Η εγκύκλιος του 1920
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Με πρώτη ευκαιρία θα τοποθετηθώ ξανά για τον ΙΕ΄ της Α΄ Β΄ Συνόδου, δεδομένου ότι χθες βράδυ έφθασα Θεσσαλονίκη και πριν λίγο διάβασα το θέμα.
Θα παρακαλούσα μόνο να ανεβεί όλος ο ΙΕ΄ Κανών και όχι μόνο το δεύτερο τμήμα του. Έχει σημασία.
Σε γενικές γραμμές η θέση μου επι του θέματος έχει ως εξής:
Ημερολογιακό ζήτημα έστω και με έμμεσο τρόπο κλήθηκε η Εκκλησία να επιλύσει δογματίζοντας ήδη απο την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο και μάλιστα ως 1 απο τους 2 συστατικούς λόγους της Συνόδου.
Η διαφορα ημερολογίων και κυρίως οι διαφορές νηστειών γιατί εκεί είναι η ουσία θεωρούνται απο την Εκκλησία αν όχι καταδικαστεά κατάσταση σίγουρα αταξία επιζήμια. Έτσι η Εκκλησία όρισε την ημερομηνία του Πάσχα που τότε ήταν ουσιαστικά η μόνη νηστεία πλην της Τετάρτης & Παρασκευής και του Σαββάτου προ του Πάσχα.
Το Ημερολόγιο μπορεί να αλλάξει όσες φορές γίνεται και γνώμονας εφόσον αποφασιστεί αλλαγή είναι η Αστρονομία. Ωστόσο λόγω των νηστειών μια αλλαγή μπορεί να γίνει μόνο εφόσον υπάρχει Αποδεκτή συνολική ορθόδοξη απόφαση. Δεν μπορεί όποια Εκκλησία θυμηθεί, να αλλάζει ημερολόγια ακόμα και αν είναι το Πατριαρχείο. Δυστυχώς όμως η ζημιά ήδη έχει γίνει.
Μέχρι και της Συνοδικής Καταδίκης, ο επίσκοπος είναι ενεργός και έχει ενεργή Ιεροσύνη και είναι υποχρέωση η μνημόνευση του κατα την Θεία Λειτουργία απο τους λειτουργούς. Η διαδικασία αυτή δεν συνιστά κοινωνία, & αποδοχή των απόψεών του.
Με ποιό κριτήριο απο μόνος του ένας θα κρίνει αιρετικό έναν και εν προκειμένω ιερέα; Και μη μου πείτε ελαφρά τη καρδία "Την Ιερά Παράδοση". Χωρίς Συνοδική Απόφαση η υποκειμενικότητα στην ερμηνευτική του καθενός είναι τεράστια προβληματική. Ο Θεοδώρητος Κύρου και ο Ίβας Εδέσσης όταν απολογήθηκαν στην Δ΄ Οικουμενική, απαλλάχθηκαν.
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, ούτε το γεγονός ότι Άγιοι άνθρωποι επέλεξαν την τακτική αυτή, καθιστά και την διακοπή του μνημοσύνου ορθοπραξία.
Ας είμαστε πιο επιφυλακτικοί.
Θα παρακαλούσα μόνο να ανεβεί όλος ο ΙΕ΄ Κανών και όχι μόνο το δεύτερο τμήμα του. Έχει σημασία.
Σε γενικές γραμμές η θέση μου επι του θέματος έχει ως εξής:
Ημερολογιακό ζήτημα έστω και με έμμεσο τρόπο κλήθηκε η Εκκλησία να επιλύσει δογματίζοντας ήδη απο την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο και μάλιστα ως 1 απο τους 2 συστατικούς λόγους της Συνόδου.
Η διαφορα ημερολογίων και κυρίως οι διαφορές νηστειών γιατί εκεί είναι η ουσία θεωρούνται απο την Εκκλησία αν όχι καταδικαστεά κατάσταση σίγουρα αταξία επιζήμια. Έτσι η Εκκλησία όρισε την ημερομηνία του Πάσχα που τότε ήταν ουσιαστικά η μόνη νηστεία πλην της Τετάρτης & Παρασκευής και του Σαββάτου προ του Πάσχα.
Το Ημερολόγιο μπορεί να αλλάξει όσες φορές γίνεται και γνώμονας εφόσον αποφασιστεί αλλαγή είναι η Αστρονομία. Ωστόσο λόγω των νηστειών μια αλλαγή μπορεί να γίνει μόνο εφόσον υπάρχει Αποδεκτή συνολική ορθόδοξη απόφαση. Δεν μπορεί όποια Εκκλησία θυμηθεί, να αλλάζει ημερολόγια ακόμα και αν είναι το Πατριαρχείο. Δυστυχώς όμως η ζημιά ήδη έχει γίνει.
Μέχρι και της Συνοδικής Καταδίκης, ο επίσκοπος είναι ενεργός και έχει ενεργή Ιεροσύνη και είναι υποχρέωση η μνημόνευση του κατα την Θεία Λειτουργία απο τους λειτουργούς. Η διαδικασία αυτή δεν συνιστά κοινωνία, & αποδοχή των απόψεών του.
Με ποιό κριτήριο απο μόνος του ένας θα κρίνει αιρετικό έναν και εν προκειμένω ιερέα; Και μη μου πείτε ελαφρά τη καρδία "Την Ιερά Παράδοση". Χωρίς Συνοδική Απόφαση η υποκειμενικότητα στην ερμηνευτική του καθενός είναι τεράστια προβληματική. Ο Θεοδώρητος Κύρου και ο Ίβας Εδέσσης όταν απολογήθηκαν στην Δ΄ Οικουμενική, απαλλάχθηκαν.
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, ούτε το γεγονός ότι Άγιοι άνθρωποι επέλεξαν την τακτική αυτή, καθιστά και την διακοπή του μνημοσύνου ορθοπραξία.
Ας είμαστε πιο επιφυλακτικοί.
κακοδοξίες
http://www.oodegr.com/oode/orthod/paleo ... c156185420
η μελέτη αυτή του πρώην παλαιοημερολογίτη Βασιλέιου Γρηγοριάτου ιεροδιακόνου νομιζω ότι απαντά σε όλα τα ζητήματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε καν θέλουν να μας αναφέρουν πόσες ομάδες - εκκλησίες είναι και για ποιους λόγους έχουν αλληλοκαθαιρεθεί και αλληλοαφορισθεί. Αυτό τα λέει όλα.
η μελέτη αυτή του πρώην παλαιοημερολογίτη Βασιλέιου Γρηγοριάτου ιεροδιακόνου νομιζω ότι απαντά σε όλα τα ζητήματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε καν θέλουν να μας αναφέρουν πόσες ομάδες - εκκλησίες είναι και για ποιους λόγους έχουν αλληλοκαθαιρεθεί και αλληλοαφορισθεί. Αυτό τα λέει όλα.
Σχετικά με το ημερολόγιο, το νέο ημερολόγιο που χρησιμοποιείται από τις κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες διαφέρει από το παπικό ημερολόγιο, στα δίσεκτα έτη αν θυμάμαι καλά.
Οπότε δεν τίθεται θέμα ίδιου ημερολογίου με τους ρωμαιοκαθολικούς.
Οι δε "παλαιοημερολογήτες" και όχι οι κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες που χρησιμοποιούν το παλαιό ημερολόγιο, έχουν θέσει εαυτούς εκτός της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, και έχουν δικούς τους αρχιεπισκόπους κ.λ.π., άρα είναι σχισματικοί.
Επίσης στις θέσεις τους εισχώρησαν ως ιερείς και άνθρωποι που δεν είχαν χειροτονηθεί κανονικά ως ιερείς οι οποίοι έχουν "χειροτονήσει" άλλους ως ιερείς, οπότε έχουν χάσει την Αποστολική διαδοχή στην χειροτονία.
Επίσης στις θέσεις τους εισχώρησαν και εισχωρούν και ιερείς που έχουν καθαιρεθεί από την κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία για διάφορα παραπτώματα.
Οπότε δεν τίθεται θέμα ίδιου ημερολογίου με τους ρωμαιοκαθολικούς.
Οι δε "παλαιοημερολογήτες" και όχι οι κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες που χρησιμοποιούν το παλαιό ημερολόγιο, έχουν θέσει εαυτούς εκτός της κανονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, και έχουν δικούς τους αρχιεπισκόπους κ.λ.π., άρα είναι σχισματικοί.
Επίσης στις θέσεις τους εισχώρησαν ως ιερείς και άνθρωποι που δεν είχαν χειροτονηθεί κανονικά ως ιερείς οι οποίοι έχουν "χειροτονήσει" άλλους ως ιερείς, οπότε έχουν χάσει την Αποστολική διαδοχή στην χειροτονία.
Επίσης στις θέσεις τους εισχώρησαν και εισχωρούν και ιερείς που έχουν καθαιρεθεί από την κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία για διάφορα παραπτώματα.
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Ήθελα νά 'ξερα πως δε βαριέστε τα ίδια και τα ίδια.
Ζωή, αυτό που δημοσίευσες δεν το είχες ξαναδημοσιεύσει στην παλιά συζήτηση για το ημερολόγιο; Έχεις κάτι καινούργιο να προσθέσεις επ΄αυτού ή είναι απλά θέμα εντυπώσεων για τους νεοεισερχόμενους;
Ν΄αρχίσω κι εγώ να δημοσιεύω αποσπάσματα για το βιβλίο-καταπέλτη του Αρχιεπισκόπου για το παλιό ημερολόγιο; Ή ν΄αρχίσω να λέω για τα χάλια και τον κατακερματισμό της σημερινής "εκκλησίας" του παλιού ημερολογίου; Τι θα βγει μ΄αυτές τις ατέρμονες κι ατελέσφορες αντιδικίες;
Ένα είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Η Εκκλησία είναι του Χριστού κι όχι των Ιεραρχών. Όποιος φεύγει από την Εκκλησία, έστω και γιατί διαφωνεί με τις αποφάσεις των Ιεραρχών, φεύγει από την Εκκλησία του Χριστού και χάνει τη επαφή του με τη Θεία Χάρη, γίνεται σχισματικός.
Όσο για τις μνημονεύσεις και τα λοιπά δεν είναι παρά διαδικασιολογίες κι εφευρέσεις ανθρώπων που έθεσαν το θέλημά τους πάνω από το θέλημα του Θεού και το θέλημα της Εκκλησίας, όπως εκφράστηκε από την πλειοψηφία των Ιερών Συνόδων διαχρονικά από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.
Για την επίκληση κάποιων ελάχιστων Αγίων Πατέρων που αναγκάστηκαν ν΄αποχωρήσουν για ελάχιστο χρονικό διάστημα από την Εκκλησία, έχω να πώ ότι η σύγκριση των παλαιοημερολογιτών μαζί τους αποτελεί βλασφημία. Εκείνοι φεύγοντας πήραν μαζί τους μέσα τους τον Κύριο γιατί ήταν Άγιοι κι είχαν υπερβεί τις ανάγκες της πλειοψηφίας των πιστών, αλλά και στο διάστημα που έμειναν μακριά από την Εκκλησία, αυτή θεωρούσαν σπίτι τους κι εκεί προσδοκούσαν να επιστρέψουν, όπως κι έκαναν σε εύθετο χρόνο. Επίσης κατά την αναχώρησή τους έκριναν μόνο τους φταίχτες κι όχι το σύνολο της Εκκλησίας όπως σε κάθε ευκαιρία κάνουν οι οπαδοί του παλιού ημερολογίου.
Αλλά ήδη είπα πολλά. Όποιος μπορεί να καταλάβει κι έχει τα πνευματικά του μάτια και αυτιά ανοιχτά ας καταλάβει, για τους υπόλοιπους είμαι βέβαιος ότι θα φροντίσει ο Κύριος στο χρόνο που Εκείνος γνωρίζει. Γιατί το έργο της επιστροφής των χαμένων προβάτων στην Ποίμνη Του είναι δικό Του έργο, εμείς απλά προσπαθούμε με τις απειροελάχιστες δυνάμεις μας να συμβάλουμε σ΄αυτό.
Ζωή, αυτό που δημοσίευσες δεν το είχες ξαναδημοσιεύσει στην παλιά συζήτηση για το ημερολόγιο; Έχεις κάτι καινούργιο να προσθέσεις επ΄αυτού ή είναι απλά θέμα εντυπώσεων για τους νεοεισερχόμενους;
Ν΄αρχίσω κι εγώ να δημοσιεύω αποσπάσματα για το βιβλίο-καταπέλτη του Αρχιεπισκόπου για το παλιό ημερολόγιο; Ή ν΄αρχίσω να λέω για τα χάλια και τον κατακερματισμό της σημερινής "εκκλησίας" του παλιού ημερολογίου; Τι θα βγει μ΄αυτές τις ατέρμονες κι ατελέσφορες αντιδικίες;
Ένα είναι γεγονός αναμφισβήτητο. Η Εκκλησία είναι του Χριστού κι όχι των Ιεραρχών. Όποιος φεύγει από την Εκκλησία, έστω και γιατί διαφωνεί με τις αποφάσεις των Ιεραρχών, φεύγει από την Εκκλησία του Χριστού και χάνει τη επαφή του με τη Θεία Χάρη, γίνεται σχισματικός.
Όσο για τις μνημονεύσεις και τα λοιπά δεν είναι παρά διαδικασιολογίες κι εφευρέσεις ανθρώπων που έθεσαν το θέλημά τους πάνω από το θέλημα του Θεού και το θέλημα της Εκκλησίας, όπως εκφράστηκε από την πλειοψηφία των Ιερών Συνόδων διαχρονικά από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.
Για την επίκληση κάποιων ελάχιστων Αγίων Πατέρων που αναγκάστηκαν ν΄αποχωρήσουν για ελάχιστο χρονικό διάστημα από την Εκκλησία, έχω να πώ ότι η σύγκριση των παλαιοημερολογιτών μαζί τους αποτελεί βλασφημία. Εκείνοι φεύγοντας πήραν μαζί τους μέσα τους τον Κύριο γιατί ήταν Άγιοι κι είχαν υπερβεί τις ανάγκες της πλειοψηφίας των πιστών, αλλά και στο διάστημα που έμειναν μακριά από την Εκκλησία, αυτή θεωρούσαν σπίτι τους κι εκεί προσδοκούσαν να επιστρέψουν, όπως κι έκαναν σε εύθετο χρόνο. Επίσης κατά την αναχώρησή τους έκριναν μόνο τους φταίχτες κι όχι το σύνολο της Εκκλησίας όπως σε κάθε ευκαιρία κάνουν οι οπαδοί του παλιού ημερολογίου.
Αλλά ήδη είπα πολλά. Όποιος μπορεί να καταλάβει κι έχει τα πνευματικά του μάτια και αυτιά ανοιχτά ας καταλάβει, για τους υπόλοιπους είμαι βέβαιος ότι θα φροντίσει ο Κύριος στο χρόνο που Εκείνος γνωρίζει. Γιατί το έργο της επιστροφής των χαμένων προβάτων στην Ποίμνη Του είναι δικό Του έργο, εμείς απλά προσπαθούμε με τις απειροελάχιστες δυνάμεις μας να συμβάλουμε σ΄αυτό.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 369
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 15, 2007 6:00 am
Χαίρετε εν Κυρίω
Γιατί τέτοια επιμονή με το ζήτημα αυτό? Ο καθένας ας ακολουθεί ότι τον αναπαυεί. Εσύ αδελφέ john1984 γιατί έχεις τόση επιμονή με το θέμα? Δε σε κατακρίνει κανείς για τα πιστευώ σου και δε προσπαθεί κανείς να σου αλλάξει γνώμη, διατί επιμένεις? Έχε τα πιστεύω σου δια εσε με την ευχή μου και εάν έχεις δίκιο Παράδεισον θα κατοικήσεις ημείς δε οι υπόλοιποι έχει ο Θεός.
Ασχολούμεθα με ζήτημα που οι ομάδες εν Ελλάδι του Παλαιού έχουν φανατισμόν και δεν ακούνε κανέναν. "Μετά πρώτης και δευτέρας νουθέσιας παραιτού" και να σας ελλεειήση ο Πανάγαθος δια τη πλάνην σας. Εύχεσθε
Ασχολούμεθα με ζήτημα που οι ομάδες εν Ελλάδι του Παλαιού έχουν φανατισμόν και δεν ακούνε κανέναν. "Μετά πρώτης και δευτέρας νουθέσιας παραιτού" και να σας ελλεειήση ο Πανάγαθος δια τη πλάνην σας. Εύχεσθε
Σύμφωνα με τα πιο πάνω, θέλεις να πεις ότι όσοι κοινωνούσαν με την αίρεση του Μονοθελιτισμού, ήταν η Εκκλησία;stratos έγραψε:Αν θέλεις νά μάς πεις οτι ο Αγιος Μαξιμος και 2-3 μαθητές του αποτελουσαν για ενα χρονικό διαστημα ολοκληρη τήν εκκλησια στην ανατολή κατα τη διαρκεια των διωγμων των Μονοθελητων ειναι περα για περα λαθος και διαστρεβλωση τής βιογραφίας τού Αγιου Μαξίμου.
Ο δε, Άγιος του Θεού Μάξιμος που δεν δεχόταν κανένα Πατριαρχείο ως Ορθόδοξο, ήταν κάποιος πλανεμένος, σαν τους σημερινούς Παλαιοημερολογίτες ας πούμε;
Ποιός διαστρεβλώνει τον βίο του Αγίου;
Εφοσον ξέρουμε ότι ,
ο άγιος Μάξιμος δεν κοινωνούσε με κανένα Πατριαρχείο,
σύμφωνα με τα λόγια του ιδίου :
«Χθες...ο πατριαρχης εδηλωσε μοι λεγων˙ Ποιας εκκλησιας ει; Βυζαντιου; Ρωμης; Αντιοχειας; Αλεξανδρειας; Ιεροσολυμων; Ιδου πασαι μετα των υπ’αυτας επαρχιων ηνωθησαν. Ει τοινυ ει της καθολικης Εκκλισιας, ενωθητι, μηπως ξενην οδον τω βιω, παθης οπερ ου προσδοκας.»
Ποιούς άλλους εννοείς ότι ηταν η Εκκλησία;
ο άγιος Μάξιμος δεν κοινωνούσε με κανένα Πατριαρχείο,
σύμφωνα με τα λόγια του ιδίου :
«Χθες...ο πατριαρχης εδηλωσε μοι λεγων˙ Ποιας εκκλησιας ει; Βυζαντιου; Ρωμης; Αντιοχειας; Αλεξανδρειας; Ιεροσολυμων; Ιδου πασαι μετα των υπ’αυτας επαρχιων ηνωθησαν. Ει τοινυ ει της καθολικης Εκκλισιας, ενωθητι, μηπως ξενην οδον τω βιω, παθης οπερ ου προσδοκας.»
Ποιούς άλλους εννοείς ότι ηταν η Εκκλησία;
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 14, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Germania
Re: Χαίρετε εν Κυρίω
Apoluto dikaio, kathe fora ta idia exei ginei toso bareto.Alefteris έγραψε: Γιατί τέτοια επιμονή με το ζήτημα αυτό? Ο καθένας ας ακολουθεί ότι τον αναπαυεί. Εσύ αδελφέ john1984 γιατί έχεις τόση επιμονή με το θέμα? Δε σε κατακρίνει κανείς για τα πιστευώ σου και δε προσπαθεί κανείς να σου αλλάξει γνώμη, διατί επιμένεις? Έχε τα πιστεύω σου δια εσε με την ευχή μου και εάν έχεις δίκιο Παράδεισον θα κατοικήσεις ημείς δε οι υπόλοιποι έχει ο Θεός.
Ασχολούμεθα με ζήτημα που οι ομάδες εν Ελλάδι του Παλαιού έχουν φανατισμόν και δεν ακούνε κανέναν. "Μετά πρώτης και δευτέρας νουθέσιας παραιτού" και να σας ελλεειήση ο Πανάγαθος δια τη πλάνην σας. Εύχεσθε