Πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι ορθόδοξοι χριστιανοί;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
http://www.youtube.com/watch?v=v9Jm5FiQF9M
Πρώτος ο Παππάς , τουλάχιστον στην Κρήτη ο Ιερέας του κάθε χωριού θεωρείται η Κεφαλή του χωριού και φυσικά είναι μπροστάρης σε γλέντια (παραδοσιακά) όταν δεν υπάρχει νηστεία , πένθος στο χωριό κ.λ.π. Τιμητικά στα Σφακιά ο Παππάς ξεκινάει πρώτος στο χωρό και φυσικά χαμογελά..!! Αυτό τι σημαίνει ότι είναι κακός Ιερέας ;;
"Για δείτε τόνε τον Παππά , απού φορεί τα ράσα ,
και πρώτος σέρνει το χωρό , κι όμορφα παίρνει πάσα"
(πάσα : βήματα του χωρού)
Πρώτος ο Παππάς , τουλάχιστον στην Κρήτη ο Ιερέας του κάθε χωριού θεωρείται η Κεφαλή του χωριού και φυσικά είναι μπροστάρης σε γλέντια (παραδοσιακά) όταν δεν υπάρχει νηστεία , πένθος στο χωριό κ.λ.π. Τιμητικά στα Σφακιά ο Παππάς ξεκινάει πρώτος στο χωρό και φυσικά χαμογελά..!! Αυτό τι σημαίνει ότι είναι κακός Ιερέας ;;
"Για δείτε τόνε τον Παππά , απού φορεί τα ράσα ,
και πρώτος σέρνει το χωρό , κι όμορφα παίρνει πάσα"
(πάσα : βήματα του χωρού)
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6147
- Εγγραφή: Τετ Μαρ 29, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Γερμανία
- Επικοινωνία:
Στo δρόμο όταν βαδίζουν οι Χριστιανοί, είναι επίσης πάντα πολύ προσεκτικοί. Η εμφάνιση τους είναι ταπεινή, το ντύσιμο τους σεμνό και αξιοπρεπές, το πρόσωπο τους χαρούμενο, ο χαιρετισμός τους σε φίλους, άλλα και εχθρούς, αν υπάρχουν, απαραίτητος, τα λόγια τους μετρημένα χωρίς να αργολογούν, το γέλοιο τους να μην είναι δυνατό, σαρκαστικό και ξεκαρδιστικό, αλλά να διακατέχωνται από την ευλογημένη Όρθόδοξη χαρμολύπη, να αποφεύγουν τις ακρότητες και τις υπερβολές, και η σοβαρότητα τους να μη φτάνει σε σημείο βλοσυρότητας, ώστε να νομίζουν ή να δείχνουν στους άλλους έτσι, ότι υπερέχουν πολλών συνανθρώπων τους.
Στην εργασία, στο γραφείο, στην επιχείρηση στο ιατρείο ή στο κατάστημα, να είναι δίκαιοι, εξυπηρετικοί, πρόθυμοι, υπομονετικοί, ευγενείς, αφιλάργυροι, ελεήμονες, γλυκομίλητοι, ταπεινοί, συγκαταβατικοί, ολιγομίλητοι, τους αργούς και κενούς λόγους να τους αποφεύγουν.
Αυτά θα μπορούσαμε να λέγαμε ότι είναι λίγα από τα γνωρίσματα των αγωνιζομένων Χριστιανών και όταν αυτή τη ζωή μας και τη συμπεριφορά μας βλέπουν οι άνθρωποι του κόσμου, ωφελούνται και διορθώνονται και έτσι δοξάζεται το όνομα του Θεού και γινόμαστε πραγματικό ΦΩΣ ΧΡΙΣΤΟΥ και αλάτι της κοινωνίας, όπως χαρακτηριστικά είπε και ο Κύριος μας στους Μαθητάς Του.
Στις επισκέψεις και στις συζητήσεις μας να είμαστε προσεκτικοί γιατί, συνήθως οι άνθρωποι, τους Χριστιανούς που αγωνίζονται πνευματικά, τους θέλουν ακέραιους, να μην αργολογούν, κατακρίνουν και ομιλούν άτοπα, κενά και με θυμό ή υπερηφάνεια φαρισαΐζοντες.
Να είμαστε μετρημένοι και χωρίς να κάνουμε χοντρά αστεία και χειρονομίες αλλά διακριτικοί και ταπεινοί. Ο τελώνης, ως γνωστόν, βγήκε δικαιωμένος από το Χριστό με την ταπείνωση και την αυτογνωσία του.
Να προσπαθούμε, οι συζητήσεις να είναι, όσο το δυνατόν, υψηλού επιπέδου και πνευματικές, γεμάτες από αγάπη στο συνάνθρωπο, την Εκκλησία, την κοινωνία, τη φύση και την Πατρίδα, χωρίς ακρότητες.
Αν οι συμπαριστάμενοι έχουν πνευματικής φύσεως απορίες που δεν μπορούμε να απαντήσουμε, να τους παραπέμπουμε σε κάποιον ιερέα πνευματικό, για να πάρουν σωστή απάντηση και να μη ριψοκινδυνεύουμε να δίνουμε απαντήσεις σε πνευματικά θέματα που δεν γνωρίζουμε καλά.
Οι καλές και πνευματικές συντροφιές και οι αμοιβαίες επισκέψεις μεταξύ πνευματικών εν Χριστώ αδελφών είναι ευχάριστες και πολλές φορές οικοδομούν, ωφελούν και μας αναβαπτίζουν, όταν έχουν καθαρά πνευματικό και Χριστολογικό χαρακτήρα.
Να αποφεύγουμε τα γλέντια, τους χορούς, τους θορύβους και τσιγάρα, γιατί εκεί ο άνθρωπος δεν ξεκουράζεται άλλα κουράζεται. Όσο για την «ΡΟΚ» μουσική που λατρεύουν ορισμένοι νέοι, οι Άγιοι Πατέρες λένε ότι πίσω από τους ήχους της κρύβεται ο σατανάς, θα είναι καλό και ευλογία να συμμετέχουμε σε κοινές τράπεζες όπως οι πρώτοι Χριστιανοί είχαν τις «αγάπες» για να επικοινωνούμε και να ωφελούμαστε πνευματικά, πάντα όμως με μενού εποχικό, όπως ορίζουν οι κανόνες της Αγίας Εκκλησίας μας, περί νηστείας.
Να μην τρώμε κρέας, τυροκομικά και ψάρια και λάδι την Τετάρτη και την Παρασκευή και να κρατούμε τις Μεγάλες τεσσαρακοστές των Χριστουγέννων καί του Πάσχα, αλλα και τις νηστείες των Αγίων Αποστόλων και της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (1-14 Αύγουστου) και να καλούμε τον ιερέα της ενορίας μας μια φορά τουλάχιστον το χρόνο, για ένα Ευχέλαιο ή Αγιασμό στο σπίτι.
Αδελφοί μου
Ξέρετε ότι ο Θεάνθρωπος Χριστός μας στα Τριάντα Τρία χρόνια της επίγειας ζωής Του, ποτέ δεν γέλασε σαρκαστικά, καθώς επίσης και ο Άγιος Λάζαρος μετά την ανάσταση Του! Γίνε λοιπόν μιμητής Του Χριστού μας και των Αγίων.
Αποσπάσματα από το βιβλίο: "Πρακτικός οδηγός Ορθοδοξίας και Ορθοπραξίας " του ιερέως Μιχαήλ
Ιερόν Ησυχαστήριον Αγ. του Μεγάλου και των Αγίων Νεομαρτύρων Ακυλίνης, Κυρλαννης και Αργυρής
Γαλήνη Οσσης Λαγκαδά
Θεσσαλονίκης
Στην εργασία, στο γραφείο, στην επιχείρηση στο ιατρείο ή στο κατάστημα, να είναι δίκαιοι, εξυπηρετικοί, πρόθυμοι, υπομονετικοί, ευγενείς, αφιλάργυροι, ελεήμονες, γλυκομίλητοι, ταπεινοί, συγκαταβατικοί, ολιγομίλητοι, τους αργούς και κενούς λόγους να τους αποφεύγουν.
Αυτά θα μπορούσαμε να λέγαμε ότι είναι λίγα από τα γνωρίσματα των αγωνιζομένων Χριστιανών και όταν αυτή τη ζωή μας και τη συμπεριφορά μας βλέπουν οι άνθρωποι του κόσμου, ωφελούνται και διορθώνονται και έτσι δοξάζεται το όνομα του Θεού και γινόμαστε πραγματικό ΦΩΣ ΧΡΙΣΤΟΥ και αλάτι της κοινωνίας, όπως χαρακτηριστικά είπε και ο Κύριος μας στους Μαθητάς Του.
Στις επισκέψεις και στις συζητήσεις μας να είμαστε προσεκτικοί γιατί, συνήθως οι άνθρωποι, τους Χριστιανούς που αγωνίζονται πνευματικά, τους θέλουν ακέραιους, να μην αργολογούν, κατακρίνουν και ομιλούν άτοπα, κενά και με θυμό ή υπερηφάνεια φαρισαΐζοντες.
Να είμαστε μετρημένοι και χωρίς να κάνουμε χοντρά αστεία και χειρονομίες αλλά διακριτικοί και ταπεινοί. Ο τελώνης, ως γνωστόν, βγήκε δικαιωμένος από το Χριστό με την ταπείνωση και την αυτογνωσία του.
Να προσπαθούμε, οι συζητήσεις να είναι, όσο το δυνατόν, υψηλού επιπέδου και πνευματικές, γεμάτες από αγάπη στο συνάνθρωπο, την Εκκλησία, την κοινωνία, τη φύση και την Πατρίδα, χωρίς ακρότητες.
Αν οι συμπαριστάμενοι έχουν πνευματικής φύσεως απορίες που δεν μπορούμε να απαντήσουμε, να τους παραπέμπουμε σε κάποιον ιερέα πνευματικό, για να πάρουν σωστή απάντηση και να μη ριψοκινδυνεύουμε να δίνουμε απαντήσεις σε πνευματικά θέματα που δεν γνωρίζουμε καλά.
Οι καλές και πνευματικές συντροφιές και οι αμοιβαίες επισκέψεις μεταξύ πνευματικών εν Χριστώ αδελφών είναι ευχάριστες και πολλές φορές οικοδομούν, ωφελούν και μας αναβαπτίζουν, όταν έχουν καθαρά πνευματικό και Χριστολογικό χαρακτήρα.
Να αποφεύγουμε τα γλέντια, τους χορούς, τους θορύβους και τσιγάρα, γιατί εκεί ο άνθρωπος δεν ξεκουράζεται άλλα κουράζεται. Όσο για την «ΡΟΚ» μουσική που λατρεύουν ορισμένοι νέοι, οι Άγιοι Πατέρες λένε ότι πίσω από τους ήχους της κρύβεται ο σατανάς, θα είναι καλό και ευλογία να συμμετέχουμε σε κοινές τράπεζες όπως οι πρώτοι Χριστιανοί είχαν τις «αγάπες» για να επικοινωνούμε και να ωφελούμαστε πνευματικά, πάντα όμως με μενού εποχικό, όπως ορίζουν οι κανόνες της Αγίας Εκκλησίας μας, περί νηστείας.
Να μην τρώμε κρέας, τυροκομικά και ψάρια και λάδι την Τετάρτη και την Παρασκευή και να κρατούμε τις Μεγάλες τεσσαρακοστές των Χριστουγέννων καί του Πάσχα, αλλα και τις νηστείες των Αγίων Αποστόλων και της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (1-14 Αύγουστου) και να καλούμε τον ιερέα της ενορίας μας μια φορά τουλάχιστον το χρόνο, για ένα Ευχέλαιο ή Αγιασμό στο σπίτι.
Αδελφοί μου
Ξέρετε ότι ο Θεάνθρωπος Χριστός μας στα Τριάντα Τρία χρόνια της επίγειας ζωής Του, ποτέ δεν γέλασε σαρκαστικά, καθώς επίσης και ο Άγιος Λάζαρος μετά την ανάσταση Του! Γίνε λοιπόν μιμητής Του Χριστού μας και των Αγίων.
Αποσπάσματα από το βιβλίο: "Πρακτικός οδηγός Ορθοδοξίας και Ορθοπραξίας " του ιερέως Μιχαήλ
Ιερόν Ησυχαστήριον Αγ. του Μεγάλου και των Αγίων Νεομαρτύρων Ακυλίνης, Κυρλαννης και Αργυρής
Γαλήνη Οσσης Λαγκαδά
Θεσσαλονίκης
Ο αληθινός χριστιανός έχει τρία γνωρίσματα:
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
1. Διαβάζει τον Λόγο του Θεού (Αγία Γραφή).
2. Τον εφαρμόζει στη ζωή του.
3. Φροντίζει να τον διαδίδει για να σώζονται και οι άλλοι και να γίνονται κοινωνοί του θαύματος που έζησε.
ακούστε την ομιλία του γέρ Εφραίμ για την μετά την κοίμηση πορεία της ψυχής έως 40 ημέρου και θα σας κοπεί το γέλιο για τουλάχιστο 1 βδομάδα :D (αυτό θα είναι το τελευταίο σας ! )
http://athos.edo.gr/modules.php?name=Fo ... pic&t=2986
μετα από 1 βδομάδα :D πάλι !
Υ.Γ . δεν κάνω πλάκα
http://athos.edo.gr/modules.php?name=Fo ... pic&t=2986
μετα από 1 βδομάδα :D πάλι !
Υ.Γ . δεν κάνω πλάκα
Καθένας πρέπει να κινείται μέσα στα ΔΙΚΑ ΤΟΥ πνευματικά πλαίσια.
Για παράδειγμα, για πολλούς ο ( μη αμαρτωλός ) χορός είναι επιτρεπτός.
Δεν μπορώ όμως να φανταστώ, για παράδειγμα, τον Άγιο Νεκτάριο Πενταπόλεως, να χορεύει.
Καθένας λοιπόν να κοιτάζει ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ πνευματικές ικανότητες, και να ζεί με βάση ΑΥΤΕΣ.
Για παράδειγμα, για πολλούς ο ( μη αμαρτωλός ) χορός είναι επιτρεπτός.
Δεν μπορώ όμως να φανταστώ, για παράδειγμα, τον Άγιο Νεκτάριο Πενταπόλεως, να χορεύει.
Καθένας λοιπόν να κοιτάζει ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ πνευματικές ικανότητες, και να ζεί με βάση ΑΥΤΕΣ.
Τέλειος Θεός, και τέλειος και ΑΠΟΛΥΤΑ αναμάρτητος άνθρωπος, και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Σωτήρας τού κόσμου, Ιησούς Χριστός: «Εγώ θα είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, έως την συντέλεια τού κόσμου».
Για δες αυτό...Iosif έγραψε: Δεν μπορώ όμως να φανταστώ, για παράδειγμα, τον Άγιο Νεκτάριο Πενταπόλεως, να χορεύει.
http://www.youtube.com/watch?v=vCAhSkOGYhg
Σίγουρα ούτε το γέλιο είναι κακό, ούτε ο χορός. Αλλά να που μερικές φορές όταν ακούμε ομιλίες σαν του γ. Εφραίμ λιγάκι...γινόμαστε κάπως. Διάβαζα τον βίο του Γέροντα Γεώργιου Καρσλίδη, του μακαριστού και χαρισματούχου, ο οποίος όπως αναφέρει ο βιογράφος του π.Μωυσής Αγιορείτης, όχι μόνο θεωρούσε αμαρτία τον χορό, αλλά κι ο ίδιος χόρευε ποντιακούς χορούς. Βέβαια, τα λεγόμενα του αγ. Ιωάννη τα ανέφερα και επαναλαμβάνω ότι τέτοιες ομιλίες πρέπει να εντάσσονται στο κλίμα της εποχής και στους συγκεκριμένους ποιμαντικούς στόχους του Αγίου. Αλλά το ανέφερα, έτσι για να δωθεί και μια άλλη οπτική στην κουβέντα μας.
Δεν ξέρουμε, για ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ, ο Γέροντας Γεώργιος Καρσλίδης χόρευε κάποιες φορές.
Μήπως το έκανε για λόγους ποιμαντικούς, και ΟΧΙ για δική του ικανοποίηση ;
Δεν νομίζω, ότι μπορούμε να μπαίνουμε μέσα στην σοφή σκέψη τών Αγίων.
Μήπως το έκανε για λόγους ποιμαντικούς, και ΟΧΙ για δική του ικανοποίηση ;
Δεν νομίζω, ότι μπορούμε να μπαίνουμε μέσα στην σοφή σκέψη τών Αγίων.
Τέλειος Θεός, και τέλειος και ΑΠΟΛΥΤΑ αναμάρτητος άνθρωπος, και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Σωτήρας τού κόσμου, Ιησούς Χριστός: «Εγώ θα είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, έως την συντέλεια τού κόσμου».
Εχω την εντύπωση ότι το "εν ημίν" δίνει το μέτρο και τον τρόπο της συμπεριφοράς.
Δηλαδή (μια και περί χορού ο λόγος) όταν κάποιος χορεύει, ξέρει πολύ καλά, την στιγμή που το κάνει, αν προάγει τον εαυτό του σε κάποια Γαλιλαία ή αν σκανδαλίζει.
Οσο για τις φόρμες στο συγκεκριμένο θέμα τις βρίσκω κάπως....
Δηλαδή (μια και περί χορού ο λόγος) όταν κάποιος χορεύει, ξέρει πολύ καλά, την στιγμή που το κάνει, αν προάγει τον εαυτό του σε κάποια Γαλιλαία ή αν σκανδαλίζει.
Οσο για τις φόρμες στο συγκεκριμένο θέμα τις βρίσκω κάπως....
Αυτά τα πράγματα εξαρτιόνται άμεσα, από την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ τού ίδιου τού ανθρώπου.
Έτσι είναι πολύ δύσκολο, να βρεθούν πρόσωπα που θα σκέπτονται αυτά τα θέματα, με τον ίδιο τρόπο.
Έτσι είναι πολύ δύσκολο, να βρεθούν πρόσωπα που θα σκέπτονται αυτά τα θέματα, με τον ίδιο τρόπο.
Τέλειος Θεός, και τέλειος και ΑΠΟΛΥΤΑ αναμάρτητος άνθρωπος, και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Σωτήρας τού κόσμου, Ιησούς Χριστός: «Εγώ θα είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, έως την συντέλεια τού κόσμου».