Η εγκύκλιος του 1920

Ότι έχει σχέση με την Ορθοδοξία γενικότερα.

Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές

Κλειδωμένο
arxontopoulo
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 169
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 22, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από arxontopoulo »

Μέχρι στιγμής παρακολουθώ τη συζήτηση με αρκετό ενδιαφέρον. Μου έχουν, όμως, δημιουργηθεί κάποιες απορίες τις οποίες θα ήθελα να παραθέσω.

Γίνεται συνεχώς λόγος από την πλευρά των πιστών που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο για τη μη μνημόνευση και την διακοπή κοινωνίας του κακόδοξου επισκόπου. Δεν έχω, όμως, ακόμα καταλάβει ακριβώς την έννοια της μνημόνευσης και την έννοια της κοινωνίας. Φαίνεται πως πολλά μέλη ταυτίζουν τις δύο αυτές έννοιες. Πώς τεκμηριώνεται αυτό πατερικά; Τελικά, η μνημόνευση ενός κακόδοξου επισκόπου συνεπάγεται αυτομάτως την αποδοχή της κακοδοξίας του ή όχι; Μήπως είναι άλλο πράγμα η μνημόνευση και άλλο πράγμα η κοινωνία για την οποία μίλησαν οι Πατέρες; Να σας υπενθυμίσω στο σημείο αυτό ότι στις ιερές ακολουθίες της εκκλησίας μνημονεύουμε όχι μόνο τον επίσκοπο αλλά και τους άρχοντες ημών. Παλαιότερα δε μνημονεύανε τον βασιλιά ή τον αυτοκράτορα. Αυτό σημαίνει ότι ταυτιζόμαστε με τα πιστεύω τους; Μήπως η μνημόνευση έχει απλά την έννοια της προσευχής υπέρ αυτών ως κατεχόντων μια θέση εξουσίας και τίποτα παραπάνω;

Όποιος μπορεί ας μου απαντήσει στα παραπάνω ερωτήματα.

Ευχαριστώ.
Όπως αγαπάς!
Melpomeni
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1750
Εγγραφή: Τετ Σεπ 28, 2005 5:00 am
Τοποθεσία: USA

Δημοσίευση από Melpomeni »

NIKOSZ έγραψε:Η κοντρα πια καλα κρατει με λογια κι αντεγκλησεις
τα ιδια αναμοχλευονται χωρις υποχωρησεις

Ο Εγωισμος μας θεριεψε και δεν ακουει λεξη
απο αυτο το αλαλουμ να δουμε ποιος θα αντεξει

Εμεις καλοι κι εσεις κακοι λεει ενας τον αλλον
θ'αργησουμε την προκοπη να την εδουμε μαλλον !

Να κανω και μια αφελη ερωτηση :
Αντι για ολες αυτες τις αντιπαραθεσεις που σιγουρα εχουν χυθει ποταμοι απο μελανι ,αντι λοιπον αυτων,γιατι δεν κανουμε το εξης , Παλαιο- και Νεο-Ορθοδοξοι :
Αμοιβαια μετανοια , αμοιβαια αιτηση και παραχωρηση συγνωμης,ειλικρινης εναγκαλισμος,αμοιβαια αναγνωριση μυστηριων,αποκατασταση κοινωνιας ,κρατηση του πατριου για οσους επιθυμουν και αναληψη κοινου αγωνα για ξεκαθαρισμα απο παντος ειδους αιρεση και Ορθοπραξια.
Τωρα αν καποιος εχει φταιξει περισσοτερο η λιγωτερο ,ας το ξεκαθαρισει ο Κυριος. Γιατι να μην ταπεινωθουμε ολοι και να μιμηθουμε το Χριστο ?
Σας ρωταω ,γιατι ?
...ΚΑΙ ΙΔΟΥ ΕΓΩ ΜΕΘ`ΥΜΩΝ ΕΙΜΙ ΠΑΣΑΣ ΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΩΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΟΣ. ΑΜΗΝ.
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

john1984 έγραψε:θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι μετά την κοίμηση του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου, οι Ρώσσοι της Διασποράς χειροτόνησαν τον Ακάκιο Παππά και μερικούς άλλους Αρχιμανδρίτες με το παλιό σε Επισκόπους, επομένως δεν τίθεται θέμα μη χειροτονημένων κληρικών.
john1984 γραφεις πολλα χωρις ουσία και γιά νά θολώσεις τά νερά.

Δεν μάς απαντά ομως στά εξης
Ποιά Συνοδος η ποιος Επίσκοπος [δεν ειχατε ουτε το ενα ουτε το αλλο] επανέφερε στήν κανονικοτητα τόν επί 10 χρόνια σχισματικό Επισκοπο Χρυσοστομο [σχισματικος για εσάς]Εικόνα

Διάλεξε καί πάρε τωρα τι από τα 2 προτιμάς

Υπερόρια χειροτονια η χειροτονια από αιρετικη Εκκλησια μιας και οι ρωσοι επισκοποι της διασπορας ειχαν κανονικοτατη κοινωνια και με τόν Αμερικης Ιακωβο και μέ τον Αθηναγορα και θεωρουσαν τις Εκκλησιες αυτων ως Εκκλησιες Ορθοδόξους
Εικόνα

Εχετε καταπατησει καθε κανονα και καθε κανονικοτητα και μου εχετε την καραμελα του οικουμενισμου λες και αυτο ειναι το αλοθι σας .
Ειδατε οτι οταν δεν επιασε το κολπο των 13 ημερων για να δικαιολογ το σχισμα μερικων απο την Εκκλησια και το ρίξατε στον οικουμενισμο κλπ
Θελω νά δω τι αλλο θα πειτε στο μελλον.
Ξυπνάτε επιτέλους καί αφήστε τούς εγωισμούς
Εικόνα
Dimokratis
Συστηματικός Αποστολέας
Συστηματικός Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 06, 2007 5:00 am

Δημοσίευση από Dimokratis »

stratos έγραψε: Ειδατε οτι οταν δεν επιασε το κολπο των 13 ημερων για να δικαιολογ το σχισμα μερικων απο την Εκκλησια και το ρίξατε στον οικουμενισμο
Αυτό ακριβώς συμβαίνει.Αν ο Πατριάρχης μας και γενικά όσοι κληρικοί και μητροπολίτες σταματήσουν τις επαφές με τους αιρετικούς,τότε οι του παλαιού θα μείνουν ξεκρέμαστοι.
pNektarios
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: Τετ Ιαν 16, 2008 6:00 am
Τοποθεσία: Καρπενήσι

Δημοσίευση από pNektarios »

" Έλλαμψον εν ταις καρδίαις ημών, φιλάνθρωπε Δέσποτα, το της σής θεογνωσίας ακήρατον φώς, και τους της διανοίας ημών οφθαλμούς διάνοιξον εις την των ευαγγελικών σου κηρυγμάτων κατανόησιν. Ένθες ημίν και τον των μακαρίων σου εντολών φόβον, ίνα τας σαρκικάς επιθυμίας πάσας καταπατήσαντες, πνευματικήν πολιτείαν μετέλθωμεν, πάντα τα προς ευαρέστησιν την σήν και φρονούντες και πράττοντες..."
Thomas15n
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: Τετ Μαρ 28, 2007 5:00 am

Δημοσίευση από Thomas15n »

stratos έγραψε:Oπως ειχαν πει και ιερεις για εκεινη τη μερα το Σταυρο τον εκαναν οταν εφευγαν και ειχαν γυρισει την πλατη και οχι πριν [κρυφα και μουλωχτα δηλαδή]
Και έτσι να έγινε, βάζω δύο ερωτήματα.
α) Όταν κάνεις λειτουργία σε κοινό αλλόδοξο δεν πρέπει να ξεκαθαρίσεις ότι θα κοινωνήσουν μόνο Ορθόδοξοι γιά να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, οπότε όταν κάποιος κοινωνήσει αλλόδοξος ων να φέρει ο ίδιος ακέραια την ευθύνη γιά αυτό;
β) Κατόπιν τούτου δεν το είδε κανείς αυτό! που γινόταν ώστε να το πεί στο Πατριάρχη ή τον Αλβανίας να κάνουν σύσταση στο κοινό που ήταν στον ναό ώστε να καθαρίσουν την θέση τους οι δύο Ιεράρχες;

Και κατόπιν γιατί δημιουργήθηκε τόσος θόρυβος τότε στην Ελλάδα κυρίως, και ποιά υπήρξε η αντίδραση των δύο συγκεκριμένων Ιεραρχών εξ'όσων γνωρίζω καμμία συνέχισαν κανονικά την πορεία τους προς τους παπικούς.
Εφ'όσον βλέπεις ότι έχεις να κάνεις με κάποιους που σε αντιμετωπίζουν ύπουλα και μουλωχτά, δεν πρέπει να λάβεις κάποια μέτρα; ή απλά συνεχίζεις σαν να μην έγινε τίποτε!
Η μετέπειτα πορεία μαρτυρεί την ουσία του πράγματος. Προφάσεις μπορούμε να βρούμε όσες θέλουμε. Πώς ο Ιερέας την Μονής που ανέφερα κατάλαβε με τί είχε να κάνει και ξεκαθάρισε τα πράγματα σε Ορθόδοξη Μονή στην Ελλάδα, που είναι περίεργο να έρθουν τόσοι αλλόδοξοι, και οι εν λόγω Ιεράρχες εβρισκόμενοι σε παπικό ναό στην Ιταλία με τόσους αλλόδοξους γύρω τους δεν έπρεπε να το περιμένουν; Αλλά εν γνώσει τους πήγαν και έγινε ότι έγινε. Όχι να κρυβώμαστε και πίσω από το δάκτυλό μας και να στρουθοκαμηλίζουμε. Ήμαρτον πιά.
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

Eγραψες οτι ειδες με τα ιδια σου τα ματια οτι πριν πλησιασουν το Δισκοποτηρο εκαναν το Σταυρο τους.
Εικόνα
Απο εκει και πέρα δέν εχω νά σου απαντησω κατι.
Κατάλαβα :wink:
Εικόνα
konstantinoupolitis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 1080
Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
Τοποθεσία: Μακεδονία

Δημοσίευση από konstantinoupolitis »

Δεν ξέρω αν πρέπει να συνεχίζω ένα θέμα που έχουν ήδη γραφτεί τόσα πολύ και συχνά τα ίδια και τα ίδια. Δεν ξέρω καν αν έχει ή όχι εδώ εφαρμογή το "έτοιμοι αεί προς απολογία παντί τω αιτούντι ημάς λόγο περι την εν ημίν ελπίδος".

Αδελφέ κάθε επιστητό ερευνάται και ερμηνεύεται πάντα σε συνδυασμό με πολλά περιβάλλοντα, χωρίς την γνώση των οποίων οι απόπειρές μας μοιραία οδηγούνται στο λάθος ή το άκαρπο.

Εν προκειμένω η ερμηνεία των Κανόνων και γενικά της Ιστορίας Δογμάτων χρειάζεται απαραίτητα καλή γνώση της Εκκλησιαστικής Ιστορίας της οποίας βασικά πράγματα να μου επιτρέψεις ότι αγνοείς.

Αν και δεν μένω στα Τυπικά, ως Οικουμενική ή με Οικουμενικό κύρος αναγνωρίζεται μια Σύνοδος μόνο απο μια άλλη Οικουμενική.

Ο εν ενεργεία Ιερέας ακόμα και αν είναι εμφανώς αιρετικός ιερουργεί, συνεπώς μνημονεύεται γιατί οι αποφάσεις του εξαρτούν την ποιμαντική μας και οφείλουμε να τον μνημονεύουμε δηλαδή να τον στηρίζουμε με τις προσευχές μας. Ο Αρχιερέας προφήτευσε καίτοι αρνητής της Αναστάσεως των Νεκρών. Οι Αρχιερείς της εποχής του Χριστού ήταν κατα κανόνα Σαδδουκαίοι άρα αρνητές της Αναστάσεως και των περισσοτέρων βιβλίων του Κανόνος της Παλαιάς Διαθήκης.

Ο ίδιος ο Χριστός συνδιαλέχθηκε με την αιρετική Σαμαρείτιδα.

Το παράδειγμα του Ίβα Εδέσσης και του Θεοδωρήτου Κύρου, δείχνει ότι αγνοείς καν την Ιστορία των Οικουμενικών Συνόδων και εν προκειμένω της Δ΄. Μην προτρέχεις λοιπόν και βγάζεις εύκολα ξερά συμπεράσματα ως άλλος Κάδης.

Παρ΄ ενορία χειροτονία είναι μη γενόμενη χειροτονία. Αυτά για τα περι Ρώσων της Διασποράς.

Ναί διακόπτουμε κοινωνία με τους αιρετικούς που επισήμως θεσμοθετημένο όργανο Συνοδικό της Εκκλησίας χαρακτήρισε έτσι. Στην περίπτωση του ΙΕ΄ της Α΄Β΄ Συνόδου, μόνο την ευθεία άρνηση αποφάσεων του Ορθόδοξου Συνοδισμού αλλά και φυσικά της Γραφής μπορώ να δεχτώ. Αλλά και πάλι μου είναι αδιανόητο να μην προσεύχομαι για τον οικείο επίσκοπο.

Και απο πότε(παρότι διαφωνώ με βάση την φιλοσοφία της Α΄ Οικουμενικής για την μονομερή αρχικά αλλαγή του ημερολογίου), οι ενισταμένοι του 1924 μπορούσαν με βάσει τον ΙΕ΄ να αποσχισθούν; Ποια απόφαση καθιστά ένα αστρονομικό γεγονός Ορθόδοξο; Υπάρχει απόφαση της Εκκλησίας που απαγορεύει την αλλαγή των Ημερολογίων; Και ακόμα και αν δεχτούμε όπως εσύ επικαλείσαι τον ΙΕ΄, δίνει το δικαίωμα εκτός απο τη διακοπή της κοινωνίας σε παράλληλη λειτουργική Ιεροπραξία και παρ΄ενορίας χειροτονιών και αυτοανακηρύξεις επισκόπων;

Εγώ με την δική σου και όχι μόνο λογική τί πρέπει να κάνω με τον Άγιο Νικόδημο ο οποίος εσφαλμένως και ανθρωπίνως δημοσίως δε στο Πηδάλιο(να πώ "γυμνή τη κεφαλή";) δέχεται ως Ορθόδοξη την Εικόνα της "Αγίας Τριάδος", παρότι δύο Ορθόδοξες Σύνοδοι, της Ρωσίας του 1666 και του Πατριαρχείου του 1776 την έχουν καταδικάσει ξεκάθαρα ως Αντικανονική, Παπικοί ως Φιλικβική και όχι μόνο; Να τον πω "αιρετικό" και.........

Μή γένοιτο !






Λές: "Νομίζω ότι γενικεύεις πολύ λέγοντας αυτά. Ουδείς άλλος πλην των εν Ελλάδι Παλαιοημερολογητών (και φυσικά των αντίστοιχων κοινοτήτων σε χώρες του εξωτερικού) επικαλέστηκε τον εν λόγω Κανόνα ώστε να αποτειχιστεί γιά μη δογματικούς λόγους. Δεν είδαμε κάποιον ο οποίος να είναι παραπονεμένος γιά την Α ή την Β συμπεριφορά του επισκόπου του (εκτός από τα δογματικά) και να χωρίζεται από αυτόν επικαλούμενος τον ΙΕ' Κανόνα (σε περίπτωση που θα το έκανε τότε εκείνος θα προκαλούσε σχίσμα στην Εκκλησία). Νομίζω λοιπόν ότι άλλες περιπτώσεις πλην των προαναφερθεισών δεν υπάρχουν. Εκτός πιά εάν δεν κατάλαβα τι ήθελες να πεις με αυτό. Διόρθωσέ με εάν δεν σε εννόησα".

Αγνοείς σαφώς πόσοι επικαλούνται αυτόν τον ΙΕ΄. Εσύ γενικεύεις όχι εγώ. Απο πότε οι Γ.Ο.Χ. είναι ο αποκλειστικός φορέας που μόνο αυτός επικαλείται την Παράδοση; Στην δική μου Μητρόπολη για παράδειγμα πήγαν μια ομάδα κληρικών "ζηλωτών" και είπαν ορθά κοφτά στον μητροπολίτη πως ή κόβεις το μνημόσυνο ή με βάσει τον ΙΕ΄ σου ή θα το κόψουμε εμείς. Τώρα του επισκόπου μας του Πατριάρχη δεν πολυκατάλαβα, γιατί τυφλός "Κανονολόγος", τυφλό οδηγεί αμφότεροι εις....πεσούνται. Και για να μην το θεωρήσεις ο ΙΕ΄ έχει γίνει σημαία σε όλη την Ελλάδα.

Να ξέρεις ότι σε θεωρώ και είσαι ευγενικό και αξιοπρεπές άτομο. Και δείχνεις ζήλο στις σχετικές μελέτες. Ωστόσο δείχνεις μεγάλη σιγουριά για πράγματα με τα οποία θα έπρεπε να έχεις επιφυλάξεις.

Κωνσταντίνος
alithis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 454
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 15, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από alithis »

ας το κλειδωσει καποιος επιτελους αυτο το θεμα....εχει καταντησει ανοησια...ο,τι επρεπε να ειπωθει,ειπωθηκε...τι πλεον οφελει???
stratos
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2298
Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από stratos »

ωφελει καποιους ετοιμους να πεσουν στόν γκρεμο του παλαιοημερολογητισμου.
Λίγο το εχεις;
Εικόνα
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”