Ο τρόπος εκλογής επισκόπων
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 231
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 13, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
- Επικοινωνία:
Ο τρόπος εκλογής επισκόπων
Αγαπητοί αδελφοί.
Όλοι αναγνωρίζουμε ότι στη διοίκηση της εκκλησίας μας, υπάρχουν αρκετά προβλήματα.
Χωρίς να σημαίνει ότι οι Ιεράρχες μας δεν είναι άξιοι κληρικοί, ή ότι δεν έχουν φόβο Θεού.
Ένας καλός κληρικός όμως, δεν έχει, απαραίτητα τα προσόντα διοίκησης.
Τον τελευταίο καιρό με απασχολεί έντονα το θέμα εκλογής επισκόπων.
Διαμόρφωσα, λοιπόν τη γνώμη, πως αρκετά από αυτά τα προβλήματα, έχουν ως αφετηρία, αυτόν ακριβώς τον τρόπο εκλογής, διότι, θεμιτές ή αθέμιτες φιλοδοξίες, οδηγούν σε ομαδοποιήσεις και δημόσιες αντιδικίες, όχι σε θεολογίκο, αλλά σε προσωπικό, πολλές φορές, επίπεδο.
Οι σαφώς Πνευματοφόροι Άγιοι Απόστολοι, για την εκλογή δωδέκατου Αποστόλου στη θέση του προδότη Ιούδα, προχώρησαν στην εκλογή του Αποστόλου Ματθία, διά κληρώσεως, αφήνοντας το Πανάγιο Πνεύμα να αποφασίσει.
Επίσης στην εκλογή των επτά διακόνων, εμπιστεύθηκαν τη γνώμη του πιστού λαού.
Αλλά και τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες, αυτή την πρακτική ακολούθησαν οι Άγιοι Πατέρες.
Θέτω, λοιπόν το θέμα, ελπίζοντας και αναμένοντας με αγωνία τις γνώμες, πιό καταρτισμένων θεολογικά αδελφών και του π. Αντωνίου.
Ευχαριστώ.
Όλοι αναγνωρίζουμε ότι στη διοίκηση της εκκλησίας μας, υπάρχουν αρκετά προβλήματα.
Χωρίς να σημαίνει ότι οι Ιεράρχες μας δεν είναι άξιοι κληρικοί, ή ότι δεν έχουν φόβο Θεού.
Ένας καλός κληρικός όμως, δεν έχει, απαραίτητα τα προσόντα διοίκησης.
Τον τελευταίο καιρό με απασχολεί έντονα το θέμα εκλογής επισκόπων.
Διαμόρφωσα, λοιπόν τη γνώμη, πως αρκετά από αυτά τα προβλήματα, έχουν ως αφετηρία, αυτόν ακριβώς τον τρόπο εκλογής, διότι, θεμιτές ή αθέμιτες φιλοδοξίες, οδηγούν σε ομαδοποιήσεις και δημόσιες αντιδικίες, όχι σε θεολογίκο, αλλά σε προσωπικό, πολλές φορές, επίπεδο.
Οι σαφώς Πνευματοφόροι Άγιοι Απόστολοι, για την εκλογή δωδέκατου Αποστόλου στη θέση του προδότη Ιούδα, προχώρησαν στην εκλογή του Αποστόλου Ματθία, διά κληρώσεως, αφήνοντας το Πανάγιο Πνεύμα να αποφασίσει.
Επίσης στην εκλογή των επτά διακόνων, εμπιστεύθηκαν τη γνώμη του πιστού λαού.
Αλλά και τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες, αυτή την πρακτική ακολούθησαν οι Άγιοι Πατέρες.
Θέτω, λοιπόν το θέμα, ελπίζοντας και αναμένοντας με αγωνία τις γνώμες, πιό καταρτισμένων θεολογικά αδελφών και του π. Αντωνίου.
Ευχαριστώ.
Ο Κύριος εβασίλευσεν, ευπρέπειαν ενεδύσατο.
ισως να ηταν καλο,στο σωμα εκλογης του εκαστοτε μητροπολιτου να συμμετειχαν,εκτος των σεπτων μελων της ιεραρχιας της εκκλησιας μας και καποιοι αντιπροσωποι των κληρικων(εφημεριων και διακονων)της μητροπολεως ,η οποια θα πληρωθει,και των μοναχων της εν λογω μητροπολεως-μια και εκεινοι θα αποτελουν τον πυρηνα των συνεργατων του,δικαιωματικως- και ισως ,προαιρετικως και τιμητικως ,οι δημαρχοι ή εκπροσωπος των δημοτικων συμβουλιων και των/του νομαρχιακων/ου συμβουλιων/ου που υπαρχουν στα ορια της ιερας μητροπολεως!νομιζω πως ολοι συμφωνουμε πως εκλογη απ'ευθειας απο τον λαο ειναι κατι αδυνατον παντελως!ολοι εχομε υπ'οψιν μας το οικτρο παραδειγμα της εκκλησιας της κυπρου,οπου το καθε πολιτικο κομμα και ο καθε μεγαλοεπιχειρηματιας στηριζε καποιον υποψηφιο!ηδη η εκκλησια της κυπρου το αλλαζει αυτο το συστημα!
Μεγάλο θέμα άνοιξες αδελφέ!]
Η άποψή μου είναι η κλήρωση και σε επίπεδο υποψήφιου και σε επίπεδο αναδείξεως του καταλλήλου.
Εμπιστοσύνη στον Θεό υπάρχει για να γίνει κάτι τέτοιο?
Αυτό είναι το ερώτημα.
Η άποψή μου είναι η κλήρωση και σε επίπεδο υποψήφιου και σε επίπεδο αναδείξεως του καταλλήλου.
Εμπιστοσύνη στον Θεό υπάρχει για να γίνει κάτι τέτοιο?
Αυτό είναι το ερώτημα.
Προσκυνώ Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, Τριάδα Ομοούσιο και Αχώριστο, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν
-
- Έμπειρος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 231
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 13, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
- Επικοινωνία:
alithis έγραψε
Αδελφέ alithi, εγώ φταίω, που δεν το διευκρίνησα. Εννοώ να προτείνονται απ' την Ιεραρχία, οι κατα την γνώμη της ικανότεροι και να συμμετέχουν στην ψηφοφορία και λαϊκοί
Ασφαλώς και συμφωνώ απόλυτα!νομιζω πως ολοι συμφωνουμε πως εκλογη απ'ευθειας απο τον λαο ειναι κατι αδυνατον παντελως!ολοι εχομε υπ'οψιν μας το οικτρο παραδειγμα της εκκλησιας της κυπρου,οπου το καθε πολιτικο κομμα και ο καθε μεγαλοεπιχειρηματιας στηριζε καποιον υποψηφιο!ηδη η εκκλησια της κυπρου το αλλαζει αυτο το συστημα!
Αδελφέ alithi, εγώ φταίω, που δεν το διευκρίνησα. Εννοώ να προτείνονται απ' την Ιεραρχία, οι κατα την γνώμη της ικανότεροι και να συμμετέχουν στην ψηφοφορία και λαϊκοί
Ο Κύριος εβασίλευσεν, ευπρέπειαν ενεδύσατο.
Ασφαλώς και συμφωνώ απόλυτα!
Αδελφέ alithi, εγώ φταίω, που δεν το διευκρίνησα. Εννοώ να προτείνονται απ' την Ιεραρχία, οι κατα την γνώμη της ικανότεροι και να συμμετέχουν στην ψηφοφορία και λαϊκοί[/quote]
αγαπητε τηνιε,
και αυτο θεωρω πως ειναι αδυνατον,το να ψηφιζουν δηλαδη γενικως και αοριστως οσοι και οποιοι λαικοι το επιθυμουν!διοτε τοτε θα ρχιζαν να εμπλεκονται και τα ΜΜΕ ,τα πολιτικα κομματα,και γενικα το κλιμα θα θυμιζει προεκλογικη πολιτικη εκστρατεια,κατι που δεν θα ειναι εκκλησιαστικο!τα πραγματα -δυστυχως ή ευτυχως-εχουν αλλαξει κατα πολυ,απο τους αποστολικους χρονους.εχαθη η αποστολικη απλοτης και αφελοτης!!!ισως θα ηταν εφικτο,ως προειπα,να συμμετειχαν αντιπροσωπευτικως καποιοι λαικοι στην εκλογη μητροπολιτου,εκπροσωπωντας ο καθενας καποιο φορεα(π.χ. δημαρχοι,διευθυντες σχολειων,διευθυντες υπουργειων και γενικα οι τοπικες αρχες!)σε καμμια περιπτωση ομως γενικως και αοριστως οι λαικοι!!!
παντως να λειφθει υπ'οψιν και αλλος ενας παραγοντας...εαν δωσουμε το δικαιωμα στους υπευθυνους καποιων φορεων να συμμετασχουν στην εν λογω εκλογη,πρεπει να λαμβανεται πλεον υπ'οψιν η αρνητικη σχεση των ως ανω με την εκκλησια !π.χ. υποτεθεισθω οτι καλειται ενας δημαρχος να ψηφισει για την εκλογη μητροπολιτου.αν ομως αυτος ο δημαρχος ειναι αθεος???και αν τον εκπροσωπισει καποιος δημοτικ.συμβουλος τον εν λογω δημαρχο,αυτος ο συμβουλος ειναι ικανος να εχει ορθη αποψη στο θεμα εκλογης μητροπολιτου???πολλα τα ερωτηματα...δυσεπιλυτο το προβλημα!!!
Αδελφέ alithi, εγώ φταίω, που δεν το διευκρίνησα. Εννοώ να προτείνονται απ' την Ιεραρχία, οι κατα την γνώμη της ικανότεροι και να συμμετέχουν στην ψηφοφορία και λαϊκοί[/quote]
αγαπητε τηνιε,
και αυτο θεωρω πως ειναι αδυνατον,το να ψηφιζουν δηλαδη γενικως και αοριστως οσοι και οποιοι λαικοι το επιθυμουν!διοτε τοτε θα ρχιζαν να εμπλεκονται και τα ΜΜΕ ,τα πολιτικα κομματα,και γενικα το κλιμα θα θυμιζει προεκλογικη πολιτικη εκστρατεια,κατι που δεν θα ειναι εκκλησιαστικο!τα πραγματα -δυστυχως ή ευτυχως-εχουν αλλαξει κατα πολυ,απο τους αποστολικους χρονους.εχαθη η αποστολικη απλοτης και αφελοτης!!!ισως θα ηταν εφικτο,ως προειπα,να συμμετειχαν αντιπροσωπευτικως καποιοι λαικοι στην εκλογη μητροπολιτου,εκπροσωπωντας ο καθενας καποιο φορεα(π.χ. δημαρχοι,διευθυντες σχολειων,διευθυντες υπουργειων και γενικα οι τοπικες αρχες!)σε καμμια περιπτωση ομως γενικως και αοριστως οι λαικοι!!!
παντως να λειφθει υπ'οψιν και αλλος ενας παραγοντας...εαν δωσουμε το δικαιωμα στους υπευθυνους καποιων φορεων να συμμετασχουν στην εν λογω εκλογη,πρεπει να λαμβανεται πλεον υπ'οψιν η αρνητικη σχεση των ως ανω με την εκκλησια !π.χ. υποτεθεισθω οτι καλειται ενας δημαρχος να ψηφισει για την εκλογη μητροπολιτου.αν ομως αυτος ο δημαρχος ειναι αθεος???και αν τον εκπροσωπισει καποιος δημοτικ.συμβουλος τον εν λογω δημαρχο,αυτος ο συμβουλος ειναι ικανος να εχει ορθη αποψη στο θεμα εκλογης μητροπολιτου???πολλα τα ερωτηματα...δυσεπιλυτο το προβλημα!!!
Αγαπητοί φίλοι καλησπέρα
Επειδή αυτό το θέμα, της εκλογής δηλαδή των Επισκόπων "ψήφω κλήρου και λαού" , το έχω θέσει κατ' επανάληψη στο παρελθόν και σε αυτό το φόρουμ και σε άλα οφείλω να διατυπώσω μια γνωμη και εδώ.
Το "ψήφω Κλήρου και Λαού" σημαίνει τη συμμετοχή στην εκλογή του Χριστεπώνυμου πληρώματος της Εκκλησίας και όχι του κάθε άθεου και μασώνου...Το πως θα γίνει αυτό, νομίζω μπορούν να βρεθούν πολλοί τρόποι. Κάθε τρόπος πρέπει να έχει επίκεντρο την ενορία.
Ένα πρώτο βήμα θα ήταν η εκλογή και όχι διορισμός των επιτρόπων σε κάθε ενορία από τους τακτικά εκκλησιαζόμενους. Λέγονται επίτροποι ακριβώς γιατί είναι επίτροποι του πιστού Λαού στα εκκλησιαστικά. Και αυτό έχει περαφθαρεί και γίνεται διορισμός, με αποτέλεσμα ο Πιστός Λαός να είναι απλός θεατής και όχι συμμέτοχος.
Αυτό το "βασίλειο ιεράτευμα", το "έθνος άγιο", "ο Λαός εις περιποίησιν..." του Αποστόλου Παύλου έχει καταντήσει σήμερα πρόβατο απολωλός ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ποιμένων είναι ποιμένες του εαυτού των και λειτουργούν σαν "αχρείοι μισθωτοί..." όπως λέει ο Χριστός.
Επειδή αυτό το θέμα, της εκλογής δηλαδή των Επισκόπων "ψήφω κλήρου και λαού" , το έχω θέσει κατ' επανάληψη στο παρελθόν και σε αυτό το φόρουμ και σε άλα οφείλω να διατυπώσω μια γνωμη και εδώ.
Το "ψήφω Κλήρου και Λαού" σημαίνει τη συμμετοχή στην εκλογή του Χριστεπώνυμου πληρώματος της Εκκλησίας και όχι του κάθε άθεου και μασώνου...Το πως θα γίνει αυτό, νομίζω μπορούν να βρεθούν πολλοί τρόποι. Κάθε τρόπος πρέπει να έχει επίκεντρο την ενορία.
Ένα πρώτο βήμα θα ήταν η εκλογή και όχι διορισμός των επιτρόπων σε κάθε ενορία από τους τακτικά εκκλησιαζόμενους. Λέγονται επίτροποι ακριβώς γιατί είναι επίτροποι του πιστού Λαού στα εκκλησιαστικά. Και αυτό έχει περαφθαρεί και γίνεται διορισμός, με αποτέλεσμα ο Πιστός Λαός να είναι απλός θεατής και όχι συμμέτοχος.
Αυτό το "βασίλειο ιεράτευμα", το "έθνος άγιο", "ο Λαός εις περιποίησιν..." του Αποστόλου Παύλου έχει καταντήσει σήμερα πρόβατο απολωλός ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ποιμένων είναι ποιμένες του εαυτού των και λειτουργούν σαν "αχρείοι μισθωτοί..." όπως λέει ο Χριστός.
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Οι επίσκοποι που επιζητούν μόνο τη μίτρα, χρησιμοποιούν κάθε τρόπο για να ανέλθουν στα αξιώματα. Είναι γνωστό τοις πάσι. Ο λαός πρέπει να έχει πιο ενεργή συμμετοχή στα εκκλησιαστικά δρώμενα. Αλλά ποιός λαός?????
Απο την άλλη μεριά ο άνθρωπος που φέρει ιερωσύνη και είναι βαρύ το φορτίο, πρέπει να το σκεφτεί πολύ σοβαρά....
Δεν πιστεύω επειδή είναι καλός ο τάδε παπάς ή ο δείνα επίσκοπος. Πιστεύω επειδή είμαι χριστιανός συνειδητοποιημένος και όχι οπαδός αγόμενος και περιφερόμενος.
Απο την άλλη μεριά ο άνθρωπος που φέρει ιερωσύνη και είναι βαρύ το φορτίο, πρέπει να το σκεφτεί πολύ σοβαρά....
Δεν πιστεύω επειδή είναι καλός ο τάδε παπάς ή ο δείνα επίσκοπος. Πιστεύω επειδή είμαι χριστιανός συνειδητοποιημένος και όχι οπαδός αγόμενος και περιφερόμενος.
Ο Λαός του Θεού υπάρχει...έστω και αν είναι μειοψηφία. Άλλωστε ο ίδιος ο Χριστός το είπε: " μην φοβηθείτε το μικρό ποίμνιο ότι σε αυτό ευδόκησε ο Πατήρ ο Ουράνιος να δώσει τη Βασιλεία...". Δεν έχει, αγαπητοί μου, ο Θεός ανάγκη τους ανθρώπους αλλά οι άνθρωποι το Θεό. Ο Κύριος είναι ανενδεής και η αγάπη Του πληρώνει τα σύμπαντα με Χρηστότητα, αυτή η αγάπη Του κινεί τα πάντα...
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Εγώ πιστεύω πως το σύστημα εκλογής επισκόπων είναι καλό όπως έχει αρκεί αυτοί που συμμετέχουν να ψηφίζουν μόνο με κριτήριο ποιος είναι πιο άξιος για να ποιμάνει.
Όσον αφορά τη συμμετοχή των λαϊκών, ακόμα και στο σύστημα μπορεί να υπάρξει επιρροή καθοριστική της εκλογής.
Για παράδειγμα, αν ο λαός και οι φορείς μιας επαρχίας ζητούν κάποιον συγκεκριμένο από την Σύνοδο, δεν είναι εύκολο η Σύνοδος να το παραβλέψει.
Επίσης, μπορεί να αποτρέψει ο (σκεπτόμενος) λαός την εκλογή κάποιου που δεν θεωρεί κατάλληλο. χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Κορίνθου και της Καλαμάτας όπου λόγω της αντίδρασης του λαού ο Αρχιεπίσκοπος δεν κατάφερε να προωθήσει και να επιβάλει τον νυν Βρεσθένης θεόκλητο Κουμαριανό, και παρά τη διάθεση της Συνόδου να μην φέρει αντίδραση στον Αρχιεπίσκοπο.
Όσον αφορά τη συμμετοχή των λαϊκών, ακόμα και στο σύστημα μπορεί να υπάρξει επιρροή καθοριστική της εκλογής.
Για παράδειγμα, αν ο λαός και οι φορείς μιας επαρχίας ζητούν κάποιον συγκεκριμένο από την Σύνοδο, δεν είναι εύκολο η Σύνοδος να το παραβλέψει.
Επίσης, μπορεί να αποτρέψει ο (σκεπτόμενος) λαός την εκλογή κάποιου που δεν θεωρεί κατάλληλο. χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Κορίνθου και της Καλαμάτας όπου λόγω της αντίδρασης του λαού ο Αρχιεπίσκοπος δεν κατάφερε να προωθήσει και να επιβάλει τον νυν Βρεσθένης θεόκλητο Κουμαριανό, και παρά τη διάθεση της Συνόδου να μην φέρει αντίδραση στον Αρχιεπίσκοπο.
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Αυτό που κανείς λαΙκός δεν είναι εύκολο να καταλάβει αν δεν έχει βαθειά Χριστιανική ταπείνωση και παιδεία είναι ότι η Εκκλησία δεν είναι οργανισμός και οι επίσκοποι δεν είναι εκλεγμένοι απ΄το λαό αλλά σκεύη εκλογής του Θεού. Η χειροτονία του Επισκόπου σφραγίζεται από το Άγιο Πνεύμα.
Η εκλογή των Επισκοπων γίνεται από όλους τους εψηφισμένους και χειροτονημένους Επισκόπους της τοπικής Εκκλησίας. Έτσι γίνεται από τον καιρό των Πατέρων κι έτσι θα γίνεται πάντοτε.
Η δε χειροτονία γίνεται στις κανονικές Εκκλησίες από 3 επισκόπους. Μόνο αυτές οι Ορθόδοξες Εκκλησίες θεωρείτε ότι έχουν κανονική αποστολική διαδοχή.
Η εκλογή των Επισκοπων γίνεται από όλους τους εψηφισμένους και χειροτονημένους Επισκόπους της τοπικής Εκκλησίας. Έτσι γίνεται από τον καιρό των Πατέρων κι έτσι θα γίνεται πάντοτε.
Η δε χειροτονία γίνεται στις κανονικές Εκκλησίες από 3 επισκόπους. Μόνο αυτές οι Ορθόδοξες Εκκλησίες θεωρείτε ότι έχουν κανονική αποστολική διαδοχή.