Φύση του σώματος μετά την Ανάσταση

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Άβαταρ μέλους
spetzouras
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Lakonia
Επικοινωνία:

Φύση του σώματος μετά την Ανάσταση

Δημοσίευση από spetzouras »

Καλημέρα αδελφοί μου και ο Θεός μαζί μας!!

Διαβάζω σε ένα κείμενο από τη σελίδα www.pigizois.gr :

Τό άναστησόμενον σώμα, κατά τόν ιερόν Χρυσόστομον, θά είναι «τό αυτό και ουκ αυτό», προς τό εν τω τάφω διαλυθέν σώμα.
Τό νέον σώμα, τό όποιον θά προέλθη εκ της αναστάσεως δεν θά είναι μιά νέα δημιουργία, πού δέν έχει καμμίαν όργανικήν σχέσιν μέ τό σώμα τό όποιον διελύθη είς τόν τάφον.
Μεταξύ των δύο τούτων σωμάτων υπάρχει καί ταυτότης, αλλά καί διαφορά.

Καί ό άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων εις τήν ΙΗ' Κατήχησιν λέγει: «Θά αναστηθούμε καί θά έχουμε όλοι αιώνια σώματα. 'Αλλά δεν θά είναι ίδια όλων τά σώματα. Άν κάποιος είναι δίκαιος, θά λάβη έπουράνιον σώμα, διά νά δύναται επάξια νά συναναστρέφεται με τους αγγέλους.

Κι αν κάποιος είναι αμαρτωλός, θά λάβη σώμα πού αιώνια θά τιμωρείται διά τάς αμαρτίας του, ώστε, μολονότι θά καίγεται σ' αιώνια φωτιά, νά
μη δυνηθή ποτέ νά άφανισθή
. Πολύ δίκαια ό Θεός παραχωρεί αυτά καί διά τίς δύο μερίδες, των δικαίων καί των αδίκων.

Διότι τίποτε δεν κάναμε, χωρίς νά συμμετέχη τό σώμα μας.
Βλασφημούμε μέ τό στόμα, προσευχόμαστε μέ τό στόμα,
πορνεύουμε μέ τό σώμα, ζούμε αγνή ζωή μέ τό σώμα.
'Αρπάζουμε μέ τά χέρια, δίνουμε ελεημοσύνες μέ τά χέρια
καί όλα τά υπόλοιπα.
Επειδή λοιπόν σέ όλα, Οσα κάναμε, μας υπηρέτησε τό σώμα, παίρνει καί αυτό μέρος εις τίς απολαβές της μελλούσης ζωής».

Τό αναστημένο σώμα θά διακρίνεται σαφώς από της ψυχής μετά της οποίας συνάπτεται.
Καί ή ψυχή θά ένδυθή αυτό ώς οΐκητήριον πλέον ούράνιον.
Όλα επί των ημερών μας?! ;-)
Άβαταρ μέλους
spetzouras
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Lakonia
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από spetzouras »

Επίσης...

Ή δύναμις της αναστάσεως του Χρίστου χαρίζει εις όλους τους ανθρώπους τήν άνάστασιν τών σωμάτων αυτών.

Θά αναστηθούν δηλαδή καί όσοι πιστεύουν εις τόν Χριστόν, άλλα καί εκείνοι οί όποιοι δεν πιστεύουν.

Ό νέος Αδάμ, ό Χριστός, μέ τήν δύναμιν τής αναστάσεως αύτοϋ άνεκαίνισε όλη τήν φύσιν των ανθρώπων.
Θά αναστηθούν κατά τήν κοινήν άνάστασίν όλα τά σώματα τών πιστών, αλλά καί των απίστων.

Καί ό ιερός Χρυσόστομος παρατηρεί: «Ό Χριστός άφάνισεν τό πρόσωπον του θανάτου καί τήν προσφώνησιν αύτοϋ μετέβαλεν. Διά τής αναστάσεως αύτοΰ μύρια αγαθά έχει φέρει εις εμάς.
Μέ εκείνα τά μέσα πού μάς ενίκησε ό διάβολος, μέ εκείνα κατενικησεν αυτόν ό Χριστός.
Αϊ ουράνιοι άγγελικαί Δυνάμεις άγάλλονται διά τήν κοινήν σωτηρίαν του γένους τών ανθρώπων.
'Αμάρτησε ό Αδάμ καί απέθανε. Δέν άμάρτησεν ό Χριστός καί άπέθανεν. Διά τοϋ τρόπου αύτοΰ καί ό Αδάμ πού αμάρτησε καί απέθανε, θά δυνηθή διά τοϋ μή άμαρτήσαντος καί αποθανόντος Ίησοΰ Χρίστου, νά έλευθερωθή άπό τόν θάνατον καί τά δεσμά».

Κοινή θά είναι ή άνάστασις όλων τών ανθρώπων.
Θα αναστηθούν καί τά σώματα τών απίστων, διότι φυσικώς μεταφέρουν τήν άμαρτίαν του 'Αδάμ καί όχι προαιρετικώς.

Επειδή δμως δεν ηθέλησαν νά πιστεύσουν εις τόν Χριστόν, διά τούτο τά σώματα αυτών θά έχουν άσύγκριτον διαφοράν άπό τά άναστηθησόμενα
σώματα τών ενάρετων ανθρώπων.

«Ή μέν άνάστασις κοινή πάντων, ή δε δόξα ονκετι κοινή, άλλ* οι μέν εν
τιμή, οι δε εν ατιμία, καί oi μέν εις βασιλείαν, οί δε εις κόλασιν άναστήσονται».

Τήν διαφοράν αυτήν τών άναστηθησομένων σωμάτων τήν περιγράφει πολύ καθαρά καί ό "Αγιος Νικόδημος ό 'Αγιορείτης:

«Τά σώματα τών αμαρτωλών θά είναι σκληρά, βαριά, άσχημα, άτιμα, μαύρα, σκοτεινά,ψυχρά καί χονδρά καί αυτά τά άθλια ιδιώματα έχουν
νά αυξάνουν ή νά όλιγοστεύουν εις αυτά, κατά αναλογιαν της απιστίας αυτών καί κακίας».

Τά δέ σώματα τών πιστών καί ορθοδόξων θά είναι:
«μαλακά, ελαφρά, ώραΐα, ένδοξα, διαφανή, φωτεινά, θερμά καί πνευματικά. Καί αυτά όλα τά μακαριστά ιδιώματα, έχουν νά αυξάνουν ή νά όλιγοστεύουν εις αυτά κατά τήν άναλογίαν της πίστεως καί της αρετής
αυτών».
Όλα επί των ημερών μας?! ;-)
Άβαταρ μέλους
spetzouras
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Lakonia
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από spetzouras »

Ποίον είναι τό συμπέρασμα από Ολα αυτά;

1. "Αν καί δλοι οι δίκαιοι εισέρχονται είς τήν Βασιλεΐαν τοϋ Θεού, δέν θά άξιωθοϋν όλοι τά ϊδια. Καί εάν όλοι οί αμαρτωλοί εισέρχονται είς τήν γέενναν, δεν θά υποστούν όλοι τά ίδια. Ούτω καί ή άνάστασις των νεκρών.

Θά ύπάρχη τόσον μεγάλη διαφορά μεταξύ των άναστηθέντων σωμάτων. Τοϋτο εννόων ό Κύριος έλεγεν:
«εν τη οικία τον Πατρός μον μοναί πολλοί εΐσιν'» (Ίωάν. ιδ' 2).

2. Τό ϊδιον σώμα τό όποιον ετάφη, τό ϊδιον καί άνίσταται, διότι ή άνάστασις αναφέρεται είς αυτό πού ετάφη. Ή μεν ουσία τοΰ σώματος παραμένει ή ιδία, ή δέ ώραιότης μεγαλύτερα.

3. Ή άνάστασις είναι προϋπόθεσις τοΰ βαπτίσματος, διότι τό βάπτισμα είναι σύμβολον της ταφής καί τής αναστάσεως. Τό βάπτισμα αποδεικνύει τήν άνάστασιν των σωμάτων.

4. Ή άνάστασις των σωμάτων είναι άξιοθαύμαστον γεγονός. Προκαλεί δέ εκστασιν καί άπορίαν, διότι θά συμβούν τόσα θαυμαστά πράγματα πού υπερβαίνουν κάθε σκέψιν καί νουν καί μάλιστα γίνονται είς μίαν στιγμήν, δηλαδή ακαριαίος.

5. «Θά άλλάξωμεν, διότι πρέπει τό φθαρτόν αυτό σώμα νά ένδυθή αφθαρσίαν καί τό θνητόν αντό σώμα νά ένδνθή άθανασίαν» (Α' Κορ. ιε' 53).
Διά νά μή νομίση λοιπόν κανείς, επειδή ήκουσεν ότι σαρξ καί αίμα δέν θά κληρονομήσουν τήν βασιλείαν τοΰ Θεοΰ, ότι τά σώματα δέν άνίστανται, προσέθεσεν καί αυτό: «δεϊ γάρ τό φθαρτόν τοϋτο ένδύσασθαι
αφθαρσίαν καί τό θνητόν τοϋτο ένδύσασθαι άθανασίαν».

Το πλήρες κείμενο μπορείται να το βρείτε παρακάτω:

http://www.pigizois.gr/index2.htm

Εγώ παρέθεσα κάποια κομμάτια προς ανάγνωση και σχολιασμό.

Εικόνα
Όλα επί των ημερών μας?! ;-)
Άβαταρ μέλους
Harrys1934
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1041
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: ¨οπου γη και Πατρις
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Harrys1934 »

Φίλε Σπέτζουρα φαίνετε δεν παρακολούθησες το δημοσιευθέν εδώ το Μυστήριο του Θανάτου που λένε τα ίδια πράγματα.με αφάνταστη λεπτομέρεια. Λοιπόν σύμφωνα πάντα πρώτα με την Αγία Γραφή ΄Β-Κορινθίους Έ- 10 όπως λες τα αλλά κα τα κακα΄τα έκαναν μαζί σώμα και ψυχή γιαυτό θα ενωθούν στην Ανάσταση για να απολαύσουν μαζί κατά τα έργα τους. Στους Φιλιππησίους -¨Γ-21-Θα μεταμορφώσει το σώμα μας να γίνει ίδιο με το δικό του (ερμηνευτές κατά την Μεταμόρφωση)
Όμως πιο ζωντανός είναι ο Ιωάννης στο ¨Γ-2-θα αλλάξουμε σώμα και θα γίνουμε όπως ακριβός θα τον δούμε. Πως θα τον δούμε; Ευκολονόητο-
Χάρης
max1
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 519
Εγγραφή: Τρί Σεπ 19, 2006 5:00 am
Τοποθεσία: BE

Δημοσίευση από max1 »

spetzouras έγραψε:Ποίον είναι τό συμπέρασμα από Ολα αυτά;

1. "Αν καί δλοι οι δίκαιοι εισέρχονται είς τήν Βασιλεΐαν τοϋ Θεού, δέν θά άξιωθοϋν όλοι τά ϊδια. Καί εάν όλοι οί αμαρτωλοί εισέρχονται είς τήν γέενναν, δεν θά υποστούν όλοι τά ίδια. Ούτω καί ή άνάστασις των νεκρών.
Αδελφοί συγχωρέστε μου τη χαζή ερώτηση αλλά επειδή είμαι και ολίγον άσχετος περί των θρησκευτικών θεμάτων :oops: :oops: :oops:
τι ακριβώς είναι η γέενα; η κόλαση;
Άβαταρ μέλους
spetzouras
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Lakonia
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από spetzouras »

max1 έγραψε:Αδελφοί συγχωρέστε μου τη χαζή ερώτηση αλλά επειδή είμαι και ολίγον άσχετος περί των θρησκευτικών θεμάτων :oops: :oops: :oops:
τι ακριβώς είναι η γέενα; η κόλαση;
Με τη λέξη γέενα εννοεί την κόλαση.

Αν δεν κάνω λάθος, και με κάθε επιφύλαξη η Γέενα ήταν ένα μέρος όπου στην ειδωλολατρική Χαναάν, γίνονταν ανθρωποθυσίες για να εξευμενίσουν τους θεούς και χρησιμοποιήθηκε -στην τότε εποχη(πολύ σημαντικό αυτό, γιατί η κόλαση δεν πόλη ούτε τόπος, αλλά μια πνευματική κατάσταση)-για να "περιγράψει" την κόλαση.
Όλα επί των ημερών μας?! ;-)
Άβαταρ μέλους
spetzouras
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 262
Εγγραφή: Δευ Μαρ 27, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Lakonia
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από spetzouras »

Harrys1934 έγραψε: Φίλε Σπέτζουρα φαίνετε δεν παρακολούθησες το δημοσιευθέν εδώ το Μυστήριο του Θανάτου που λένε τα ίδια πράγματα.με αφάνταστη λεπτομέρεια. Λοιπόν σύμφωνα πάντα πρώτα με την Αγία Γραφή ΄Β-Κορινθίους Έ- 10 όπως λες τα αλλά κα τα κακα΄τα έκαναν μαζί σώμα και ψυχή γιαυτό θα ενωθούν στην Ανάσταση για να απολαύσουν μαζί κατά τα έργα τους. Στους Φιλιππησίους -¨Γ-21-Θα μεταμορφώσει το σώμα μας να γίνει ίδιο με το δικό του (ερμηνευτές κατά την Μεταμόρφωση)
Όμως πιο ζωντανός είναι ο Ιωάννης στο ¨Γ-2-θα αλλάξουμε σώμα και θα γίνουμε όπως ακριβός θα τον δούμε. Πως θα τον δούμε; Ευκολονόητο-
Χάρης
Συγχώρεσαί με αδελφέ μου...

Μου είναι δύσκολο να παρακολουθώ όλες τις συζητήσεις, καθώς δεν μπορώ να μπαίνω κάθε μέρα.

Αν δεν σου είναι κόπος μπορείς να παραθέσεις το link για τη συγκεκριμένη συζήτηση, ώστε να ωφεληθούμε ακόμα περισσότερο...
Όλα επί των ημερών μας?! ;-)
konstantinosg
Νέο Μέλος
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 18, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από konstantinosg »

χαιρετε, ειμαι νεο μελος και θελω να αναφερω στα αγαπητα μελη ενα περιστατικο που συμβαινει στο χωριο μου (δεν ξερω αν ταιριαζει με το θεμα που συζητατε, αλλα το αναφερω εδω επειδη εχει να κανει με την ψυχη). στο χωριο μου λοιπον ειναι καποια ατομα (περιπου 10-15) τα οποια οταν προκειται να πεθανει καποιος βλεπουν για μεγαλο διαστημα την ψυχη του με την μορφη που εχει το σωμα του. οι υπολοιποι ανθρωποι δεν βλεπουν τιποτε. αυτους τους ανθρωπους που προκειται να πεθανουν τους λενε *χωρισμενους*εννοουν δηλαδη οτι εχει αρχισει και χωριζει η ψυχη απο το σωμα και ειναι θεμα χρονου να πεθανει ο συγκεκριμενος ανθρωπος,πιο συντομα παντως απο 1 χρονο. θα σας αναφερω μονο ενα παραδειγμα απο τα τοσα που εχουν συμβει για να καταλαβετε τι συμβαινει.σε μια κηδεια καποιου συγχωριανου ενας απο αυτους που βλεπουν τους *χωρισμενους* ειδε εναν αλλο συγχωριανο μας και καθοταν πανω στο φερετρο. η σκηνη αυτη συνεβη μεσα στην εκκλησια η οποια ηταν γεματη κοσμο και κανεις αλλος δεν ειδε κατι. μετα απο ενα μηνα περιπου ο *χωρισμενος* πεθανε. υποψιν οτι μεχρι να πεθανει ο *χωρισμενος* αυτος που τον ειδε δεν πρεπει να πει τιποτε. αν πει τρωει ξυλο απο -δεν ξερω και εγω τι- παντως κατι αυλο - υπερφυσικο.ποτε δεν σκοτωνεται παντως τρωει πολυ ξυλο.εχει τυχει περιστατικο και μια γυναικα που ανεφερε τι ειδε στον αντρα της την πηγαν την επομενη στο νοσοκομειο γεματη μολωπες. ο μονος τροπος για να απαλλαγει καποιος απο αυτο το δυσαρεστο *χαρισμα* ειναι οταν δει κατι για πρωτη φορα να το πει σε καποιον και ετσι ουτε ξυλο θα φαει και χανει και το *χαρισμα* δηλαδη δεν ξαναβλεπει *χωρισμενο*.μαλιστα επειδη το *χαρισμα* ειναι κληρονομικο οι γονεις ενημερωνουν τα παιδια τους και ετσι αυτα απαλασσονται. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΑΓΑΠΗΤΑ ΜΕΛΗ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥΣ ,ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ η ΙΕΡΕΑΣ η ΜΟΝΑΧΟΣ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΕΞΗΓΗΣΗ. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
xenos
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 250
Εγγραφή: Πέμ Σεπ 28, 2006 5:00 am

Δημοσίευση από xenos »

konstantinosg έγραψε:υποψιν οτι μεχρι να πεθανει ο *χωρισμενος* αυτος που τον ειδε δεν πρεπει να πει τιποτε. αν πει τρωει ξυλο απο -δεν ξερω και εγω τι- παντως κατι αυλο - υπερφυσικο.ποτε δεν σκοτωνεται παντως τρωει πολυ ξυλο.εχει τυχει περιστατικο και μια γυναικα που ανεφερε τι ειδε στον αντρα της την πηγαν την επομενη στο νοσοκομειο γεματη μολωπες. ο μονος τροπος για να απαλλαγει καποιος απο αυτο το δυσαρεστο *χαρισμα* ειναι οταν δει κατι για πρωτη φορα να το πει σε καποιον και ετσι ουτε ξυλο θα φαει και χανει και το *χαρισμα* δηλαδη δεν ξαναβλεπει *χωρισμενο*.μαλιστα επειδη το *χαρισμα* ειναι κληρονομικο οι γονεις ενημερωνουν τα παιδια τους και ετσι αυτα απαλασσονται.
Ξέρω κι εγώ τέτοια περιστατικά. Δηλαδή ανθρώπους που βλέπουν ποιος θα πεθάνει και δεν πρέπει να το πουν πουθενά γιατί τρώνε ξύλο. Δυστυχώς έχω την εντύπωση ότι όλα αυτά δεν είναι εκ του Θεού.
lovethink
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 5014
Εγγραφή: Πέμ Μαρ 09, 2006 6:00 am

Δημοσίευση από lovethink »

Παπά δεν έχει το χωριό ?
Καλή Σαρακοστή
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”