NIKOSZ έγραψε:ΜΑΤΘ κεφ γ' στιχ 8
κάμετε λοιπόν καρπούς αξίους της μετανοίας·
ΜΑΤΘ κεφ κς' στιχ 75
Και ενεθυμήθη ο Πέτρος τον λόγον του Ιησού, όστις είχεν ειπεί προς αυτόν, Ότι πρίν φωνάξη ο αλέκτωρ, τρίς θέλεις με απαρνηθή. Και εξελθών έξω, έκλαυσε πικρώς·
ΜΑΡΚ κεφ α' στιχ 15
και λέγων, Ότι επληρώθη ο καιρός κι επλησίασεν η βασιλεία του Θεού· μετανοείτε και πιστεύετε εις το ευαγγέλιον.
ΛΟΥΚ κεφ ε' στιχ 32
Δεν ήλθον να καλέσω δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν.
ΛΟΥΚ κεφ ιε' στιχ 17
Ελθών δε εις εαυτόν, είπε, Πόσοι μισθωτοί του πατρός μου περισεύουσιν άρτον, και εγώ χάνομαι υπό της πείνης! 18 Σηκωθείς θέλω υπάγει προς τον πατέρα μου, και θέλω ειπεί προς αυτόν, Πάτερ, ήμαρτον εις τον ουρανόν και ενώπιόν σου· 19 και δεν είμαι πλέον άξιος να ονομασθώ υιός σου· κάμε με ως ένα των μισθωτών σου.
ΛΟΥΚ κεφ κδ' στιχ 47
και να κηρυχθή εν τω ονόματι αυτού μετάνοια και άφεσις αμαρτιών εις πάντα τα έθνη, γινομένης αρχής από Ιερουσαλήμ.
ΠΡΑΞ κεφ β' στιχ 37-38
Αφού δε ήκουσαν ταύτα, ήλθεν εις κατάνυξιν η καρδία αυτών, και είπον προς τον Πέτρον και τους λοιπούς αδελφούς, Τι πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί;Και ο Πέτρος είπε προς αυτόυς, Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού, εις άφεσιν αμαρτιών· και θελετε λαβει την δωρεαν του Αγιου Πνευματος
Πράξεις –38-39-και ο Πέτρος τους είπε: μετανοείτε και καθένας από σας να βαπτισθεί στο όνομα του Ιησού Χριστού για τη συγχώρεση των αμαρτιών σας και θα λάβετε τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος.
Γιατί για σας είναι η υπόσχεση και για τα παιδιά σας. Ιωήλ –Γ-1,3-
Πράξεις –Η-14,17-
Όταν άκουσαν οι απόστολοι, που ήταν στα Ιεροσόλυμα , ότι η Σαμάρεια δέχθηκε το λόγο του Θεού, έστειλαν σ’ αυτούς τον Πέτρο και τον Ιωάννη.
Αυτοί δε αφού κατέβηκαν εκεί προσευχήθηκαν γι’ αυτούς για να λάβουν Πνεύμα Άγιο. Γιατί δεν είχε ακόμη κατεβεί σε κανέναν απ’ αυτούς, ήταν δε μόνο βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού Τότε έβαζαν οι απόστολοι τα χέρια τους επάνω τους και εκείνοι λάβαιναν το Άγιο Πνεύμα.
Μέχρι εδώ καλά πήγαμε διακρίνετε κάτι μικρό ¨η Μεγάλο εδώ; Ναι πολύ μεγάλο. Ε
Βαπτιστείτε στο όνομα του Χριστού για να σωθείτε. Και λίγο πιο πέρα λέει πάλι ότι πήγαν οι απόστολοι και έβαλαν τα χέρια τους πάνω τους για να πάρουν το Άγιο πνεύμα. Εδώ το λέω εγώ σαν πνευματική τρέλα (με την καλή έννοια) δηλαδή ο Πέτρος λέει να βαπτισθούν στο όνομα του Χριστού για να σωθούν και από την άλλη λέει ότι δεν είχαν πάρει το Άγιο Πνεύμα. Δηλαδή, δηλαδή, πιο μεγάλη δύναμη ήταν των αποστόλων από τον Χριστό; Κάνει λάθος ο Πέτρος; Όχι καθόλου. Ο ίδιος ο Κύριος μας είπε να βαπτίζουμε στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Τώρα δεν μπορεί να έρθει αντίθετος σε ότι μας δίδαξε. ΄τότε ακόμη δεν ξεκαθάρισε. Ο Πέτρος το λέει να βαπτισθούν στο όνομα του Χριστού γιατί ακόμη εξακολουθούσαν να κάνουν το βάπτισμα του Ιωάννου και εκείνο των Φαρισαίων δεν ξέρω πιο ήταν) και έτσι να ξεχωρίσει το ένα βάπτισμα από το άλλο. Τα υπόλοιπα ήταν ευνόητα. Αν σας μπέρδεψα περισσότερο δεν ξέρω, αλλά πιστεύω να πήρατε μία γεύση του κρυμμένου μυστικού. Ιωάννου –39-Ερευνάται τας Γραφάς διότι αυτές μιλούν για μένα. Τίποτα ο ίδιος δεν έγραψε, και όμως οι βιβλιοθήκες του κόσμου είναι γεμάτες από τον λόγο Του. Σας αγαπώ γειά σας Χάρης
ΠΡΑΞ κεφ γ' στιχ 19
Μετανοήσατε λοιπόν και επιστρέψατε, διά να εξαλειφθώσιν αι αμαρτίαι σας, διά να έλθωσι καιροί αναψυχής από της παρουσίας του Κυρίου.
ΠΡΑΞ κεφ ιζ' στιχ 30
Τους καιρούς λοιπόν της αγνοίας παραβλέψας ο Θεός, τώρα παραγγέλει εις πάντας τους ανθρώπους πανταχού να μετανοώσι·
ΠΡΑΞ κεφ κ' στιχ 21[/b]
διαμαρτυρόμενος προς Ιουδαίους τε και Έλληνας την εις τον Θεόν μετάνοιαν, και την πίστιν την εις τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν.
ΡΩΜ κεφ β' στιχ 4
Ή καταφρονείς τον πλούτον της χρηστότητος αυτού και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοών ότι η χρηστότης του Θεού σε φέρει εις μετάνοιαν;
Β'ΚΟΡ κεφ ζ' στιχ 9
Τώρα χαίρω, ουχί ότι ελυπήθητε, αλλ'ότι ελυπήθητε προς μετάνοιαν· διότι η κατά Θεόν λύπη γεννά μετάνοιαν προς σωτηρίαν αμεταμέλητον· η λύπη όμως του κόσμου γεννά θάνατον.
Β'ΤΙΜ κεφ β στιχ 25
διδασκων μετα πραοτητος τους αντιφρονουντας μήποτε δώσει εις αυτούς ο Θεός μετάνοιαν, ώστε να γνωρίσωσι την αλήθειαν, ...
ΕΒΡ κεφ ιβ' στιχ 17
επειδη εξευρητε οτι και μετεπειτα,θελων να κληρονομηση την ευλογιαν,απεδοκιμασθη διότι δεν εύρε τόπον μετανοίας, αν και εξεζήτησεν αυτήν μετά δακρύων.
Β'ΠΕΤ κεφ γ' στιχ 9
Δεν βραδύνει ο Κύριος την υπόσχεσιν αυτού, ως τινές λογίζονται τούτο βραδύτητα· αλλά μακροθυμεί εις ημάς, μη θέλων να απολεσθώσι τινές, αλλά πάντες να έλθωσι εις μετάνοιαν
ΑΠΟΚ κεφ β' στιχ 5
Ενθυμού λοιπόν πόθεν εξέπεσες, και μετανόησον, και κάμε τα πρώτα έργα·ει δε μη,ερχομαι προς σε ταχεως,και θελω κινησει την λυχνιαν σου εκ του τοπου αυτης,εαν δεν μετανοησης.
ΑΠΟΚ κεφ γ' στιχ 19
Εγω οσους ΑΓΑΠΩ,ελεγχω και παιδευω γενού λοιπόν ζηλωτής και μετανόησον.
Στίχοι Καινής Διαθήκης
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- Harrys1934
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1041
- Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
- Επικοινωνία:
ΠΡΑΞ κεφ β' στιχ 46-47
Και καθ'ημέραν εμμένοντες ομοθυμαδόν εν τω ιερώ, και κόπτοντες τον άρτον κατ'οίκους· μετελλάμβανον την τροφήν εν αγαλιάσει και απλότητι καρδίας,
δοξολογούντες τον Θεόν, και ευρίσκοντες χάριν ενώπιον όλου του λαού. Ο δε Κύριος προσέθετε καθ'ημέραν εις την εκκλησίαν τους σωζωμένους.
ΠΡΑΞ κεφ δ' στιχ 32-33
Του δε πλήθους των πιστευσάντων η καρδία και η ψυχή ήτο μία· και ουδέ είς έλεγεν ότι είναι εαυτού τι εκ των υπαρχόντων αυτού, αλλ'είχον τα πάντα κοινά.
Και μετά δυνάμεως μεγάλης απέδιδον οι απόστολοι την μαρτυρίαν της αναστάσεως του Κυρίου Ιησού· και χάρις μεγάλη ήτο επί πάντας αυτους.
ΠΡΑΞ κεφ ε' στιχ 12-14
Πολλά δε σημεια και τέρατα εγίνοντο εν τω λαώ δια των χειρών των αποστόλων· και ήσαν ομοθυμαδόν άπαντες εν τη στοά του Σολομώντος.
Εκ δε των λοιπών ουδείς ετόλμα να προσκολληθή εις αυτούς· ο λαός ομως εμεγάλυνεν αυτούς.
Και προσετίθεντο μάλλον πιστεύοντες εις τον Κύριον, πλήθη ανδρών τε και γυναικών.
ΠΡΑΞ κεφ ς' στιχ 7
Και ο λόγος του Θεού ηύξανε, και επληθύνετο ο αριθμός των μαθητών εν Ιερουσαλήμ σφόδρα· και πολύ πλήθος των ιερέων υπήκουον εις την πίστιν.
ΠΡΑΞ κεφ ζ' στιχ 47-50
Ο Σολομών δε ωκοδόμησε εις αυτόν οίκον.
Αλλ'ο Υψιστος δεν κατοικεί εν χειροποιήτοις ναοίς, καθώς ο προφήτης λέγει,
"Ο ουρανός είναι θρόνος μου, η δε γή υποπόδιον των ποδών μου· ποίον οίκον θέλετε οικοδομήσει δι'εμέ; λέγει Κύριος· ή ποίος ο τόπος της αναπαύσεώς μου;
η χείρ μου δεν έκαμε πάντα ταύτα;
ΠΡΑΞ κεφ θ' στιχ 31
Αι μεν λοιπόν εκκλησίαι καθ'όλην την Ιουδαιαν και Γαλιλαίαν και Σαμάρειαν είχον ειρήνην, οικοδομούμεναι και περιπατούσαι εν τω φόβω του Κυρίου, και δια της παρηγορίας του Αγίου Πνεύματος επληθύνοντο.
ΠΡΑΞ κεφ ια' στιχ 26
Και συνελθόντες εις την εκκλησίαν έν ολόκληρον έτος, εδίδαξαν πλήθος ικανόν, και πρώτον εν Αντιοχεία, ωνομάσθησαν οι μαθηταί Χριστιανοί.
ΠΡΑΞ κεφ ις' στιχ 5
Αι μεν λοιπόν εκκλησίαι εστερεούντο εις την πίστιν, και ηυξάνοντο τον αριθμόν καθ'ημέραν.
ΠΡΑΞ κεφ ιζ' στιχ 24
Ο Θεός όστις έκαμε τον κόσμον και πάντα τα εν αυτώ, ούτος Κύριος ών του ουρανού και της γής, δεν κατοικεί εν χειροποιήτοις ναοίς, ...
ΠΡΑΞ κεφ κ' στιχ 28
Προσέχετε λοιπόν εις εαυτούς, και εις όλον το ποίμνιον, εις το οποίον το Πνεύμα το Αγιον σας έθεσεν επισκόπους, δια να ποιμαίνητε την εκκλησίαν του Θεού, την οποίαν απέκτησε δια του ιδίου αυτού αίματος.
Και καθ'ημέραν εμμένοντες ομοθυμαδόν εν τω ιερώ, και κόπτοντες τον άρτον κατ'οίκους· μετελλάμβανον την τροφήν εν αγαλιάσει και απλότητι καρδίας,
δοξολογούντες τον Θεόν, και ευρίσκοντες χάριν ενώπιον όλου του λαού. Ο δε Κύριος προσέθετε καθ'ημέραν εις την εκκλησίαν τους σωζωμένους.
ΠΡΑΞ κεφ δ' στιχ 32-33
Του δε πλήθους των πιστευσάντων η καρδία και η ψυχή ήτο μία· και ουδέ είς έλεγεν ότι είναι εαυτού τι εκ των υπαρχόντων αυτού, αλλ'είχον τα πάντα κοινά.
Και μετά δυνάμεως μεγάλης απέδιδον οι απόστολοι την μαρτυρίαν της αναστάσεως του Κυρίου Ιησού· και χάρις μεγάλη ήτο επί πάντας αυτους.
ΠΡΑΞ κεφ ε' στιχ 12-14
Πολλά δε σημεια και τέρατα εγίνοντο εν τω λαώ δια των χειρών των αποστόλων· και ήσαν ομοθυμαδόν άπαντες εν τη στοά του Σολομώντος.
Εκ δε των λοιπών ουδείς ετόλμα να προσκολληθή εις αυτούς· ο λαός ομως εμεγάλυνεν αυτούς.
Και προσετίθεντο μάλλον πιστεύοντες εις τον Κύριον, πλήθη ανδρών τε και γυναικών.
ΠΡΑΞ κεφ ς' στιχ 7
Και ο λόγος του Θεού ηύξανε, και επληθύνετο ο αριθμός των μαθητών εν Ιερουσαλήμ σφόδρα· και πολύ πλήθος των ιερέων υπήκουον εις την πίστιν.
ΠΡΑΞ κεφ ζ' στιχ 47-50
Ο Σολομών δε ωκοδόμησε εις αυτόν οίκον.
Αλλ'ο Υψιστος δεν κατοικεί εν χειροποιήτοις ναοίς, καθώς ο προφήτης λέγει,
"Ο ουρανός είναι θρόνος μου, η δε γή υποπόδιον των ποδών μου· ποίον οίκον θέλετε οικοδομήσει δι'εμέ; λέγει Κύριος· ή ποίος ο τόπος της αναπαύσεώς μου;
η χείρ μου δεν έκαμε πάντα ταύτα;
ΠΡΑΞ κεφ θ' στιχ 31
Αι μεν λοιπόν εκκλησίαι καθ'όλην την Ιουδαιαν και Γαλιλαίαν και Σαμάρειαν είχον ειρήνην, οικοδομούμεναι και περιπατούσαι εν τω φόβω του Κυρίου, και δια της παρηγορίας του Αγίου Πνεύματος επληθύνοντο.
ΠΡΑΞ κεφ ια' στιχ 26
Και συνελθόντες εις την εκκλησίαν έν ολόκληρον έτος, εδίδαξαν πλήθος ικανόν, και πρώτον εν Αντιοχεία, ωνομάσθησαν οι μαθηταί Χριστιανοί.
ΠΡΑΞ κεφ ις' στιχ 5
Αι μεν λοιπόν εκκλησίαι εστερεούντο εις την πίστιν, και ηυξάνοντο τον αριθμόν καθ'ημέραν.
ΠΡΑΞ κεφ ιζ' στιχ 24
Ο Θεός όστις έκαμε τον κόσμον και πάντα τα εν αυτώ, ούτος Κύριος ών του ουρανού και της γής, δεν κατοικεί εν χειροποιήτοις ναοίς, ...
ΠΡΑΞ κεφ κ' στιχ 28
Προσέχετε λοιπόν εις εαυτούς, και εις όλον το ποίμνιον, εις το οποίον το Πνεύμα το Αγιον σας έθεσεν επισκόπους, δια να ποιμαίνητε την εκκλησίαν του Θεού, την οποίαν απέκτησε δια του ιδίου αυτού αίματος.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος NIKOSZ την Πέμ Δεκ 21, 2006 12:32 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΡΩΜ κεφ ιβ' στιχ 4-5
Διότι καθώς έχομεν εν ενί σώματι μέλη πολλά, πάντα δε τα μέλη δεν έχουσι το αυτό έργον·
ούτω και ημείς οι πολλοί έν σώμα είμεθα εν Χριστώ, ο δε καθείς μέλη αλλήλων.
Α'ΚΟΡ κεφ α' στιχ 2
προς την εκκλησίαν του Θεού την ούσαν εν Κορίνθω, τους ηγιασμένους εν Χριστώ Ιησού, τους προσκεκλημένους αγίους,μετα παντων των επικαλουμενων εν παντι τοπω το ονομα Ιησου Χριστου του Κυριου ημων,αυτων τε και ημων.
Α' ΚΟΡ κεφ γ' στιχ 16
Δεν εξεύρετε ότι είσθε ναός Θεού, και το Πνεύμα του Θεού κατοικεί εν υμίν;
Α΄ΚΟΡ κεφ ιβ' στιχ 12-27
Διότι καθώς το σώμα είναι έν, και έχει μέλη πολλά, πάντα δε τα μέλη του σώματος του ενός, πολλά όντα, είναι έν σώμα· ούτω και ο Χριστός·
Διότι ημείς πάντες δια του ενός Πνεύματος εβαπτίσθημεν εις εν σώμα, είτε Ιουδαίοι είτε Έλληνες, είτε δούλοι είτε ελεύθεροι· και πάντες εις έν Πνεύμα εποτίσθημεν.
Διότι το σώμα δεν είναι έν μέλος, αλλλά πολλά.
Εάν είπη ο πούς, Επειδή δεν είμαι χείρ, δεν είμαι εκ του σώματος· δια τούτο τάχα δεν είναι εκ του σώματος;
Και εάν είπη το ωτίον, Επειδή δεν είμαι οφθαλμός, δεν είμαι εκ του σώματος· δια τούτο τάχα δεν είναι εκ του σώματος;
Εάν όλον το σώμα είναι οφθαλμός, πού η ακοή; Εάν όλον ακοή, πού η όσφρησις;
Αλλά τώρα ο Θεός έθεσε τα μέλη έν έκαστον αυτών εις το σώμα, καθώς ηθέλησεν.
Εάν όμως πάντα ήσαν έν μέλος, πού το σώμα;
Αλλά τώρα είναι μεν πολλά μέλη, έν όμως σώμα.
Και δεν δύναται ο αφθαλμός να είπη προς την χείρα, Δεν έχω χρείαν σού· ή πάλιν η κεφαλή προς τους πόδας, Δεν έχω χρείαν ημών.
Αλλά πολύ περισσότερον τα μέλη του σώματος τα οποία φαίνονται ότι είναι ασθενέστερα, ταύτα είναι αναγκαία·
και εκείνα τα οποία νομίζομεν ότι είναι τα ατιμότερα του σώματος, εις ταύτα αποδίδομεν τιμήν περισσοτέραν· και τα άσχημα ημών έχουσι περισσοτέραν ευσχημοσύνην.
Τα δε ευσχήμονα ημών δεν έχουσι χρείαν. Αλλ' ο Θεός συνεκέρασε το σώμα, δόσας περισσοτέραν τιμήν εις το ευτελέστερον,
δια να μη ήναι σχίσμα εν τω σώματι, αλλά να φροντίζωσι τα μέλη το αυτό υπέρ αλλήλων.
Και είτε πάσχει έν μέλος, πάντα τα μέλη συμπάσχουσιν· είτε τιμάται έν μέλος, πάντα τα μέλη συγχαίρουσι.
Και σείς είσθαι σώμα Χριστού, και μέλη κατά μέρος.
Β'ΚΟΡ κεφ ς' 16
Τίνα δε συμβίβασιν ο ναός του Θεού με τα είδωλα;διοτι σεις εισθε ναος Θεου ζωντος,καθως ειπεν ο Θεος,"Οτι θελω κατοικει εν αυτοις και περιπατει και θελω εισθαι Θεος αυτων,και αυτοι θελουσιν εισθαι λαος μου."
Διότι καθώς έχομεν εν ενί σώματι μέλη πολλά, πάντα δε τα μέλη δεν έχουσι το αυτό έργον·
ούτω και ημείς οι πολλοί έν σώμα είμεθα εν Χριστώ, ο δε καθείς μέλη αλλήλων.
Α'ΚΟΡ κεφ α' στιχ 2
προς την εκκλησίαν του Θεού την ούσαν εν Κορίνθω, τους ηγιασμένους εν Χριστώ Ιησού, τους προσκεκλημένους αγίους,μετα παντων των επικαλουμενων εν παντι τοπω το ονομα Ιησου Χριστου του Κυριου ημων,αυτων τε και ημων.
Α' ΚΟΡ κεφ γ' στιχ 16
Δεν εξεύρετε ότι είσθε ναός Θεού, και το Πνεύμα του Θεού κατοικεί εν υμίν;
Α΄ΚΟΡ κεφ ιβ' στιχ 12-27
Διότι καθώς το σώμα είναι έν, και έχει μέλη πολλά, πάντα δε τα μέλη του σώματος του ενός, πολλά όντα, είναι έν σώμα· ούτω και ο Χριστός·
Διότι ημείς πάντες δια του ενός Πνεύματος εβαπτίσθημεν εις εν σώμα, είτε Ιουδαίοι είτε Έλληνες, είτε δούλοι είτε ελεύθεροι· και πάντες εις έν Πνεύμα εποτίσθημεν.
Διότι το σώμα δεν είναι έν μέλος, αλλλά πολλά.
Εάν είπη ο πούς, Επειδή δεν είμαι χείρ, δεν είμαι εκ του σώματος· δια τούτο τάχα δεν είναι εκ του σώματος;
Και εάν είπη το ωτίον, Επειδή δεν είμαι οφθαλμός, δεν είμαι εκ του σώματος· δια τούτο τάχα δεν είναι εκ του σώματος;
Εάν όλον το σώμα είναι οφθαλμός, πού η ακοή; Εάν όλον ακοή, πού η όσφρησις;
Αλλά τώρα ο Θεός έθεσε τα μέλη έν έκαστον αυτών εις το σώμα, καθώς ηθέλησεν.
Εάν όμως πάντα ήσαν έν μέλος, πού το σώμα;
Αλλά τώρα είναι μεν πολλά μέλη, έν όμως σώμα.
Και δεν δύναται ο αφθαλμός να είπη προς την χείρα, Δεν έχω χρείαν σού· ή πάλιν η κεφαλή προς τους πόδας, Δεν έχω χρείαν ημών.
Αλλά πολύ περισσότερον τα μέλη του σώματος τα οποία φαίνονται ότι είναι ασθενέστερα, ταύτα είναι αναγκαία·
και εκείνα τα οποία νομίζομεν ότι είναι τα ατιμότερα του σώματος, εις ταύτα αποδίδομεν τιμήν περισσοτέραν· και τα άσχημα ημών έχουσι περισσοτέραν ευσχημοσύνην.
Τα δε ευσχήμονα ημών δεν έχουσι χρείαν. Αλλ' ο Θεός συνεκέρασε το σώμα, δόσας περισσοτέραν τιμήν εις το ευτελέστερον,
δια να μη ήναι σχίσμα εν τω σώματι, αλλά να φροντίζωσι τα μέλη το αυτό υπέρ αλλήλων.
Και είτε πάσχει έν μέλος, πάντα τα μέλη συμπάσχουσιν· είτε τιμάται έν μέλος, πάντα τα μέλη συγχαίρουσι.
Και σείς είσθαι σώμα Χριστού, και μέλη κατά μέρος.
Β'ΚΟΡ κεφ ς' 16
Τίνα δε συμβίβασιν ο ναός του Θεού με τα είδωλα;διοτι σεις εισθε ναος Θεου ζωντος,καθως ειπεν ο Θεος,"Οτι θελω κατοικει εν αυτοις και περιπατει και θελω εισθαι Θεος αυτων,και αυτοι θελουσιν εισθαι λαος μου."
ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ - ΑΓΑΠΗ
μη γνώτω η αρεστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου Μτ. στ’ 3
…ο υιός του ανθρώπου ουκ ήλθε διακονηθήναι αλλά διακονήσαι (Μρ. ι΄ 45)
παντί δε τω αιτούντί σε δίδου, και από του αίροντος τα σα μη απαίτει. (Λουκ. στ΄ 30)
πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών και αγαθοποιείτε και δανείζετε μηδέν απελπίζοντες, και έσται ο μισθός υμών πολύς …(Λουκ. στ΄ 35)
δίδοτε και δοθήσετε υμίν, μέτρον καλόν, πεπιεσμένον και σεσαλευμένον και υπερεκχυνόμενον δώσουσιν εις τον κόλπον υμών, τω γαρ αυτώ μέτρω, ώ μετρείτε αντιμετρηθήσεται υμίν (Λουκ. στ΄ 38 )
μη γνώτω η αρεστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου Μτ. στ’ 3
…ο υιός του ανθρώπου ουκ ήλθε διακονηθήναι αλλά διακονήσαι (Μρ. ι΄ 45)
παντί δε τω αιτούντί σε δίδου, και από του αίροντος τα σα μη απαίτει. (Λουκ. στ΄ 30)
πλην αγαπάτε τους εχθρούς υμών και αγαθοποιείτε και δανείζετε μηδέν απελπίζοντες, και έσται ο μισθός υμών πολύς …(Λουκ. στ΄ 35)
δίδοτε και δοθήσετε υμίν, μέτρον καλόν, πεπιεσμένον και σεσαλευμένον και υπερεκχυνόμενον δώσουσιν εις τον κόλπον υμών, τω γαρ αυτώ μέτρω, ώ μετρείτε αντιμετρηθήσεται υμίν (Λουκ. στ΄ 38 )
ΑΓΑΠΗ
ΜΑΤΘ κεφ κβ' στιχ 36 -40
Διδάσκαλέ, ποία εντολή είναι μεγάλη εν τω νόμω;
Και ο Ιησούς είπε προς αυτόν, «Θέλεις αγαπά Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου, και εξ όλης της ψυχής σου, και εξ όλης της διανοίας σου».
Αύτη είναι η πρώτη και μεγάλη εντολή.
Δευτέρα δε ομοία αυτής, «Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου ως σεαυτόν.»
Εν ταύταις ταις δύο εντολαίς, όλος ο νόμος και οι προφήται κρέμανται.
ΜΑΡΚ κεφ ιβ' στιχ 32-33
Και είπε προς αυτόν ο γραμματεύς, Καλώς, Διδάσκαλε, αληθώς είπας, ότι είναι είς Θεός, και δεν είναι άλλος εκτός αυτού
και το να αγαπά τις αυτόν εξ όλης της καρδίας, και εξ όλης της συνέσεως, και εξ όλης της ψυχής, και εξ όλης της δυνάμεως, και το να αγαπά τον πλησίον ως εαυτόν, είναι πλειότερον πάντων των ολοκαυτωμάτων και των θυσιών.
ΛΟΥΚ κεφ ζ' στιχ 47
Διά τούτο, σοι λέγω, συγκεχωρημέναι είναι αι αμαρτίαι αυτής αι πολλαί διότι ηγάπησε πολύ εις όντινα δε συγχωρείται ολίγον, ολίγον αγαπά.
ΙΩΑΝ κεφ η' στιχ 42
Είπε λοιπόν προς αυτούς ο Ιησούς, Εάν ο Θεός ήτο πατήρ σας, ηθέλετε αγαπά εμέ διότι εγώ εκ του Θεού εξήλθον, και έρχομαι
επειδη δεν ηλθον απ'εμαυτου,αλλ'εκεινος με απεστειλε.
ΙΩΑΝ κεφ ιδ στιχ 21,23-24
Ο έχων τας εντολάς μου και φυλάττων αυτάς, εκείνος είναι ο αγαπών με ο δεν αγαπών με, θέλει αγαπηθή υπό του Πατρός μου
και εγώ θέλω αγαπήσει αυτόν, και θέλω φανερώσει εμαυτόν εις αυτόν.
στιχ 23-24
Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν, Εάν τις με αγαπά, τον λόγον μου θέλει φυλάξει, και ο Πατήρ μου θέλει αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν θέλομεν ελθεί, και εν αυτώ θέλομεν κατοικήσει.
Ο μή αγαπών με τους λόγους μου δεν φυλαττει. Και ο λόγος τον οποίον ακούετε, δεν είναι δικός μου, αλλά του πέμψαντός με Πατρός.
Α' ΠΕΤ κεφ α' στιχ 8
...τον οποίον άν και δεν είδετε, αγαπάτε...
Α' ΙΩΑ κεφ β' στιχ 15
Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω εάν τις αγαπά τον κόσμον, η αγάπη του Πατρός δεν είναι εν αυτώ ...
ΜΑΤΘ κεφ κβ' στιχ 36 -40
Διδάσκαλέ, ποία εντολή είναι μεγάλη εν τω νόμω;
Και ο Ιησούς είπε προς αυτόν, «Θέλεις αγαπά Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου, και εξ όλης της ψυχής σου, και εξ όλης της διανοίας σου».
Αύτη είναι η πρώτη και μεγάλη εντολή.
Δευτέρα δε ομοία αυτής, «Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου ως σεαυτόν.»
Εν ταύταις ταις δύο εντολαίς, όλος ο νόμος και οι προφήται κρέμανται.
ΜΑΡΚ κεφ ιβ' στιχ 32-33
Και είπε προς αυτόν ο γραμματεύς, Καλώς, Διδάσκαλε, αληθώς είπας, ότι είναι είς Θεός, και δεν είναι άλλος εκτός αυτού
και το να αγαπά τις αυτόν εξ όλης της καρδίας, και εξ όλης της συνέσεως, και εξ όλης της ψυχής, και εξ όλης της δυνάμεως, και το να αγαπά τον πλησίον ως εαυτόν, είναι πλειότερον πάντων των ολοκαυτωμάτων και των θυσιών.
ΛΟΥΚ κεφ ζ' στιχ 47
Διά τούτο, σοι λέγω, συγκεχωρημέναι είναι αι αμαρτίαι αυτής αι πολλαί διότι ηγάπησε πολύ εις όντινα δε συγχωρείται ολίγον, ολίγον αγαπά.
ΙΩΑΝ κεφ η' στιχ 42
Είπε λοιπόν προς αυτούς ο Ιησούς, Εάν ο Θεός ήτο πατήρ σας, ηθέλετε αγαπά εμέ διότι εγώ εκ του Θεού εξήλθον, και έρχομαι
επειδη δεν ηλθον απ'εμαυτου,αλλ'εκεινος με απεστειλε.
ΙΩΑΝ κεφ ιδ στιχ 21,23-24
Ο έχων τας εντολάς μου και φυλάττων αυτάς, εκείνος είναι ο αγαπών με ο δεν αγαπών με, θέλει αγαπηθή υπό του Πατρός μου
και εγώ θέλω αγαπήσει αυτόν, και θέλω φανερώσει εμαυτόν εις αυτόν.
στιχ 23-24
Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν, Εάν τις με αγαπά, τον λόγον μου θέλει φυλάξει, και ο Πατήρ μου θέλει αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν θέλομεν ελθεί, και εν αυτώ θέλομεν κατοικήσει.
Ο μή αγαπών με τους λόγους μου δεν φυλαττει. Και ο λόγος τον οποίον ακούετε, δεν είναι δικός μου, αλλά του πέμψαντός με Πατρός.
Α' ΠΕΤ κεφ α' στιχ 8
...τον οποίον άν και δεν είδετε, αγαπάτε...
Α' ΙΩΑ κεφ β' στιχ 15
Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω εάν τις αγαπά τον κόσμον, η αγάπη του Πατρός δεν είναι εν αυτώ ...
Α' ΙΩΑ κεφ δ' στιχ 16-21
Και ημείς εγνωρίσαμεν και επιστεύσαμεν την αγάπην, την οποίαν έχει ο Θεός προς ημάς. Ο Θεός είναι αγάπη και όστις μένει εν τη αγάπη, εν τω Θεώ μένει, και ο Θεός εν αυτώ.
Εν τουτω ειναι τελειωμενη η αγαπη μεθ'ημων,δια να εχωμεν παρρησιαν εν τη ημερα της κρισεως διοτι καθως εκεινος ειναι,ουτω και ημεις ειμεθα εν τω κοσμω τουτω.
Φόβος δεν είναι εν τη αγάπη, αλλ'η τελεία αγάπη έξω διώκει τον φόβον διότι ο φόβος έχει κόλασιν και ο φοβούμενος δεν είναι τετελειωμένος εν τη αγάπη.
Ημείς αγαπώμεν αυτόν, διότι αυτός πρώτος ηγάπησεν ημάς.
Εάν τις είπη, "Οτι αγαπώ τον Θεόν, και μισή τον αδελφόν αυτού, ψεύστης είναι διότι όστις δεν αγαπά τον αδελφόν αυτού τον οποίον είδε, τον Θεόν, τον οποίον δεν είδε, πώς δύναται να αγαπά;
Και ταύτην την εντολήν έχομεν απ'αυτού, Όστις αγαπά τον Θεόν, να αγαπά και τον αδελφόν αυτού.
Α' ΙΩΑ κεφ ε' στιχ 1-3
Πας οστις πιστευει οτι ο Ιησους ειναι ο Χριστος,εκ του Θεου εγεννηθη και πας οστις αγαπα τον γεννησαντα,αγαπα και τον γεννηθεντα εξ αυτου.
Εκ τούτου γνωρίζομεν ότι αγαπώμεν τα τέκνα του Θεού, όταν τον Θεόν αγαπώμεν, και τας εντολάς αυτού φυλάττωμεν.
Διότι αύτη είναι η αγάπη του Θεού, το να φυλάττωμεν τας εντολάς αυτού και αι εντολαί αυτού βαρείαι δεν είναι.
Και ημείς εγνωρίσαμεν και επιστεύσαμεν την αγάπην, την οποίαν έχει ο Θεός προς ημάς. Ο Θεός είναι αγάπη και όστις μένει εν τη αγάπη, εν τω Θεώ μένει, και ο Θεός εν αυτώ.
Εν τουτω ειναι τελειωμενη η αγαπη μεθ'ημων,δια να εχωμεν παρρησιαν εν τη ημερα της κρισεως διοτι καθως εκεινος ειναι,ουτω και ημεις ειμεθα εν τω κοσμω τουτω.
Φόβος δεν είναι εν τη αγάπη, αλλ'η τελεία αγάπη έξω διώκει τον φόβον διότι ο φόβος έχει κόλασιν και ο φοβούμενος δεν είναι τετελειωμένος εν τη αγάπη.
Ημείς αγαπώμεν αυτόν, διότι αυτός πρώτος ηγάπησεν ημάς.
Εάν τις είπη, "Οτι αγαπώ τον Θεόν, και μισή τον αδελφόν αυτού, ψεύστης είναι διότι όστις δεν αγαπά τον αδελφόν αυτού τον οποίον είδε, τον Θεόν, τον οποίον δεν είδε, πώς δύναται να αγαπά;
Και ταύτην την εντολήν έχομεν απ'αυτού, Όστις αγαπά τον Θεόν, να αγαπά και τον αδελφόν αυτού.
Α' ΙΩΑ κεφ ε' στιχ 1-3
Πας οστις πιστευει οτι ο Ιησους ειναι ο Χριστος,εκ του Θεου εγεννηθη και πας οστις αγαπα τον γεννησαντα,αγαπα και τον γεννηθεντα εξ αυτου.
Εκ τούτου γνωρίζομεν ότι αγαπώμεν τα τέκνα του Θεού, όταν τον Θεόν αγαπώμεν, και τας εντολάς αυτού φυλάττωμεν.
Διότι αύτη είναι η αγάπη του Θεού, το να φυλάττωμεν τας εντολάς αυτού και αι εντολαί αυτού βαρείαι δεν είναι.
ΜΑΤΘ κεφ ε' στιχ 43-44
Ηκούσατε ότι ερρέθη, "Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου", και μίσει τον εχθρόν σου.
Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους οίτινες σας μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων οίτινες σας βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι
ΜΑΤΘ κεφ ε' στιχ 46
Διότι εάν αγαπήσετε τους αγαπώντας σας, ποίον μισθόν έχετε; και οι τελώναι δεν κάμνουσι το αυτό;
ΜΑΤΘ κεφ ι' στιχ 37
Οστις αγαπά πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ, δεν είναι άξιος εμού και όστις αγαπά υιόν ή θυγατέρα υπέρ εμέ, δεν είναι άξιος εμού.
ΜΑΤΘ κεφ κδ' στιχ 12-13
Και επειδή θέλει πληθυνθεί η ανομία, η αγάπη των πολλών θέλει ψυχρανθή.
Ο δε υπομείνας έως τέλους, ούτος θέλει σωθή.
ΙΩΑΝ κεφ ιγ' στιχ 34-35
Εντολή καινήν σας δίδω, Να αγαπάτε αλλήλους καθώς εγώ σας ηγάπησα, και σείς να αγαπάτε αλλήλους.
Εκ τούτου θέλουσι γνωρίσει πάντες ότι είσθε μαθηταί μου, εάν έχητε αγάπην προς αλλήλους.
ΡΩΜ κεφ ιβ' στιχ 9
Η αγάπη ας είναι ανυπόκριτος? αποστρέφεσθε το πονηρόν, προσκολλάσθε εις το αγαθόν.
ΡΩΜ κεφ ιγ' στιχ 8-10
Εις μηδενα μη οφειλετε μηδεν,ειμη το να αγαπατε αλληλους διοτι ο αγαπων τον αλλον εκπληροι τον νομον
Επειδη το "Μη μοιχευσεις,Μη φονευσης,Μη κλεψεις,Μη ψευδομαρτυρησης,Μη επιθυμησεις" και πασα αλλη εντολη,εν τουτω τω λογω συμπεριλαμβανεται,εν τω,"Θελεις αγαπα τον πλησιον σου ως σεαυτον."
Η αγάπη κακόν δεν κάμνει εις τον πλησίον είναι λοιπόν εκπλήρωσις του νόμου νόμου η αγάπη.
Α'ΚΟΡ κεφ η' στιχ 1
...η γνώσις όμως φυσιοί, η δε αγάπη οικοδομεί.
Α'ΚΟΡ κεφ ιγ' στιχ 1-8
Εάν λαλώ τας γλώσσας των ανθρώπων και των αγγέλων, αγάπην δε μή έχω, έγεινα χαλκός ηχών, ή κύμβαλον αλαλάζον.
Και εάν έχω προφητείαν, και εξεύρω πατά τα μυστήρια και πάσαν την γνώσιν, και εάν έχω πάσαν την πίστιν, ώστε να μετατοπίζω όρη, αγάπην δε μή έχω, είμαι ουδέν.
Και εάν πάντα τα υπάρχοντά μου διανείμω, και εάν παραδώσω το σώμα μου διά να καυθώ, αγάπην δε μή έχω, ουδέν ωφελούμαι.
Η αγάπη μακροθυμεί, αγαθοποιεί η αγάπη δεν φθονεί η αγάπη δεν αυθαδιάζει, δεν επαίρεται,
δεν ασχημονεί, δεν ζητεί τα εαυτής, δεν παροξύνεται, δεν διαλογίζεται το κακόν
δεν χαίρει εις την αδικίαν, συγχαίρει δε εις την αλήθειαν.
Πάντα ανέχεται, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει.
Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει. Τα άλλα όμως, είτε προφητείαι είναι, θέλουσι καταργηθή είτε γλώσσαι, θέλουσι παύσει είτε γνώσις, θέλει καταργηθή
Α'ΚΟΡ κεφ ιγ' στιχ 13
Τώρα δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα? μεγαλητέρα δε τούτων είναι η αγάπη.
Α'ΚΟΡ κεφ ιδ' στιχ 1
Ακολουθείτε την αγάπην και ζητείτε μετά ζήλου τα πνευματικά, μάλλον δε το να προφητεύητε
Α'ΚΟΡ κεφ ις' στιχ 14
Πάντα τα έργα υμών ας γίνονται εν αγάπη.
Β'ΚΟΡ κεφ ε' στιχ 14
Επειδή η αγάπη του Χριστού συσφίγγει ημάς...
Ηκούσατε ότι ερρέθη, "Θέλεις αγαπά τον πλησίον σου", και μίσει τον εχθρόν σου.
Εγώ όμως σας λέγω, Αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους οίτινες σας μισούσι, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων οίτινες σας βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι
ΜΑΤΘ κεφ ε' στιχ 46
Διότι εάν αγαπήσετε τους αγαπώντας σας, ποίον μισθόν έχετε; και οι τελώναι δεν κάμνουσι το αυτό;
ΜΑΤΘ κεφ ι' στιχ 37
Οστις αγαπά πατέρα ή μητέρα υπέρ εμέ, δεν είναι άξιος εμού και όστις αγαπά υιόν ή θυγατέρα υπέρ εμέ, δεν είναι άξιος εμού.
ΜΑΤΘ κεφ κδ' στιχ 12-13
Και επειδή θέλει πληθυνθεί η ανομία, η αγάπη των πολλών θέλει ψυχρανθή.
Ο δε υπομείνας έως τέλους, ούτος θέλει σωθή.
ΙΩΑΝ κεφ ιγ' στιχ 34-35
Εντολή καινήν σας δίδω, Να αγαπάτε αλλήλους καθώς εγώ σας ηγάπησα, και σείς να αγαπάτε αλλήλους.
Εκ τούτου θέλουσι γνωρίσει πάντες ότι είσθε μαθηταί μου, εάν έχητε αγάπην προς αλλήλους.
ΡΩΜ κεφ ιβ' στιχ 9
Η αγάπη ας είναι ανυπόκριτος? αποστρέφεσθε το πονηρόν, προσκολλάσθε εις το αγαθόν.
ΡΩΜ κεφ ιγ' στιχ 8-10
Εις μηδενα μη οφειλετε μηδεν,ειμη το να αγαπατε αλληλους διοτι ο αγαπων τον αλλον εκπληροι τον νομον
Επειδη το "Μη μοιχευσεις,Μη φονευσης,Μη κλεψεις,Μη ψευδομαρτυρησης,Μη επιθυμησεις" και πασα αλλη εντολη,εν τουτω τω λογω συμπεριλαμβανεται,εν τω,"Θελεις αγαπα τον πλησιον σου ως σεαυτον."
Η αγάπη κακόν δεν κάμνει εις τον πλησίον είναι λοιπόν εκπλήρωσις του νόμου νόμου η αγάπη.
Α'ΚΟΡ κεφ η' στιχ 1
...η γνώσις όμως φυσιοί, η δε αγάπη οικοδομεί.
Α'ΚΟΡ κεφ ιγ' στιχ 1-8
Εάν λαλώ τας γλώσσας των ανθρώπων και των αγγέλων, αγάπην δε μή έχω, έγεινα χαλκός ηχών, ή κύμβαλον αλαλάζον.
Και εάν έχω προφητείαν, και εξεύρω πατά τα μυστήρια και πάσαν την γνώσιν, και εάν έχω πάσαν την πίστιν, ώστε να μετατοπίζω όρη, αγάπην δε μή έχω, είμαι ουδέν.
Και εάν πάντα τα υπάρχοντά μου διανείμω, και εάν παραδώσω το σώμα μου διά να καυθώ, αγάπην δε μή έχω, ουδέν ωφελούμαι.
Η αγάπη μακροθυμεί, αγαθοποιεί η αγάπη δεν φθονεί η αγάπη δεν αυθαδιάζει, δεν επαίρεται,
δεν ασχημονεί, δεν ζητεί τα εαυτής, δεν παροξύνεται, δεν διαλογίζεται το κακόν
δεν χαίρει εις την αδικίαν, συγχαίρει δε εις την αλήθειαν.
Πάντα ανέχεται, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει.
Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει. Τα άλλα όμως, είτε προφητείαι είναι, θέλουσι καταργηθή είτε γλώσσαι, θέλουσι παύσει είτε γνώσις, θέλει καταργηθή
Α'ΚΟΡ κεφ ιγ' στιχ 13
Τώρα δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα? μεγαλητέρα δε τούτων είναι η αγάπη.
Α'ΚΟΡ κεφ ιδ' στιχ 1
Ακολουθείτε την αγάπην και ζητείτε μετά ζήλου τα πνευματικά, μάλλον δε το να προφητεύητε
Α'ΚΟΡ κεφ ις' στιχ 14
Πάντα τα έργα υμών ας γίνονται εν αγάπη.
Β'ΚΟΡ κεφ ε' στιχ 14
Επειδή η αγάπη του Χριστού συσφίγγει ημάς...
ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ
ΜΑΤΘ κεφ ια' στιχ 29
μάθετε απ' εμού· διότι πράος είμαι και ταπεινός την καρδίαν.
ΜΑΤΘ κεφ ιη' στιχ 4
Όστις λοιπόν ταπεινώση εαυτόν ως το παιδίον τούτο, ούτος είναι ο μεγαλήτερος εν τη βασιλεία των ουρανών·
ΜΑΤΘ κγ' στιχ 11-12
Ο δε μεγαλήτερος από σας, θέλει είσθαι υπηρέτης σας.
Όστις δε υψώση εαυτόν, θέλει ταπεινωθή· και όστις ταπεινώση εαυτόν, θέλει υψωθή.
ΛΟΥΚ κεφ α' στιχ 46-48
Και είπεν η Μαριάμ, Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριον,
και ηγαλλίασε το πνεύμα μου επί τον Θεόν τον σωτήρα μου·
διότι επέβλεψεν επί την ταπείνωσιν της δούλης αυτού·
ΛΟΥΚ κεφ ιδ' στιχ 11
Πας ο υψών εαυτόν θέλει ταπεινωθή· και ο ταπεινών εαυτόν θέλει υψωθή.
ΛΟΥΚ κεφ ιη' στιχ 13
Και ο τελώνης μακρόθεν ιστάμενος δεν ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς να υψώση εις τον ουρανόν, αλλ' έτυπτεν εις το στήθος αυτού, λέγων, Ο Θεός ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ.
ΡΩΜ κεφ ιβ' στιχ 16
Έχετε προς αλλήλους το αυτό φρόνημα· μη υψηλοφρονείτε, αλλά συγκαταβαίνετε εις τους ταπεινούς· μη φαντάζεσθε εαυτούς φρονίμους.
Α' ΚΟΡ κεφ α στιχ 27
Αλλά τα μωρά του κόσμου εξέλεξεν ο Θεός, δια να καταισχύνη τους σοφούς· και τα ασθενή του κόσμου εξέλεξεν ο Θεός, δια να καταισχύνη τα ισχυρά·
ΦΙΛΙΠ κεφ β' στιχ 2-8
κάμετε πλήρη την χαράν μου, να φρονήτε το αυτό, έχοντες την αυτήν αγάπην, όντες ομόψυχοι, και ομόφρονες·
μη πράττοντες μηδέν εξ αντιζηλίας ή κενοδοξίας, αλλ' εν ταπεινοφροσύνη, θεωρούντες αλλήλους υπερέχοντας εαυτών.
Μη αποβλέπετε έκαστος τα εαυτού, αλλ' έκαστος και τα των άλλων.
Το αυτό δε φρόνημα έστω εν υμίν το οποίον ήτο και εν τω Χριστώ Ιησού·
όστις εν μορφή Θεού υπάρχων, δεν ενόμισεν αρπαγήν το να ήναι ίσα με τον Θεόν· αλλ' εαυτόν εκκένωσε, λαβών δούλου μορφήν, γενόμενος όμοιος με τους ανθρώπους·
και ευρεθείς κατά το σχήμα ως άνθρωπος εταπείνωσεν εαυτόν, γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού.
ΙΑΚ κεφ α' στιχ 9
Ας καυχάται δε ο αδελφός ο ταπεινός εις το ύψος αυτού·
ΙΑΚ κεφ δ' στιχ 6
... Ο Θεός εις τους υπερηφάνους αντιστάσσεται, εις δε τους ταπεινούς δίδει χάριν ....
Α' ΠΕΤ κεφ ε' στιχ 5-6
Ομοίως οι νεώτεροι υποτάχθητε εις τους πρεσβυτέρους· πάντες δε υποτασσόμενοι εις αλλήλους, ενδύθητε την ταπεινοφροσύνην· διότι ο Θεός αντιτάσσεται εις τους υπερηφάνους, εις δε τους ταπεινούς δίδει χάριν.
Ταπεινώθητε λοιπόν υπό την κραταιάν χείρα του Θεού, διά να σας υψώση εν καιρώ·
ΜΑΤΘ κεφ ια' στιχ 29
μάθετε απ' εμού· διότι πράος είμαι και ταπεινός την καρδίαν.
ΜΑΤΘ κεφ ιη' στιχ 4
Όστις λοιπόν ταπεινώση εαυτόν ως το παιδίον τούτο, ούτος είναι ο μεγαλήτερος εν τη βασιλεία των ουρανών·
ΜΑΤΘ κγ' στιχ 11-12
Ο δε μεγαλήτερος από σας, θέλει είσθαι υπηρέτης σας.
Όστις δε υψώση εαυτόν, θέλει ταπεινωθή· και όστις ταπεινώση εαυτόν, θέλει υψωθή.
ΛΟΥΚ κεφ α' στιχ 46-48
Και είπεν η Μαριάμ, Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριον,
και ηγαλλίασε το πνεύμα μου επί τον Θεόν τον σωτήρα μου·
διότι επέβλεψεν επί την ταπείνωσιν της δούλης αυτού·
ΛΟΥΚ κεφ ιδ' στιχ 11
Πας ο υψών εαυτόν θέλει ταπεινωθή· και ο ταπεινών εαυτόν θέλει υψωθή.
ΛΟΥΚ κεφ ιη' στιχ 13
Και ο τελώνης μακρόθεν ιστάμενος δεν ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς να υψώση εις τον ουρανόν, αλλ' έτυπτεν εις το στήθος αυτού, λέγων, Ο Θεός ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ.
ΡΩΜ κεφ ιβ' στιχ 16
Έχετε προς αλλήλους το αυτό φρόνημα· μη υψηλοφρονείτε, αλλά συγκαταβαίνετε εις τους ταπεινούς· μη φαντάζεσθε εαυτούς φρονίμους.
Α' ΚΟΡ κεφ α στιχ 27
Αλλά τα μωρά του κόσμου εξέλεξεν ο Θεός, δια να καταισχύνη τους σοφούς· και τα ασθενή του κόσμου εξέλεξεν ο Θεός, δια να καταισχύνη τα ισχυρά·
ΦΙΛΙΠ κεφ β' στιχ 2-8
κάμετε πλήρη την χαράν μου, να φρονήτε το αυτό, έχοντες την αυτήν αγάπην, όντες ομόψυχοι, και ομόφρονες·
μη πράττοντες μηδέν εξ αντιζηλίας ή κενοδοξίας, αλλ' εν ταπεινοφροσύνη, θεωρούντες αλλήλους υπερέχοντας εαυτών.
Μη αποβλέπετε έκαστος τα εαυτού, αλλ' έκαστος και τα των άλλων.
Το αυτό δε φρόνημα έστω εν υμίν το οποίον ήτο και εν τω Χριστώ Ιησού·
όστις εν μορφή Θεού υπάρχων, δεν ενόμισεν αρπαγήν το να ήναι ίσα με τον Θεόν· αλλ' εαυτόν εκκένωσε, λαβών δούλου μορφήν, γενόμενος όμοιος με τους ανθρώπους·
και ευρεθείς κατά το σχήμα ως άνθρωπος εταπείνωσεν εαυτόν, γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δε σταυρού.
ΙΑΚ κεφ α' στιχ 9
Ας καυχάται δε ο αδελφός ο ταπεινός εις το ύψος αυτού·
ΙΑΚ κεφ δ' στιχ 6
... Ο Θεός εις τους υπερηφάνους αντιστάσσεται, εις δε τους ταπεινούς δίδει χάριν ....
Α' ΠΕΤ κεφ ε' στιχ 5-6
Ομοίως οι νεώτεροι υποτάχθητε εις τους πρεσβυτέρους· πάντες δε υποτασσόμενοι εις αλλήλους, ενδύθητε την ταπεινοφροσύνην· διότι ο Θεός αντιτάσσεται εις τους υπερηφάνους, εις δε τους ταπεινούς δίδει χάριν.
Ταπεινώθητε λοιπόν υπό την κραταιάν χείρα του Θεού, διά να σας υψώση εν καιρώ·
ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΥΝΗ
άρατε τον ζυγόν μου εφ’ υμάςκαι μάθετε απ’ εμού, ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία, και ευρήσετε ανάπαυσιν ταις ψυχαίς υμών, (Ματθ ια.29)
Όστις ουν ταπεινώσει εαυτόν ως το παιδίον τούτο, ούτός εστιν ο μείζων εν τη βασιλεία των ουρανών•(Ματθ ιη.4 )
ο δε μείζων υμών έσται υμών διάκονος. όστις δε υψώσει εαυτόν, ταπεινωθήσεται, και όστις ταπεινώσει εαυτόν, υψωθήσεται. (Ματθ κγ.11-12)
Και είπε Μαριάμ, Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριον, και ηγαλλίασε το πνεύμα μου επί τω Θεώ τω σωτήρι μου• ότι επέβλεψεν επί την ταπείνωσιν της δούλης αυτού• (Λουκ α.46-48)
αγαπάτε τους εχθρούς υμών, καλώς ποιείτε τοις μισούσιν υμάς (Λουκ. στ΄ 27)
ευλογείτε τους καταρωμένους, προσεύχεσθε υπέρ των επηρεαζόντων υμάς (Λουκ. στ΄ 28)
τω τύπτοντί σε επί την σιαγόνα πάρεχε και την άλλην, και από του αίροντός σου το ιμάτιον και τον χιτώνα μη κωλύσης. (Λουκ. στ΄ 29)
Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται• και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται. (Λουκ ιδ.11)
ιδού τοσαύτα ΄ρτη δουλεύω σοι και ουδέποτε εντολήν σου παρήλθον, και εμμοί ουδέποτε έδωκας ερίφιον ίνα μετά των φίλων μου ευρανθώ (Λουκ. ιε΄ 29) Σημ. Αυτός (ο μεγάλος αδελφός του ασώτου) ήθελε να αμαρτήσει αλλά δεν το έκανε από φόβο Θεού και η υπερηφάνεια του τον έκανε να καυχάται ότι ήταν αναμάρτητος
Και ο τελώνης μακρόθεν εστώς ουκ ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς εις τον ουρανόν επάραι, αλλ’ έτυπτεν εις το στήθος αυτού λέγων, Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ. (Λουκ. ιη.13)
το αυτό εις αλλήλους φρονούντες, μη τα υψηλά φρονούντες, αλλά τοις ταπεινοίς συνεπαγόμενοι, μη γίνεσθαι φρόνιμοι παρ’ εαυτοίς. (Ρωμ. ιβ.16)
αλλά τα μωρά του κόσμου εξελέξατο ο Θεός ίνα τους σοφούς καταισχύνη, και τα ασθενή του κόσμου εξελέξατο ο Θεός, ίνα καταισχύνη τα ισχυρά• (Α’ Κορ. α.27)
πληρώσατέ μου την χαράν, ίνα το αυτό φρονήτε, την αυτήν αγάπην έχοντες, σύμψυχοι, το έν φρονούντες, μηδέν κατ’ εριθρείαν ή κενοδοξίαν, αλλά τη ταπεινοφροσύνη αλλήλους ηγούμενοι υπερέχοντας εαυτών, μη τα εαυτών έκαστος σκοπείτε, αλλά και τα ετέρων έκαστος. (Φιλιπ. β.2)
αλλ’ εαυτόν (ο Ιησούς) εκένωσε μορφήν δούλου λαβών, εν ομοιώματι ανθρώπων γενόμενος, (Φιλιπ. β.5)
καυχάσθω δε ο αδελφός ο ταπεινός εν τω ύψει αυτού• (Ιακ. α.9)
... “Ο Θεός υπερηφάνοις αντιστάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν” .... (Ιακ. δ.6)
Ομοίως νεώτεροι υποτάγητε πρεσβυτέροις, πάντες δε αλλήλοις υποτασσόμενοι την ταπεινοφροσύνην εγκολβώσασθε, ότι “ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν”. ταπεινώθητε ουν υπό την κραταιάν χείρα του Θεού ίνα υμάς υψώση εν καιρώ• (Α’ Πετρ. ε.5)
ο δε υιός του ανθρώπου ουκ έχει που την κεφαλήν κλίνη (Λουκ. θ΄ 58)
ο μεν θερισμός πολύς, οι δε εργάται ολίγοι (Λουκ. ι΄ 2)
ούτω και υμείς, όταν ποιήσητε πάντα τα διαταχθέντα υμίν, λέγετε ότι δούλοι αχρείοί εσμεν, ότι ό ωφείλομεν ποιήσαι πεποιήκαμεν (Λουκ. ιζ΄ 10)
πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται (Λουκ. ιη΄ 14)
άρατε τον ζυγόν μου εφ’ υμάςκαι μάθετε απ’ εμού, ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία, και ευρήσετε ανάπαυσιν ταις ψυχαίς υμών, (Ματθ ια.29)
Όστις ουν ταπεινώσει εαυτόν ως το παιδίον τούτο, ούτός εστιν ο μείζων εν τη βασιλεία των ουρανών•(Ματθ ιη.4 )
ο δε μείζων υμών έσται υμών διάκονος. όστις δε υψώσει εαυτόν, ταπεινωθήσεται, και όστις ταπεινώσει εαυτόν, υψωθήσεται. (Ματθ κγ.11-12)
Και είπε Μαριάμ, Μεγαλύνει η ψυχή μου τον Κύριον, και ηγαλλίασε το πνεύμα μου επί τω Θεώ τω σωτήρι μου• ότι επέβλεψεν επί την ταπείνωσιν της δούλης αυτού• (Λουκ α.46-48)
αγαπάτε τους εχθρούς υμών, καλώς ποιείτε τοις μισούσιν υμάς (Λουκ. στ΄ 27)
ευλογείτε τους καταρωμένους, προσεύχεσθε υπέρ των επηρεαζόντων υμάς (Λουκ. στ΄ 28)
τω τύπτοντί σε επί την σιαγόνα πάρεχε και την άλλην, και από του αίροντός σου το ιμάτιον και τον χιτώνα μη κωλύσης. (Λουκ. στ΄ 29)
Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται• και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται. (Λουκ ιδ.11)
ιδού τοσαύτα ΄ρτη δουλεύω σοι και ουδέποτε εντολήν σου παρήλθον, και εμμοί ουδέποτε έδωκας ερίφιον ίνα μετά των φίλων μου ευρανθώ (Λουκ. ιε΄ 29) Σημ. Αυτός (ο μεγάλος αδελφός του ασώτου) ήθελε να αμαρτήσει αλλά δεν το έκανε από φόβο Θεού και η υπερηφάνεια του τον έκανε να καυχάται ότι ήταν αναμάρτητος
Και ο τελώνης μακρόθεν εστώς ουκ ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς εις τον ουρανόν επάραι, αλλ’ έτυπτεν εις το στήθος αυτού λέγων, Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ. (Λουκ. ιη.13)
το αυτό εις αλλήλους φρονούντες, μη τα υψηλά φρονούντες, αλλά τοις ταπεινοίς συνεπαγόμενοι, μη γίνεσθαι φρόνιμοι παρ’ εαυτοίς. (Ρωμ. ιβ.16)
αλλά τα μωρά του κόσμου εξελέξατο ο Θεός ίνα τους σοφούς καταισχύνη, και τα ασθενή του κόσμου εξελέξατο ο Θεός, ίνα καταισχύνη τα ισχυρά• (Α’ Κορ. α.27)
πληρώσατέ μου την χαράν, ίνα το αυτό φρονήτε, την αυτήν αγάπην έχοντες, σύμψυχοι, το έν φρονούντες, μηδέν κατ’ εριθρείαν ή κενοδοξίαν, αλλά τη ταπεινοφροσύνη αλλήλους ηγούμενοι υπερέχοντας εαυτών, μη τα εαυτών έκαστος σκοπείτε, αλλά και τα ετέρων έκαστος. (Φιλιπ. β.2)
αλλ’ εαυτόν (ο Ιησούς) εκένωσε μορφήν δούλου λαβών, εν ομοιώματι ανθρώπων γενόμενος, (Φιλιπ. β.5)
καυχάσθω δε ο αδελφός ο ταπεινός εν τω ύψει αυτού• (Ιακ. α.9)
... “Ο Θεός υπερηφάνοις αντιστάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν” .... (Ιακ. δ.6)
Ομοίως νεώτεροι υποτάγητε πρεσβυτέροις, πάντες δε αλλήλοις υποτασσόμενοι την ταπεινοφροσύνην εγκολβώσασθε, ότι “ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν”. ταπεινώθητε ουν υπό την κραταιάν χείρα του Θεού ίνα υμάς υψώση εν καιρώ• (Α’ Πετρ. ε.5)
ο δε υιός του ανθρώπου ουκ έχει που την κεφαλήν κλίνη (Λουκ. θ΄ 58)
ο μεν θερισμός πολύς, οι δε εργάται ολίγοι (Λουκ. ι΄ 2)
ούτω και υμείς, όταν ποιήσητε πάντα τα διαταχθέντα υμίν, λέγετε ότι δούλοι αχρείοί εσμεν, ότι ό ωφείλομεν ποιήσαι πεποιήκαμεν (Λουκ. ιζ΄ 10)
πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται (Λουκ. ιη΄ 14)
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε (Ματθ. ζ΄1)
τι δε βλέπει το κάρφος (αγκαθάκι) το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς; (Ματθ. ζ΄3)
Πάντα ουν όσα αν θέλητε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς, (Ματθ. ζ΄ 12)
ου γαρ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν. (Ματθ. θ΄ 13)
απόδοτε ουν τα Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ. (Ματθ. κβ΄ 21)
ός γαρ επαισχυνθή με και τους εμούς λόγους εν τη γενεά ταύτη τη μοιχαλίδι και αμαρτωλώ και ο υιός του ανθρώπου επαισχυνθήσεται αυτόν όταν έλθη εν τη δόξη του πατρός ;υτού μετά των αγγέλων των αγίων (Μαρκ η΄ 38 )
απόδοτε τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ (Μαρκ.ιβ΄ 17)
Και μη κρίνετε , και ου μη κριθήτε, μη καταδικάζετε, και ου μη καταδικασθήτε, απολύετε, και απολύσεσθε (Λουκ. στ΄ 37)
Τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε δοκόν την εν τω ιδίω οφθαλμώ ου κατανοείς; (Λουκ. στ΄ 41)
έκαστον γαρ δένδρον εκ του ιδίου καρπού γινώσκεται …(Λουκ. στ΄ 44)
ο πιστός εν ελαχίστω και εν πολλώ πιστός εστι, και ο εν ελαχίστω άδικος και εν πολλώ αδικός εστιν (Λουκ. ιστ΄ 10)
απόδοτε τοίνυν τα του Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ (Λουκ. κ΄ 25)
Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε (Ματθ. ζ΄1)
τι δε βλέπει το κάρφος (αγκαθάκι) το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς; (Ματθ. ζ΄3)
Πάντα ουν όσα αν θέλητε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς, (Ματθ. ζ΄ 12)
ου γαρ ήλθον καλέσαι δικαίους, αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν. (Ματθ. θ΄ 13)
απόδοτε ουν τα Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ. (Ματθ. κβ΄ 21)
ός γαρ επαισχυνθή με και τους εμούς λόγους εν τη γενεά ταύτη τη μοιχαλίδι και αμαρτωλώ και ο υιός του ανθρώπου επαισχυνθήσεται αυτόν όταν έλθη εν τη δόξη του πατρός ;υτού μετά των αγγέλων των αγίων (Μαρκ η΄ 38 )
απόδοτε τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ (Μαρκ.ιβ΄ 17)
Και μη κρίνετε , και ου μη κριθήτε, μη καταδικάζετε, και ου μη καταδικασθήτε, απολύετε, και απολύσεσθε (Λουκ. στ΄ 37)
Τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε δοκόν την εν τω ιδίω οφθαλμώ ου κατανοείς; (Λουκ. στ΄ 41)
έκαστον γαρ δένδρον εκ του ιδίου καρπού γινώσκεται …(Λουκ. στ΄ 44)
ο πιστός εν ελαχίστω και εν πολλώ πιστός εστι, και ο εν ελαχίστω άδικος και εν πολλώ αδικός εστιν (Λουκ. ιστ΄ 10)
απόδοτε τοίνυν τα του Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ (Λουκ. κ΄ 25)