Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Κλειδωμένο

Πως νομίζεται ότι μπορεί να λυθεί το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου;

Να επιστρέψει η Εκκλησία της Ελλάδος στο παλιό ημερολόγιο
18
30%
Να γίνει συγχώνευση της Εκκλησίας της Ελλάδος με τις αντίστοιχες του παλιού ημερολογίου
4
7%
Να δημιουργηθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος ειδικό καθεστώς για τους οπαδούς του παλιού ημερολογίου άμοιο με του Αγίου Όρους
18
30%
Να επριστρέψουν οι οπαδοί του παλιού ημερολογίου στην Εκκλησία της Ελλάδος άνευ όρων
17
28%
Άλλο (διευκρινήστε παρακάτω)
4
7%
 
Σύνολο ψήφων: 61

PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PATIENT »

Πρώτα απο όλα να πώ στον φίλτατο nkope οτι έχω συγκεντρώσει τις θέσεις πολλών εδώ μέσα και θα απαντήσω σιγά σιγά σε όλα.
Μην είσαι βιαστικός και ΜΗΝ ζητάς να κλείσει άρον άρον το θέμα.
Αυτό το πράγμα δεν το έχω καταλάβει ποτέ.
Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να ανοίγω τον υπολογιστή πολύ συχνά.
Πέρα απο τις οικογενειακές υποχρεώσεις (που πιστέψτε με είναι πολλές) έχω κι ένα πρόβλημα απο την χρήση υπολογιστή στον αυχένα και προσπαθώ να ελαττώσω τη χρήση του (αλλά μάλλον για υποτροπή το πάω τώρα :) ).

Θέλω να πώ ότι τα θέματα καλό είναι να μένουν ανοιχτά ώστε κάποιος να μπορεί να τοποθετείται και κάποια στιγμή αργότερ, μόλις μπορέσει. Ειδικά αυτό το θέμα εδώ δεν είναι της τρέχουσας επικαιρότητας (82 χρόνια κρατάει) άρα μπορούμε να το συζητάμε ...

Μην μας πιάνουν οι βιασύνες και να βρούμε λύση εδώ και τώρα.
Άλλωστε εσύ δήλωσες πως δεν ξέρεις πολλά πράγματα. Αν δεν τα πληροφορηθείς πως να βγάλεις συμπεράσματα;
PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PATIENT »

nkope έγραψε:
Φίλε Υπομονετικέ κάνεις λάθος. Το ημερολόγιο που εφαρμόζεται στην Εκκλησία της Ελλάδος δεν είναι το Γρηγοριανό αλλά το Ιουλιανό διορθωμένο κατά 13 ημέρες. Οι υπόλοιπες μέρες προέκυψαν από τότε μέχρι σήμερα ακριβώς γιατί δεν εφαρμόστηκε το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Η λύση που χρησιμοποιήθηκε ήταν συμβιβαστική γι αυτό δεν είναι η αστρονομικά σωστή. Υποτίθεται ότι η σωστή λύση θα εφαρμοζόταν αργότερα.
Αγαπητέ nkope το ημερολόγιο που εφαρμόζει η (νεοημερολογιτική) Εκκλησία της Ελλάδος είναι πέρα από κάθε αμφιβολία το γρηγοριανό. Αν θέλεις εξήγήσε μας τι εννοείς ότι είναι το διορθωμενο ιουλιανό .
Αν εννοείς πάντως ότι προστέθηκαν 13 μέρες για να επανέλθουμε στην εαρινή ισημερία εκεί που ήταν το 325 μ Χ, όταν έγινε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος θα σου πώ ότι αυτό ακριβώς, έκανε και ο πάπας Γρηγόριος ΙΓ΄.
Ο πάπας στο Παληό ημερολόγιο, που μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν και οι Λατίνοι, πρόσθεσε το 1582, 10 μέρες, που μέχρι τότε είχαν χαθεί, για να επανέλθει η ισημερία στο αρχικό σημείο.
Να λοιπόν η ταύτιση με το Γρηγοριανό.
Εγώ θα σου πώ και άλλους λόγους γιατί είναι το γρηγοριανό:
1) Ολος ο κόσμος στο πολιτικό του ημερολόγιο σήμερα τι έχει; 16 Ιανουαρίου με το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Σε ένα εορτολόγιο της Ελλαδικής Εκκλησίας τι ημέρα λέει ; 16 Iανουαρίου επίσης .
Τόσο η Ελληνική πολιτεία όσο και κάθε άλλη χώρα το ίδιο έχουν. Δεν νομίζω να αμφιβάλλει κανείς. Ούτε κανένα κράτος λέει ότι ακολουθεί το «διορθωμένο Ιουλιανό». Απλά επειδή δεν υπάρχει τέτοιο ημερολόγιο. Αυτή η φράση είναι εφεύρεση των Οικουμενιστών. Και δεν θέλουν να ακούγεται ότι ακολουθούν το γρηγοριανό επειδή υπάρχουν επίσημες καταδίκες του συγκεκριμένου ημερολογίου απο 3 Πανορθόδοξες Συνόδους του 16ου αιώνα.

2) Ξέρεις πότε ακριβώς άλλαξε το Πολιτικό ημερολόγιο στην Ελλάδα; Στις 16/2/1923.
Στις 27/12/1923 (10 μήνες αργότερα) η Εκκλησία αποφάσισε την αλλαγή του δικού της ημερολογίου και στην σχετική απόφαση αναγράφεται :
«Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ...αποφασίζει όπως αφομοιώσει το Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον προς το Πολιτικόν...»
(Xριστοδ.Παρασκευαίδη «Ιστορική και Κανονική θεώρηση του Παλαιοημερολογιτικού...» σελ.100).
Όταν λοιπόν η ίδια η Ι.Σ. με απόφασή της παραδέχεται ότι αφομοιώνει το πολιτικό ημερολόγιο που είναι το Γρηγοριανό , εσύ πως μας λές ότι δεν είναι το Γρηγοριανό; Γιατί γίνεσαι “βασιλικότερος του βασιλέως” για να στηρίξεις άθελά σου μια παρανομία;
nkope έγραψε:
Δεν είναι σωστό ν΄αναφέρουμε πηγές που δεν τις δημοσιεύουμε ή δεν είναι ευρέως γνωστές. Δεν ξέρω τι έγραφε μια εγκύκλιος του 1920. Εγώ γνωρίζω αναλυτικά το τι συνέβει από τις αρχές του εικοστού αιώνα μέχρι και σήμερα από αξιόπιστες πηγές και θα το αναφέρω αν ζητηθεί. Το μόνο που σου λέω είναι ότι το συμπέρασμα ότι η αλλαγή του ημερολογίου έγινε για να συνεορτάζουμε με τις υπόλοιπες δυτικές εκκλησίες είναι λανθασμένο και αυθαίρετο, αφού τότε θα γιορτάζαμε το Πάσχα μαζί με τους παπικούς πράγμα που δεν συμβαίνει.

Ο όρος Οικουμενισμός είναι πολύ μεταγενέστερος απ΄την εποχή της αλλαγής και κακώς τον χρησιμοποιείς. Όσο για τα περί Οικουμενισμού τα είπαμε παραπάνω και για αυτό αν μόνο αυτό έχεις να πεις παρακαλώ να το ξανασκεφτείς πριν απαντήσεις.
Η άποψή σου ότι δεν συνδέεται το ημερολογιακό με τον Οικουμενισμό δεν βρήκα που την στηρίζεις. Αντίθετα εγώ σου έδειξα με βάση συγκεκριμένο κείμενο αλλά και με άλλα στοιχεία παρακάτω γιατί λέω ότι είναι αλληλένδετα θέματα.
Η εγκύκλιος του 1920 μπορεί να μην είναι γνωστή για πολλούς , αλλά νομίζω πολλά άλλα πράγματα βασικότερα της πίστης μας είναι πολύ πιο άγνωστα. Οπως είπε κι ο misha νομίζω αν ρωτήσεις τυχαίους Χ.Ο. στο δρόμο πόσα είναι τα ευαγγέλια οι περισσότεροι θα σου πούνε 12.
Την εγκύκλιο του 1920 θα γνωρίζουν;
Προσωπικά τις πηγές μου τις ανέφερα. Εγκύκλιος του Πατριαρχείου του 1920. Δεν χρειάζεται τίποτε παραπάνω. Μιλάμε για τον Καταστατικό Χάρτη των Οικουμενιστών.Μπορεί να ψάξεις στο ιντερνετ να την βρείς. Να μια πρόχειρη διεύθυνση.http://clubs.pathfinder.gr/antioikoumene/612259

Επίσης δες τι λέει η βικιπαιδεια επί του θέματος και συγκεκριμένα στην παράγραφο "Πορεία στον 20ο αιώνα".http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE% ... E%AF%CE%BF
Μέχρι προσφατα υπήρχε και στο επίσημο σάιτ του Πατριαρχείου. Απο εκεί να καταλάβεις πόση βαρύτητα έχει για τους Φαναριώτες η συγκεκριμένη εγκύκλιος και πως τους καθοδηγεί.
Οταν κατάλαβαν ότι τους εξέθετε την απέσυραν. Φαντάσου ότι απο το 1920 και πέρα εχουν εκδοθεί δεκάδες εγκύκλιοι αλλά εκείνη ήταν η μονη που έβαλαν απο τις παλιές στο site.

H σημασία της τεράστια. Ο έχω ν ώτα ακούειν ακουέτω:

Στη Πατριαρχική Εγκύκλιο του 1920 προτείνονταν 11 πρακτικά μέτρα οικουμενιστικής ενώσεως των διαφόρων Εκκλησιών. Είναι η πρώτη φορά που η Ορθόδοξη Εκκλησία ( αν υποθέσουμε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέφραζε την Ορθόδοξη Εκκλησία!) με τόσο εμφανή και πανηγυρικό τρόπο αναγνώριζε την ύπαρξη άλλων Εκκλησιών του Χριστού! Και ζητούσαν την ένωσή τους, γράφοντας :
«Η καθ΄ ημάς Εκκλησία φρονούσα ότι η των διαφόρων Χριστιανικών Εκκλησιών προσέγγισις προς αλλήλας και κοινωνία ουκ αποκλείεται υπό των υφισταμένων μεταξύ αυτών δογματικών διαφορών.... Ούτω δε της ειλικρινείας και της εμπιστοσύνης προ παντός αποκαθισταμένης μεταξύ των Εκκλησιών, νομίζομεν δεύτερον ότι επιβάλλεται ίνα αναζωπυρωθή και ενισχυθή προ παντός η αγάπη μεταξύ των Εκκλησιών,μη λογιζομένων αλλήλας ως ξένας καί αλλοτρίας, αλλ΄ ως συγγενείς και οικείας εν Χριστώ καί "συγκληρονόμους και συσσώμους της επαγγελίας του Θεού εν τω Χριστώ. Δύναται δε η φιλία αύτη και αγαθόφρων πρός αλλήλους διάθεσις εκφαίνεσθαι και τεκμηριούσθαι ειδικώτερον, κατά την γνώμην ημών, ως εξής:
α΄) ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΧΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΥΠΟ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.

Δηλαδή τι πιο ξεκάθαρο να ακούσεις απο αυτό που ομολογείται παραπάνω;
Να αλλάξουμε ημερολόγιο ,όχι γιατί είναι στραβό το ημερολόγιο που ακολουθούμε μέχρι σήμερα, αλλά για να "ενισχυθεί η αγάπη μεταξύ των εκκλησιών" (ορθοδόξου και αιρετικών) και να μπορούμε να ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ (ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ) ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ.
Όποιος δεν θέλει να το δει αυτό αδικεί εαυτόν.

Και έχουμε συνέχεια (με επίσημα στοιχεία).
Ο τότε πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης με γράμμα που έστειλε στην Εκκλησία της Ελλάδος στις 3.2.1923 έγραφε για την ανάγκη ενός νέου ημερολογίου «προς εξυπηρέτησιν της παγχριστιανικής ενότητος, πάντων των επικαλουμένων τω ονόματι Κυρίου εορταζόντων την αυτήν ημέραν την γέννησιν αυτού και την Ανάστασιν» (αρχιμ. Θεοκλ. Στράγκα, Εκκλησίας Ελλάδος Ιστορία εκ πηγών αψευδών τ.Β΄ σελ. 1136).

Επίσης στην ΄Εκθεση που υπέβαλε στο «Πανορθόδοξο Συνέδριο ΚΠόλεως» το 1923 ο αντιπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος Μητροπολίτης Δυρραχίου Ιάκωβος, αναφέρεται:
« Μετά την αποδοχήν υπό της Εκκλησίας του νέου ημερολογίου δια τας ανάγκας τας βιωτικάς η προσαρμογή προς αυτό, και δη ταχέως, και του Εορτολογίου αποβαίνει αναπόφευκτος. Άλλος λόγος, επί πλέον προς άμεσον προσαρμογήν και του Πασχαλίου είναι Η ΜΕΓΑΛΗ ΗΘΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΣ, ΗΝ ΘΑ ΠΑΡΑΓΑΓΗ ΕΙΣ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΕΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΝ ΚΟΣΜΟΝ Η ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΒΙΑΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΤΑΥΤΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΚΟΣΜΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ ΕΝ ΤΩ ΕΟΡΤΑΣΜΩ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ»

Το τελευταίο ειδικά αποδεικνύει ότι αυτό που προείχε για εκείνους τους ΙΕΡΆΡΧΕΣ ΉΤΑΝ Η ΣΥΜΠΌΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ να τάχουμε καλά με την Δύση δια του συνεορτασμού με εκείνους στις μεγάλες χριστιανικές εορτές.

Υπάρχουν και άλλα τέτοιου είδους στοιχεία αλλά να μην κουράζω παραπάνω. Άλλωστε η ουσία φάνηκε ήδη.
Αν
παρόλα αυτά εξακολουθείς να μην παραδέχεσαι ότι η αλλαγή του ημερολογίου έγινε για λόγους οικουμενιστικούς τότε να το συζητήσουμε περαιτέρω. Οφείλεις πάντως να αντικρούσεις τα ανωτέρω επιχειρήματα.
PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PATIENT »

Aπαντήσεων συνέχεια... (φίλε Σωτήριε θα σε αφήσω τελευταίο)

filtor έγραψε:Αν θέλουμε να εορτάζουμε τους αγίους κάποιες συγκεκριμένες ημέρες πχ. της πραγματικής ημερομηνίας της κοιμήσεώς τους τότε το έχουμε χαμένο και όσοι πάμε με το νέο και όσοι πάνε με το παλιό. Εξηγούμαι :
1) Οι ακολουθούντες το νέο ναι μεν μπορεί να είναι σύμφωνοι με το σωστό ημερολόγιο από αστρονομικής άποψης όμως αναμφίβολα δεν έχουν τοποθετημένες σωστά τις εκάστοτε εορτές σωστά σε αυτό. Π.χ. ο άγιος Τάδε που κοιμήθηκε στις 15 Ιανουαρίου του έτους 1500 με το παλαιό, τελικά αποδεικνύεται σήμερα - μετά την αστρονομική διόρθωση του ημερολογίου - ότι δεν κοιμήθηκε τελικά στις 15 Ιανουαρίου αλλά στις 05 - λέω υποθετικά - αφού το 1500 είμασταν 10 ημέρες πίσω από το νέο ημερολόγιο. :wink:
Άρα ναι μεν σωστό - αστρονομικά - το νέο ημερολόγιο όμως οι γιορτές του πρέπει να ξαναορισθούν υπολογίζοντας την χρονιά κάθε γεγονότος και την εκάστοτε διαφορά με το νέο ημερολόγιο.

2) Οι ακολουθούντες το παλαιό νομίζω είναι λάθος, όσον αφορά τα προαναφερθέντα, σε κάθε περίπτωση.

Φοβούμαι όμως - με τα λίγα που έχω αντιληφθεί εώς τώρα - ότι το θέμα του ημερολογίου ήταν η αφορμή κάποιων άλλων διαφορών των οποίων και πρέπει αυτές να αντιμετωπίσουμε για να ενωθεί και πάλι η Εκκλησία μας.

Πάντως νομίζω ότι επειδή ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της Εκκλησίας μας είναι η ενότητα ο εορτασμός σε διαφορετικές ημερομηνίες καταλύει κατά κάποιο τρόπο αυτήν την ενότητα και είναι ένα σοβαρό πρόβλημα. :?
Eμείς δεν θελουμε . Η Εκκλησία θέλει . Φυσικά εννοώ ότι η Εκκλησία ως σύνολο πιστών αποφασίζει και ορίζει δια των Τοπικών Συνόδων και των Οικουμενικών. Αν εμεις θελήσουμε να γιορτάζουμε οποτε θελουμε εναν αγιο με γειά μας και χαρά μας. Οταν όμως πρόκειται να ενταχθεί η μνημη ενος αγίου στο επίσημο εορτολόγιο απο μια τοπικη εκκλησια για παράδειγμα , κοινοποιείται αμέσως και στις υπόλοιπες ανα τον κόσμο ορθόδοξες εκκλησίες.
Αυτό που ενδιαφέρει την Εκκλησία δεν είναι η τίμηση την αυτή ακριβώς ημέρα της κοίμησης του αγίου αλλά η ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ και Ομοιομορφη τήρηση εν γένει στο λατρευτικό επίπεδο (εορτές και νηστείες). Γι αυτό π.χ. η γιορτή του Αγίου Χρυσοστόμου μετατέθηκε σε ημερομηνία άλλη απο της κοίμησής του.

ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΠΟΤΕ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ;
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΗΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΟΡΤΗ;
Eιναι ένα καλό πρώτο ερώτημα προς προβληματισμό.
Οποιος θέλει και γνωρίζει ας το απαντήσει.

Οσο για την φράση «Άρα ναι μεν σωστό - αστρονομικά - το νέο ημερολόγιο όμως οι γιορτές του πρέπει να ξαναορισθούν υπολογίζοντας την χρονιά κάθε γεγονότος και την εκάστοτε διαφορά με το νέο ημερολόγιο.
2) Οι ακολουθούντες το παλαιό νομίζω είναι λάθος, όσον αφορά τα προαναφερθέντα, σε κάθε περίπτωση.»

Εχω να πω τα εξης.
Το νεο ημερολόγιο ΔΕΝ είναι αστρονομικα σωστό. Πίστεψέ με σου μιλάω όχι μονο λόγω προσωπικής ενασχόλησης με το θεμα , αλλά λόγω και σπουδών στο αντικείμενο της αστρονομίας.
Ειναι πιο σωστό απο το ιουλιανό αλλά και παλι δεν ειναι ακριβές.
Αυτό ειναι το θεμα και ο προβληματισμος της Εκκλησιας , δηλ. το να βρει ενα ακριβες ημερολογιο για γιορταζει τις γιορτες Ή η ύπαρξη ομοιομορφίας που υποδηλώνει την Εξωτερική Της Ενότητα;
PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PATIENT »

xenos έγραψε:Θα με ενδιέφερε η γνώμη των συζητητών μας που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο (και μάλιστα αυτών που γύρισαν από το νέο στο παλαιό) στα ακόλουθα ζητήματα:

1. Ήταν το θέμα του ημερολογίου αυτό καθαυτό που τους προβληματίζει (δηλαδή η διαφορά των ημερών);
2. Αν ναι, τότε θεωρούν ότι το ημερολόγιο "σώζει" ή "καταδικάζει"?
3. Για ποιό λόγο δεν ακολουθούν το παλαιό "αναφερόμενοι" στα ενωμένα ανατολικά Πατριαρχεία;
4. Αν ο λόγος που αποσχίστικαν είναι ο οικουμενισμός κτλ τότε γιατί δεν ενόνονται με ένα Επίσκοπο ή Πατριαρχείο που δεν είναι οικουμενιστικο (πχ όπως κατάλαβα από το μένος εναντίον του Οικουμενικού Πατριαρχη, το Πατρ. Ιεροσολύμων ή της Μόσχας δεν είναι αιρετικά).
Σου απαντώ αντίστοιχα προς τις ερωτήσεις που έθεσες.
1) Αν διάβασες τις ανωτέρω τοποθετήσεις μου θα είδες ότι εστιάζω με στοιχεία στο ότι το ημερολογιακό δεν είναι ξεκομμένο απο τον Οικουμενισμό. Το ημερολόγιο για την ακρίβεια είναι οπως ξαναέγραψα μια πατερίτσα του Οικουμενισμού. Κατα συνέπεια δεν μπορώ να πώ ότι το ημερολόγιο με προβληματίζει μόνο του και ανεξάρτητο σαν ζήτημα.. Το ημερολογιακό για να το πώ και αλλιώς δημιουργήθηκε – επινοήθηκε την συγκεκριμένη χρονική περίοδο για να εξυπηρετήσει την Αίρεση του Οικουμενισμού.
2) Παρόλο που η απάντησή μου στο παραπάνω όπως αντιλήφθηκες δεν ήταν ναί σου απαντώ :
Oύτε το παλαιό ημερολόγιο από μόνο του σώζει αλλά ούτε και το νέο από μόνο του καταδικάζει. Ο νοών νοείτω.
3) Εννοείς προφανώς Ρωσία, Γεωργία ,Σερβία. Αν δεν πιστεύαμε ότι υπάρχει σύνδεση νέου ημερολογίου – Οικουμενισμού και μας ενδιέφερε μονο το να κρατάμε το παλαιό ημ. τότε θα ήταν αυτονόητο το να είχαμε υπαχθεί σε κάποια από τις ανωτέρω εκκλησίες. Επειδή οι ανωτέρω όμως έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον Οικουμενισμό δηλαδή συμμετέχουν ως ενεργά μέλη στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών , συμπροσεύχονται με αιρετικούς ή δέχονται ως πειθήνια όντα τους Οικουμενιστές Πατριάρχες, είναι φανερό ότι δεν θέλουμε να έχουμε κοινωνία μαζί τους.
4) Πατριαρχείο μη Οικουμενιστικό είναι των Ιεροσολύμων (για της Μόσχας διαφωνώ) . Ομως και μονο ότι διατηρεί επικοινωνία και έχει μυστηριακή επαφή με τους Οικουμενιστές πάλι αυτό καθιστά αδύνατη και την πνευματική μας υπαγωγή σε αυτό. Αυτό δεν σημαίνει ότι με όποιον δεν έχουμε κοινωνία τον θεωρούμε και αιρετικό αυτομάτως. Διαφωνούμε για ισχυρούς λόγους πίστεως και βάσει Ιερών Κανόνων δεν κοινωνούμε. Κατά τα άλλα αναμένουμε να αφυπνιστεί η παγκόσμια Ορθοδοξία ώστε να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδος , να κρίνει τελεσίδικα και να καταδικάσει τους Οικουμενιστές.
PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PATIENT »

parikos_ έγραψε:Το θέμα του παλιού ημερολογίου το 'χει αναπτύξει πολύπλευρα ο μακαριστός π.Θεόκλητος Διονυσιάτης, στα "Αθωνικά Άνθη" τεύχος Ι' δείχνοντας το άτοπο της αντιδράσεως των παλαιοημερολογιτών. Εξάλλου όποως έλεγε ο Γέροντας Παΐσιος ΤΟ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟ ΚΑΝΕ ΠΑΠΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΗΣ. Πιστεύω ότι να συζητάμε αυτό το θέμα είναι αβάσιμο. Απλά, όπως αποδεικνύει ο π.Θεόκλητος, κάποιοι βρήκαν ευκαιρία να ικανοποιήσουν φιλοδοξίες. Θα ήθελα να παραθέσω αποσπάσματα, αλλά πρέπει να μελετήσει κανείς και τις 250 σελίδες του τόμου, για να 'χει ολοκληρωμένη εικόνα. Όποιος καλόπιστος θέλει μπορεί να το μελετήσει. Ο π.Θεόκλητος υπάρξε συγγραφέας νηφάλιος, συγγραφέας που μελετούσε καλά τις πηγές του προηγουμένως και μιλά με επιχειρήματα. Από εκεί και πέρα πιστεύω ότι αν δεν πάρουν πρωτοβουλίες από πλευράς εκκλησίας και με τις ευλογίες της Συνόδου επίσκοποι όπως ο Ναυπάκτου, ο Εδέσσης, ο Μεσογαίας κλπ από πλευράς ιεραρχών, αν δεν συμμετάσχουν ιερείς και θεολόγοι όπως ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, κι αν από την άλλη πλευρά δεν υπάρχει καλοπιστία με τα αναθέματα τύπου "οικουμενιστές, λατινόφρονες, αιρετικοί, καταραμένοι" κι αυτά δεν τα βγάζω από το μυαλό μου, αρκεί κάποιος Βορειοελλαδίτης να βλεπε εκπομπή παλαιοημερολογιτών στο "Εγνατία" θα καταλάβαινε, τότε υπάρχουν ελπίδες μέσα από ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο να βρεθεί λύση. Από κει και πέρα αν κάποιοι θέλουν (για δικούς τους λόγους) σώνει και καλά να σκανδαλίζονται τότε....


Και τα Αθωνικά άνθη(10ος ) έχω διαβάσει και πολλά άλλα σχετικά βιβλία.
Απλά δεν πείθει ο π.Θεόκλητος. Εχει γράψει πολύ καλά βιβλία αλλά στο συγκεκριμένο θέμα δυστυχώς....
Θαυμάστε νηφαλιο ύφος στις αναφορές του προς τους παλαιοημερολογίτες πιστούς :

«ό χύδην όχλος, οι αμαθείς, απαίδευτοι και ολιγογράμματοι, οι αφελείς και άστοιχείωτοι οι εύήθεις, όλιγοφρενείς και απλοϊκοί ανεγκέφαλοι , οι έμφορούμενοι από οϊηση, διαβολική αύτοπεποίθηση οι πείσμονες, φανατικοί και κινούμενοι από άλογο θρησκευτικό ζήλο οι ασυνείδητοι, καιροσκόποι, αθεόφοβοι, απατεώνες, πλανώντες και πλανώμενοι οι άσχημονούντες, οι φρενόληπτοι, σχιζοφρενείς, μανιακοί, παράφρονες και φρενιτιώντες οι διανοητικώς τυφλώττοντες και πάσχοντες ψυχική άγκύλωσι, ομαδική παράκρουσι και παραίσθησι οι μεθύοντες δαιμονικήν μέθην κ.ο.κ.!...»!!!

Δηλαδή αν μιλούσε έτσι ένας παλαιός γέροντας 90 ετών και βάλε με πείρα , μόρφωση και και και... τι να περιμένουμε ύστερα απο νέους και άπειρους περί τα θεολογικά;
Γι αυτό μην ρίχνετε αγαπητοί τόσο εύκολα τα βέλη σας κατηγορώντας για φανατισμό την άλλη πλευρά. Οι παλαιοημερολογίτες στο κάτω κάτω έφαγαν ξύλο όχι αστεία τις δεκαετίες 20 30 και 50.
Εξορίστηκαν ιερείς τους , φυλακίστηκαν ,ξυρίστηκαν - αποσχηματίστηκαν κατηγορήθηκαν τα μυστήριά τους ως ανυπόστατα , χύθηκε αίμα, ως και φόνοι έγιναν εν ώρα Τελετής μάλιστα!!!. Και όλα αυτά επειδή ήθελαν να εορτάζουν όπως αυτοί πίστευαν, φωνάζοντας «για να μη μας φραγκέψουν». Ε, και να αντιγυρίσουν μερικές κουβέντες (λανθασμένες) δικαιολογούνται λόγω αγανάκτησης και μόνο.

Το 1963, παραμονές Χριστουγέννων, ο Αθηναγόρας, για πρώτη φορά μετά το σχίσμα, σπεύδει και συναντάται στα Ιεροσόλυμα με τον πάπα Παύλο 6ο. Το γεγονός αυτό ανάγκασε «τω καιρώ εκείνω» τον αγιορείτη μοναχό Θεόκλητο Διονυσιάτη να γράψει:

«Εγώ παραμένω εμβρόντητος ακόμη. Η τολμηροτέρα φαντασία ουδέποτε θα μπορούσε να συλλάβη τα γεγονότα της Ιερουσαλήμ κατά τας ημέρας των Χριστουγέννων. Αλλά μαζί μου θα είναι εμβρόντητοι και πάντες οι Ορθοδόξως σκεπτόμενοι….»! εφημερίδα « Ορθόδοξος Τύπος», Ιανουάριος 1964.

Τότε έμενε εμβρόντητος. Σήμερα; Δείτε τι απάντησε λίγο πρίν τον θάνατό του :
"Πράγματι, έγραφα πύρινα άρθρα, που απετέλεσαν ολόκληρον βιβλίον για τις φιλοπαπικές δηλώσεις του Αθηναγόρα. Τώρα τι να γράψω; ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΑΜΑΘΕΙΑ ΕΚΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΟΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ ΩΣ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΝΥΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ; Έγινε πολύς λόγος για την Ραβέννα. Αν, παρά την ειδοποίηση να προσέλθουν μόνον Ορθόδοξοι για θείαν Κοινωνίαν, τινές παπικοί διελαθόντες της προσοχής, εκοινώνησαν, αυτό σημαίνει ότι ο Πατριάρχης ηθελημένως το έκανε; Πρέπει να είμεθα προσεκτικοί και μη κατηγορούμεν τους ηγέτες της Εκκλησίας, ότι είναι οικουμενιστές επειδή οι σύγχρονες συνθήκες οδηγούν σε συναντήσεις και σε κάποιες αβρότητες και φιλοφροσύνες με ετεροδόξους."

Με αγάπη Χριστού
Θεόκλητος μοναχός Διονυσιάτης
Άγιον Όρος

Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος, 28 Φεβρουαρίου 2003



Αυτά έλεγε ο π. Θεόκλητος. Τώρα το κατά πόσον είναι αβρότητες και φιλοφροσύνες αυτά που είδε όλη η Ελλάδα ή κοινωνικές σχέσεις με αιρετικούς ας το κρίνει ο κάθε υγιώς σκεπτόμενος άνθρωπος.
Έτσι για τον γέροντα αυτόν όχι ημερολογιακό θέμα δεν υφίσταται αλλά ούτε κάν Οικουμενισμός. Ισχυρίστηκε ότι με το που πέθανε ο πατριάρχης Αθηναγόρας όλα «καθάρισαν». Άνεμος Ορθοδοξίας πνέει παντού σήμερα. Οσο για τις συμπροσευχές ακόμη και με αλλόθρησκους (π.χ. ως και Ινδιάνους) που γίνονται από τον πρώην και τον σημερινό Πατριάρχη για τον γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη χαρακτηρίζονται ως «κοινωνικού χαρακτήρος σχέσεις και συναντήσεις μέ έτεροδόξους». Μάλλον τέτοια θα θεωρούσε και τα περιστατικά της Ασσίζης του 1986 και του 2002 , αλλά και της Ραβέννα που ο π. Βαρθολομαίος κοινωνούσε παπικούς και τα είδαμε όλοι μας. Αν ζούσε να δεί τα του Φαναρίου θα του φαίνονταν απλά συνηθισμένα πράγματα.
Τότε όμως το 1965 έλεγε « παραμένω εμβρόντητος ακόμη. Η τολμηροτέρα φαντασία ουδέποτε θα μπορούσε να συλλάβη τα γεγονότα »
Τι να πιστέψει κανείς; Kαι τι συμπεράσματα να βγάλει από το βιβλίο που μας συστήνει ο parikos μετά τα ανωτέρω;
Oσο για την ανάληψη πρωτοβουλιών μακάρι να γίνουν προσπάθειες , αλλά προσωπικά τυχαίνει να γνωρίζω το πως και το γιατί ναυάγησαν οι λιγοστές ως τώρα απόπειρες προσέγγισης των επισκόπων για να βρεθεί λύση. Θα σας πώ απλά ότι οι του παλαιού είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή για διάλογο. Οι του νέου ορίζουν επιτροπές κλπ. αλλά συγκεριμένα βήματα προσέγγισης με σκοπό τον διάλογο δεν έχουν κάνει.
Συμφωνώ με την πρόταση της Μελπομένης για πίεση εκ των κάτω. Δηλαδή να αναληφθούν πρωτοβουλίες πιστών και απο τις δύο πλευρές και να πιέσουν ισχυρά τους επισκόπους για να καθήσουν να συζητήσουν . Ισως γίνει κάτι.
silver
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 3145
Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
Επικοινωνία:

Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου.

Δημοσίευση από silver »

Ο Patient έγραψε :

Απλά δεν πείθει ο π.Θεόκλητος. Εχει γράψει πολύ καλά βιβλία αλλά στο συγκεκριμένο θέμα δυστυχώς....
Θαυμάστε νηφαλιο ύφος στις αναφορές του προς τους παλαιοημερολογίτες πιστούς :

«ό χύδην όχλος, οι αμαθείς, απαίδευτοι και ολιγογράμματοι, οι αφελείς και άστοιχείωτοι οι εύήθεις, όλιγοφρενείς και απλοϊκοί ανεγκέφαλοι , οι έμφορούμενοι από οϊηση, διαβολική αύτοπεποίθηση οι πείσμονες, φανατικοί και κινούμενοι από άλογο θρησκευτικό ζήλο οι ασυνείδητοι, καιροσκόποι, αθεόφοβοι, απατεώνες, πλανώντες και πλανώμενοι οι άσχημονούντες, οι φρενόληπτοι, σχιζοφρενείς, μανιακοί, παράφρονες και φρενιτιώντες οι διανοητικώς τυφλώττοντες και πάσχοντες ψυχική άγκύλωσι, ομαδική παράκρουσι και παραίσθησι οι μεθύοντες δαιμονικήν μέθην κ.ο.κ.!...»!!!

Αδελφέ Patient, άν θέλεις αναφορά με νηφάλιο ύφος γιά τους Παλαιοημερολογίτες, από τον π. Θεόκλητο, υπάρχει, ιδού :

Ιδού, διατί, το διχάσαν την Εκκλησίαν ημερολογιακόν ζήτημα δεν πρέπει να το βλέπωμεν μόνον εν τοις στενοίς ορίοις των δέκα και τριών ημερών, αλλ' εν συσχετίσει με την καθολικήν ζωήν της Εκκλησίας, η οποία, διά της αντικανονικής ενεργείας της, εστερήθη χιλιάδων πιστών, γνησιωτάτων και πιστοτάτων εις τας παραδόσεις και βιούντων θαυμαστώς το ιδιάζον ημίν ορθόδοξον μοναστικόν πνεύμα.
PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Re: Το πρόβλημα της αλλαγής του ημερολογίου.

Δημοσίευση από PATIENT »

silver έγραψε:
Ο Patient έγραψε :

Απλά δεν πείθει ο π.Θεόκλητος. Εχει γράψει πολύ καλά βιβλία αλλά στο συγκεκριμένο θέμα δυστυχώς....
Θαυμάστε νηφαλιο ύφος στις αναφορές του προς τους παλαιοημερολογίτες πιστούς :

«ό χύδην όχλος, οι αμαθείς, απαίδευτοι και ολιγογράμματοι, οι αφελείς και άστοιχείωτοι οι εύήθεις, όλιγοφρενείς και απλοϊκοί ανεγκέφαλοι , οι έμφορούμενοι από οϊηση, διαβολική αύτοπεποίθηση οι πείσμονες, φανατικοί και κινούμενοι από άλογο θρησκευτικό ζήλο οι ασυνείδητοι, καιροσκόποι, αθεόφοβοι, απατεώνες, πλανώντες και πλανώμενοι οι άσχημονούντες, οι φρενόληπτοι, σχιζοφρενείς, μανιακοί, παράφρονες και φρενιτιώντες οι διανοητικώς τυφλώττοντες και πάσχοντες ψυχική άγκύλωσι, ομαδική παράκρουσι και παραίσθησι οι μεθύοντες δαιμονικήν μέθην κ.ο.κ.!...»!!!

Αδελφέ Patient, άν θέλεις αναφορά με νηφάλιο ύφος γιά τους Παλαιοημερολογίτες, από τον π. Θεόκλητο, υπάρχει, ιδού :

Ιδού, διατί, το διχάσαν την Εκκλησίαν ημερολογιακόν ζήτημα δεν πρέπει να το βλέπωμεν μόνον εν τοις στενοίς ορίοις των δέκα και τριών ημερών, αλλ' εν συσχετίσει με την καθολικήν ζωήν της Εκκλησίας, η οποία, διά της αντικανονικής ενεργείας της, εστερήθη χιλιάδων πιστών, γνησιωτάτων και πιστοτάτων εις τας παραδόσεις και βιούντων θαυμαστώς το ιδιάζον ημίν ορθόδοξον μοναστικόν πνεύμα.
Τα ξέρω αυτά.
Ετσι έγραφε τις δεκαετίες του 60 και 70.
Αυτά που αντέγραψα παραπάνω είναι του 2003.
Και αναρωτιέμαι : Οικουμενισμός έπαυσε σήμερα και οι παλ/τες που αντιδρούσαν ορθώς τότε (κατα τη γνώμη του) σήμερα φέρονται φανατικά;
Tα γεγονότα δείχνουν το αντίθετο , δηλ. ότι ο Οικουμενισμός καλπάζει ασταμάτητα, γι αυτό και είναι ανεξήγητη η αλλαγή στάσης του προς τους παλ/τες , τους οποίους κάποτε είχε αποκαλέσει μαζί με τον π. Αυγουστίνο "λόκ της Ορθοδοξίας"
pilios
Βασικός Αποστολέας
Βασικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 13, 2005 6:00 am

Δημοσίευση από pilios »

Παρακολουθώντας κανείς όλη αυτή τήν αναστάτωση πού από μία αστρονομική βελτίωση ( επιφανειακώς τουλάχιστον ) προέκυψε, έρχεται σέ εύλογη απορία γιά τό, άν άξιζε τελικά αυτή ή αλλαγή νά ενσωματωθεί καί στήν Εκκλησία...
Εκ πρώτης όψεως ή απορία είναι εύστοχη, όμως υπήρχε καί μιά άλλη " προέκταση - στόχος " σέ βάθος χρόνου, κι΄ εκεί ακριβώς απέβλεπε ή μεγάλη αλλαγή...
Ή ημερολογιακή διαφορά τών 13 ημερών, αμελητέα εκ πρώτης όψεως άν επρόκειτο γιά μία Διεθνή σύγκλιση συναλλαγών καί Διπλωματίας, καθώς περνούσαν τά χρόνια έδειχνε αμυδρά στήν αρχή καί καθαρά μετέπειτα, πού τελικά πηγαίναμε...
Υπήρχε λοιπόν ένας "απώτερος στόχος" γιά τό μέλλον, μιά καί πάρα πολλές αλλαγές πού συμβαίνουν στά έθνη, γίνονται μέ μακρυπρόθεσμο σχεδιασμό γιά τό τελικό αποτέλεσμα πού είναι καί τό ζητούμενο...
Σήμερα, φαίνεται καθαρά, ότι αυτή ή Αστρονομική διαφορά πού αρχικά κάποιοι επικαλέσθηκαν, ήταν τό πρόσχημα προσεγγίσεως τής Παπικής "εκκλησίας" πρός τήν Ορθόδοξη Εκκλησία τής Ανατολής, καί ακολούθως ή αφομοίωσή της...
Όμως, αυτή ή προσέγγιση, χωρίς ουσιαστική αλλαγή καί κατάργηση τών νεωτεριστικών αλλαγών τού Παπισμού πού αποσχίσθηκε μόνος του από τήν Ορθόδοξη Εκκλησία τής Ανατολής τό 1054, θά είναι στήν ουσία μία δηλητηρίαση καί αιρετικοποίηση καί τής Ορθοδοξίας, καί μία ακύρωση τής σωτηρίας τών ψυχών τών πιστών της.
Κι΄ αυτό, γιατί ό Παπισμός σήμερα, ευρισκόμενος εκτός Αποστολικής συνέχειας μετά τό σχίσμα τού 1054, καθώς καί διακοπής τής διά χειροτονιών Ορθοδόξου διαδοχής ( από γενεά σέ γενεά), στερείται ουσιαστικά σήμερα τής ιερωσύνης καί τής εν Χριστώ εγκυρότητας σύμφωνα μέ τά όσα ό Χριστός, οί Άγιοι Απόστολοι, καί οί Οικουμενικές σύνοδοι μάς άφησαν νά τηρούμε...
Αυτή λοιπόν ή διαφορά τών 13 ημερών, ίσως αμελητέα επιφανειακώς, υπήρξε ή αρχή τού διχασμού τής Εκκλησίας στήν Ελλάδα, πού επιδεινώθηκε θεαματικά όταν τά τελευταία χρόνια ή Εκκλησία τών ΓΟΧ θέλοντας νά διασφαλιστεί από διαροές οπαδών της πρός τό Νέο Ημερολόγιο, προχώρησε σέ μία απαράδεκτη δογματικά καί θεολογικά ενέργεια, χαρακτηρίζοντας τά μυστήρια τού Νέου ημερολογίου άκυρα, ψευδή, καί ανυπόστατα, καί συντάσσοντας τό 90% τών πιστών στήν Ελλάδα, ίσο μέ τούς Παπικούς καί τούς Προτεστάντες...
Ή ενέργεια αυτή, πού καλλιεργήθηκε συστηματικά εξ΄ αφορμής καί τών απαράδεκτων Οικουμενιστικών συμπροσευχών ( υπό τό πρόσχημα τής " ειρήνης καί τής αγάπης "), μέ αιρετικούς αλλά καί αλλόθρησκους, ανωτάτων στελεχών τής Ορθοδοξίας, απέκοψε τελικά τίς γέφυρες γιά μία εσωτερική, όπως πρίν τό 1924, ευλογημένη ενότητα...
Άς ελπίσουμε, προσευχόμενοι πάντα στόν Χριστό, νά υπάρξει ταπείνωση, μετάνοια, καί συνδιαλλαγή, αμφοτέρων τών πλευρών, στίς κρίσιμες ημέρες πού περνάμε...



Ο ΘΕΟΣ ΠΑΝΤΑ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ.
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΠΟΤΕ!
PATIENT
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 244
Εγγραφή: Δευ Φεβ 20, 2006 6:00 am
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από PATIENT »

Aγαπητέ αδελφέ,
δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω σχεδόν απόλυτα σε όλα απο όσα ανέφερες.
Αυτά πάνω κάτω υποστηρίζω κι εγώ.
Βέβαια μένει κι ένα σκέλος ακόμη απαντησης που οφείλω στον sotirio και αφορά την απόφαση της Α' Οικουμενικής Συνόδου και το πνεύμα υπό το οποίο οι άγιοι εκείνοι Πατέρες εμφορούντο.
Συμφωνώ επίσης και σε αυτά που γράφεις για τις λάθος ενέργειες των ΓΟΧ να κηρύξουν άκυρα τα μυστήρια του νέου.
Να μην παραγνωρίζεις όμως ότι τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ πράττουν και κηρύσσουν και συνοδικώς μάλιστα ιεράρχες του νέου ,ακριβώς για τον ίδιο λόγο , δηλαδή τον φόβο διαρροής προς την άλλη πλευρά.
Αυτά πρέπει να μπούν στην άκρη.
Οι υγιείς μερίδες και στις δύο πλευρές ο ΟΦΕΙΛΟΥΝ να ακούσουν τις φωνές των ορθοδόξων κσι να φροντίσουν να ενώσουν τα διεστώτα.
Ειδικά οι του νέου ημερολογίου να αφήσουν την ξεχυλίζουσα αγάπη προς τους αιρετικούς και να δείξουν τη μισή τουλάχιστον μέριμνα προς το πλησίασμα των ομοδόξων αδελφών του πατρίου εορτολογίου.
Οι συνελεύσεις (ΠΣΕ-μμάτων) ειδικά στην χώρα μας, γκρεμίζουν αντί να χτίζουν και η πρόσκληση του Πάπα Βενέδικτου για το Πάσχα είναι μια ακόμη πρόκληση και ταυτόχρονα άνοιγμα της ψαλίδας μετσξύ των ορθοδόξων οικουμενιστών και αντιοικουμενιστών.
Ως πότε ;;;
nkope
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1347
Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από nkope »

PATIENT έγραψε: Αγαπητέ nkope το ημερολόγιο που εφαρμόζει η (νεοημερολογιτική) Εκκλησία της Ελλάδος είναι πέρα από κάθε αμφιβολία το γρηγοριανό. Αν θέλεις εξήγήσε μας τι εννοείς ότι είναι το διορθωμενο ιουλιανό .
β) Εγένετο προσχώρησις εις το Γρηγοριανόν Ημερολόγιον

Η «διόρθωσις» του Ιουλιανού Ημερολογίου, αποφασισθείσα υπό της ΙΣΙ της Εκκλησίας της Ελλάδος, εν τη συνεδρία αυτής της 27-12-1923 και υποβληθείσα ως πρότασις προς τον Οικουμενικόν Πατριάρχην, διά του υπ' αριθμ. 70/3046/4-1-1924 εγγράφου αυτής, σαφώς απέβλεπεν εις τον «εν ταις καθωρισμέναις ημερομηνίαις του παλαιού, ταις συνταυτισθησομέναις προς τας του νέου ημερολογίου» εορτασμόν των ακινήτων εορτών, μηδεμιάς απολύτως εν τω Πασχαλίω επερχομένης μεταβολής ως προς τας κινητάς εορτάς, «εκτός της ονομασίας των ημερομηνιών»(57). Τούτ' αυτό ετονίζετο ρητώς εν τε τη τηλεγραφική προς τους Σεβ. Ιεράρχας Εγκυκλίω της Ι. Συνόδου, δι' ης ανηγγέλλετο αυτοίς η από της 10 Μαρτίου 1924 εισαγωγή εν τη Εκκλησία του «διωρθωμένου» Ιουλιανού Ημερολογίου(58) και τη εν συνεχεία εξαπολυθείση επεξηγηματική από 1-3-1924 Εγκυκλίω, ήτις και αύτη σαφώς υπεγράμμιζεν ότι διά της λύσεως ταύτης το Πασχάλιον παρέμενεν αμετάβλητον, των κινητών εορτών μελλουσών να εορτάζωνται εφεξής «κατά τας εν τω Πασχαλίω ημέρας, ονομαζομένας όμως διά των ημερομηνιών του διωρθωμένου ημερολογίου»(59).
Αλλ' ενώ αρκούντως διεσαφηνίσθη το σημείον τούτο διά τε των εν λόγω Εγκυκλίων ως και δι' ετέρων συναφών δηλώσεων, εν τούτοις εξ αρχής οι παλαιοημερολογίται επεδίωξαν να εμφανίσωσι την «διόρθωσιν» ταύτην του Ιουλιανού Ημερολογίου, ως προσχώρησιν εις το Γρηγοριανόν. Ούτως ισχυρίσθησαν ότι «η Κρατούσα Εκκλησία, όπως αποφύγη τας συνεπείας της ημερολογιακής καινοτομίας διισχυρίζεται ότι δεν προσέλαβε το Γρηγοριανόν ημεοολόγιον, αλλά διώρθωσε το Ιουλιανόν τοιούτον ...»(60). Τον ισχυρισμόν τούτον επανέλαβον έκτοτε πλειστάκις ούτοι και μετ' αυτών και άλλοι(61) εξακολουθούντες και σήμερον να φρονώσιν ούτως(62) Εις επίρρωσιν δε του ισχυρισμού αυτών τούτου ετόνισαν ότι διά της εν λόγω «διορθώσεως» «επέρχεται γενική αναστάτωσις των κεκανονισμένων τύπων της Εκκλησίας, των ορισθέντων πάντοτε επί τη βάσει της εορτής του Πάσχα»(63) ήτοι θίγεται ο Πασχάλιος κύκλος και τα εξ αυτού εξαρτώμενα επί μέρους στοιχεία του λειτουργικού τους, ως οί ήχοι, αι ευαγγελικαί και αποστολικαί περικοπαί, αναλόγως της αυξήσεως η μειώσεως των από του Πάσχα μέχρι του Τριωδίου Κυριακών, η νηστεία των Αγ. Αποστόλων κλπ.(64).
Εις αντίκρουσιν των απόψεων τούτων, και ετέρων τινων συναφών, η παραινετική Εγκύκλιος της Ι. Συνόδου του Απριλίου 1924 διελάμβανεν ότι «μεταβολή εορτολογίου ουδεμία απολύτως εγένετο, ουδέ το Πασχάλιον της Ορθοδόξού ημών Εκκλησίας διωρθώθη»(65). Ο δε Αρχιεπ/πος Χρυσόστομος βραδύτερον επανέλαβεν κατά την συνεδρίαν ΔΙΣ της 2-7-1935 ότι «εξ εσφαλμένης αντιλήψεως νομίζεται συνήθως υπό τινων ότι η Εκκλησία ημών εδέχθη το Γρηγοριανόν Ημερολόγιον. Το Ημερολόγιον τούτο δεν είναι, κυρίως ειπείν, νέον Ημερολόγιον, αλλ' είναι νέα χρονολόγησις και μεταρρύθμισις του Ιουλιανού Ημερολογίου, την οποίαν επεχείρησεν ο Πάπας Γρηγόριος ο ΙΓ' και την οποίαν λίαν ορθώς απέκρουσε και αποκρούει πάντοτε η Ορθόδοξος Εκκλησία»(66).

Ιστορικη και Κανονικη Θεώρησις του
Παλαιοημερολογητικου Ζητηματοσ
Κατά τε την Γενεσιν και την Εξελιξιν Αυτου εν Ελλαδι

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΪΔΗ
† Αρχιεπισκόπου Αθηνών
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”