Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικούς
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικούς
π. Αντώνιε ευλογείτε,
Θέλω να θέσω αυτό το ίδιο ερώτημα ξανά.
Συχνά τυχαίνει και διάφοροι αιρετικοί (Μάρτυρες του Ιεχωβά, ή άλλοι) θέλουν να πιάσουν συζήτηση μαζί μας να μιλήσουμε για το Θεό για την Αγία Γραφή και τα γνωστά. Μου έχει τύχει σε πάρκα και σε πλατείες νέα παιδιά ή μεγάλοι άνθρωποι να ζητούν να κάνουμε συζήτηση. Μία συμβουλή που ακούω και φαίνεται σωστή είναι "μην τους μιλάτε και μην χάνετε άσκοπα το χρόνο σας μαζί τους". Αυτό που με προβληματίζει είναι αν είναι σωστό αυτό. Δηλαδή εμείς λέμε ότι γνωρίζουμε την αλήθεια και διαβάζουμε διάφορα βιβλία εκκλησιαστικά που αμφιβάλλω αν τα διαβάζουμε, και σε μια συζήτηση πάνω στην Αγία Γραφή με κάποιον αιρετικό τι πρέπει να κάνουμε; να κάνουμε πίσω; Να του κάνουμε το δάσκαλο; να φοβηθούμε μήπως μας πιάσει αδιάβαστους και δεν μπορούμε να απαντήσουμε; Πολλές φορές με προβληματίζει αυτό.
Και ποιος είμαι εγώ που θα μιλήσει στον άλλο για το Χριστό, θα του εξηγήσω τις Γραφές και θα του πω τι πρέπει να κάνει; είμαι μήπως σωστός και τα κάνω εγώ;
Θα ήθελα να ακούσω την απάντηση του π. Αντώνιου. Ευχαριστώ.
Θέλω να θέσω αυτό το ίδιο ερώτημα ξανά.
Συχνά τυχαίνει και διάφοροι αιρετικοί (Μάρτυρες του Ιεχωβά, ή άλλοι) θέλουν να πιάσουν συζήτηση μαζί μας να μιλήσουμε για το Θεό για την Αγία Γραφή και τα γνωστά. Μου έχει τύχει σε πάρκα και σε πλατείες νέα παιδιά ή μεγάλοι άνθρωποι να ζητούν να κάνουμε συζήτηση. Μία συμβουλή που ακούω και φαίνεται σωστή είναι "μην τους μιλάτε και μην χάνετε άσκοπα το χρόνο σας μαζί τους". Αυτό που με προβληματίζει είναι αν είναι σωστό αυτό. Δηλαδή εμείς λέμε ότι γνωρίζουμε την αλήθεια και διαβάζουμε διάφορα βιβλία εκκλησιαστικά που αμφιβάλλω αν τα διαβάζουμε, και σε μια συζήτηση πάνω στην Αγία Γραφή με κάποιον αιρετικό τι πρέπει να κάνουμε; να κάνουμε πίσω; Να του κάνουμε το δάσκαλο; να φοβηθούμε μήπως μας πιάσει αδιάβαστους και δεν μπορούμε να απαντήσουμε; Πολλές φορές με προβληματίζει αυτό.
Και ποιος είμαι εγώ που θα μιλήσει στον άλλο για το Χριστό, θα του εξηγήσω τις Γραφές και θα του πω τι πρέπει να κάνει; είμαι μήπως σωστός και τα κάνω εγώ;
Θα ήθελα να ακούσω την απάντηση του π. Αντώνιου. Ευχαριστώ.
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
Κατά την ταπεινή γνώμη μου την απάντηση την έδωσες μόνος σου..Μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού..δεν θα βγάλεις άκρη και να συζητήσεις μαζί τους.Αν σε βοηθήσει , είχε τεθεί στο παρελθόν παρόμοιο θέμα..ρίξε μια ματιά, οι απόψεις των μελών είναι πολύ ενδιαφέρουσες , ιδιαιτέρως του Κυρίου Χάρη.Και μιας και το θίξαμε, ο Κύριος Χάρης που βρίσκεται??Τον έχουμε χάσει...
το σχετικό θέμα που έχει τεθεί είναι :Μάρτυρες Ιεχωβά
το σχετικό θέμα που έχει τεθεί είναι :Μάρτυρες Ιεχωβά
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
Σίγουρα είναι σωστό και εύκολο να λέμε μην συζητάς μαζί τους αλλά μήπως αυτό είναι φυγομαχία; μήπως φταίει η δική μας αδυναμία να τους εξηγήσουμε τις ορθόδοξες θέσεις επειδή οι ίδιοι τις αγνοούμε; Μήπως η ανεπιθύμητη συνάντηση με ετερόδοξους ήταν μια ευκαιρία να μεταδώσουμε κάτι θετικό από όσα διαβάζουμε σε άτομα που δεν τα γνωρίζουν και έχουν ανάγκη κάποιον να τους εξηγήσει; Και τι νόημα έχει να διαβάζουμε όσα λένε οι γέροντες και διάφορα ψυχωφελή κείμενα αν την κρίσιμη στιγμή δεν μπορούμε να τα πούμε σε έναν αιρετικό που πιστεύει τα αντίθετα;
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
οι άνθρωποι αυτοί είναι τόσο πωρωμένοι που όοοοσα και να τους πεις ...εις μάτην!τι να σου πω, καλή επιτυχία σου εύχομαι αν σου "πέσουν" στο δρόμο σου ..Ο Θεός μαζί σου!eikonikos έγραψε:Σίγουρα είναι σωστό και εύκολο να λέμε μην συζητάς μαζί τους αλλά μήπως αυτό είναι φυγομαχία; μήπως φταίει η δική μας αδυναμία να τους εξηγήσουμε τις ορθόδοξες θέσεις επειδή οι ίδιοι τις αγνοούμε; Μήπως η ανεπιθύμητη συνάντηση με ετερόδοξους ήταν μια ευκαιρία να μεταδώσουμε κάτι θετικό από όσα διαβάζουμε σε άτομα που δεν τα γνωρίζουν και έχουν ανάγκη κάποιον να τους εξηγήσει; Και τι νόημα έχει να διαβάζουμε όσα λένε οι γέροντες και διάφορα ψυχωφελή κείμενα αν την κρίσιμη στιγμή δεν μπορούμε να τα πούμε σε έναν αιρετικό που πιστεύει τα αντίθετα;
- stathis73
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6471
- Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 8:44 am
- Τοποθεσία: Ευστάθιος-Λευκός Πύργος της Μακεδονίας.
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
Οταν ο αλλος, ο καθε αλλος, βρισκεται στην λεγομενη κατασταση της πορρωσης, του νοος και της καρδιας,
δεν εχει σημασια το φυλο, δεν ακουει τιποτα. Ακουει, αλλα δεν ακουει. Βλεπει αλλα δεν βλεπει.
Επισης η ημιμαθεια, η οποια ειναι μακραν χειροτερη απο την αμαθεια, κανει τρομακτικη ζημια στον καιρο μας.
Πρεπει να μαλακωσει λοιπον ο ανθρωπος αρσενικος η θηλυκος, με τον καιρο, και την Ευδοκια και την Χαρη του Θεου,
και την καταλληλη στιγμη που το χωμα ειναι λιγο βρεγμενο, να καρποφορησει ο σπορος.
Αλλιως μονο κακια μενει και αργος λογος γινεται, και απο ουσια δεν γινεται τιποτα.
Οποτε μην χανεις τον καιρο σου με τετοιες ανουσιες "ιεραποστολες".
Τραβα καλυτερα ενα κομποσχοινακι για ολους αυτους,
που δεν εχουν Θεο στην καρδια τους.
Δεν υπαρχει μεγαλυτερη μιζερια και δυστυχια επι γης.
Αυτη ειναι η απαντηση του Διονυση σε εμενα για ενα παρομοιο θεμα και πιστευω οτι ταιριαζει γαντι.
δεν εχει σημασια το φυλο, δεν ακουει τιποτα. Ακουει, αλλα δεν ακουει. Βλεπει αλλα δεν βλεπει.
Επισης η ημιμαθεια, η οποια ειναι μακραν χειροτερη απο την αμαθεια, κανει τρομακτικη ζημια στον καιρο μας.
Πρεπει να μαλακωσει λοιπον ο ανθρωπος αρσενικος η θηλυκος, με τον καιρο, και την Ευδοκια και την Χαρη του Θεου,
και την καταλληλη στιγμη που το χωμα ειναι λιγο βρεγμενο, να καρποφορησει ο σπορος.
Αλλιως μονο κακια μενει και αργος λογος γινεται, και απο ουσια δεν γινεται τιποτα.
Οποτε μην χανεις τον καιρο σου με τετοιες ανουσιες "ιεραποστολες".
Τραβα καλυτερα ενα κομποσχοινακι για ολους αυτους,
που δεν εχουν Θεο στην καρδια τους.
Δεν υπαρχει μεγαλυτερη μιζερια και δυστυχια επι γης.
Αυτη ειναι η απαντηση του Διονυση σε εμενα για ενα παρομοιο θεμα και πιστευω οτι ταιριαζει γαντι.
Τις θεός Μέγας ως ο Θεός ημών.
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΕΩΣ κ. ΙΕΡΕΜΙΟΥ
Μέ ἀφορμήν τῆς «ἀπόβασιν» Χιλιαστῶν καί Προτεσταντῶν εἰς τήν Ἱ. Μητρόπολιν
(ἀπὸ τὸν Ὀρθόδοξον Τύπον, τ. 1845 (17/9/2010, σ. 3)
Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως ἐξέδωσε, τήν Κυριακήν 8ην Αὐγούστου, ἐγκύκλιον μέ τό Κυριακάτικον κήρυγμά του. Μέ αὐτήν ζητεῖ ἀπό τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς τῆς Ἱ. Μητροπόλεώς του νά μή ἀνοίγουν συζητήσεις μετά τῶν αἱρετικῶν, οἱ ὁποῖοι ἔχουν κάνει «ἀπόβασιν» εἰς τάς περιοχάς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί ἐπιδίδονται εἰς προσηλυτισμόν. Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης, ὑπογραμμίζει, ἐπίσης, ὅτι οἱ αἱρετικοί εἶναι μαέστροι εἰς τήν τέχνην τοῦ πλανέματος καί δι᾽ αὐτό οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει νά τούς δίνουν νά καταλαβαίνουν ὅτι «ἡ σατανική τους σπορά δέν πιάνει εἰς τά δικά μας χώματα».
Ἡ ἐγκύκλιος
Τό πλῆρες κείμενον τῆς ἐγκυκλίου ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Ἀδελφοί μου Χριστιανοί,
1.Μέ πολύ πόνο καί ἀνησυχία οἱ Ἱερεῖς σας καί ἐγώ ὁ Ἐπίσκοπός σας, ἀλλά καί ὅλος ὁ εὐσεβής λαός δεχθήκαμε τήν περασμένη ἑβδομάδα τήν εἰσβολή τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστης μας στήν Μητρόπολή μας. Καί ἦταν ἡ εἰσβολή αὐτή δυναμική, ταυτόχρονη σέ διάφορα χωριά τῆς Μητρόπολής μας, καί στό ἕνα της καί στό ἄλλο της τμῆμα. Θά τό ἐμάθατε, ἀδελφοί, ἀλλά καί θά τό εἴδατε πολλοί ἀπό σᾶς ὅτι ἦρθαν οἱ αἱρετικοί προτεστάντες στά μέρη μας καί μοίρασαν παντοῦ τήν Καινή Διαθήκη καί τά αἱρετικά τους φυλλάδια. Ἀλήθεια, δέν σᾶς κάνει ἐντύπωση αὐτό τό πεῖσμα τῶν αἱρετικῶν καί τῶν πλανεμένων; Ἀλλά δέν παραξενευόμαστε γι᾽ αὐτό, γιατί ἔτσι ξέραμε τούς αἱρετικούς νά φέρονται ἀπό παλαιά. Στά σημερινά μας ὅμως χρόνια ἔχουν γίνει αὐτοί ἀκόμα τολμηρότεροι. Θυμούμαστε ἐδῶ μιά προφητεία τοῦ Ἡσαΐου, πού τήν ἐφαρμόζουμε σ᾽ αὐτούς: Τά νερόφιδα –λέγει ὁ προφήτης – γέννησαν φίδια τῆς ξηρᾶς καί τά φίδια τῆς ξηρᾶς γέννησαν πτερωτάφίδια (14,29).Ἔτσι, λοιπόν, σάν πτερωτά φίδια εἴδαμε αὐτή τή φορά τούς αἱρετικούς νά ἐπισκέπτονται τά χωριά μας, γιά νά παρασύρουν στήν πλάνη τους τούς Χριστιανούς μας.
2. Μήν παραξενεύεστε, Χριστιανοί μου, γιατί ὅπως ὁ Χριστός ἔχει τούς Ἀποστόλους Του καί τούς Ἱερεῖς Του, ἔτσι καί ὁ διάβολος ἔχει καί αὐτός τά ὄργανά του, πού ἀντιστρατεύονται στό ἔργο τῆς ὈρθόδοξηςἘκκλησίας. Αὐτό εἶναι τό ἔργο τοῦ διαβόλου: Νά πολεμάει τόν Χριστό καί τήν ἁγία Του Ἐκκλησία. Καί ἄλλοτε μέν ὁ διάβολος προσπαθεῖ μέ τά μαχαίρια καί μέ τά βασανιστήρια νά πολεμήσει τήνἘκκλησία, ἀλλά ἄλλοτε τήν πολεμάει μέ τήν «πένα», μέ τήν πλάνη, δηλαδή, καί τήν αἵρεση. Καί αὐτός ὁ δεύτερος τρόπος εἶναι χειρότερος ἀπό τόν πρῶτο.Ἔτσι συνέβηκε καί μέ τό Χριστό μας. Τόν πολέμησε πρῶτα ὁ Ἡρώδης, πού τροχοῦσε τά μαχαίρια καί ἔστειλε στρατιῶτες, γιά νά τόν σφάξουν, ὅταν ἦταν νήπιο. Ἀλλά πολέμησαν τόν Ἰησοῦ Χριστό πολύ περισσότερο οἱ μορφωμένοι Γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι, οἱ πλανεμένοι αὐτοί καθοδηγοί τοῦ λαοῦ καί αὐτοί τελικά τόν ἐσταύρωσαν.
3. Ὅπως λοιπόν συνέβηκε παλαιά στή ζωή τοῦ Χριστοῦ μέ τούς πλανεμένους Γραμματεῖς καί Φαρισαίους, τό ἴδιο συμβαίνει πάντοτε καί στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μέ τούς αἱρετικούς. Ἔτσι, καθόλου περίεργο τό ὅτι ἦρθαν καί στήν ἐπαρχία μας οἱ αἱρετικοί προτεστάντες καί ψευδομάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, γιά νά δηλητηριάσουν τήν ὀρθόδοξη πίστη τοῦ λαοῦ μας, δηλαδή γιά νά τοῦ ἀλλάξουν τήν πίστη!... Εἶμαι βέβαιος καί ὑπερβέβαιος, Χριστιανοί μου, ὅτι στήν δική μας τουλάχιστον ἐπαρχία, δέν πρόκειται αὐτοί οἱ πλανεμένοι νά πετύχουν τίποτε. Γιατί ὁ λαός μας ἐδῶ, παρά τά ἁμαρτήματά του, πού ἔχει καί αὐτός, ὅπως ὅλοι, ὅμως πιστεύει στό Θεό καί φυλάγει τήν πίστη του, πως ἀκριβῶς τήν ἔμαθε ἀπό τήν γιαγιά του. Καί ἡ γιαγιά του αὐτή ἔμαθε τήν πίστη ἀπό τήν δική της γιαγιά, πού ἦταν μαθήτρια τοῦ ἁγιασμένου Παπουλάκου καί ἀκόμη περισσσότερο, μαθήτρια τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ. Εἴμαστε βέβαιοι λοιπόν ἐμεῖς οἱ Ἱερεῖς γιά τήν σταθερή πίστη τοῦ λαοῦ μας καί ἐγώ ὁ Ἐπίσκοπός σας εἶμαι περισσότερο χαρούμενος, γιατί σέ τέτοιο πιστό καί ἐκλεκτό λαό μέ ἔφερε ὁ Θεός νά ὑπηρετήσω τήν Ἐκκλησία Του.
4. Ἀλλά ἐνῶ εἴμαστε βέβαιοι ὅτι ἄδικα κουράζονται οἱ ἀντίχριστοι καί ἔρχονται στά μέρη μας γιά νά παραπλανήσουν τούς χριστιανούς μας, ὅμως ἐμεῖς δέν πρέπει νά μείνουμε ἀδιάφοροι μέ τήν ἀναίδειά τους. Πρέπει νά τούς ποῦμε καθαρά καί ξάστερα καί νά τούς δώσουμε νά καταλάβουν ὅτι δέν ἔχουμε καμιά διάθεση νά γίνουμε οὔτε χιλιαστές, οὔτε προτεστάντες, οὔτε παπικοί, οὔτε τίποτε ἄλλο ἔξω ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Καί μαχαίρι νά μᾶς βάλουνε στό λαιμό καί νά χύνεται κάτω τό αἷμα, ἐμεῖς, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, θά κρατήσουμε τήν πίστη μας στό Ἰησοῦ Χριστό καί στήν Παναγία μας, τήν πίστη ὅπως μᾶς τήν δίδαξαν οἱἍγιοι Πατέρες μας: Μέ τίς κολυμβῆθρες, τά καντήλια μας, τά λάβαρά μας, μέ τή Μεταλαβιά τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ στήν Θεία Λειτουργία.
5. Σᾶς παρακαλῶ, Χριστιανοί μου, νά μή ἀνοίγετε καμμία συζήτηση μέ τούς αἱρετικούς, πού ἐπισκέπτονται τά χωριά μας καί τά σπίτια σας, γιατί αὐτοί εἶναι μαέστροι στό νά πλανεύουν· καί ἄν καταλάβουν ὅτι ἔχετε διάθεση γιά κουβέντα μαζί τους, θά τό ἐκμεταλλευθοῦν αὐτό καί θά τήν κάνουν τήν ζημιά. Γι᾽ αὐτό ξεκόψτε ἀπό τήν ἀρχή τήν σχέση σας μαζί τους· καί ἄν τούς βλέπετε νά σᾶς γίνονται ἐνοχλητικοί, ἀπειλεῖστε τους τελικά μέ τήν μπαστούνα πού ἔχετε πίσω ἀπό τήν πόρτα, χωρίς ὅμως νά τούς κτυπήσετε. Δῶστε τους νά καταλάβουν ὅτι ἡ σατανική τους σπορά δέν πιάνει στά δικά μας χώματα. Νά πᾶνε ἐκεῖ ἀπό ὅπου ἦρθαν, ἄν καί ἐμεῖς στήνἘκκλησία μας εὐχόμαστε «ὑπέρ ἐπιστροφῆς τῶν πεπλανημένων». Νά τούς φωτίσει, δηλαδή, ὁ Θεός καί αὐτούς νά νοήσουν τήν πλάνη τους, νά μετανοήσουν, καί νά ἔλθουν καί αὐτοί στήν Ἐκκλησία μας νά λατρεύσουν τόν Θεό καί νά κοινωνήσουν μαζί μας τά Ἄχραντα Μυστήρια, τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας. Σχετικά μέ αὐτά πού σᾶς ἔδωκαν οἱ ἀπρόσκλητοι ἐπισκέπτες μας αἱρετικοί, τήν Καινή Διαθήκη καί τά φυλλάδιά τους, νά τά παραδώσετε ὅλα στήν φωτιά. Δέν θέλουμε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ ἀπό τά δικά τους χέρια. Εἶναι πλανεμένοι.Ἐννοοῦμε πολύ καλά τόν σκοπό τους καί τήν ἀπάτη τους. Ἀκοῦστε: Γιά νά παραπλανήσουν τόν λαό μας, παρουσιάζονται ὅτι δέν διαφέρουν τάχα ἀπό μᾶς καί γι᾽ αὐτό ἔδωσαν τήν Καινή Διαθήκη ἐγκεκριμμένη ἀπό τά Πατριαρχεῖα καί τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἑλλάδος. Ἀλλά, ἀφοῦ αὐτοί δέν παραδέχονται Πατριαρχεῖα καί Ἱερά Σύνοδο, γιατί ἔκαναν αὐτή τήν πονηριά; Καί γι᾽ αὐτή τους τήν ἀπάτη μᾶς γίνονται ἀκόμη περισσότερο ἀποτροπιαστικοί καί ἀποβλητέοι.Ἔξω αὐτοί ἀπό μᾶς! Τήν Καινή Διαθήκη, Χριστιανοί μου, θά τήν πάρετε ἀπό τά δικά μας χέρια. Παρακαλῶ τήν Παναγία μας νά φωτίσει κάποιον πλούσιο καί νά μᾶς δώσει χρήματα – γιατί ἐμεῖς σάν Μητρόπολη δέν ἔχουμε – καί θά τυπώσουμε τήν Καινή Διαθήκη ὡς ἔκδοση τῆς Μητρόπολής μας, γιά νά τήν δώσουμε σέ ὅλα τά σπίτια τῶν Χριστιανῶν μας. Εὐχηθεῖτε νά ἔρθει γρήγορα ἡ εὐλογημένη αὐτήὥρα. Ἀποτελεῖ ὄνειρό μου καί δυνατή ἐπιθυμία τῆς καρδιᾶς μου νά μπεῖ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ σέ ὅλα τά σπίτια τῶν χριστιανῶν μας.
Μέ πολλές εὐχές,
† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος
καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
http://analogion.gr/logos/heresies/69-m ... -egkuklios
**********************************************************************************************************
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όταν κάποιος αλλόθρησκος-αιρετικός, πραγματικά θέλει να μάθει την Αλήθεια,
θα ενδιαφερθεί, θα ψάξει,θα ρωτήσει. Δεν θα έρθει προσπαθώντας να σου περάσει αυτά που θέλει.
Ο διάλογος με τους αιρετικούς πρέπει να αποφεύγεται γιατί υπάρχει ο δαίμονας της πλάνης που είναι πολύ ύπουλος κι επικίνδυνος, ειδικά για εμάς που ούτε θεολόγοι είμαστε με γνώσεις πολλές κι εμπειρία στην ερμηνεία των Γραφών, ούτε πνευματικά πολύ ανεβασμένοι για να μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με αυτούς...Κάποιος άγιος τους αποκαλεί φίδια.
Μέ ἀφορμήν τῆς «ἀπόβασιν» Χιλιαστῶν καί Προτεσταντῶν εἰς τήν Ἱ. Μητρόπολιν
(ἀπὸ τὸν Ὀρθόδοξον Τύπον, τ. 1845 (17/9/2010, σ. 3)
Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλουπόλεως ἐξέδωσε, τήν Κυριακήν 8ην Αὐγούστου, ἐγκύκλιον μέ τό Κυριακάτικον κήρυγμά του. Μέ αὐτήν ζητεῖ ἀπό τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς τῆς Ἱ. Μητροπόλεώς του νά μή ἀνοίγουν συζητήσεις μετά τῶν αἱρετικῶν, οἱ ὁποῖοι ἔχουν κάνει «ἀπόβασιν» εἰς τάς περιοχάς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί ἐπιδίδονται εἰς προσηλυτισμόν. Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης, ὑπογραμμίζει, ἐπίσης, ὅτι οἱ αἱρετικοί εἶναι μαέστροι εἰς τήν τέχνην τοῦ πλανέματος καί δι᾽ αὐτό οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει νά τούς δίνουν νά καταλαβαίνουν ὅτι «ἡ σατανική τους σπορά δέν πιάνει εἰς τά δικά μας χώματα».
Ἡ ἐγκύκλιος
Τό πλῆρες κείμενον τῆς ἐγκυκλίου ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Ἀδελφοί μου Χριστιανοί,
1.Μέ πολύ πόνο καί ἀνησυχία οἱ Ἱερεῖς σας καί ἐγώ ὁ Ἐπίσκοπός σας, ἀλλά καί ὅλος ὁ εὐσεβής λαός δεχθήκαμε τήν περασμένη ἑβδομάδα τήν εἰσβολή τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστης μας στήν Μητρόπολή μας. Καί ἦταν ἡ εἰσβολή αὐτή δυναμική, ταυτόχρονη σέ διάφορα χωριά τῆς Μητρόπολής μας, καί στό ἕνα της καί στό ἄλλο της τμῆμα. Θά τό ἐμάθατε, ἀδελφοί, ἀλλά καί θά τό εἴδατε πολλοί ἀπό σᾶς ὅτι ἦρθαν οἱ αἱρετικοί προτεστάντες στά μέρη μας καί μοίρασαν παντοῦ τήν Καινή Διαθήκη καί τά αἱρετικά τους φυλλάδια. Ἀλήθεια, δέν σᾶς κάνει ἐντύπωση αὐτό τό πεῖσμα τῶν αἱρετικῶν καί τῶν πλανεμένων; Ἀλλά δέν παραξενευόμαστε γι᾽ αὐτό, γιατί ἔτσι ξέραμε τούς αἱρετικούς νά φέρονται ἀπό παλαιά. Στά σημερινά μας ὅμως χρόνια ἔχουν γίνει αὐτοί ἀκόμα τολμηρότεροι. Θυμούμαστε ἐδῶ μιά προφητεία τοῦ Ἡσαΐου, πού τήν ἐφαρμόζουμε σ᾽ αὐτούς: Τά νερόφιδα –λέγει ὁ προφήτης – γέννησαν φίδια τῆς ξηρᾶς καί τά φίδια τῆς ξηρᾶς γέννησαν πτερωτάφίδια (14,29).Ἔτσι, λοιπόν, σάν πτερωτά φίδια εἴδαμε αὐτή τή φορά τούς αἱρετικούς νά ἐπισκέπτονται τά χωριά μας, γιά νά παρασύρουν στήν πλάνη τους τούς Χριστιανούς μας.
2. Μήν παραξενεύεστε, Χριστιανοί μου, γιατί ὅπως ὁ Χριστός ἔχει τούς Ἀποστόλους Του καί τούς Ἱερεῖς Του, ἔτσι καί ὁ διάβολος ἔχει καί αὐτός τά ὄργανά του, πού ἀντιστρατεύονται στό ἔργο τῆς ὈρθόδοξηςἘκκλησίας. Αὐτό εἶναι τό ἔργο τοῦ διαβόλου: Νά πολεμάει τόν Χριστό καί τήν ἁγία Του Ἐκκλησία. Καί ἄλλοτε μέν ὁ διάβολος προσπαθεῖ μέ τά μαχαίρια καί μέ τά βασανιστήρια νά πολεμήσει τήνἘκκλησία, ἀλλά ἄλλοτε τήν πολεμάει μέ τήν «πένα», μέ τήν πλάνη, δηλαδή, καί τήν αἵρεση. Καί αὐτός ὁ δεύτερος τρόπος εἶναι χειρότερος ἀπό τόν πρῶτο.Ἔτσι συνέβηκε καί μέ τό Χριστό μας. Τόν πολέμησε πρῶτα ὁ Ἡρώδης, πού τροχοῦσε τά μαχαίρια καί ἔστειλε στρατιῶτες, γιά νά τόν σφάξουν, ὅταν ἦταν νήπιο. Ἀλλά πολέμησαν τόν Ἰησοῦ Χριστό πολύ περισσότερο οἱ μορφωμένοι Γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι, οἱ πλανεμένοι αὐτοί καθοδηγοί τοῦ λαοῦ καί αὐτοί τελικά τόν ἐσταύρωσαν.
3. Ὅπως λοιπόν συνέβηκε παλαιά στή ζωή τοῦ Χριστοῦ μέ τούς πλανεμένους Γραμματεῖς καί Φαρισαίους, τό ἴδιο συμβαίνει πάντοτε καί στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ μέ τούς αἱρετικούς. Ἔτσι, καθόλου περίεργο τό ὅτι ἦρθαν καί στήν ἐπαρχία μας οἱ αἱρετικοί προτεστάντες καί ψευδομάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, γιά νά δηλητηριάσουν τήν ὀρθόδοξη πίστη τοῦ λαοῦ μας, δηλαδή γιά νά τοῦ ἀλλάξουν τήν πίστη!... Εἶμαι βέβαιος καί ὑπερβέβαιος, Χριστιανοί μου, ὅτι στήν δική μας τουλάχιστον ἐπαρχία, δέν πρόκειται αὐτοί οἱ πλανεμένοι νά πετύχουν τίποτε. Γιατί ὁ λαός μας ἐδῶ, παρά τά ἁμαρτήματά του, πού ἔχει καί αὐτός, ὅπως ὅλοι, ὅμως πιστεύει στό Θεό καί φυλάγει τήν πίστη του, πως ἀκριβῶς τήν ἔμαθε ἀπό τήν γιαγιά του. Καί ἡ γιαγιά του αὐτή ἔμαθε τήν πίστη ἀπό τήν δική της γιαγιά, πού ἦταν μαθήτρια τοῦ ἁγιασμένου Παπουλάκου καί ἀκόμη περισσσότερο, μαθήτρια τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ. Εἴμαστε βέβαιοι λοιπόν ἐμεῖς οἱ Ἱερεῖς γιά τήν σταθερή πίστη τοῦ λαοῦ μας καί ἐγώ ὁ Ἐπίσκοπός σας εἶμαι περισσότερο χαρούμενος, γιατί σέ τέτοιο πιστό καί ἐκλεκτό λαό μέ ἔφερε ὁ Θεός νά ὑπηρετήσω τήν Ἐκκλησία Του.
4. Ἀλλά ἐνῶ εἴμαστε βέβαιοι ὅτι ἄδικα κουράζονται οἱ ἀντίχριστοι καί ἔρχονται στά μέρη μας γιά νά παραπλανήσουν τούς χριστιανούς μας, ὅμως ἐμεῖς δέν πρέπει νά μείνουμε ἀδιάφοροι μέ τήν ἀναίδειά τους. Πρέπει νά τούς ποῦμε καθαρά καί ξάστερα καί νά τούς δώσουμε νά καταλάβουν ὅτι δέν ἔχουμε καμιά διάθεση νά γίνουμε οὔτε χιλιαστές, οὔτε προτεστάντες, οὔτε παπικοί, οὔτε τίποτε ἄλλο ἔξω ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Καί μαχαίρι νά μᾶς βάλουνε στό λαιμό καί νά χύνεται κάτω τό αἷμα, ἐμεῖς, μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, θά κρατήσουμε τήν πίστη μας στό Ἰησοῦ Χριστό καί στήν Παναγία μας, τήν πίστη ὅπως μᾶς τήν δίδαξαν οἱἍγιοι Πατέρες μας: Μέ τίς κολυμβῆθρες, τά καντήλια μας, τά λάβαρά μας, μέ τή Μεταλαβιά τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ στήν Θεία Λειτουργία.
5. Σᾶς παρακαλῶ, Χριστιανοί μου, νά μή ἀνοίγετε καμμία συζήτηση μέ τούς αἱρετικούς, πού ἐπισκέπτονται τά χωριά μας καί τά σπίτια σας, γιατί αὐτοί εἶναι μαέστροι στό νά πλανεύουν· καί ἄν καταλάβουν ὅτι ἔχετε διάθεση γιά κουβέντα μαζί τους, θά τό ἐκμεταλλευθοῦν αὐτό καί θά τήν κάνουν τήν ζημιά. Γι᾽ αὐτό ξεκόψτε ἀπό τήν ἀρχή τήν σχέση σας μαζί τους· καί ἄν τούς βλέπετε νά σᾶς γίνονται ἐνοχλητικοί, ἀπειλεῖστε τους τελικά μέ τήν μπαστούνα πού ἔχετε πίσω ἀπό τήν πόρτα, χωρίς ὅμως νά τούς κτυπήσετε. Δῶστε τους νά καταλάβουν ὅτι ἡ σατανική τους σπορά δέν πιάνει στά δικά μας χώματα. Νά πᾶνε ἐκεῖ ἀπό ὅπου ἦρθαν, ἄν καί ἐμεῖς στήνἘκκλησία μας εὐχόμαστε «ὑπέρ ἐπιστροφῆς τῶν πεπλανημένων». Νά τούς φωτίσει, δηλαδή, ὁ Θεός καί αὐτούς νά νοήσουν τήν πλάνη τους, νά μετανοήσουν, καί νά ἔλθουν καί αὐτοί στήν Ἐκκλησία μας νά λατρεύσουν τόν Θεό καί νά κοινωνήσουν μαζί μας τά Ἄχραντα Μυστήρια, τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας. Σχετικά μέ αὐτά πού σᾶς ἔδωκαν οἱ ἀπρόσκλητοι ἐπισκέπτες μας αἱρετικοί, τήν Καινή Διαθήκη καί τά φυλλάδιά τους, νά τά παραδώσετε ὅλα στήν φωτιά. Δέν θέλουμε τόν λόγο τοῦ Θεοῦ ἀπό τά δικά τους χέρια. Εἶναι πλανεμένοι.Ἐννοοῦμε πολύ καλά τόν σκοπό τους καί τήν ἀπάτη τους. Ἀκοῦστε: Γιά νά παραπλανήσουν τόν λαό μας, παρουσιάζονται ὅτι δέν διαφέρουν τάχα ἀπό μᾶς καί γι᾽ αὐτό ἔδωσαν τήν Καινή Διαθήκη ἐγκεκριμμένη ἀπό τά Πατριαρχεῖα καί τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἑλλάδος. Ἀλλά, ἀφοῦ αὐτοί δέν παραδέχονται Πατριαρχεῖα καί Ἱερά Σύνοδο, γιατί ἔκαναν αὐτή τήν πονηριά; Καί γι᾽ αὐτή τους τήν ἀπάτη μᾶς γίνονται ἀκόμη περισσότερο ἀποτροπιαστικοί καί ἀποβλητέοι.Ἔξω αὐτοί ἀπό μᾶς! Τήν Καινή Διαθήκη, Χριστιανοί μου, θά τήν πάρετε ἀπό τά δικά μας χέρια. Παρακαλῶ τήν Παναγία μας νά φωτίσει κάποιον πλούσιο καί νά μᾶς δώσει χρήματα – γιατί ἐμεῖς σάν Μητρόπολη δέν ἔχουμε – καί θά τυπώσουμε τήν Καινή Διαθήκη ὡς ἔκδοση τῆς Μητρόπολής μας, γιά νά τήν δώσουμε σέ ὅλα τά σπίτια τῶν Χριστιανῶν μας. Εὐχηθεῖτε νά ἔρθει γρήγορα ἡ εὐλογημένη αὐτήὥρα. Ἀποτελεῖ ὄνειρό μου καί δυνατή ἐπιθυμία τῆς καρδιᾶς μου νά μπεῖ ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ σέ ὅλα τά σπίτια τῶν χριστιανῶν μας.
Μέ πολλές εὐχές,
† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος
καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμίας
http://analogion.gr/logos/heresies/69-m ... -egkuklios
**********************************************************************************************************
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι όταν κάποιος αλλόθρησκος-αιρετικός, πραγματικά θέλει να μάθει την Αλήθεια,
θα ενδιαφερθεί, θα ψάξει,θα ρωτήσει. Δεν θα έρθει προσπαθώντας να σου περάσει αυτά που θέλει.
Ο διάλογος με τους αιρετικούς πρέπει να αποφεύγεται γιατί υπάρχει ο δαίμονας της πλάνης που είναι πολύ ύπουλος κι επικίνδυνος, ειδικά για εμάς που ούτε θεολόγοι είμαστε με γνώσεις πολλές κι εμπειρία στην ερμηνεία των Γραφών, ούτε πνευματικά πολύ ανεβασμένοι για να μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με αυτούς...Κάποιος άγιος τους αποκαλεί φίδια.
«Πάροικος εγώ εἰμι ἐν τῇ γῇ. Μὴ ἀποκρύψῃς ἀπ᾿ ἐμοῦ τὰς ἐντολάς Σου»
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
Σε τετοιες συζητησεις πρεπει να μπαινεις μονο εφοσον
α. εισαι παρα πολυ καλα καταρτισμενος θεολογικα και
β. καταφερνεις να μη τσαντιζεσαι κτλ και να αντιπροσωπευεις καλα αυτο που ισχυριζεσαι πως εισαι, δηλ. χριστιανος ορθοδοξος...
α. εισαι παρα πολυ καλα καταρτισμενος θεολογικα και
β. καταφερνεις να μη τσαντιζεσαι κτλ και να αντιπροσωπευεις καλα αυτο που ισχυριζεσαι πως εισαι, δηλ. χριστιανος ορθοδοξος...
«Όπου έρως θείος ήψατο καρδίας, εκεί φόβος ρημάτων ουκ ίσχυσε».
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
Σημαντικό για να μην γίνουν παρερμηνείες ως προς την συμπεριφορά μας στους αιρετικούς
Ο Αγιος Νεκτάριος είπε "«Τα της πίστεως ζητήματα ουδόλως δέον εστί να μειώσι το της αγάπης συναίσθημα»."
Ο Αγιος Νεκτάριος είπε "«Τα της πίστεως ζητήματα ουδόλως δέον εστί να μειώσι το της αγάπης συναίσθημα»."
Καλή Σαρακοστή
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 174
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 22, 2010 6:01 pm
- Τοποθεσία: Καλαμάτα
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
5. Σᾶς παρακαλῶ, Χριστιανοί μου, νά μή ἀνοίγετε καμμία συζήτηση μέ τούς αἱρετικούς, πού ἐπισκέπτονται τά χωριά μας καί τά σπίτια σας, γιατί αὐτοί εἶναι μαέστροι στό νά πλανεύουν· καί ἄν καταλάβουν ὅτι ἔχετε διάθεση γιά κουβέντα μαζί τους, θά τό ἐκμεταλλευθοῦν αὐτό καί θά τήν κάνουν τήν ζημιά. Γι᾽ αὐτό ξεκόψτε ἀπό τήν ἀρχή τήν σχέση σας μαζί τους· καί ἄν τούς βλέπετε νά σᾶς γίνονται ἐνοχλητικοί, ἀπειλεῖστε τους τελικά μέ τήν μπαστούνα πού ἔχετε πίσω ἀπό τήν πόρτα, χωρίς ὅμως νά τούς κτυπήσετε.
Το λέει καθαρά ο Μητροπολίτης και αυτό είναι το σωστό! Καλύτερα καμμιά κουβέντα! Εκτός αν νιώθεις οτι μπορείς να τους απαντήσεις, γιατί διαστρεβλώνουν τα πάντα!
Τί ανταποδώσω τω Κυρίω περί πάντων, ών ανταπέδωκέ μοι;
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Μετά πρώτης και δευτέρας παραιτού. Η συζήτηση με αιρετικ
Νομίζω και εγώ και από ομιλίες Πατέρων που έχω ακούσει, ότι είναι καλύτερα να μην πιάνουμε συζήτηση με τους αιρετικούς, εκτός αν είμαστε καλά καταρτισμένοι.
Διότι επειδή αυτοί συνήθως είναι πολύ καλά διαβασμένοι και πολλές φορές πάνε 2-2 (βλεπε Ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά),
ώστε ο ένας να συμπληρώνει τον άλλο, υπάρχει ο κίνδυνος όχι μονο να "ρεζιλευτούμε" (λόγω άγνοιας),
αλλά τελικά να μας "τουμπλάρουν" και αντί να τους "παρασύρουμε" (με την καλή έννοια φυσικά) εμείς στην αλήθεια,
να μας παρασύρουν εκείνοι στον βούρκο.......!!!
Ελπίζω να μην (σου) φανεί αγενές που απαντήσαμε εμείς αντί για τον π. Αντώνιο!....
Διότι επειδή αυτοί συνήθως είναι πολύ καλά διαβασμένοι και πολλές φορές πάνε 2-2 (βλεπε Ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά),
ώστε ο ένας να συμπληρώνει τον άλλο, υπάρχει ο κίνδυνος όχι μονο να "ρεζιλευτούμε" (λόγω άγνοιας),
αλλά τελικά να μας "τουμπλάρουν" και αντί να τους "παρασύρουμε" (με την καλή έννοια φυσικά) εμείς στην αλήθεια,
να μας παρασύρουν εκείνοι στον βούρκο.......!!!
Ελπίζω να μην (σου) φανεί αγενές που απαντήσαμε εμείς αντί για τον π. Αντώνιο!....
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...