειναι οτι για παραδειγμα: οταν πηγαινεις σε μια εκκλησια καιρο, σιγα σιγα αρχιζεις και γνωριζεσαι και με τους αλλους "θαμωνες". Αναποφευκτα δημιουργειται μια συμπαθεια και αγαπη και τους νιωθεις πιο δικους σου. Προτιμας λοιπον τα παιδια σου να κανουν παρεα με τα παιδια τους, προτιμας στη δουλεια να παρεις καποιον απο αυτους και παει λεγοντας. Τους νιωθεις οτι ειναι "οι δικοι σου ανθρωποι"3. Έχουν μια αντιμετώπιση του στύλ "τα δικά μας παιδιά" ή "οι δικές μας εκκλησίες"..δηλαδή προτιμούν να εκκλησιάζονται και να εξομολογούνται σε ιερείς που έχουν βγεί απο τους κόλπους τις συγκεκριμένης οργάνωσης.
Εφοσον ειναι "αφιερωμενες" ειναι λογικο να μην συναντιουνται με τους αντρες4. Οι γυναίκες εξομολογούνται διαφορετική μέρα απο τους άντρες για να μην συναντιούνται.
Φυσικο και αυτο, γιατι οπως θα ηταν αδιανοητο να υπαρχει μικτο Μοναστηρι ετσι ειναι και αυτες οι Αδερφοτητες5. Τα κατηχητικά και οι συναντήσεις τους είναι "Αρρένων - Θυλέων" και ποτέ μεικτές.
Νομιζω οτι η λεξη "αφιερωμενες" εξηγει και το συγκεκριμενο ντυσιμο.6. Υπάρχει άτυπο dressing code για τα μέλη (π.χ φούστα μέχρι τον αστράγαλο, ψηλός γιακάς και μανίκι μέχρι τον καρπό για τις γυναίκες, κουστούμι και μουστάκι για τους άντρες.)
Αυτο το τραγουδι δεν το ξερω ειναι κακο? Ειναι αιρετικο?7. Εκτός απο εκκλησιατικούς ύμνους, ψέλνουν και διάφορα άλλα τραγουδάκια (στις συναντήσεις τους)...όπως εκείνο το παλιό "κάτω απο τα αστέρια στου Θεού τα χέρια"..
Δεν νομιζω οτι ειναι επιληψιμο το να λενε και καποια αλλα τραγουδια εκτος απο εκκλησιαστικους υμνους, εξαλλου δεν βρισκονται και μεσα σε Μοναστηρι για να υπαρχει τοση αυστηροτητα.
Και τελειωνω με τις εξης σκεψεις:
- Ο "Σωτηρ" ειναι μια απο την πιο προσεχτικες και αξιολογες εκδοσεις που υπαρχουν.
- Η εκκλησια διατηρει τετοιες αδερφοτητες στους κολπους της γιατι προφανως ειναι ορθοδοξες απολυτα. Ισως αυτοι που τις κατηγορουν δεν ειναι ορθοδοξοι.
- Γιατι καποιος θα επιλεξει τη "Ζωη" και καποιος το "Σωτηρ" δεν το ξερω, φανταζομαι απλα οτι θα ειναι θεμα επιλογης, γνωριμιων (π.χ. αν ολες μου οι γνωστες εχουν παει στο Σωτηρ θα παω και εγω εκει) και προσωπικων ενδιαφεροντων
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Το συμπερασμα απο΄τον παραπάνω διάλογο είναι αυτό που συχνα διαβάζω στα βιβλία που αφορούν τον πατέρα Παίσιο:Να κανετε ένα εργοστάσιο που να παράγει καλούς λογισμούς.....
Ολα οσα γίνονται από ανθρώπους φυσικά και έχουν αδυναμίες,ομως σημασία εχει οτι ολοι είναι ορθόδοξοι και όλοι και όλα οσα κάνουν γυρίζουν γυρω απ΄το κέντρο που είναι ο Χριστός.
Εμείς σαν φιλόπονες μέλισσες ας διλέξουμε αυτά που μας ταιριάζουν.
Ολα οσα γίνονται από ανθρώπους φυσικά και έχουν αδυναμίες,ομως σημασία εχει οτι ολοι είναι ορθόδοξοι και όλοι και όλα οσα κάνουν γυρίζουν γυρω απ΄το κέντρο που είναι ο Χριστός.
Εμείς σαν φιλόπονες μέλισσες ας διλέξουμε αυτά που μας ταιριάζουν.
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Παραθέτω και το άρθρο απο το alopsis............http://www.alopsis.gr/modules.php?name= ... e&sid=1237
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Kι οι φαρισαίοι οι θεοσεβούμενοι της εποχής ήταν αλλά....evita_gr έγραψε:Το συμπερασμα απο΄τον παραπάνω διάλογο είναι αυτό που συχνα διαβάζω στα βιβλία που αφορούν τον πατέρα Παίσιο:Να κανετε ένα εργοστάσιο που να παράγει καλούς λογισμούς.....
Ολα οσα γίνονται από ανθρώπους φυσικά και έχουν αδυναμίες,ομως σημασία εχει οτι ολοι είναι ορθόδοξοι και όλοι και όλα οσα κάνουν γυρίζουν γυρω απ΄το κέντρο που είναι ο Χριστός.
Εμείς σαν φιλόπονες μέλισσες ας διλέξουμε αυτά που μας ταιριάζουν.
Ας μην πω περισσότερα καλύτερα για τις οργανώσεις αυτές.
Όποιος αγαπάει το Θεό ας πάει στην εκκλησία. Άλλο αν επιζητά γνωριμίες και άλλα πράγματα.
Κι ύστερα κατηγορούμε τους μασώνους......
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
EΞΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ δεν εμπιστεύομαι κανέναν να μου κάνει κύρηγμα για Τον Χριστό
Καλή Σαρακοστή
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25440
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Το να κάνουν παρέα οι Χριστιανοί μεταξύ τους δε είναι κακό. Το αντίθετο. Η παρέα με πνευματικούς ανθρώπους μας βοηθάει στον καθημερινό μας αγώνα εναντίον του πονηρού. Το αν όμως μια παρέα ακολουθήσει άλλους δρόμους και όχι Χριστιανικούς, αυτό σημαίνει ότι δεν είναι πραγματικά πνευματικοί άνθρωποι.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Eχω τους φίλους μου να κάνω παρέα , τους οποίους τους αγαπώ , είτε πιστεύουν πολύ είτε πιστεύουν λίγο είτε δεν πιστεύουνaposal έγραψε:Το να κάνουν παρέα οι Χριστιανοί μεταξύ τους δε είναι κακό. Το αντίθετο. Η παρέα με πνευματικούς ανθρώπους μας βοηθάει στον καθημερινό μας αγώνα εναντίον του πονηρού. Το αν όμως μια παρέα ακολουθήσει άλλους δρόμους και όχι Χριστιανικούς, αυτό σημαίνει ότι δεν είναι πραγματικά πνευματικοί άνθρωποι.
Αν δεν έχεις φίλους και νιώθεις μοναξιά ναι είναι μια καλή λύση ίσως να πας σε μια παρέα
Αλλά γιατί να μην πας σε μια ενορία που θα είσαι και πιο σίγουρος ;
Καλή Σαρακοστή
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25440
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Ναι, θεωρώ ότι το πιο σωστό είναι να πάς στην ενορία σου. Ή, τέλος πάντων, στην ενορία που δραστηριοποιείται ο πνευματικός σου. Το να πας σε μια άλλη παρέα που έχει συγκεκριμένους στόχους (χριστιανικούς, ή παραχριστιανικούς - δεν είναι πάντα εύκολο να γίνει αντιληπτή η διαφορά), συμφωνώ ότι πιθανόν να σε οδηγήσει σε λάθος μονοπάτια. Όχι οπωσδήποτε, αλλά πιθανόν. Γι' αυτό πρέπει για κάθε τέτοια δραστηριότητα να έχουμε από κοντά τον πνευματικό μας και να τον συμβουλευόμαστε.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
Re: Χριστιανικές Οργανώσεις
Kι οι φαρισαίοι οι θεοσεβούμενοι της εποχής ήταν αλλά....
Ας μην πω περισσότερα καλύτερα για τις οργανώσεις αυτές.
Όποιος αγαπάει το Θεό ας πάει στην εκκλησία. Άλλο αν επιζητά γνωριμίες και άλλα πράγματα.
Κι ύστερα κατηγορούμε τους μασώνους......
max1
Κορυφαίος Αποστολέας
Φαρισαίοι υπήρχαν και θεοσεβούμενοι! Οχι γιατι το λέω εγω αλλα γιατι ο ίδιος ο Χριστός το ειπε.
Γιατί τόση εμπάθεια για τις "οργανώσεις".
Οποιος αγαπάει το Θεό ας το εκφράσει όπως μπορει,ποιος εισαι συ που θα κρίνεις "αλλοτριο ικέτη";
Ενα κειμενο του 1966 υποβιβάζει προσπάθειες ανθρωπων με αγαθα κινητρα που προσπάθησαν να διμηουργησουν "αρτηρίες"διοχετευσης του λόγου του Θεου στο λαό Του!Αν μεσα σ΄αυτους υπήρχαν και λάθος άνθρωποι,που το παραξενο;Για ανθρώπους μιλάμε!
Αν πάλι βρέθηκαν κάποιοι που ηθελαν να μιμηθουν το Χριστο καιοχι να αφομοιωθούν απ΄Αυτόν, πως εσυ ξέρεις ,οτι ο Χριστός δεν τους "περίμενε στην επόμενη στροφή" της ζωής τους ,μονο και μόνο επειδή είχαν την προθεση να Τον μιμηθουν...
Αν η γνώμη μου είναι ελάχιστη σου παραθέτω του Γεροντος Σωφρονιου απο το βιβλίο "Αγώνας θεογνωσίας":
"Καλες γνώμες για την Αδελφότητα μπορεί κάποιος να ακούσει από πολλους.Αλλα για τον κοσμικό άνθρωπο ακόμη και οι αρχές στοιχιώδους χριστιανικής ηθικής,όπως η παραίτηση απο τα οινοπνευματώδη ποτα ,από το καπνισμα,(βλέπε μουστάκι) απο επίσκεψη σε τόπους κοινης διασκέδασης ,η αγκράτεια στην τροφή ,η τιμιότητα ,η σεμνότητα(βλεπε μακριες φούστες),η σωφροσύνη και ακόμη περισσότερο η αγαμία ,παρουσιαζονται ήδη ως η ακρότητα της τελειότητας και της αποταγης του κόσμου ".
Αν αυτες οι "επιφανιακές" αρετες δεν ειναι αρκετες για σένα ,οστόσο καποιον αλλο μπορουν να τον πανε στον παραδεισο.
"Η ζωή του παιδιού "χρονια τωρα τροφοδοτει τις ψυχές των παιδιών και δεν με νιάζει αν στο τυπογραφείο η στις εκδόσεις δουλεύει κάποιος "φαρισαίος",γιατί ο λογος εκανε πολλα παιδια ,και οχι μόνο,να δακρύσουν ....(ισχύει για κάθε περιοδικο η φυλλαδιο)
Η Χ.Ο.Ν η Χ.Α.Ν και κάθε κατηχητικο ,οπως λεει κι οσυγραφέας του επιμαχου αρθρου ειναι γεννήματα αυτων των οργανώσεων.Δεν έχεις ιδέα ποσεςψυχες παρηγορήθηκαν ,βρήκαν αγαπη ,φιλιες,καιόμορφες στιγμες.Με ενα τραγουδάκι που αδικα το χαρακτηρίζεις προτεσταντικό!Με μια σύναξη, συζήτηση και λύση προβλημάτων που δεν φαντάζεσε!Τέλος πάντων, εμείς ειμαστε οι αποδεκτες μιας προσπάθειας "θεοσεβούμενων φαρισαίων",κιαν αυτοί ήταν όντως φαρισαίοι -το αποτέλεσμα μετράει-μηπως θα έπρεπε να τους αγαπάμε πιο πολύ εφαρμόζοντας το "πρέπει να αγαπάμε όλες τις αφορμές που προξενουν την απόκτηση αρετων(αγαπη ,υπομονή ,ταπείνωση...)"του Αγ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ;
Υ.Γ.Τους Μασώνους μην τους ανακατεύεις,ανήκουν σε άλλο στρατόπεδο...Τωρα μιλάμε για ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ,ειναι δικοί μας αυτοι ,οτι και νάναι!!!!
Ας μην πω περισσότερα καλύτερα για τις οργανώσεις αυτές.
Όποιος αγαπάει το Θεό ας πάει στην εκκλησία. Άλλο αν επιζητά γνωριμίες και άλλα πράγματα.
Κι ύστερα κατηγορούμε τους μασώνους......
max1
Κορυφαίος Αποστολέας
Φαρισαίοι υπήρχαν και θεοσεβούμενοι! Οχι γιατι το λέω εγω αλλα γιατι ο ίδιος ο Χριστός το ειπε.
Γιατί τόση εμπάθεια για τις "οργανώσεις".
Οποιος αγαπάει το Θεό ας το εκφράσει όπως μπορει,ποιος εισαι συ που θα κρίνεις "αλλοτριο ικέτη";
Ενα κειμενο του 1966 υποβιβάζει προσπάθειες ανθρωπων με αγαθα κινητρα που προσπάθησαν να διμηουργησουν "αρτηρίες"διοχετευσης του λόγου του Θεου στο λαό Του!Αν μεσα σ΄αυτους υπήρχαν και λάθος άνθρωποι,που το παραξενο;Για ανθρώπους μιλάμε!
Αν πάλι βρέθηκαν κάποιοι που ηθελαν να μιμηθουν το Χριστο καιοχι να αφομοιωθούν απ΄Αυτόν, πως εσυ ξέρεις ,οτι ο Χριστός δεν τους "περίμενε στην επόμενη στροφή" της ζωής τους ,μονο και μόνο επειδή είχαν την προθεση να Τον μιμηθουν...
Αν η γνώμη μου είναι ελάχιστη σου παραθέτω του Γεροντος Σωφρονιου απο το βιβλίο "Αγώνας θεογνωσίας":
"Καλες γνώμες για την Αδελφότητα μπορεί κάποιος να ακούσει από πολλους.Αλλα για τον κοσμικό άνθρωπο ακόμη και οι αρχές στοιχιώδους χριστιανικής ηθικής,όπως η παραίτηση απο τα οινοπνευματώδη ποτα ,από το καπνισμα,(βλέπε μουστάκι) απο επίσκεψη σε τόπους κοινης διασκέδασης ,η αγκράτεια στην τροφή ,η τιμιότητα ,η σεμνότητα(βλεπε μακριες φούστες),η σωφροσύνη και ακόμη περισσότερο η αγαμία ,παρουσιαζονται ήδη ως η ακρότητα της τελειότητας και της αποταγης του κόσμου ".
Αν αυτες οι "επιφανιακές" αρετες δεν ειναι αρκετες για σένα ,οστόσο καποιον αλλο μπορουν να τον πανε στον παραδεισο.
"Η ζωή του παιδιού "χρονια τωρα τροφοδοτει τις ψυχές των παιδιών και δεν με νιάζει αν στο τυπογραφείο η στις εκδόσεις δουλεύει κάποιος "φαρισαίος",γιατί ο λογος εκανε πολλα παιδια ,και οχι μόνο,να δακρύσουν ....(ισχύει για κάθε περιοδικο η φυλλαδιο)
Η Χ.Ο.Ν η Χ.Α.Ν και κάθε κατηχητικο ,οπως λεει κι οσυγραφέας του επιμαχου αρθρου ειναι γεννήματα αυτων των οργανώσεων.Δεν έχεις ιδέα ποσεςψυχες παρηγορήθηκαν ,βρήκαν αγαπη ,φιλιες,καιόμορφες στιγμες.Με ενα τραγουδάκι που αδικα το χαρακτηρίζεις προτεσταντικό!Με μια σύναξη, συζήτηση και λύση προβλημάτων που δεν φαντάζεσε!Τέλος πάντων, εμείς ειμαστε οι αποδεκτες μιας προσπάθειας "θεοσεβούμενων φαρισαίων",κιαν αυτοί ήταν όντως φαρισαίοι -το αποτέλεσμα μετράει-μηπως θα έπρεπε να τους αγαπάμε πιο πολύ εφαρμόζοντας το "πρέπει να αγαπάμε όλες τις αφορμές που προξενουν την απόκτηση αρετων(αγαπη ,υπομονή ,ταπείνωση...)"του Αγ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ;
Υ.Γ.Τους Μασώνους μην τους ανακατεύεις,ανήκουν σε άλλο στρατόπεδο...Τωρα μιλάμε για ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ,ειναι δικοί μας αυτοι ,οτι και νάναι!!!!