Δεν κάνεις λάθος, αλλά πολύ απλά. Ο Χρυσόστομος Σμύρνης, υπάρχει η εκδοχή ότι καταχωρήθηκε στις δέλτους ως άγιος. Αν πραγματικά έγινε κάτι τέτοιο, ενώ δεν υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία αγιότητος, είναι τραγικό να προσεύχεσαι και να ζητάς τις πρεσβείες ενός ανθρώπου που όχι μόνο μπορεί να σε βοηθήσει, αλλά έχει, πιθανώς, κι ο ίδιος μεγάλη ανάγκη από τις προσευχές της Εκκλησίας.Evi_J έγραψε:Μου ήρθε μια καταπληκτική ιδέα: Τι λέτε να κρίνουμε τους συνανθρώπους μας και να χάνουμε τον χρόνο της δικής μας ζωή δηλ την ευκαιρία που μας έδωσε ο Θεός για την δικιά μας σωστηρία, κρίνοντας και επικρίνοντας πως πέθαναν οι διάφοροι άνθρωποι που προσπαθούσαν να διδάξουν την εκκλησία μας (άσχετα αν τα κατάφεραν ή όχι) που δεν έχουν άμμεση σχέση με μας, που δεν χρειάζεται ούτε να τους ξέρουμε ως παράδειγμα μιας και έχουμε τους πατέρες της εκκλησίας μας γι' αυτό, που, που, που.... ώστε όταν έρθει ο καιρός της κρίσεως να πούμε ότι και εμείς σαν σοφοί, τέλειοι και αναμάρτητοι άνθρωποι που είμαστε είχαμε δικαίωμα να κρίνουμε τους άλλους; Τι λέτε δεν είναι καταπληκτική ιδέα;
Έχω μια απορία όμως: Αυτός είναι ο σκοπός της ζωή μας; Αυτό πρέπει να κάνουμε; Να τσακωνόμαστε για το αν ο τάδε έγινε ή όχι άγιος για τον τάδε λόγο και το αν ο άλλος τάδε είναι καλός παπάς σύμφωνα με την κρίση και τις ιδιαίτερες προτιμήσεις μας; Καλύτερα δεν είναι να διαβάζουμε τους πατέρες και την Αγία Γραφή ή να ακούει ΠΕ; (τώρα π.χ που έχει και χαιρετισμούς) Αν κάνω λάθος πείτε μου....
Χρυσόστομος Σμύρνης Άγιος ή όχι
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
Άσ' τα... Εγώ ντρέπομαι που ανήκω σε τέτοια Μητρόπολη... Ο νυν επίσκοπος Ιγνάτιος είναι από τους πρώτους Οικουμενιστές. Πριν από 2-3 χρόνια οργάνωσε μια μορφή συλλείτουργου μεταξύ Ορθοδόξων-Καθολικών σε καθ' όλα Ορθόδοξο Ναό με Αρμόνιο παρακαλώ. Επίσης, διαθέτω πολλές φωτογραφίες που τον δείχνουν παρέα με τον Παπικό Ιερέα της πόλης του Βόλου. Τι να πω... Ντρέπομαι...PATIENT έγραψε:Oπως; --> 1) ...2)...3)...κλπ.YiaVi έγραψε: Συγγνώμη, αλλά ο πατήρ Ευθύμιος Τρικαμηνάς είναι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, έχει γενικότερα ακραίες θέσεις...
Kαι αν διαφωνούμε με κάποιες απόψεις του , τι μας εμποδίζει να διαβάσουμε αυτά που λέει επι του θέματος και μετά να τον καταδικάσουμε;
Oσο για τη Μητρόπολη Δημητριάδος (που λέει ο elenas) αυτή δεν είναι που διοργάνωσε συνέδριο με προτεστάντες και τους κάλεσαν στο τέλος σε Θ.Λειτουργία; Tους έδωσαν μάλιστα και αντίδωρο όπως αναφέρθηκε ΚΑΙ απο τον π.Ζήση στην ομιλία που κυκλοφόρησε και σε αυτο εδώ το φόρουμ.
Γιατί είπα εγώ ότι δεν τα έκανε αυτά ή ότι υπάρχουν πολλοί πατριώτες σαν κι αυτόν;parikos_ έγραψε:Ήταν η ΜΟΝΗ "αρχή" του τόπου που έμεινε μέχρι τέλους. Εδώ για τη στάση του και την αγάπη του για το ποίμνιο κάθησε εκεί, έπεσε στα χέρια των Κεμαλικών, του ξερίζωναν τα γένια με τα χέρια τους. Μέχρι και Τούρκος τον σπλαχνίστηκε και τον σκότωσε με το πιστόλι του γιατί δεν άντεχε νασ βλέπει τα βσανά του, και μεις αγαπητέ με την φραπεδιά μας όπου σταθούμε κι όπου βρεθούμε, δωστου να μιλάμε για Οικουμενισμούς. Αλήθεια αγαπητέ. Εσύ ως καθαρός Ορθόδοξος και μη Οικουμενιστής θα παρέμενες στη Σμύρνη όταν σε ειδοποιούσε το γαλλικό προξενείο ότι έρχονται οι κεμαλικοί και σου δίναν πλοίο να την κοπανήσεις; Λϊγη διάκριση φίλτατε, ο άνθρωπος μπορεί να μην είναι άγιος αλλά υπέστη θυσία για το ποίμνιό του, για τον Ελληνισμό! Έλεος με τους αφορουσμούς που τους έχουμε σαν χαζαρωτα στις τσέπεςPATIENT έγραψε:Yπάρχει ολόκληρο βιβλίο του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά που αναφέρεται στην περίπτωση Χρυσόστομου Σμύρνης.
Βρείτε το , διαβάστε το και μπορείτε να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.
Το ρεζουμέ εκεί μέσα είναι ότι ο Χρυσόστομος Σμύρνης είχε σχέσεις που έφταναν σε συμπροσευχές αλλά υπάρχουν και κείμενα του που αποδεικνύουν ότι ήταν ένας εκ των πρώτων Οικουμενιστών Ιεραρχών.
Στο γράψιμό του μάλιστα διακρίνεται η φιλοπατρία του σε υπερθετικό βαθμό , εις βάρος θα λέγαμε της ποιμαντικής του ιδιότητας.
Η ανακύρηξή του ως αγίου είναι δεδομένη και υπάρχει φυσικά και η ακολουθία του.
Akριβώς αυτό λέω κι εγώ . ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.
Για να καταλάβουμε ότι άλλο πράγμα η φιλοπατρία και άλλο η Ορθόδοξη συνείδηση.
Δηλαδή αν μιλήσουμε για κάποιον πολιτικό ή κάποια μεγάλη προσωπικότητα της σύγχρονης ιστορίας και τον επαινέσουμε για τη μια πλευρά του έργου του , αλλά απο την άλλη θυμίσουμε ότι ήταν άθεος (ονόματα δεν χρειάζονται τώρα) κάνουμε αφορισμούς;
Ti θα πεί έλεος με τους αφορισμούς; Ενας ιεράρχης που έχει ένα πολύ θετικό έργο θα πρέπει να μείνει στο απυρόβλητο στο θέμα των ιδεών του που άπτονται της ορθοδόξου πίστεως;
Μήπως ξεχνάς ότι πολλοί αυτοκράτορες χωρίς να είναι κάν χριστιανοί πρόσφεραν τα μέγιστα στην Ρωμαική αυτοκρατορία;
Tιμή στον Έλληνα που θυσιάστηκε , αλλά αυτό δεν τον κάνει και αυτομάτως άγιο....
Υπάρχουν πολλές άλλες προυποθέσεις , σωστά;
Για να μην ντρεπόματε λοιπόν για τους άλλους, όπως είπε και ο Voliotis ( που δεν καταλαβαίνω γιατί το λες αυτό... την τελευταία φορά που κοίταξα είχα θετική γνώμη γι' αυτόν.... μήπως κάποιος να του έστησε καμιά παγίδα; ) και για να μην προσευχόμαστε σε κάποιον που ίσως να μην αξίζει όπως λέει και ο parikos γι' αυτό να πάρουμε παράδειγμα από τους ΠΑΤΕΡΕΣ που ήταν σίγουρα άνθρωποι του Θεού! ( Άλλωστε γιατί νομίζετε ότι λέγονται και "Πατέρες" βρε παιδιά; )
Όμως δεν έχει σημασία ποιος άγιος είναι ποιο άγιος για να μας βοηθήσει στην προσευχή μας αν δεν προσευχόμαστε εμείς από μόνοι μας βρε παιδιά. Στα αλήθεια πιστεύετε ότι άμα είχαμε όχι έναν αλλά πενήντα αγίους ο Θεός θα μας άκουγε αν εμείς δεν κουνούσαμε ούτε το μικρο μας δαχτυλάκι; Η προσπάθεια είναι δική μας. Μην μπερδεύουμε τις προσπάθειες μας με την αγιότητα των αγίων.... Όσο γίνεται αυτό όχι μόνο χάνουμε τον χρόνο της ζωής μας όπως είπα και πριν, αλλά κερδίζουμε και την αιώνια κόλαση μιας και εμείς δεν μπρούμε να κρίνουμε τις αποφάσεις του Θεού για το ποιος είναι άγιος και ποιος όχι. Σαν πολλά αμαρτήματα δεν έχουμε στην πλάτη μας για να της φορτώσουμε και άλλα;
Όμως δεν έχει σημασία ποιος άγιος είναι ποιο άγιος για να μας βοηθήσει στην προσευχή μας αν δεν προσευχόμαστε εμείς από μόνοι μας βρε παιδιά. Στα αλήθεια πιστεύετε ότι άμα είχαμε όχι έναν αλλά πενήντα αγίους ο Θεός θα μας άκουγε αν εμείς δεν κουνούσαμε ούτε το μικρο μας δαχτυλάκι; Η προσπάθεια είναι δική μας. Μην μπερδεύουμε τις προσπάθειες μας με την αγιότητα των αγίων.... Όσο γίνεται αυτό όχι μόνο χάνουμε τον χρόνο της ζωής μας όπως είπα και πριν, αλλά κερδίζουμε και την αιώνια κόλαση μιας και εμείς δεν μπρούμε να κρίνουμε τις αποφάσεις του Θεού για το ποιος είναι άγιος και ποιος όχι. Σαν πολλά αμαρτήματα δεν έχουμε στην πλάτη μας για να της φορτώσουμε και άλλα;
Τι να σου πω... Ο "δικός μας" στην τηλεόραση, στα κανάλια και στις εκδρομές στο Βατικανό είναι πρώτος. Τώρα, παγίδα λες; Εδώ είδα με τα μάτια μου Καθολική μοναχή να υποκλίνεται μπροστά του όπως θα έκανε σε οποιοδήποτε παπικό επίσκοπο και εκείνος να χαμογελάει. Άσε που έχει απειλήσει ουκ ολίγες φορές με αφορισμούς αυτούς που αντιδρούν στην οικουμενιστική του πτώση. Γενικότερα, δεν είναι αγαπητός στην κοινωνία του Βόλου. Μόνο οι "βολεμένοι" θα σου πουν πως το έργο του είναι θεάρεστο στην περιοχή της Μητρόπολης Δημητριάδος. Άσε που είναι και απλησίαστος. Γονέας το παιδί του οποίου φοιτά στο Λύκειο που ίδρυσε, ζήτησε να κλείσει ραντεβού μισής ώρας. Τι έγινε; Η συνάντηση εγκρίθηκε ύστερα από σχεδόν ενάμιση μήνα, οπότε και είχε εκλείψει το θέμα που ήθελε να συζητήσουν. Και να πεις πως ήταν κάποιος άσχετος Βολιώτης; Αυτός είχε το παιδί του στο σχολείο της Μητρόπολης!!!Evi_J έγραψε:Για να μην ντρεπόματε λοιπόν για τους άλλους, όπως είπε και ο Voliotis ( που δεν καταλαβαίνω γιατί το λες αυτό... την τελευταία φορά που κοίταξα είχα θετική γνώμη γι' αυτόν.... μήπως κάποιος να του έστησε καμιά παγίδα; ) και για να μην προσευχόμαστε σε κάποιον που ίσως να μην αξίζει όπως λέει και ο parikos γι' αυτό να πάρουμε παράδειγμα από τους ΠΑΤΕΡΕΣ που ήταν σίγουρα άνθρωποι του Θεού! ( Άλλωστε γιατί νομίζετε ότι λέγονται και "Πατέρες" βρε παιδιά; )
Όμως δεν έχει σημασία ποιος άγιος είναι ποιο άγιος για να μας βοηθήσει στην προσευχή μας αν δεν προσευχόμαστε εμείς από μόνοι μας βρε παιδιά. Στα αλήθεια πιστεύετε ότι άμα είχαμε όχι έναν αλλά πενήντα αγίους ο Θεός θα μας άκουγε αν εμείς δεν κουνούσαμε ούτε το μικρο μας δαχτυλάκι; Η προσπάθεια είναι δική μας. Μην μπερδεύουμε τις προσπάθειες μας με την αγιότητα των αγίων.... Όσο γίνεται αυτό όχι μόνο χάνουμε τον χρόνο της ζωής μας όπως είπα και πριν, αλλά κερδίζουμε και την αιώνια κόλαση μιας και εμείς δεν μπρούμε να κρίνουμε τις αποφάσεις του Θεού για το ποιος είναι άγιος και ποιος όχι. Σαν πολλά αμαρτήματα δεν έχουμε στην πλάτη μας για να της φορτώσουμε και άλλα;
Συμφωνώ μαζί σου πως πρέπει να συμβουλευόμαστε τους γέροντές μας. Αυτοί μόνο μπορούν να μας οδηγήσουν χωρίς συμφέροντα και επιδράσεις στην ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας μας.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3145
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
- Επικοινωνία:
Η συνέντευξις του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά
Ο π. Ευθύμιος «ξετίναξε» κυριολεκτικώς την παναίρεσιν του Οικουμενισμού και του Παπισμού. Ενώ εξέφρασε την άποψιν ότι επιβάλλεται η διακοπή του μνημοσύνου τόσον του Οικουμενικού Πατριάρχου όσον και όλων εκείνων, οι οποίοι προδίδουν την πίστιν με ανιέρους συμπροσευχάς και συλλείτουργα με τους αιρετικούς. Αποτελεί ύβριν εναντίον των αγώνων και της θυσίας των αγίων μαρτύρων και θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας μας η μη διακοπή του μνημοσύνου, ωςείπε. Διότι οι Αγιοι Πατέρες έδωσαν μάχας εναντίον όλων των αιρέσεων, εις τας οποίας ανήκει και ο Παπισμός. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός δεν τους ήθελε ούτε εις τον θάνατόν του. Εις ερώτησιν, εάν η διακοπή του μνημοσύνου οδηγή εις σχίσμα την Εκκλησίαν, απήντησεν ότι τούτο δεν δύναται να συμβή. Διότι, όταν ο Επίσκοπος έχη αιρετικήν συμπεριφοράν, ο κλήρος και ο λαός δύναται να συνεχίζη την Εκκλησιαστικήν παράδοσιν και την μυστηριακήν ζωήν άνευ του Επισκόπου. Αυτό συμβαίνει «εις Πολεμικάς» περιόδους εις την Εκκλησίαν. Και κατά την άποψιν του, έχομεν πόλεμον εναντίον της παναιρέσεως του Οικουμενισμού και της αιρέσεως του Παπισμού και εναντίον όλων των Επισκόπων, οι οποίοι συμπορεύονται με την αίρεσιν. Άλλωστε, είπε, προ τριάκοντα και πλέον ετών Μητροπολίται, ως ο Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Παραμυθίας Παύλος και Ιεραί Μοναί εις το Άγιον Όρος είχον διακόψει το μνημόσυνον του Πατριάρχου Αθηναγόρου, χωρίς να προκληθή σχίσμα εις την Εκκλησίαν.
================
Τό Βατικανόν εργάζεται διά τήν ερήμωσιν τών παναρχαίων εστιών τού Έλληνισμού πέραν τών Έθνικών συνόρων τής Έλλάδος!
Όποιος δέν αντιλαμβάνεται τήν ανθελληνικήν τακτικήν τού Βατικανού, ή πάσχει από αθεράπευτον ηλιθιότητα, ή είναι άβουλος ΄λούστρος΄ τής παπικής παντόφλας!
(Θεολόγος Διονύσιος Μπατιστάτος)
Ο π. Ευθύμιος «ξετίναξε» κυριολεκτικώς την παναίρεσιν του Οικουμενισμού και του Παπισμού. Ενώ εξέφρασε την άποψιν ότι επιβάλλεται η διακοπή του μνημοσύνου τόσον του Οικουμενικού Πατριάρχου όσον και όλων εκείνων, οι οποίοι προδίδουν την πίστιν με ανιέρους συμπροσευχάς και συλλείτουργα με τους αιρετικούς. Αποτελεί ύβριν εναντίον των αγώνων και της θυσίας των αγίων μαρτύρων και θεοφόρων Πατέρων της Εκκλησίας μας η μη διακοπή του μνημοσύνου, ωςείπε. Διότι οι Αγιοι Πατέρες έδωσαν μάχας εναντίον όλων των αιρέσεων, εις τας οποίας ανήκει και ο Παπισμός. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός δεν τους ήθελε ούτε εις τον θάνατόν του. Εις ερώτησιν, εάν η διακοπή του μνημοσύνου οδηγή εις σχίσμα την Εκκλησίαν, απήντησεν ότι τούτο δεν δύναται να συμβή. Διότι, όταν ο Επίσκοπος έχη αιρετικήν συμπεριφοράν, ο κλήρος και ο λαός δύναται να συνεχίζη την Εκκλησιαστικήν παράδοσιν και την μυστηριακήν ζωήν άνευ του Επισκόπου. Αυτό συμβαίνει «εις Πολεμικάς» περιόδους εις την Εκκλησίαν. Και κατά την άποψιν του, έχομεν πόλεμον εναντίον της παναιρέσεως του Οικουμενισμού και της αιρέσεως του Παπισμού και εναντίον όλων των Επισκόπων, οι οποίοι συμπορεύονται με την αίρεσιν. Άλλωστε, είπε, προ τριάκοντα και πλέον ετών Μητροπολίται, ως ο Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Παραμυθίας Παύλος και Ιεραί Μοναί εις το Άγιον Όρος είχον διακόψει το μνημόσυνον του Πατριάρχου Αθηναγόρου, χωρίς να προκληθή σχίσμα εις την Εκκλησίαν.
================
Τό Βατικανόν εργάζεται διά τήν ερήμωσιν τών παναρχαίων εστιών τού Έλληνισμού πέραν τών Έθνικών συνόρων τής Έλλάδος!
Όποιος δέν αντιλαμβάνεται τήν ανθελληνικήν τακτικήν τού Βατικανού, ή πάσχει από αθεράπευτον ηλιθιότητα, ή είναι άβουλος ΄λούστρος΄ τής παπικής παντόφλας!
(Θεολόγος Διονύσιος Μπατιστάτος)
Γιάννη Συμφωνώ απολύτως με το ιερομάρτυς που λες, αλλά όμως δεν έχουμε απτά δείγματα αγιότητος (θαύματα, μυροβλισία λειψάνων κλπ). Κατά τον λογισμό μου, ανμ πράγματι αγιοποιήθηκε ο Σμύρνης Χρυσόστομος, τότε παρακάμφθηκε η όλη Ορθόδοξη πρακτική περί καταχωρήσεως κάποιου μέλους της Εκκλησίας μας στις σχετικές δέλτους.YiaVi έγραψε:Ναι αλλά και ιερομάρτυς. Ο Χρυσόστομος Σμύρνης μαρτύρησε με φριχτό τρόπο, ενώ μπορούσε να το είχε αποφύγει.Yunan έγραψε:Εθνομάρτυρας......
Καταλαβαίνω τον προβληματισμό που υπάρχει, όμως καλώς πιστεύω ότι έγινε η αγιοκατάταξη.
Λείψανα του Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν μπορούσαμε να έχουμε, εφ' όσον είναι άγνωστο ακόμη και το πού ετάφη.
Αλλά και τα θαύματα δεν είναι κριτήριο απόλυτο, ειδικά για τους μάρτυρες (το αναφέρει και ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης).
Στους Ρώσους Νεομάρτυρες που μαρτύρησαν μετά το 1917 σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουμε ούτε τα λείψανά τους ούτε αναφέρονται θαύματα. Μαρτύρησαν όμως επειδή ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί, πολλοί μάλιστα και κληρικοί.
Στους νεομάρτυρες που αναφέρονται στο Νέον Μαρτυρολόγιον και έχουν περιληφθεί και στις νέες εκδόσεις των Μηναίων δεν αναφέρονται σε πολλούς λείψανα (π.χ. ο άγιος Ζαχαρίας ο εν Άρτη και πολλοί άλλοι), αλλά ούτε και θαύματα. Δεν σημαίνει όμως τίποτα αυτό.
Η ουσία είναι το φρικτό μαρτύριο του Χρυσοστόμου και η αυτοθυσία του. Βάδισε κυριολεκτικά προς το μαρτύριο.
Την κριτική του π. Ευθυμίου την βρίσκω στενόκαρδη, να με συγχωρείτε.
Αλλά και τα θαύματα δεν είναι κριτήριο απόλυτο, ειδικά για τους μάρτυρες (το αναφέρει και ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης).
Στους Ρώσους Νεομάρτυρες που μαρτύρησαν μετά το 1917 σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουμε ούτε τα λείψανά τους ούτε αναφέρονται θαύματα. Μαρτύρησαν όμως επειδή ήταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί, πολλοί μάλιστα και κληρικοί.
Στους νεομάρτυρες που αναφέρονται στο Νέον Μαρτυρολόγιον και έχουν περιληφθεί και στις νέες εκδόσεις των Μηναίων δεν αναφέρονται σε πολλούς λείψανα (π.χ. ο άγιος Ζαχαρίας ο εν Άρτη και πολλοί άλλοι), αλλά ούτε και θαύματα. Δεν σημαίνει όμως τίποτα αυτό.
Η ουσία είναι το φρικτό μαρτύριο του Χρυσοστόμου και η αυτοθυσία του. Βάδισε κυριολεκτικά προς το μαρτύριο.
Την κριτική του π. Ευθυμίου την βρίσκω στενόκαρδη, να με συγχωρείτε.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Μερικές επισημάνσεις:
Αναφορικά με την αγιοκατάταξη συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τον Yavi.
Στη Σμύρνη και την γύρω περιοχή, εκτελέστηκαν τότε τα 3/4 των κληρικών της.
Οι κληρικοί κατεξοχήν εκτελούνταν ως Χριστιανοί και όχι ως Έλληνες.
Οι Τούρκοι δεν διέπονταν κατα πάγια τακτική τους απο εθνικές διακρίσεις. Δεν αναγνώριζαν εθνότητες αλλά θρησκευτικές μειονότητες. Για τους μουσουλμάνους δεν υπάρχουν ουσιαστικά Έθνη αλλά πιστοί και άπιστοι. Με βάση αυτήν την φιλοσοφία, όποιος Χριστιανός αλλαξοπιστούσε, γίνονταν απόλυτα δεκτός στην κοινωνία τους.
Οι Έλληνες θεωρούνταν λιγότερο Ρουμ και Γιουνάν και περισσότερο και πρώτα απ΄όλα Τζίμηδες: δηλαδή αλλόπιστοι που κατόπιν τζίμας/συνθήκης είχαν δικαίωμα υπο περιορισμούς να επιτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Αυτό ίσχυε μόνο για πιστούς όπως οι Χριστιανοί και οι Εβραίοι και σε λιγότερο βαθμό οι Ζωροάστρες. Οι άλλες θρησκείες απαγορεύονταν.
Προσωπικά δεν έχω αμφιβολία ότι ο Χρυσόστομος εκτελέσθηκε ως Χριστιανός που ασκούσε κορυφαία πολιτική υπέρ των Χριστιανών, παρά ως Έλλην.
Εν πάσει περιπτώσει, η Εκκλησία επισήμως απεφάνθη και το μαρτύριο είναι μαρτύριο. Και ξέρω και άλλους Αγίους που "έμπαζαν" θεολογικά και μαρτύρησαν και είναι σήμερα Άγιοι και την ευχή τους να έχουμε.
Όποιος πάλι έχει αμφιβολίες ας κάνει ένα τριμέρι, όπως τόσοι και τόσοι μοναχοί έκαναν για να πληροφορηθούν την τύχη του εν αποδημία αδελφού τους και ο Θεός σε κάποιον θα απαντήσει. Δεν μπορείς να κρίνεις της Αγιοσύνη ενός ατόμου και δη μάρτυρα που έδωσε και την ψυχή του για την Ελλάδα και το ποίμνιό του, με βάσει συλλογές πηγών κ.α. Ειδικά όταν αυτό γίνεται απο άτομα που είναι τόσο μακριά απο την εποχή εκείνη και κατ΄επέκταση δεν έχουν ίδια άποψη. Πολύ περισσότερο όταν πετούν με αεροπλανάκια πάνω απο Ιερές λιτανείες και ρίχνουν φέιγ βολάν και αυτά πέφτουν συμπτωματικά απο βλάβες.....
Πρωτεργάτης για την αναγνώριση της Αγιότητός του ήταν ο Αυγουστίνος Φλωρίνης. Προσωπικά τον έχω ακούσει πολλές φορές για το θέμα, με δάκρυα στα μάτια. Επειδή αυτό είναι δύσπεπτο σε κάποιους, διαδίδεται στρατευμένα πως του πήγαν τα νέα στοιχεία που προέκυψαν και έχει αλλάξει την άποψη του. Ο π. Αυγουστίνος σήμερα είναι 100 ετών και ανήμπορος γενικά εδώ και χρόνια.
Είναι δεδομένο πως πιστεύω περι του π.Ευθυμίου ότι πλανάται πλάνην οικτρά στο θέμα αυτό. Μιλάει απαξιωτικά για Ιερομάρτυρα και πατριώτη αναφοράς όπου και αν θήτευσε και ο οποίος αρνήθηκε να σώσει το "τομάρι" του ώρες πριν οι Τούρκοι μπουν στη Σμύρνη και με δεδομένη την εκτέλεσή του. Έθεσε ως αιτιολογικό το ότι οι ορθόδοξοι ποιμένες δεν εγκαταλείπουν το ποίμνιό τους.
Αναφορικά, πάντως, με την Μητρόπολη Δημητριάδος, φαίνεται πως ο π.Ευθύμιος διώχθηκε γιατί διαφώνησε με τον τότε επίσκοπο και νυν Αρχιεπίσκοπο, τον οποίο δεν θεωρούσε απο τότε Ορθόδοξο. Έχω διαβάσει σχετικά την απολογία του, καθώς κλήθηκε σχετικά και απο την Μητρόπολη Λαρίσης ως ένθερμος μεταξύ άλλων οπαδός του μακαριστού Θεολόγου. Νομίζω ότι καταδικάστηκε σχετικά αλλά δεν είμαι σίγουρος. Οπωσδήποτε πάντως ξέρει περισσότερο πηδάλιο απο τους κατηγόρους του της Μητροπόλεως Λαρίσης.
Τα παραπάνω τα είπα δημόσια και σε συνέδριο περι Οικουμενισμού στη Θεσσαλονίκη το 2004 αν θυμάμαι καλά. Και επειδή μετά την τοποθέτηση μου έγινε "λίγος" ντόρος, μετά με έπιασαν διάφοροι, μεταξύ των οποίων και κορυφαίοι ζηλωτές ιερείς και θεολόγοι, μερικά απο τα ονόματα των οποίων κατα καιρούς αναφέρονται εδώ. Τιμώ την προσφορά τους αλλά διαφώνησα σε αυτό. Πασίγνωστος θεολόγος μου είπε "ότι εδώ είμαστε όλοι Ορθόδοξοι και δεν πρέπει να διαφωνούμε", ενώ πασίγνωστος κληρικός μου απευθύνθηκε δημόσια λέγοντας επι λέξει "εμένα μου μίλησε ο Θεός".
Αναφορικά με την αγιοκατάταξη συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τον Yavi.
Στη Σμύρνη και την γύρω περιοχή, εκτελέστηκαν τότε τα 3/4 των κληρικών της.
Οι κληρικοί κατεξοχήν εκτελούνταν ως Χριστιανοί και όχι ως Έλληνες.
Οι Τούρκοι δεν διέπονταν κατα πάγια τακτική τους απο εθνικές διακρίσεις. Δεν αναγνώριζαν εθνότητες αλλά θρησκευτικές μειονότητες. Για τους μουσουλμάνους δεν υπάρχουν ουσιαστικά Έθνη αλλά πιστοί και άπιστοι. Με βάση αυτήν την φιλοσοφία, όποιος Χριστιανός αλλαξοπιστούσε, γίνονταν απόλυτα δεκτός στην κοινωνία τους.
Οι Έλληνες θεωρούνταν λιγότερο Ρουμ και Γιουνάν και περισσότερο και πρώτα απ΄όλα Τζίμηδες: δηλαδή αλλόπιστοι που κατόπιν τζίμας/συνθήκης είχαν δικαίωμα υπο περιορισμούς να επιτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Αυτό ίσχυε μόνο για πιστούς όπως οι Χριστιανοί και οι Εβραίοι και σε λιγότερο βαθμό οι Ζωροάστρες. Οι άλλες θρησκείες απαγορεύονταν.
Προσωπικά δεν έχω αμφιβολία ότι ο Χρυσόστομος εκτελέσθηκε ως Χριστιανός που ασκούσε κορυφαία πολιτική υπέρ των Χριστιανών, παρά ως Έλλην.
Εν πάσει περιπτώσει, η Εκκλησία επισήμως απεφάνθη και το μαρτύριο είναι μαρτύριο. Και ξέρω και άλλους Αγίους που "έμπαζαν" θεολογικά και μαρτύρησαν και είναι σήμερα Άγιοι και την ευχή τους να έχουμε.
Όποιος πάλι έχει αμφιβολίες ας κάνει ένα τριμέρι, όπως τόσοι και τόσοι μοναχοί έκαναν για να πληροφορηθούν την τύχη του εν αποδημία αδελφού τους και ο Θεός σε κάποιον θα απαντήσει. Δεν μπορείς να κρίνεις της Αγιοσύνη ενός ατόμου και δη μάρτυρα που έδωσε και την ψυχή του για την Ελλάδα και το ποίμνιό του, με βάσει συλλογές πηγών κ.α. Ειδικά όταν αυτό γίνεται απο άτομα που είναι τόσο μακριά απο την εποχή εκείνη και κατ΄επέκταση δεν έχουν ίδια άποψη. Πολύ περισσότερο όταν πετούν με αεροπλανάκια πάνω απο Ιερές λιτανείες και ρίχνουν φέιγ βολάν και αυτά πέφτουν συμπτωματικά απο βλάβες.....
Πρωτεργάτης για την αναγνώριση της Αγιότητός του ήταν ο Αυγουστίνος Φλωρίνης. Προσωπικά τον έχω ακούσει πολλές φορές για το θέμα, με δάκρυα στα μάτια. Επειδή αυτό είναι δύσπεπτο σε κάποιους, διαδίδεται στρατευμένα πως του πήγαν τα νέα στοιχεία που προέκυψαν και έχει αλλάξει την άποψη του. Ο π. Αυγουστίνος σήμερα είναι 100 ετών και ανήμπορος γενικά εδώ και χρόνια.
Είναι δεδομένο πως πιστεύω περι του π.Ευθυμίου ότι πλανάται πλάνην οικτρά στο θέμα αυτό. Μιλάει απαξιωτικά για Ιερομάρτυρα και πατριώτη αναφοράς όπου και αν θήτευσε και ο οποίος αρνήθηκε να σώσει το "τομάρι" του ώρες πριν οι Τούρκοι μπουν στη Σμύρνη και με δεδομένη την εκτέλεσή του. Έθεσε ως αιτιολογικό το ότι οι ορθόδοξοι ποιμένες δεν εγκαταλείπουν το ποίμνιό τους.
Αναφορικά, πάντως, με την Μητρόπολη Δημητριάδος, φαίνεται πως ο π.Ευθύμιος διώχθηκε γιατί διαφώνησε με τον τότε επίσκοπο και νυν Αρχιεπίσκοπο, τον οποίο δεν θεωρούσε απο τότε Ορθόδοξο. Έχω διαβάσει σχετικά την απολογία του, καθώς κλήθηκε σχετικά και απο την Μητρόπολη Λαρίσης ως ένθερμος μεταξύ άλλων οπαδός του μακαριστού Θεολόγου. Νομίζω ότι καταδικάστηκε σχετικά αλλά δεν είμαι σίγουρος. Οπωσδήποτε πάντως ξέρει περισσότερο πηδάλιο απο τους κατηγόρους του της Μητροπόλεως Λαρίσης.
Τα παραπάνω τα είπα δημόσια και σε συνέδριο περι Οικουμενισμού στη Θεσσαλονίκη το 2004 αν θυμάμαι καλά. Και επειδή μετά την τοποθέτηση μου έγινε "λίγος" ντόρος, μετά με έπιασαν διάφοροι, μεταξύ των οποίων και κορυφαίοι ζηλωτές ιερείς και θεολόγοι, μερικά απο τα ονόματα των οποίων κατα καιρούς αναφέρονται εδώ. Τιμώ την προσφορά τους αλλά διαφώνησα σε αυτό. Πασίγνωστος θεολόγος μου είπε "ότι εδώ είμαστε όλοι Ορθόδοξοι και δεν πρέπει να διαφωνούμε", ενώ πασίγνωστος κληρικός μου απευθύνθηκε δημόσια λέγοντας επι λέξει "εμένα μου μίλησε ο Θεός".