Αρχή Σοφίας φόβος Κυρίου
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
Αρχή Σοφίας φόβος Κυρίου
Αν φοβάσαι το Κύριο δεν φοβάσαι κανέναν και τίποτα άλλο.
Αν δεν φοβάσαι τον Κύριο όλα είναι για σένα φοβος και τρόμος, κατά το: "...η γη σιδηρά κάτω από τα πόδια του και ο Ουρανός χαλκούς υπεράνω της κεφαλής του....από ένα δρόμο θα παει εις τιν εχθρό και από χίλιους φεύξεται από προσώπου αυτού...."
Αν δεν φοβάσαι τον Κύριο όλα είναι για σένα φοβος και τρόμος, κατά το: "...η γη σιδηρά κάτω από τα πόδια του και ο Ουρανός χαλκούς υπεράνω της κεφαλής του....από ένα δρόμο θα παει εις τιν εχθρό και από χίλιους φεύξεται από προσώπου αυτού...."
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3145
- Εγγραφή: Παρ Δεκ 29, 2006 6:00 am
- Τοποθεσία: Κων/νος@Μόντρεαλ-Καναδά.
- Επικοινωνία:
ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ώστε οποιοσδήποτε τρώγει τον άρτον αυτόν και πίνει το ποτήριον της κοινωνίας του Κυρίου αναξίως, θα είναι ένοχος δι’ ασέβειαν και βεβήλωσιν, την οποίαν αποτολμά εις το σώμα και το αίμα του Κυρίου. Άς εξετάζη δε κάθε άνθρωπος με προσοχήν τον εαυτόν του και αφού προετοιμασθή με την εξέτασιν αυτήν, τότε άς τρώγη από τον καθαγιασμένον άρτον και άς πίνη από το καθαγιασμένον ποτήριον. Διότι εκείνος, που τρώγει και πίνει αναξίως από τον καθαγιασμένον άρτον και οίνον, τρώγει και πίνει κατάκριμα και καταδίκην εις τον εαυτόν του, επειδή δεν κάνει διάκρισιν του σώματος και του αίματος του Κυρίου, αλλά μεταχειρίζεται και τρώγει ταύτα, σαν να ήσαν κοιναί τροφαί. Διότι δε αναξίως και χωρίς δοκιμασίαν του εαυτού σας τρώγετε και πίνετε το σώμα και το αίμα του Κυρίου, δι’ αυτό υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και άρρωστοι και απέθαναν αρκετοί. Διότι, εάν ανεκρίναμεν και εξετάζαμεν με φόβον Θεού τον εαυτόν μας προτού να προσέλθωμεν εις την θείαν Κοινωνίαν, δεν θα κατεδικαζόμεθα από τον Θεόν με αυτού του είδους τας τιμωρίας. (Α Κορ. ΙΑ: 27-31).
==========
ή ουκ οίδατε ότι άδικοι βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι ; μη πλανάσθε, ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι (Α" Κορ. στ:9-10)
Ώστε οποιοσδήποτε τρώγει τον άρτον αυτόν και πίνει το ποτήριον της κοινωνίας του Κυρίου αναξίως, θα είναι ένοχος δι’ ασέβειαν και βεβήλωσιν, την οποίαν αποτολμά εις το σώμα και το αίμα του Κυρίου. Άς εξετάζη δε κάθε άνθρωπος με προσοχήν τον εαυτόν του και αφού προετοιμασθή με την εξέτασιν αυτήν, τότε άς τρώγη από τον καθαγιασμένον άρτον και άς πίνη από το καθαγιασμένον ποτήριον. Διότι εκείνος, που τρώγει και πίνει αναξίως από τον καθαγιασμένον άρτον και οίνον, τρώγει και πίνει κατάκριμα και καταδίκην εις τον εαυτόν του, επειδή δεν κάνει διάκρισιν του σώματος και του αίματος του Κυρίου, αλλά μεταχειρίζεται και τρώγει ταύτα, σαν να ήσαν κοιναί τροφαί. Διότι δε αναξίως και χωρίς δοκιμασίαν του εαυτού σας τρώγετε και πίνετε το σώμα και το αίμα του Κυρίου, δι’ αυτό υπάρχουν μεταξύ σας πολλοί ασθενείς και άρρωστοι και απέθαναν αρκετοί. Διότι, εάν ανεκρίναμεν και εξετάζαμεν με φόβον Θεού τον εαυτόν μας προτού να προσέλθωμεν εις την θείαν Κοινωνίαν, δεν θα κατεδικαζόμεθα από τον Θεόν με αυτού του είδους τας τιμωρίας. (Α Κορ. ΙΑ: 27-31).
==========
ή ουκ οίδατε ότι άδικοι βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι ; μη πλανάσθε, ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι (Α" Κορ. στ:9-10)
ή ουκ οίδατε ότι άδικοι βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι ; μη πλανάσθε, ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι (Α" Κορ. στ:9-10 ) ΘΑΥΜΑΣΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΟΙ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΠΡΟΣ ΓΝΩΣΗΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΝ .
Αυτοί που ΔΕΝ φοβούνται ( σέβονται ) τον Θεό, ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ τούς ΘΝΗΤΟΥΣ και ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ανθρώπους, και τούς ΛΙΒΑΝΙΖΟΥΝ για να έχουν την ΑΚΡΩΣ ΑΔΥΝΑΜΗ εύνοια τους.
Τέλειος Θεός, και τέλειος και ΑΠΟΛΥΤΑ αναμάρτητος άνθρωπος, και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ Σωτήρας τού κόσμου, Ιησούς Χριστός: «Εγώ θα είμαι μαζί σας όλες τις ημέρες, έως την συντέλεια τού κόσμου».
<Αυτοί που ΔΕΝ φοβούνται ( σέβονται ) τον Θεό, ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ τούς ΘΝΗΤΟΥΣ και ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ανθρώπους, και τούς ΛΙΒΑΝΙΖΟΥΝ για να έχουν την ΑΚΡΩΣ ΑΔΥΝΑΜΗ εύνοια τους.> Δέν θά πιστεύουν στά μάτια τούς όταν περάσουν τήν "Πύλη"καί τούς θυμίσουν καί αυτά τά οποία έχουν διαγράψη από τήν μνήμη τούς.
Τό είπε ο αββάς Ηλίας:
< Εγώ τρία πράγματα φοβάμαι πάντα:
Όταν θα βγαίνει η ψυχή μου από το σώμα,
όταν θα βρίσκομαι μπροστά στο Θεό,
και όταν θα βγει η απόφαση εναντίον μου ...>
Τό είπε ο αββάς Ηλίας:
< Εγώ τρία πράγματα φοβάμαι πάντα:
Όταν θα βγαίνει η ψυχή μου από το σώμα,
όταν θα βρίσκομαι μπροστά στο Θεό,
και όταν θα βγει η απόφαση εναντίον μου ...>
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1347
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Η λέξη φόβος, στην εκκλησιαστική ορολογία δεν σημαίνει αυτό που εννοεί ο καθένας μας με βάση τη σύγχρονη ερμηνεία, δηλαδή προειδοποίηση για επερχόμενο κίνδυνο.
Ο άνθρωπος δεν κινδυνεύει από το Θεό, κάθε άλλο μάλιστα ο Θεός αποτελεί τη μόνη ελπίδα του ανθρώπου απέναντι στους κινδύνους που τον περιβάλλουν. Δεν κινδυνεύει ούτε από τη Δικαιοσύνη του Θεού γιατί αυτή είναι μονάχα αποτέλεσμα των πράξεών του, αλλά εμπεριέχει και το Έλεος Του. Δηλαδή ο άνθρωπος θα λάβει την Αιώνια Ανταμοιβή όχι κρίνοντας το ίδιο αποτέλεσμα των προσπαθειών του ποσοτικά, αλλά το μέγεθος της επιθυμίας του να πλησιάσει τον Θεό, έστω κι αν το αποτέλεσμα των προσπαθειών του ήταν πενιχρό.
Κατά συνέπεια η λέξη φόβος όταν αναφέρεται στο Θεό σημαίνει σεβασμό και πάνω απ΄όλα αγάπη.
Παρόμοια είναι η σημασία της φράσης "η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα", που λέγεται στο Μυστήριο του Γάμου κι τόσες διενέξεις έχει προκαλέσει εξ αιτίας της παρερμηνίας της.
Ο άνθρωπος δεν κινδυνεύει από το Θεό, κάθε άλλο μάλιστα ο Θεός αποτελεί τη μόνη ελπίδα του ανθρώπου απέναντι στους κινδύνους που τον περιβάλλουν. Δεν κινδυνεύει ούτε από τη Δικαιοσύνη του Θεού γιατί αυτή είναι μονάχα αποτέλεσμα των πράξεών του, αλλά εμπεριέχει και το Έλεος Του. Δηλαδή ο άνθρωπος θα λάβει την Αιώνια Ανταμοιβή όχι κρίνοντας το ίδιο αποτέλεσμα των προσπαθειών του ποσοτικά, αλλά το μέγεθος της επιθυμίας του να πλησιάσει τον Θεό, έστω κι αν το αποτέλεσμα των προσπαθειών του ήταν πενιχρό.
Κατά συνέπεια η λέξη φόβος όταν αναφέρεται στο Θεό σημαίνει σεβασμό και πάνω απ΄όλα αγάπη.
Παρόμοια είναι η σημασία της φράσης "η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα", που λέγεται στο Μυστήριο του Γάμου κι τόσες διενέξεις έχει προκαλέσει εξ αιτίας της παρερμηνίας της.
Ο Άγιος Διάδοχος Φωτικής γράφει με πραγματικό Αγιοπνευματικό φωτισμό στα "100 Πρακτικά Κεφάλαια" του, τα εξής σοφά:
"Κανένας δεν μπορεί να αγαπήση το Θεό με αίσθηση καρδιάς, αν πρωτύτερα δεν Τον φοβηθή με όλη του την καρδιά. Γιατί η ψυχή φτάνει σ’ αυτή την αγάπη αφού εξαγνισθεί και μαλακώσει, κατά κάποιο τρόπο, με την ενέργεια του φόβου. Δεν μπορεί όμως κανείς να φτάση στο φόβο του Θεού, με τον τρόπο που είπαμε, αν δεν εγκαταλείψη κάθε φροντίδα του βίου. Γιατί όταν ο νους βρεθή σε πολλή ησυχία και αμεριμνία, τότε τον ενοχλεί ο φόβος του Θεού και τον καθαρίζει από κάθε γήινο, για να τον φέρει σε μεγάλη αγάπη της αγαθότητας του Θεού".
"Κανένας δεν μπορεί να αγαπήση το Θεό με αίσθηση καρδιάς, αν πρωτύτερα δεν Τον φοβηθή με όλη του την καρδιά. Γιατί η ψυχή φτάνει σ’ αυτή την αγάπη αφού εξαγνισθεί και μαλακώσει, κατά κάποιο τρόπο, με την ενέργεια του φόβου. Δεν μπορεί όμως κανείς να φτάση στο φόβο του Θεού, με τον τρόπο που είπαμε, αν δεν εγκαταλείψη κάθε φροντίδα του βίου. Γιατί όταν ο νους βρεθή σε πολλή ησυχία και αμεριμνία, τότε τον ενοχλεί ο φόβος του Θεού και τον καθαρίζει από κάθε γήινο, για να τον φέρει σε μεγάλη αγάπη της αγαθότητας του Θεού".
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Και συνεχίζει ο Φωτισμένος Άγιος Διάδοχος:
"Ώστε ο φόβος ανήκει σ’ εκείνους που βρίσκονται στο στάδιο του καθαρισμού από την αμαρτία και έχουν μέτρια αγάπη. Η τέλεια όμως αγάπη ανήκει σ’ εκείνους που έχουν ήδη καθαριστεί, οι οποίοι δεν έχουν φόβο∙ γιατί η τέλεια αγάπη διώχνει το φόβο. Αλλά, και τα δύο-ο φόβος και η αγάπη- ανήκουν στους δίκαιους μόνο, οι οποίοι με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος καλλιεργούν τις αρετές".
"Ώστε ο φόβος ανήκει σ’ εκείνους που βρίσκονται στο στάδιο του καθαρισμού από την αμαρτία και έχουν μέτρια αγάπη. Η τέλεια όμως αγάπη ανήκει σ’ εκείνους που έχουν ήδη καθαριστεί, οι οποίοι δεν έχουν φόβο∙ γιατί η τέλεια αγάπη διώχνει το φόβο. Αλλά, και τα δύο-ο φόβος και η αγάπη- ανήκουν στους δίκαιους μόνο, οι οποίοι με την ενέργεια του Αγίου Πνεύματος καλλιεργούν τις αρετές".
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Ionas έγραψε: "Κανένας δεν μπορεί να αγαπήση το Θεό με αίσθηση καρδιάς, αν πρωτύτερα δεν Τον φοβηθή με όλη του την καρδιά.]
Διαφωνώ φυσικά και εγώ και ψυχολόγοι και χίλιοι δυό
Εγώ αυτό που φοβάμαι δεν μπορώ να το αγαπήσω
Φοβάσαι αυτό που θα σου κάνει κακό αυτό που θα σε τιμωρήσει κτλπ
Η Δυτική σκέψη θέλει έναν Θεό μπαμπούλα και τιμωρό
Με βιασμό ψυχολογικό δεν γεννιέτε η αγάπη
Τουλάχιστον στον δικό μου μικρόκοσμο στη δική μου ψυχή
Τον Θεό τον αγάπησα και προσπαθώ να τον αγαπήσω μέσα από τις πίκρες της ζωής , μέσα από την άδικη συμπεριφορά των ανθρώπων μέσα από τα ΥΠΕΡΟΧΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΤΟΥ μέσα ακόμα και από αυτή την κλίμακα της μουσικής
Ντο ρε μι φα σο λα σι
ή νι πα βου γα δι κε ζο νι
Από το κελάηδησμα των πουλιών
Από το μέλι και το γάλα
Από την αλμύρα στα χείλη , από τους ωκεανούς που τους πνίγει η χρυσή άμμος
Από τα ΕΡΓΑ ΤΟΥ και τα ΔΩΡΑ Του αγάπησα Το Θεό και τον θέλησα φίλο μου καλό μου φίλο να τον έχω
Φόβο έχω για το διάβολο και τα πονηρά του έργα και το μίσος του
Και όχι για το Θεό
Αυτά βέβαια ισχύουν αν μιλάμε για τον ανθρώπινο απλό πεζό φόβο
Οι όροι των λέξεων αλλάζουν με τον τρόπο που τους ερμηνεύουμε
Η δε γυνή να φοβήται τον άντρα το αλλάξαμε επειδή δεν μας συνέφερε να δείξουμε το πρόσωπο της τότε κοινωνίας και είπαμε πως σημαίνει να έχει σεβασμό
Αν ο φόβος λοιπόν = σεβασμός
Τότε ναι δεν διαφωνώ
Αν όμως ο Φόβος = Φόβος , τότε μην αλλάζετε και την ερμηνεία του η δε γυνή να φοβείται τον άντρα
Οχι ότι μας συμφέρει όπου μας συμφέρει