Η εγκύκλιος του 1920
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Γέρων Φιλόθεος Ζερβᾶκος - Προσευχή
Περὶ διαφυλάξεως τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐξ αἱρέσεων
...Κύριε, ὅτε εὑρίσκεσο ἐπὶ τῆς γῆς ὡς ἄνθρωπος, χωρὶς νὰ χωρισθῇς τῆς Θεότητάς Σου, ἱδρύσας ἐπὶ τῆς γῆς, ὡς ἄλλον Παράδεισον, δι᾿ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους τὴν Ἁγίαν σου Ἐκκλησίαν τὴν ὁποίαν ἐστερέωσας ἐπὶ τὴν στερεὰν πέτραν τῆς Πίστεως, ἐπὶ τὴν πέτραν τῶν Θείων Σου Ἐντολῶν, τοῦ Θείου Σου Νόμου καὶ τῶν Θείων προσταγμάτων Σου καὶ ὥρισας να μένῃ ἀσάλευτος μέχρι συντελείας τῶν αἰώνων καὶ ὅτι «πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» (Ματθ. ιστ´ 18). Τὴν Ἐκκλησίαν Σου ταύτην Ἀναμάρτητε Υἱὲ καὶ Λόγε Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου Γλυκύτατε Ἰησοῦ, ὅτε κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς ἀπὸ γῆς εἰς Οὐρανοὺς ἀνόδου Σου ἀπὸ τοῦ Ὄρους τῶν Ἐλαιῶν, ἀφοῦ ἐπλήρωσας πᾶσαν οἰκονομία καὶ τὰ ἐπὶ γῆς ἥνωσας τοῖς Οὐρανίοις, παρέδωκας τοῖς Ἁγίοις Σου Ἀποστόλοις μὲ ἐντολὴν να τὴν φυλάξουν καθαράν, ἀμόλυντον, να τὴν στερεώσουν καὶ τὴν κρατύνουν εἰς τὸν τετραπέρατον κόσμον.
Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, συμφώνως τῇ ἐντολῇ τὴν ὁποίαν ἔλαβον, στερέωσαν, ἐκράτυναν καὶ διεφύλαξαν τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν. Ὡσαύτως καὶ οἱ τούτων Διάδοχοι καὶ οἱ μετὰ τούτους Ἅγιοι Θεοφόροι Πατέρες καὶ Διδάσκαλοι τῆς Ἐκκλησίας οἱ τὰς ἑπτὰ Ἁγίας Οἰκουμενικὰς Συνόδους συγκροτήσαντες. Αὐτὴ ἡ θεία παρεμβολὴ τῶν πανσόφων θείων Ἀποστόλων, τῶν διαδόχων Αὐτῶν καὶ τῶν θεοσόφων Ἁγίων Πατέρων καὶ Διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ θεηγόροι ὁπλῖται παρατάξεως Κυρίου, οἱ πολύφωτοι ἀστέρες τοῦ νοητοῦ στερεώματος, τῆς μυστικῆς Σιὼν οἱ ἀκαθαίρετοι πύργοι, τὰ μυρίπνοα ἄνθη τοῦ Παραδείσου, τὰ πάγχρυσα στόματα τοῦ Λόγου, Ἐκκλησίας τὰ καυχήματα καὶ Οἰκουμένης τὰ σεμνολογήματα. Οὗτοι πάντες, τῇ Χάριτί Σου ἐνισχυθέντες καὶ τῷ φωτί Σου τῷ θείῳ φωτισθέντες καὶ καταυγασθέντες, τῇ πίστει στερεωθέντες, τῇ ἀγάπῃ κραταιωθέντες, τῷ πυρὶ τῷ θείῳ πυρωθέντες, πάντας τοὺς ἐχθροὺς ἀοράτους, ὁρατούς, αἰσθητούς, νοητούς, ἐσωτερικοὺς καὶ ἐξωτερικούς, τοὺς ὡς λύκους λυσσώδεις καὶ ἀνήμερα θηρία ὁρμήσαντας κατὰ τῆς Ἐκκλησίας Σου, ὅπως κρημνίσωσι καὶ ἐκθεμελιώσωσι Αὐτὴν καὶ τὰ λογικὰ πρόβατα, ὑπὲρ τῶν ὁποίων τὸ πολύτιμο Αἷμά σου ἐξέχεας ἐπὶ Σταυροῦ, κατασπαράξωσι, πάντας ἐνίκησαν καὶ μακρὰν τῆς ποίμνης Σου τῆς λογικῆς ἐξεδίωξαν, τῇ σφενδόνι τῇ του Πνεύματος, ἐκσφενδονήσαντες, καὶ οὕτω διέσωσαν τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν καὶ ὠὡδήγησαν ἡμᾶς εἰς τὴν ἀληθινὴν Πίστιν τὴν Ὀρθόδοξον.
Ἀλλ᾿ ὁ βύθιος δράκων ὁ μισόκαλος, ὁ παγκάκιστος καὶ παμπόνηρος, μετὰ τῶν ἐργατῶν αὐτοῦ οὐκ ἐπαύσατο πολεμῶν τὴν Ἐκκλησίαν. Ἀλλ᾿ ἡ Ἐκκλησία ἔχουσα τοὺς κατὰ διαφόρους καιροὺς καλοὺς Ποιμένας, ἐπισκόπους καὶ φύλακας, πολεμουμένη νικᾶ καὶ θριαμβεύει.
Σήμερον εἰς τοὺς ἐσχάτους καιρούς, εἰς τὰς πονηρὸς ταύτας ἡμέρας ὁ ᾿Άρχων τοῦ σκότους βλέπων ὅτι τὸ τέλος του ἐγγίζει, ἔχει ὀρμίσει μεθ᾿ ὅλων του τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων, ὁρατῶν ἀνθρώπων καὶ ἀοράτων δαιμόνων, κατὰ τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ἐκλεκτῆς Νύμφης, διὰ να τὴν καταποντήσῃ καὶ ἀφανίσῃ. Εἰς τὰς παρωχημένας γενεὰς ὑπῆρξαν ἄνδρες Ἅγιοι, ἄνδρες σοφοί, δίκαιοι, τίμιοι, συνετοί, πνευματοφόροι, Θεοφόροι, ἀνδρεῖοι τῇ ψυχῇ, οἱ ὁποῖοι ἠγωνίσθησαν ὑπὲρ τῆς Ἐκκλησίας, ὑπὲρ τῶν Ἀποστολικῶν καὶ Πατρικῶν Παραδόσεων καὶ τῇ συμμαχίᾳ καὶ βοήθεια νικῆσαν τὰς παρατάξεις τῶν ἐχθρῶν καὶ διέσωσαν τὴν Ἐκκλησίαν.
Σήμερον τοιοῦτοι ἄνδρες ἐξέλιπον καὶ ἐὰν ὑπάρχουν εἶναι ὀλίγοι, σπάνιοι, δυσεύρετοι καὶ ὄχι ἀνδρεῖοι, σοφοὶ καὶ Ἅγιοι ὡς οἱ παλαιοὶ Πατέρες ἡμῶν. Οἱ δὲ πολεμοῦντες τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν εἶναι πολλοί. Πολεμοῦσι ἐξ ὕψους ἄνωθεν, γῆθεν κάτωθεν, ἔσωθεν ἔξωθεν, ἔμπροσθεν ὄπισθεν, δεξιόθεν ἀριστερόθεν, καὶ κινδυνεύει τὸ σκάφος τῆς Ἐκκλησίας να καταποντισθῆ, διὰ τὸ μὴ ἔχειν καλοὺς Ποιμένας καὶ φύλακας. Τινὲς τῶν Ποιμένων καὶ Ἐπισκόπων τοὺς ὁποίους ἔταξας ποιμαίνειν καὶ φυλάττειν τὴν λογικὴν Σου Ποίμνην, τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν, ἐγένοντο προβατόσχημοι λύκοι, τέλειοι καταφρονηταὶ καὶ παραβάται τῶν Ἱερῶν Κανόνων καὶ Ἀποστολικῶν Παραδόσεων, ζητοῦντες ἀποβολὴν αὐτῶν καὶ ἀντικατάστασιν. Ἕτεροι ἤνοιξαν τὰς θύρας καὶ καλοῦσι καὶ δέχονται τοὺς λύκους παπιστάς, διαμαρτυρόμενους καὶ πάντας τοὺς αἱρετικοὺς διὰ να εἰσέλθουν ἀκωλύτως καὶ θύσουν, ἀπωλέσουν καὶ κατασπαράξουν τὰ λογικὰ πρόβατα. Διήρεσαν καὶ ἔσχισαν τὴν Ἐκκλησίαν διὰ τῆς ἀπερίσκεπτου, παρανόμου καὶ ἀντικανονικὴς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου παπικοῦ ἡμερολογίου καὶ ἀποβολῆς τοῦ παλαιοῦ πατρίου καὶ ἀντὶ να ἀγωνίζωνται καὶ να φροντίζουν να ἑνώσουν τὴν Ἐκκλησίαν, ἀγωνίζονται να τὴν διαιρέσουν ἔτι εἰς περισσοτέρας Ἐκκλησίας καὶ τὴν καταστήσουν παναιρετικήν.
Ὡς μέλος τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὡς ἱερεὺς καὶ πνευματικὸς Πατήρ, συναισθανόμενος τὸ ἱερὸν καθῆκον μου, ἠγωνίσθην ἐπὶ πολλὰ ἔτη ἐναντίον τῆς παρανόμου εἰσαγωγῆς τοῦ παπικοῦ νέου ἡμερολογίου (ἡ ὁποία τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν διήρεσεν εἰς δύο) καὶ τὴν ἐπαναφορὰ τοῦ παλαιοῦ πατρίου, διὰ να ἀρθῇ τὸ σχίσμα καὶ O
69; διαίρεσις καὶ γίνη πάλιν Μία ἡ Ἐκκλησία ὡς ἧτο ἀπ᾿ ἀρχῆς, ὅτε ἱδρύσας Αὐτὴν καὶ ὡς παρελάβομεν Αὐτὴν παρὰ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ τῶν Θεοφόρων Πατέρων. Ἀλλ᾿ οὐδεμία διόρθωσις ἐγένετο.
Βλέπων τὴν θάλασσαν ἀγριαίνουσαν, τοὺς ἀνέμους ἰσχυρούς, τὰ κύματα ὡς ὄρη ὑψηλὰ ὑψούμενα, τὸ δὲ σκάφος τῆς Ἐκκλησίας βυθιζόμενον καὶ τὸν ἑαυτόν μου καταποντιζόμενον, εἰς τὴν ἐσχάτην ταύτην ἀνάγκην, μὴ ἔχων ποῦ νὰ καταφύγω καὶ ζητήσω βοήθειαν, ἀνῆλθον εἰς τὸ ὄρος τοῦτο τὸ Ἅγιον καὶ εἰς τὸν Πάνσεπτον Ἱερὸν Ναὸν τῶν Ἁγίων Σου Πάντων καὶ ἐνώπιον τῆς Πανσέπτου Σου Ἁγίας Εἰκόνος προσπίπτων μετὰ στεναγμῶν καὶ δακρύων τήν Τοῦ Θείου Σου Ἀποστόλου Πέτρου προσφθέγγομαί Σοι φωνὴν Ἐπιστάτα, Ἐπιστάτα! σῶσον ἡμᾶς ἀπολλύμεθα!!!
Εὔσπλαχνε Κύριε, μὴ ἐγκαταλείπεις ἡμᾶς εἰς τέλος!
Ἐὰν ἡμεῖς οἱ ἄνθρωποι οἱ ἀγνώμονες καὶ ἀχάριστοι, οἱ ἀπείρως παρὰ Σοῦ εὐεργετηθέντες καὶ εὐεργετούμενοι, καθ᾿ ἑκάστην ἡμέραν Σὲ ἐγκαταλείπωμεν, Σύ, ὡς Εὔσπλαχνος Πατήρ, Συμπαθὴς καὶ Πολυέλεος, μὴ ἐγκαταλείπεις ἡμᾶς! Μηδὲ διὰ τὰς πολλὰς ἡμῶν ἁμαρτίας ἀπωλέσης ἡμᾶς! Κύριε μὴ τῷ θυμῷ Σου ἐλέγξῃς ἡμᾶς, μηδὲ τῇ ὀργῇ Σου παιδεύσῃς ἡμᾶς! Ὁμολογοῦμεν, ὅτι ἁμαρτωλοί ἐσμεν καὶ διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν εἴμεθα ἄξιοι μυρίων τιμωριῶν, βασάνων καὶ κολάσεων! Πάτερ ἀγαθέ, ἐμακρύνθημεν ἀπὸ Σοῦ, ἀλλ᾿ οὐκ ἀπέστημεν ἀπὸ Σοῦ τελείως, οὐδὲ διεπετάσαμεν χεῖρας πρὸς Θεὸν ἀλλότριον, ἀλλὰ πρὸς Σὲ ἐπιστρέφομεν τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ Πατέρα Οὐράνιον, τὸν Εὐσπλαχνικώτατον καὶ φιλανθρωπώτατον. Δέξαι τοὺς στεναγμοὺς ἡμῶν, τὴν θλῖψιν, τὰ δάκρυα, τὴν μετάνοιαν! Καὶ ὥσπερ ἐδέχθης τὸν Ἄσωτον, τὸν Τελώνη, τὴν πόρνη, τὸν Λῃστή, οὕτω δέξαι καὶ ἡμᾶς τοὺς ἁμαρτωλοὺς τοὺς πταίοντάς Σοι καθ᾿ ἑκάστην ἡμέραν, ὥραν καὶ στιγμήν. Σοὶ προσάγωμεν εἰς πρεσβείαν καὶ μεσιτείαν τὴν Πανάχραντον, Εὐσπλαχνικοτάτην Μητέρα Σου καὶ πάντας τοὺς Ἁγίους Σου, Προφήτας, Ἀποστόλους, Μάρτυρας, Ἱεράρχας, Ὁσίους καὶ Δικαίους, καὶ πάσας τὰς στρατειὰς τῶν Ἀγγέλων Σου!! Δέξαι τὴν ἐκ ῥυπαρῶν ἡμῶν χειλέων προσφερομένην Σοι δέησιν καὶ ἄφες ἡμῖν τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν. Κόπασον τὸν κλύδωνα, πράυνουν τὸν σάλο, παῦσον τὰ σχίσματα καὶ τὰς αἱρέσεις, ἀποδίωξον πάντα ἐχθρὸν καὶ πολέμιον, εἰρήνευσον τοὺς Ἄρχοντας τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Πατρίδος καὶ φώτισον αὐτοὺς τῷ Θείῳ Φωτί Σου, ἵνα εἰρηνεύσωσι τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν διὰ τῆς ἀποβολῆς τοῦ παρανόμως καὶ ἀντικανονικῶς εἰσαχθέντος παπικοῦ ἑορτολογίου τοῦ διαιρέσαντος Αὐτὴν εἰς δύο καὶ ἐπαναφορὰς τοῦ παλαιοῦ Ὀρθοδόξου πατρίου ἡμερολογίου καὶ οὕτως παύσῃ ἡ διαίρεσις τῆς Ἐκκλησίας καὶ γίνη, ὡς τὸ πρίν. Μία καὶ παύσουν τὰ σκάνδαλα, αἱ ταραχαὶ καὶ φιλονικείαι καὶ ἐπέλθῃ ἡ ποθητὴ εἰρήνη, καὶ οὕτω πάντες ὁμοθυμαδὸν ἐν ἑνὶ στόματι καὶ μιᾷ καρδίᾳ δοξολογήσωμεν τὸ πάντιμον καὶ μεγαλοπρεπὲς Ὄνομα τοῦ Πατρός, Σοῦ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τῆς Μίας Ἁγίας Ὁμοουσίου, ὁμοτίμου καὶ ἀδιαιρέτου Τριάδος, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς ἀπεράντους αἰῶνας τῶν αἰώνων ἀμήν.
Πιστεύω Κύριε καὶ Θεέ μου, ὅτι ἐκεῖνο διὰ τὸ ὁποῖο καὶ ἄλλοι καλύτεροι, εὐσεβέστεροι καὶ ἀνώτεροι ἑμοῦ καὶ ἐγὼ ὁ ἐλάχιστος καὶ ἁμαρτωλὸς δοῦλος Σου ὡς ἄνθρωπος ἀδύνατος, ἐπὶ 49 ἔτη ἠγωνίσθημεν καὶ δεν ἠδυνήθημεν να εἰρηνεύσωμεν τὴν Ἐκκλησίαν Σου, Σύ, ὡς Θεὸς Παντοδύναμος, δύνασαι εἰς μίαν στιγμὴν δι᾿ ἑνὸς λόγου Σου προστακτικοῦ, δι᾿ ἑνὸς μόνον νεύματός Σου νὰ διασκόρπισης πάντας τοὺς ἐχθροὺς καὶ πολεμίους τῆς Ἐκκλησίας, νὰ συνθλάσης καὶ συντρίψῃς αὐτοὺς ὡς σκεύη κεραμέως καὶ φέρῃς τὴν ὁμόνοιαν καὶ εἰρήνη εἰς τὴν Ἐκκλησίαν καὶ μετατρέψεις τὴν διαίρεσιν εἰς ἑνότητα, τὴν ἔχθρα εἰς γαλήνη καὶ εἰρήνη καὶ τὴν θλῖψιν εἰς χαρὰν καὶ εὐφροσύνη. Ἐὰν δὲν θελήσουν οἱ ἄρχοντες τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς πολιτείας καὶ πλεῖστοι κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ να μετανοήσουν, ἀλλ᾿ ἐξακολουθήσουν τὴν διαίρεσιν, τὸ μῖσος, τὴν ἔχθραν, τὴν καταφρόνησιν τῶν Ἀποστολικῶν καὶ Πατρικῶν Παραδόσεων καὶ ἐπινοήσουν νέας καινοτομίας, τότε παρακαλῶ θερμῶς διαφύλαξον τὴν Ἁγίαν Σου Ἐκκλησίαν τὴν Ὀρθόδοξον, ὡς ὑπεσχέθης, ὅτι πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν Αὐτῆς. Διαφύλαξον τοὺς ἐκλεκτούς Σου Ἀρχιερεῖς, Ἱερεῖς, Μοναχοὺς καὶ λαϊκούς, ἐνίσχυσον αὐτοὺς νὰ ἀγωνισθῶσι κατὰ τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων. Διαφύλαξον πάσας τὰς Μονὰς καὶ τοὺς ἐν αὐταῖς βιοῦντας μοναχοὺς καὶ ἱερομονάχους, πάντας τοὺς εὐσεβεῖς καὶ Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ὡς καὶ τὰς Ἱερὰς Μονὰς εἰς τὰς ὁποίας μὲ κατέστησας Ἡγούμενον καὶ Πνευματικὸν Πατέρα ἐπὶ 60 ἔτη.
Διαφύλαξον τὰ ἁπανταχοῦ τῆς Οἰκουμένης πνευματικά μοι τέκνα τὰ ὁποῖα μοι ἔδωκας καὶ παράλαβε τὸ Πνεῦμά μου διὰ νὰ μὴ βλέπω τὴν ἀξιοθρήνητον κατάστασιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς κοινωνίας καὶ διότι ἐγήρασα καὶ οἴμοι, ὅτι ἡ παροικία μου ἐμακρύνθη κατοίκων μετὰ τῶν σκηνωμάτων Κηδάρ.
Μετανοῶ ἐκ καρδίας διότι Σὲ λύπησα μὲ τὰς πολλάς μου ἁμαρτίας καὶ παρακαλῶ δέξαι τὴν μετάνοιάν μου καὶ συγχωρῆσόν μοι πάσας τὰς ἁμαρτίας, τὰς ὁποίας ἐ
;ποίησα ἐν ἔργῳ, ἐν λόγῳ, ἐν γνώσει, ἐν ἀγνοίᾳ, ἐν νῷ καὶ διάνοια, ἑκουσίως καὶ ἀκουσίως καὶ ἀνάπαυσον τὸ πνεῦμά μου εἰς τὰ ἀγαπητὰ σκηνώματα τοῦ Παραδείσου ἐν ταῖς σκηναῖς τῶν ἐκλεκτῶν Σου καὶ ἐν ταῖς λαμπρότησι τῶν Ἁγίων Σου.
Ἀμήν.
Φιλόθεος ἐν Ἱερομονάχοις ἐλάχιστος,
πανεντελής, ἁμαρτωλὸς καὶ ἀνάξιος.
Ὀρθόδοξος Κυψέλη. Θεσσαλονίκη 2005
(Το πολυτονικό κείμενο φαίνεται σωστά στο Firefox)
Περὶ διαφυλάξεως τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐξ αἱρέσεων
...Κύριε, ὅτε εὑρίσκεσο ἐπὶ τῆς γῆς ὡς ἄνθρωπος, χωρὶς νὰ χωρισθῇς τῆς Θεότητάς Σου, ἱδρύσας ἐπὶ τῆς γῆς, ὡς ἄλλον Παράδεισον, δι᾿ ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους τὴν Ἁγίαν σου Ἐκκλησίαν τὴν ὁποίαν ἐστερέωσας ἐπὶ τὴν στερεὰν πέτραν τῆς Πίστεως, ἐπὶ τὴν πέτραν τῶν Θείων Σου Ἐντολῶν, τοῦ Θείου Σου Νόμου καὶ τῶν Θείων προσταγμάτων Σου καὶ ὥρισας να μένῃ ἀσάλευτος μέχρι συντελείας τῶν αἰώνων καὶ ὅτι «πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» (Ματθ. ιστ´ 18). Τὴν Ἐκκλησίαν Σου ταύτην Ἀναμάρτητε Υἱὲ καὶ Λόγε Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου Γλυκύτατε Ἰησοῦ, ὅτε κατὰ τὴν ἡμέραν τῆς ἀπὸ γῆς εἰς Οὐρανοὺς ἀνόδου Σου ἀπὸ τοῦ Ὄρους τῶν Ἐλαιῶν, ἀφοῦ ἐπλήρωσας πᾶσαν οἰκονομία καὶ τὰ ἐπὶ γῆς ἥνωσας τοῖς Οὐρανίοις, παρέδωκας τοῖς Ἁγίοις Σου Ἀποστόλοις μὲ ἐντολὴν να τὴν φυλάξουν καθαράν, ἀμόλυντον, να τὴν στερεώσουν καὶ τὴν κρατύνουν εἰς τὸν τετραπέρατον κόσμον.
Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, συμφώνως τῇ ἐντολῇ τὴν ὁποίαν ἔλαβον, στερέωσαν, ἐκράτυναν καὶ διεφύλαξαν τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν. Ὡσαύτως καὶ οἱ τούτων Διάδοχοι καὶ οἱ μετὰ τούτους Ἅγιοι Θεοφόροι Πατέρες καὶ Διδάσκαλοι τῆς Ἐκκλησίας οἱ τὰς ἑπτὰ Ἁγίας Οἰκουμενικὰς Συνόδους συγκροτήσαντες. Αὐτὴ ἡ θεία παρεμβολὴ τῶν πανσόφων θείων Ἀποστόλων, τῶν διαδόχων Αὐτῶν καὶ τῶν θεοσόφων Ἁγίων Πατέρων καὶ Διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ θεηγόροι ὁπλῖται παρατάξεως Κυρίου, οἱ πολύφωτοι ἀστέρες τοῦ νοητοῦ στερεώματος, τῆς μυστικῆς Σιὼν οἱ ἀκαθαίρετοι πύργοι, τὰ μυρίπνοα ἄνθη τοῦ Παραδείσου, τὰ πάγχρυσα στόματα τοῦ Λόγου, Ἐκκλησίας τὰ καυχήματα καὶ Οἰκουμένης τὰ σεμνολογήματα. Οὗτοι πάντες, τῇ Χάριτί Σου ἐνισχυθέντες καὶ τῷ φωτί Σου τῷ θείῳ φωτισθέντες καὶ καταυγασθέντες, τῇ πίστει στερεωθέντες, τῇ ἀγάπῃ κραταιωθέντες, τῷ πυρὶ τῷ θείῳ πυρωθέντες, πάντας τοὺς ἐχθροὺς ἀοράτους, ὁρατούς, αἰσθητούς, νοητούς, ἐσωτερικοὺς καὶ ἐξωτερικούς, τοὺς ὡς λύκους λυσσώδεις καὶ ἀνήμερα θηρία ὁρμήσαντας κατὰ τῆς Ἐκκλησίας Σου, ὅπως κρημνίσωσι καὶ ἐκθεμελιώσωσι Αὐτὴν καὶ τὰ λογικὰ πρόβατα, ὑπὲρ τῶν ὁποίων τὸ πολύτιμο Αἷμά σου ἐξέχεας ἐπὶ Σταυροῦ, κατασπαράξωσι, πάντας ἐνίκησαν καὶ μακρὰν τῆς ποίμνης Σου τῆς λογικῆς ἐξεδίωξαν, τῇ σφενδόνι τῇ του Πνεύματος, ἐκσφενδονήσαντες, καὶ οὕτω διέσωσαν τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν καὶ ὠὡδήγησαν ἡμᾶς εἰς τὴν ἀληθινὴν Πίστιν τὴν Ὀρθόδοξον.
Ἀλλ᾿ ὁ βύθιος δράκων ὁ μισόκαλος, ὁ παγκάκιστος καὶ παμπόνηρος, μετὰ τῶν ἐργατῶν αὐτοῦ οὐκ ἐπαύσατο πολεμῶν τὴν Ἐκκλησίαν. Ἀλλ᾿ ἡ Ἐκκλησία ἔχουσα τοὺς κατὰ διαφόρους καιροὺς καλοὺς Ποιμένας, ἐπισκόπους καὶ φύλακας, πολεμουμένη νικᾶ καὶ θριαμβεύει.
Σήμερον εἰς τοὺς ἐσχάτους καιρούς, εἰς τὰς πονηρὸς ταύτας ἡμέρας ὁ ᾿Άρχων τοῦ σκότους βλέπων ὅτι τὸ τέλος του ἐγγίζει, ἔχει ὀρμίσει μεθ᾿ ὅλων του τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων, ὁρατῶν ἀνθρώπων καὶ ἀοράτων δαιμόνων, κατὰ τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ἐκλεκτῆς Νύμφης, διὰ να τὴν καταποντήσῃ καὶ ἀφανίσῃ. Εἰς τὰς παρωχημένας γενεὰς ὑπῆρξαν ἄνδρες Ἅγιοι, ἄνδρες σοφοί, δίκαιοι, τίμιοι, συνετοί, πνευματοφόροι, Θεοφόροι, ἀνδρεῖοι τῇ ψυχῇ, οἱ ὁποῖοι ἠγωνίσθησαν ὑπὲρ τῆς Ἐκκλησίας, ὑπὲρ τῶν Ἀποστολικῶν καὶ Πατρικῶν Παραδόσεων καὶ τῇ συμμαχίᾳ καὶ βοήθεια νικῆσαν τὰς παρατάξεις τῶν ἐχθρῶν καὶ διέσωσαν τὴν Ἐκκλησίαν.
Σήμερον τοιοῦτοι ἄνδρες ἐξέλιπον καὶ ἐὰν ὑπάρχουν εἶναι ὀλίγοι, σπάνιοι, δυσεύρετοι καὶ ὄχι ἀνδρεῖοι, σοφοὶ καὶ Ἅγιοι ὡς οἱ παλαιοὶ Πατέρες ἡμῶν. Οἱ δὲ πολεμοῦντες τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν εἶναι πολλοί. Πολεμοῦσι ἐξ ὕψους ἄνωθεν, γῆθεν κάτωθεν, ἔσωθεν ἔξωθεν, ἔμπροσθεν ὄπισθεν, δεξιόθεν ἀριστερόθεν, καὶ κινδυνεύει τὸ σκάφος τῆς Ἐκκλησίας να καταποντισθῆ, διὰ τὸ μὴ ἔχειν καλοὺς Ποιμένας καὶ φύλακας. Τινὲς τῶν Ποιμένων καὶ Ἐπισκόπων τοὺς ὁποίους ἔταξας ποιμαίνειν καὶ φυλάττειν τὴν λογικὴν Σου Ποίμνην, τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν, ἐγένοντο προβατόσχημοι λύκοι, τέλειοι καταφρονηταὶ καὶ παραβάται τῶν Ἱερῶν Κανόνων καὶ Ἀποστολικῶν Παραδόσεων, ζητοῦντες ἀποβολὴν αὐτῶν καὶ ἀντικατάστασιν. Ἕτεροι ἤνοιξαν τὰς θύρας καὶ καλοῦσι καὶ δέχονται τοὺς λύκους παπιστάς, διαμαρτυρόμενους καὶ πάντας τοὺς αἱρετικοὺς διὰ να εἰσέλθουν ἀκωλύτως καὶ θύσουν, ἀπωλέσουν καὶ κατασπαράξουν τὰ λογικὰ πρόβατα. Διήρεσαν καὶ ἔσχισαν τὴν Ἐκκλησίαν διὰ τῆς ἀπερίσκεπτου, παρανόμου καὶ ἀντικανονικὴς εἰσαγωγῆς τοῦ νέου παπικοῦ ἡμερολογίου καὶ ἀποβολῆς τοῦ παλαιοῦ πατρίου καὶ ἀντὶ να ἀγωνίζωνται καὶ να φροντίζουν να ἑνώσουν τὴν Ἐκκλησίαν, ἀγωνίζονται να τὴν διαιρέσουν ἔτι εἰς περισσοτέρας Ἐκκλησίας καὶ τὴν καταστήσουν παναιρετικήν.
Ὡς μέλος τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ὡς ἱερεὺς καὶ πνευματικὸς Πατήρ, συναισθανόμενος τὸ ἱερὸν καθῆκον μου, ἠγωνίσθην ἐπὶ πολλὰ ἔτη ἐναντίον τῆς παρανόμου εἰσαγωγῆς τοῦ παπικοῦ νέου ἡμερολογίου (ἡ ὁποία τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν διήρεσεν εἰς δύο) καὶ τὴν ἐπαναφορὰ τοῦ παλαιοῦ πατρίου, διὰ να ἀρθῇ τὸ σχίσμα καὶ O
69; διαίρεσις καὶ γίνη πάλιν Μία ἡ Ἐκκλησία ὡς ἧτο ἀπ᾿ ἀρχῆς, ὅτε ἱδρύσας Αὐτὴν καὶ ὡς παρελάβομεν Αὐτὴν παρὰ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ τῶν Θεοφόρων Πατέρων. Ἀλλ᾿ οὐδεμία διόρθωσις ἐγένετο.
Βλέπων τὴν θάλασσαν ἀγριαίνουσαν, τοὺς ἀνέμους ἰσχυρούς, τὰ κύματα ὡς ὄρη ὑψηλὰ ὑψούμενα, τὸ δὲ σκάφος τῆς Ἐκκλησίας βυθιζόμενον καὶ τὸν ἑαυτόν μου καταποντιζόμενον, εἰς τὴν ἐσχάτην ταύτην ἀνάγκην, μὴ ἔχων ποῦ νὰ καταφύγω καὶ ζητήσω βοήθειαν, ἀνῆλθον εἰς τὸ ὄρος τοῦτο τὸ Ἅγιον καὶ εἰς τὸν Πάνσεπτον Ἱερὸν Ναὸν τῶν Ἁγίων Σου Πάντων καὶ ἐνώπιον τῆς Πανσέπτου Σου Ἁγίας Εἰκόνος προσπίπτων μετὰ στεναγμῶν καὶ δακρύων τήν Τοῦ Θείου Σου Ἀποστόλου Πέτρου προσφθέγγομαί Σοι φωνὴν Ἐπιστάτα, Ἐπιστάτα! σῶσον ἡμᾶς ἀπολλύμεθα!!!
Εὔσπλαχνε Κύριε, μὴ ἐγκαταλείπεις ἡμᾶς εἰς τέλος!
Ἐὰν ἡμεῖς οἱ ἄνθρωποι οἱ ἀγνώμονες καὶ ἀχάριστοι, οἱ ἀπείρως παρὰ Σοῦ εὐεργετηθέντες καὶ εὐεργετούμενοι, καθ᾿ ἑκάστην ἡμέραν Σὲ ἐγκαταλείπωμεν, Σύ, ὡς Εὔσπλαχνος Πατήρ, Συμπαθὴς καὶ Πολυέλεος, μὴ ἐγκαταλείπεις ἡμᾶς! Μηδὲ διὰ τὰς πολλὰς ἡμῶν ἁμαρτίας ἀπωλέσης ἡμᾶς! Κύριε μὴ τῷ θυμῷ Σου ἐλέγξῃς ἡμᾶς, μηδὲ τῇ ὀργῇ Σου παιδεύσῃς ἡμᾶς! Ὁμολογοῦμεν, ὅτι ἁμαρτωλοί ἐσμεν καὶ διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν εἴμεθα ἄξιοι μυρίων τιμωριῶν, βασάνων καὶ κολάσεων! Πάτερ ἀγαθέ, ἐμακρύνθημεν ἀπὸ Σοῦ, ἀλλ᾿ οὐκ ἀπέστημεν ἀπὸ Σοῦ τελείως, οὐδὲ διεπετάσαμεν χεῖρας πρὸς Θεὸν ἀλλότριον, ἀλλὰ πρὸς Σὲ ἐπιστρέφομεν τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ Πατέρα Οὐράνιον, τὸν Εὐσπλαχνικώτατον καὶ φιλανθρωπώτατον. Δέξαι τοὺς στεναγμοὺς ἡμῶν, τὴν θλῖψιν, τὰ δάκρυα, τὴν μετάνοιαν! Καὶ ὥσπερ ἐδέχθης τὸν Ἄσωτον, τὸν Τελώνη, τὴν πόρνη, τὸν Λῃστή, οὕτω δέξαι καὶ ἡμᾶς τοὺς ἁμαρτωλοὺς τοὺς πταίοντάς Σοι καθ᾿ ἑκάστην ἡμέραν, ὥραν καὶ στιγμήν. Σοὶ προσάγωμεν εἰς πρεσβείαν καὶ μεσιτείαν τὴν Πανάχραντον, Εὐσπλαχνικοτάτην Μητέρα Σου καὶ πάντας τοὺς Ἁγίους Σου, Προφήτας, Ἀποστόλους, Μάρτυρας, Ἱεράρχας, Ὁσίους καὶ Δικαίους, καὶ πάσας τὰς στρατειὰς τῶν Ἀγγέλων Σου!! Δέξαι τὴν ἐκ ῥυπαρῶν ἡμῶν χειλέων προσφερομένην Σοι δέησιν καὶ ἄφες ἡμῖν τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν. Κόπασον τὸν κλύδωνα, πράυνουν τὸν σάλο, παῦσον τὰ σχίσματα καὶ τὰς αἱρέσεις, ἀποδίωξον πάντα ἐχθρὸν καὶ πολέμιον, εἰρήνευσον τοὺς Ἄρχοντας τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς Πατρίδος καὶ φώτισον αὐτοὺς τῷ Θείῳ Φωτί Σου, ἵνα εἰρηνεύσωσι τὴν Ἁγίαν Ἐκκλησίαν διὰ τῆς ἀποβολῆς τοῦ παρανόμως καὶ ἀντικανονικῶς εἰσαχθέντος παπικοῦ ἑορτολογίου τοῦ διαιρέσαντος Αὐτὴν εἰς δύο καὶ ἐπαναφορὰς τοῦ παλαιοῦ Ὀρθοδόξου πατρίου ἡμερολογίου καὶ οὕτως παύσῃ ἡ διαίρεσις τῆς Ἐκκλησίας καὶ γίνη, ὡς τὸ πρίν. Μία καὶ παύσουν τὰ σκάνδαλα, αἱ ταραχαὶ καὶ φιλονικείαι καὶ ἐπέλθῃ ἡ ποθητὴ εἰρήνη, καὶ οὕτω πάντες ὁμοθυμαδὸν ἐν ἑνὶ στόματι καὶ μιᾷ καρδίᾳ δοξολογήσωμεν τὸ πάντιμον καὶ μεγαλοπρεπὲς Ὄνομα τοῦ Πατρός, Σοῦ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τῆς Μίας Ἁγίας Ὁμοουσίου, ὁμοτίμου καὶ ἀδιαιρέτου Τριάδος, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς ἀπεράντους αἰῶνας τῶν αἰώνων ἀμήν.
Πιστεύω Κύριε καὶ Θεέ μου, ὅτι ἐκεῖνο διὰ τὸ ὁποῖο καὶ ἄλλοι καλύτεροι, εὐσεβέστεροι καὶ ἀνώτεροι ἑμοῦ καὶ ἐγὼ ὁ ἐλάχιστος καὶ ἁμαρτωλὸς δοῦλος Σου ὡς ἄνθρωπος ἀδύνατος, ἐπὶ 49 ἔτη ἠγωνίσθημεν καὶ δεν ἠδυνήθημεν να εἰρηνεύσωμεν τὴν Ἐκκλησίαν Σου, Σύ, ὡς Θεὸς Παντοδύναμος, δύνασαι εἰς μίαν στιγμὴν δι᾿ ἑνὸς λόγου Σου προστακτικοῦ, δι᾿ ἑνὸς μόνον νεύματός Σου νὰ διασκόρπισης πάντας τοὺς ἐχθροὺς καὶ πολεμίους τῆς Ἐκκλησίας, νὰ συνθλάσης καὶ συντρίψῃς αὐτοὺς ὡς σκεύη κεραμέως καὶ φέρῃς τὴν ὁμόνοιαν καὶ εἰρήνη εἰς τὴν Ἐκκλησίαν καὶ μετατρέψεις τὴν διαίρεσιν εἰς ἑνότητα, τὴν ἔχθρα εἰς γαλήνη καὶ εἰρήνη καὶ τὴν θλῖψιν εἰς χαρὰν καὶ εὐφροσύνη. Ἐὰν δὲν θελήσουν οἱ ἄρχοντες τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς πολιτείας καὶ πλεῖστοι κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ να μετανοήσουν, ἀλλ᾿ ἐξακολουθήσουν τὴν διαίρεσιν, τὸ μῖσος, τὴν ἔχθραν, τὴν καταφρόνησιν τῶν Ἀποστολικῶν καὶ Πατρικῶν Παραδόσεων καὶ ἐπινοήσουν νέας καινοτομίας, τότε παρακαλῶ θερμῶς διαφύλαξον τὴν Ἁγίαν Σου Ἐκκλησίαν τὴν Ὀρθόδοξον, ὡς ὑπεσχέθης, ὅτι πύλαι Ἅδου οὐ κατισχύσουσιν Αὐτῆς. Διαφύλαξον τοὺς ἐκλεκτούς Σου Ἀρχιερεῖς, Ἱερεῖς, Μοναχοὺς καὶ λαϊκούς, ἐνίσχυσον αὐτοὺς νὰ ἀγωνισθῶσι κατὰ τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων. Διαφύλαξον πάσας τὰς Μονὰς καὶ τοὺς ἐν αὐταῖς βιοῦντας μοναχοὺς καὶ ἱερομονάχους, πάντας τοὺς εὐσεβεῖς καὶ Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ὡς καὶ τὰς Ἱερὰς Μονὰς εἰς τὰς ὁποίας μὲ κατέστησας Ἡγούμενον καὶ Πνευματικὸν Πατέρα ἐπὶ 60 ἔτη.
Διαφύλαξον τὰ ἁπανταχοῦ τῆς Οἰκουμένης πνευματικά μοι τέκνα τὰ ὁποῖα μοι ἔδωκας καὶ παράλαβε τὸ Πνεῦμά μου διὰ νὰ μὴ βλέπω τὴν ἀξιοθρήνητον κατάστασιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῆς κοινωνίας καὶ διότι ἐγήρασα καὶ οἴμοι, ὅτι ἡ παροικία μου ἐμακρύνθη κατοίκων μετὰ τῶν σκηνωμάτων Κηδάρ.
Μετανοῶ ἐκ καρδίας διότι Σὲ λύπησα μὲ τὰς πολλάς μου ἁμαρτίας καὶ παρακαλῶ δέξαι τὴν μετάνοιάν μου καὶ συγχωρῆσόν μοι πάσας τὰς ἁμαρτίας, τὰς ὁποίας ἐ
;ποίησα ἐν ἔργῳ, ἐν λόγῳ, ἐν γνώσει, ἐν ἀγνοίᾳ, ἐν νῷ καὶ διάνοια, ἑκουσίως καὶ ἀκουσίως καὶ ἀνάπαυσον τὸ πνεῦμά μου εἰς τὰ ἀγαπητὰ σκηνώματα τοῦ Παραδείσου ἐν ταῖς σκηναῖς τῶν ἐκλεκτῶν Σου καὶ ἐν ταῖς λαμπρότησι τῶν Ἁγίων Σου.
Ἀμήν.
Φιλόθεος ἐν Ἱερομονάχοις ἐλάχιστος,
πανεντελής, ἁμαρτωλὸς καὶ ἀνάξιος.
Ὀρθόδοξος Κυψέλη. Θεσσαλονίκη 2005
(Το πολυτονικό κείμενο φαίνεται σωστά στο Firefox)
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Γιάννη το όλο θέμα με στεναχωρεί πραγματικά. Δεν θα τοποθετηθώ περαιτέρω. Και για τον Τρικαμηνά τοποθετήθηκα κατ΄ επανάληψη στο παρελθόν. Εννοείται πως μόνο ως αγωνιστή δεν τον αποδέχομαι.
Και γω χαίρομαι που συνδιαλέγομαι με ένα άτομο που αγαπάει την Θεολογία και τους προβληματισμούς του παρά τις διαφωνίες τους εκθέτει με αξιοπρέπεια.
Τέλος διαφωνώ με τις προτάσεις περι αποκλεισμού. Ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε τί στο καλό ! Αν διαφωνούμε αξιοπρεπώς, ας διαφωνούμε με επιχειρήματα και όχι με προτάσεις μπαν που θυμίζουν πρακτικές Μπουμπουλίνας άλλων εποχών.
Και γω χαίρομαι που συνδιαλέγομαι με ένα άτομο που αγαπάει την Θεολογία και τους προβληματισμούς του παρά τις διαφωνίες τους εκθέτει με αξιοπρέπεια.
Τέλος διαφωνώ με τις προτάσεις περι αποκλεισμού. Ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε τί στο καλό ! Αν διαφωνούμε αξιοπρεπώς, ας διαφωνούμε με επιχειρήματα και όχι με προτάσεις μπαν που θυμίζουν πρακτικές Μπουμπουλίνας άλλων εποχών.
-
- Τακτικό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 38
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 16, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Καρπενήσι
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 150
- Εγγραφή: Κυρ Μάιος 06, 2007 5:00 am
Το όλο θέμα αδελφέ Κων/πολίτη μας στεναχωρεί και μας θλίβει όλους πλην κάποιων εξαιρέσεων που χαίρονται και αγαπάνε τις κάθε είδους ακαταστασίες και ταραχές.Πρέπει όμως σε κάθετι που μας θλίβει να κάνουμε τι;Σκέψη και προσευχή,προσευχή και σκέψη.Και να εξωτερικεύουμε αυτές τις σκέψεις όταν απειλείτε η πίστις μας.Γιατί μια τέτοια αίσθηση-πολύ πιθανόν λανθασμένη-μου δίνεται.
Πολλά ερωτήματα αναπάντητα ή απαντημένα με υπεκφυγές.Διπλωματικοί ελιγμοί και αστήρικτα επιχειρήματα με βάση τούς πατέρες της εκκλησίας.
Πες μου αδελφέ Κων/πολίτη έχει πράγματι η εγκύκλιος του 1920 αρνητικό αντίκτυπο στο πλήρωμα της εκκλησίας όταν ακόμη και Πατέρες
της εκκλησίας αποκαλούσαν τους αιρετικούς ''εκκλησίες'' καταχρηστικά χωρίς να εννοούν οτί αποτελούμε την Μία Εκκλησία;
''Εκκλησίες'' ονομάζονται και οι αιρετικοί στις πατριαρχικές Εγκυκλίους του 1902 και του 1904.Επομένως αδελφέ Κων/πολίτη οι του παλαιού είναι αιρετικοί εφόσον αποσχίσθηκαν από εμάς τους ''αιρετικούς'' μόλις το 1924.
Ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος ηγέτης των παλαιοημερογητών, μέχρι τον θάνατο του (1955) υποστήριζε οτί ''διατελεί εν ακοινωνησία προς την καινοτομήσασαν ιεραρχία..προσωρινώς δια κανονικούς λόγους''(Ορθόδοξος Ένστασις και Μαρτυρία,Ιερά σύνοδος Ενισταμένων,τεύχος 24-25,σελ 299).Δηλαδή μιλούσε για το εορτολογικό ζήτημα και όχι για δογματικούς λόγους.Δηλ. δεν διακήρυξε αίρεση Οικουμενισμού ή θεωρία των κλάδων.Είναι δυνατόν να εκηρύσσετο αίρεσις επί τριάντα χρόνια και να μην το είχε αντιληφθεί;;;
Στην εφημερίδα μάλιστα Βραδυνή της 11-12-1950 είχε δηλώσει τα εξής,
''Αλλ'ότε είδομεν(το 1935) οτί το σχίσμα εδημιουργήθη υπό των Παλαιοημερολογιτών και άνευ ημών και οτί τούτο ελείψει ποιμαντορικής εποπτείας και καθοδηγήσεως εξετρέπετο εις ακρότητος επί ζημία του κύρους της Εκκλησίας και του γοήτρου της Ιεραρχίας(του νέου ημερολογίου) επεδύθημεν εις τον αγώνα...ίνα προλάβωμεν περισσότερα έκτροπα''!
Στις 3-11-1952 διαμαρτυρόμενος για τις διώξεις έναντι των Ζηλωτών έγραφε τα εξής,
''Η ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αντί δια μέσων διαφωτιστικών και ειρηνικών να πείση τούς από της Εκκλησίας αποσχισθέντας παλαιοημερολογιτας και εις τους κόλπους αυτής να προσελκύσει...''!Δηλαδή ο ίδιος ηγέτης των Ζηλωτών διαψεύδει τους σημερινούς Ζηλωτάς(περί δήθεν αιρέσεως ή αιρετικών Εγκυκλίων) και αποκαλύπτει την σημερινή από μέρους τους διαστρέβλωσι της Ιστορίας του ζηλωτικού κινήματος.Ονόμαζε μάλιστα τους Ζηλωτές ''αποσχισθέντας από της Εκκλησίας''!
Ο Χρυσόστομος ποτέ δεν στηλίτευσε την Εγκύκλιο του 1920,διότι προφανώς δεν την θεωρούσε αιρετική(άρα-κατά τους σημερινούς Ζηλωτές-ήταν οπαδός της θεωρίας των κλάδων)!
Η φράση-αδελφέ Κων/πολίτη-''κηρύσσεται αίρεσις Οικουμενισμού''είναι επινόηση των νεοτέρων Ζηλωτών,επειδή αντιλήφθησαν,οτί η αλλαγή μόνο του εορτολογίου δεν αποτελεί αίρεση και επομένως,σύμφωνα με την ομόφωνη αγιοπατερική διδασκαλία,είναι τελείβς παράνομη.Και επειδή η απόσχισή τους το 1924 δεν έγινε για δογματικούς λόγους,η εκκλησιαστική τους υπόσταση είναι και θα είναι παράνομη.
Επίσης αδελφέ Κων/πολίτη όλοι οι εν Χριστώ αδελφοί πρεπει να μάθουν και το εξής σημαντικότατο ζήτημα,
Αν πράγματι είναι αίρεση η αλλαγή του εορτολογίου επειδή διέσπασε την Μία Εκκλησία σε δύο-η οποία διάσπαση έγινε από αυτούς και όχι από εμάς-τότε με βάση τον κανόνα αυτό θεωρούμε οτί κάθε διάσπαση της ενότητος της Εκκλησίας αποτελεί αίρεση,τότε και οι Ζηλωτές θα πρέπει να χαρακτηρισθούν δέκα φορές αιρετικοί,εφόσον με την πολυδιάσπασή τους-όχι απλά και έμμεσα έχουν πλήξει-αλλά στην κυριολεξία έχουν ανατρέψει τελείως το δόγμα αυτό καθώς σήμερα υπάρχουν κατά μετριώτατους υπολογισμούς σαράντα ψευδεπίσκοποι και τρείς αρχιεπίσκοποι Αθηνών και πασης Ελλάδος!!!
Σαράντα τον αριθμό για έναν λαό που δεν υπερβαίνει τις 50.000.Και η ελλαδική Εκκλησία,για να καλύψει ποιμαντικά τα 10.000.000 πιστών έχει μονάχα 75 Επισκόπους.
Έτσι αποδεικνύετει οτί δεν αρκούνται μόνο στον ''πορισμό και στην ευσέβεια'',αλλά η ευσέβεια γίνεται πηγή εγκόσμιου μεγαλείου,για να διακωμωδείται έτσι η αρχιερωσύνη.(Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης)
Επίσης αδελφέ Κων/πολίτη γνωρίζεις καλύτερα από τον καθένα μας οτί ναι μεν η Ζ΄Οικουμενική σύνοδος αναθεματίζει όσους αθετούν τις παραδόσεις αλλά όμως υπάρχουν και παραδόσεις οι οποίες δεν είχαν σχέση με τα δόγματα και δεν εφαρμόζονται πλέον για διαφόρους λόγους ,χωρίς αυτό να σημαίνει οτί είμαστε αναθεματισμένοι π.χ. ο γάμος με τους ετεροδόξους που για λόγους οικονομίας η Εκκλησία της Ελλάδος επέτρεψε κατ'οικονομία το 1834.
Θεωρούν αιρετικό τον πατριάρχη για τις συμπροσευχές του.Ποιος όμως ιερός κανόνας ή ποια πατερική διδασκαλία αναφέρει,οτί όποιος έχει συμπροσευχηθή με αιρετικούς είναι ήδη αιρετικός ή οτί εμείς οφείλουμε την επικοινωνία μαζί του;
Ο ιε' κανόνας της ΑΒ' συνόδου επιτρέπει την προ συνοδικής κρίσεως διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με όσους κυρρήτουν (εντός της Εκκλησίας) κάποια αίρεση.Μερικές φορές όμως οι Πατέρες επικοινωνούσαν κατ'Οικονομία με τους εντός Εκκλησίας αιρετικούς(π.χ.Μονοθελητές,Λατίνους) εώς της συνοδικής κρίσεως τους,με σκοπό να τους οδηγήσους σε μετάνοια.
Απαγορεύεται η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας άνευ λόγω πίστεως.
Οι Ζηλωτές δεν έχουν δικαιωθεί από καμμία σύνοδο επί ογδόντα χρόνια για την απόσχισή τους το 1924.
Αδελφοί,η στάση των Ζηλωτών είναι αντιπατερική.
Οι Ζηλωτές διαπράττουν πολλές παραποιήσεις της εκκλησιαστικής ιστορίας και της πατερικής διδασκαλίας.
Και καταλήγει ο π.Γρηγόριος,
Εάν οι ίδιοι οι Ζηλωτές θεωρούν αιρετικούς όλους τους αντιφρονουντας Ζηλωτάς και τις παρατάξεις τους ψευδεκκλησίες,εμείς για ποιο λόγο να τους θεωρήσουμε,οτί αποτελούν την Καθολική Εκκλησία;Εάν οι ίδιοι οι Ζηλωτές θεωρούν,οτι όλοι οι αντιφρονουντες Ζηλωτές δεν έχουν ιερωσύνη και αποστολική διαδοχή και γι'αυτό τελούν ακόμη και αναχειροτονίες Ζηλωτών επισκόπων και ιερέων,εμείς για ποιο λόγο να τους θεωρήσουμε κανονικούς επισκόπους ή ιερείς;;;
Πολλά ερωτήματα αναπάντητα ή απαντημένα με υπεκφυγές.Διπλωματικοί ελιγμοί και αστήρικτα επιχειρήματα με βάση τούς πατέρες της εκκλησίας.
Πες μου αδελφέ Κων/πολίτη έχει πράγματι η εγκύκλιος του 1920 αρνητικό αντίκτυπο στο πλήρωμα της εκκλησίας όταν ακόμη και Πατέρες
της εκκλησίας αποκαλούσαν τους αιρετικούς ''εκκλησίες'' καταχρηστικά χωρίς να εννοούν οτί αποτελούμε την Μία Εκκλησία;
''Εκκλησίες'' ονομάζονται και οι αιρετικοί στις πατριαρχικές Εγκυκλίους του 1902 και του 1904.Επομένως αδελφέ Κων/πολίτη οι του παλαιού είναι αιρετικοί εφόσον αποσχίσθηκαν από εμάς τους ''αιρετικούς'' μόλις το 1924.
Ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος ηγέτης των παλαιοημερογητών, μέχρι τον θάνατο του (1955) υποστήριζε οτί ''διατελεί εν ακοινωνησία προς την καινοτομήσασαν ιεραρχία..προσωρινώς δια κανονικούς λόγους''(Ορθόδοξος Ένστασις και Μαρτυρία,Ιερά σύνοδος Ενισταμένων,τεύχος 24-25,σελ 299).Δηλαδή μιλούσε για το εορτολογικό ζήτημα και όχι για δογματικούς λόγους.Δηλ. δεν διακήρυξε αίρεση Οικουμενισμού ή θεωρία των κλάδων.Είναι δυνατόν να εκηρύσσετο αίρεσις επί τριάντα χρόνια και να μην το είχε αντιληφθεί;;;
Στην εφημερίδα μάλιστα Βραδυνή της 11-12-1950 είχε δηλώσει τα εξής,
''Αλλ'ότε είδομεν(το 1935) οτί το σχίσμα εδημιουργήθη υπό των Παλαιοημερολογιτών και άνευ ημών και οτί τούτο ελείψει ποιμαντορικής εποπτείας και καθοδηγήσεως εξετρέπετο εις ακρότητος επί ζημία του κύρους της Εκκλησίας και του γοήτρου της Ιεραρχίας(του νέου ημερολογίου) επεδύθημεν εις τον αγώνα...ίνα προλάβωμεν περισσότερα έκτροπα''!
Στις 3-11-1952 διαμαρτυρόμενος για τις διώξεις έναντι των Ζηλωτών έγραφε τα εξής,
''Η ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος αντί δια μέσων διαφωτιστικών και ειρηνικών να πείση τούς από της Εκκλησίας αποσχισθέντας παλαιοημερολογιτας και εις τους κόλπους αυτής να προσελκύσει...''!Δηλαδή ο ίδιος ηγέτης των Ζηλωτών διαψεύδει τους σημερινούς Ζηλωτάς(περί δήθεν αιρέσεως ή αιρετικών Εγκυκλίων) και αποκαλύπτει την σημερινή από μέρους τους διαστρέβλωσι της Ιστορίας του ζηλωτικού κινήματος.Ονόμαζε μάλιστα τους Ζηλωτές ''αποσχισθέντας από της Εκκλησίας''!
Ο Χρυσόστομος ποτέ δεν στηλίτευσε την Εγκύκλιο του 1920,διότι προφανώς δεν την θεωρούσε αιρετική(άρα-κατά τους σημερινούς Ζηλωτές-ήταν οπαδός της θεωρίας των κλάδων)!
Η φράση-αδελφέ Κων/πολίτη-''κηρύσσεται αίρεσις Οικουμενισμού''είναι επινόηση των νεοτέρων Ζηλωτών,επειδή αντιλήφθησαν,οτί η αλλαγή μόνο του εορτολογίου δεν αποτελεί αίρεση και επομένως,σύμφωνα με την ομόφωνη αγιοπατερική διδασκαλία,είναι τελείβς παράνομη.Και επειδή η απόσχισή τους το 1924 δεν έγινε για δογματικούς λόγους,η εκκλησιαστική τους υπόσταση είναι και θα είναι παράνομη.
Επίσης αδελφέ Κων/πολίτη όλοι οι εν Χριστώ αδελφοί πρεπει να μάθουν και το εξής σημαντικότατο ζήτημα,
Αν πράγματι είναι αίρεση η αλλαγή του εορτολογίου επειδή διέσπασε την Μία Εκκλησία σε δύο-η οποία διάσπαση έγινε από αυτούς και όχι από εμάς-τότε με βάση τον κανόνα αυτό θεωρούμε οτί κάθε διάσπαση της ενότητος της Εκκλησίας αποτελεί αίρεση,τότε και οι Ζηλωτές θα πρέπει να χαρακτηρισθούν δέκα φορές αιρετικοί,εφόσον με την πολυδιάσπασή τους-όχι απλά και έμμεσα έχουν πλήξει-αλλά στην κυριολεξία έχουν ανατρέψει τελείως το δόγμα αυτό καθώς σήμερα υπάρχουν κατά μετριώτατους υπολογισμούς σαράντα ψευδεπίσκοποι και τρείς αρχιεπίσκοποι Αθηνών και πασης Ελλάδος!!!
Σαράντα τον αριθμό για έναν λαό που δεν υπερβαίνει τις 50.000.Και η ελλαδική Εκκλησία,για να καλύψει ποιμαντικά τα 10.000.000 πιστών έχει μονάχα 75 Επισκόπους.
Έτσι αποδεικνύετει οτί δεν αρκούνται μόνο στον ''πορισμό και στην ευσέβεια'',αλλά η ευσέβεια γίνεται πηγή εγκόσμιου μεγαλείου,για να διακωμωδείται έτσι η αρχιερωσύνη.(Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης)
Επίσης αδελφέ Κων/πολίτη γνωρίζεις καλύτερα από τον καθένα μας οτί ναι μεν η Ζ΄Οικουμενική σύνοδος αναθεματίζει όσους αθετούν τις παραδόσεις αλλά όμως υπάρχουν και παραδόσεις οι οποίες δεν είχαν σχέση με τα δόγματα και δεν εφαρμόζονται πλέον για διαφόρους λόγους ,χωρίς αυτό να σημαίνει οτί είμαστε αναθεματισμένοι π.χ. ο γάμος με τους ετεροδόξους που για λόγους οικονομίας η Εκκλησία της Ελλάδος επέτρεψε κατ'οικονομία το 1834.
Θεωρούν αιρετικό τον πατριάρχη για τις συμπροσευχές του.Ποιος όμως ιερός κανόνας ή ποια πατερική διδασκαλία αναφέρει,οτί όποιος έχει συμπροσευχηθή με αιρετικούς είναι ήδη αιρετικός ή οτί εμείς οφείλουμε την επικοινωνία μαζί του;
Ο ιε' κανόνας της ΑΒ' συνόδου επιτρέπει την προ συνοδικής κρίσεως διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με όσους κυρρήτουν (εντός της Εκκλησίας) κάποια αίρεση.Μερικές φορές όμως οι Πατέρες επικοινωνούσαν κατ'Οικονομία με τους εντός Εκκλησίας αιρετικούς(π.χ.Μονοθελητές,Λατίνους) εώς της συνοδικής κρίσεως τους,με σκοπό να τους οδηγήσους σε μετάνοια.
Απαγορεύεται η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας άνευ λόγω πίστεως.
Οι Ζηλωτές δεν έχουν δικαιωθεί από καμμία σύνοδο επί ογδόντα χρόνια για την απόσχισή τους το 1924.
Αδελφοί,η στάση των Ζηλωτών είναι αντιπατερική.
Οι Ζηλωτές διαπράττουν πολλές παραποιήσεις της εκκλησιαστικής ιστορίας και της πατερικής διδασκαλίας.
Και καταλήγει ο π.Γρηγόριος,
Εάν οι ίδιοι οι Ζηλωτές θεωρούν αιρετικούς όλους τους αντιφρονουντας Ζηλωτάς και τις παρατάξεις τους ψευδεκκλησίες,εμείς για ποιο λόγο να τους θεωρήσουμε,οτί αποτελούν την Καθολική Εκκλησία;Εάν οι ίδιοι οι Ζηλωτές θεωρούν,οτι όλοι οι αντιφρονουντες Ζηλωτές δεν έχουν ιερωσύνη και αποστολική διαδοχή και γι'αυτό τελούν ακόμη και αναχειροτονίες Ζηλωτών επισκόπων και ιερέων,εμείς για ποιο λόγο να τους θεωρήσουμε κανονικούς επισκόπους ή ιερείς;;;
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Επειδή υπάρχει περίπτωση να παρεξηγηθεί ο λόγος που δημοσίευσα την παραπάνω προσευχή του Αγίου Γέροντος Φιλόθεου, θέλω να διευκρινίσω ότι το έκανα για να σας δείξω ποιος είναι ο πόνος όλων των αγίων ψυχών και όλων των συνειδητών Ορθόδοξων Χριστιανών για την διαίρεση της Εκκλησίας εξ αιτίας του ημερολογιακού, αλλά και να σαν δείξω ότι ο Γέροντας παρ΄ότι ήταν υπέρ του παλιού ημερολογίου, τόσο ώστε να παρακαλά το Θεό για την επαναφορά του και παρ΄ότι ανησυχούσε για τις Οικουμενιστικές κινήσεις, που υπήρχαν ακόμη και τότε, δεν σκέφθηκε ούτε για μια στιγμή ν΄αποχωρήσει από την Εκκλησία και να προσχωρήσει στις τάξεις του παλιού ημερολογίου, επιτιμούσε πάντοτε όσους αποχώρησαν από την Εκκλησία για την κίνησή τους αυτή.
Επίσης η θερμή παράκληση υπέρ της ειρήνης και ενότητας στην Εκκλησία με συγκινεί πραγματικά. Εύχομαι με όλη μου την καρδιά η ημέρα της ενότητας και της ειρήνης να μην αργήσει. Αμήν
Επίσης η θερμή παράκληση υπέρ της ειρήνης και ενότητας στην Εκκλησία με συγκινεί πραγματικά. Εύχομαι με όλη μου την καρδιά η ημέρα της ενότητας και της ειρήνης να μην αργήσει. Αμήν
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 165
- Εγγραφή: Δευ Ιούλ 09, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Αθηνα
- Επικοινωνία:
Αν πίστευαν αυτα που λένε οι ζηλωτές θα επρεπε να ξαναβαπτηστουν ολοι!! Το κάνουν μονο σε αυτούς που γυρνάν απο το νεο στο παλιό και δεν τον έχουν βάλει ολο στην κολυμπήθρα.... αλλά αν κάποιος δεν μπορεί να γίνει παπάς λόγο κάποιου κωλύματος παρόλο που τον βαπτίζουν μετα δεν τον κάνουν παπά γιατί λένε έχει κώλυμα!! Μα πως είναι δυνατόν να λες πως εχει κώλυμα αφού δεν ήταν χριστιανός βαπτισμένος!! Που να σας πω και αλλα!! θα μείνετε χωρίς μαλλιά! Σας τα λέω αυτά σαν πρώην ζηλωτής... μακριά αδέρφια μακριά!! θα χαλάσει η ψυχή σας και μετά δύσκολο να στρώσει!!Αν κάποιος έχει πνευματικές ανησυχίες ας μου στείλει ΠΜ...
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 189
- Εγγραφή: Τετ Νοέμ 14, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Germania
Na kai ena zontano paradeigma, giati i thriskeia kai i pisti bionetai den mathainetai mono. Mprabo sou pou milises ekso apo ta dontia.thomas25 έγραψε:Αν πίστευαν αυτα που λένε οι ζηλωτές θα επρεπε να ξαναβαπτηστουν ολοι!! Το κάνουν μονο σε αυτούς που γυρνάν απο το νεο στο παλιό και δεν τον έχουν βάλει ολο στην κολυμπήθρα.... αλλά αν κάποιος δεν μπορεί να γίνει παπάς λόγο κάποιου κωλύματος παρόλο που τον βαπτίζουν μετα δεν τον κάνουν παπά γιατί λένε έχει κώλυμα!! Μα πως είναι δυνατόν να λες πως εχει κώλυμα αφού δεν ήταν χριστιανός βαπτισμένος!! Που να σας πω και αλλα!! θα μείνετε χωρίς μαλλιά! Σας τα λέω αυτά σαν πρώην ζηλωτής... μακριά αδέρφια μακριά!! θα χαλάσει η ψυχή σας και μετά δύσκολο να στρώσει!!Αν κάποιος έχει πνευματικές ανησυχίες ας μου στείλει ΠΜ...
Ο αδελφός filotas σε άλλο topic που κλιεδώθηκε έγραψε:
Ζωή κι εγώ ειλικρινά λυπάμαι για τη συμπεριφορά σου. Σε είχα εκτιμήσει διαφορετικά.
Η στάση σας στην τελευταία συζήτηση περί ημερολογίου απέδειξε την έλλειψη επιχειρημάτων της ομάδας σας (romfaia, anny, thomas15n, andriyian, jastin κ.ά.). Κανένας δεν τόλμησε ν΄απαντήσει στην πρόκληση για το ποια απ΄όλες τος "εκκλησίες" του παλιού είναι κανονική και για το αστήρικτο της θέσης σας περί ακύρων μυστηρίων του νέου ημερολογίου.
Σταματήσατε τη συζήτηση κι αφήσατε το θέμα να παραπέσει γιατί δεν σας συνέφερε. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζετε την πλάνη σας κι επιμένετε. Ο Θεός να σας συγχωρήσει και για την πλάνη σας και για το σκανδαλισμό των αδελφών που μας διαβάζουν και δεν γνωρίζουν.
Λόγω της κοιμήσεως του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, προσωπικά “πάγωσα” το θέμα σεβόμενος το πενθος μιάς μερίδας των αδελφών. Νομίζω ότι δεν θα ήταν σωστό να το συνεχίσουμε τουλάχιστον μέχρι και την κηδεία. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα επανέλθουμε στο στίβο του διαλόγου. Θα ακολουθήσουν σύντομα νέες δημοσιεύσεις. Να μην βιαζόμαστε λοιπόν να βγάλουμε συμπεράσματα γιά τη στάση κανενός.
Ζωή κι εγώ ειλικρινά λυπάμαι για τη συμπεριφορά σου. Σε είχα εκτιμήσει διαφορετικά.
Η στάση σας στην τελευταία συζήτηση περί ημερολογίου απέδειξε την έλλειψη επιχειρημάτων της ομάδας σας (romfaia, anny, thomas15n, andriyian, jastin κ.ά.). Κανένας δεν τόλμησε ν΄απαντήσει στην πρόκληση για το ποια απ΄όλες τος "εκκλησίες" του παλιού είναι κανονική και για το αστήρικτο της θέσης σας περί ακύρων μυστηρίων του νέου ημερολογίου.
Σταματήσατε τη συζήτηση κι αφήσατε το θέμα να παραπέσει γιατί δεν σας συνέφερε. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζετε την πλάνη σας κι επιμένετε. Ο Θεός να σας συγχωρήσει και για την πλάνη σας και για το σκανδαλισμό των αδελφών που μας διαβάζουν και δεν γνωρίζουν.
Λόγω της κοιμήσεως του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, προσωπικά “πάγωσα” το θέμα σεβόμενος το πενθος μιάς μερίδας των αδελφών. Νομίζω ότι δεν θα ήταν σωστό να το συνεχίσουμε τουλάχιστον μέχρι και την κηδεία. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα επανέλθουμε στο στίβο του διαλόγου. Θα ακολουθήσουν σύντομα νέες δημοσιεύσεις. Να μην βιαζόμαστε λοιπόν να βγάλουμε συμπεράσματα γιά τη στάση κανενός.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 369
- Εγγραφή: Σάβ Δεκ 15, 2007 6:00 am
Συγχωρέστε με για αυτό που θα πώ αλλά δε μπορώ να κρατηθώ. Αδελφέ, ναι εσύ ο πολυγραφότατος λέγω, ξέρεις τί μου θυμίζεις? Μίαν διαφήμιση της τηλεόρασης με κάτι μπαταρίες (μου διαφεύγει το όνομα) που έχει σαν σλόγκαν το "και συνεχίζει και συνεχίζει και συνεχίζει". Συγχωρέστε με αλλά δεν άντεξα. Δόξα να 'χει ο Θεός. Αμήν.