Καλησπέρα!
Λίγο καθυστερημένα, αλλά για να ελαφρύνουμε λίγο το κλίμα, ας κάνουμε ένα καλό λογισμό διαβάζοντας ένα απλό και μεστό κείμενο για τα Χριστούγεννα που μας πέρασαν, γραμμένο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Στις Μητροπόλεις της Β.Ελλάδος, όπως και κάθε χρόνο άλλωστε, διαβάστηκε το κείμενο την ημέρα ή το βράδυ των Χριστουγέννων, οπότε είναι ευκαιρία να διαβαστεί και από όλους όσους δεν είχαν την ευκαιρία να το ακούσουν στους Ι.Ναούς της υπόλοιπης χώρας.
Το κείμενο αυτούσιο στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www.ec-patr.gr/docdisplay.php?la ... 744&tla=gr
Καλή και Ευλογημένη Χρονιά σε όλους
Πατριαρχική Απόδειξις επί τοις Χριστουγέννοις 2006
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 444
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 19, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα
Αγαπητοί φίλοι, prentzaeleni, giorgosduess, garoufalakis και συγχωρέστε με, ξεχνώ κάποιους άλλους από Αυστραλία και Ευρώπη, επειδή το κείμενο είναι επίσης μεταφρασμένο στην Αγγλική, Γαλλική και Γερμανική γλώσσα, μπορείτε να το εκτυπώσετε και να το δώσετε σε κάποιους φίλους σας, οι οποίοι ενδεχομένως να έχουν την καλή διάθεση να το διαβάσουν...
Ευχαριστώ
Ευχαριστώ
Αφού ο Πατριάρχης κατασκανδάλισε τον κόσμο στις 30 Νοεμβρίου, μετά από λίγες μέρες έβγαλε και ένα ψυχωφελές μηνυματάκι για τη θρησκευόμενη πλέμπα. Right? Βοήθειά μας!
Λέω να το στείλω στα αγγλικά στον φίλο μου τον Justin από την Καλιφόρνια, προσήλυτο στην Ορθοδοξία και πρώην Ρ/καθολικό, ο οποίος μου έστειλε ένα mail εξοργισμένος για τα καμώματα του Σεπτού Προκαθημένου. Να το διαβάσει το παιδί να καταλάβει ότι ο κ. Βαρθολομαίος είναι και έτσι και γιουβέτσι.
Λέω να το στείλω στα αγγλικά στον φίλο μου τον Justin από την Καλιφόρνια, προσήλυτο στην Ορθοδοξία και πρώην Ρ/καθολικό, ο οποίος μου έστειλε ένα mail εξοργισμένος για τα καμώματα του Σεπτού Προκαθημένου. Να το διαβάσει το παιδί να καταλάβει ότι ο κ. Βαρθολομαίος είναι και έτσι και γιουβέτσι.
Re: Πατριαρχική Απόδειξις επί τοις Χριστουγέννοις 2006
Φαντάζομαι ότι ο κόσμος που το άκουσε κατανύχθηκε κάργα. Οπότε ευκαιρία να κατανυχθούμε και εμείς...Yunan έγραψε:Καλησπέρα!
Στις Μητροπόλεις της Β.Ελλάδος, όπως και κάθε χρόνο άλλωστε, διαβάστηκε το κείμενο την ημέρα ή το βράδυ των Χριστουγέννων, οπότε είναι ευκαιρία να διαβαστεί και από όλους όσους δεν είχαν την ευκαιρία να το ακούσουν στους Ι.Ναούς της υπόλοιπης χώρας.
Καλή και Ευλογημένη Χρονιά σε όλους
Σόρρυ φίλε Yunan (επί τη ευκαιρία, προσωπικά απεχθάνομαι να με λένε Yunan, το αφήνω αυτό για τους "φίλους" μας τους Τούρκους, εγώ είμαι Ρωμιός και Αρβανίτης, που έλεγε ο μακαρίτης ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας), καλό λογισμό με τον κ. Βαρθολομαίο μετά από όσα έκανε, δεν μπορώ να κάνω. Δεν μου βγαίνει ρε φίλε. Μας κοροϊδεύει αυτός με τα δήθεν ορθοδοξοπατερικά του χριστουγεννιάτικα και πρωτοχρονιάτικα και πρωταπριλιάτικα μηνυματάκια , νομίζοντας ότι ρίχνει στάχτη στα μάτια, τον κοροϊδεύω και εγώ. Κάποτε τον δικαιολογούσα, τώρα όχι, το φτηνό σήριαλ "Σεπτόν Κέντρον της Ορθοδοξίας φυλάσσει Θερμοπύλας" έλαβε τέλος. Γιουσουφάκι για τους Φαναριώτες δεν γίνομαι.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 444
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 19, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα
Καλησπέρα φίλε Yiavi,
Είναι βέβαιο εν Χριστώ αδερφέ μου ότι με οποιοδήποτε κείμενο, θεολογικό ή μη, κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα από τη μόρφωσή του, μπορεί να αισθανθεί απέχθεια, κάποιος άλλος το ίδιο κείμενο μπορεί να τον συνεπάρει και κάποιος τρίτος να το δεχθεί ουδέτερα ή αδιάφορα. Προσωπικά δεν γνωρίζω πως το εξέλαβαν οι πιστοί αδερφοί μας μέσα στις εκκλησιές την ημέρα των Χριστουγέννων. Οπότε είναι υποκειμενικό, και μπορείς να το σχολιάσεις όπως εσύ επιθυμείς.
Το Yunan στην Τουρκία το χρησιμοποιούν για τους «γηγενείς-Ελλαδίτες» και το Rum για τους Μικρασιάτες Ρωμηούς. Τέτοια είναι και η δική μου καταγωγή. Μικρασιάτικη, Ρωμέικη και είμαι πολύ περήφανος γι’αυτήν.
Επέλεξα να χρησιμοποιώ αυτό το ψευδώνυμο, αυτοσαρκαστικά και με θλίψη, για την «επιτυχία» των φωταδιστών, γηγενών και ξένων, που συρρίκνωσαν τον Ελληνισμό, έναν μεγαλειώδη πολιτισμό, σε Βαλκανική επαρχία.
Αφήνω ασχολίαστο το εάν το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει εκδώσει ποτέ πρωταπριλιάτικο κείμενο, ή για το εάν ζήτησε από κανένα να γίνει γιουσουφάκι του όπως έγραψες.
Έχεις βέβαια κάθε δικαίωμα να πιστεύεις πως ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε κοροιδεύει και οπωσδήποτε έχεις το δικαίωμα να τον κοροιδεύεις και εσύ, αυτόν και οποιονδήποτε άλλο, ανεξάρτητα από το εάν τον γνωρίζεις ή όχι, από το εάν έχεις κουβεντιάσει μαζί του, εάν έχεις βιώσει θετικά, αρνητικά ή ουδέτερα συναισθήματα για αυτόν, είτε ως πρόσωπο, είτε ως θεσμό.
Θέλω να πιστεύω πως μου αναγνωρίζεις και σε μένα το δικαίωμα να έχω μία άλλη άποψη γι’αυτόν από προσωπικά βιώματα, πολύ θετική, και το δικαίωμα να τον σέβομαι και ως άνθρωπο και ως θεσμό.
Την Σύνοδο δεν μπορούμε να την αντικαταστήσουμε, μπορούμε να την ανατρέψουμε, αλλά αυτό συνήθως φέρνει βαθύτατες πληγές.
Μπορούμε ακόμη να φτιάξουμε και μια δική μας Σύνοδο, αλλά τότε θα έχουμε μείνει εκτός του Σώματος της Εκκλησίας…
Εύχομαι και προσεύχομαι από την καρδιά μου να μην μείνει εκτός Εκκλησίας κανείς.
Με ειλικρινούς χαιρετισμούς
ένας Ρωμηός και Μικρασιάτης
Είναι βέβαιο εν Χριστώ αδερφέ μου ότι με οποιοδήποτε κείμενο, θεολογικό ή μη, κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα από τη μόρφωσή του, μπορεί να αισθανθεί απέχθεια, κάποιος άλλος το ίδιο κείμενο μπορεί να τον συνεπάρει και κάποιος τρίτος να το δεχθεί ουδέτερα ή αδιάφορα. Προσωπικά δεν γνωρίζω πως το εξέλαβαν οι πιστοί αδερφοί μας μέσα στις εκκλησιές την ημέρα των Χριστουγέννων. Οπότε είναι υποκειμενικό, και μπορείς να το σχολιάσεις όπως εσύ επιθυμείς.
Το Yunan στην Τουρκία το χρησιμοποιούν για τους «γηγενείς-Ελλαδίτες» και το Rum για τους Μικρασιάτες Ρωμηούς. Τέτοια είναι και η δική μου καταγωγή. Μικρασιάτικη, Ρωμέικη και είμαι πολύ περήφανος γι’αυτήν.
Επέλεξα να χρησιμοποιώ αυτό το ψευδώνυμο, αυτοσαρκαστικά και με θλίψη, για την «επιτυχία» των φωταδιστών, γηγενών και ξένων, που συρρίκνωσαν τον Ελληνισμό, έναν μεγαλειώδη πολιτισμό, σε Βαλκανική επαρχία.
Αφήνω ασχολίαστο το εάν το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει εκδώσει ποτέ πρωταπριλιάτικο κείμενο, ή για το εάν ζήτησε από κανένα να γίνει γιουσουφάκι του όπως έγραψες.
Έχεις βέβαια κάθε δικαίωμα να πιστεύεις πως ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε κοροιδεύει και οπωσδήποτε έχεις το δικαίωμα να τον κοροιδεύεις και εσύ, αυτόν και οποιονδήποτε άλλο, ανεξάρτητα από το εάν τον γνωρίζεις ή όχι, από το εάν έχεις κουβεντιάσει μαζί του, εάν έχεις βιώσει θετικά, αρνητικά ή ουδέτερα συναισθήματα για αυτόν, είτε ως πρόσωπο, είτε ως θεσμό.
Θέλω να πιστεύω πως μου αναγνωρίζεις και σε μένα το δικαίωμα να έχω μία άλλη άποψη γι’αυτόν από προσωπικά βιώματα, πολύ θετική, και το δικαίωμα να τον σέβομαι και ως άνθρωπο και ως θεσμό.
Την Σύνοδο δεν μπορούμε να την αντικαταστήσουμε, μπορούμε να την ανατρέψουμε, αλλά αυτό συνήθως φέρνει βαθύτατες πληγές.
Μπορούμε ακόμη να φτιάξουμε και μια δική μας Σύνοδο, αλλά τότε θα έχουμε μείνει εκτός του Σώματος της Εκκλησίας…
Εύχομαι και προσεύχομαι από την καρδιά μου να μην μείνει εκτός Εκκλησίας κανείς.
Με ειλικρινούς χαιρετισμούς
ένας Ρωμηός και Μικρασιάτης
Δεν νομίζω ότι μίλησα ποτέ για αντι-σύνοδο, τύπου παλαιοημερολογιτών. Απλά αρνούμαι να ταυτίσω το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως αυτό έχει καταντήσει τώρα, με την Εκκλησία του Χριστού. Ο οικουμενιστικός κατήφορος του θεσμού του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στη συνείδηση πάρα πολλών Ορθόδοξων Χριστιανών, δεν του επιτρέπει να θεωρείται αυθεντικός εκφραστής της Ορθόδοξης παράδοσης. Εκτός και αν αντιπαρερχόμαστε τις λειτουργικές συμπροσευχές, την διακήρυξη περί "Αδελφών Εκκλησιών", την αναγνώριση του βαπτίσματος των Λουθηρανών και τόσα άλλα (αρκούμαι σε όσα προώθησε ο νυν αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Νέας Ρώμης, τον οποίο μπορείς ελεύθερα φυσικά να θαυμάζεις και να ακολουθείς).Yunan έγραψε:Καλησπέρα φίλε Yiavi,
Την Σύνοδο δεν μπορούμε να την αντικαταστήσουμε, μπορούμε να την ανατρέψουμε, αλλά αυτό συνήθως φέρνει βαθύτατες πληγές.
Μπορούμε ακόμη να φτιάξουμε και μια δική μας Σύνοδο, αλλά τότε θα έχουμε μείνει εκτός του Σώματος της Εκκλησίας…
Προσωπικά, μένω και θα μείνω όσο ζω σε κοινωνία με την Εκκλησία του Χριστού και αρνούμαι την ταύτισή Της με συγκεκριμένα πρόσωπα, που κρίμασι οις οίδε Κύριος βρέθηκε να Την ποιμαίνουν...
Όσο για τα γιουσουφάκια, φυσικά εννοώ τους διάφορους μεγαλόσχημους ή wannabe μεγαλόσχημους, που λιβανίζουν ευκαίρως-ακαίρως το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τον νυν προκαθήμενό του. Ο οποίος φαίνεται άλλωστε να το επιδιώκει, νομίζοντας ότι έτσι προσδίδει αίγλη στον θεσμό.
Λυπούμαι βαθύτατα γιατί όταν είχε εκλεγεί ο νυν Πατριάρχης είχα ελπίσει σε κάτι ουσιαστικότερο. Φαίνεται όμως πως το σαράκι του Μελέτιου Μεταξάκη και του Αθηναγόρα έχει διαβρώσει τα πάντα στο Φανάρι. Το δέντρο έχει σαπίσει εδώ και καιρό, το έδαφος πάνω στο οποίο φύεται έχει διαβρωθεί και οι καρποί είναι ανάλογης ποιότητας...Finis Vitae, λοιπόν, μετά από τόσους αιώνες; Ποιός το ξέρει;
Η Εκκλησία του Χριστού είναι άκτιστη και θα υπάρχει έως της συντελείας των αιώνων. Η Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως είναι ένας καιρικός θεσμός, στην πραγματικότητα μία τοπική Εκκλησία, που κανείς δεν γνωρίζει αν θέλει ο Θεός να εξακολουθεί να υπάρχει ή όχι. Οι Επτά Λυχνίες της Αποκάλυψης, οι αρχαίες Εκκλησίες της Μικράς Ασίας, χάθηκαν. Οι Εκκλησίες της Βόρειας Αφρικής χάθηκαν. Οι Εκκλησίες της Αραβικής Χερσονήσου χάθηκαν. Η Εκκλησία της Περσίας, που γέννησε τόσους μάρτυρες, χάθηκε. Το μέλλον άδηλο λοιπόν και είναι στα χέρια του Θεού.