Καλησπέρα Σέρβε αδερφέ.
Ο πατέρας Αθ. Μυτιληναίος έχει κοιμηθεί εν Κυρίω κάτι χρόνια τώρα. Είναι από τους αγαπημένους μου... Ορθοδοξότατος ιεράρχης και θεολόγος και έχει κάνει καταπληκτική δουλειά με την ερμηνεία της Αποκάλυψης Ιησού Χριστού στον Ιωάννη βασισμένη στους Πατέρες (περίπου 100 ώρες ομιλίας). Αν θέλεις...
http://www.impantokratoros.gr/4F1B24B0.el.aspx πρότελευταίο δεξιά... και έχει και πολλές άλλες ομιλίες του σε διάφορα θέματα.
Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιληναίου
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
Αχά, δεν ήξερα... αιωνία του η μνήμη...ΜΙΧΣ έγραψε: Ο πατέρας Αθ. Μυτιληναίος έχει κοιμηθεί εν Κυρίω κάτι χρόνια τώρα.
Ευχαριστώ, θα νταουνλοαντάρω...ΜΙΧΣ έγραψε:
http://www.impantokratoros.gr/4F1B24B0.el.aspx πρότελευταίο δεξιά... και έχει και πολλές άλλες ομιλίες του σε διάφορα θέματα.
Νικημένος φυγάς
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
Ο Πύργος της Βαβέλ τότε και σήμερα
....Είναι γνωστό ότι η αλαζονεία των ανθρώπων μετά τον κατακλυσμό, όταν άρχισαν να γίνονται πολλοί, ήθελαν να αναχωρήσουν από το τόπο που ήταν οι πρόγονοί, δηλαδή ο Νώε, να απλωθούν στη Γη, να απομακρυνθούν, ήταν πολύ φυσικό. Τότε είπαν, ελάτε να οικοδομήσουμε ένα κτίριο, ένα Πύργο, που να ανεβαίνει μέχρι τον ουρανό.
Ξέρετε ότι μερικοί πύργοι, ίσως 2-3, σώζονται μεχρι σήμερα; Στη Βαβυλώνα; Το ξέρετε; Μάλιστα ο ένας, είναι πολύ μεγάλος και εικάζεται ότι είναι αυτός ο Πύργος της Βαβέλ. Βαβέλ θα πει σύγχυσις. Ο Πύργος της συγχύσεως. Έχει ένα τεράστιο εμβαδόν, διότι για να ανεβεί ψηλά έπρεπε να μπει, να τοποθετηθεί σε πολύ μεγάλο εμβαδόν και με πάρα πολύ μεγάλη θεμελίωση.
Λοιπόν αγαπητοί μου, άρχιζαν να χτίζουν. Ξέρετε τι ήταν το αμαρτημά τους;;; Το αμαρτημά τους ήταν που είπαν, όχι να φτάσουνε μέχρι τον ουρανό, μόνον, - είναι κι αυτό: ένα είδος επαναλήψεως του προπαρτορικού αμαρτήματος, ένα είδος θεώσεως, να φτάσουμε στον ουρανό, να κατακτήσουμε τον ουρανό. Και κάτι ακόμα, που είναι ισότιμο με το προπαρτορικό αμάρτημα. Ζήτησαν -προσέξτε καλά εδώ γιατί αυτό επαναλαμβάνεται σε κάθε εποχή- ζήτησαν, σημείον ενότητος και σημείον αναφοράς ένα υλικόν μνημείον. Τι σας είπα; Σημείον ενότητος και σημείον αναφοράς.
Μπορούμε να πούμε ότι σήμερα ο ΟΗΕ, είναι ένα σημείο αναφοράς ή ένα σημείον ενότητος των λαών της Γης. Αλλά ο ΟΗΕ είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα. Είτε λοιπόν έχουμε ένα μνημείο ή αν θέλετε όπως λέγεται στις Βρυξέλλες θα οικοδομηθεί, οικοδομήθηκε -ξέρω 'γω- ένα τεράστιο κτίριο, ή αν θέλετε η ΕΟΚ -ορίστε- και έχει την έδρα της στις Βρυξέλλες, ξέρετε τι είναι αυτό; Επανάληψη του Πύργου της Βαβέλ.
Δεν ξέρω, αλλά νομίζω ότι θα ζήσετε ή θα ζήσουμε -ίσως- και θα βλέπετε να πέφτει αυτό που λέμε ΕΟΚ σε χίλια κομμάτια. Από την δομή του το πράγμα είναι ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ! Και να με θυμόσαστε! Πότε θα γίνει δεν ξέρω, δεν είμαι προφήτης... αλλά όπως εκείνο το άγαλμα του Ναβουχοδονόσορος που το είδε ο Ναβουχοδονόσορ και του το εξηγεί ο Δανιήλ, ότι τα πόδια λέει ήταν από πηλό και από σίδερο, που έδειχνε την ανομοιότητα των λαών της γης, τη μη δυνατότητα ενώσεως. Το σίδερο με το πηλό, ενώνει; Ε! Το ίδιο πράγμα έχουμε και εδώ. Δεν κάνω πολιτική. Μην πείτε ότι κάνω πολιτική και με κατηγορείτε έξω!
ΦΑΙΝΕΤΑΙ αυτό το πράγμα.... ΦΑΙΝΕΤΑΙ! ΦΑΙΝΕΤΑΙ! Αλλά και αν δεν φαινόνταν, θα μπορούσαμε πάλι να το βλέπουμε μόνο οι πιστοί. Θεμελιώνεται πάνω στην αλαζονεία. Δηλαδή; Σε ένα καινούργιο Πύργο της Βαβέλ. Αύριο θα είναι καλύτερος αυτός ο Πύργος της Βαβέλ όταν θα χρησιμοποιηθεί με το 666 από τον Αντίχριστο. Βλέπετε πόσες φορές έχουμε επανάληψη του Πύργου της Βαβέλ; Γιατί; Είναι υλικόν σημείον αναφοράς και ενότητος!!!
Και έρχεται ο Θεός να καταστρέψει αυτό το σημείον αναφοράς. Και πως το καταστρέφει; Με το να οδηγήσει τους ανθρώπους σε μια σύγχυση γλωσσών. Ο Θεός δεν ήθελε αυτή την ένωση. Την ήθελε εν Αγίω Πνεύματι! Καταστρέφεται λοιπόν εκείνη η ένωσις, σύγχυσις γλωσσών, Βαβέλ, και έρχεται τώρα το Πνεύμα το Άγιον υπό μορφή γλωσσών (σημ.: η ομιλία του π. Αθανασίου είναι για την Πεντηκοστή και την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος) με τη συμφωνία των αντιλήψεων, της σκέψεως και τα λοιπά, ώστε το κοινόν σημείον αναφοράς δεν θα είναι πια κάτι το υλικόν, αλλά το Πνεύμα του Θεού. Και όπου είναι το Πνεύμα του Θεού εκεί υπάρχει η πραγματική ενότητα.
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 145,
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
....Είναι γνωστό ότι η αλαζονεία των ανθρώπων μετά τον κατακλυσμό, όταν άρχισαν να γίνονται πολλοί, ήθελαν να αναχωρήσουν από το τόπο που ήταν οι πρόγονοί, δηλαδή ο Νώε, να απλωθούν στη Γη, να απομακρυνθούν, ήταν πολύ φυσικό. Τότε είπαν, ελάτε να οικοδομήσουμε ένα κτίριο, ένα Πύργο, που να ανεβαίνει μέχρι τον ουρανό.
Ξέρετε ότι μερικοί πύργοι, ίσως 2-3, σώζονται μεχρι σήμερα; Στη Βαβυλώνα; Το ξέρετε; Μάλιστα ο ένας, είναι πολύ μεγάλος και εικάζεται ότι είναι αυτός ο Πύργος της Βαβέλ. Βαβέλ θα πει σύγχυσις. Ο Πύργος της συγχύσεως. Έχει ένα τεράστιο εμβαδόν, διότι για να ανεβεί ψηλά έπρεπε να μπει, να τοποθετηθεί σε πολύ μεγάλο εμβαδόν και με πάρα πολύ μεγάλη θεμελίωση.
Λοιπόν αγαπητοί μου, άρχιζαν να χτίζουν. Ξέρετε τι ήταν το αμαρτημά τους;;; Το αμαρτημά τους ήταν που είπαν, όχι να φτάσουνε μέχρι τον ουρανό, μόνον, - είναι κι αυτό: ένα είδος επαναλήψεως του προπαρτορικού αμαρτήματος, ένα είδος θεώσεως, να φτάσουμε στον ουρανό, να κατακτήσουμε τον ουρανό. Και κάτι ακόμα, που είναι ισότιμο με το προπαρτορικό αμάρτημα. Ζήτησαν -προσέξτε καλά εδώ γιατί αυτό επαναλαμβάνεται σε κάθε εποχή- ζήτησαν, σημείον ενότητος και σημείον αναφοράς ένα υλικόν μνημείον. Τι σας είπα; Σημείον ενότητος και σημείον αναφοράς.
Μπορούμε να πούμε ότι σήμερα ο ΟΗΕ, είναι ένα σημείο αναφοράς ή ένα σημείον ενότητος των λαών της Γης. Αλλά ο ΟΗΕ είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα. Είτε λοιπόν έχουμε ένα μνημείο ή αν θέλετε όπως λέγεται στις Βρυξέλλες θα οικοδομηθεί, οικοδομήθηκε -ξέρω 'γω- ένα τεράστιο κτίριο, ή αν θέλετε η ΕΟΚ -ορίστε- και έχει την έδρα της στις Βρυξέλλες, ξέρετε τι είναι αυτό; Επανάληψη του Πύργου της Βαβέλ.
Δεν ξέρω, αλλά νομίζω ότι θα ζήσετε ή θα ζήσουμε -ίσως- και θα βλέπετε να πέφτει αυτό που λέμε ΕΟΚ σε χίλια κομμάτια. Από την δομή του το πράγμα είναι ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ! Και να με θυμόσαστε! Πότε θα γίνει δεν ξέρω, δεν είμαι προφήτης... αλλά όπως εκείνο το άγαλμα του Ναβουχοδονόσορος που το είδε ο Ναβουχοδονόσορ και του το εξηγεί ο Δανιήλ, ότι τα πόδια λέει ήταν από πηλό και από σίδερο, που έδειχνε την ανομοιότητα των λαών της γης, τη μη δυνατότητα ενώσεως. Το σίδερο με το πηλό, ενώνει; Ε! Το ίδιο πράγμα έχουμε και εδώ. Δεν κάνω πολιτική. Μην πείτε ότι κάνω πολιτική και με κατηγορείτε έξω!
ΦΑΙΝΕΤΑΙ αυτό το πράγμα.... ΦΑΙΝΕΤΑΙ! ΦΑΙΝΕΤΑΙ! Αλλά και αν δεν φαινόνταν, θα μπορούσαμε πάλι να το βλέπουμε μόνο οι πιστοί. Θεμελιώνεται πάνω στην αλαζονεία. Δηλαδή; Σε ένα καινούργιο Πύργο της Βαβέλ. Αύριο θα είναι καλύτερος αυτός ο Πύργος της Βαβέλ όταν θα χρησιμοποιηθεί με το 666 από τον Αντίχριστο. Βλέπετε πόσες φορές έχουμε επανάληψη του Πύργου της Βαβέλ; Γιατί; Είναι υλικόν σημείον αναφοράς και ενότητος!!!
Και έρχεται ο Θεός να καταστρέψει αυτό το σημείον αναφοράς. Και πως το καταστρέφει; Με το να οδηγήσει τους ανθρώπους σε μια σύγχυση γλωσσών. Ο Θεός δεν ήθελε αυτή την ένωση. Την ήθελε εν Αγίω Πνεύματι! Καταστρέφεται λοιπόν εκείνη η ένωσις, σύγχυσις γλωσσών, Βαβέλ, και έρχεται τώρα το Πνεύμα το Άγιον υπό μορφή γλωσσών (σημ.: η ομιλία του π. Αθανασίου είναι για την Πεντηκοστή και την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος) με τη συμφωνία των αντιλήψεων, της σκέψεως και τα λοιπά, ώστε το κοινόν σημείον αναφοράς δεν θα είναι πια κάτι το υλικόν, αλλά το Πνεύμα του Θεού. Και όπου είναι το Πνεύμα του Θεού εκεί υπάρχει η πραγματική ενότητα.
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 145,
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
"Νήψις"
Λέμε "Νηπτική Θεολογία", "νήψις", "νηπτικός", από το ρήμα νήφω είναι και θα πει κατά λέξη, η αρχική σημασία του ρήματος "νήφω", θα πει "εγκρατεύομαι οίνου". Δηλαδή δεν πίνω κρασί ή αν θα πιω, θα πιω πολύ λίγο.
Αφού λοιπόν εγκρατεύομαι απότο κρασί, άρα το μυαλό μου το έχω καθαρό. Κατ' επέκτασιν εκείνος ο οποίος έχει καθαρό το μυαλό του, αφού δεν μέθυσε, λέγεται "νηφάλιος". Μεταφορικώς τώρα στους Πατέρες, νηφάλιος λέγεται εκείνος που δεν μεθά, συνεπώς νήφει, δεν μεθά από πράγματα που μεθούν τον άνθρωπο και είναι οι ηδονές και η ασωτία. Έτσι κανείς κερδίζει θα λέγαμε στο θέμα αυτό, έχει νηφαλιότητα, πνευματική νηφαλιότητα.
Τώρα, εκείνος που έχει καθαρό το νου του, όχι απλώς διότι έχει καλές σκέψεις, αλλά διότι τον υπέβαλλε το νου του σε κάθαρση, και την καρδιά και το νου, τα υπέβαλλε σε κάθαρση, όχι μόνο από τυχόν αμαρτίες εν ενεργεία αλλά και από αμαρτίες δυνάμει που φωλιάζουνε μέσα στον άνθρωπο, μια ρυπαρά φαντασία και ούτω καθ'εξής, και αυτός λέγεται ότι νήφει, ότι είναι νηφάλιος και ο τρόπος με τον οποίο θα πετύχει αυτήν την νηφαλιότητα, λέγεται "νήψις"! Και όλη η φιλολογία που ασχολείται με τον τρόπο της ασκήσεως για να επιτύχουμε αυτήν την νήψιν, λέγεται "Νηπτική Θεολογία". Και οι Πατέρες που μίλησαν γι αυτή την Νηπτική Θεολογία, λέγονται "Νηπτικοί Πατέρες!"
Σας είπα όλη την ιστορία του πράγματος! Μόνο προσέξτε, Νηπτικοί Πατέρες είναι οι πάντες, γιατί αν δεν είναι νηπτικός ο Πατήρ, δεν είναι Πατήρ. Και όλοι οι Άγιοι είναι Νηπτικοί, αν δεν είναι Νηπτικοί δεν είναι Άγιοι. Αλλά επειδή κάποιοι ασχολήθηκαν με τη νηπτική, θα λέγαμε φιλολογία, λέμε αυτούς Νηπτικούς Πατέρες.
Φερυπείν δεν λέμε Νηπτικό Πατέρα τον Ιερό Χρυσόστομον, αλλά δεν παύει από του να είναι Νηπτικός Πατήρ, γιατί δεν έγραψε έργα νηπτικά. Και λέμε Νηπτικούς Πατέρες αυτούς που έγραψαν έργα νηπτικά. Κατα τ'αλλα, δεν είναι δυνατόν να είναι Πατήρ -θα το πω δεύτερη φορά- εάν δεν είναι νηπτικός. Δεν είναι δυνατόν!
Μας ενδιαφέρει η Νηπτική Θεολογία; Πάάρα πολύ! Πάάρα πολύ!!! Είναι εκείνη που δυστυχώς στη σύγχρονη Θεολογία την βάλαμε στην μπάντα!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 146
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Λέμε "Νηπτική Θεολογία", "νήψις", "νηπτικός", από το ρήμα νήφω είναι και θα πει κατά λέξη, η αρχική σημασία του ρήματος "νήφω", θα πει "εγκρατεύομαι οίνου". Δηλαδή δεν πίνω κρασί ή αν θα πιω, θα πιω πολύ λίγο.
Αφού λοιπόν εγκρατεύομαι απότο κρασί, άρα το μυαλό μου το έχω καθαρό. Κατ' επέκτασιν εκείνος ο οποίος έχει καθαρό το μυαλό του, αφού δεν μέθυσε, λέγεται "νηφάλιος". Μεταφορικώς τώρα στους Πατέρες, νηφάλιος λέγεται εκείνος που δεν μεθά, συνεπώς νήφει, δεν μεθά από πράγματα που μεθούν τον άνθρωπο και είναι οι ηδονές και η ασωτία. Έτσι κανείς κερδίζει θα λέγαμε στο θέμα αυτό, έχει νηφαλιότητα, πνευματική νηφαλιότητα.
Τώρα, εκείνος που έχει καθαρό το νου του, όχι απλώς διότι έχει καλές σκέψεις, αλλά διότι τον υπέβαλλε το νου του σε κάθαρση, και την καρδιά και το νου, τα υπέβαλλε σε κάθαρση, όχι μόνο από τυχόν αμαρτίες εν ενεργεία αλλά και από αμαρτίες δυνάμει που φωλιάζουνε μέσα στον άνθρωπο, μια ρυπαρά φαντασία και ούτω καθ'εξής, και αυτός λέγεται ότι νήφει, ότι είναι νηφάλιος και ο τρόπος με τον οποίο θα πετύχει αυτήν την νηφαλιότητα, λέγεται "νήψις"! Και όλη η φιλολογία που ασχολείται με τον τρόπο της ασκήσεως για να επιτύχουμε αυτήν την νήψιν, λέγεται "Νηπτική Θεολογία". Και οι Πατέρες που μίλησαν γι αυτή την Νηπτική Θεολογία, λέγονται "Νηπτικοί Πατέρες!"
Σας είπα όλη την ιστορία του πράγματος! Μόνο προσέξτε, Νηπτικοί Πατέρες είναι οι πάντες, γιατί αν δεν είναι νηπτικός ο Πατήρ, δεν είναι Πατήρ. Και όλοι οι Άγιοι είναι Νηπτικοί, αν δεν είναι Νηπτικοί δεν είναι Άγιοι. Αλλά επειδή κάποιοι ασχολήθηκαν με τη νηπτική, θα λέγαμε φιλολογία, λέμε αυτούς Νηπτικούς Πατέρες.
Φερυπείν δεν λέμε Νηπτικό Πατέρα τον Ιερό Χρυσόστομον, αλλά δεν παύει από του να είναι Νηπτικός Πατήρ, γιατί δεν έγραψε έργα νηπτικά. Και λέμε Νηπτικούς Πατέρες αυτούς που έγραψαν έργα νηπτικά. Κατα τ'αλλα, δεν είναι δυνατόν να είναι Πατήρ -θα το πω δεύτερη φορά- εάν δεν είναι νηπτικός. Δεν είναι δυνατόν!
Μας ενδιαφέρει η Νηπτική Θεολογία; Πάάρα πολύ! Πάάρα πολύ!!! Είναι εκείνη που δυστυχώς στη σύγχρονη Θεολογία την βάλαμε στην μπάντα!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 146
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
Η θεωρία των κλάδων
Υπάρχει μια θεωρία που λέγεται η θεωρία των κλάδων, Branch Theory, θεωρία των κλάδων. Αυτή είναι στην ημερησία διάταξη στην εποχή μας.
Σημαίνει: ότι η κάθε εκκλησία, η Ορθοδοξία φερυπείν, ο Προτεσταντισμός στα κατακερματισματά του, η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία, η κάθε μια έχει διατηρήσει κάποια σημεία αληθείας. Συνεπώς η αλήθεια είναι κατακερματισμένη. Άρα για να έχουμε πλήρη και ολόκληρη την αλήθεια πρέπει να ενωθούν οι εκκλησίες για να έχουμε ολόκληρη την αλήθειαν.
Μα τότε, θα λέγαμε..., πως εμείς λέμε στο σύμβολο της Πίστεως, "εις Μιαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησία"; Τότε σημαίνει ότι η Εκκλησία μας δεν έχει ολόκληρη την αλήθεια και αφού δεν έχει ολόκληρη την αλήθεια.... τότε;;; Δεν μπορεί να σώζει! Κατά τη θεωρία σώζει μόνο η ένωση των Εκκλησιών που θα ενώσουμε τα επιμέρους κομμάτια της αληθείας για να έχουμε την αλήθεια.
Μόνο και ανάγκη να σας το πω αγαπητοί μου ότι αυτό είναι μια φοβερή ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ, δεν υπάρχει ίχνος αληθείας και πραγματικότητας σε αυτή τη θεωρία. Και όμως αυτή η θεωρία αυτή τη στιγμή είναι στην ημερησία διάταξη. Δεν είναι πάρα πολύ καινούργια, είναι κάποιες δεκαετίες πίσω αλλά είναι στην ημερησία διάταξη.
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 167
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Ναός του Αγίου Πνεύματος"
Λέγει ο Απόστολος Παύλος, "δεν το ξέρετε; ουκ είδατε;" λέει στους Κορινθίους, "ότι είσαστε Ναός του Αγίου Πνεύματος"; Αν μου πείτε γιατί λέει Ναός του Αγίου Πνεύματος και δεν λέει Ναός του Πατρός ή Ναός του Υιού;
Καταρχάς εξαίρεται το Πνεύμα το Άγιον αλλά το Πνεύμα τον Άγιον δεν είναι χωρισμένο, ούτε από τον Υιόν, ούτε από τον Πατέρα, αλλά εξαίρεται, δηλαδή προβάλλεται το Πνεύμα το Άγιον, διότι το Πνεύμα το Άγιον είναι εκείνο που ΜΕΝΕΙ στην Εκκλησία και προκαλεί την πνευματική ζωή!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 168
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Υπάρχει μια θεωρία που λέγεται η θεωρία των κλάδων, Branch Theory, θεωρία των κλάδων. Αυτή είναι στην ημερησία διάταξη στην εποχή μας.
Σημαίνει: ότι η κάθε εκκλησία, η Ορθοδοξία φερυπείν, ο Προτεσταντισμός στα κατακερματισματά του, η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία, η κάθε μια έχει διατηρήσει κάποια σημεία αληθείας. Συνεπώς η αλήθεια είναι κατακερματισμένη. Άρα για να έχουμε πλήρη και ολόκληρη την αλήθεια πρέπει να ενωθούν οι εκκλησίες για να έχουμε ολόκληρη την αλήθειαν.
Μα τότε, θα λέγαμε..., πως εμείς λέμε στο σύμβολο της Πίστεως, "εις Μιαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησία"; Τότε σημαίνει ότι η Εκκλησία μας δεν έχει ολόκληρη την αλήθεια και αφού δεν έχει ολόκληρη την αλήθεια.... τότε;;; Δεν μπορεί να σώζει! Κατά τη θεωρία σώζει μόνο η ένωση των Εκκλησιών που θα ενώσουμε τα επιμέρους κομμάτια της αληθείας για να έχουμε την αλήθεια.
Μόνο και ανάγκη να σας το πω αγαπητοί μου ότι αυτό είναι μια φοβερή ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ, δεν υπάρχει ίχνος αληθείας και πραγματικότητας σε αυτή τη θεωρία. Και όμως αυτή η θεωρία αυτή τη στιγμή είναι στην ημερησία διάταξη. Δεν είναι πάρα πολύ καινούργια, είναι κάποιες δεκαετίες πίσω αλλά είναι στην ημερησία διάταξη.
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 167
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Ναός του Αγίου Πνεύματος"
Λέγει ο Απόστολος Παύλος, "δεν το ξέρετε; ουκ είδατε;" λέει στους Κορινθίους, "ότι είσαστε Ναός του Αγίου Πνεύματος"; Αν μου πείτε γιατί λέει Ναός του Αγίου Πνεύματος και δεν λέει Ναός του Πατρός ή Ναός του Υιού;
Καταρχάς εξαίρεται το Πνεύμα το Άγιον αλλά το Πνεύμα τον Άγιον δεν είναι χωρισμένο, ούτε από τον Υιόν, ούτε από τον Πατέρα, αλλά εξαίρεται, δηλαδή προβάλλεται το Πνεύμα το Άγιον, διότι το Πνεύμα το Άγιον είναι εκείνο που ΜΕΝΕΙ στην Εκκλησία και προκαλεί την πνευματική ζωή!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 168
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
Γιατί ο Χριστός δεν έγραψε τίποτα!
Ξέρετε δε... γιατί ο Χριστός δεν έγραψε τίποτα; Για ποιο λόγο δεν έγραψε; Ακουσατε το! Ίσως να μην το ξέρετε! Διότι μεγάλοι διδάσκαλοι, διδάσκαλοι και εκτός Χριστιανισμού έχουν γράψει, άφησαν γραπτά μνημεία.
Ο Χριστός είναι ο Λόγος του Θεού. Και ο Λόγος είναι προφορικός! "Είπεν" ο Θεός "γενηθήτω φως και εγένετο Φως". Ποιός είπεν; Ο Θεός! Ο Θεός λοιπόν ΕΙΠΕΝ. Δηλαδή ποιος δημιουργεί το Φως; Αυτό το "είπεν"!, αυτό το "είπεν" είναι ο Λόγος. Ο Πατήρ "είπεν", δηλαδή στέλνει το Λόγο Του να δημουργήσει, ο Θεός είπεν" γενηθήτω Φως". Ο Θεός "τω Λόγω Κυρίου" λέει κάπου η Παλαιά Διαθήκη, στους ψαλμούς, "οι ουρανοί εστερεώθησαν". Πως εστερεώθησαν οι ουρανοί; Τω Λόγω Κυρίου. Ποιός είναι ο Κύριος; Είναι ο Πατήρ. Ποιός είναι ο Λόγος; Είναι ο Υιός. Συνεπώς πρέπει να διατηρείται αυτό: ο προφορικός λόγος!
Η γραφή όσο και αν την έχουμε περιβάλλει με μεγάλη τιμή και μαθαίνουμε τα διαβόητα γράμματα σε σημείο που να φορούμε και γυαλιά γιατί ασχοληθήκαμε με τα βιβλία μια ζωή ολόκληρη, δεν είναι... -ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! αλλά ΑΛΗΘΙΝΟ!- παρά....ένα μεταπτωτικό κατάντημα! Ουδέποτε θα έπρεπε να υπήρχε γραπτόν μνημείον, γραφή δηλαδή! Γιατί ο Θεός έκανε τον άνθρωπο να ακούει, να ενθυμείται και όλα στο χώρο το προφορικό.
Αυτό το λέει ο Ιερός Χρυσόστομος! Είναι στο υπόμνημα του στο κατα Ματθαίον Ευαγγελίο στην πρώτη του ομιλία. Λέει το εξής:
Ά"νθρωπε, δεν φτάνει που έχουμε τη Γραφή, που είναι ένα κατάντημά μας γιατί δεν μπορούμε να κρατήσουμε το προφορικό λόγο - δεν μπορούμε, τον ξεχνούμε, τον αλλιώνουμε! Τον αλλιώνουμε, σκεφτείτε να μην είχε γραφτεί τίποτα από τα Ευαγγέλια και από στόμα σε στόμα τι θα γινόντανε, ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ! και ο Κύριος μας έλεγε "προσέχετε πως ακούετε", είναι μεταπτωτικό αυτό γιατί δεν προσέχουμε πως ακούωμε- δεν φτάνει λοιπόν που έχουμε το μεταπτωτικό κατάντημα της Γραφής, επειδή χάσαμε τον προφορικό λόγο και την δύναμή του και μας έμεινε η Γραφή, δεν ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ούτε την Γραφή!"
Είναι κατάντημα λοιπόν ότι έχουμε γραφή, είναι όμως και ένα απομεινάρι για να διασώσουμε εκείνο που έπρεπε να διασώζαμε με το προφορικό λόγο. Σας το 'πα για να ξέρετε γιατί ο Χριστός δεν έγραψε τίποτε!!!!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 169
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Ξέρετε δε... γιατί ο Χριστός δεν έγραψε τίποτα; Για ποιο λόγο δεν έγραψε; Ακουσατε το! Ίσως να μην το ξέρετε! Διότι μεγάλοι διδάσκαλοι, διδάσκαλοι και εκτός Χριστιανισμού έχουν γράψει, άφησαν γραπτά μνημεία.
Ο Χριστός είναι ο Λόγος του Θεού. Και ο Λόγος είναι προφορικός! "Είπεν" ο Θεός "γενηθήτω φως και εγένετο Φως". Ποιός είπεν; Ο Θεός! Ο Θεός λοιπόν ΕΙΠΕΝ. Δηλαδή ποιος δημιουργεί το Φως; Αυτό το "είπεν"!, αυτό το "είπεν" είναι ο Λόγος. Ο Πατήρ "είπεν", δηλαδή στέλνει το Λόγο Του να δημουργήσει, ο Θεός είπεν" γενηθήτω Φως". Ο Θεός "τω Λόγω Κυρίου" λέει κάπου η Παλαιά Διαθήκη, στους ψαλμούς, "οι ουρανοί εστερεώθησαν". Πως εστερεώθησαν οι ουρανοί; Τω Λόγω Κυρίου. Ποιός είναι ο Κύριος; Είναι ο Πατήρ. Ποιός είναι ο Λόγος; Είναι ο Υιός. Συνεπώς πρέπει να διατηρείται αυτό: ο προφορικός λόγος!
Η γραφή όσο και αν την έχουμε περιβάλλει με μεγάλη τιμή και μαθαίνουμε τα διαβόητα γράμματα σε σημείο που να φορούμε και γυαλιά γιατί ασχοληθήκαμε με τα βιβλία μια ζωή ολόκληρη, δεν είναι... -ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! αλλά ΑΛΗΘΙΝΟ!- παρά....ένα μεταπτωτικό κατάντημα! Ουδέποτε θα έπρεπε να υπήρχε γραπτόν μνημείον, γραφή δηλαδή! Γιατί ο Θεός έκανε τον άνθρωπο να ακούει, να ενθυμείται και όλα στο χώρο το προφορικό.
Αυτό το λέει ο Ιερός Χρυσόστομος! Είναι στο υπόμνημα του στο κατα Ματθαίον Ευαγγελίο στην πρώτη του ομιλία. Λέει το εξής:
Ά"νθρωπε, δεν φτάνει που έχουμε τη Γραφή, που είναι ένα κατάντημά μας γιατί δεν μπορούμε να κρατήσουμε το προφορικό λόγο - δεν μπορούμε, τον ξεχνούμε, τον αλλιώνουμε! Τον αλλιώνουμε, σκεφτείτε να μην είχε γραφτεί τίποτα από τα Ευαγγέλια και από στόμα σε στόμα τι θα γινόντανε, ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ! και ο Κύριος μας έλεγε "προσέχετε πως ακούετε", είναι μεταπτωτικό αυτό γιατί δεν προσέχουμε πως ακούωμε- δεν φτάνει λοιπόν που έχουμε το μεταπτωτικό κατάντημα της Γραφής, επειδή χάσαμε τον προφορικό λόγο και την δύναμή του και μας έμεινε η Γραφή, δεν ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ούτε την Γραφή!"
Είναι κατάντημα λοιπόν ότι έχουμε γραφή, είναι όμως και ένα απομεινάρι για να διασώσουμε εκείνο που έπρεπε να διασώζαμε με το προφορικό λόγο. Σας το 'πα για να ξέρετε γιατί ο Χριστός δεν έγραψε τίποτε!!!!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 169
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Σταχυολογήματα από τις ομιλίες του +π. Αθανάσιου Μυτιλην
Παιδαγωγική τιμωρία του Θεού ή εγκατάλειψις;
Ένα στοιχείο από τα πολλά, το λέει νομίζω ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος ή κάπου στη Φιλοκαλία δεν ενθυμούμαι, πως μπορείς να καταλάβεις αν έχεις την παιδευτικήν - προσέξτε! - δηλαδή την παιδαγωγία του Θεού ή την εγκατάλειψη του Θεού. Είναι η τιμωρία η παιδευτική και η τιμωρία που είναι πια εγκαταλελλημένος ο άνθρωπος.
Ακούστε ένα σημείο!
Λέει: εαν αμάρτησες - άνθρωποι είμαθα και αμαρτάνομε - και σε παιδεύει ο Θεός, σε παιδαγωγεί, εαν λέγει πρόκειται περί παιδευτικής θα λέγαμε εγκαταλείψεως, δηλαδή σε εγκαταλείπει παιδαγωγικά όχι οριστικά, παιδαγωγικά, τότε δεν ΟΡΓΙΖΕΣΑΙ. Τότε συνέρχεσαι, μαζεύεσαι, κλαις. Αντιθέτως εαν λέγει σε παιδαγωγεί ο Θεός, όχι σε παιδαγωγεί αλλά σε έχει οριστικά διαγράψει, τότε ΟΡΓΙΖΕΣΑΙ!
Όταν λοιπόν σου τύχει κάτι που θα έπρεπε, θα έπρεπε να πεις: "Ω! Θεέ μου με θυμήθηκες και μου έδωσες σκαμπίλι", τότε να το ξέρεις δεν σε εγκατέλειψε ο Θεός, δεν σε εγκατέλειψε ο Θεός, γιατί είναι παιδαγωγικό αυτό που κάνει. Όταν θα αρχίσεις να θυμώνεις, να βρίζεις, να καταριέσαι.... σε εγκατέλειψε ο Θεός! Και αυτό είναι το φοβερό, φοβερότατον. Είναι απλώς ένα σημείο που έχω να σας πω!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 170
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η δύναμις του Σαμψών!
Ξέρετε που ήταν η δύναμις του Σαμψών; Λένε πολλοί στα μαλλιά του. Μα! αν είναι ΔΥΝΑΤΟΝ! Και όταν του έκοψε η Δαλιδά τα μαλλιά, έχασε λέει, τη δύναμή του. Φαίνεται παράξενο! Δεν είναι καθόλου παράξενο...
Ιδού! Η δύναμις του Σαμψών ήταν όχι στα μαλλιά αυτά καθ'αυτά, αλλά στην αφιέρωση που είχε να αφήνει τα μαλλιά του. Διότι τότε στην Παλαιά Διαθήκη ήταν το αντίθετο. Εκείνος ο οποίος αφιερούτο εις τον Θεό άφηνε κόμην, μαλλιά. Δηλαδή ήτο Ναζιραίος, όχι Ναζωραίος, Ναζιραίος με γιώτα, Ναζιραίος θα πει αφιερωμένος και συνεπώς ο Σαμψών ήτο αφιερωμένος αφήνοντας τα μαλλιά.
Όταν πήγε η Δαλιδά και του τα 'κοψε - δηλαδή το μυστικό του ήταν στην αφιέρωση - τότε η αφιέρωσις έπαψε να υπάρχει διότι κόπηκαν τα μαλλιά και έχασε τη δύναμη. Και λέει μάλιστα η ιερά ιστορία όταν ξαναμεγάλωσαν τα μαλλιά του, απέκτησε πάλι την φοβερή του εκείνη δύναμη! Όταν επανεμφανίστη το φαινόμενο της αφιερώσεως! Είναι σπουδαίο πράγμα αυτό!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 172
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Ένα στοιχείο από τα πολλά, το λέει νομίζω ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος ή κάπου στη Φιλοκαλία δεν ενθυμούμαι, πως μπορείς να καταλάβεις αν έχεις την παιδευτικήν - προσέξτε! - δηλαδή την παιδαγωγία του Θεού ή την εγκατάλειψη του Θεού. Είναι η τιμωρία η παιδευτική και η τιμωρία που είναι πια εγκαταλελλημένος ο άνθρωπος.
Ακούστε ένα σημείο!
Λέει: εαν αμάρτησες - άνθρωποι είμαθα και αμαρτάνομε - και σε παιδεύει ο Θεός, σε παιδαγωγεί, εαν λέγει πρόκειται περί παιδευτικής θα λέγαμε εγκαταλείψεως, δηλαδή σε εγκαταλείπει παιδαγωγικά όχι οριστικά, παιδαγωγικά, τότε δεν ΟΡΓΙΖΕΣΑΙ. Τότε συνέρχεσαι, μαζεύεσαι, κλαις. Αντιθέτως εαν λέγει σε παιδαγωγεί ο Θεός, όχι σε παιδαγωγεί αλλά σε έχει οριστικά διαγράψει, τότε ΟΡΓΙΖΕΣΑΙ!
Όταν λοιπόν σου τύχει κάτι που θα έπρεπε, θα έπρεπε να πεις: "Ω! Θεέ μου με θυμήθηκες και μου έδωσες σκαμπίλι", τότε να το ξέρεις δεν σε εγκατέλειψε ο Θεός, δεν σε εγκατέλειψε ο Θεός, γιατί είναι παιδαγωγικό αυτό που κάνει. Όταν θα αρχίσεις να θυμώνεις, να βρίζεις, να καταριέσαι.... σε εγκατέλειψε ο Θεός! Και αυτό είναι το φοβερό, φοβερότατον. Είναι απλώς ένα σημείο που έχω να σας πω!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 170
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η δύναμις του Σαμψών!
Ξέρετε που ήταν η δύναμις του Σαμψών; Λένε πολλοί στα μαλλιά του. Μα! αν είναι ΔΥΝΑΤΟΝ! Και όταν του έκοψε η Δαλιδά τα μαλλιά, έχασε λέει, τη δύναμή του. Φαίνεται παράξενο! Δεν είναι καθόλου παράξενο...
Ιδού! Η δύναμις του Σαμψών ήταν όχι στα μαλλιά αυτά καθ'αυτά, αλλά στην αφιέρωση που είχε να αφήνει τα μαλλιά του. Διότι τότε στην Παλαιά Διαθήκη ήταν το αντίθετο. Εκείνος ο οποίος αφιερούτο εις τον Θεό άφηνε κόμην, μαλλιά. Δηλαδή ήτο Ναζιραίος, όχι Ναζωραίος, Ναζιραίος με γιώτα, Ναζιραίος θα πει αφιερωμένος και συνεπώς ο Σαμψών ήτο αφιερωμένος αφήνοντας τα μαλλιά.
Όταν πήγε η Δαλιδά και του τα 'κοψε - δηλαδή το μυστικό του ήταν στην αφιέρωση - τότε η αφιέρωσις έπαψε να υπάρχει διότι κόπηκαν τα μαλλιά και έχασε τη δύναμη. Και λέει μάλιστα η ιερά ιστορία όταν ξαναμεγάλωσαν τα μαλλιά του, απέκτησε πάλι την φοβερή του εκείνη δύναμη! Όταν επανεμφανίστη το φαινόμενο της αφιερώσεως! Είναι σπουδαίο πράγμα αυτό!
Από τις ομιλίες του +π. Αθανασίου Μυτιληναίου στις "Κατηχήσεις του Αγίου Κυρίλλου", Ομιλία Νο 172
http://www.pantokrator.info/gr/modules. ... eA&show=10
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...