Αντιγράφω από το www.i-m-attikis.gr/html/gr/prosvasis/01/11.htmkotsos έγραψε:...Επισκεφτεήκατε ή δεν επισκεφτήκατε την Ιστοσελίδα του Παγκόσμιου Συμβούλιου Εκκλησιών; Διαβάσατε εκεί τον ορισμό και τους στόχους του Οικουμενιστικού Κινήματος (το λέει ξεκάθαρα... με την προϋπόθεση να γνωρίζετε την αγγλική γλώσσα); Συμβαδίζει η Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση με τους στόχους αυτούς; Αν όχι τι επιδιώκουμε ως συστατικά στοιχεία του Οικουμενιστικού εγχειρήματος; ...
Ποια είναι η θέση των Ορθοδόξων Εκκλησιών σ’ αυτές τις διεργασίες του ΠΣΕ : Στον ορθόδοξο κόσμο επικρατεί σκεπτικισμός. Μπορεί η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η οποία είναι ο μόνος φορέας της Αλήθειας, να διαπραγματεύεται περί αλήθειας μαζί με τις λοιπές «εκκλησίες», που κατέχουν μόνον μέρος αυτής; Το αίσθημα του ορθοδόξου πληρώματος απαντά αρνητικά στο ανωτέρω ερώτημα. Η Ορθοδοξία δεν είναι διαπραγματεύσιμο αγαθό. Η απάντηση, όμως, αυτή δεν αποκλείει την συζήτηση με λοιπές «εκκλησίες». Το αδιαπραγμάτευτο του θησαυρού της Ορθοδοξίας δεν συνεπάγεται αποκλεισμό του διαλόγου και της συζητήσεως. Γιατί χωρίς διάλογο και συζήτηση ο θησαυρός μένει κλεισμένος στα στενά όρια της κάθε τοπικής ορθοδόξου Εκκλησίας και μένει απραγματοποίητος ο λόγος του Κυρίου «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα έθνη…». Πως, όμως, θα προσέλθη η Ορθόδοξη Εκκλησία σ’ ένα διάλογο υψηλών προδιαγραφών και απαιτήσεων με τον ετερόδοξο χριστιανισμό; Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εντατική προετοιμασία. Και βασικό στοιχείο της προετοιμασίας είναι η σπουδή. Οι νέοι καιροί και οι νέοι άνθρωποι απαιτούν από την Εκκλησία, ιδιαιτέρως δε από την Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία, εμπνευσμένη ηγεσία, οργάνωση, μεθοδικότητα, σύγχρονα μέσα και αποτελεσματικότητα. Η Μητρόπολη Αττικής επιχειρεί και με τις σελίδες αυτές να δώση την δική της συμβουλή στη συλλογική προσπάθεια, με την πεποίθηση ότι η ευθύνη και το χρέος της κάθε τοπικής Εκκλησίας έναντι όλης της Ορθοδοξίας είναι υπόθεση όλων των χριστιανών, από τον Επίσκοπο μέχρι και τον τελευταίο ενορίτη.
Χρ.