Διατί το λέγεις αυτό? Κάνω λάθος κάπου?ROMFAIA έγραψε:Αυτη και αν ειναι απάντηση στηριγμένη σε ατράνταχτα επιχειρήματα !!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Η εγκύκλιος του 1920
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 369
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 15, 2007 6:00 am
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
(Με συγχωρείτε για την μεγάλη παράθεση αλλά είναι απαραίτητη.)ROMFAIA έγραψε:Αγαπητέ Νικο, δεν σου κανει εντυπωση και δεν αναρωτιέσαι πως ειναι δυνατό κανενα από τα μελη της σελίδας που ακολουθει το πάτριο να μην σου απαντά..? Μηπως φανταζεσαι πως όλοι μας ανηκουμε στην ίδια "παραταξη" . Σε πληροφορω πως όχι, από όσο μπορω να γνωρίζω από την μεχρι τωρα επικοινωνία μου με τα υπόλοιπα μέλη.filotas έγραψε:Αννυ ποια από τις εκκλησίες του "πατρίου" ημερολογίου έχει την Αποστολική διαδοχή και ο κλήρος της έχει την Αγιότητα του Αγίου Πνεύματος;
Αν δεν απαντηθεί αυτή η ερώτηση η δημοσίευσή σου είναι ακόμη μια υπεκφυγή.
Λέτε στους αδελφούς του νέου ημερολογίου να στραφούν προς το "πάτριο" ημερολόγιο γιατί μόνο εκεί υπάρχει ανόθευτη η Ορθόδοξη πίστη. Όμως οι του νέου ημερολογίου ανήκουν όλοι σε μια Εκκλησία και σ΄αυτή σας καλούν να έρθετε και σεις. Εσείς σε ποια απ΄όλες τις εκκλησίες του "πάτριου" ημερολογίου τους προτείνεται να ενταχθούν;
Και αν εγω του Παύλου η δε Αννυ του Απολλώ, για την Εκκλησία του Χριστού μιλάμε και οι δυό μας. Ποιός από εμας σας ειπε να στραφειτε στο "πάτριο" ..? Όσο κι αν εψαξα τα ποστ μας δεν βρηκα κατι τετοιο.
Να παψετε να μετεχετε στο ποτηριο που μετεχουν οι αιρετικοί σας λέμε.
Πιο καθαρα δεν λέγεται: Δεν υπάρχουν ιερείς που δεν μνημονευουν τους κοινωνούντας την αίρεση, αλλά ακολουθούν το νεο ημερολόγιο ...?
Σου ξεσκονίζω λοιπόν την μνημη θυμίζοντας σου τον ταπεινό λευίτη παπα Θύμιο Τρικαμηνά, που η συγχρονη Ηρωδιάδα αποκεφαλισε πρόσφατα. ..
Είμαι σιγουρη πως αν ψαξεις θα βρεις και άλλους.
Όχι Ζωή δεν μου κάνει εντύπωση ότι το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει μεταξύ των εκκλησιών (πάνω από 10) του "πατρίου" ημερολογίου προσπαθείτε με μεγάλη επιμέλεια να το κρύψετε κάτω από το χαλί. Η Άννυ ισχυρίστηκε ότι οι κληρικοί κι ιδιαίτερα οι Ιεράρχες του "πατρίου" ημερολογίου διαθέτουν τη Αγιότητα του Αγίου Πνεύματος. Όμως πέρα απ΄ότι θεωρητικά και θεολογικά αυτό δεν είναι δυνατό, οι κατηγορίες και οι ύβρεις που ανταλλάσσονται κατά καιρούς μεταξύ τους ακόμη και μέσω του Διαδικτύου δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το αν υπάρχει ίχνος αγιότητας ή αν υπάρχει έστω και μια ευσταθής δικαιολογία για το γιατί αποτρέπουν τους οπαδούς τους από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία.
Δε θα ήθελα σε καμιά περίπτωση ν' αναγκαστώ να δημοσιεύσω τέτοια κείμενα σ΄αυτό το forum, αν όμως εξακολουθήσετε να υποκρίνεστε ότι δε συμβαίνει τίποτε κι ότι δεν υπάρχει παρασκήνιο στο "πάτριο" ημερολόγιο τότε θ΄αναγκαστώ να δημοσιεύσω links.
Όσο για τη θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς, αν γίνεται μνημόνευση του οικείου Επισκόπου, είναι μια εξωφρενική θεωρία που μόνο η απελπισία των αλληλοσυγκρουόμενων φατριών του "πατρίου" θα μπορούσε να εφεύρει για να συγκρατήσουν τους απελπισμένους από τα σκάνδαλα οπαδούς από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία. Μόνο οι απειλές και οι κατάρες περί κοινωνίας με τους αιρετικούς μπορούν να συγκρατήσουν τους ιδιαίτερα θεοφοβούμενους πιστούς του "πατρίου".
Αδελφοί ανοίξτε τα μάτια σας και δείτε ότι σας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια σας. Δεν αρνείται κανείς ότι υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι ευτυχώς κληρικοί στην Ορθόδοξη Εκκλησία ανάξιοι της αποστολής τους και του σχήματός τους. Τα περιστατικά όμως στην Ορθόδοξη Εκκλησία ωχριούν μπροστά στο πλήθος των σκανδάλων που εξελίσσονται στις τάξεις του "πατρίου" ημερολογίου. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην Εκκλησία τα προβλήματα δεν κρύβονται, αλλά αντιμετωπίζονται με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή, ενώ στο "πάτριο" κρύβονται κάτω από το χαλί, επειδή καταρρίπτουν τον ισχυρισμό περί δήθεν καθαρής και αμόλυντης εκκλησίας.
Η μνημόνευση έστω και αναξίων Ιεραρχών, ακόμη και η αναξιότητα του ιερέως, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και την δια του Αγίου Πνεύματος μετατροπή των Τιμίων Δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Αυτό που εμποδίζει την τέλεση του Μυστηρίου είναι η μη κανονική χειροτονία του ιερέως. Σκεφτείτε, λοιπόν, ποιος κοινωνεί Σώμα και αίμα Χριστού αυτός που μνημονεύει ανάξιο Επίσκοπο ή αυτός που κοινωνεί από τα χέρια μη χειροτονημένου κληρικού.
Αυτά για να σταματήσει η περίφημη πλάνη περί κοινωνίας με τους αιρετικούς. Τώρα αν κάπου μνημονεύεται το όνομα κάποιου Επισκόπου που η συμπεριφορά του δεν σας αναπαύει ή ο ιερέας της ενορίας σας σκανδαλίζει, τότε βρε αδελφέ πάτε λίγο παραπέρα. Δόξα τω Θεώ στην Εκκλησία μας υπάρχουν πολλοί άξιοι Επίσκοποι και κληρικοί. μπορείτε να βρείτε ένα ιερό χώρο που να αναπαύεστε. Στην Εκκλησία μπορεί να βρει κάποιος που το επιθυμεί λύσεις, έξω απ΄αυτή δεν υπάρχει παρά μόνο το σκοτάδι και η φθορά.
Όσο για το όνομα που ανέφερες Ζωή φοβάμαι ότι η εμμονή του στο θέλημά του τον έχει ήδη οδηγήσει εκτός Εκκλησίας.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25446
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
[quote="filotas"]
Η μνημόνευση έστω και αναξίων Ιεραρχών, ακόμη και η αναξιότητα του ιερέως, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και την δια του Αγίου Πνεύματος μετατροπή των Τιμίων Δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Αυτό που εμποδίζει την τέλεση του Μυστηρίου είναι η μη κανονική χειροτονία του ιερέως.
Ακριβώς, ακριβέστατα! Συμφωνούμε απόλυτα!
Η μνημόνευση έστω και αναξίων Ιεραρχών, ακόμη και η αναξιότητα του ιερέως, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και την δια του Αγίου Πνεύματος μετατροπή των Τιμίων Δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Αυτό που εμποδίζει την τέλεση του Μυστηρίου είναι η μη κανονική χειροτονία του ιερέως.
Ακριβώς, ακριβέστατα! Συμφωνούμε απόλυτα!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 14, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Germania
Thomas15n έγραψε:ΠΑΠΙΚΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2008)
2008 Jan 1 Tue: MARY, MOTHER OF GOD S (Octave of Christmas).
Holy Day of Obligation.
2008 Jan 2 Wed: Basil the Great and Gregory Nazianzen, bps, drs M
2008 Jan 3 Thu: Christmas Weekday/ Holy Name of Jesus
2008 Jan 4 Fri: Elizabeth Ann Seton, r M
2008 Jan 5 Sat: John Neumann, bp M
2008 Jan 6 SUN: EPIPHANY OF THE LORD S
2008 Jan 7 Mon: Christmas Weekday/ Raymond of Peρafort, p
2008 Jan 8 Tue: Christmas Weekday
2008 Jan 9 Wed: Christmas Weekday
2008 Jan 10 Thu: Christmas Weekday
2008 Jan 11 Fri: Christmas Weekday
2008 Jan 12 Sat: Christmas Weekday 2008 Jan 13 SUN: BAPTISM OF THE LORD F
2008 Jan 14 Mon: Ordinary Weekday
2008 Jan 15 Tue: Ordinary Weekday
2008 Jan 16 Wed: Ordinary Weekday
2008 Jan 17 Thu: Anthony, ab M
2008 Jan 18 Fri: Ordinary Weekday
2008 Jan 19 Sat: Ordinary Weekday/ BVM
2008 Jan 20 SUN: SECOND SUNDAY IN ORDINARY TIME
2008 Jan 21 Mon: Agnes, v, mt M
2008 Jan 22 Tue: Ordinary Weekday/ Vincent of Saragossa, d, mt
2008 Jan 23 Wed: Ordinary Weekday
2008 Jan 24 Thu: Francis de Sales, bp, rf, dr M
2008 Jan 25 Fri: Conversion of Paul, ap F
2008 Jan 26 Sat: Timothy and Titus, bps M
2008 Jan 27 SUN: THIRD SUNDAY IN ORDINARY TIME
2008 Jan 28 Mon: Thomas Aquinas, p, r, dr M
2008 Jan 29 Tue: Ordinary Weekday
2008 Jan 30 Wed: Ordinary Weekday
Παραθέτω το παπικό εορτολόγιο του Ιανουαρίου 2008, επειδή γράφτηκε ότι το νέο εορτολόγιο συνεορτάζει με τον πάπα.
Κυττάξτε μόνοι σας έχει αυτό το εορτολόγιο καμμία σχέση με το Ορθόδοξο "νέο" ή "παλαιό". Δηλαδή πιάνουμε τα άκρα κυττάξτε πόσες ημέρες τους είναι χωρίς εορτή και έτσι είναι όλοι οι μήνες των παπικών. Και ερωτώ όλους υπάρχει αντίστοιχος μήνας στο ορθόδοξο εορτολόγιο "νέο" ή "παλαιό" με ημέρες χωρίς εορτή Αγίου ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙ άρα που κολλάει το παπικό με το ορθόδοξο εορτολόγιο ΠΟΥΘΕΝΑ.
Βλέπετε όλοι ότι εορτάζουν "άγιοι" παπικοί που δεν τους εορτάζουμε εμείς ΝΑΙ Ή ΟΧΙ. Λοιπόν αυτή η παραποίηση ότι το "νέο" είναι το παπικό εορτολόγιο είναι πέρα γιά πέρα ψέμμα. Μπορεί να μην συμφωνούμε και να είμαστε αντίθετοι με τον οικουμενισμό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα λέμε και ανυπόστατα γιά να υποστηρίξουμε τις θέσεις μας.
Ti egine giati den tou apantate synithos etoimi tin exete! Exei dikaio sauto pou grafei, kai oute to pasxa den peftei stin idia imerominia.
Δεν είναι έτσι διότι θα θυμίσω σε όλους ότι το 2003 στην Ραβέννα, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Αλβανίας έδωσαν την Θεία Κοινωνία σε παπικούς που πριν έλθουν στο Δισκοπότηρο έκαναν τον σταυρό του κατά τον λατινικό τρόπο με τα τέσσερα δάκτυλα, το είδα με τα μάτια μου όπως και άλλοι. Το 2004 πάλι στην Μονή Κλειστών που είχα πάει να κοινωνήσω τον δεκαπενταύγουστο διότι η Μονή εόρταζε την κοίμηση της Θεοτόκου είχαν έλθη πολλοί Άραβόφωνοι καθολικοί (πιθανόν Μαρωνίτες) ο Ιερέας και οι μοναχές το αντιλαμβάνονται και κάνουν έκκληση όποιος κοινωνεί να κάνει πριν τον σταυρό του, κατόπιν αυτού οι Αραβόφωνοι έφυγαν διαμαρτυρόμενοι γι'αυτό και ο Ιερέας προς τιμήν του έκανε το καθήκον του είπε ότι δεν γίνεται αλλόδοξοι να κοινωνούν από Ορθόδοξο Ιερέα την Θεία Κοινωνία. Σε ερωτώ ποιός έπραξε σωστά ο ταπεινός Ιερέας της Μονής ή ο Οικουμενικός Πατριάρχης; Την απάντηση την γνωρίζω αλλά σε ερωτώ γιά χάριν του διαλόγου. Η "θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς" δεν είναι θεωρία είναι πραγματικότητα, τό έιχε κάνει πρώτος ο Αθηναγόρας κατόπιν ο Δημήτριος και συνεχίζει ακάθεκτος ο Βαρθολομαίος. Άφησε τον Αντιοχείας Ιγνάτιο που έχει ενωθεί πλήρως με τους Κόπτες στην Συρία και κοινωνούν όλοι από το ίδιο ποτήριο Ορθόδοξοι και Κόπτες. Όσον αφορά πάλι τους παλαιοημερολογίτες έχω μιλήσει με κάποιους και με έδιωξαν με τον τρόπο τους διότι δεν κάνουν διάλογο, όχι όλοι αλλά η πλειοψηφία όσων έχω γνωρίσει παρά ταύτα τους συμπαθώ διότι έχουν αγωνιστικό φρόνημα. Χωρίς να σημαίνει ότι συμφωνώ μαζί τους, σε ότι έχουν όμως δίκαιο το αναγνωρίζω.filotas έγραψε:Όσο για τη θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς, αν γίνεται μνημόνευση του οικείου Επισκόπου, είναι μια εξωφρενική θεωρία που μόνο η απελπισία των αλληλοσυγκρουόμενων φατριών του "πατρίου" θα μπορούσε να εφεύρει για να συγκρατήσουν τους απελπισμένους από τα σκάνδαλα οπαδούς από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία. ................
Αυτά για να σταματήσει η περίφημη πλάνη περί κοινωνίας με τους αιρετικούς. Τώρα αν κάπου μνημονεύεται το όνομα κάποιου Επισκόπου που η συμπεριφορά του δεν σας αναπαύει ή ο ιερέας της ενορίας σας σκανδαλίζει, τότε βρε αδελφέ πάτε λίγο παραπέρα. Δόξα τω Θεώ στην Εκκλησία μας υπάρχουν πολλοί άξιοι Επίσκοποι και κληρικοί. μπορείτε να βρείτε ένα ιερό χώρο που να αναπαύεστε. Στην Εκκλησία μπορεί να βρει κάποιος που το επιθυμεί λύσεις, έξω απ΄αυτή δεν υπάρχει παρά μόνο το σκοτάδι και η φθορά.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
Oπως ειχαν πει και ιερεις για εκεινη τη μερα το Σταυρο τον εκαναν οταν εφευγαν και ειχαν γυρισει την πλατη και οχι πριν [κρυφα και μουλωχτα δηλαδή]Thomas15n έγραψε: έδωσαν την Θεία Κοινωνία σε παπικούς που πριν έλθουν στο Δισκοπότηρο έκαναν τον σταυρό του κατά τον λατινικό τρόπο με τα τέσσερα δάκτυλα, το είδα με τα μάτια μου όπως και άλλοι.
Η κοντρα πια καλα κρατει με λογια κι αντεγκλησεις
τα ιδια αναμοχλευονται χωρις υποχωρησεις
Ο Εγωισμος μας θεριεψε και δεν ακουει λεξη
απο αυτο το αλαλουμ να δουμε ποιος θα αντεξει
Εμεις καλοι κι εσεις κακοι λεει ενας τον αλλον
θ'αργησουμε την προκοπη να την εδουμε μαλλον !
τα ιδια αναμοχλευονται χωρις υποχωρησεις
Ο Εγωισμος μας θεριεψε και δεν ακουει λεξη
απο αυτο το αλαλουμ να δουμε ποιος θα αντεξει
Εμεις καλοι κι εσεις κακοι λεει ενας τον αλλον
θ'αργησουμε την προκοπη να την εδουμε μαλλον !
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
Τη πέτρα ρώτησα να πει
τι ξέρει κι αντέχει
Κι εκείνη μου ʽπε τη σιωπή
για μυστικό της έχει
Τʼ αστέρι ρώτησα μετά
τι έχει μάθει ως τώρα
Τα χίλια χρόνια μʼ απαντά
Περνάνε σε μιαν ώρα
Και πάνω ο ήλιος μια πηγή
μια κόκκινη κηλίδα
Λάβα το φως αιμορραγεί
να κάψει ό,τι είδα
http://www.youtube.com/watch?v=o-xkvQSg ... re=related
τι ξέρει κι αντέχει
Κι εκείνη μου ʽπε τη σιωπή
για μυστικό της έχει
Τʼ αστέρι ρώτησα μετά
τι έχει μάθει ως τώρα
Τα χίλια χρόνια μʼ απαντά
Περνάνε σε μιαν ώρα
Και πάνω ο ήλιος μια πηγή
μια κόκκινη κηλίδα
Λάβα το φως αιμορραγεί
να κάψει ό,τι είδα
http://www.youtube.com/watch?v=o-xkvQSg ... re=related
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό
O αδελφός spirosn έγραψε ότι:
Αλλά να με συγχωρείς που βρίσκεις κάτι το ευγενικό και υγιές στην εμμονή περί καθαρότητας και γνησιότητας;Είναι δυνατόν να ανήκεις στην εκκλησία που κατέχει την αλήθεια και να την ακρωτηριάζεις;
Και να διεκδηκείς την μοναδικότητα και την σωτηρία;
Ερμηνεύετε με φοβερή άνεση Αγίους,γέροντες, θεολογείτε ευκολότατα
και με λίγα λόγια είστε βασιλικότεροι του βασιλέως.
Αδελφέ νομίζω ότι με αφορμή την τοποθέτησή σου θα πρέπει να δοθούν ορισμένες επιπλέον διευκρινήσεις. Η εμμονή στην γνησιότητα και την καθαρότητα της Ορθοδόξου πίστεως είναι επιβεβλημένη σε κάθε πιστό. Δεν μπορούμε να αφήνουμε τον θησαυρό της πίστεως να μολύνεται από τις κατά καιρούς εμφανιζόμενες κακοδοξίες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα πρόσωπα που υπερασπίζονται την πίστη καθίστανται αυτομάτως καθαρά και άγια. O Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής ξεκαθαρίζει:
«Αλλ’ουν τον λογον του Θεου ουδεις οφειλει νοθειειν δια την ιδιαν αμελειαν, αλλ’ομολογειν μεν την εαυτου ασθενειαν, μη αποκρυπτειν δε την του Θεου αληθειαν, ινα μη υποδικοι γενομενοι μετα της των εντολων παραβασεως και της του λογου του Θεου παρεξηγησεως.»
Με άλλα λόγια, δεν ισχυριζόμαστε ότι οι αποτειχισμένοι πιστοί που διαφυλάττουν την πίστη καθαρή δεν υπόκεινται σε λάθη και παρεκτροπές. Τονίζουμε απλώς ότι η διαφύλαξη των παραδεδομένων αποτελεί ρητή εντολή της Εκκλησίας προς τα τέκνα αυτής όπως επίσης ρητή εντολή είναι και η ομολογία των ορθών δογμάτων. Ούτε και την μοναδικότητα που αναφέρεις διεκδίκισε κανείς. Προσωπικά μάλιστα πολλές φορές ανέφερα ότι παρόμοιες κοινότητες με τις εν Ελλάδι αποτειχισμένες υπάρχουν και σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Το ότι όμως σήμερα δεν διαφυλάσσει η πλειοψηφία των Ορθοδόξων ακαινοτόμητη και αλώβητη την πίστη είναι κάτι που οφείλουμε να το πούμε. Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης λέει: “Εντολη γαρ Κυριου μη σιωπαν εν καιρω κινδυνευουσης πιστεως”. Ούτε τη μοναδικότητα της σωτηρίας διεκδικεί κανείς επειδή φυλάσσει καθαρή την πίστη και μόνο. Εάν λείψει ο ορθός βίος τότε δεν ωφελεί η ακριβής πίστη. Εξάλλου και σε αυτό έχω προσωπικά αναφερθεί λέγοντας ότι ο καθένας κρίνεται βάσει των ερεισμάτων που είχε γιά να διαπιστώσει την προδοσία της πίστεως.
To ότι παραθέτουμε επιμελώς πηγές που στηρίζουν τις θέσεις μας είναι και αυτό επιβεβλημένο από τους Αγίους Πατέρες.Είναι καθήκον παντός πιστού να γνωρίζει τα περί της Αγίας Πίστεώς μας και να ελέγχει όσους τα παραβαίνουν. Λέει ο Μέγας Βασίλειος:
«Πρεπει οι ακροαται, οσοι ειναι πεπαιδευμενοι εις τας γραφας, να δοκιμαζωσι με κρισιν ορθην οσα λεγουν οι Διδασκαλοι˙ και οσα μεν ειναι συμφωνα με τας Γραφας να τα δεχωνται, οσα δε ειναι ασυμφωνα, να τα αποβαλλωσι˙ τους δε μενοντας εις τα τοιαυτα διδαγματα, να αποστρεφονται περισσοτερον.»
Ο αδελφός Filotas έγραψε ότι:
Όχι Ζωή δεν μου κάνει εντύπωση ότι το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει μεταξύ των εκκλησιών (πάνω από 10) του "πατρίου" ημερολογίου προσπαθείτε με μεγάλη επιμέλεια να το κρύψετε κάτω από το χαλί. Η Άννυ ισχυρίστηκε ότι οι κληρικοί κι ιδιαίτερα οι Ιεράρχες του "πατρίου" ημερολογίου διαθέτουν τη Αγιότητα του Αγίου Πνεύματος. Όμως πέρα απ΄ότι θεωρητικά και θεολογικά αυτό δεν είναι δυνατό, οι κατηγορίες και οι ύβρεις που ανταλλάσσονται κατά καιρούς μεταξύ τους ακόμη και μέσω του Διαδικτύου δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το αν υπάρχει ίχνος αγιότητας ή αν υπάρχει έστω και μια ευσταθής δικαιολογία για το γιατί αποτρέπουν τους οπαδούς τους από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία.
Δε θα ήθελα σε καμιά περίπτωση ν' αναγκαστώ να δημοσιεύσω τέτοια κείμενα σ΄αυτό το forum, αν όμως εξακολουθήσετε να υποκρίνεστε ότι δε συμβαίνει τίποτε κι ότι δεν υπάρχει παρασκήνιο στο "πάτριο" ημερολόγιο τότε θ΄αναγκαστώ να δημοσιεύσω links.
και παρακάτω ότι:
Αδελφοί ανοίξτε τα μάτια σας και δείτε ότι σας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια σας. Δεν αρνείται κανείς ότι υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι ευτυχώς κληρικοί στην Ορθόδοξη Εκκλησία ανάξιοι της αποστολής τους και του σχήματός τους. Τα περιστατικά όμως στην Ορθόδοξη Εκκλησία ωχριούν μπροστά στο πλήθος των σκανδάλων που εξελίσσονται στις τάξεις του "πατρίου" ημερολογίου. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην Εκκλησία τα προβλήματα δεν κρύβονται, αλλά αντιμετωπίζονται με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή, ενώ στο "πάτριο" κρύβονται κάτω από το χαλί, επειδή καταρρίπτουν τον ισχυρισμό περί δήθεν καθαρής και αμόλυντης εκκλησίας.
Με παρόμοιο σκεπτικό όμως γιατί να μην λάβουμε υπόψιν τα σκάνδαλα που κατά καιρούς εμφανίζονται και από κληρικούς στο νέο; Εάν στο νέο τα σκάνδαλα αυτά δεν αποτελούν απόδειξη εγκατάλειψης Θεού γιατί να αποτελούν μία τέτοια απόδειξη στο παλαιό; Δεν είχαμε περιπτώσεις επισκόπων στο νέο με απρεπή “παρασκήνια”; Δεν είχαμε διαμάχες μεταξύ Πατριάρχου και Αρχιεπισκόπου; Μήπως τώρα δεν υπάρχουν “παρασκήνια” στο νέο; Όπου άνθρωποι εκεί και πτώσεις. Τα σκάνδαλα είναι σκάνδαλα και οφείλονται στην ανθρώπινη αδυναμία. Μήπως η ανταλλαγή ύβρεων και απρεπών λόγων αποτελεί πάντοτε ένδειξη εγκατάλειψης του Θεού; Δεν ακούστηκε ότι μέσα στην ίδια την Ιερά Σύνοδο ακούστηκαν απρεπέστατοι χαρακτηρισμοί μεταξύ Μητροπολιτών; Δεν έχει γίνει γνωστό ότι Μητροπολίτης με σοβαρές ηθικές κατηγορίες ενδέχεται να ξαναλειτουργήσει; Υπάρχουν μήπως πολλοί επίσκοποι στο παλαιό που να κυκλοφορούν με ακριβά αυτοκίνητα και να στιγματίζονται γιά την Α ή Β κοσμική τους ενέργεια; Δε ακούμε τώρα τι γίνεται που ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ψυχομαχάει και εν ψυχρώ ορισμένοι Επίσκοποι ομιλούν γιά τα περί της διαδοχής, λες και ο άνθρωπος έχει ήδη φύγει από αυτή τη ζωή; Η ψυχολογική κατάσταση στην οποία οδηγείται είναι φοβερή. Ο άνθρωπος αισθάνεται αν μη τι άλλο προδωμένος από τους ίδιους του τους συναδέλφους. Εάν κάτι τέτοιο συνέβαινε στο παλιό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σύντομα θα διεδίδετο και θα προσετίθεντο ακόμα περισσότερες κατηγορίες ενώ τώρα που γίνεται στο νέο κανείς δεν λέει παρόμοια πράγματα Τότε θα λέγαν ότι “κοίτα πόσο διασπασμένοι είναι που ούτε τον επίσκοπό τους δεν σέβονται. Που είναι η αγάπη; Φανερή εγκατάλειψη του Θεού” και άλλα τέτοια παρόμοια. Όμως τώρα που αυτά γίνονται στο νέο ουδείς τολμάει να πει κάτι τέτοιο. Και φυσικά καλά κάνει και δεν λέει. Τίποτε από τα ανωτέρω δεν είναι δικαιολογημένο να λέγεται. Διότι αυτά είναι τα ανθρώπινα παραπτώματα γιά τα οποία ο καθένας θα λογοδοτήσει εν Ημέρα Κρίσεως. Δεν αποτελούν όμως κριτήρια ορθοτόμησης. Γιατί λοιπόν να κρίνουμε μονομερώς τα πράγματα; Πως οι προσωπικές διαμάχες τη μία φορά να αποτελούν κριτήριο φυγής και την άλλη κριτήριο ενότητας (λ.χ. γιά να στηρίξουμε τον επίσκοπό μας που αντιμετωπίζει δυσκολίες); Προσωπικά δεν φρονώ αποκρύπτουμε τα κακώς κείμενα του παλαιού. Απλώς δεν τα αναφέρουμε στη συζήτηση διότι δεν αποτελούν κριτήρια ορθοτόμησης. Εάν λοιπόν κριτήριο ορθοτόμησης είναι τα σκάνδαλα και οι προσωπικές διαμάχες τότε φρονώ ότι και στο νέο υπάρχουν πάμπολλα (πχ. οικονομικά σκάνδαλα, ηθικά κλπ.). Όμως ουδείς ποτέ διανοήθηκε να διακόψει την κοινωνία με το νέο εξαιτίας αυτών και μάιλστα καλά έκανε (εάν αυτός ήταν ο μόνος λόγος). Με δύο μέτρα και δύο σταθμά δηλαδή;
Έπειτα έγραψε τα ακόλουθα:
Όσο για τη θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς, αν γίνεται μνημόνευση του οικείου Επισκόπου, είναι μια εξωφρενική θεωρία που μόνο η απελπισία των αλληλοσυγκρουόμενων φατριών του "πατρίου" θα μπορούσε να εφεύρει για να συγκρατήσουν τους απελπισμένους από τα σκάνδαλα οπαδούς από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία. Μόνο οι απειλές και οι κατάρες περί κοινωνίας με τους αιρετικούς μπορούν να συγκρατήσουν τους ιδιαίτερα θεοφοβούμενους πιστούς του "πατρίου".
και λίγο παρακάτω ότι:
Η μνημόνευση έστω και αναξίων Ιεραρχών, ακόμη και η αναξιότητα του ιερέως, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και την δια του Αγίου Πνεύματος μετατροπή των Τιμίων Δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Αυτό που εμποδίζει την τέλεση του Μυστηρίου είναι η μη κανονική χειροτονία του ιερέως. Σκεφτείτε, λοιπόν, ποιος κοινωνεί Σώμα και αίμα Χριστού αυτός που μνημονεύει ανάξιο Επίσκοπο ή αυτός που κοινωνεί από τα χέρια μη χειροτονημένου κληρικού.
Αυτά για να σταματήσει η περίφημη πλάνη περί κοινωνίας με τους αιρετικούς. Τώρα αν κάπου μνημονεύεται το όνομα κάποιου Επισκόπου που η συμπεριφορά του δεν σας αναπαύει ή ο ιερέας της ενορίας σας σκανδαλίζει, τότε βρε αδελφέ πάτε λίγο παραπέρα. Δόξα τω Θεώ στην Εκκλησία μας υπάρχουν πολλοί άξιοι Επίσκοποι και κληρικοί. μπορείτε να βρείτε ένα ιερό χώρο που να αναπαύεστε. Στην Εκκλησία μπορεί να βρει κάποιος που το επιθυμεί λύσεις, έξω απ΄αυτή δεν υπάρχει παρά μόνο το σκοτάδι και η φθορά.
Δηλαδή μετά από τόσες Πατερικές Μαρτυρίες, Κανόνες και χαρακτηριστικές περιπτώσεις που παρετέθησαν βγήκε το συμπέρασμα ότι όλα αυτά αποτελούν θεωρίες “παλαιοημερολογιτικού” τύπου, χωρίς κανένα ιστορικό προηγούμενο; Δηλαδή, ο ΙΕ' Κανόνας είναι “παλαιοημερολογιτισμός” και θεωρία; Η πιστή εφαρμογή των παραδεδομένων είναι “παλαιοημερολογιτισμός” και θεωρία; Οι Άγιοι Πατέρες ήταν “παλαιοημερολογίτες” και θεωρητικοί (άπαγε...); Επιτρέπεται να τασσόμεθα έτσι έναντι της Ιεράς Παραδόσεως; Αυτά είναι τα αθεολόγιτα συμπεράσματα. Σε ποία βάση προέκυψαν τέτοια συμπεράσματα; Ποιά τοποθέτηση εκ των προηγουμένων ανηρέθη; Ποιό παράδειγμα παρετέθη ώστε να αποκτήσουν ισχύ τα λεγόμενα; Δηλαδή γιατί εκ των προτέρων σχίσμα; Αυτό δεν είναι το θέμα της συζήτησης; Δηλαδή είναι δυνατόν να προσπαθούμε να εξηγήσουμε την εκκλησιολογική τοποθέτηση των ακολουθούντων το πάτριο και από την άλλη εκ των προτέρων σχίσμα να τους ανεβάζουμε και σχίσμα να τους κατεβάζουμε; Δηλάδή το “ου σχίσματι την Εκκλησίαν κατέτεμον” το παραβλέπουμε;
Συγχώρεσέ με αδελφέ αλλά φοβάμαι ότι εσύ λες θεωρίες διότι όσα παρέθεσες δεν τα τεκμηρίωσες αγιοπατερικώς. Τα εκκλησιαστικά ζητήματα δεν ερμηνεύονται με την υποκειμενική κρίση μας αλλά σύμφωνα με τις διδασκαλίες των Αγίων.
Όσον αφορά ειδικότερα το “για τη θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς” είναι υπερβολή να το λέμε. Δεν είπε κανείς ότι κοινωνούμε από το ίδιο Ποτήριο αλλά ότι οι κακοδοξίες του εκάστοτε επισκόπου μολύνουν και τους ακολουθούντας αυτόν. Γινόμαστε δηλαδή και εμείς συνυπεύθυνοι με αυτόν ανάλογα με το βαθμό στον οποίο ο καθένας μας έχει συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει.
Αλλά μήπως και “τα περί Οικουμενισμού είναι κλισέ”; Μάλιστα. Μήπως δεν υπάρχει και Οικουμενισμός; Πέρασε ένας αιώνας διαδοχικώς αυξανομένων προδοσιών γιά να λέμε τώρα εμείς ότι δεν έγινε τίποτε;
«Ων το φρονημα αποστρεφομεθα, τουτους απο της κοινωνιας προσηκει φευγειν»
Μέγας Αθανάσιος
Η μνημόνευση αναξίων (κατά τον βίο) κληρικών σαφώς και δεν είναι αξιοκατάκριτη. Όταν όμως ο κληρικός σφάλλει στην πίστη τότε η αποφυγή είναι επιβεβλημένη. Γιατί γίνεται σύγχυση μεταξύ αυτών των δύο πραγμάτων; Ο Ιερός Χρυσόστομος είναι σαφής:
“Πως ουν Παυλος φησιν, πειθεσθε τοις ηγουμενοις υμων και υπεικετε; Ανωτερω ειπων, ων αναθεωρουντες την εκβασιν της αναστροφης, τοτε ειπε πειθεσθε τοις ηγουμενοις υμων και υπεικετε. Τι ουν, φησιν, οταν πονηρος η και μη πειθωμεθα΄πονηρος πως λεγεις; ει μεν περι πιστεων φευγε και παραιτησαι, μη μονον αν ανθρωπος η, αλλα καν αγγελος εξ ουρανου κατιων.”
Έχουμε λοιπόν εμείς δικαίωμα να κατατάσσουμε τους κακοδόξους κληρικούς στη μερίδα των αναξίων κατά τον βίο κληρικών; Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Προ Συνοδικής διαγνώμης ο κακόδοξος κληρικός τελεί ισχυρά μυστήρια, ακριβώς επειδή δεν έχει αποκοπεί οριστικά από το σώμα της Εκκλησίας αλλά είναι νοσόν μέλος αυτής. Η Σύνοδος και μόνο μπορεί να επιβάλλει τις ποινές που ορίζουν οι Κανόνες. Δεν το ξεκαθαρίσαμε αυτό; Γιατί επανερχόμαστε στα ίδια; Είναι και αυτό “παλαιοημερολογιτισμός”; Δηλαδή ο Μέγας Φώτιος που συνιστά την φυγή από τον κακόδοξο “ως υιόν όφεως” λέει θεωρίες τέτοιου τύπου; Τι παραπάνω κάνουν οι παλαιοημερολογίτες από αυτό; Γιατί επιμόνως να συγχέεται η προσπάθεια (και το καθήκον) της διατήρησης της πίστεως αμωμήτου με τις διάφορες τοποθετήσης περί Εκκλησίας “καθαρών” κλπ; Αυτό είπαμε; Δεν είπαμε ότι αυτή η στάση (της αποτείχισης) είναι προσωρινή μέχρι να γίνει Οικουμενική Σύνοδος; Ότι δεν συνιστά ίδρυση άλλης Εκκλησίας; Όσον αφορά την τοποθέτηση περί “μη χειροτονημένων κληρικών”, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι μετά την κοίμηση του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, οι Ρώσσοι της Διασποράς χειροτόνησαν τον Ακάκιο Παππά και μερικούς άλλους Αρχιμανδρίτες με το παλιό σε Επισκόπους, επομένως δεν τίθεται θέμα μη χειροτονημένων κληρικών. Προφανώς δε, κάθε σκεπτόμενος μπορεί να διακρίνει τον κάθε απατεώνα ο οποίος “αυτοχειροτονείται” και δρα ανεξάρτητα στο παλιό ακριβώς επειδή είναι πολύ πιό εύκολο να δράσει εκεί από ότι στο νέο. Τέτοιοι άνθρωποι είτε στο νέο είναι είτε στο παλιό, τα ίδια θα έκαναν. Απλά στο παλιό κινούνται ευκολότερα. Αυτό δεν πρέπει να το διακρίνει ένας που θέλει να μελετήσει το θέμα; Μήπως θα παραθεωρήσουμε τις περιπτώσεις αναξίων κληρικών οι οποίοι δεν τιμωρήθησαν στο νέο αλλά τεχνηέντως αφέθησαν να προσχωρήσουν στο παλιό προς δημιουργία περισσοτέρων σκανδάλων και κατασυκοφάντιση του ποιμνίου; Όλα δηλαδή σε ένα τσουβάλι; Φοβάμαι αδελφοί ότι πολλοί δεν θέλουν να καταλάβουν τι εκθέτουμε.
Δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ βγάλαμε τους παλαιοημερολογίτες χειρότερους από τους οικουμενιστές, τους παπικούς, τους οινίτες κλπ. Πιό πολύ μας πειράζει η παρουσία τους παρά τα συλλείτουργα, οι συμπροσευχές, οι συνελεύσεις του Π.Σ.Ε., τα δίγλωσσα κηρύγματα των υψηλά ισταμένων Οικουμενιστών, η αλληλοαναγνώριση των “Εκκλησιών” και η συνύπαρξή τους (σε επίπεδο “Εκκλησίας”), τα οικουμενιστικά συμπόσια, οι “αδελφικές” ανταλλαγές δώρων κλπ.
Θα ήθελα να θέσω και εγώ έναν προβληματισμό: Μήπως τελικά έτσι εξυπηρετείται καλύτερα το σχέδιο των Οικουμενιστών; Οι Οικουμενιστές επιζητούν αυτό τον αλληλοσπαραγμό σε βάρος της Πατερικής Διδαχής ακριβώς επειδή έτσι αυτή παραθεωρείται. Με αυτό τον τρόπο γινόμαστε σύμμαχοι των Οικουμενιστών όταν στα πρόσωπα των αδελφών αμφισβητούμε τα παραδεδομένα. Οι Οικουμενιστές αυτό θέλουν: να διατηρείται παση θυσία η κοινωνία με αυτούς διότι γνωρίζουν καλώς τους Κανόνες. Γιά αυτό και όσοι τους εφαρμόζουν γίνονται αμέσως κύριος στόχος τους (πχ. η μονή Εσφιγμένου).
Αν κάποιος παρόλα αυτά τοποθετηθεί ξανά λέγοντας “ναι αλλά εντός της Εκκλησίας” ή κάτι άλλο παρόμοιο οφείλει να παραθέσει μαζί και τη σωστή ερμηνεία των Ιερών Κανόνων και να μας δείξει που σφάλλαμε και βάσει ποιού Πατέρα αποδεικνύεται ότι παρερμηνεύσαμε την διδασκαλία της Εκκλησίας αλλιώς η τοποθέτησή του αν μη τι άλλο θα θεωρηθεί αβάσιμη.
Όσον αφορά τώρα το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι στο νέο που πολεμούν τον Οικουμενισμό αυτό δεν το αρνείται κανείς. Σαφώς και υπάρχουν και μάλιστα με εκπλήσουσα παρησσία κάποιες φορές. Όμως ακόμα και με την παρουσία των εν λόγω προσώπων δεν αποφεύγεται η κοινωνία με τους κακοδόξους. Συνεπώς δεν μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο παραμονής στο νέο. Δεν κοιτάζουμε να ταχθούμε με τη μερίδα αυτών που πολεμούν μόνο αλλά με τη μερίδα αυτών που πράττουν και είναι συνεπείς με όσα διδάσκο
υν. Διότι δεν είναι συνεπές το να αναγνωρίζεις έναν επίσκοπο ότι έχει αποδειχθεί “οπαδός του πλέον απαίσιου συγκριτισμού” και από την άλλη να τον έχεις ως ορθοτομούντα τον λόγο της αληθεία του Κυρίου. Αυτό δεν είναι κατάκριση διότι τα κακώς κείμενα περί την πίστη πρέπει να στιγματίζονται δημοσία. Δεν κρίνουμε εμείς τους επισκόπους. Όχι, όχι δεν έχει αυτό το νόημα η αποτείχιση. Απλώς προφυλάσσουμε την πίστη τηρώντας την αμόλυντη.
Αλλά να με συγχωρείς που βρίσκεις κάτι το ευγενικό και υγιές στην εμμονή περί καθαρότητας και γνησιότητας;Είναι δυνατόν να ανήκεις στην εκκλησία που κατέχει την αλήθεια και να την ακρωτηριάζεις;
Και να διεκδηκείς την μοναδικότητα και την σωτηρία;
Ερμηνεύετε με φοβερή άνεση Αγίους,γέροντες, θεολογείτε ευκολότατα
και με λίγα λόγια είστε βασιλικότεροι του βασιλέως.
Αδελφέ νομίζω ότι με αφορμή την τοποθέτησή σου θα πρέπει να δοθούν ορισμένες επιπλέον διευκρινήσεις. Η εμμονή στην γνησιότητα και την καθαρότητα της Ορθοδόξου πίστεως είναι επιβεβλημένη σε κάθε πιστό. Δεν μπορούμε να αφήνουμε τον θησαυρό της πίστεως να μολύνεται από τις κατά καιρούς εμφανιζόμενες κακοδοξίες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τα πρόσωπα που υπερασπίζονται την πίστη καθίστανται αυτομάτως καθαρά και άγια. O Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής ξεκαθαρίζει:
«Αλλ’ουν τον λογον του Θεου ουδεις οφειλει νοθειειν δια την ιδιαν αμελειαν, αλλ’ομολογειν μεν την εαυτου ασθενειαν, μη αποκρυπτειν δε την του Θεου αληθειαν, ινα μη υποδικοι γενομενοι μετα της των εντολων παραβασεως και της του λογου του Θεου παρεξηγησεως.»
Με άλλα λόγια, δεν ισχυριζόμαστε ότι οι αποτειχισμένοι πιστοί που διαφυλάττουν την πίστη καθαρή δεν υπόκεινται σε λάθη και παρεκτροπές. Τονίζουμε απλώς ότι η διαφύλαξη των παραδεδομένων αποτελεί ρητή εντολή της Εκκλησίας προς τα τέκνα αυτής όπως επίσης ρητή εντολή είναι και η ομολογία των ορθών δογμάτων. Ούτε και την μοναδικότητα που αναφέρεις διεκδίκισε κανείς. Προσωπικά μάλιστα πολλές φορές ανέφερα ότι παρόμοιες κοινότητες με τις εν Ελλάδι αποτειχισμένες υπάρχουν και σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Το ότι όμως σήμερα δεν διαφυλάσσει η πλειοψηφία των Ορθοδόξων ακαινοτόμητη και αλώβητη την πίστη είναι κάτι που οφείλουμε να το πούμε. Ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης λέει: “Εντολη γαρ Κυριου μη σιωπαν εν καιρω κινδυνευουσης πιστεως”. Ούτε τη μοναδικότητα της σωτηρίας διεκδικεί κανείς επειδή φυλάσσει καθαρή την πίστη και μόνο. Εάν λείψει ο ορθός βίος τότε δεν ωφελεί η ακριβής πίστη. Εξάλλου και σε αυτό έχω προσωπικά αναφερθεί λέγοντας ότι ο καθένας κρίνεται βάσει των ερεισμάτων που είχε γιά να διαπιστώσει την προδοσία της πίστεως.
To ότι παραθέτουμε επιμελώς πηγές που στηρίζουν τις θέσεις μας είναι και αυτό επιβεβλημένο από τους Αγίους Πατέρες.Είναι καθήκον παντός πιστού να γνωρίζει τα περί της Αγίας Πίστεώς μας και να ελέγχει όσους τα παραβαίνουν. Λέει ο Μέγας Βασίλειος:
«Πρεπει οι ακροαται, οσοι ειναι πεπαιδευμενοι εις τας γραφας, να δοκιμαζωσι με κρισιν ορθην οσα λεγουν οι Διδασκαλοι˙ και οσα μεν ειναι συμφωνα με τας Γραφας να τα δεχωνται, οσα δε ειναι ασυμφωνα, να τα αποβαλλωσι˙ τους δε μενοντας εις τα τοιαυτα διδαγματα, να αποστρεφονται περισσοτερον.»
Ο αδελφός Filotas έγραψε ότι:
Όχι Ζωή δεν μου κάνει εντύπωση ότι το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει μεταξύ των εκκλησιών (πάνω από 10) του "πατρίου" ημερολογίου προσπαθείτε με μεγάλη επιμέλεια να το κρύψετε κάτω από το χαλί. Η Άννυ ισχυρίστηκε ότι οι κληρικοί κι ιδιαίτερα οι Ιεράρχες του "πατρίου" ημερολογίου διαθέτουν τη Αγιότητα του Αγίου Πνεύματος. Όμως πέρα απ΄ότι θεωρητικά και θεολογικά αυτό δεν είναι δυνατό, οι κατηγορίες και οι ύβρεις που ανταλλάσσονται κατά καιρούς μεταξύ τους ακόμη και μέσω του Διαδικτύου δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για το αν υπάρχει ίχνος αγιότητας ή αν υπάρχει έστω και μια ευσταθής δικαιολογία για το γιατί αποτρέπουν τους οπαδούς τους από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία.
Δε θα ήθελα σε καμιά περίπτωση ν' αναγκαστώ να δημοσιεύσω τέτοια κείμενα σ΄αυτό το forum, αν όμως εξακολουθήσετε να υποκρίνεστε ότι δε συμβαίνει τίποτε κι ότι δεν υπάρχει παρασκήνιο στο "πάτριο" ημερολόγιο τότε θ΄αναγκαστώ να δημοσιεύσω links.
και παρακάτω ότι:
Αδελφοί ανοίξτε τα μάτια σας και δείτε ότι σας κοροϊδεύουν μπροστά στα μάτια σας. Δεν αρνείται κανείς ότι υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι ευτυχώς κληρικοί στην Ορθόδοξη Εκκλησία ανάξιοι της αποστολής τους και του σχήματός τους. Τα περιστατικά όμως στην Ορθόδοξη Εκκλησία ωχριούν μπροστά στο πλήθος των σκανδάλων που εξελίσσονται στις τάξεις του "πατρίου" ημερολογίου. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην Εκκλησία τα προβλήματα δεν κρύβονται, αλλά αντιμετωπίζονται με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή, ενώ στο "πάτριο" κρύβονται κάτω από το χαλί, επειδή καταρρίπτουν τον ισχυρισμό περί δήθεν καθαρής και αμόλυντης εκκλησίας.
Με παρόμοιο σκεπτικό όμως γιατί να μην λάβουμε υπόψιν τα σκάνδαλα που κατά καιρούς εμφανίζονται και από κληρικούς στο νέο; Εάν στο νέο τα σκάνδαλα αυτά δεν αποτελούν απόδειξη εγκατάλειψης Θεού γιατί να αποτελούν μία τέτοια απόδειξη στο παλαιό; Δεν είχαμε περιπτώσεις επισκόπων στο νέο με απρεπή “παρασκήνια”; Δεν είχαμε διαμάχες μεταξύ Πατριάρχου και Αρχιεπισκόπου; Μήπως τώρα δεν υπάρχουν “παρασκήνια” στο νέο; Όπου άνθρωποι εκεί και πτώσεις. Τα σκάνδαλα είναι σκάνδαλα και οφείλονται στην ανθρώπινη αδυναμία. Μήπως η ανταλλαγή ύβρεων και απρεπών λόγων αποτελεί πάντοτε ένδειξη εγκατάλειψης του Θεού; Δεν ακούστηκε ότι μέσα στην ίδια την Ιερά Σύνοδο ακούστηκαν απρεπέστατοι χαρακτηρισμοί μεταξύ Μητροπολιτών; Δεν έχει γίνει γνωστό ότι Μητροπολίτης με σοβαρές ηθικές κατηγορίες ενδέχεται να ξαναλειτουργήσει; Υπάρχουν μήπως πολλοί επίσκοποι στο παλαιό που να κυκλοφορούν με ακριβά αυτοκίνητα και να στιγματίζονται γιά την Α ή Β κοσμική τους ενέργεια; Δε ακούμε τώρα τι γίνεται που ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ψυχομαχάει και εν ψυχρώ ορισμένοι Επίσκοποι ομιλούν γιά τα περί της διαδοχής, λες και ο άνθρωπος έχει ήδη φύγει από αυτή τη ζωή; Η ψυχολογική κατάσταση στην οποία οδηγείται είναι φοβερή. Ο άνθρωπος αισθάνεται αν μη τι άλλο προδωμένος από τους ίδιους του τους συναδέλφους. Εάν κάτι τέτοιο συνέβαινε στο παλιό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σύντομα θα διεδίδετο και θα προσετίθεντο ακόμα περισσότερες κατηγορίες ενώ τώρα που γίνεται στο νέο κανείς δεν λέει παρόμοια πράγματα Τότε θα λέγαν ότι “κοίτα πόσο διασπασμένοι είναι που ούτε τον επίσκοπό τους δεν σέβονται. Που είναι η αγάπη; Φανερή εγκατάλειψη του Θεού” και άλλα τέτοια παρόμοια. Όμως τώρα που αυτά γίνονται στο νέο ουδείς τολμάει να πει κάτι τέτοιο. Και φυσικά καλά κάνει και δεν λέει. Τίποτε από τα ανωτέρω δεν είναι δικαιολογημένο να λέγεται. Διότι αυτά είναι τα ανθρώπινα παραπτώματα γιά τα οποία ο καθένας θα λογοδοτήσει εν Ημέρα Κρίσεως. Δεν αποτελούν όμως κριτήρια ορθοτόμησης. Γιατί λοιπόν να κρίνουμε μονομερώς τα πράγματα; Πως οι προσωπικές διαμάχες τη μία φορά να αποτελούν κριτήριο φυγής και την άλλη κριτήριο ενότητας (λ.χ. γιά να στηρίξουμε τον επίσκοπό μας που αντιμετωπίζει δυσκολίες); Προσωπικά δεν φρονώ αποκρύπτουμε τα κακώς κείμενα του παλαιού. Απλώς δεν τα αναφέρουμε στη συζήτηση διότι δεν αποτελούν κριτήρια ορθοτόμησης. Εάν λοιπόν κριτήριο ορθοτόμησης είναι τα σκάνδαλα και οι προσωπικές διαμάχες τότε φρονώ ότι και στο νέο υπάρχουν πάμπολλα (πχ. οικονομικά σκάνδαλα, ηθικά κλπ.). Όμως ουδείς ποτέ διανοήθηκε να διακόψει την κοινωνία με το νέο εξαιτίας αυτών και μάιλστα καλά έκανε (εάν αυτός ήταν ο μόνος λόγος). Με δύο μέτρα και δύο σταθμά δηλαδή;
Έπειτα έγραψε τα ακόλουθα:
Όσο για τη θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς, αν γίνεται μνημόνευση του οικείου Επισκόπου, είναι μια εξωφρενική θεωρία που μόνο η απελπισία των αλληλοσυγκρουόμενων φατριών του "πατρίου" θα μπορούσε να εφεύρει για να συγκρατήσουν τους απελπισμένους από τα σκάνδαλα οπαδούς από το να επιστρέψουν στη Μητέρα Εκκλησία. Μόνο οι απειλές και οι κατάρες περί κοινωνίας με τους αιρετικούς μπορούν να συγκρατήσουν τους ιδιαίτερα θεοφοβούμενους πιστούς του "πατρίου".
και λίγο παρακάτω ότι:
Η μνημόνευση έστω και αναξίων Ιεραρχών, ακόμη και η αναξιότητα του ιερέως, σε καμιά περίπτωση δεν αναιρεί την τέλεση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και την δια του Αγίου Πνεύματος μετατροπή των Τιμίων Δώρων σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Αυτό που εμποδίζει την τέλεση του Μυστηρίου είναι η μη κανονική χειροτονία του ιερέως. Σκεφτείτε, λοιπόν, ποιος κοινωνεί Σώμα και αίμα Χριστού αυτός που μνημονεύει ανάξιο Επίσκοπο ή αυτός που κοινωνεί από τα χέρια μη χειροτονημένου κληρικού.
Αυτά για να σταματήσει η περίφημη πλάνη περί κοινωνίας με τους αιρετικούς. Τώρα αν κάπου μνημονεύεται το όνομα κάποιου Επισκόπου που η συμπεριφορά του δεν σας αναπαύει ή ο ιερέας της ενορίας σας σκανδαλίζει, τότε βρε αδελφέ πάτε λίγο παραπέρα. Δόξα τω Θεώ στην Εκκλησία μας υπάρχουν πολλοί άξιοι Επίσκοποι και κληρικοί. μπορείτε να βρείτε ένα ιερό χώρο που να αναπαύεστε. Στην Εκκλησία μπορεί να βρει κάποιος που το επιθυμεί λύσεις, έξω απ΄αυτή δεν υπάρχει παρά μόνο το σκοτάδι και η φθορά.
Δηλαδή μετά από τόσες Πατερικές Μαρτυρίες, Κανόνες και χαρακτηριστικές περιπτώσεις που παρετέθησαν βγήκε το συμπέρασμα ότι όλα αυτά αποτελούν θεωρίες “παλαιοημερολογιτικού” τύπου, χωρίς κανένα ιστορικό προηγούμενο; Δηλαδή, ο ΙΕ' Κανόνας είναι “παλαιοημερολογιτισμός” και θεωρία; Η πιστή εφαρμογή των παραδεδομένων είναι “παλαιοημερολογιτισμός” και θεωρία; Οι Άγιοι Πατέρες ήταν “παλαιοημερολογίτες” και θεωρητικοί (άπαγε...); Επιτρέπεται να τασσόμεθα έτσι έναντι της Ιεράς Παραδόσεως; Αυτά είναι τα αθεολόγιτα συμπεράσματα. Σε ποία βάση προέκυψαν τέτοια συμπεράσματα; Ποιά τοποθέτηση εκ των προηγουμένων ανηρέθη; Ποιό παράδειγμα παρετέθη ώστε να αποκτήσουν ισχύ τα λεγόμενα; Δηλαδή γιατί εκ των προτέρων σχίσμα; Αυτό δεν είναι το θέμα της συζήτησης; Δηλαδή είναι δυνατόν να προσπαθούμε να εξηγήσουμε την εκκλησιολογική τοποθέτηση των ακολουθούντων το πάτριο και από την άλλη εκ των προτέρων σχίσμα να τους ανεβάζουμε και σχίσμα να τους κατεβάζουμε; Δηλάδή το “ου σχίσματι την Εκκλησίαν κατέτεμον” το παραβλέπουμε;
Συγχώρεσέ με αδελφέ αλλά φοβάμαι ότι εσύ λες θεωρίες διότι όσα παρέθεσες δεν τα τεκμηρίωσες αγιοπατερικώς. Τα εκκλησιαστικά ζητήματα δεν ερμηνεύονται με την υποκειμενική κρίση μας αλλά σύμφωνα με τις διδασκαλίες των Αγίων.
Όσον αφορά ειδικότερα το “για τη θεωρία περί κοινωνίας στο ίδιο Ποτήριο με τους αιρετικούς” είναι υπερβολή να το λέμε. Δεν είπε κανείς ότι κοινωνούμε από το ίδιο Ποτήριο αλλά ότι οι κακοδοξίες του εκάστοτε επισκόπου μολύνουν και τους ακολουθούντας αυτόν. Γινόμαστε δηλαδή και εμείς συνυπεύθυνοι με αυτόν ανάλογα με το βαθμό στον οποίο ο καθένας μας έχει συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει.
Αλλά μήπως και “τα περί Οικουμενισμού είναι κλισέ”; Μάλιστα. Μήπως δεν υπάρχει και Οικουμενισμός; Πέρασε ένας αιώνας διαδοχικώς αυξανομένων προδοσιών γιά να λέμε τώρα εμείς ότι δεν έγινε τίποτε;
«Ων το φρονημα αποστρεφομεθα, τουτους απο της κοινωνιας προσηκει φευγειν»
Μέγας Αθανάσιος
Η μνημόνευση αναξίων (κατά τον βίο) κληρικών σαφώς και δεν είναι αξιοκατάκριτη. Όταν όμως ο κληρικός σφάλλει στην πίστη τότε η αποφυγή είναι επιβεβλημένη. Γιατί γίνεται σύγχυση μεταξύ αυτών των δύο πραγμάτων; Ο Ιερός Χρυσόστομος είναι σαφής:
“Πως ουν Παυλος φησιν, πειθεσθε τοις ηγουμενοις υμων και υπεικετε; Ανωτερω ειπων, ων αναθεωρουντες την εκβασιν της αναστροφης, τοτε ειπε πειθεσθε τοις ηγουμενοις υμων και υπεικετε. Τι ουν, φησιν, οταν πονηρος η και μη πειθωμεθα΄πονηρος πως λεγεις; ει μεν περι πιστεων φευγε και παραιτησαι, μη μονον αν ανθρωπος η, αλλα καν αγγελος εξ ουρανου κατιων.”
Έχουμε λοιπόν εμείς δικαίωμα να κατατάσσουμε τους κακοδόξους κληρικούς στη μερίδα των αναξίων κατά τον βίο κληρικών; Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Προ Συνοδικής διαγνώμης ο κακόδοξος κληρικός τελεί ισχυρά μυστήρια, ακριβώς επειδή δεν έχει αποκοπεί οριστικά από το σώμα της Εκκλησίας αλλά είναι νοσόν μέλος αυτής. Η Σύνοδος και μόνο μπορεί να επιβάλλει τις ποινές που ορίζουν οι Κανόνες. Δεν το ξεκαθαρίσαμε αυτό; Γιατί επανερχόμαστε στα ίδια; Είναι και αυτό “παλαιοημερολογιτισμός”; Δηλαδή ο Μέγας Φώτιος που συνιστά την φυγή από τον κακόδοξο “ως υιόν όφεως” λέει θεωρίες τέτοιου τύπου; Τι παραπάνω κάνουν οι παλαιοημερολογίτες από αυτό; Γιατί επιμόνως να συγχέεται η προσπάθεια (και το καθήκον) της διατήρησης της πίστεως αμωμήτου με τις διάφορες τοποθετήσης περί Εκκλησίας “καθαρών” κλπ; Αυτό είπαμε; Δεν είπαμε ότι αυτή η στάση (της αποτείχισης) είναι προσωρινή μέχρι να γίνει Οικουμενική Σύνοδος; Ότι δεν συνιστά ίδρυση άλλης Εκκλησίας; Όσον αφορά την τοποθέτηση περί “μη χειροτονημένων κληρικών”, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι μετά την κοίμηση του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, οι Ρώσσοι της Διασποράς χειροτόνησαν τον Ακάκιο Παππά και μερικούς άλλους Αρχιμανδρίτες με το παλιό σε Επισκόπους, επομένως δεν τίθεται θέμα μη χειροτονημένων κληρικών. Προφανώς δε, κάθε σκεπτόμενος μπορεί να διακρίνει τον κάθε απατεώνα ο οποίος “αυτοχειροτονείται” και δρα ανεξάρτητα στο παλιό ακριβώς επειδή είναι πολύ πιό εύκολο να δράσει εκεί από ότι στο νέο. Τέτοιοι άνθρωποι είτε στο νέο είναι είτε στο παλιό, τα ίδια θα έκαναν. Απλά στο παλιό κινούνται ευκολότερα. Αυτό δεν πρέπει να το διακρίνει ένας που θέλει να μελετήσει το θέμα; Μήπως θα παραθεωρήσουμε τις περιπτώσεις αναξίων κληρικών οι οποίοι δεν τιμωρήθησαν στο νέο αλλά τεχνηέντως αφέθησαν να προσχωρήσουν στο παλιό προς δημιουργία περισσοτέρων σκανδάλων και κατασυκοφάντιση του ποιμνίου; Όλα δηλαδή σε ένα τσουβάλι; Φοβάμαι αδελφοί ότι πολλοί δεν θέλουν να καταλάβουν τι εκθέτουμε.
Δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ βγάλαμε τους παλαιοημερολογίτες χειρότερους από τους οικουμενιστές, τους παπικούς, τους οινίτες κλπ. Πιό πολύ μας πειράζει η παρουσία τους παρά τα συλλείτουργα, οι συμπροσευχές, οι συνελεύσεις του Π.Σ.Ε., τα δίγλωσσα κηρύγματα των υψηλά ισταμένων Οικουμενιστών, η αλληλοαναγνώριση των “Εκκλησιών” και η συνύπαρξή τους (σε επίπεδο “Εκκλησίας”), τα οικουμενιστικά συμπόσια, οι “αδελφικές” ανταλλαγές δώρων κλπ.
Θα ήθελα να θέσω και εγώ έναν προβληματισμό: Μήπως τελικά έτσι εξυπηρετείται καλύτερα το σχέδιο των Οικουμενιστών; Οι Οικουμενιστές επιζητούν αυτό τον αλληλοσπαραγμό σε βάρος της Πατερικής Διδαχής ακριβώς επειδή έτσι αυτή παραθεωρείται. Με αυτό τον τρόπο γινόμαστε σύμμαχοι των Οικουμενιστών όταν στα πρόσωπα των αδελφών αμφισβητούμε τα παραδεδομένα. Οι Οικουμενιστές αυτό θέλουν: να διατηρείται παση θυσία η κοινωνία με αυτούς διότι γνωρίζουν καλώς τους Κανόνες. Γιά αυτό και όσοι τους εφαρμόζουν γίνονται αμέσως κύριος στόχος τους (πχ. η μονή Εσφιγμένου).
Αν κάποιος παρόλα αυτά τοποθετηθεί ξανά λέγοντας “ναι αλλά εντός της Εκκλησίας” ή κάτι άλλο παρόμοιο οφείλει να παραθέσει μαζί και τη σωστή ερμηνεία των Ιερών Κανόνων και να μας δείξει που σφάλλαμε και βάσει ποιού Πατέρα αποδεικνύεται ότι παρερμηνεύσαμε την διδασκαλία της Εκκλησίας αλλιώς η τοποθέτησή του αν μη τι άλλο θα θεωρηθεί αβάσιμη.
Όσον αφορά τώρα το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι στο νέο που πολεμούν τον Οικουμενισμό αυτό δεν το αρνείται κανείς. Σαφώς και υπάρχουν και μάλιστα με εκπλήσουσα παρησσία κάποιες φορές. Όμως ακόμα και με την παρουσία των εν λόγω προσώπων δεν αποφεύγεται η κοινωνία με τους κακοδόξους. Συνεπώς δεν μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο παραμονής στο νέο. Δεν κοιτάζουμε να ταχθούμε με τη μερίδα αυτών που πολεμούν μόνο αλλά με τη μερίδα αυτών που πράττουν και είναι συνεπείς με όσα διδάσκο
υν. Διότι δεν είναι συνεπές το να αναγνωρίζεις έναν επίσκοπο ότι έχει αποδειχθεί “οπαδός του πλέον απαίσιου συγκριτισμού” και από την άλλη να τον έχεις ως ορθοτομούντα τον λόγο της αληθεία του Κυρίου. Αυτό δεν είναι κατάκριση διότι τα κακώς κείμενα περί την πίστη πρέπει να στιγματίζονται δημοσία. Δεν κρίνουμε εμείς τους επισκόπους. Όχι, όχι δεν έχει αυτό το νόημα η αποτείχιση. Απλώς προφυλάσσουμε την πίστη τηρώντας την αμόλυντη.
Μη πολεμάς μαζί μου για θα χάσεις
Έχουν τα όπλα σου παλίωσει από καιρό
Αν σου φωνάξω σ αγαπώ δεν θα το πιάσεις
Πάλι στο φόβο σου το ξέρω θα κουρνιάσεις
έτσι και κάνω να στο πω
Μη πολεμάς μαζί μου για θα λυγίσεις
αν μες τα μάτια σε κοιτάξω πιο βαθιά
δεν έχουν έλεος σου λέω οι αναμνήσεις
είναι παράδεισοι που θέλουν να γυρίσεις
μα εσύ διαλέγεις τη φωτιά
Μη πολεμάς μαζί μου για θ'ακούσεις
τον εαυτό σου που τον κλείδωσες καιρό
χωρίς αγάπη και την δίψα του αν νιώσεις
ποιο ποταμό ποιο δάκρυ θα βρεις να του δώσεις
να πιει νεράκι καθαρό
Μη πολεμάς μαζί μου για δε θ'αντέξεις
αν δεις πως κράτησα μακριά σου μια ζωή
με της αγάπης το σπαθί μη πας να μπλέξεις
θα δεις τη δύναμη αυτής της άγιας λέξης
που θα σου κόψει τη πνοή
Μη πολεμάς μαζί μου για θα λυγίσεις
αν μες τα μάτια σε κοιτάξω πιο βαθιά
δεν έχουν έλεος σου λέω οι αναμνήσεις
είναι παράδεισοι που θέλουν να γυρίσεις
μα εσύ διαλέγεις τη φωτιά...
http://www.youtube.com/watch?v=D67oHGQzv2o
Έχουν τα όπλα σου παλίωσει από καιρό
Αν σου φωνάξω σ αγαπώ δεν θα το πιάσεις
Πάλι στο φόβο σου το ξέρω θα κουρνιάσεις
έτσι και κάνω να στο πω
Μη πολεμάς μαζί μου για θα λυγίσεις
αν μες τα μάτια σε κοιτάξω πιο βαθιά
δεν έχουν έλεος σου λέω οι αναμνήσεις
είναι παράδεισοι που θέλουν να γυρίσεις
μα εσύ διαλέγεις τη φωτιά
Μη πολεμάς μαζί μου για θ'ακούσεις
τον εαυτό σου που τον κλείδωσες καιρό
χωρίς αγάπη και την δίψα του αν νιώσεις
ποιο ποταμό ποιο δάκρυ θα βρεις να του δώσεις
να πιει νεράκι καθαρό
Μη πολεμάς μαζί μου για δε θ'αντέξεις
αν δεις πως κράτησα μακριά σου μια ζωή
με της αγάπης το σπαθί μη πας να μπλέξεις
θα δεις τη δύναμη αυτής της άγιας λέξης
που θα σου κόψει τη πνοή
Μη πολεμάς μαζί μου για θα λυγίσεις
αν μες τα μάτια σε κοιτάξω πιο βαθιά
δεν έχουν έλεος σου λέω οι αναμνήσεις
είναι παράδεισοι που θέλουν να γυρίσεις
μα εσύ διαλέγεις τη φωτιά...
http://www.youtube.com/watch?v=D67oHGQzv2o
Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με τον αμαρτωλό