Nkope,
Σέβομαι και ασπάζομαι το ζήλο και την έγνοια σου για τη διατήρηση του ορθόδοξου φρονήματος, το οποίο εκφράζεται και με τη δυσπιστία σου για το θέμα της εν τω κόσμω αφιέρωσης.
Ομολογώ όμως ότι η τελευταία σου απάντηση στην προηγούμενη τοποθέτησή μου, πραγμάτικα με εξεπληξε. Ήταν σαν να μη τη διάβασες ποτέ.
Ειναι εκ του πονηρου η μη μοναστική παρθενία που την ανέχτηκαν τόσοι άγιοι?
Είναι εκ του πονηρού κάτι που ήταν καθολική παράδοση της Εκκλησίας για 3 αιώνες?
Είναι εκ του πονηρού κάτι που είχε δώσει την ευλογία του ο π. Παισιος (σε κάποιον γνωστό μου)
Πως είσαι τόσο σίγουρος? Μήπως γνωρίζεις εκκλησιστική ιστορία ή εχεις μελετήσει αγιολογικά συγγράμτα τα οποία έχουν μελετήσει όσοι έχουν εκφράσει άποψη επί του θέματος?
Το Πνεύμα το Άγιο μπορεί να καλέσει το χριστιανό σε μια εν τω κόσμω παρθενία που να συνδυάζεται με ιεροποστολή ή φιλανθρωπία. Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης εξέφραζε το θαυμασμό του για τρία αδέφια που αντί να μονάσουν, επέλεξαν να ζήσουν εν παρθενία στον κόσμο και να μετατρέψουν το σπίτι τους σε ορφανοτροφείο.
Μπορείς να διαφωνήσεις με την πρακτική. Να επισημάνεις ενδεχόμενους κινδύνους. Όχι όμως και με τόση ευκολία να την χαρακτηρίσεις ως διαβολική.
Η μη μοναστική παρθενια περιλαμβάνεται και εγκρίνεται σε συγγράματα αγίων. Δεν λεω οτι ειναι το πλεον ενδεδειγμενο σχημα. Πιστεύω δε ότι έχει και κινδύνους. Αλλα υποστηρίζω οτι υπαρχει χώρος και για αυτο στη ζωή της Εκκλησίας, και ότι υπό προυποθέσεις είναι μια πρακτική κατά πάντα ευαγγελική.
Ξαναδιάβασε την προηγουμενη τοποθέτησή μου. Πραγματικά με εξέπληξε η απάντησή σου.
Αν θέλεις διάβασε το βιβλιο "εκκλησιαστικές αδελφότητες" (ή καπως έτσι), γραμμένο από εναν σπουδαίοτατο και πατερικότατο καθηγητή πανεπιστημίου, τον Τσάμη.
Υπάρχει και άλλο ένα από τον σπουδαίο Θεολόγο Στάυρο Μποζοβίτη, εκδόσεις "Σωτήρ". Δεν το έχω διαβάσει, άρα δεν έχω άποψη. Οι περγαμηνές του συγγραφέα του, όμως, προιδεάζουν στο ότι δεν θα είναι ένα τυχαίο βιβλίο.
Συγγνώμη για την όποια ένταση των γραφομένων μου.
nkope έγραψε:Φίλε Παρμενά, ποιος είναι ο λόγος της μη μοναστικής παρθενίας;
Αν είναι ο Θείος Έρωτας, τότε ποιος είναι ο λόγος που απορρίπτεται ο μοναχισμός;
Η όλη κατάσταση μου θυμίζει τα ζευγάρια που συζούν αλλά δεν παντρεύονται.
Όχι φίλε Παρμενά, οι δρόμοι της Εκκλησίας είναι δύο, ή παντρεμένος ή μοναχός. Τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
(Για να μην παρεξηγούμεθα αναφέρομαι στην οριστική επίλογή του ανθρώπου κι όχι στο διάστημα της αναζήτησης).