Πίστις - Ελπίς - Αγάπη
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 373
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 20, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: AΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
re
Πίστις και έργα
Ό,τι είναι για το σώμα ή τροφή, το ϊδιο είναι ό τρόπος ζωής για τήν πίστι. Και όπως ή φύσις τής σάρκας μας δέν μπορεί νά συγκρατηθή χωρίς τροφή, έτσι και ή πίστις χωρίς καλά έργα δεν μπορεί νά σταθή. Γιατί έτσι «η πίοτις χωρίς των έργων νεκρά έστι» (Β' Κορ.
4,13).
(δ. π. ΕΠΕ, 27, 310-312.
Ό,τι είναι για το σώμα ή τροφή, το ϊδιο είναι ό τρόπος ζωής για τήν πίστι. Και όπως ή φύσις τής σάρκας μας δέν μπορεί νά συγκρατηθή χωρίς τροφή, έτσι και ή πίστις χωρίς καλά έργα δεν μπορεί νά σταθή. Γιατί έτσι «η πίοτις χωρίς των έργων νεκρά έστι» (Β' Κορ.
4,13).
(δ. π. ΕΠΕ, 27, 310-312.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 373
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 20, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: AΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
re
[b]"Εχει μεγάλη δΰναμι
Μεγάλη είναι ή δΰναμις της πίστεως. Όσο είναι οί λογισμοί των ανθρώπων δειλοί και ασθενείς (Σοφ. Σειρ. 9,14), τόσο ή πίστις είναι ισχυρή και δυνατή.
«Ου κατενόησε το έαυτοϋ σώμα νενεκρωμένον».
Είδες πώς εγκατέλειψε τα ορατά, πώς δεν άπέβλεψε στά γηρατειά, αν και αυτά βρίσκονταν μπροστά στά μάτια του; Άλλα έβλεπε με τα μάτια της πίστεως και όχι του σώματος. Γι' αυτό δεν είδε τα γηρατειά, οΰτε τη νέκρω-σι της Σάρρας, δεν κατενόησε «την νέκρωσι της μήτρας Σάρρας». 'Εδώ μας υπαινίσσεται τη στείρωσι (Ρωμ. 4,19).
Ή αδυναμία λοιπόν ήταν διπλή, ή μιά από την ηλικία, ή άλλη από την ασθένεια της φύσεως. Διότι όχι μόνο το σώμα ήταν άχρηστο για τεκνογονία, άλλα και ή 'ίδια ή μήτρα είχε νεκρωθεί, και το εργαστήρι της φύσεως από την στείρωσι, πριν τα γηρατειά, ήταν άχρηστο. Είδες πόσα εμπόδια υπήρχαν; Τα γηρατειά του άνδρα, τά γηρατειά της γυναίκας, ή στείρωσις που ήταν πιο άχρηστη από τά γηρατειά. Διότι αυτό ήταν το κυρι-ώτερο εμπόδιο για την τεκνογονία.
Άλλ' όμως όλα αυτά τά παρέδραμε και με τά μάτια της πίστεως ανέβηκε στους ουρανούς, έχοντας σαν μεγίστη άπόδειξι τών υποσχέσεων την δΰναμι εκείνου που υποσχέθηκε. Γι' αυτό λέγει: «Στην ύπόσχεσι τον Θεοϋ δεν έδειξε απιστία, άλλα έγινε σταθερώτερος δια της πίστεως» (Ρωμ. 4, 20). Διότι ή πίστις είναι ενα δυνατό στήριγμα και ενα ασφαλές λιμάνι πού άπαλλάττει άπό την πλάνη τών λογισμών κάί έπαναπαΰει την ψυχή σε ησυχία πολλή.
[/b]
Μεγάλη είναι ή δΰναμις της πίστεως. Όσο είναι οί λογισμοί των ανθρώπων δειλοί και ασθενείς (Σοφ. Σειρ. 9,14), τόσο ή πίστις είναι ισχυρή και δυνατή.
«Ου κατενόησε το έαυτοϋ σώμα νενεκρωμένον».
Είδες πώς εγκατέλειψε τα ορατά, πώς δεν άπέβλεψε στά γηρατειά, αν και αυτά βρίσκονταν μπροστά στά μάτια του; Άλλα έβλεπε με τα μάτια της πίστεως και όχι του σώματος. Γι' αυτό δεν είδε τα γηρατειά, οΰτε τη νέκρω-σι της Σάρρας, δεν κατενόησε «την νέκρωσι της μήτρας Σάρρας». 'Εδώ μας υπαινίσσεται τη στείρωσι (Ρωμ. 4,19).
Ή αδυναμία λοιπόν ήταν διπλή, ή μιά από την ηλικία, ή άλλη από την ασθένεια της φύσεως. Διότι όχι μόνο το σώμα ήταν άχρηστο για τεκνογονία, άλλα και ή 'ίδια ή μήτρα είχε νεκρωθεί, και το εργαστήρι της φύσεως από την στείρωσι, πριν τα γηρατειά, ήταν άχρηστο. Είδες πόσα εμπόδια υπήρχαν; Τα γηρατειά του άνδρα, τά γηρατειά της γυναίκας, ή στείρωσις που ήταν πιο άχρηστη από τά γηρατειά. Διότι αυτό ήταν το κυρι-ώτερο εμπόδιο για την τεκνογονία.
Άλλ' όμως όλα αυτά τά παρέδραμε και με τά μάτια της πίστεως ανέβηκε στους ουρανούς, έχοντας σαν μεγίστη άπόδειξι τών υποσχέσεων την δΰναμι εκείνου που υποσχέθηκε. Γι' αυτό λέγει: «Στην ύπόσχεσι τον Θεοϋ δεν έδειξε απιστία, άλλα έγινε σταθερώτερος δια της πίστεως» (Ρωμ. 4, 20). Διότι ή πίστις είναι ενα δυνατό στήριγμα και ενα ασφαλές λιμάνι πού άπαλλάττει άπό την πλάνη τών λογισμών κάί έπαναπαΰει την ψυχή σε ησυχία πολλή.
[/b]
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 373
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 20, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: AΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
re
Χαμηλή πίστις και θαύματα
Όσοι έχουν χαμηλή θρησκευτική πίστι, δεν προσελκύονται ούτε άπό τήν διδασκαλία, ούτε άπό τις δημηγορίες παρά μόνον άπό τά θαύματα.
(Κατά Ίωάννην Ν' ΕΠΕ 13,662.
Όσοι έχουν χαμηλή θρησκευτική πίστι, δεν προσελκύονται ούτε άπό τήν διδασκαλία, ούτε άπό τις δημηγορίες παρά μόνον άπό τά θαύματα.
(Κατά Ίωάννην Ν' ΕΠΕ 13,662.
<<Οστις πιστευει εις εμε,καθως ειπεν η γραφη,ποταμοι υδατος ζωντος θελουσι ρευσει εκ της κοιλιας αυτου>> ( Ιωαννη ζ,38 )
<<Εγω ομως σας λεγω.Αγαπατε τους εχθρους σας,ευλογειτε εκεινους,οιτινες σας καταρωνται,ευεργετειτε εκεινους οιτινες σας μισουσι,και προσευχεσθε υπερ εκεινων οιτινες σας βλαπτουσι και σας κατατρεχουσι>> (Ματθαιον ε,44 )
<<Μη φοβου μονον πιστευε και θελει σωθη>> ( Λουκα η,50 )
<<Δια τουτο σας λεγω,Παντα οσα προσευχομενοι ζητειτε,πιστευετε οτι λαμβανετε,και θελει γεινει εις εσας>> ( Μαρκον ια' 24 )
<<Εγω ομως σας λεγω.Αγαπατε τους εχθρους σας,ευλογειτε εκεινους,οιτινες σας καταρωνται,ευεργετειτε εκεινους οιτινες σας μισουσι,και προσευχεσθε υπερ εκεινων οιτινες σας βλαπτουσι και σας κατατρεχουσι>> (Ματθαιον ε,44 )
<<Μη φοβου μονον πιστευε και θελει σωθη>> ( Λουκα η,50 )
<<Δια τουτο σας λεγω,Παντα οσα προσευχομενοι ζητειτε,πιστευετε οτι λαμβανετε,και θελει γεινει εις εσας>> ( Μαρκον ια' 24 )
<<Επειδη η κτισις υπεταχθη εις την ματαιοτητα,ουχι εκουσιως,αλλα δια τον υποταξαντα αυτην,επ'ελπιδι οτι και αυτη η κτισης θελει ελευθερωθει απο της δουλειας της φθορας,και μεταβη εις την ελευθεριαν της δοξης των τεκνων του θεου>>
<<Διοτι με την ελπιδα εσωθημεν`ελπις δε ητις βλεπεται,δεν ειναι ελπις`διοτι εκεινο το οποιο βλεπει τις,δια τι και ελπιζει?>>
<<Εαν δε ελπιζωμεν εκεινο το οποιο δεν βλεπομεν,δια της υπομονης περιμενομεν αυτο>>
Προς ρωμαιους η' 20,21 24 25
<<Διοτι με την ελπιδα εσωθημεν`ελπις δε ητις βλεπεται,δεν ειναι ελπις`διοτι εκεινο το οποιο βλεπει τις,δια τι και ελπιζει?>>
<<Εαν δε ελπιζωμεν εκεινο το οποιο δεν βλεπομεν,δια της υπομονης περιμενομεν αυτο>>
Προς ρωμαιους η' 20,21 24 25
- Harrys1934
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1041
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
- Επικοινωνία:
ΠΙΣΤΗΣ-ΕΛΠΙΣ ΚΑΙ-ΑΓΑΠΗ
ΠΙΣΤΗΣ-ΕΛΠΙΣ ΚΑΙ-ΑΓΑΠΗNIKOSZ έγραψε:<<Επειδη η κτισις υπεταχθη εις την ματαιοτητα,ουχι εκουσιως,αλλα δια τον υποταξαντα αυτην,επ'ελπιδι οτι και αυτη η κτισης θελει ελευθερωθει απο της δουλειας της φθορας,και μεταβη εις την ελευθεριαν της δοξης των τεκνων του θεου>>
<<Διοτι με την ελπιδα εσωθημεν`ελπις δε ητις βλεπεται,δεν ειναι ελπις`διοτι εκεινο το οποιο βλεπει τις,δια τι και ελπιζει?>>
<<Εαν δε ελπιζωμεν εκεινο το οποιο δεν βλεπομεν,δια της υπομονης περιμενομεν αυτο>>
Προς ρωμαιους η' 20,21 24 25
Ά-Κορινθίου ΙΓ 13-το οποίον από τα τρία μεγαλύτερη είναι η Αγάπη. Διότι τα άλλα δύο θα καταργηθούν κατά την απόδοση της Βασιλείας των Ουρανών στους άξιους του. Η Ελπίδα τι χρειάζεται τώρα αφού το ποθούμε ο το απόλαυσες. Δεν χρειάζεσαι άλλο την Ελπίδα. Η Πίστης; Μα δια της Πίστεως έφτασες εκεί που έφτασες. Τι χρειάζεσαι άλλο την πίστη; Και η Αγάπη θα υπάρχει παντοτινά γιατί θα ζουν όλοι με την Αγάπη. Και αν θαύματα κάνεις δεν έχεις αγάπη τίποτα δεν είσαι.
80 Η αγάπη ποτέ δεν θα πάψει να υπάρχει. Τα χαρίσματα προφητειών θα καταργηθούν. Τα χαρίσματα των γλωσσών θα πάψουν. Η γνώση θα καταργηθεί
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 373
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 20, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: AΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
re ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ
Γνωρίσματα της αγάπης
Όταν ή ψυχή είναι σε έγρήγορσι και προσεχή, δλα τα εμπόδια τα υπερνικά και αφοσιώνεται ολοκληρωτικά οτον ποθούμενο και δεν εμποδίζεται άπό καμμία από τις δυσκολίες που παρεμβάλλονται, άλλα τά προσπερνά δω και δεν σταματά μέχρις δτου επιτυχή αυτό που επιδιώκει,
Ή αγάπη βλέπει διαφορετικά αυτά που προσφέρονται και με τά μάτια εκείνης, τά ταπεινά φαίνονται πολυτελή και τά μικρά μεγάλα: «Καλλίτερα φιλοξενία λαχάνων μέ αγάπη,, παρά παράθεσι κρέατος βοος με εχθραν.
Αυτό προ πάντων είναι γνώρισμα εκείνου που άγαπα, το να διηγηται δηλαδή συνέχεια τις ευεργεσίες και να νοιώθη υπερηφάνεια γι' αυτές. Γιατί και αυτό γίνεται απο αγάπη και αυτό το ίδιο πάλι ανάβει τήν αγάπη. (Ες τον & Ψαλμόν, ΕΠΕ 5,452. EG. 55,125).
Όταν ή ψυχή είναι σε έγρήγορσι και προσεχή, δλα τα εμπόδια τα υπερνικά και αφοσιώνεται ολοκληρωτικά οτον ποθούμενο και δεν εμποδίζεται άπό καμμία από τις δυσκολίες που παρεμβάλλονται, άλλα τά προσπερνά δω και δεν σταματά μέχρις δτου επιτυχή αυτό που επιδιώκει,
Ή αγάπη βλέπει διαφορετικά αυτά που προσφέρονται και με τά μάτια εκείνης, τά ταπεινά φαίνονται πολυτελή και τά μικρά μεγάλα: «Καλλίτερα φιλοξενία λαχάνων μέ αγάπη,, παρά παράθεσι κρέατος βοος με εχθραν.
Αυτό προ πάντων είναι γνώρισμα εκείνου που άγαπα, το να διηγηται δηλαδή συνέχεια τις ευεργεσίες και να νοιώθη υπερηφάνεια γι' αυτές. Γιατί και αυτό γίνεται απο αγάπη και αυτό το ίδιο πάλι ανάβει τήν αγάπη. (Ες τον & Ψαλμόν, ΕΠΕ 5,452. EG. 55,125).
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 373
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 20, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: AΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
re Το παράξενο ιών ανθρώπων
[b]«Το παράξενο ιών ανθρώπων»
Τέτοιο είναι το παράξενο των ανθρώπων «Έπειδη θα πληθυνθη ή ανομία, θα πληγή ή αγάπη τών πολιτων-λέγει (Ματθ. 24, 12).
Όταν δμως ψυχρανθή και χαθή ή αγάπη, αναγκαστικά τότε θά συμβαίνουν εχθρότητες και πόλεμοι· δταν υπάρχουν εκείνοι πού επιβουλεύονται τους ανθρώπους και οι εχθροί, είναι ανάγκη οι άνθρωποι νά σχετίζονται μεταξύ τους δπως ακριβώς ό σίδηρος και το όστρακο. Διότι δπως ακριβώς εκείνα διαφέρουν μεταξύ τους ώς προς την φΰσι τους και δεν θά ήταν δυνατό νά συνενωθούν, έτσι κάι αυτοί. Αυτό το λένε και οι προφήτες καi οι απόστολοι. Γι' αυτό και θά έρθη πλέον ή συντέλεια του κόσμου. (Εις τον Δανιήλ κεφ. & ΕΠΕ 8,556-558.
Αύτη είναι ή μητέρα δλων των αγαθών, είναι το ιδιαίτερο γνώρισμα των μαθητών, αύτη συγκρατεί και ενισχύει δλη μας τήν ζωή.
[/b]
Τέτοιο είναι το παράξενο των ανθρώπων «Έπειδη θα πληθυνθη ή ανομία, θα πληγή ή αγάπη τών πολιτων-λέγει (Ματθ. 24, 12).
Όταν δμως ψυχρανθή και χαθή ή αγάπη, αναγκαστικά τότε θά συμβαίνουν εχθρότητες και πόλεμοι· δταν υπάρχουν εκείνοι πού επιβουλεύονται τους ανθρώπους και οι εχθροί, είναι ανάγκη οι άνθρωποι νά σχετίζονται μεταξύ τους δπως ακριβώς ό σίδηρος και το όστρακο. Διότι δπως ακριβώς εκείνα διαφέρουν μεταξύ τους ώς προς την φΰσι τους και δεν θά ήταν δυνατό νά συνενωθούν, έτσι κάι αυτοί. Αυτό το λένε και οι προφήτες καi οι απόστολοι. Γι' αυτό και θά έρθη πλέον ή συντέλεια του κόσμου. (Εις τον Δανιήλ κεφ. & ΕΠΕ 8,556-558.
Αύτη είναι ή μητέρα δλων των αγαθών, είναι το ιδιαίτερο γνώρισμα των μαθητών, αύτη συγκρατεί και ενισχύει δλη μας τήν ζωή.
[/b]
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1347
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: re
Όχι φίλε Κώστα η πραγματική πίστη δεν μας λυπεί, γιατί μας γεμίζει με την ελπίδα της Αναστάσεως.kostas8888 έγραψε:
ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΦΙΛΕ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΚΑΤΙ
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΛΥΠΕΙ
Όμως έχεις εν μέρει δίκιο ότι η πνευματική ζωή σίγουρα δεν περιλαμβάνει μόνο χαρές αλλά και δοκιμασίες.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 373
- Εγγραφή: Τετ Σεπ 20, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: AΘΗΝΑ
- Επικοινωνία:
re
ΚΑΛΕ ΦΙΛΕ nkope ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΕ
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΓΑΠΑΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ
ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ??????