Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
Δεν κατηγόρησα κανέναν αδελφέ panosgreece
Εάν βρεις πουθενά ότι είπα κάτι, να το βάλεις εδώ να το δω και εγώ.
Λέω τα των Αγίων Πατέρων, αδελφοί μου, δεν λέω τίποτα δικό μου.
Και η ψυχή μου ξέρη πόσο πονάω για αυτά που γίνονται στην Ορθοδοξία μας, μάρτυς μου Ο Θεός.
Προσεύχομαι να ενωθούμε όλοι οι Ορθόδοξοι.
Προσεύχομαι ακόμη και για τον Πατριάρχη.
Γενικά για την Ορθοδοξία μας.
Προσεύχομαι επίσης να μην πολεμούν αδελφοί τους αδελφούς,
προσεύχομαι για τα σκάνδαλα, πονάω το καταλαβαίνετε; ΠΟΝΑΩ.
Αγαπώ την Ορθοδοξία πάσι τη οικουμένη και γι' αυτό γράφω τα των πατέρων, να τα βλέπουν οι αρμόδιοι φιλοαιρετικοί που πάνε να φέρουν την ουνία και οτιδήποτε άλλο στην Ελλάδα μας, την Ορθόδοξη Ελλάδα μας.
Συγχωρέστε με.
Εάν βρεις πουθενά ότι είπα κάτι, να το βάλεις εδώ να το δω και εγώ.
Λέω τα των Αγίων Πατέρων, αδελφοί μου, δεν λέω τίποτα δικό μου.
Και η ψυχή μου ξέρη πόσο πονάω για αυτά που γίνονται στην Ορθοδοξία μας, μάρτυς μου Ο Θεός.
Προσεύχομαι να ενωθούμε όλοι οι Ορθόδοξοι.
Προσεύχομαι ακόμη και για τον Πατριάρχη.
Γενικά για την Ορθοδοξία μας.
Προσεύχομαι επίσης να μην πολεμούν αδελφοί τους αδελφούς,
προσεύχομαι για τα σκάνδαλα, πονάω το καταλαβαίνετε; ΠΟΝΑΩ.
Αγαπώ την Ορθοδοξία πάσι τη οικουμένη και γι' αυτό γράφω τα των πατέρων, να τα βλέπουν οι αρμόδιοι φιλοαιρετικοί που πάνε να φέρουν την ουνία και οτιδήποτε άλλο στην Ελλάδα μας, την Ορθόδοξη Ελλάδα μας.
Συγχωρέστε με.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
Παναγιώτη μακάρι και το εύχομαι να βαπτίστηκες σε κανονικά Ορθόδοξη Εκκλησία και όχι σχισματική. Γιατί παρ' ότι υπονοείς... γνώριζε ότι θείο μυστήριο που τελείται από κανονικά χειροτονημένο ιερέα, ειναι 100% έγκυρο, έστω και αν υπάρχουν ελείψεις από μέρους του ιερέα, που εμείς δε γνωρίζουμε, αν, τι, και πως... και το Πνεύμα το 'Αγιο τα κάνει όλα τέλεια όπου υπάρχουν ελείψεις. Άλλωστε παρίσταντε αοράτως και άγιοι στα μυστήρια, και άγιοι που ήταν ιερείς... αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.pan έγραψε:Όχι, δεν ξέρω εάν είμαι βαπτισμένος να σου πω την αλήθεια.ΜΙΧΣ έγραψε:Παναγιώτη... απο την Πόλη έρχεσαι και στην κορφή κανέλα...
Χαιρετίσματα...
Καταλαβαίνεις ότι τα μυστήρια που τελούνται στην σχισματική εκκλησία σας δεν σε καλύπτουν; Αν βαπτίστηκες σε σχισματική εκκλησία το βάπτισμά σου είναι άκυρο, αν παντρεύτηκες ο γάμος άκυρος και αυτός... πάντα σε ότι αφορά το μυστήριο... κλπ Αν δε σε νοιάζει ότι αφορά την ψυχή σου, τότε μεγειά σου με χαρά σου. Το ζάλισες το θέμα.
Γιατί βαπτιστικά με το νέο ημερολόγιο.
Δεν ξέρω εάν ο ιερέας μου έκανε 3 καταδίσεις, όπως κάνουν τώρα με τις βαπτίσεις με το νέο.
Μήπως να παραθέσω σύνδεσμο με το ότι τα περισσότερα παιδιά στην Ελλάδα με το νέο είναι αβάπτιστα;
Πάλι καλά τότε που τουλάχιστον είσαι κανονικά βαπτισμένος. Τη φλόγα την έχεις στην καρδιά σου και αυτό φαίνεται, εγώ τουλάχιστον το νιώθω. Μακάρι να βρεις το δρόμο σου πίσω και να μπεις με την κανονική εκκλησία και να πολεμάς τους οικουμενιστές ορθά αλλά κι εσύ να είσαι μέσα στην <Κιβωτό> και όχι αποσχισμένος.
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
ότι και να πω αδελφή δεν καταλαβαίνεις, άστο καλύτερα.ΜΙΧΣ έγραψε:Παναγιώτη μακάρι και το εύχομαι να βαπτίστηκες σε κανονικά Ορθόδοξη Εκκλησία και όχι σχισματική. Γιατί παρ' ότι υπονοείς... γνώριζε ότι θείο μυστήριο που τελείται από κανονικά χειροτονημένο ιερέα, ειναι 100% έγκυρο, έστω και αν υπάρχουν ελείψεις από μέρους του ιερέα, που εμείς δε γνωρίζουμε, αν, τι, και πως... και το Πνεύμα το 'Αγιο τα κάνει όλα τέλεια όπου υπάρχουν ελείψεις. Άλλωστε παρίσταντε αοράτως και άγιοι στα μυστήρια, και άγιοι που ήταν ιερείς... αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.pan έγραψε:Όχι, δεν ξέρω εάν είμαι βαπτισμένος να σου πω την αλήθεια.ΜΙΧΣ έγραψε:Παναγιώτη... απο την Πόλη έρχεσαι και στην κορφή κανέλα...
Χαιρετίσματα...
Καταλαβαίνεις ότι τα μυστήρια που τελούνται στην σχισματική εκκλησία σας δεν σε καλύπτουν; Αν βαπτίστηκες σε σχισματική εκκλησία το βάπτισμά σου είναι άκυρο, αν παντρεύτηκες ο γάμος άκυρος και αυτός... πάντα σε ότι αφορά το μυστήριο... κλπ Αν δε σε νοιάζει ότι αφορά την ψυχή σου, τότε μεγειά σου με χαρά σου. Το ζάλισες το θέμα.
Γιατί βαπτιστικά με το νέο ημερολόγιο.
Δεν ξέρω εάν ο ιερέας μου έκανε 3 καταδίσεις, όπως κάνουν τώρα με τις βαπτίσεις με το νέο.
Μήπως να παραθέσω σύνδεσμο με το ότι τα περισσότερα παιδιά στην Ελλάδα με το νέο είναι αβάπτιστα;
Πάλι καλά τότε που τουλάχιστον είσαι κανονικά βαπτισμένος. Τη φλόγα την έχεις στην καρδιά σου και αυτό φαίνεται, εγώ τουλάχιστον το νιώθω. Μακάρι να βρεις το δρόμο σου πίσω και να μπεις με την κανονική εκκλησία και να πολεμάς τους οικουμενιστές ορθά αλλά κι εσύ να είσαι μέσα στην <Κιβωτό> και όχι αποσχισμένος.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
silver έγραψε:==============================================================================================================Οι λατινόφρονες με τον Πατριάρχην Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννην Βέκκον ήλθον εις το Άγιον Όρος μετά στρατιωτικής δυνάμεως, και αφού έπραξαν εκείνα τα οποία έπραξαν εις τας άλλας Μονάς, ήλθον τελευταίον και εις την Ιεράν Μονήν του Ζωγράφου, πυρ και μανίαν πνέοντες κατά των οικούντων αυτήν Μοναχών. Κατ’ εκείνον δε τον φρικτόν και φοβερόν δια το Άγιον Όρος καιρόν,πλησίον της Μονής Ζωγράφου ηγωνίζετο κατά μόνας εις Μοναχός, έχων συνήθειαν ιεράν να αναγινώσκη πολλάκις καθ΄ εκάστην τον Ακάθιστον Ύμνον της Θεοτόκου ενώπιον της θείας Εικόνος Αυτής. Εν μια λοιπόν των ημερών, ότε εις τα χείλη του Γέροντος αντηχούσεν ο Αρχαγγελικός ασπασμός της Υπεραγίας Παρθένου Μαρίας, το«Χαίρε», ακούει αίφνης ο Γέρων εκ της αγίας Αυτής Εικόνος τους εξής λόγους:«Χαίρε και συ, Γέρων του Θεού!», ο δε Γέρων εγένετο έντρομος. «Μη φοβού»,εξηκολούθησεν ησύχως η εκ της Εικόνος θεομητορική φωνή, «αλλ’ απελθών ταχέως εις την Μονήν, ανάγγειλον εις τους αδελφούς και εις τον Καθηγούμενον ότι οι εχθροί εμού τε και του Υιού μου επλησίασαν. Όστις λοιπόν υπάρχει ασθενής τω πνεύματι, εν υπομονή ας κρυφθή, έως ότου παρέλθη ο πειρασμός, οι δε επιθυμούντες μαρτυρικούς στεφάνους ας παραμείνωσιν εν τη Μονή, άπελθε λοιπόν ταχέως».ΜΙΧΣ έγραψε:... ο Θεός τον επληροφορησε ότι η Εκκλησία είναι στην Κωνσταντινούπολη και αμέσως αφου συνεβουλευθηκε άλλους έγκλειστους Πατέρες του Αγίου 'Ορους επέστρεψε στο μνημόσυνο του Πατριάρχου, παρ' ολο που τότε Πατριάρχης ήταν ο Αθηναγόρας που πολλοί είχαν διάφορους λογισμούς
….είκοσι δε και εξ Μοναχοί, oι μη μνημονεύοντες τον λατινόφρονα Iωάννην Βέκκο, μετά των οποίων και ο Καθηγούμενος, έμειναν εις την Μονήν και εισήλθον εντός του Πύργου, αναμένοντες τους εχθρούς αυτών και προσδοκώντες τους μαρτυρικούς στεφάνους. Το αποτέλεσμα: εικοσιέξ Οσιομάρτυρες Ζωγραφίται, οι ελέγξαντες τους λατινόφρονας, τον τε βασιλέα Μιχαήλ και τον Πατριάρχην Ιωάννην Βέκκον,επάνωθεν του Πύργου πυρί τελειούνται.
Μαρία αυτοί οι 26 εκάηκαν ζωντανοί για την Εκκλησία του Χριστού μας. Όταν γράφετε ανεύθυνα πράγματα, δεν έχετε φόβο Θεού μην πέση επάνω σας καμιά παιδαγωγική ράβδος;
Τον πληροφόρησε ο Θεός να μνημονεύσει τον λατινόφρονα Αθηναγόρα;
Για άκουσε την συνοδεία του :
–Γέροντα, τι είδες;
--Δεν θα σας το πω. Το θέμα τελείωσε. Θα προχωρήσουμε με τα μοναστήρια και θα μνημονεύσουμε τον Πατριάρχη.
Πετάγεται ο πατήρ Αθανάσιος:
--Εγώ δεν μνημονεύω τον Πατριάρχη. Είναι αιρετικός!
Ο Γερο-Αρσένιος, πήγε πίσω από τον Γέροντα και του λέει:
--Γέροντα, πολλοί πλανήθηκαν ακόμα και μεγάλοι Άγιοι.
–Πάτερ Αρσένιε, αυτός ο δρόμος πάει προς τα εδώ και ο άλλος πάει προς τα εκεί, όποιον θέλεις διάλεξε ή θα πειθαρχήσης ή θα πάρης τον δρόμον σου. Εγώ θα ακολουθήσω τα μοναστήρια.
–Γέροντα, εγώ δυσκολεύομαι.
–Πάτερ Αρσένιε, ένα κι΄ ένα κάνουν δύο. Πάρε δρόμο και φύγε!
Αμέσως όλοι κοκκαλώσαμε. Μόλις άκουσε έτσι ο πατήρ Αρσένιος, λέει στον Γέροντα:
--Ευλόγησον! Ευλόγησον!
Αυτά προς το παρόν. Νάσαι πάντα καλά!
==================================================================================================
Μα καλά... νομίζεις Κωνσταντίνε ότι με το να με πεις <<Αυτά προς το παρόν Νασαι πάντα καλά!>> καθάρισες... όταν ξέρεις τι σεβασμό νιώθω για τους επίγειους αγγέλους που έδωσαν το αίμα τους για την αγάπη του Χριστού μας, με την αγία τους ζωή, τη μετάνοιά τους, την ταπείνωσή τους, τις προσευχές και τις πρεσβείες τους!!!
Κωνσταντίνε... it is sooooo like the heretics! αυτό που έκανες, να βάλεις μερικά απο τα λόγια μονάχα. Και στην ιστοσελίδα σου στον Καναδά το ίδιο κάνεις, και δίνεις μισές <αλήθειες> δηλαδή παραπλανείς... κόσμο! Η μισή αλήθεια είναι ψέματα!
Δεν συμπλήρωσες το κείμενο, και το παίρνω προσωπικά αυτό. Οχι για εμένα... αλλά γιατί έναν άγιο γέροντα τον κάνεις quote... μόνο με ότι σε συμφέρει και δεν βάζεις ολόκληρο το κείμενο και παραπλανείς ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕ! κι έχεις ευθύνη τις ψυχές που σε διαβάζουν.
ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ! Κωνσταντίνε απο τον Καναδά, aka silver και σε συνιστώ το ίδιο να κάνεις κι εσύ στη σελίδα σου.
<< ...σάν πέρασε κάμποσος καιρός,
ὁ Γέροντας
μᾶς ἐκμυστηρεύτηκε τό περιεχόμενο τῆς
ὀπτασίας, πού τόν πληροφόρησε γιά τό
θέμα τοῦ ἡμερολογίου:
Προσευχόμενος εἶδε μία φωτισμένη ὡραία Ἐκκλησία,
πού εἶχε μία μικρή
ἔξοδο, ὅπου ἀπ' αὐτήν ἔβγαιναν ὅλοι.
Στήν αὐλή ὅμως μάλωναν καί φώναζε
ἕνας πιστός στόν ἄλλον:
- Ἐγώ εἶμαι σωστός!
- Ἐγώ εἶμαι σωστότερος! φώναζε ὁ
δεύτερος.
- Ἐμεῖς εἴμαστε ἡ Ἐκκλησία! φώναζε
ὁ τρίτος.
Καί μᾶς ἐξήγησε ὁ Γέροντας:
- Αὐτό φανερώνει ὅτι ναί μέν μάλωναν,
ἀλλά ἀνῆκαν στήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία.
Εἶχαν κοινό τό δόγμα καί κοινή τή Χάρη,
ἀλλά δέν εἶχαν ἐλεύθερο Πνεῦμα
καί ἁγιασμό, ὅποτε μάλωναν.
Πῶς μπορῶ νά πῶ ἐγώ τώρα, ὅτι ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶναι κακόδοξη
καί ὅτι δέν ἔχει τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ;
Νά τήν πῶ κακόδοξη γιά τό ἡμερολόγιο καί μόνον;
Καί νά πῶ ὅτι ὁ ∆εσπότης εἶναι κολασμένος;
Εἶμαι μέ τό παλιό,
ἀλλά δέν φρονῶ ὅπως φρονοῦν
οἴ ζηλωτές. >>
Πηγή: Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΙΩΣΗΦ
Ο ΗΣΥΧΑΣΤΗΣ ΚΑΙ ΣΠΗ-
ΛΑΙΩΤΗΣ (1897-1959)
Ἔκδοσις ἱερᾶς μονῆς Ἁγίου
Ἀντωνίου Ἀριζόνας USΑ 2008
(Γέροντος Ἐφραίμ Φιλοθεΐτου).
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
καταλαβαίνω ότι πρόβλημα και να υπάρχει θα το φτιάξει ο Κύριος Παναγιώτη... όταν είμαστε μέσα και εντός κανονικής Εκκλησίας, την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία,pan έγραψε:ότι και να πω αδελφή δεν καταλαβαίνεις, άστο καλύτερα.
Κι εγώ λυπάμαι...
λυπάμαι για όλα τα στραβά των ανθρώπων,
αλλά ο Κύριος κάνει κουμάντο Παναγιώτη, όχι εμείς καί τα λάθη μας...
Καλόν Παράδεισον.
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
να επανέλθουμε παρακαλώ στο θέμα μας.
χωρίς προσωπικές διαμάχες, συζήτηση κάνουμε.
Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ
Δέν ἐπέρασαν ὅμως πολλά χρόνια ἐκ τῆς τελευταίας ἀπορρίψεως τῆς Παπικῆς καινοτομίας. Τά κατάλληλα πρόσωπα εὑρέθησαν καί οἱ Δυτικοί ἔδραξαν τῆς εὐκαιρίας πού ἐχρειάζοντο. Τό 1920 ἐξέδοσε τό Πατριαρχεῖον Κων/λεως ἐγκύκλιον, ὅπως ἀρχικά προαναφέραμε, ἡ ὁποία ἀπευθύνετο πρός ὅλες τίς τοῦ Χριστοῦ Ἀνατολῆς καί Δύσεως Ἐκκλησίες, καί εἰς τήν ὁποίαν ὑπογραμμίζετο ἡ ἀνάγκη προσεγγίσεως τῶν αἱρετικῶν, ἔστω καί ἄν ἐχρειάζετο πρός τοῦτο κάποιες «ἀναγκαῖες ὑποχωρήσεις» ἐκ μέρους τῶν Ὀρθοδόξων.
Ὑπεδεικνύοντο μάλιστα καί ἕνδεκα τρόποι-ὑποχωρήσεις πρός ἐπίτευξιν αὐτῆς τῆς «φιλίας καί καλῆς διαθέσως» ἐκ τῶν ὁποίων ὡς πρῶτος ἐθεωρεῖτο ἡ παραδοχή ἑνιαίου ἡμερολογίου.
Τήν 29ην Δεκεμβρίου 1921, καθηρέθη ὁ Μελέτιος Μεταξάκης νομίμως καί κανονικῶς ὑπό τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἑλλάδος διά σωρείαν Ἐκκλησιαστικῶν παραβάσεων καί δή διά δημιουργίαν σχίσματος. Καθηρημένος ὦν ἐξελέγη καί ἐνθρονίσθη τήν 24ην/1/1922 ὡς Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κων/λεως. Ὑπό ἀριστείδην Σύνοδον τήν 23ην/2/1923 ἐπεβλήθη ὡς Μητροπολίτης Ἀθηνῶν ὁ Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, ἐκθρονισθέντος καί αὖθις τοῦ νομίμου Ἀρχιεπισκόπου Θεοκλήτου Μηνοπούλου. Μέ τίς δύο αὐτές σημαντικές ἐκκλησιαστικές θέσεις ἐξησφαλισμένες ἦτο πλέον θέμα χρόνου ἡ ὑλοποίησις τῶν μεταρρυθμιστικῶν σχεδίων καί γενικότερα τῶν Δυτικῶν ἐπιδιώξεων εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν.
Μετά τήν τοποθέτησιν τοῦ Μητροπολίτου Ἀθηνῶν Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, ὁ Μελέτιος Μεταξάκης ἐπεχείρησε τήν συγκρότησιν «Πανορθοδόξου Συνεδρίου», μέ πρῶτο θέμα τό ἡμερολογιακόν. Τό Συνέδριο αὐτό μόνο Πανορθόδοξον δέν ἦτο. Σ’ αὐτό ἔλαβαν μέρος ἕξι Ἐπίσκοποι (ὁ Μεταξάκης καί πέντε Ἐπίσκοποι τοῦ κλίματος τοῦ Πατριαρχείου Κων/λεως), ἕνας Ἀρχιμανδρίτης καί δύο λαϊκοί. Ἔτσι, τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖον Κων/λεως μονομερῶς, προέβη στό ἐξῆς ἐξωφρενικό.
Μετέτρεψε τό ἕως τότε ἀκολουθούμενο κατά τήν θείαν Λατρείαν Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον εἰς Γρηγοριο-Ἰουλιανόν. Δηλαδή ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔκτοτε θά ἀκολουθοῦσε δύο ἡμερολόγια, τό Γρηγοριανόν ὅσον ἀφορᾶ τίς ἀκίνητες ἑορτές ἐνῷ γιά τίς κινητές θά διατηρούσε τό ὑπάρχον Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον. Γιά τήν ἀκρίβεια, ἐφήρμοσε δύο ἡμερολόγια ἀντικαθιστώντας τό ἀπλό, μέ κάτι περίπλοκον. Μέ αὐτόν τόν τρόπο ὁ Μεταξάκης καί οἱ μετ’ αὐτοῦ, ἀπό τήν μίαν δῆθεν διετηροῦσαν τούς ὅρους τῆς Α΄ Οἰκουμ. Συνόδου περί τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα καί ἀπό τήν ἄλλην ἰκανοποιοῦσαν τήν φιλοδοξίαν τοῦ Πάπα.
χωρίς προσωπικές διαμάχες, συζήτηση κάνουμε.
Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΠΙΚΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ
Δέν ἐπέρασαν ὅμως πολλά χρόνια ἐκ τῆς τελευταίας ἀπορρίψεως τῆς Παπικῆς καινοτομίας. Τά κατάλληλα πρόσωπα εὑρέθησαν καί οἱ Δυτικοί ἔδραξαν τῆς εὐκαιρίας πού ἐχρειάζοντο. Τό 1920 ἐξέδοσε τό Πατριαρχεῖον Κων/λεως ἐγκύκλιον, ὅπως ἀρχικά προαναφέραμε, ἡ ὁποία ἀπευθύνετο πρός ὅλες τίς τοῦ Χριστοῦ Ἀνατολῆς καί Δύσεως Ἐκκλησίες, καί εἰς τήν ὁποίαν ὑπογραμμίζετο ἡ ἀνάγκη προσεγγίσεως τῶν αἱρετικῶν, ἔστω καί ἄν ἐχρειάζετο πρός τοῦτο κάποιες «ἀναγκαῖες ὑποχωρήσεις» ἐκ μέρους τῶν Ὀρθοδόξων.
Ὑπεδεικνύοντο μάλιστα καί ἕνδεκα τρόποι-ὑποχωρήσεις πρός ἐπίτευξιν αὐτῆς τῆς «φιλίας καί καλῆς διαθέσως» ἐκ τῶν ὁποίων ὡς πρῶτος ἐθεωρεῖτο ἡ παραδοχή ἑνιαίου ἡμερολογίου.
Τήν 29ην Δεκεμβρίου 1921, καθηρέθη ὁ Μελέτιος Μεταξάκης νομίμως καί κανονικῶς ὑπό τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἑλλάδος διά σωρείαν Ἐκκλησιαστικῶν παραβάσεων καί δή διά δημιουργίαν σχίσματος. Καθηρημένος ὦν ἐξελέγη καί ἐνθρονίσθη τήν 24ην/1/1922 ὡς Οἰκουμενικός Πατριάρχης Κων/λεως. Ὑπό ἀριστείδην Σύνοδον τήν 23ην/2/1923 ἐπεβλήθη ὡς Μητροπολίτης Ἀθηνῶν ὁ Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, ἐκθρονισθέντος καί αὖθις τοῦ νομίμου Ἀρχιεπισκόπου Θεοκλήτου Μηνοπούλου. Μέ τίς δύο αὐτές σημαντικές ἐκκλησιαστικές θέσεις ἐξησφαλισμένες ἦτο πλέον θέμα χρόνου ἡ ὑλοποίησις τῶν μεταρρυθμιστικῶν σχεδίων καί γενικότερα τῶν Δυτικῶν ἐπιδιώξεων εἰς τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν.
Μετά τήν τοποθέτησιν τοῦ Μητροπολίτου Ἀθηνῶν Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, ὁ Μελέτιος Μεταξάκης ἐπεχείρησε τήν συγκρότησιν «Πανορθοδόξου Συνεδρίου», μέ πρῶτο θέμα τό ἡμερολογιακόν. Τό Συνέδριο αὐτό μόνο Πανορθόδοξον δέν ἦτο. Σ’ αὐτό ἔλαβαν μέρος ἕξι Ἐπίσκοποι (ὁ Μεταξάκης καί πέντε Ἐπίσκοποι τοῦ κλίματος τοῦ Πατριαρχείου Κων/λεως), ἕνας Ἀρχιμανδρίτης καί δύο λαϊκοί. Ἔτσι, τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖον Κων/λεως μονομερῶς, προέβη στό ἐξῆς ἐξωφρενικό.
Μετέτρεψε τό ἕως τότε ἀκολουθούμενο κατά τήν θείαν Λατρείαν Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον εἰς Γρηγοριο-Ἰουλιανόν. Δηλαδή ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔκτοτε θά ἀκολουθοῦσε δύο ἡμερολόγια, τό Γρηγοριανόν ὅσον ἀφορᾶ τίς ἀκίνητες ἑορτές ἐνῷ γιά τίς κινητές θά διατηρούσε τό ὑπάρχον Ἰουλιανόν ἡμερολόγιον. Γιά τήν ἀκρίβεια, ἐφήρμοσε δύο ἡμερολόγια ἀντικαθιστώντας τό ἀπλό, μέ κάτι περίπλοκον. Μέ αὐτόν τόν τρόπο ὁ Μεταξάκης καί οἱ μετ’ αὐτοῦ, ἀπό τήν μίαν δῆθεν διετηροῦσαν τούς ὅρους τῆς Α΄ Οἰκουμ. Συνόδου περί τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα καί ἀπό τήν ἄλλην ἰκανοποιοῦσαν τήν φιλοδοξίαν τοῦ Πάπα.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
1583 Ιερουσαλήμ Πανορθόδοξη Σύνοδος
- Καταδίκασε εκείνους που δεν πιστεύουν πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα μόνο στην ουσία, και από τον Πατέρα και τον Υιό εκπορεύεται εν χρόνω.
- Καταδίκασε την δοξασία πως ο Κύριος Ιησούς Χριστός χρησιμοποίησε άζυμο άρτο στον Μυστικό Δείπνο.
- Καταδίκασε την πίστη στο Καθαρτήριο.
- Καταδίκασε την πίστη πως ο Πάπας -αντί του Κυρίου Ιησού Χριστού- είναι η κεφαλή της Εκκλησίας.
- Καταδίκασε την χρήση του Γρηγοριανού ημερολογίου και το νέο Πασχάλιον αυτού.
- Επανεβεβαίωσε την τήρηση των αποφάσεων της 1ης Νικαίας (325 μ.Χ.).
- Επανεβεβαίωσε ως "γνήσια μέρη τηςΑγίας Γραφής" τα εξής: Εσδρας Α' (3 βιβλία Εσδρά στην Βουλγκάτα), Θωβίτ, Ιουδίθ, τα 3 βιβλία των Μακκαβαίων, Σοφία Σολωμόντος, Σοφία Σειράχ (Εκλησιαστής), Βαρούχ, και η Επιστολή Ιερεμία.
Αυτά για την Ιστορία, να θυμούνται οι παλαιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.
- Καταδίκασε εκείνους που δεν πιστεύουν πως το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται από τον Πατέρα μόνο στην ουσία, και από τον Πατέρα και τον Υιό εκπορεύεται εν χρόνω.
- Καταδίκασε την δοξασία πως ο Κύριος Ιησούς Χριστός χρησιμοποίησε άζυμο άρτο στον Μυστικό Δείπνο.
- Καταδίκασε την πίστη στο Καθαρτήριο.
- Καταδίκασε την πίστη πως ο Πάπας -αντί του Κυρίου Ιησού Χριστού- είναι η κεφαλή της Εκκλησίας.
- Καταδίκασε την χρήση του Γρηγοριανού ημερολογίου και το νέο Πασχάλιον αυτού.
- Επανεβεβαίωσε την τήρηση των αποφάσεων της 1ης Νικαίας (325 μ.Χ.).
- Επανεβεβαίωσε ως "γνήσια μέρη τηςΑγίας Γραφής" τα εξής: Εσδρας Α' (3 βιβλία Εσδρά στην Βουλγκάτα), Θωβίτ, Ιουδίθ, τα 3 βιβλία των Μακκαβαίων, Σοφία Σολωμόντος, Σοφία Σειράχ (Εκλησιαστής), Βαρούχ, και η Επιστολή Ιερεμία.
Αυτά για την Ιστορία, να θυμούνται οι παλαιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστή...
Όταν άλλαξε το ημερολόγιον και η Εκκλησία ακολούθησε το νέον ημερολόγιον, το Άγιον Όρος, ένεκα της παραδόσεως διετήρησε την χρήσιν του παλαιού ημερολογίου, χωρίς να διακόψη την επικοινωνίαν και εξάρτησίν του από το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως.
Μερικοί αγιορείτες μοναχοί, αυτοτιτλοφορούμενοι ''ζηλωτές'', εξ αιτίας της αλλαγής του ημερολογίου διέκοψαν την πνευματικήν επικοινωνίαν τους με το Πατριαρχείον και το υπόλοιπο Άγιο Όρος. Δεν συμμετείχον εις τα Λειτουργίας, τας πανηγύρεις, ούτε και επικοινωνούσαν με τους υπόλοιπους πατέρας.
Ο Γέροντας Ιωσήφ ελυπείτο πολύ δι' αυτήν την κατάστασιν. Προσπίπτει με δάκρυα και πόνον ψυχής και ικετεύει τον Άγιον Θεόν λέγοντας:
"Ημάρτομεν, ηνομήσαμεν ενώπιόν Σου και προδίδομεν το πανάγιόν Σου θέλημα και δικαίως μας παρέβλεψες ίνα ακαταστατούμεν και να πλανώμεθα του φωτός της αληθείας Σου. Ηγνοήσαμεν το στερέωμα της αληθείας, την ακράδαντον και αταλάντευτόν Σου Εκκλησίαν, το πανάγιον Σώμα, όπου μεθ' ημών ίδρυσας τη ιδία Σου παρουσία και παρεδόθημεν εις συμπεράσματα ανθρωπίνων σκέψεων και διαλογισμών. Μνήσθητι, Πανάγαθε, των οικτιρμών Σου και τα ελέη Σου, ότι από του αιώνος και έως του αιώνος εισίν''.
Με πολύ πόνον έκρουε την θύραν του θείου ελέους και ο Πανάγαθος Θεός δεν παρέβλεψε την ταπεινήν δέησίν του.
Εις την έντονην αυτήν προσευχήν, διηγείται ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ, με επήρε ο ύπνος. Τότε βρέθηκα ξαφνικά μόνος μου επάνω εις ένα μικρό κομμάτι του Αγίου Όρους, μέσα εις την θάλασσαν, που ταλαντευόταν από στιγμή σε στιγμή να βυθισθή.
Τρόμαξα και σκέφτηκα, ότι αφού αυτό αποκόπηκε από το σύνολον και ταλαντεύεται, σε λίγο θα βυθισθή και εγώ θα χαθώ. Τότε με ένα δυνατόν πήδημα βρέθηκα εις το σταθερόν μέρος του βουνού. Πράγματι, το μικρόν κομμάτι του βράχου που ευρισκόμουν, το κατέπιε η θάλασσα και εγώ εδόξασα τον Άγιον Θεόν, που με έσωσεν από τον όλεθρον!
Αμέσως συνέδεσα το όνειρον με το θέμα που με απασχολούσε και παρακαλούσα Τον Κύριον, ώστε να μη με αφήσει να πλανηθώ εις την κρίσιν μου''. Τότε άκουσε θεία φωνή να του λέγη:''Η Εκκλησία ευρίσκεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως''.
Όταν επέστρεψαν με τους υπολοίπους Αγιορείτες Πατέρες, με την υπόδειξιν του Γέροντος Ιωσήφ και άφησαν τους ζηλωτάς, τότε εγνώρισαν έμπρακτα την δύναμιν της θείας Χάριτος εις τα Μυστήρια που ετελούσαν.
Ο παπαΕφραίμ ο Κατουνακιώτηςέβλεπε πάντοτε την θείαν Χάριν εις την Θείαν Λειτουργίαν να καθαγιάζει τα Τίμια Δώρα, σε Σώμα και Αίμα του Χριστού.
Όσον διάστημα ήταν με τους ζηλωτές έβλεπε κάτι ως κάλυμμα μπροστά του, το οποίον τον εμπόδιζε να βλέπει ευκρινώς την θείαν Χάριν. Το κάλυμμα αυτό, απομακρύνθηκε όταν επανήλθεν εις την ζώσαν Εκκλησίαν.
(Πνευματικαί εμπειρίαι Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ)
Έκδοσις ''ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ'' 2005. (σελ. 200).
Όταν άλλαξε το ημερολόγιον και η Εκκλησία ακολούθησε το νέον ημερολόγιον, το Άγιον Όρος, ένεκα της παραδόσεως διετήρησε την χρήσιν του παλαιού ημερολογίου, χωρίς να διακόψη την επικοινωνίαν και εξάρτησίν του από το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως.
Μερικοί αγιορείτες μοναχοί, αυτοτιτλοφορούμενοι ''ζηλωτές'', εξ αιτίας της αλλαγής του ημερολογίου διέκοψαν την πνευματικήν επικοινωνίαν τους με το Πατριαρχείον και το υπόλοιπο Άγιο Όρος. Δεν συμμετείχον εις τα Λειτουργίας, τας πανηγύρεις, ούτε και επικοινωνούσαν με τους υπόλοιπους πατέρας.
Ο Γέροντας Ιωσήφ ελυπείτο πολύ δι' αυτήν την κατάστασιν. Προσπίπτει με δάκρυα και πόνον ψυχής και ικετεύει τον Άγιον Θεόν λέγοντας:
"Ημάρτομεν, ηνομήσαμεν ενώπιόν Σου και προδίδομεν το πανάγιόν Σου θέλημα και δικαίως μας παρέβλεψες ίνα ακαταστατούμεν και να πλανώμεθα του φωτός της αληθείας Σου. Ηγνοήσαμεν το στερέωμα της αληθείας, την ακράδαντον και αταλάντευτόν Σου Εκκλησίαν, το πανάγιον Σώμα, όπου μεθ' ημών ίδρυσας τη ιδία Σου παρουσία και παρεδόθημεν εις συμπεράσματα ανθρωπίνων σκέψεων και διαλογισμών. Μνήσθητι, Πανάγαθε, των οικτιρμών Σου και τα ελέη Σου, ότι από του αιώνος και έως του αιώνος εισίν''.
Με πολύ πόνον έκρουε την θύραν του θείου ελέους και ο Πανάγαθος Θεός δεν παρέβλεψε την ταπεινήν δέησίν του.
Εις την έντονην αυτήν προσευχήν, διηγείται ο μακάριος Γέροντας Ιωσήφ, με επήρε ο ύπνος. Τότε βρέθηκα ξαφνικά μόνος μου επάνω εις ένα μικρό κομμάτι του Αγίου Όρους, μέσα εις την θάλασσαν, που ταλαντευόταν από στιγμή σε στιγμή να βυθισθή.
Τρόμαξα και σκέφτηκα, ότι αφού αυτό αποκόπηκε από το σύνολον και ταλαντεύεται, σε λίγο θα βυθισθή και εγώ θα χαθώ. Τότε με ένα δυνατόν πήδημα βρέθηκα εις το σταθερόν μέρος του βουνού. Πράγματι, το μικρόν κομμάτι του βράχου που ευρισκόμουν, το κατέπιε η θάλασσα και εγώ εδόξασα τον Άγιον Θεόν, που με έσωσεν από τον όλεθρον!
Αμέσως συνέδεσα το όνειρον με το θέμα που με απασχολούσε και παρακαλούσα Τον Κύριον, ώστε να μη με αφήσει να πλανηθώ εις την κρίσιν μου''. Τότε άκουσε θεία φωνή να του λέγη:''Η Εκκλησία ευρίσκεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως''.
Όταν επέστρεψαν με τους υπολοίπους Αγιορείτες Πατέρες, με την υπόδειξιν του Γέροντος Ιωσήφ και άφησαν τους ζηλωτάς, τότε εγνώρισαν έμπρακτα την δύναμιν της θείας Χάριτος εις τα Μυστήρια που ετελούσαν.
Ο παπαΕφραίμ ο Κατουνακιώτηςέβλεπε πάντοτε την θείαν Χάριν εις την Θείαν Λειτουργίαν να καθαγιάζει τα Τίμια Δώρα, σε Σώμα και Αίμα του Χριστού.
Όσον διάστημα ήταν με τους ζηλωτές έβλεπε κάτι ως κάλυμμα μπροστά του, το οποίον τον εμπόδιζε να βλέπει ευκρινώς την θείαν Χάριν. Το κάλυμμα αυτό, απομακρύνθηκε όταν επανήλθεν εις την ζώσαν Εκκλησίαν.
(Πνευματικαί εμπειρίαι Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού - ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΑΡΑΚΑΛΛΟΥ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ)
Έκδοσις ''ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ'' 2005. (σελ. 200).
+Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3145
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
- Επικοινωνία:
Re: Σχετικά με τον παλαιοημερολογίτικο Ζηλωτισμό
ΜΙΧΣ έγραψε: Δεν συμπλήρωσες το κείμενο, και το παίρνω προσωπικά αυτό. Οχι για εμένα... αλλά γιατί έναν άγιο γέροντα τον κάνεις quote... μόνο με ότι σε συμφέρει και δεν βάζεις ολόκληρο το κείμενο και παραπλανείς ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕ! κι έχεις ευθύνη τις ψυχές που σε διαβάζουν.
Μαρία θα σου συνιστούσα να προσέχεις τι γράφεις. Δεν πλανώ εγώ, διότι ό,τι γράφω είναι όλα των Πατέρων της Ορθοδοξίας μας. Εσύ δεν γνωρίζεις την διαχρονική διδασκαλία της Εκκλησίας μας. Με αυτά που γράφεις, προσβάλεις χωρίς να το καταλαβαίνεις τον Κύριό μας την Κυρία Θεοτόκο μας και τους Αγίους της Ορθοδοξίας μας.
1). Εάν βάλω όλο το κείμενο θα γίνει αυτό που έγραψε ο Ιωάννης στον Παναγιώτη : Παναγιώτη δεν διάβασα καθόλου από το μεγάλο κείμενο που ανέβασες!!!
2). Ποια είσαι εσύ που αποφασίζεις, χωρίς Βιβλικές ή Πατερικές αποδείξεις ότι ο Γέροντας Αρσένιος (μια ολόκληρη ζωή μαζί-- από την αρχή στο Άγιο Όρος έως τον θάνατο του Γέροντα Ιωσήφ), ότι--επαναλαμβάνω--ο Γέροντας Αρσένιος επλανήθη και όχι ο Γέροντας Ιωσήφ;;;
Επιπόλαια, θα μπορούσες να κάνεις την ιδία ερώτηση για μένα. Όμως εγώ δεν έκρινα ότι επλανήθη. Ο Γέροντας Αρσένιος, και όλη η Συνοδεία του! Φυσικά αυτό δεν λέει και πολλά. Τι είναι λοιπόν αυτό που λέει πολλά; Η Αγία Γραφή, η Κυρία Θεοτόκος και όλοι οι Άγιοι Πατέρες της Ορθοδοξίας τους οποίους --απερίσκεπτα--προσβάλεις και ασεβείς!
Ερώτηση: Ο Αθηναγόρας ήταν --εκτός των άλλων--λατινόφρονας;;; Βαβαίως και ήταν.
Οι 26 Οσιομάρτυρες της Ι.Μονής Ζωγράφου, δεν κάηκαν ζωντανοί, διότι δεν δέχθηκαν να πουν μια λέξη μόνο; Δηλαδή να μνημονεύουν τον λατινόφρονα Πατριάρχη; Βεβαίως γι΄ αυτό κάηκαν ζωντανοί με την διαβεβαίωση της Κυρίας Θεοτόκου για την θριαμβευτική είσοδό τους στην Βασιλεία του Υιού Της!!
3). Επαναλαμβάνω: Δεν σου φτάνει--αφού δεν γνωρίζεις την Ορθόδοξη διδασκαλία του Μ. Φωτίου, του Άγ, Γρηγορίου του Παλαμά που πότισε με τόσες θυσίες επί 20 χρόνια το Άγιο Όρος, του Αγ. Μάρκου του Ευγενικού, κλπ-- επαναλαμβάνω, δεν σου φθάνει η εντολή της Κυρίας Θεοτόκου, ότι οποιος μνημονεύει λατινόφρονα είναι εχθρός Της και του Υιού Της;;
Αυτά που ανεβάζει η ιστοσελίδα της "ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΦΩΝΗΣ" είναι όλα του αγωνιστή πρωτοπρεσβύτερου π. Θεοδώρου Ζήση, του επίσης αγωνιστή Σεβ. Μητρ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ, του Γόρτυνος κ. Ιερεμία, του Αιτωλίας κ. Κοσμά, και των άλλων αγίων της Εκκλησίας μας. ΟΛΑ ΟΡΘΟΔΟΞΑ, διότι σύντομα θα συναντήσω τον Κριτή μου!
Πρόσεχε λοιπόν για την σωτηρία του εαυτού σου, και άσε τον Παναγιώτη, και τον Σίλβερ.....
τί δὲ βλέπεις τὸ κάρφος τὸ ἐν τῷ ὀφθαλμῷ τοῦ ἀδελφοῦ σου, τὴν δὲ ἐν τῷ σῷ ὀφθαλμῷ δοκὸν οὐ κατανοεῖς;
===========================================================================================================