Αγαπητέ φίλε oceangr2 περιμένω έστω κι ένα απόσπασμα της Καινής Διαθήκης που να στηρίζει την μετενσάρκωση.pAntonios έγραψε:Και βέβαια δεν μπορεί να θεωρηθεί κάποιος χριστιανός και να πιστεύει στην μετενσάρκωση!
Αυτό δεν προκύπτει από κάποια διδασκαλία του Ευαγγελίου αλλά πρόκειται για πλάνη που προέρχεται από ανατολικές θρησκείες.
Είναι όμως και ανόητη. Για ποιό λόγο να ξαναπαίρνει η ψυχή άλλο σώμα; Δεν είχε τόσες ευκαιρίες στη ζωή του ο καθένας να αποδείξει την αξία του; Η μήπως ο Θεός έκανε λάθος και πρέπεινα το διορθώσει σεμια νέα δημιουργία του;
Ο διάβολος πάντως κάνει καλά τη δουλειά του για να πείσει τους ανθρώπους (όσοι είναι αφελείς η θέλουν να είναι αφελείς) ότι έχουν καιρό σε μια άλλη ζωή να φερθούν σαν άνθρωποι οπότε μπορούν τώρα να απολαύσουν όπως θέλουν τη ζωή τους και τις ηδονές!!!
Ορθοδοξία και μετενσάρκωση
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1347
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: μετενσάρκωση
Re: μετενσάρκωση
Ο pAntonios αδελφέ nkope θέτει έμμεσα ένα θέμαnkope έγραψε:Αγαπητέ φίλε oceangr2 περιμένω έστω κι ένα απόσπασμα της Καινής Διαθήκης που να στηρίζει την μετενσάρκωση.
pAntonios έγραψε: Για ποιό λόγο να ξαναπαίρνει η ψυχή άλλο σώμα; Δεν είχε τόσες ευκαιρίες στη ζωή του ο καθένας να αποδείξει την αξία του; Η μήπως ο Θεός έκανε λάθος και πρέπεινα το διορθώσει σεμια νέα δημιουργία του;
"Δεν είχε τόσες ευκαιρίες στη ζωή του ο καθένας να αποδείξει την αξία του;"
Όχι δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες καθώς δεν έχουν όλοι την ίδια διάρκεια ζωής και λόγω του ότι ο Θεός δεν είναι άδικος και δίδει ίσες ευκαιρίες και ο ήλιος ανατέλλει δια όλους τους ανθρώπους, σίγουρα έχει έναν άλλο τρόπο, ο οποίος αποτελεί μυστήριο και δια τους Πατέρες της εκκλησίας μας.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που πιστεύω όχι με απόλυτη σιγουριά οτι ο Θεός ξαναστέλνει τις ψυχές μας στην γη δια να έχουν ίσες ευκαιρίες, δίκαιες και αδικίες με τους άλλους ανθρώπους, ώστε να μετρηθούν ισάξια στην ζυγαριά του Κυρίου μας κατά την 2α Παρουσία Του.
Φαντάζεσαι αδελφέ μου, κάποιον να έχει μόλις γεννηθεί κατά την διάρκεια της 2ας Παρουσίας ή να μην έχει καν ενηλικιωθεί?
Και φυσικά το αντίθετο
Φαντάζεσαι να έχει γεννηθεί κάποιος στην φυλή ΜΑΟ-ΜΑΟ και να μην έχει ίσους πειρασμούς με ένα αστό της Δύσης? Αυτό θα ήτω άδικο δια εμάς.
Δεν πιστεύω σε καμία μετενσάρκωση τύπου Ινδουιστών, αλλά πιστεύω ότι ίσως και επαναλαμβάνω Ίσως να υπάρχει μια διαδικασία μετεμψύχωσης ανθρώπινης, κάτι σαν κύκλος που θα πρέπει η κάθε ψυχή να περάσει απο κάποια στάδια, ώστε να σωθεί δια των πράξεών της ή να θυσιαστεί ώστε να σώσει άλλες ψυχές, ή δια της πράξης ή δια του παραδείγματός της.
Η Κ.Δ. δε δεν έχει σαφή αναφορά δια το ταξίδι που ακολουθεί η ψυχή, δεν ομιλεί ούτε για μετεμψύχωση, μίτε την αναιρεί, και ορθώς διότι έχει επικεντρωθεί στα επίγεια και στην πορεία του ανθρώπου προς το Θεό και όχι την πορεία απο τον Θεό προς τα επίγεια.
Ένα τρανταχτό παράδειγμα ενσάρκωσης είναι του Λαζάρου. Εάν μπορεί η ψυχή να επιστρέψει εις το σώμα, το οποίο είναι ο επίγειος οίκος της ψυχής και τίποτε άλλο, διατί να μην ημπορεί να ενσαρκωθεί σε κάποιο άλλο σώμα που μόλις γεννάται?
Ένα άλλο παράδειγμα το οποίο σηκώνει συζήτηση είναι όταν δαίμονες μπαίνουν εις το σώμα ανθρώπου με αδύναμη ψυχή.
Η αναφορές για τα επουράνια είναι λιγοστές και η περισσότερες δε βρίσκονται στην αποκάλυψη του Ιωάννου, αλλά και πάλι όχι στην απόλυτη γνώση.
Άγνωστες οι Βουλές του Κυρίου λοιπόν, γνωστό δε το θέλημά Του και η Δικαιοσύνη Του.
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
Ίσως δοκιμάζεται η υπομονή σου και η προσήλωσή σου στον Κύριο.stratos έγραψε:Απο μοναχους αλλο τιποτα :Doceangr2 έγραψε: Ίσως αυτά που ζητάς να μην είσαι έτοιμος να τα δεχτείς, εάν ο Θεός στα δώσει.
Και λόγω του οτι δεν δίνασε να μας πεις τι είναι αυτό που ζητάς θα σε συμβούλευα να μιλήσεις σε κανένα φωτισμένο μοναχό ή κάποιον ανοιχτόμυαλο φίλο σου, για να σου πει αν έχουν ουσία ή όχι αυτά που επιθυμείς.
Και Αγιορειτη γεροντα εχω και καθε μηνα μπαινω Ορος
Το ασχημο ειναι οτι αυτα που θελω ολοι μου εχουν πει οτι ειναι σωστα αιτηματα
Αλλά ας το καλυτερα δε βγαινει ακρη
:)
Όταν δε θα εκπληρωθούν οι δίκαιες επιθυμίες σου θα δείς οτι άξιζε τον κόπο να αναμένεις, ή οτι θα είχε αρνητικά αποτελέσματα η ενωρίτερη εκπλήρωσή τους.
Μακάρι να ήξερα τι σε απασχολεί και να σε βοηθούσα, όμως δύναμαι μόνο γενικά να σου απαντάω βάση προσωπικών εμπειριών δικών μου και οικείων μου.
Πράγματα δίκαια που ανέμενα και εκπληρώθηκαν όχι στην ώρα που επιθυμούσα αλλά εν πολύς αργότερα με έκαναν να δω τη Σοφία του Κυρίου να μην μου τα δώσει τότε αλλά μετά απο κάποιες εμπειρίες, έτσι ώστε να αξιοποιώ και να κρίνω τα πράγματα ποιο δίκαια και σοφά.
Και Τον Ευχαριστώ απο τα βάθυ της ψυχής μου!
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1347
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 08, 2006 5:00 am
- Τοποθεσία: Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Φίλε oceangr2 κάνεις λάθος ο Κύριος μας έδωσε πάρα πολλά στοιχεία για την πορεία που ακολουθούν οι ψυχές αλλά και τα σώματα μετά την μετάστασή μας στην αιώνια ζωή. Εφ΄ όσον εσύ δεν μπορείς να βρεις έστω κι ένα χωρίο που να στηρίζει την άποψη της μετενσάρκωσης είναι σειρά μου να σου παραθέσω τα χωρία που αποκλείουν την μετενσάρκωση.
Μόνο αδελφέ λίγη υπομονή για να βρω τον απαραίτητο χρόνο.
Μόνο αδελφέ λίγη υπομονή για να βρω τον απαραίτητο χρόνο.
Κατά Ματθαίον ΙΑnkope έγραψε:Φίλε oceangr2 κάνεις λάθος ο Κύριος μας έδωσε πάρα πολλά στοιχεία για την πορεία που ακολουθούν οι ψυχές αλλά και τα σώματα μετά την μετάστασή μας στην αιώνια ζωή. Εφ΄ όσον εσύ δεν μπορείς να βρεις έστω κι ένα χωρίο που να στηρίζει την άποψη της μετενσάρκωσης είναι σειρά μου να σου παραθέσω τα χωρία που αποκλείουν την μετενσάρκωση.
Μόνο αδελφέ λίγη υπομονή για να βρω τον απαραίτητο χρόνο.
Κατά Ματθαίον ΙΣΤ”Σας βεβαιώνω πως ως τώρα καμιά γυναίκα δε γέννησε άνθρωπο που να υπήρξε μεγαλύτερος από τον Iωάννη το Bαφτιστή. Kι όμως ο μικρότερος στη βασιλεία των ουρανών είναι μεγαλύτερος απʼ αυτόν. 12Aπό τις μέρες που παρουσιάστηκε ο Iωάννης ως τώρα, η βασιλεία του Θεού προκαλεί εντονότατο ενδιαφέρον κι εκείνοι που εκδηλώνουν ένα τέτοιο ενδιαφέρον την αρπάζουν. 13Διότι, ως τον ερχομό του Iωάννη, όλοι οι προφήτες και ο νόμος φανέρωσαν το θέλημα του Θεού. 14Kι αν θέλετε να το παραδεχτείτε, αυτός είναι ο Hλίας που έμελλε να έρθει! 15Όποιος έχει αφτιά νʼ ακούει, ας ακούει”.
13Kι όταν ο Iησούς ήρθε στα μέρη της Kαισάρειας του Φιλίππου, ρωτούσε τους μαθητές του: “Ποιος, λένε οι άνθρωποι, ότι είμαι; Ποιος νομίζουν πως είμαι εγώ, ο Γιος του Aνθρώπου;” 14Kι εκείνοι απάντησαν: “Άλλοι λένε πως είσαι ο Iωάννης ο Bαφτιστής, άλλοι πως είσαι ο Hλίας, κι άλλοι πάλι πως είσαι ο Iερεμίας ή ένας από τους προφήτες”. 15Tους λέει: “Kι εσείς; Ποιος λέτε ότι είμαι;” 16Aπάντησε ο Πέτρος και είπε: “Eσύ είσαι ο Xριστός, ο Γιος του Zωντανού Θεού”. 17Tότε ο Iησούς αποκρίθηκε: “Mακάριος είσαι Σίμωνα, γιε του Iωνά, γιατί αυτό δε σου το αποκάλυψε άνθρωπος αλλά ο Πατέρας μου ο ουράνιος.
Κατά Ματθαίον ΙΖ
Κατά Μάρκο Η10Άρχισαν, λοιπόν, να τον ρωτούν οι μαθητές του λέγοντας: “Tότε τι λένε οι νομοδιδάσκαλοι, πως πρώτα πρέπει να έρθει ο Hλίας;” 11Kι αποκρίθηκε ο Iησούς και τους είπε: “Kαι βέβαια, ο Hλίας έρχεται πρώτα κι αυτός θα βάλει σε τάξη όλα, 12αλλά σας πληροφορώ πως ο Hλίας ήρθε κιόλας, μα δεν τον αναγνώρισαν και του έκαναν όσα θέλησαν. Έτσι μέλλει να πάθει απʼ αυτούς κι ο Γιος του Aνθρώπου”. 13Tότε κατάλαβαν οι μαθητές, πως τους μίλησε για τον Iωάννη τον Bαφτιστή.
Κατά Μάρκο Θ27Mια άλλη φορά, βγήκε ο Iησούς μαζί με τους μαθητές του στα χωριά της Kαισάρειας της Φιλίππου και στο δρόμο ρωτούσε τους μαθητές του: “Ποιος λένε οι άνθρωποι ότι είμαι;” 28Kι εκείνοι αποκρίθηκαν: “O Iωάννης ο Bαφτιστής, άλλοι πάλι ότι είσαι ο Hλίας, κι άλλοι ότι είσαι ένας από τους προφήτες”. 29Tότε αυτός τους ρωτάει: “Eσείς όμως; Ποιος λέτε ότι είμαι;” Kι αποκρίθηκε ο Πέτρος και του λέει: “Eσύ είσαι ο Xριστός”! 30Tους πρόσταξε τότε αυστηρά να μη λένε γιʼ αυτό σε κανέναν.
Κατά Λουκά Θ11Kαι τον ρωτούσαν: “Tότε γιατί λένε οι νομοδιδάσκαλοι ότι πρέπει να έρθει ο Hλίας πρώτα;” 12Aποκρίθηκε εκείνος και τους είπε: “Aσφαλώς και σαν έρθει ο Hλίας πρώτα, τα αποκατασταίνει όλα. Mα πώς τότε έχει γραφτεί για το Γιο του Aνθρώπου ότι θα πάθει πολλά και θα καταφρονηθεί; 13Σας λέω όμως, πως έχει έρθει και ο Hλίας, αλλά έκαναν και σʼ αυτόν ό,τι ήθελαν, όπως έχει γραφτεί γιʼ αυτόν”.
Κατά Ιωάννη Θ18Mια άλλη φορά, καθώς ο Iησούς προσευχόταν μόνος του, μαζεύτηκαν κοντά του οι μαθητές κι εκείνος τους ρώτησε: 19“Ποιος λέει ο κόσμος ότι είμαι;” Kαι οι μαθητές αποκρίθηκαν: “O Iωάννης ο Bαφτιστής, άλλοι πάλι, ο Hλίας, κι άλλοι ότι αναστήθηκε ένας από τους αρχαίους προφήτες”. 20Tότε τους ρώτησε: “Aλλά εσείς; Ποιος λέτε πως είμαι;” Aποκρίθηκε ο Πέτρος και είπε: “O Xριστός του Θεού”.
1Kι ενώ βάδιζε, είδε έναν άνθρωπο που είχε γεννηθεί τυφλός. 2Tον ρώτησαν τότε οι μαθητές του: “Δάσκαλε, ποιος αμάρτησε ώστε να γεννηθεί τυφλός; Aυτός ή οι γονείς του;” 3O Iησούς απάντησε: “Γεννήθηκε τυφλός, όχι γιατί αμάρτησε αυτός ούτε γιατί αμάρτησαν οι γονείς του, αλλά για να φανερωθούν τα έργα του Θεού στην περίπτωσή του. 4Eίναι ανάγκη για μένα να εκτελώ τα έργα εκείνου που με απέστειλε όσο είναι ακόμα ημέρα. Έρχεται νύχτα, οπότε κανένας δεν μπορεί να εργάζεται. 5Eνόσω βρίσκομαι στον κόσμο, είμαι το φως του κόσμου”.
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
Τούτα δείχνουν οτι οι μαθητές και όλοι εκείνης της εποχής πίστευαν στην μετενσάρκωση και στην περίπτωση του Ηλία ο Ιησούς ομολογεί οτι ο Ηλίας μετενσαρκώθηκε μιας και είπε οτι ήλθε ο Ηλίας που ανέμεναν.
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
Η ανοησία των οπαδών της μετενσάρκωσης να ενώνουν τον Ιωάννη με τον Ηλία μπορεί να ιδωθεί πιο καθαρά όταν ένα άλλο σημαντικό γεγονός αναγνωριστεί. Στο Βʼ Βασιλέων 2: 11, πληροφορούμαστε ότι ο προφήτης ποτέ δεν βίωσε τον φυσικό θάνατο, έτσι η ψυχή του δεν ήταν διαθέσιμη για μελλοντική ξαναγέννηση στο σώμα του Βαπτιστή της Ιουδαίας. Ακόμη περισσότερο αυτός έδειξε τον εαυτό του να είναι ακόμη ζωντανός και με το αρχικό του σώμα πάνω στο Όρος της Μεταμόρφωσης (Λουκάς 9:30-33). Και τελικά, για να διαλύσει και την παραμικρή αμφιβολία, όταν ρωτήθηκε “Μήπως είσαι ο Ηλίας;” , ο Ιωάννης καθαρά απάντησε: “Όχι” (Ιωάννης 1:21).oceangr2 έγραψε:Τούτα δείχνουν οτι οι μαθητές και όλοι εκείνης της εποχής πίστευαν στην μετενσάρκωση και στην περίπτωση του Ηλία ο Ιησούς ομολογεί οτι ο Ηλίας μετενσαρκώθηκε μιας και είπε οτι ήλθε ο Ηλίας που ανέμεναν.
Μην μπερδεύουμε την μορφή με το σώμα.stratos έγραψε:Η ανοησία των οπαδών της μετενσάρκωσης να ενώνουν τον Ιωάννη με τον Ηλία μπορεί να ιδωθεί πιο καθαρά όταν ένα άλλο σημαντικό γεγονός αναγνωριστεί. Στο Βʼ Βασιλέων 2: 11, πληροφορούμαστε ότι ο προφήτης ποτέ δεν βίωσε τον φυσικό θάνατο, έτσι η ψυχή του δεν ήταν διαθέσιμη για μελλοντική ξαναγέννηση στο σώμα του Βαπτιστή της Ιουδαίας. Ακόμη περισσότερο αυτός έδειξε τον εαυτό του να είναι ακόμη ζωντανός και με το αρχικό του σώμα πάνω στο Όρος της Μεταμόρφωσης (Λουκάς 9:30-33). Και τελικά, για να διαλύσει και την παραμικρή αμφιβολία, όταν ρωτήθηκε “Μήπως είσαι ο Ηλίας;” , ο Ιωάννης καθαρά απάντησε: “Όχι” (Ιωάννης 1:21).oceangr2 έγραψε:Τούτα δείχνουν οτι οι μαθητές και όλοι εκείνης της εποχής πίστευαν στην μετενσάρκωση και στην περίπτωση του Ηλία ο Ιησούς ομολογεί οτι ο Ηλίας μετενσαρκώθηκε μιας και είπε οτι ήλθε ο Ηλίας που ανέμεναν.
Και μην ξεκινάμε με την λέξη ανοησίες, διότι δεν τσακωνόμαστε και δεν είμεθα ζώα αλλά συνδιαλεγόμαστε με σωφροσύνη και νηφαλιότητα προκειμένου να καταλήξουμε κάπου.
Ξέρω εκ των προτέρων οτι δεν θα σε πείσω, αλλά ούτε εσύ εμέ.
Αν υιοθετείς ότι ο Ηλίας δεν πέθανε, θες να πεις ότι ζει ανάμεσά μας?
ή
Υποθέτεις ότι αναλήφθηκε στους ουρανούς με το φυσικό του σώμα?
Αν υιοθετήσουμε αυτό, τότε και ο Μωυσής με το φυσικό του σώμα παρουσιάστηκε στο όρος της Μεταμόρφωσης, αλλά ως γνωστόν ο Μωυσής πέθανε.
Αλλά αυτό που είδαν οι μαθητές ήταν 2 άντρες και προφανώς είχαν την ίδια φυσική η ορατή κατάσταση.
Δηλαδή εφανερώθησαν με την πνευματική τους μορφή ως όραμα, εμπρός στους ανθρώπους μαθητές του Ιησού.
Που σημαίνει οτι ο Ηλίας αναλήφθηκε μεν αλλά πνευματικώς δε και όχι μετα τις σάρξ του, και ο Θεός τον ξαναέστειλε και θα τον ξαναστείλει στην γη και θα φανερωθεί στους ανθρώπους με σαρξ, αλλά ποίου σαρξ θα είναι?
Θα εκτοπίσει την ψυχή κάποιου άλλου ή θα γεννηθεί, όπως εγγενήθει ο Ιησούς υμών Χριστός?
Διότι αυτή είναι η διαδικασία που επέλεξε Ο Ίδιος Θεός για να ενσαρκωθεί.
Αν αυτό ισχύει τότε με οδηγείς φίλτατε στο να πιστέψω αυτό που λένε οτι οι Άγιοι Πατέρες φανερώνονται σε ανθρώπους και Ιερείς με την Πνευματική τους μορφή και καθοδηγούν.
Και σε κάθε περίπτωση ενισχύεις την γνώμη μου περί μετενσαρκώσεως, παρά την διαλύεις.
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
Δεν υιοθετω και δεν υποθετω . . . .
Οτι σου λεω ειναι απο τις Γραφες και οχι απο το μυαλο μου
Απο την Παλαια Διαθηκη εως σημερα ποτέ δεν φανηκε κατι στις Γραφες που μας δειχνει οτι πιστευαν στην μετενσαρκωση
Τωρα εαν θελεις να ερμηνευεις τις Γραφες με δικο σου τροπο παιρνοντας κομματια μονο και οχι το συνολο ειναι δικο σου θεμα .
Την Γραφη δεν μπορεις να την ερμηνευεις οπως εσυ θελεις
Αν μελετήσουμε με προσοχή τα σχετικά χωρία κι όχι με επιπολαιότητα όπως πράττουν οι οπαδοί της μετενσάρκωσης, θα διαπιστώσουμε πως ο Κύριος αφενός μεν διακρίνει τον Ιωάννη από τον Ηλία, αφετέρου δε, τον ταυτίζει μ' εκείνον. Έτσι ο Ιωάννης διακρίνεται γιατί είναι «μείζων πάντων των έν γεννητοίς γυναικών» (Ματθ. ια΄ 11), και επομένως και του Ηλία, ταυτίζεται δε μ' εκείνον όταν λέγει ο Χριστός: «αυτός έστιν Ηλίας ο μέλλων έρχεσθαι" (Ματθ. ια' 14). Τι άραγε συμβαίνει, ο ίδιος ο Χριστός αντιφάσκει; Όχι βέβαια.
Η απάντηση δίνεται από τον Κύριο στο Ματθ. ιζ' 11-13: «Ηλίας μεν έρχεται πρώτον και αποκαταστήσει πάντα, λέγω δε υμίν ότι Ηλίας ήδη ήλθε... Τότε συνήκαν οι μαθηταί ότι περί Ιωάννου του Βαπτιστού είπεν αυτοίς». Ας δούμε όμως ποια είναι η ορθή ερμηνεία του χωρίου αυτού όπως μας την παραθέτει ο ιερός Χρυσόστομος: «Η πρώτη αναφορά ʽΗλίας μεν έρχεται...ʼ άφορα τα γεγονότα πού πρόκειται να διαδραματιστούν κατά την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, - όπου σύμφωνα με αναφορές και άλλων Πατέρων θα πρωταγωνιστήσει ο προφήτης Ηλίας-. Η δεύτερη αναφορά ʽΗλίας ήδη ήλθεʼ, αναφέρεται στην πρώτη παρουσία του Χριστού και τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Τούτο ενισχύεται και από το χωρίο Λουκ. α' 17: ʽκαι αυτός (ο Ιωάννης) προελεύσεται ενώπιον αυτού έν πνεύματι και δυνάμει Ηλιούʼ. (Είς Ματθ. Λόγος νζ' 1, ΕΠΕ 11, σ. 287).
Ύστερα από αυτά είναι φανερό, πως οι λόγοι του Κυρίου σήμαιναν, ότι ο Ιωάννης ήταν ένας νέος ανακαινιστής όμοιος με τον Ηλία. Ό Ιωάννης και ο Ηλίας έμοιαζαν στο θάρρος και στην ατρόμητη παρρησία για την υπεράσπιση του δίκαιου, όταν αυτό παραβιαζόταν από τούς ισχυρούς. Έτσι ο ένας αντιτάχθηκε στην Ίεζάβελ και ο άλλος στην Ηρωδιάδα. Η δράση και το κήρυγμά τους ήταν ανάλογο. Οι διωγμοί τους παρόμοιοι.
Επίσης, όπως σημειώσαμε ήδη, ο Ιωάννης αποκλείεται να ήταν μετενσάρκωση του Ηλία, αφού ο προφήτης αυτός δε γνώρισε βιολογικό - σωματικό θάνατο (Δ' Βασιλ. β' 11). Ό Ηλίας έξάλλου εμφανίζεται μαζί με τον Μωυσή στο όρος Θαβώρ κατά τη Μεταμόρφωση του Κυρίου, πού έγινε μετά το θάνατο (αποκεφαλισμό) του Ιωάννη. Αν η ερμηνεία των οπαδών της μετενσάρκωσης ήταν ορθή, οι μαθητές θα έβλεπαν μαζί με τον Μωυσή, τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και όχι τον προφήτη Ηλία. Βέβαια την αποστομωτική απάντηση στους ισχυρισμούς περί μετενσαρκώσεως τη δίνει ο ίδιος ο Ιωάννης, όταν ρωτήθηκε αν είναι ο Ηλίας: «και ηρώτησαν αυτόν- τι ουν; Ηλίας ει συ; και λέγει, ουκ είμί» (Ίωάν. α' 21).
Οτι σου λεω ειναι απο τις Γραφες και οχι απο το μυαλο μου
Απο την Παλαια Διαθηκη εως σημερα ποτέ δεν φανηκε κατι στις Γραφες που μας δειχνει οτι πιστευαν στην μετενσαρκωση
Τωρα εαν θελεις να ερμηνευεις τις Γραφες με δικο σου τροπο παιρνοντας κομματια μονο και οχι το συνολο ειναι δικο σου θεμα .
Την Γραφη δεν μπορεις να την ερμηνευεις οπως εσυ θελεις
Αν μελετήσουμε με προσοχή τα σχετικά χωρία κι όχι με επιπολαιότητα όπως πράττουν οι οπαδοί της μετενσάρκωσης, θα διαπιστώσουμε πως ο Κύριος αφενός μεν διακρίνει τον Ιωάννη από τον Ηλία, αφετέρου δε, τον ταυτίζει μ' εκείνον. Έτσι ο Ιωάννης διακρίνεται γιατί είναι «μείζων πάντων των έν γεννητοίς γυναικών» (Ματθ. ια΄ 11), και επομένως και του Ηλία, ταυτίζεται δε μ' εκείνον όταν λέγει ο Χριστός: «αυτός έστιν Ηλίας ο μέλλων έρχεσθαι" (Ματθ. ια' 14). Τι άραγε συμβαίνει, ο ίδιος ο Χριστός αντιφάσκει; Όχι βέβαια.
Η απάντηση δίνεται από τον Κύριο στο Ματθ. ιζ' 11-13: «Ηλίας μεν έρχεται πρώτον και αποκαταστήσει πάντα, λέγω δε υμίν ότι Ηλίας ήδη ήλθε... Τότε συνήκαν οι μαθηταί ότι περί Ιωάννου του Βαπτιστού είπεν αυτοίς». Ας δούμε όμως ποια είναι η ορθή ερμηνεία του χωρίου αυτού όπως μας την παραθέτει ο ιερός Χρυσόστομος: «Η πρώτη αναφορά ʽΗλίας μεν έρχεται...ʼ άφορα τα γεγονότα πού πρόκειται να διαδραματιστούν κατά την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, - όπου σύμφωνα με αναφορές και άλλων Πατέρων θα πρωταγωνιστήσει ο προφήτης Ηλίας-. Η δεύτερη αναφορά ʽΗλίας ήδη ήλθεʼ, αναφέρεται στην πρώτη παρουσία του Χριστού και τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Τούτο ενισχύεται και από το χωρίο Λουκ. α' 17: ʽκαι αυτός (ο Ιωάννης) προελεύσεται ενώπιον αυτού έν πνεύματι και δυνάμει Ηλιούʼ. (Είς Ματθ. Λόγος νζ' 1, ΕΠΕ 11, σ. 287).
Ύστερα από αυτά είναι φανερό, πως οι λόγοι του Κυρίου σήμαιναν, ότι ο Ιωάννης ήταν ένας νέος ανακαινιστής όμοιος με τον Ηλία. Ό Ιωάννης και ο Ηλίας έμοιαζαν στο θάρρος και στην ατρόμητη παρρησία για την υπεράσπιση του δίκαιου, όταν αυτό παραβιαζόταν από τούς ισχυρούς. Έτσι ο ένας αντιτάχθηκε στην Ίεζάβελ και ο άλλος στην Ηρωδιάδα. Η δράση και το κήρυγμά τους ήταν ανάλογο. Οι διωγμοί τους παρόμοιοι.
Επίσης, όπως σημειώσαμε ήδη, ο Ιωάννης αποκλείεται να ήταν μετενσάρκωση του Ηλία, αφού ο προφήτης αυτός δε γνώρισε βιολογικό - σωματικό θάνατο (Δ' Βασιλ. β' 11). Ό Ηλίας έξάλλου εμφανίζεται μαζί με τον Μωυσή στο όρος Θαβώρ κατά τη Μεταμόρφωση του Κυρίου, πού έγινε μετά το θάνατο (αποκεφαλισμό) του Ιωάννη. Αν η ερμηνεία των οπαδών της μετενσάρκωσης ήταν ορθή, οι μαθητές θα έβλεπαν μαζί με τον Μωυσή, τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και όχι τον προφήτη Ηλία. Βέβαια την αποστομωτική απάντηση στους ισχυρισμούς περί μετενσαρκώσεως τη δίνει ο ίδιος ο Ιωάννης, όταν ρωτήθηκε αν είναι ο Ηλίας: «και ηρώτησαν αυτόν- τι ουν; Ηλίας ει συ; και λέγει, ουκ είμί» (Ίωάν. α' 21).
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
YiaVi έγραψε:. Το θέμα της μετενσάρκωσης είναι βασικό δογματικό ζήτημα, δεν είναι θέμα του α ή του β πνευματικού. Τη νονά μου τη μακαρίτισσα, που ήταν άνθρωπος του Θεού (όχι σαν εμένα), αν τη ρωτούσες θα σού'λεγε "αυτά παιδάκι μου δεν τα παραδέχεται η Εκκλησία", δεν θα σού'λεγε "δεν τα παραδέχεται ο πνευματικός μου". Αλλοίμονο αν σχετίζαμε με υπακοή σε πνευματικό τα βασικά δόγματα της Εκκλησίας. Έλεος! Ο πνευματικός μπορεί να πλανηθεί, η Εκκλησία ως σώμα ποτέ. Το ζήτημα ειναι ξεκάθαρο: Όποιος δέχεται τη μετενσάρκωση απορρίπτει την Ορθόδοξη Εκκλησία στο σύνολό Της. Τα γράφω αυτά και ας με χαρακτηρίσουν και δογματικό και όπως θέλουν. Ολόκληρη η Παλαιά και η Καινή Διαθήκη, οι Πατέρες της Εκκλησίας, οι άγιοι, η 5η Οικουμενική Σύνοδος, οι πάντες είναι ξεκάθαροι: Κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, η ψυχή κατοικεί στο σώμα με τη δημιουργία του σώματος, και πεθαίνοντας ο άνθρωπος η ψυχή χωρίζεται από το σώμα και, κατά την προαίρεσή της και τη Δίκαιη Κρίση του Θεού, προγεύεται την Κόλαση ή τον Παράδεισο μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία, οπότε θα γίνει η ανάσταση των νεκρών και η Τελική Κρίση.
Η Παραβολή του Πλουσίου και του Λαζάρου είναι ξεκάθαρο (για όποιον έχει κοινό νου), ότι αντιτίθεται στη μετενσάρκωση. Για να αντιτάσσομαι σε μία θεωρία χ δεν είναι απαραίτητο να την αναφέρω ονομαστικά, αρκεί να διατυπώνω μία θεωρία ψ που να διαφέρει ριζικά από τη χ. Κοινή λογική.
Όταν όμως κανείς είναι μπερδεμένος με την πίστη του, και μάλλον θέλει να παραμένει μπερδεμένος, αρχικά σε ρωτάει για το αν η Εκκλησία τη δέχεται τη μετενσάρκωση. Του μιλάς για Οικουμενική Σύνοδο, για Πατέρες, για την όλη Παράδοση (με κεφαλαίο Π) και λέει αυτός: Καλά αυτοί, αλλά το Ευαγγέλιο; Του δείχνεις χωρία από το Ευαγγέλιο, που και ένας άπιστος να τα διάβαζε θά' λεγε "εδώ φαίνεται καθαρά ότι ο Χριστιανισμός αντιτίθεται στη μετενσάρκωση". Και αυτός, ο ηθελημένα μπερδεμένος "θρήσκος", σου λέει: Ναι, αλλά δεν λέει ρητά ότι δεν δέχεται ο Χριστός τη μετενσάρκωση. Του λες "καλά, αφού δεν πιστεύεις την Εκκλησία, ρώτα τον πνευματικό σου". Ρωτά τον πνευματικό, του απαντά ο πνευματικός, αλλά ο μπερδεμένος θα ξαναπάει στο φόρουμ, λες και θα πειστεί ποτέ από κανένα (αλλά μέσα του σου λέει: Στάσου να τους προβοκάρω λίγο, που ξέρεις, μπορεί να βρω και άλλους μπερδεμένους εκεί μέσα και να μπερδέψουμε και κανένα άλλο αστήριχτο στην πίστη). Ο,τι και να του πεις, ό,τι βιβλία να του συστήσεις, αυτός τα δικά του, και Ορθοδοξία και μετενσάρκωση στο ίδιο τσουβάλι. Μετά του καρφώνεται κάποια άλλη ιδέα (ή του την καρφώνει ο "άλλος"), ας πούμε ότι η Παναγία γέννησε τον Χριστό άνθρωπο και μετά ενώθηκε με Αυτόν ο Θεός Λόγος. Θα του πεις: "αυτό είναι νεστοριανισμός, έχει καταδικαστεί από την 3η Οικουμενική Σύνοδο, να τί γράφει ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας και άλλοι άγιοι". Ναι, αλλά θα σου πει, πού το αντικρούει ρητά το Ευαγγέλιο; Του βρίσκεις και από το Ευαγγέλιο. "Ναι, σου λέει, αλλά δεν το λέει ρητά και κατηγορηματικά. Άρα, μπορώ να το πιστεύω". Και πάει λέγοντας.
Και μετά κάπου αλλού θα τον οδηγήσει ο στραβός ο λογισμός του και μετά κάπου αλλού, κ.ο.κ. Και ταυτόχρονα σου λέει "και γιατί αυτό θα με εμποδίσει στην πνευματική ζωή;". Άλλο φρούτο και αυτό των μετα-χριστιανικών ημερών μας: Η πνευματική ζωή. Εδώ αρνούμαστε τη διδασκαλία της Εκκλησίας συνειδητά, αλλά θέλουμε να μιλάμε και για πνευματική ζωή. Οι κολώνες του σπιτιού σου να τρίζουν και εσύ να ταχτοποιείς τις καρέκλες και να σκουπίζεις....