Αγαπητέ μου φίλε δεν ξέρω που οφείλοναται οι χαρακτηρισμοί στο πρόσωπο του μακαριστού Χαλκηδόνος κυρού-Μελίτωνα, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι οι ομιλίες και τα κηρύγματά του αποτελούν επιλεγόμενο (ή αποτελούσαν δεν ξερω τι γίνεται τώρα) της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Ομιλίες θεολογικότατες, δήλωναν τον εκκλησιαστικό τρόπο ζωής και ήταν βαθύτατα βιωματικές και με πολύ ευαισθησία. Από μιά συνάντηση Βαρθολομαίοιυ-πάπα μη γίνουμε σαν τον Νοβατιανό που του την βάρεσε (για τους δικούς του λόγους αυτός) και διαχώριζε τον κοσμάκι σε "Καθαρούς" και "Ακάθαρτους"!YiaVi έγραψε:Ας το δούμε το θέμα κοινωνιολογικά και ψυχολογικά (αν και ο π. Αντώνιος είναι αρμοδιότερος):
Όταν 1. έχεις μεγαλώσει μέσα στην αυταρχικότατη τουρκική κοινωνία
2. όταν είσαι μέλον μιας καταπιεσμένης εθνικής μειονότητας, της οποίας τα μέλη, επιπλέον, έχουν μάθει να θεωρούν εαυτούς ανώτερους από τους εν Ελλάδι Έλληνες
και 3. όταν ακόμη από τα νεανικά σου χρόνια βρίσκεσαι μέσα σε ένα περιβάλλον από δεσποτάδες και άγαμους κληρικούς (το τονίζω αυτό: όχι μοναχούς), με δεσπόζοντα τον μακαρίτη μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα Χατζή,
και 4. άμα τό' χεις και στο αίμα σου,
είναι δυνατόν να μην γίνεις αυταρχικός και εξουσιαστής;
Είπαμε: Αν δεν μπορείς να σε σέβονται, κάνε τουλάχιστον να σε φοβούνται.
Πώς θα απαλλαγούμε από την εμμονή του Οικουμενισμού;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 159
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 21, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
1.Και μπορεί να μας αναπαύει ένας τέτοιος ταγός;YiaVi έγραψε:Ας το δούμε το θέμα κοινωνιολογικά και ψυχολογικά (αν και ο π. Αντώνιος είναι αρμοδιότερος):
Όταν 1. έχεις μεγαλώσει μέσα στην αυταρχικότατη τουρκική κοινωνία
2. όταν είσαι μέλον μιας καταπιεσμένης εθνικής μειονότητας, της οποίας τα μέλη, επιπλέον, έχουν μάθει να θεωρούν εαυτούς ανώτερους από τους εν Ελλάδι Έλληνες
και 3. όταν ακόμη από τα νεανικά σου χρόνια βρίσκεσαι μέσα σε ένα περιβάλλον από δεσποτάδες και άγαμους κληρικούς (το τονίζω αυτό: όχι μοναχούς), με δεσπόζοντα τον μακαρίτη μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα Χατζή,
και 4. άμα τό' χεις και στο αίμα σου,
είναι δυνατόν να μην γίνεις αυταρχικός και εξουσιαστής;
Είπαμε: Αν δεν μπορείς να σε σέβονται, κάνε τουλάχιστον να σε φοβούνται.
2.Και τι φταίω εγώ να πληρώνω τα τραυματικά βιώματα του καθενός;
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3872
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 26, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: http://clubs.pathfinder.gr/seraphim
- Επικοινωνία:
Αδελφέ Μιχάλη...απλά εξέφρασα μια απορία υπό τύπον διαποίστωσης. Τον άνθρωπο τον γνωρίζω από τα γραπτά του κηρύγματα οπότε μου έδωσαν μια άλλη εικόνα!Misha έγραψε:αδελφέ μου Παναγιώτη...για τον συχωρεμένο τον Μελίτωνα...αστο καλυτερα...
μπροστά του ο μακαριστός Σεραφείμ ήταν "ασκητων λαμπρότης και οσίων κλέος".....
Δεν υπαινίχθηκα τίποτα για καθαρούς και ακάθαρτους σε σχέση με τον μακαρίτη τον Χαλκηδόνος Μελίτωνα. Σε αυτό είμαι ξεκάθαρος. Αυτά δεν με ενδιαφέρουν.parikos_ έγραψε:Αγαπητέ μου φίλε δεν ξέρω που οφείλοναται οι χαρακτηρισμοί στο πρόσωπο του μακαριστού Χαλκηδόνος κυρού-Μελίτωνα, αλλά αυτό που ξέρω είναι ότι οι ομιλίες και τα κηρύγματά του αποτελούν επιλεγόμενο (ή αποτελούσαν δεν ξερω τι γίνεται τώρα) της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. Ομιλίες θεολογικότατες, δήλωναν τον εκκλησιαστικό τρόπο ζωής και ήταν βαθύτατα βιωματικές και με πολύ ευαισθησία. Από μιά συνάντηση Βαρθολομαίοιυ-πάπα μη γίνουμε σαν τον Νοβατιανό που του την βάρεσε (για τους δικούς του λόγους αυτός) και διαχώριζε τον κοσμάκι σε "Καθαρούς" και "Ακάθαρτους"!YiaVi έγραψε:Ας το δούμε το θέμα κοινωνιολογικά και ψυχολογικά (αν και ο π. Αντώνιος είναι αρμοδιότερος):
Όταν 1. έχεις μεγαλώσει μέσα στην αυταρχικότατη τουρκική κοινωνία
2. όταν είσαι μέλον μιας καταπιεσμένης εθνικής μειονότητας, της οποίας τα μέλη, επιπλέον, έχουν μάθει να θεωρούν εαυτούς ανώτερους από τους εν Ελλάδι Έλληνες
και 3. όταν ακόμη από τα νεανικά σου χρόνια βρίσκεσαι μέσα σε ένα περιβάλλον από δεσποτάδες και άγαμους κληρικούς (το τονίζω αυτό: όχι μοναχούς), με δεσπόζοντα τον μακαρίτη μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα Χατζή,
και 4. άμα τό' χεις και στο αίμα σου,
είναι δυνατόν να μην γίνεις αυταρχικός και εξουσιαστής;
Είπαμε: Αν δεν μπορείς να σε σέβονται, κάνε τουλάχιστον να σε φοβούνται.
Ο λόγος του Μελίτωνος ήταν όντως γλαφυρός, ποιητικός και θεολογικός, όχι ηθικολογικός. Τώρα, για το αν ήταν ορθόδοξα θεολογικός, δηλαδή αγιοπατερικός, αυτό είναι άλλο πράγμα...Ο καθένας, ανάλογα με τα κριτήριά του, μπορεί να το κρίνει.
Διότι, πρέπει να υπενθυμίσω (αν και δεν είμαι θεολόγος) ότι ο όρος "θεολογία" δεν είναι χριστιανικός. Απαντά για πρώτη φορά στην Πολιτεία του Πλάτωνος. Θεολογία είναι ο λόγος περί του Θεού ή περί του θείου γενικότερα. Υπάρχει επομένως ο ορθόδοξος θεολόγος, ο αληθής θεολόγος, κατά τους Πατέρες, υπάρχει και ο μη ορθόδοξος θεολόγος.
Εν πάση περιπτώσει, ο μακαρίτης Χαλκηδόνος Μελίτων, λόγω και της έντονης εμπλοκής του στην οικουμενιστική κίνηση, είναι ένα πρόσωπο άκρως αμφιλεγόμενο.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος YiaVi την Δευ Ιαν 15, 2007 8:33 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Καλημέρα σε όλους και καλή Βδομάδα
Μια καινούργια ΑΡΧΗ:
Καλησπέρα
Θα διατυπώσω εδώ την άποψή μου για τη διαχείρηση του θέματος του σχετικούμε το διάλογο Ορθοδόξων με τους ετεροδόξους.
Ο Νίκος (Agiooros) στη συνάντηση που είχαμε χθες προβληματίστηκε με τον σκανδαλισμό που γινεται από την συνεχή αναφορά σε "αιρετικό" Πατριάρχη, αρχιεπίσκοπο , επισκόπους κλπ. κλπ. Μια λύση που έχει προτείνει ο Άγγελος να γίνεται η συζήτηση στο κλειστό Forum μελών δεν φαίνεται να εφαρμόζεται αυτοπροαιρέτως. Γι αυτό θα προτείνω την παρακάτω λύση και ας διατυπωθούν γνώμες επί αυτού:
Να παραμείνουν ανοικτές μόνο δύο συζητήσεις με το παραπάνω θέμα.
1) ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ
2) ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του π. Ιουστίνου Πόποβιτς
Όλες οι συζητήσεις να μεταφέρονται με ευθύνη των Διαχειριστών στην 1η συζήτηση. Ενώ στη 2η θα γίνονται αναφορές και σχόλια στα αποσπάσματα του βιβλίου του π. Ιουστίνου Πόποβιτς που θα δημοσιεύονται.
ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ;
Θα περιμένω απάντηση από τους Διαχειριστές πρώτον και μετά από τους άλλους .............................................. Οι υπόλοιποι αγνόησαν ουσιαστικά την ερώτηση και προτίμησαν τους έντονους διαξιφισμούς και χωρίς παραξήγηση τις κοκορομαχίες.....
Νίκο:...............................................
Άγγελε:.............................................
Χρήστο:.....................................................
Το κάνω να διευκολύνω το Γενικό Συντονιστή (Νίκο).
Μην τα πάρει κανένα πρωϊ και επακολουθήσει Blauk out 8O
Μια καινούργια ΑΡΧΗ:
Καλησπέρα
Θα διατυπώσω εδώ την άποψή μου για τη διαχείρηση του θέματος του σχετικούμε το διάλογο Ορθοδόξων με τους ετεροδόξους.
Ο Νίκος (Agiooros) στη συνάντηση που είχαμε χθες προβληματίστηκε με τον σκανδαλισμό που γινεται από την συνεχή αναφορά σε "αιρετικό" Πατριάρχη, αρχιεπίσκοπο , επισκόπους κλπ. κλπ. Μια λύση που έχει προτείνει ο Άγγελος να γίνεται η συζήτηση στο κλειστό Forum μελών δεν φαίνεται να εφαρμόζεται αυτοπροαιρέτως. Γι αυτό θα προτείνω την παρακάτω λύση και ας διατυπωθούν γνώμες επί αυτού:
Να παραμείνουν ανοικτές μόνο δύο συζητήσεις με το παραπάνω θέμα.
1) ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟ
2) ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ του π. Ιουστίνου Πόποβιτς
Όλες οι συζητήσεις να μεταφέρονται με ευθύνη των Διαχειριστών στην 1η συζήτηση. Ενώ στη 2η θα γίνονται αναφορές και σχόλια στα αποσπάσματα του βιβλίου του π. Ιουστίνου Πόποβιτς που θα δημοσιεύονται.
ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ;
Θα περιμένω απάντηση από τους Διαχειριστές πρώτον και μετά από τους άλλους .............................................. Οι υπόλοιποι αγνόησαν ουσιαστικά την ερώτηση και προτίμησαν τους έντονους διαξιφισμούς και χωρίς παραξήγηση τις κοκορομαχίες.....
Νίκο:...............................................
Άγγελε:.............................................
Χρήστο:.....................................................
Το κάνω να διευκολύνω το Γενικό Συντονιστή (Νίκο).
Μην τα πάρει κανένα πρωϊ και επακολουθήσει Blauk out 8O
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Νικόλαε πρότεινα κάτι που κατάλαβα, από τα λίγα που είπαμε, ότι θα ήταν το καλύτερο. Συμπέρανα δε ότι θα σας εύρισκε σύμφωνους μια τ,ετοια κατάσταση που θα εκτόνωνε την ένταση που δημιουργείται με την συνεχή αναφορά στο θέμα αυτό και το άνοιγμα καινούργιων συζητήσεων.
ΕΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΔΕΝ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΠΑΡΑ ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ #:-S
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ
ΕΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΔΕΝ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΠΑΡΑ ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΡΑΣΗΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ #:-S
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς