cloaca έγραψε:Όποιος έχει την μύγα μυγιάζεται.
Όποιος θίγεται από την Ομολογία της Πίστεως κατά του Οικονομισμού ίσως να τον ελέγχει η συνείδηση του..
Δεν μπαίνω ούτε πρόκειται να μπώ στην ουσία της ..."ομολογίας" αλλα στην τακτική της που είναι διασπαστική αφού ευθέως αμφισβητεί τις γνώσεις, την Ορθόδοξη βιοτή και τα κίνητρα της Ιεραρχίας, και παράλληλα κρίνει και κατακρίνει.
Οποιος δεν έχει εμπιστοσύνη στην Ιεραρχία της Ορθοδοξίας ας αποχωρήσει για να πάει να ιδρύσει τους ΝΓΟΧ δηλ. τους "Νέους Γνήσιους Ορθόδοξους Χριστιανούς".
Οσο για τον έλεγχο της συνείδησης και ζώντας μέσα στην σημερινή πραγματικότητα, γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει εν ώρα μάχης να αμφισβητείς την Ιεραρχία.
Επειδή η Εκκλησία μας είναι ανοιχτή, δεν σημαίνει ότι ο κάθε ένας μπορεί να την ξεφτιλίζει στα μάτια των υπόλοιπων. Και η "ομολογία" αυτό ακριβώς κάνει προς τέρψη των αντορθόδοξων .
Σταματήσετε επιτέλους να παίζετε το παιχνίδι τους.
Πόσο δυνατά πρέπει να το φωνάξω ?
Χρ.
ΥΓ. Συμφωνώ με τον filota : "Αυτό που οφείλουμε όλοι να πράττουμε, συμπεριλαμβανομένου του κλήρου και των Ιεραρχών, είναι να προστατεύουμε την Εκκλησία. Η Ορθοδοξία και η Εκκλησία είναι υπεράνω προσώπων, όποια κι αν είναι αυτά."
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
«Κύπρου:«Διαλεγόμενοι δεν προδίδουμε την Ορθοδοξία»
Διαλεγόμενοι δεν προδίδουμε την Ορθοδοξία», τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος στο Amen.gr, κληθείς να σχολιάσει αντιδράσεις στην Ελλάδα κατά της προσέγγισης Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών με αφορμή και τη συνάντηση της Μεικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου στην Κύπρο από 16-23 Οκτωβρίου.
Ο Κύπρου Χρυσόστομος ήταν λακωνικός « Ο διάλογος δεν κάνει κακό», είπε και υπενθύμισε ότι ο θεολογικός διάλογος με τους Ρωμαιοκαθολικούς άρχισε και διεξάγεται με απόφαση των Συνόδων όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και ότι πριν ένα χρόνο οι Προκαθήμενοι τους εξέφρασαν την επιθυμία να συνεχιστούν, παρά τις όποιες δυσκολίες, οι θεολογικοί και διαθρησκειακοί διάλογοι.
Η επικείμενη συνάντηση στην Κύπρο από 16-23 Οκτωβρίου της Μεικτής Επιτροπής για τον Θεολογικό Διάλογο ( ΜΕΘΔ) , στην οποία συμπροεδρεύουν ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης (Οικουμενικό Πατριαρχείο) και ο Καρδινάλιος Βάλτερ Κάσπερ (Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία), θα ασχοληθεί με το θέμα της θέσης του Πάπα στην Εκκλησία.
Εκτιμάται ότι θα εκπροσωπηθεί και η Εκκλησία της Ρωσίας , αφού μάλιστα ο Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Αρχιεπίσκοπος Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνας, επισκέπτεται αυτές τις μέρες την Ρώμη , μετά από επίσημη πρόσκληση του Καρδινάλιου Βάλτερ Κάσπερ.
Την Εκκλησία της Ελλάδος θα αντιπροσωπεύσουν ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος και ο Επίσκοπος Αχαίας Αθανάσιος.
Στο μεταξύ το κείμενο «Ομολογία Πίστεως» έχουν υπογράψει από την Κύπρο μόνον ο ηγούμενος Σταυροβουνίου Αθανάσιος και τρεις άλλοι κληρικοί.
Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος μας ανέφερε ότι δεν του εστάλη το κείμενο, αλλά εν πάση περιπτώση δεν θα το υπέγραφε. Ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος τόνισε ότι στα θέματα των διαλόγων ακολουθεί τη θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Για την αντιγραφή
Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Το Σύμβολο της Πίστεως, ή αλλιώς "Πιστεύω", που έχει επικρατήσει και το λέμε κυρίως στο μυστήριο του Βαπτίσματος αλλά και στις άλλες ακολουθίες. Αποτελείται από 12 άρθρα (στίχους). Τα 7 πρώτα έγιναν στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325. Τα υπόλοιπα 5 προστέθηκαν στη Β΄ Οικουμενική Σύνοδο το 381. Η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος που έγινε στην Έφεσο το 431 επιβεβαίωσε την μορφή που είχε το "Σύμβολο της Πίστεως" το 381 και διευκρίνισε ότι δεν θα γίνονταν άλλες αλλαγές και προσθήκες, και δεν θα υιοθετούνταν άλλα Σύμβολα.
Στα 9 πρώτα άρθρα του Συμβόλου αυτού κυριαρχεί το ρήμα "πιστεύω", στο 10ο το ρήμα "ομολογώ" και στα άρθρα 11 και 12 το ρήμα "Προσδοκώ". Το 1ο άρθρο αναφέρεται στον Πατέρα. Από το 2ο μέχρι το 7ο, τα άρθρα αναφέρονται στον Υιό. Το 8ο αναφέρεται στο Άγιο Πνεύμα. Το 9ο άρθρο αναφέρεται στην Εκκλησία, το 10ο στο Βάπτισμα, το 11ο στην Ανάσταση των νεκρών, και το 12ο στην Δευτέρα Παρουσία. Το κείμενό του έχει ως εξής:
1. Πιστεύω σε ένα Θεό που είναι Πατέρας και Παντοκράτορας, που δημιούργησε τον ουρανό και τη γη, όλα όσα βλέπουμε κι όσα είναι αόρατα σε μας.
2. (Πιστεύω) Και σε ένα Κύριο τον Ιησού Χριστό, τον μονάκριβο Υιό του Θεού, που γεννήθηκε από τον Πατέρα πριν από όλους τους αιώνες. Είναι φως που προήλθε από φως, είναι Θεός αληθινός που γεννήθηκε και δεν δημιουργήθηκε, είναι από την ίδια ουσία με τον Πατέρα, και μέσω αυτού έγιναν τα πάντα.
3. Για μας τους ανθρώπους και για τη σωτηρία μας κατέβηκε από τους ουρανούς και πήρε τη δική μας σάρκα από το Άγιο Πνεύμα και την Παρθένο Μαρία, και έγινε άνθρωπος.
4. Σταυρώθηκε για μας όταν ήταν ηγεμόνας ο Πόντιος Πιλάτος, και έπαθε, και τάφηκε.
5. Την τρίτη ημέρα μετά το θάνατό του αναστήθηκε από τους νεκρούς σύμφωνα με τις Γραφές.
6. Και ανέβηκε στον ουρανό και κάθισε στα δεξιά του Πατέρα.
7. Και θα έρθει πάλι με δόξα να κρίνει ζωντανούς και νεκρούς, και δεν θα υπάρξει τέλος στη βασιλεία Του.
8. (Πιστεύω) Και στο Πνεύμα το Άγιο, το Κύριο, το ζωοποιό, που εκπορεύεται από τον Πατέρα, που προσκυνείται και δοξάζεται μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό, το οποίο μίλησε μέσω των προφητών.
9. (Πιστεύω και) Σε μία, άγια, καθολική και αποστολική Εκκλησία.
10. Ομολογώ ένα βάπτισμα με το οποίο επιτυγχάνεται άφεση αμαρτιών.
11. Προσδοκώ την ανάσταση των νεκρών.
12. Και τη ζωή στη μέλλουσα αιωνιότητα.
Νομίζω ότι το Σύμβολο της Πίστεως, χωρίς "σάλτσες" και πολυλογίες, ενπεριέχει τα πάντα, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας.
Οταν πιστεύει κάποιος στα ανωτέρω, τότε δεν είναι ούτε προτεστάντης, ούτε κρυφοπροτεστάντης, ούτε γενικότερα αιρετικός, ούτε κρυφοαιρετικός.
Ο Πατριάρχης όχι απλώς έχει το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να συνομιλεί με τους αξιωματούχους των άλλων δογμάτων. Οποιος πιστεύει ότι οι συνομιλίες αυτές γίνονται εκ του πονηρού, πιστεύω ότι σφάλλει.
Ολοι έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν τις απόψεις και τις επιφυλάξεις τους και τις ανησυχίες τους, όχι όμως κατά την γνώμη μου, κατά τύπον "ομολογίας" και να "μαζεύουν" υπογραφές. Δεν είναι σωστό να έχουμε αντιπαράθεση "Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός" σε τέτοια θέματα και να χωριζόμαστε σε στρατόπεδα μεταξύ μας οι Ορθόδοξοι, διότι οι εχθροί μας θα τρίβουν χαιρέκακα τα χέρια τους από ικανοποίηση.
Ηδη σε αυτό το topic, αντιπαρατιθέμεθα σφοδρότατα και χαρακτηρίζουμε ο ένας τον άλλον (δεν κατηγορώ κανέναν, ήδη το έχω κάνει και ο ίδιος δυστυχώς).
Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων,Αγάπην δε μη έχω,γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. Και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν και έχω πάσαν την πίστιν,ώστε όρη μεθιστάνειν,Αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί.
panagiotisspy έγραψε:...Ολοι έχουν το δικαίωμα να εκφράζουν τις απόψεις και τις επιφυλάξεις τους και τις ανησυχίες τους, όχι όμως κατά την γνώμη μου, κατά τύπον "ομολογίας" και να "μαζεύουν" υπογραφές.
Δεν είναι σωστό να έχουμε αντιπαράθεση "Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός" σε τέτοια θέματα και να χωριζόμαστε σε στρατόπεδα μεταξύ μας οι Ορθόδοξοι, διότι οι εχθροί μας θα τρίβουν χαιρέκακα τα χέρια τους από ικανοποίηση...
Ακριβώς.
Αυτού του τύπου την αντιπαράθεση θεωρώ εκτός πνεύματος Ορθοδοξίας (όπως το έχω πλασμένο μέσα μου).
Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Είμαι σίγουρος ότι όλοι μας θα παρακολουθήσουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την συνάντηση στην Κύπρο από 16-23 Οκτωβρίου της Μεικτής Επιτροπής για τον Θεολογικό Διάλογο (ΜΕΘΔ), που θα ασχοληθεί με το θέμα της θέσης του Πάπα στην Εκκλησία.
Οτι αποτέλεσμα βγάλει η μικτή αυτή επιτροπή θα πρέπει να γνει δεκτό από σύμπασα την Ορθοδοξία.
Η φασαρία της "ομολογίας" με τις υπογραφές εν είδη πολιτικών κομμάτων, γίνονται με στόχο την επιβολή άποψης στην επιτροπή αυτή.
Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε την θέση της Εκκλησίας της Ρωσσίας στον διάλογο και τον ρόλο του Πατριαρχείου ΜΑΣ στο μέλλον που έρχεται.
Η γνώμη μου είναι ότι το αποτέλεσμα της επιτροπής θα είναι ένα τίποτε. Εκτός και αν ερευνηθεί και γίνει κοινά αποδεκτός ο ρόλος και η θέση του Πάπα προ του Σχίσματος του 1054 που σημαίνει ότι θα πρέπει να επανέλθουμε στις ρίζες μας που είναι η Μια Αγία ΑΠοστολική Εκκλησία στην οποία ομολογήσαμε Εν Βάπτισμα.
Αυτή είναι η "κόκκινη γραμμή" που ανέφερε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος η οποία και δεν μπορεί να ξεπεραστεί.
Χρ.
στα εύκολα ξέρω τι να κάνω - στα δύσκολα σε θέλω ...
Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ατόπημα , να γίνεται χρήση του όρου "Ομολογία Πίστεως" , και μάλιστα σε εκκλησιαστικό επίπεδο , και με τέτοια ευρύτητα, για άλλο σκοπό ,
εκτός , για να προσδιορίσει/αποδώσει την ευρύτερη έννοια του «Πιστεύω» .
Εν προκειμένω , όπως έχει διατυπωθεί , ο τίτλος και μόνο ,
δημιουργεί εντυπώσεις και παρερμηνίες και μπορεί να παρασύρει κάθε καλοπροαίρετα σκεπτόμενο άνθρωπο σε ένα σωρό σκέψεις και αποφάσεις.
Καθόσον με αφορά , και εφόσον κατ'αρχήν όλα μου φαίνονται ωραία, όμως
αυτό το κείμενο δεν υπογράφεται από την κεφαλή της Ορθοδοξίας τον Οικουμενικό Πατριάρχη
και στην συνέχεια , και επιπλέον , βλέπω ,
ότι δεν συνηγορεί και η κεφαλή της δικής μου Εκκλησίας της Ελλαδικής Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος μας, « κάτι δεν μου πάει καλά» που λέει και ο λαός μας και θα περιμένω.
Ίδομεν
Κανείς δεν είναι τέλειος και κανείς δεν θα πρέπει να απαιτεί από τους άλλους τελειότητα.
Όλοι ως ατελείς πορευόμαστε και με ατέλειες συμπορευόμαστε.
Η τελειότητα δεν ανήκει στους ανθρώπους παρά μονάχα στον Θεό.
Αδερφοί μου,πολύ διασκεδάζω με τις καταπληκτικές σκέψεις σας!
Θα συζητηθεί "ο ρόλος του πάπα στην Εκκλησία"!!!
Μιλάμε, η θριαμβεύουσα Εκκλησία(στον Ουρανό) θα γελάει μαζί μας,ή μάλλον θα κλαίει....
Δεν καταλαβαίνετε ότι το να μιλάς για τη θέση ενός αιρεσιάρχη στην Εκκλησία είναι στην
καλύτερη βλασφημία, ή όπως είπε ο καθηγητής πρωθύστερο....
Για ποια Εκκλησία μιλάνε και μιλάμε;
Παραδεχόμαστε πως μόνο η Ορθοδοξία είναι Εκκλησία;
Οσοι συμμετέχουν το παραδέχονται;
Πρώτα πρέπει να υπάρξει συμφωνία στο δόγμα της Ορθοδοξίας και μετά
και τον Μωάμεθ σας βάζω κεφαλή της Εκκλησίας....
Γελοία πράγματα...
αδελφοι εν Χριστο, χερετε.
μην νευριαζης αγαπητε eortologio_gr, ντε και καλα πρεπει να συμφωνησουμε μαζι σου; ή μηπως ο Βαρθολομαιος εχει το αλαθητο οπως ο παπας ο αιρετικος;
μετα λετε εμας ζηλωτες αλλα εσυ εισαι πιο πολλη.
Στους εθνικούς σου δρόμους λάστιχα σκασμένα και ζώα σκοτωμένα.
Στου κράτους σου τους νόμους όνειρα κλεμμένα, χαρτιά σημαδεμένα.
Πολίτες δίχως πόλη, οπλίτες δίχως βόλι,
οι λίγοι ψυχωμένοι κι οι άλλοι ξοφλημένο.ι
Πού ’ναι το φως σου το κρυμμένο, αυτό που χρόνια περιμένω;
Εσύ που λες πως δεν πεθαίνεις μόνο για λίγο ξαποσταίνεις.
Άντε, κουνήσου και νυχτώνει κι έχουμε μείνει πάλι μόνοι.
Τα μαγικά σου βράδια σκουπίδια και ρημάδια, σκυλάδικα, σκοτάδια.
Της ψήφου τα στραβάδια, του γήπεδου κοπάδια σου κλέβουνε τα χάδια.
Αρχαία μεγαλεία, ερείπια, σχολεία,
τα αγάλματα σωπαίνουν κι οι ποιητές πεθαίνουν....
Πού ’ναι το φως σου το κρυμμένο, αυτό που χρόνια περιμένω;
Εσύ που λες πως δεν πεθαίνεις μόνο για λίγο ξαποσταίνεις.
Άντε, κουνήσου και νυχτώνει κι έχουμε μείνει πάλι μόνοι.
Και μη μου πεις ξανά ποιος φταίει κι έχουμε μείνει τελευταίοι.
Απλά εκπλητικό!!!
Περιγράφει σε λίγες σελίδες την μεταστροφή του. Πως από ρωμαιοκαθολικός μοναχός έγινε ορθόδοξος. Πως μέσα από την μελέτη των διαταγών και των "σοφών" αποφάσεων πολλών Παπων διαπίστωσε πως αυτό στο οποίο συμμετέχει δεν είναι εκκλησία. Πρώτα κατάλαβε ότι ανήκει σε μη εκκλησία και μετά ανακάλυψε ΤΗΝ Εκκλησία.
Πολύ επίκαιρη επανέκδοση. Θα έπρεπε η Ι.Μ.Μαχαιρά να το κάνει δώρο σε όλους όσοι πρόκειται να συμμετάσχουν στην "συζήτηση" για το πρωτείο του Πάπα που θα γίνει στην Κύπρο τον άλλο μήνα.
Μια τεκμηριωμένη κατάθεση ζωής που κραυγάζει ένα μεγάλο οχι στα οικουμενιστικά ανοίγματα των ορθοδόξων...