Διαβάζοντας όλο το θέμα θέλω να τονίσω το ποσο
διδακτικό, γλαφυρό και ορθόδοξο λόγο είχε ο π. Αντώνιος.
Ας τον εχει ο Θεός καλα και ας ευχηθούμε κάποια στιγμη
να ξαναέρθει κοντά μας
Κωλύματα ιερωσύνης
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6173
- Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 12:19 pm
-
- Τακτικό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 58
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 18, 2008 5:00 am
Re: Κωλύματα ιερωσύνης
Μακάρι να μας επισκευθεί Βασίλη να μας δώσει τα φώτα του. Το χρειαζόμαστε.
Dimitris, και ο παρθένος ιερέας Μπορεί όμως
κάποια στιγμή να νιώσει την περιέργεια ή έντονο πειρασμό και να πέσει στην αμαρτία. Τα παραδείγματα είναι πολλά και αυτό έχει συμβεί αρκετές φορές, και το κρατάνε κρυφό και ιερουργούν ανάξια. Μάλλον εσύ εννοείς ότι ο παρθένος που δεν ξέρει την πονηρή "γλυκύτητα" της αμαρτίας αυτής, ίσως έχει λιγότερες πιθανότητες να τον πειράζει αυτό το πάθος.
Δεν ξέρω αν ισχύει συνολικά αυτό, αλλά σίγουρα έχει λογική.
Γνωρίζω έναν αρχιμανδρίτη στη ενορία μας πολύ πιστό και καλό ιερέα που μου είχε πει, "Νομίζεις ότι εμείς (οι παρθένοι) δεν έχουμε πειρασμούς σαρκικούς; Κάνουμε προσευχή και άσκηση όμως"
Το ίδιο θα έκανε και ένας που είχε κάνει την αμαρτία. Δεν νομίζω ότι ο παρθένος Πάντα έχει λιγότερο σαρκικό πόλεμο από αυτόν που έχει κάνει την αμαρτία.
Κάποιος που εχει ζήσει την αμαρτία μπορεί να την σιχαθεί, ενώ ο παρθένος μπορεί να τον νικήσει η περιέργεια.
Πάλι βεβαια αυτό δεν είναι κανόνας. Διότι κάποιος που έχει νιώσει μια "πονηρή γλυκύτητα", σίγουρα τον κυνηγάει στη ζωή του.
Πάντως, ενώ κάποιοι μπορεί να είναι παρθένοι στην χειροτονία, μετά κάνουν σχέσεις με γυναίκες και δεν το μαθαίνει
και κανένας ποτέ διότι τις αποσιωπούν. Να μην μιλήσουμε για τα περιστατικά όπου κάποιοι πεφτουν και στο αμάρτημα
της ομοφυλοφιλίας ενώ ήταν παρθένοι κατά την χειροτονία τους.
Εικάζω ότι ο κύριος λόγος είναι αυτός που είπε ο γέροντας Παϊσιος. Διότι στον Βασιλιά πρέπει να του δώσουμε να πιεί από ό,τι ποιο "καθαρό" και καλό έχουμε.
Πήρα στα χέρια μου και το βιβλίο του αρχιμανδρίτη και καθηγητή Θεολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών Κυρίλλου Κωστοπούλου για το θέμα αυτό. Θα το διαβάσω και θα σας πω αν θέλετε τι γράφει, αν και δεν νομίζω ότι γράφει κάτι διαφορετικό από αυτά τα κωλύματα που αναφέρθηκαν ήδη. Απλά εγώ ήθελα να δω τις παραπομπές στους Αγίους Πατέρες.
Την ερώτησή μου όμως την έκανα προς τον Π. Αντώνιο χωρίς να ξέρω ότι έχει καιρό να επισκευτεί το forum.
Μπορεί κάποιος να μας πληροφορήσει για την περίπτωση του Αγίου Νήφωνος;
Dimitris, και ο παρθένος ιερέας Μπορεί όμως
κάποια στιγμή να νιώσει την περιέργεια ή έντονο πειρασμό και να πέσει στην αμαρτία. Τα παραδείγματα είναι πολλά και αυτό έχει συμβεί αρκετές φορές, και το κρατάνε κρυφό και ιερουργούν ανάξια. Μάλλον εσύ εννοείς ότι ο παρθένος που δεν ξέρει την πονηρή "γλυκύτητα" της αμαρτίας αυτής, ίσως έχει λιγότερες πιθανότητες να τον πειράζει αυτό το πάθος.
Δεν ξέρω αν ισχύει συνολικά αυτό, αλλά σίγουρα έχει λογική.
Γνωρίζω έναν αρχιμανδρίτη στη ενορία μας πολύ πιστό και καλό ιερέα που μου είχε πει, "Νομίζεις ότι εμείς (οι παρθένοι) δεν έχουμε πειρασμούς σαρκικούς; Κάνουμε προσευχή και άσκηση όμως"
Το ίδιο θα έκανε και ένας που είχε κάνει την αμαρτία. Δεν νομίζω ότι ο παρθένος Πάντα έχει λιγότερο σαρκικό πόλεμο από αυτόν που έχει κάνει την αμαρτία.
Κάποιος που εχει ζήσει την αμαρτία μπορεί να την σιχαθεί, ενώ ο παρθένος μπορεί να τον νικήσει η περιέργεια.
Πάλι βεβαια αυτό δεν είναι κανόνας. Διότι κάποιος που έχει νιώσει μια "πονηρή γλυκύτητα", σίγουρα τον κυνηγάει στη ζωή του.
Πάντως, ενώ κάποιοι μπορεί να είναι παρθένοι στην χειροτονία, μετά κάνουν σχέσεις με γυναίκες και δεν το μαθαίνει
και κανένας ποτέ διότι τις αποσιωπούν. Να μην μιλήσουμε για τα περιστατικά όπου κάποιοι πεφτουν και στο αμάρτημα
της ομοφυλοφιλίας ενώ ήταν παρθένοι κατά την χειροτονία τους.
Εικάζω ότι ο κύριος λόγος είναι αυτός που είπε ο γέροντας Παϊσιος. Διότι στον Βασιλιά πρέπει να του δώσουμε να πιεί από ό,τι ποιο "καθαρό" και καλό έχουμε.
Πήρα στα χέρια μου και το βιβλίο του αρχιμανδρίτη και καθηγητή Θεολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών Κυρίλλου Κωστοπούλου για το θέμα αυτό. Θα το διαβάσω και θα σας πω αν θέλετε τι γράφει, αν και δεν νομίζω ότι γράφει κάτι διαφορετικό από αυτά τα κωλύματα που αναφέρθηκαν ήδη. Απλά εγώ ήθελα να δω τις παραπομπές στους Αγίους Πατέρες.
Την ερώτησή μου όμως την έκανα προς τον Π. Αντώνιο χωρίς να ξέρω ότι έχει καιρό να επισκευτεί το forum.
Μπορεί κάποιος να μας πληροφορήσει για την περίπτωση του Αγίου Νήφωνος;
- Dimitris39
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 5841
- Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 05, 2009 5:46 pm
Re: Κωλύματα ιερωσύνης
Η ουσία του θέματος είναι αλλού
1.Υπάρχει λίστα οδηγός τι πρέπει να προϋποθέτει ο μελλοντικός ιερέας
Από εκεί και πέρα όποιος κρύψει κάτι στην εξομολόγηση είναι έγκυρο τα μυστήρια αλλά κολαζεται
Κατά τον Όσιο Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο
2. Αν κάποιος έχει σχέδια να χειροτονηθεί καλά θα είναι να κοιτάξει τον εαυτό του αν νιώθει άξιος και να μην βλέπει τους άλλους
Το τι κάνουν οι άλλοι είναι έως 99% σίγουρο
Το τι κάναμε εμείς μόνο είναι 100%
Στην αγάπη σας να με συγχωρείτε
1.Υπάρχει λίστα οδηγός τι πρέπει να προϋποθέτει ο μελλοντικός ιερέας
Από εκεί και πέρα όποιος κρύψει κάτι στην εξομολόγηση είναι έγκυρο τα μυστήρια αλλά κολαζεται
Κατά τον Όσιο Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο
2. Αν κάποιος έχει σχέδια να χειροτονηθεί καλά θα είναι να κοιτάξει τον εαυτό του αν νιώθει άξιος και να μην βλέπει τους άλλους
Το τι κάνουν οι άλλοι είναι έως 99% σίγουρο
Το τι κάναμε εμείς μόνο είναι 100%
Στην αγάπη σας να με συγχωρείτε
Κύριε,Θεέ μου,Νύμφιε της ψυχής μου, λυτρωτή μου.
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου
«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»
ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς
Θεέ μου σ'αγαπώ
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου
«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»
ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς
Θεέ μου σ'αγαπώ
-
- Τακτικό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 58
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 18, 2008 5:00 am
Re: Κωλύματα ιερωσύνης
Αγαπητέ Dimitri,
θα ήθελα να αναλύσεις λίγο παραπάνω σε αυτά που είπες διότι έχουν ενδιαφέρον.
Τι εννοείς "είναι έγκυρο το μυστήριο, αλλά κολάζεται" ;
Επίσης, τι εννοείς "το τι κάνουν οι άλλοι είναι έως 99% σίγουρο" ;
Μπορείς να μου πεις σε ποιο βιβλίο ή ιστότοπο διάβασες για τα λόγια αυτά του Γέροντα φιλόθεου Ζερβάκου;
Ήθελα πολύ καιρό να διαβάσω για αυτόν τον γέροντα και θα το εκτιμούσα πολύ.
Αν είναι κάποιο βιβλίο να μου πεις τον τίτλο να παω να το αγοράσω.
Ευχαριστώ.
θα ήθελα να αναλύσεις λίγο παραπάνω σε αυτά που είπες διότι έχουν ενδιαφέρον.
Τι εννοείς "είναι έγκυρο το μυστήριο, αλλά κολάζεται" ;
Επίσης, τι εννοείς "το τι κάνουν οι άλλοι είναι έως 99% σίγουρο" ;
Μπορείς να μου πεις σε ποιο βιβλίο ή ιστότοπο διάβασες για τα λόγια αυτά του Γέροντα φιλόθεου Ζερβάκου;
Ήθελα πολύ καιρό να διαβάσω για αυτόν τον γέροντα και θα το εκτιμούσα πολύ.
Αν είναι κάποιο βιβλίο να μου πεις τον τίτλο να παω να το αγοράσω.
Ευχαριστώ.
- Dimitris39
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 5841
- Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 05, 2009 5:46 pm
Re: Κωλύματα ιερωσύνης
Καλημέρα αδελφέ μου
Τα λόγια του Γέροντος τα διάβασα στον ιστοχωρο της Ιεράς μονής Παντοκρατορως
Έλεγε ότι να μην πιέζει κανένας γονέας τα παιδιά τους να γίνουν Ιερείς γιατί μπορεί να έχουν κολλήματα Ιεροσυνης και να τα κρύβουν στην εξομολόγηση
Να γίνονται μοναχοί γιατί αν χειροτονηθεί έτσι κολαζετε
Τα μυστήρια που τελούν είναι έγκυρα έστω και αν ο ιερέας έχει παράδειγμα αμαρτήσει πριν η μετά την χειροτονία
Όσο το άλλο το τρίτο ερώτημα αφορά πολλές φορές βλέπουμε κάποιον να έχει κάνει ένα αμάρτημα παράδειγμα η έχουμε ακούσει ότι το έκανε πόσο σίγουρος μπορείς να είσαι; μπορεί να είναι μόνο λόγια του κόσμου έκανε αυτό έκανε το άλλο πάντα υπάρχει αμφιβολία
Αμφιβολίες δεν υπάρχουν μόνο σε αυτά που πράξαμε έμεις αυτά είναι 100% σίγουρο ότι τα πράξαμε
Στους αλλού παίζετε σε εμάς είναι
Δεν γνωρίζουμε μήπως τον εαυτό μας;
Νάσαι καλά
Όσο για την λίστα ενοω το ερωτηματολογιο που αναφέρετε ποιο πάνω
Φυσικά το άτομο αν είναι άξιος ένας για να γίνει ιερέας θα το κρίνει ο εξομολογος του αφού ο ενδιαφερομενος εξονολογειτε ειλικρινά σε αυτόν και δεν κρύβει τίποτα
Τα λόγια του Γέροντος τα διάβασα στον ιστοχωρο της Ιεράς μονής Παντοκρατορως
Έλεγε ότι να μην πιέζει κανένας γονέας τα παιδιά τους να γίνουν Ιερείς γιατί μπορεί να έχουν κολλήματα Ιεροσυνης και να τα κρύβουν στην εξομολόγηση
Να γίνονται μοναχοί γιατί αν χειροτονηθεί έτσι κολαζετε
Τα μυστήρια που τελούν είναι έγκυρα έστω και αν ο ιερέας έχει παράδειγμα αμαρτήσει πριν η μετά την χειροτονία
Όσο το άλλο το τρίτο ερώτημα αφορά πολλές φορές βλέπουμε κάποιον να έχει κάνει ένα αμάρτημα παράδειγμα η έχουμε ακούσει ότι το έκανε πόσο σίγουρος μπορείς να είσαι; μπορεί να είναι μόνο λόγια του κόσμου έκανε αυτό έκανε το άλλο πάντα υπάρχει αμφιβολία
Αμφιβολίες δεν υπάρχουν μόνο σε αυτά που πράξαμε έμεις αυτά είναι 100% σίγουρο ότι τα πράξαμε
Στους αλλού παίζετε σε εμάς είναι
Δεν γνωρίζουμε μήπως τον εαυτό μας;
Νάσαι καλά
Όσο για την λίστα ενοω το ερωτηματολογιο που αναφέρετε ποιο πάνω
Φυσικά το άτομο αν είναι άξιος ένας για να γίνει ιερέας θα το κρίνει ο εξομολογος του αφού ο ενδιαφερομενος εξονολογειτε ειλικρινά σε αυτόν και δεν κρύβει τίποτα
Κύριε,Θεέ μου,Νύμφιε της ψυχής μου, λυτρωτή μου.
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου
«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»
ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς
Θεέ μου σ'αγαπώ
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου
«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»
ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς
Θεέ μου σ'αγαπώ
-
- Βασικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 126
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Αλέξανδρος - Αθηνα
Re: Κωλύματα ιερωσύνης
Φιλοι και αδερφοι
το θεμα των κωλυματων ιεροσυνης ΔΕΝ εχει να κανει με προτερο εντιμο βιο!
Ειναι ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ η προσβολή του βαπτίσματος, ο χιτων που λερωθηκε.
Πιστευετε οτι ο Ιερος Αυγουστινος ειχε βιον έντιμο και καθαρό; Μεχρι και εξωγαμο ειχε!
Πιστευετε οτι ο Αγιος Κυπριανος, ηταν καθαρος και αμεμπτος; Μαγος μεγας που συνομιλουσε με τον διαβολο και τα δαιμονια υπηρξε!
Γνωριζετε οτι υπαρχουν Ορθοδοξοι Ιερεις που προ βαπτισματος, ηταν ομοφυλοφυλοι;
Η κρισιμη στιγμη ηταν ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ!
Μετα το βαπτισμα προσμετρωνται τα κωλύματα Ιεροσυνης! Οχι πριν!
Αρα ΔΕΝ ενδιαφερει ο προτερος εντιμος βιος... αλλά ο χιτών του βαπτίσματος.
Μα θα μου πεις, αφου η εξομολογηση ειναι δευτερο βαπτισμα!
Απαντω, αφού έτσι όρισαν οι Αγιοι Πατέρες, αυτά και δεχόμαστε.
Αρα, τα κωλυματα Ιεροσυνης αναφερονται στη ζωη ΜΕΤΑ το βαπτισμα, και αρα επ' ουδενι περιγραφουν τη ζωη προ του βαπτισματος...
Φυσικα το ηθος του υποωηφιου Ιερεως, συνεκτιμαται. Δηλαδη η μετανοια, η σοβαροτητα κλπ.
το θεμα των κωλυματων ιεροσυνης ΔΕΝ εχει να κανει με προτερο εντιμο βιο!
Ειναι ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ η προσβολή του βαπτίσματος, ο χιτων που λερωθηκε.
Πιστευετε οτι ο Ιερος Αυγουστινος ειχε βιον έντιμο και καθαρό; Μεχρι και εξωγαμο ειχε!
Πιστευετε οτι ο Αγιος Κυπριανος, ηταν καθαρος και αμεμπτος; Μαγος μεγας που συνομιλουσε με τον διαβολο και τα δαιμονια υπηρξε!
Γνωριζετε οτι υπαρχουν Ορθοδοξοι Ιερεις που προ βαπτισματος, ηταν ομοφυλοφυλοι;
Η κρισιμη στιγμη ηταν ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ!
Μετα το βαπτισμα προσμετρωνται τα κωλύματα Ιεροσυνης! Οχι πριν!
Αρα ΔΕΝ ενδιαφερει ο προτερος εντιμος βιος... αλλά ο χιτών του βαπτίσματος.
Μα θα μου πεις, αφου η εξομολογηση ειναι δευτερο βαπτισμα!
Απαντω, αφού έτσι όρισαν οι Αγιοι Πατέρες, αυτά και δεχόμαστε.
Αρα, τα κωλυματα Ιεροσυνης αναφερονται στη ζωη ΜΕΤΑ το βαπτισμα, και αρα επ' ουδενι περιγραφουν τη ζωη προ του βαπτισματος...
Φυσικα το ηθος του υποωηφιου Ιερεως, συνεκτιμαται. Δηλαδη η μετανοια, η σοβαροτητα κλπ.