Η φωνή της Εκκλησίας πρέπει να ηχεί για όλους. Αυτό βέβαια είναι πιο δύσκολο σε ανώτατο επίπεδο, όπως πχ οι ανακοινώσεις της Ιεράς Συνόδου, γιατί απευθύνονται σ' όλο το ποίμνιο και περισσότερο εύκολο σε επίπεδο ενορίας, όπως πχ το κήρυγμα που θα κάνει ο ιερέας την Κυριακή, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά, το επίπεδο και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικά των πιστών της ενορίας του.
Σε κάθε περίπτωση οι ανακοινώσεις πρέπει να είναι λιτές και κατανοητές και να αποδίδουν σχετικά εύκολα το πνευματικό μήνυμα, που είναι και η ουσία της ανακοίνωσης.
O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25483
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
- LOCKHEART
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 764
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 20, 2008 12:00 pm
- Τοποθεσία: Aπο Αθήνα αλλα τώρα Ζάκυνθο
- Επικοινωνία:
Re: O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Συμφωνώ ! !aposal έγραψε:Η φωνή της Εκκλησίας πρέπει να ηχεί για όλους. Αυτό βέβαια είναι πιο δύσκολο σε ανώτατο επίπεδο, όπως πχ οι ανακοινώσεις της Ιεράς Συνόδου, γιατί απευθύνονται σ' όλο το ποίμνιο και περισσότερο εύκολο σε επίπεδο ενορίας, όπως πχ το κήρυγμα που θα κάνει ο ιερέας την Κυριακή, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά, το επίπεδο και τα ιδιαιτερα χαρακτηριστικά των πιστών της ενορίας του.
Σε κάθε περίπτωση οι ανακοινώσεις πρέπει να είναι λιτές και κατανοητές και να αποδίδουν σχετικά εύκολα το πνευματικό μήνυμα, που είναι και η ουσία της ανακοίνωσης.
Όπως έχω τονίσει επανελλειμένως η εκκλησίας δεν πρέπει επ ουδενί να αλλοιώσει την παράδοση της , τα μυστήρια, τον λόγο για τίποτα και για κανέναν. Ήδη είμαστε σε δύσκολες εποχές αν αρχίζουμε να λέμε "ελα μωρε εκείνο , ελα μωρε το άλλο" παει θα βουλιάξει το καράβι. Ειναι σαν να ανοιγεις τους ασκους του Αιόλου. Μακριά απο μας.
Μόνο που μπορούμε να σταθούμε και αυτο βάση εποχων ειναι στο θέμα της διάκρισης και της προσέγγισης που εκεί η εκκλησία πρεέπει να κρατήσει την φλόγα του Κυριου αναμένει για όλους. Το θέμα δεν ειναι ο λόγος να κερδίζει τον πιστό, αυτός ειναι μέσα στην εκκλησία και την άκρη θα την βρεί. Αλλά να κερδίσει τον άπιστο , το αλλόθρησκο να δει το ΦΩΣ ΚΥΡΙΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΥ.
Για παράδειγμα αλλιώς θα προσέγγιζες έναν ΝΕΟ το 1920 αλλιώς το 1950 αλλιώς το 2020 ΟΧΙ οσο αφορά την ουσία αλλά την προσέγγιση.
Η εκκλησία πρέπει να είναι μέσα στην κοινωνία αλλα να μην ΒΑΔΙΖΕΙ με αυτήν , να περνάει τον λόγο μεσα απο την κοινωνία και τις δομές της αλλά να μην γίνεται έρμαιο και σκλάβος της εκκλησίας.
Ο άνθρωπος έχει ανάγκη τον Κυριο σημερον απο ποτέ.
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ όσοι ειναι μακριά απο την ΕΚΚΛΗΣΙΑ να μην τους διώχνουμε περισσότερο προς τα έξω αλλά να τους αγκαλιάζουμε και να τους φέρνουμε προς τα μέσα. Αυτο γίνεται με λόγο διακριτό και προσεγμένο και όχι αφοριστικό . Τέτοιοι λόγοι όπως του Πατέρα Κονάνου, Του Μητροπολιτη Λεμεσού, του Μητροπολιτου Μεσογαίας , Πατρός Παϊσιου, Πορφύριου, Ιωσηφ Βατοπεδινού και άλλων που κάθε τους φράση αγκαλιάζει και αγγίζει όλο τον κόσμο είτε πιστο είτε άπιστο.
Για παράδειγμα αν πας σε έναν νέο σήμερα και του πεις "Με αυτο που κάνεις θα βράζεις στα καζανια της κόλασης" έχεις κάνει το πρώτο βήμα για να τον διώξει οποτε μακριά αυτο αφοριστικούς ή λόγους φαρισαισμού.
Αν είπα κατι λάθος ζητω συγνώμη.
Καλημερα
I prefer nothing than something bad
Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται
Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Προσέγγιση Σπύρο αλλά με διάκριση:
filotas έγραψε:Η γνώμη μου είναι, ότι ο λόγος της Εκκλησίας πρέπει να τα περιέχει και τα 4 πιο πάνω, δηλαδή να είναι και ομολογιακός και παρηγορητικός και θεολογικός και προσιτός. Χρειάζεται μεγάλη διάκριση απ' αυτούς, που κηρύττουν το Ευαγγέλιο, ώστε και τους ακροατές ν' αναπαύουν και να μένουν μέσα στο πνεύμα και την Παράδοση της Εκκλησίας.
...
Βεβαίως η Εκκλησία απευθύνεται και στους "πορευομένους εν απωλεία", όπως άλλωστε έκανε κι ο Χριστός απευθυνόμενος σε πόρνες και τελώνες μάλλον, παρά στους Γραμματείς και τους Φαρισαίους: "ου γάρ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν." (Ματθ. 9,13). Παρ' όλ' αυτά χρειάζεται διάκριση και σύνεση στα μέσα και στον τρόπο που χρησιμοποιούνται, ώστε να ωφελήσουν και να καλέσουν αμαρτωλούς σε μετάνοια, χωρίς όμως να υπάρξει συμβιβασμός ή συμπόρευση με την αμαρτία.
-
- Τακτικό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 72
- Εγγραφή: Δευ Ιούλ 05, 2010 5:23 pm
Re: O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Αγαπητα αδελφια καλημερα,Διονυση ,ανεβασες ενα θεμα πολυ μεγαλο.1ον.Χρονια τωρα ακουμε το τι λενε οι ανθρωποι για την εκκλησια,και για την ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ,αυτοι που πιστευουν,και αυτοι που δεν πιστευουν,[απο την γνωση τον πραγματων που εχω,χωριζω τους πιστους σε δυο κατηγοριες, στους τυπικα χριστιανους,και τους ενεργους χριστιανους] το τι ακουμε απο αυτους που δεν πιστευουν,δεν θα το συζητησω.Για τους πιστους ομως θα πω ,θελουν μια εκκλησια που οι ιεροις θα εινε καθαροι,ο ιερεας εινε και ο ποιμενας τι ενοριας ,θα πρεπει να ενδιαφερεται για τους πιστους τις ενοριας,για τις αναγκες που μπορι να εχουν,για το πως βαδιζουν στι καθημερινοτητατους,και αν χρειαστη να τους ελεγχει ,και να τους προτρεπει,για να περπαταμε σωστα στη ζωη μας,[εδω βαζω και τον εαυτομου μεσα].2ον Καταλαβενω οτι μιλας για το κηρυγμα,υπαρχουν αξιοι,μεσα στην εκκλησια για να κηρυξουν το Ευαγγελιο ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΜΑΣ,και τις επαγγελιες,που υποσχεθηκε ο Κυριος μας ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ,και για το πως θα τους ελεγχουν,προτρεπoουν και επιπληττουν?Mε Σοφια ΘΕΟΥ.Αν και εχουμε προτυπα τους Αγιους Αποστολους ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ,που μας διχνουν τον τροπο για το πως θα χειριζομασται τα θεματα των πιστων.
Η ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ διαβαζεται απο ολο τον κασμο,αναφερεται ομως μονο στους πιστους.
Αγγελος.
Η ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ διαβαζεται απο ολο τον κασμο,αναφερεται ομως μονο στους πιστους.
Αγγελος.
Re: O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Καλα το θυμομουν! κι εδω χρωστα μια τοποθετηση ο Διονυσης!!
«Όπου έρως θείος ήψατο καρδίας, εκεί φόβος ρημάτων ουκ ίσχυσε».
Re: O λόγος της Εκκλησίας σήμερα.
Ο λόγος της Εκκλησίας, δεν μπορεί κατ΄αρχάς, να είναι διαφορετικός σήμερα, σε σχέση με το χθες. Πάντα ήταν και θα είναι ο ίδιος, δηλαδή και σωτηριώδης και παρηγορητικός και ελεγκτικός κ.λ.π. Απευθύνεται σε όλους εξίσου, και τους σύγχρονους αλλά και κάθε εποχής Φαρισαίους και Τελώνες, και στις πόρνες και στους ληστές, και σε όλους τους άλλους αμαρτωλούς, και σε αυτούς που είναι ΄΄δίκαιοι΄΄( και δεν έχουν καμιά σχέση αυτοί ΄΄οι δίκαιοι΄΄ με Φαρισαίους, αφού οι σύγχρονοι και παλιοί Φαρισαίοι ενδέχεται να είναι βαρύτερα πιο αμαρτωλοί από τις πόρνες.)
Βεβαίως η μετάνοια αφορά μόνο τους πρώτους και λιγότερο τους ΄΄δίκαιους΄΄ ( Οι δίκαιοι όμως αισθάνονται πολλάκις περισσότερο αμαρτωλοί από τους όντως αμαρτωλούς)
Αφού λοιπόν ο λόγος της Εκκλησίας ήταν είναι και θα είναι ο ίδιος, το θέμα που νομίζω εξετάζουμε, είναι το πώς ΄΄ακούγεται΄΄ η φωνή της Εκκλησίας σήμερα, και πιο συγκεκριμένα, αυτοί που έχουν την κατεξοχήν ευθύνη να λειτουργήσουν ως συσκευές-ενισχυτές-μεγάφωνα του γνήσιου και ανόθευτου λόγου της εκκλησίας, πως πρέπει να το πράττουν λόγοις και κυρίως έργοις,
και για να μην βγάζουμε και την ουρά μας απέξω, το ίδιο ερώτημα απευθύνεται και σε εμάς καθώς την ίδια ευθύνη έχει και ο κάθε χριστιανός ορθόδοξος, ό κάθε ένας από εμάς.
Η αυτοκριτική όλων μας νομίζω ότι δεν θα οδηγήσει και σε τόσο ενθαρρυντικά αποτελέσματα, αλλά πλανώνται πλάνη οικτρά, όσοι νομίζουν ότι θα σβήσουν εντελώς τη φωνή της Εκκλησίας του Χριστού, διότι Πύλαι Άδου ου κατισχύσουσι Αυτής.
Βεβαίως η μετάνοια αφορά μόνο τους πρώτους και λιγότερο τους ΄΄δίκαιους΄΄ ( Οι δίκαιοι όμως αισθάνονται πολλάκις περισσότερο αμαρτωλοί από τους όντως αμαρτωλούς)
Αφού λοιπόν ο λόγος της Εκκλησίας ήταν είναι και θα είναι ο ίδιος, το θέμα που νομίζω εξετάζουμε, είναι το πώς ΄΄ακούγεται΄΄ η φωνή της Εκκλησίας σήμερα, και πιο συγκεκριμένα, αυτοί που έχουν την κατεξοχήν ευθύνη να λειτουργήσουν ως συσκευές-ενισχυτές-μεγάφωνα του γνήσιου και ανόθευτου λόγου της εκκλησίας, πως πρέπει να το πράττουν λόγοις και κυρίως έργοις,
και για να μην βγάζουμε και την ουρά μας απέξω, το ίδιο ερώτημα απευθύνεται και σε εμάς καθώς την ίδια ευθύνη έχει και ο κάθε χριστιανός ορθόδοξος, ό κάθε ένας από εμάς.
Η αυτοκριτική όλων μας νομίζω ότι δεν θα οδηγήσει και σε τόσο ενθαρρυντικά αποτελέσματα, αλλά πλανώνται πλάνη οικτρά, όσοι νομίζουν ότι θα σβήσουν εντελώς τη φωνή της Εκκλησίας του Χριστού, διότι Πύλαι Άδου ου κατισχύσουσι Αυτής.
Αληθές είναι το πραγματικό, και Αλήθεια ο ίδιος ο Κύριος, μόνο Αυτός μπορεί να μας ελευθερώσει.