Άγιο Όρος Wi-Fi Zone
Συντονιστής: Συντονιστές
Με λίγα λόγια μας λέτε ότι οι μοναχοί που είναι στο Αγιο Ορος δεν μπορούν να αντισταθούν σεξουαλικά σε μια γάτα σε μια σκύλα σε ότιδήποτε είναι θυληκό και γιαυτό το διώχνουν
Ας έρθουν μέσα στη κοινωνία , ας ανέβουν μια φορά την Πανεπιστημίου τότε να αγωνιστούν αν αυτό θέλετε να περάσετε σαν νόημα
(Οτι και να λέτε ότι και να λέω σαν αντίθεση , εγώ πιστεύω πάντα ότι ο αγώνας που κάνουν είναι μεγάλος )
Αυτά και ελπίζω πραγματικά τέλος
Ας έρθουν μέσα στη κοινωνία , ας ανέβουν μια φορά την Πανεπιστημίου τότε να αγωνιστούν αν αυτό θέλετε να περάσετε σαν νόημα
(Οτι και να λέτε ότι και να λέω σαν αντίθεση , εγώ πιστεύω πάντα ότι ο αγώνας που κάνουν είναι μεγάλος )
Αυτά και ελπίζω πραγματικά τέλος
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος lovethink την Τετ Ιαν 24, 2007 9:44 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Καλή Σαρακοστή
Καλημέρα Εύη. Καταρχάς δεν κοντραριζόμαστε αλλά συζητάμε.
Θα ήθελα να σου πω πως όλα δεν είναι μαύρα-άσπρα. Δλδ η προσέγγιση του Θεού δεν γίνεται μόνο με προσευχή ή μόνο με έργα. Ο συνδυασμός αυτών όπως και άλλων ίσως μέσων που δεν γνωρίζουμε να είναι καλλίτερος τρόπος.
Δεν μιλώ για καλοσύνη αλλά για έργο, για προσφορά στον άνθρωπο.
Οι γέροντες που έρχονται εδώ και έχουν πνευματικοπαίδια πραγματικά τελούν θεάρεστο έργο. Ίσως να μην γνωρίζεις ότι αυτοί οι γέροντες έρχονται 2-3 φορές το χρόνο και 24 ώρες το 24ωρο βλέπουν όλα τα παιδιά τους, τους εξομολογούν, τους συμβουλεύουν, τους ευλογούν. Και δεν έρχονται μια για μένα και μια για τον άλλον. Να στο πω πιο απλά από τις 365 μέρες το χρόνο, διαθέτουν 10…20…. μέρες για τα παιδιά τους. Και τα στηρίζουν και τα συγκρατούν και τα βοηθούν….
Όσο για την προσευχή…εδώ είναι που θα διαφωνήσω εντελώς.
Λες πως οι γέροντες μοναχοί που προσεύχονται συνεχώς για όλο τον κόσμο έχουν καλλίτερα αποτελέσματα από τους τελούντες πράξη. Έτσι ή μήπως κατάλαβα λάθος?
Αν είναι δυνατόν!!! Αν δεν κάνουμε τον προσωπικό μας αγώνα νομίζεις θα σωθούμε επειδή κάποιοι γέροντες προσεύχονται? Αν δεν έχουμε τον δικό μας πνευματικό πως μπορούμε να τραβήξουμε το κουπί της πνευματικής μας ζωής? Κάπου παρακάτω το λες κι αυτό αλλά δεν καταλαβαίνω πως τα έχεις ανακατέψει.
Και στο κάτω κάτω δεν είμαι εγώ αυτή που θα πάρω θέση για το πως θα προσεύχονται οι μοναχοί, ούτε για τον τρόπο της ζωής τους, ούτε για τίποτα. Δεν με ενοχλεί γιατί είναι πολύ πιο μπροστά από μένα και δεν θα τους φτάσω ποτέ.
Θα με ενοχλούσε μόνο το θέμα της ηθικής αν μάθαινα (ή όποτε ακούω) κάτι σχετικό. Λυπάμαι γι αυτό. Το Όρος όμως δεν είναι μια ή δυο περιπτώσεις αλλά αποτελείται και ζει από άγιους γέροντες. Εμείς μόνο την ευλογία τους να έχουμε.
Θα ήθελα να σου πω πως όλα δεν είναι μαύρα-άσπρα. Δλδ η προσέγγιση του Θεού δεν γίνεται μόνο με προσευχή ή μόνο με έργα. Ο συνδυασμός αυτών όπως και άλλων ίσως μέσων που δεν γνωρίζουμε να είναι καλλίτερος τρόπος.
Δεν μιλώ για καλοσύνη αλλά για έργο, για προσφορά στον άνθρωπο.
Οι γέροντες που έρχονται εδώ και έχουν πνευματικοπαίδια πραγματικά τελούν θεάρεστο έργο. Ίσως να μην γνωρίζεις ότι αυτοί οι γέροντες έρχονται 2-3 φορές το χρόνο και 24 ώρες το 24ωρο βλέπουν όλα τα παιδιά τους, τους εξομολογούν, τους συμβουλεύουν, τους ευλογούν. Και δεν έρχονται μια για μένα και μια για τον άλλον. Να στο πω πιο απλά από τις 365 μέρες το χρόνο, διαθέτουν 10…20…. μέρες για τα παιδιά τους. Και τα στηρίζουν και τα συγκρατούν και τα βοηθούν….
Όσο για την προσευχή…εδώ είναι που θα διαφωνήσω εντελώς.
Λες πως οι γέροντες μοναχοί που προσεύχονται συνεχώς για όλο τον κόσμο έχουν καλλίτερα αποτελέσματα από τους τελούντες πράξη. Έτσι ή μήπως κατάλαβα λάθος?
Αν είναι δυνατόν!!! Αν δεν κάνουμε τον προσωπικό μας αγώνα νομίζεις θα σωθούμε επειδή κάποιοι γέροντες προσεύχονται? Αν δεν έχουμε τον δικό μας πνευματικό πως μπορούμε να τραβήξουμε το κουπί της πνευματικής μας ζωής? Κάπου παρακάτω το λες κι αυτό αλλά δεν καταλαβαίνω πως τα έχεις ανακατέψει.
Και στο κάτω κάτω δεν είμαι εγώ αυτή που θα πάρω θέση για το πως θα προσεύχονται οι μοναχοί, ούτε για τον τρόπο της ζωής τους, ούτε για τίποτα. Δεν με ενοχλεί γιατί είναι πολύ πιο μπροστά από μένα και δεν θα τους φτάσω ποτέ.
Θα με ενοχλούσε μόνο το θέμα της ηθικής αν μάθαινα (ή όποτε ακούω) κάτι σχετικό. Λυπάμαι γι αυτό. Το Όρος όμως δεν είναι μια ή δυο περιπτώσεις αλλά αποτελείται και ζει από άγιους γέροντες. Εμείς μόνο την ευλογία τους να έχουμε.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος 123 την Τετ Ιαν 24, 2007 9:16 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Γεια και χαρά σε όλους. Το παρακάτω είναι από το βιβλίο του Γ. Σωφρονίου για τον Άγιο Σιλουανό:
Γιά πολλά χρόνια το μεγάλο ραφείο της Μονής το διηύθυ¬νε ό πάτερ Διάδοχος. Μοναχός υποδειγματικός σε όλα, επιμε¬λής μέχρι σχολαστικότητας, φιλακόλουθος, μελετημένος, ή¬ρεμος, δίκαιος και ευγενής στη συμπεριφορά του έχαιρε την εκτίμηση όλων. Μια φορά τήν ημέρα τής γιορτής του πήγα να τον συγχαρώ και τον βρήκα ανάμεσα στους πνευματικούς του φίλους: ένα γέροντα πνευματικό, τον πάτερ Τρόφιμο και τον Γέροντα Σιλουανό.
Ό πνευματικός διηγήθηκε κάτι πού διάβασε στην εφημε¬ρίδα και γυρνώντας στον Γέροντα Σιλουανό τον ρώτησε:
—Εσείς, πάτερ Σιλουανέ, τι γνώμη έχετε γι' αυτό;
—Δέν μ' αρέσει, άγιε πνευματικέ, νά διαβάζω εφημερίδες και νά μαθαίνω τά νέα τους, αποκρίθηκε αυτός.
—Γιατί;
—Γιατί τά γραφόμενα στις εφημερίδες συγχύζουν τό νου και δυσκολεύουν τήν καθαρή προσευχή.
—Παράξενο, λέγει ό πνευματικός. Γιά μένα, αντιθέτως, οι εφημερίδες συντελούν στην προσευχή. Ζούμε εδώ στην έρημο, δέν βλέπομε τίποτε, κι έτσι ή ψυχή λησμονεί σιγά - σιγά τον κόσμο, κλείνεται στον εαυτό της και έτσι εξασθενεί ή προσευ¬χή... Έγώ, όταν διαβάζω εφημερίδα, βλέπω πώς ζή ό κόσμος, πώς πάσχουν οι άνθρωποι, κι άπ' αυτό μού έρχεται ό πόθος νά προσευχηθώ. Τότε, είτε λειτουργώ είτε προσεύχομαι στό κελλί μου, παρακαλώ μ όλη μου τήν ψυχή τόν Θεό γιά τους ανθρώ¬πους και τόν κόσμο.
—Ή ψυχή πού προσεύχεται γιά τόν κόσμο, ξέρει και χω¬ρίς τις εφημερίδες πολύ καλά πώς θλίβεται όλη ή γή, ξέρει ποιες ανάγκες έχουν οί άνθρωποι και τους λυπάται.
—Πώς μπορεί μόνη της ή ψυχή νά ξέρη τί γίνεται στον κόσμο; ρώτησε ό πνευματικός.
—Οί εφημερίδες δέν γράφουν γιά τους ανθρώπους, άλλα γιά τά γεγονότα και πολλές φορές όχι τήν αλήθεια. Οδηγούν στή σύγχυση τό νοϋ κι άπ' αυτές δέν μαθαίνεις τήν αλήθεια. Ή προσευχή όμως καθαρίζει τό νου και διακρίνει καλύτερα τά πάντα.
—Δυσκολεύομαι νά καταλάβω τί θέλετε νά πήτε, επανέλα¬βε ό πνευματικός.
"Όλοι περίμεναν τήν απάντηση τού Γέροντα Σιλουανού. Αυτός όμως έσκυψε τό κεφάλι και καθόταν σιωπηλός, χωρίς νά έπιτρέψη στον εαυτό του νά έξηγήση, μπροστά σέ πνευματικό και γέρους μοναχούς, πώς ή ψυχή πού απομακρύνθηκε άπ' δλα μπορεί, μέ τήν προσευχή της γιά όλο τόν κόσμο με τή βοήθεια τοϋ Πνεύματος, νά ξέρη τή ζωή τοϋ κόσμου και τις ανάγκες και τόν πόνο τών ανθρώπων.
Γιά πολλά χρόνια το μεγάλο ραφείο της Μονής το διηύθυ¬νε ό πάτερ Διάδοχος. Μοναχός υποδειγματικός σε όλα, επιμε¬λής μέχρι σχολαστικότητας, φιλακόλουθος, μελετημένος, ή¬ρεμος, δίκαιος και ευγενής στη συμπεριφορά του έχαιρε την εκτίμηση όλων. Μια φορά τήν ημέρα τής γιορτής του πήγα να τον συγχαρώ και τον βρήκα ανάμεσα στους πνευματικούς του φίλους: ένα γέροντα πνευματικό, τον πάτερ Τρόφιμο και τον Γέροντα Σιλουανό.
Ό πνευματικός διηγήθηκε κάτι πού διάβασε στην εφημε¬ρίδα και γυρνώντας στον Γέροντα Σιλουανό τον ρώτησε:
—Εσείς, πάτερ Σιλουανέ, τι γνώμη έχετε γι' αυτό;
—Δέν μ' αρέσει, άγιε πνευματικέ, νά διαβάζω εφημερίδες και νά μαθαίνω τά νέα τους, αποκρίθηκε αυτός.
—Γιατί;
—Γιατί τά γραφόμενα στις εφημερίδες συγχύζουν τό νου και δυσκολεύουν τήν καθαρή προσευχή.
—Παράξενο, λέγει ό πνευματικός. Γιά μένα, αντιθέτως, οι εφημερίδες συντελούν στην προσευχή. Ζούμε εδώ στην έρημο, δέν βλέπομε τίποτε, κι έτσι ή ψυχή λησμονεί σιγά - σιγά τον κόσμο, κλείνεται στον εαυτό της και έτσι εξασθενεί ή προσευ¬χή... Έγώ, όταν διαβάζω εφημερίδα, βλέπω πώς ζή ό κόσμος, πώς πάσχουν οι άνθρωποι, κι άπ' αυτό μού έρχεται ό πόθος νά προσευχηθώ. Τότε, είτε λειτουργώ είτε προσεύχομαι στό κελλί μου, παρακαλώ μ όλη μου τήν ψυχή τόν Θεό γιά τους ανθρώ¬πους και τόν κόσμο.
—Ή ψυχή πού προσεύχεται γιά τόν κόσμο, ξέρει και χω¬ρίς τις εφημερίδες πολύ καλά πώς θλίβεται όλη ή γή, ξέρει ποιες ανάγκες έχουν οί άνθρωποι και τους λυπάται.
—Πώς μπορεί μόνη της ή ψυχή νά ξέρη τί γίνεται στον κόσμο; ρώτησε ό πνευματικός.
—Οί εφημερίδες δέν γράφουν γιά τους ανθρώπους, άλλα γιά τά γεγονότα και πολλές φορές όχι τήν αλήθεια. Οδηγούν στή σύγχυση τό νοϋ κι άπ' αυτές δέν μαθαίνεις τήν αλήθεια. Ή προσευχή όμως καθαρίζει τό νου και διακρίνει καλύτερα τά πάντα.
—Δυσκολεύομαι νά καταλάβω τί θέλετε νά πήτε, επανέλα¬βε ό πνευματικός.
"Όλοι περίμεναν τήν απάντηση τού Γέροντα Σιλουανού. Αυτός όμως έσκυψε τό κεφάλι και καθόταν σιωπηλός, χωρίς νά έπιτρέψη στον εαυτό του νά έξηγήση, μπροστά σέ πνευματικό και γέρους μοναχούς, πώς ή ψυχή πού απομακρύνθηκε άπ' δλα μπορεί, μέ τήν προσευχή της γιά όλο τόν κόσμο με τή βοήθεια τοϋ Πνεύματος, νά ξέρη τή ζωή τοϋ κόσμου και τις ανάγκες και τόν πόνο τών ανθρώπων.
Stratos, είναι ο πιο σουρεαλιστικός-γελαστικός, μέχρι δακρύων , διάλογος που έχω διαβάσει στη ζωή μου! Η πρώτη φορά που γέλασα σ' αυτό το σάϊτ και σε ευχαριστώ!stratos έγραψε:εχει η δεν εχει γατες και κοτες;
και εγω ειδα απο την Γρηγοριου ενα γατο σε κλουβι που του κανανε απελαση στη Δαφνη
αλλα τους εκανε ζημιες στον κηπο για αυτο..
αλλα να λεμε οτι τις διωχναν για αλλο λογο οχι...εχει διαφορα δεν νομιζεις;
[και δεν ειπα για μαντρια]
Πάντως γιά τις γάτες , έχω ακούσει ότι τις κρατούν για ασφάλεια, επειδή τώρα τελευταία παρουσιάστηκαν στο όρος κάτι μαύρα φίδια...(οικολόγοι;)
Καλημέρα! (Και τι μέρα... χαρά Θεού σήμερα! Δεν ξερω, αλλά σήμερα ξύπνησα ευδιάθετη!)123 έγραψε:Καλημέρα Εύη.
Από όσα έχω διαβάσει και καταλάβει, αυτό το συμπέρασμα έχω βγάλει. Οι λαϊκοί για τους λαϊκούς και ο μοναχοί για τους μοναχούς.Θα ήθελα να σου πω πως όλα δεν είναι μαύρα-άσπρα.
Και ξέρεις γιατί; Γιατί οι λαϊκοί άμα θέλουν μπορούν να γίνουν μοναχοί αν ο εγωισμός τους και τα θέλω τους δεν ήταν τόσο μεγάλα. Από αυτούς εξαρτάται. ΕΧΟΥΝ την ευκαιρία άμα θέλουν.
Ενώ οι μοναχοί; Που τουλάχιστον προσπαθούν; Και έφυγαν ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΞΕΡΟΝΤΑΣ ότι τα καταφέρουν (γιατί εδώ που τα λέμε δεν το ξέρουν αν θα σωθούν... μόνο να ελπίζουν και να προσπαθούν μπορούν) δεν είναι άδικο να τους φορτωνόμαστε;
Και κοίτα και το άλλο. ΟΥΤΕ τότε μας αφήνουν. Προσεύχονται για μας. Ε, τώρα μην τα θέλουμε και όλα δικά μας. Να μην τραβήξουμε κουπί και να φωνάζουμε να τραβήξουνε οι άλλοι.... Το ότι το κάνουν με την θέληση τους για να μας βοηθήσουν είναι υπέραρκετό.
Πιστεύω ότι και εσύ κάποτε να βγάλεις το ίδιο συμπέρασμα.
Όχι εννοούσα γενικότερα "μία μέρα σε σένα μία στον άλλον". Δηλ έρχονται για 10-20 μέρες εξομολογούν, στηρίζουν το έργο τους, κάνουν τέσπα όσα λες και μετά φεύγουν και... που πάνε; Πώς ξέρεις αν δε πάνε για άλλες 10-20 μέρες σε κάποια άλλη περιοχή και πάει λέγοντας; Αυτό εννοούσα. Και τότε το ερώτημα "Ε, πότε προσεύχονται" είναι φυσικό.Ίσως να μην γνωρίζεις ότι αυτοί οι γέροντες έρχονται 2-3 φορές το χρόνο και 24 ώρες το 24ωρο βλέπουν όλα τα παιδιά τους, τους εξομολογούν, τους συμβουλεύουν, τους ευλογούν. Και δεν έρχονται μια για μένα και μια για τον άλλον. Να στο πω πιο απλά από τις 365 μέρες το χρόνο, διαθέτουν 10…20…. μέρες για τα παιδιά τους. Και τα στηρίζουν και τα συγκρατούν και τα βοηθούν….
Πολύ καλά κατάλαβες!!Όσο για την προσευχή…εδώ είναι που θα διαφωνήσω εντελώς.
Λες πως οι γέροντες μοναχοί που προσεύχονται συνεχώς για όλο τον κόσμο έχουν καλλίτερα αποτελέσματα από τους τελούντες πράξη. Έτσι ή μήπως κατάλαβα λάθος?
1) Όχι βέβαια. Αυτό ειναι άσχετο. Κάνουμε εμείς ότι κάνουμε αλλά το θέμα είναι ΑΥΤΟΙ τι κάνουν. Μην μπερδεύεσε.Αν είναι δυνατόν!!! Αν δεν κάνουμε τον προσωπικό μας αγώνα νομίζεις θα σωθούμε επειδή κάποιοι γέροντες προσεύχονται?
2) Λόγο των προσευχών τους ο Θεός μας ανέχεται ακόμα. Η προσευχη τους βοηθάει και εμάς. (Όλοι οι άγιοι το λένε αυτό) Άρα εν μέρη "ναι". Απλά άμα κάνουμε και εμείς κάτι "κερδίζουμε πόντους" για να το πω και κοσμικότερα...
Άλλο πνευματικός -που συνήθως οι πνευματικοί είναι παπάδες όχι μοναχοί- και άλλο μοναχοί.Αν δεν έχουμε τον δικό μας πνευματικό πως μπορούμε να τραβήξουμε το κουπί της πνευματικής μας ζωής?
Οι πνευματικοί είναι άνθρωποι που ήθελαν να είναι κοντά στον Θεό αλλά κατάλαβαν τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους και είδαν ότι ίσως να μην αντέξουν ένα κάποιο Άγιο Όρος, γι' αυτό είπαν να πάρουν την ευκαιρία του έγγαμου βίου που είναι ποιο αποδεκτός προς αυτούς. Βοηθούν στον αγώνα με όσες δυνάμεις έχουν. Μερικές φορές κάνουν σπουδαιότερο έργο από τους μοναχούς είτε επειδή έχουν ποιο πολύ ζήλο, είτε επειδή οι μοναχοί ακριβώς το αντίθετο... (δεν έχουν δηλ πολύ ζήλο)
Οι μοναχοί από την άλλη είναι άνθρωποι που από την αρχή της ζωή τους αγάπησαν τόσο πολύ τον Θεό ώστε να θεωρούν το Άγιο Όρος ως την ευκαιρία της ζωής τους και να μην θέλουν να "χαραμήσουν" την ζωή τους μόνο ως πνευματικοί. Το έργο τους όμως είναι πολύ ποιο δύσκολο από των πνευματικών. Λογικό λοιπόν είναι να χρειάζονται και περισσότεη βοήθεια. Μιας και υποθέτω ότι συμφωνείς ότι η απόλυτη βοήθεια είναι η προσευχή (ΚΑΙ η νηστεία.. απλά τώρα δεν είναι του παρόντος θέματος) τότε καταλαβαινεις γιατί λέω ότι λέω.
Μην ακούω τέτοιες απαισιόδοξες ( να πω και "ματαιόδοξες" ή θα προσβληθείς; ) σκέψεις. Αν σκέφτεσαι έτσι πράγματι δεν θα τους φτάσεις ποτέ. Αλλά δόξα τον Θεό η προσευχή είναι για όλους.Δεν με ενοχλεί γιατί είναι πολύ πιο μπροστά από μένα και δεν θα τους φτάσω ποτέ.
Έχω μια απορία. Αφού λες ότι δεν είναι σωστό να τους κρίνεις (Και στο κάτω κάτω δεν είμαι εγώ αυτή που θα πάρω θέση για το πως θα προσεύχονται οι μοναχοί, ούτε για τον τρόπο της ζωής τους, ούτε για τίποτα.) τότε δεν ειναι άδικο να λες ότι θα στεναχωριόσουνα (Θα με ενοχλούσε μόνο το θέμα της ηθικής αν μάθαινα (ή όποτε ακούω) κάτι σχετικό. Λυπάμαι γι αυτό.);;Θα με ενοχλούσε μόνο το θέμα της ηθικής
Νομίζω ότι άλλο ήθελες να πεις. Μάλλον το εξέφρασες λάθος. (??)
Γιατί μην ξεχνάς ότι ΕΔΩ ΑΚΡΙΒΩΣ είναι το θέμα του χριστιανού. ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ (γιατί οι μοναχοί τι είναι; Στραβοί και δεν τα βλέπουν; ) και όμως να προσπαθείς για τον καλύτερο κόσμο που θα ήθελε ο Θεός να έχουμε εδώ στην γη πριν την ημέρα της Κρίσεως. Ο Θεός είπε να αγαπάμε αυτούς που μας μισούν όχι αυτούς που μας αγαπάνε. (άμα ήταν έτσι τότε εγώ έχω αγιάσει ήδη).
Επαναλαμβάνω ότι μάλλον το εξέφρασες λάθος... Τι εννοούσες;
- stathis73
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6471
- Εγγραφή: Δευ Απρ 19, 2010 8:44 am
- Τοποθεσία: Ευστάθιος-Λευκός Πύργος της Μακεδονίας.
ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΟΠΩΡΟ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ.
ΟΤΑΝ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΡΕΥΜΑ, ΔΥΟ ΜΕΡΗ ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ.
ΑΠΛΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΕΜΕΙΣ ( ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ) ΜΕ ΜΙΑ ΦΡΥΓΑΝΙΑ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ, ΟΠΟΤΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΛΕΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ ΣΚΟΠΩΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΕΙΤΕ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΙΤΕ ΚΑΝΕΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΤΕ ΜΕΙΝΗ ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΟΤΑΝ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΡΕΥΜΑ, ΔΥΟ ΜΕΡΗ ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΚΥΒΕΡΝΕΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ.
ΑΠΛΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ ΕΜΕΙΣ ( ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ) ΜΕ ΜΙΑ ΦΡΥΓΑΝΙΑ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ, ΟΠΟΤΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΔΙΑΛΕΓΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ.
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ ΣΚΟΠΩΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ ΕΙΤΕ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΑΧΟΣ ΕΙΤΕ ΚΑΝΕΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΤΕ ΜΕΙΝΗ ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΣ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Τις θεός Μέγας ως ο Θεός ημών.
Προσωπικά με ενοχλεί αρκετά η τεχνολογία που έχει εισαχθεί στο Άγιο Όρος. Είτε πουλμανάκια και δρόμοι αμαξιτοί, είτε ελικοδρόμια, είτε κινητή τηλεφωνία (είναι χαρακτηριστικό πως αναφέρεται από μοναχούς και λαϊκούς ο πύργος με τις κεραίες της πρώην Panafon και νυν Vodafone στην Αναπαψιά πάνω από τις Καρυές - Παναγία η Panafonίτισσα), είτε ηλεκτρικό ρεύμα, είτε ταχύπλοα ταξί, είτε σήμερα Ιντερνετ και WiMax. Ακόμα και η επεφημούμενη "στέγη Καλατράβα" στο Ναό του Πρωτάτου. Όλα αυτά με ενοχλούν και χαλάνε την εικόνα του ασκητικού τόπου που ελάχιστα πρόλαβα και είδα χωρίς όλα αυτά στις αρχές της δεκαετίας του '90. Δε θα ξεχάσω τις λάμπες πετρελαίου που τότε υπήρχαν σχεδόν σε όλα τα μοναστήρια και τις επίπονες πεζοπορείες από Μονή σε Μονή όταν το καραβάκι ακόμα και κατακαλόκαιρο δεν μπορούσε να προσεγγίσει τον προορισμό μας. Κάθε φορά που πάω νιώθω να με πιάνει μια νοσταλγία για τις παλαιότερες επισκέψεις μου.
Πιθανόν όμως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι ήδη έχω μια σχηματισμένη εικόνα για το Όρος ως τόπου ερημικού και ασκητικού. Θα ήθελα δηλαδή μέσα μου να βλέπω μια άλλη εικόνα από αυτήν που έχει διαμορφωθεί σήμερα. Το γεγονός όμως ότι εγώ αρέσκομαι να φαντασιώνομαι ένα τόπο γραφικό και μουσειακό δε σημαίνει πως οι μοναχοί θα πρέπει να ζούνε μέσα στις κακουχίες, χωρίς τρεχούμενο νερό και θέρμανση και να κοιμούνται στις πέτρες όπως χαρακτηριστικά είπε κάποιος άλλος εδώ στο φόρουμ. Είναι επιλογή τους να ζήσουν όπως αυτοί επιθυμούν μέσα στα όρια που θέτει η εκκλησία του Θεού. Και ο ίδιος ο Θεός θα τους κρίνει εάν πράττουν σωστά ή λάθος. Και εάν κάποιος αισθάνεται αυτήν την ανάγκη, του να ασκητεύσει και να ζήσει μακριά από ο,τιδήποτε κοσμικό, το Όρος δεν παύει να του προσφέρει αυτές τις ευκαιρίες. Δεν είναι δηλαδή απόλυτη ανάγκη να γίνει μοναχός σε κάποιο από τα μεγάλα κοινοβιακά καστρομονάστηρα του Όρους. Δόξα το Θεό υπάρχει πολλή πνευματικότητα διάχυτη σε όλο το Όρος ακόμα. Σε καμία περίπτωση λοιπόν εγώ δεν μπορώ να τους κατακρίνω για τον τρόπο ζωής τους ακόμα και εάν επρόκειτο για τους μεγαλύτερους αμαρτωλούς (που και πάλι δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω εάν ισχύει ή όχι). Ας κοιτάξω τη δική μου καμπούρα που πολλές φορές μπορεί να είναι και διπλή και ας πάρω από το Άγιο Όρος και τους Γέροντές του μόνο ό,τι θετικό έχουν να μου δώσουν. Τα υπόλοιπα πιστεύω πως είναι ψευδοδιλήμματα που μας βάζει ο εξαποδώ προκειμένου να μας απομακρύνουν από την ουσία της πίστης μας.
Παρόλα αυτά επαναλαμβάνω ότι και μένα με πικραίνει και με ξενίζει η εικόνα ενός hitech τόπου προσκυνήματος.
Πιθανόν όμως αυτό να οφείλεται στο γεγονός ότι ήδη έχω μια σχηματισμένη εικόνα για το Όρος ως τόπου ερημικού και ασκητικού. Θα ήθελα δηλαδή μέσα μου να βλέπω μια άλλη εικόνα από αυτήν που έχει διαμορφωθεί σήμερα. Το γεγονός όμως ότι εγώ αρέσκομαι να φαντασιώνομαι ένα τόπο γραφικό και μουσειακό δε σημαίνει πως οι μοναχοί θα πρέπει να ζούνε μέσα στις κακουχίες, χωρίς τρεχούμενο νερό και θέρμανση και να κοιμούνται στις πέτρες όπως χαρακτηριστικά είπε κάποιος άλλος εδώ στο φόρουμ. Είναι επιλογή τους να ζήσουν όπως αυτοί επιθυμούν μέσα στα όρια που θέτει η εκκλησία του Θεού. Και ο ίδιος ο Θεός θα τους κρίνει εάν πράττουν σωστά ή λάθος. Και εάν κάποιος αισθάνεται αυτήν την ανάγκη, του να ασκητεύσει και να ζήσει μακριά από ο,τιδήποτε κοσμικό, το Όρος δεν παύει να του προσφέρει αυτές τις ευκαιρίες. Δεν είναι δηλαδή απόλυτη ανάγκη να γίνει μοναχός σε κάποιο από τα μεγάλα κοινοβιακά καστρομονάστηρα του Όρους. Δόξα το Θεό υπάρχει πολλή πνευματικότητα διάχυτη σε όλο το Όρος ακόμα. Σε καμία περίπτωση λοιπόν εγώ δεν μπορώ να τους κατακρίνω για τον τρόπο ζωής τους ακόμα και εάν επρόκειτο για τους μεγαλύτερους αμαρτωλούς (που και πάλι δεν είμαι σε θέση να το γνωρίζω εάν ισχύει ή όχι). Ας κοιτάξω τη δική μου καμπούρα που πολλές φορές μπορεί να είναι και διπλή και ας πάρω από το Άγιο Όρος και τους Γέροντές του μόνο ό,τι θετικό έχουν να μου δώσουν. Τα υπόλοιπα πιστεύω πως είναι ψευδοδιλήμματα που μας βάζει ο εξαποδώ προκειμένου να μας απομακρύνουν από την ουσία της πίστης μας.
Παρόλα αυτά επαναλαμβάνω ότι και μένα με πικραίνει και με ξενίζει η εικόνα ενός hitech τόπου προσκυνήματος.
On-line party στο Όρος?
Πως σας φαίνεται το σκηνικό, να παίζει κάποιος στο Internet "World of Warcraft" στη Μεγίστης Λαύρας? Μήπως καλύτερα στην αυλή του Κυριακού της Αγ. Άννας?
Λοιπόν, σίγουρα οι ανάγκες της κοινωνίας είναι διαφορετικές σε σχέση με 100 χρόνια πριν, αλλά .....
Η χερσόνησος του Άθω ήταν από αρχαιοτάτων χρόνων μυστηριακή, ενεργειακή και απαγορευμένη. Ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό, αλλά τα μοναστήρια του Αγίου Όρους, είναι χτισμένα πάνω σε Ιερά της Αρτέμιδος.
Δεν έχω σκοπό να προκαλέσω συγκρίσεις μεταξύ αρχαιοελληνικού πνεύματος και χριστιανισμού, αλλά να δείξω πως αυτός ο χώρος απαιτεί μία προσεκτική προσέγγιση από τον επισκέπτη-προσκυνητή.
Η μυστηριακή ιερότητα του Άθωνα, θα πρέπει να γίνει αντιληπτή με τους όρους που βάζουν οι "αναχωρητές" του Όρους.
Δεν νομίζω κάποιος επιχειρηματίας ή πολιτικός να έχει την ανάγκη της χρήσης του Internet στο Όρος. Υποτίθεται πως ο λόγος της επίσκεψής του θα είναι εσωτερικός-πνευματικός. Άρα, αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του χώρου, επομένως είναι σαν να πηγαίνεις σε InternetCafe (αρχονταρίκι), απλά σε πιο παραδοσιακή μορφή (τείχη, βυζαντινές εκκλησίες, κ.α.).
Τέλος θα ήθελα να επισημάνω την ανησυχία μου, εάν η πρόταση του ΟΤΕ για το ασύρματο Internet έγινε μέσα από το Άγιο Όρος.
Επιφυλάσσομαι, γιατί τότε αλλάζουν όλα........
Λοιπόν, σίγουρα οι ανάγκες της κοινωνίας είναι διαφορετικές σε σχέση με 100 χρόνια πριν, αλλά .....
Η χερσόνησος του Άθω ήταν από αρχαιοτάτων χρόνων μυστηριακή, ενεργειακή και απαγορευμένη. Ίσως να μην είναι ευρέως γνωστό, αλλά τα μοναστήρια του Αγίου Όρους, είναι χτισμένα πάνω σε Ιερά της Αρτέμιδος.
Δεν έχω σκοπό να προκαλέσω συγκρίσεις μεταξύ αρχαιοελληνικού πνεύματος και χριστιανισμού, αλλά να δείξω πως αυτός ο χώρος απαιτεί μία προσεκτική προσέγγιση από τον επισκέπτη-προσκυνητή.
Η μυστηριακή ιερότητα του Άθωνα, θα πρέπει να γίνει αντιληπτή με τους όρους που βάζουν οι "αναχωρητές" του Όρους.
Δεν νομίζω κάποιος επιχειρηματίας ή πολιτικός να έχει την ανάγκη της χρήσης του Internet στο Όρος. Υποτίθεται πως ο λόγος της επίσκεψής του θα είναι εσωτερικός-πνευματικός. Άρα, αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του χώρου, επομένως είναι σαν να πηγαίνεις σε InternetCafe (αρχονταρίκι), απλά σε πιο παραδοσιακή μορφή (τείχη, βυζαντινές εκκλησίες, κ.α.).
Τέλος θα ήθελα να επισημάνω την ανησυχία μου, εάν η πρόταση του ΟΤΕ για το ασύρματο Internet έγινε μέσα από το Άγιο Όρος.
Επιφυλάσσομαι, γιατί τότε αλλάζουν όλα........