Αθεϊσμός
Συντονιστές: pAntonios, Συντονιστές
Αθεϊσμός
Χαίρετε κι η Παναγιά μαζί σας.
Θα ήθελα να ακούσω την άποψή σας για τους ανθρώπους που δηλώνουν άθεοι.
Κυρίως θα με ενδιέφερε να μάθω αν υπάρχει τρόπος να τους προσεγγίσουμε πνευματικά ώστε να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον τους να "ερευνήσουν τας Γραφάς".
Βέβαια δεν είναι όλοι ικανοί να γίνουν Ιεραπόστολοι αλλά αν πρόκειται για πολύ δικά μας αγαπημένα άτομα, ίσως έχουμε αυτήν την υποχρέωση.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές του να διδάσκουν εκεί που είναι καλοδεχούμενοι, αλλοιώς να φεύγουν και να τινάζουν και τη σκόνη από τα παπούτσια τους. Δεν μπορούμε όμως να το κάνουμε αυτό σε άτομα της οικογένειάς μας.
Ευχαριστώ
Θα ήθελα να ακούσω την άποψή σας για τους ανθρώπους που δηλώνουν άθεοι.
Κυρίως θα με ενδιέφερε να μάθω αν υπάρχει τρόπος να τους προσεγγίσουμε πνευματικά ώστε να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον τους να "ερευνήσουν τας Γραφάς".
Βέβαια δεν είναι όλοι ικανοί να γίνουν Ιεραπόστολοι αλλά αν πρόκειται για πολύ δικά μας αγαπημένα άτομα, ίσως έχουμε αυτήν την υποχρέωση.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές του να διδάσκουν εκεί που είναι καλοδεχούμενοι, αλλοιώς να φεύγουν και να τινάζουν και τη σκόνη από τα παπούτσια τους. Δεν μπορούμε όμως να το κάνουμε αυτό σε άτομα της οικογένειάς μας.
Ευχαριστώ
Re: Αθεϊσμός
123 έγραψε:Χαίρετε κι η Παναγιά μαζί σας.
Θα ήθελα να ακούσω την άποψή σας για τους ανθρώπους που δηλώνουν άθεοι.
Κυρίως θα με ενδιέφερε να μάθω αν υπάρχει τρόπος να τους προσεγγίσουμε πνευματικά ώστε να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον τους να "ερευνήσουν τας Γραφάς".
Καλησπέρα
Η εμπειρία μου, μου έχει δείξει ότι αν καθίσεις να συζητήσεις με κάποιον άθεο, θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι τελικά κάπου πιστεύει. Μπορεί αυτό που τελικά πιστεύει (και ας μην το λέει) να είναι το χρήμα ή δόξα ή η επιστήμη ή ακόμα να πιστεύει στον ίδιο τον άνθρωπο (βλέπε φιλοσοφία Νίτσε). Οπότε αυτό που πρέπει κατά την γνώμη μου να κάνεις πρωτίστως, αν μπορέσεις, είναι να καταλάβεις σε τι ακριβώς πιστεύει ο συνομιλητής σου και κατά δεύτερον - και δυσκολότερο - να του το εκμαιεύσεις, δηλαδή να τον κάνεις να το «δει», να το παραδεχτεί.
Αν τα καταφέρεις αυτά θα έχεις ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα, αφού θα μπορέσεις, κάνοντας απλές συγκρίσεις του Ορθόδοξου Χριστιανισμού με ότι τελικά πιστεύει ο άθεος να του δείξεις ότι η πίστη του υπολείπετε αρκετά σε σχέση με τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Τέλος, αν ο άθεος δεν είναι τελείως παρωπιδάτος, θα μπορέσεις να αναπτύξεις και σωτηριολογικά θέματα.
Γενικώς πάντως πιστεύω ότι οι άθεοι πρέπει να διαιρούνται σε δύο κατηγορίες: αυτούς που είναι άθεοι επειδή είναι τελείως αδιάφοροι και τους αντι-χριστιανούς που τελικά πιστεύουν σε κάτι (αφού άθεος και ανατολίτης είναι κάτι υπερβολικά δύσκολο να γίνει - προσωπικά δεν έχω ακούσει για κάποιον άθεο που να κατάγετε π.χ. από το Ιράκ ή το Ιράν ή την Συρία).
Μπορώ να καταλάβω πολύ καλά τι θες να πεις. Και εγώ στεναχωριέμαι όταν κοντινά μου πρόσωπα δείχνουν αδιαφορία για τον Χριστό και ότι Εκείνος δίδαξε. Υπομονή και προσευχή είναι ότι καλύτερο μπορώ να σκεφτώ....123 έγραψε:Βέβαια δεν είναι όλοι ικανοί να γίνουν Ιεραπόστολοι αλλά αν πρόκειται για πολύ δικά μας αγαπημένα άτομα, ίσως έχουμε αυτήν την υποχρέωση.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές του να διδάσκουν εκεί που είναι καλοδεχούμενοι, αλλοιώς να φεύγουν και να τινάζουν και τη σκόνη από τα παπούτσια τους. Δεν μπορούμε όμως να το κάνουμε αυτό σε άτομα της οικογένειάς μας.
Ευχαριστώ
Αθεϊσμός
Καλησπέρα.
Με ενθουσίασε η τοποθέτηση. Δεν είχα σκεφθεί αυτόν τπ δρόμο όπου μπορώ να κατευθύνω την συζήτηση και να εκμαιεύσω τις βαθύτερες σκέψεις του συνομιλητή. Είναι αυτό που λέμε "η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση". Αντί να κάθομαι κάθε φορά να απολογούμαι, να προσπαθώ να κάνω τον άλλον να δίνει λόγο για τα πιστεύω του.
Συμφωνώ πως οι σκεπτόμενοι άνθρωποι κάπου πιστεύουν, σε αντίθεση με τους αδιάφορους που δεν συζητάνε καν.
Το που πιστεύουν; Έχω ακούσει πολλά. Στη φύση(οικολόγοι), στην προσπάθεια να γίνει ο άνθρωπος καλύτερος, στις Επιστήμες, στους φιλόσοφους, που με την γλωσσοπλασία τους και τα πολύπλοκα νοήματα γίνονται "ξεχωριστοί" ή"μοναδικοί", στου ψυχολόγους/ψυχιάτρους (π.χ. Γιουγκ)...
Φώτιση Κυρίου
Με ενθουσίασε η τοποθέτηση. Δεν είχα σκεφθεί αυτόν τπ δρόμο όπου μπορώ να κατευθύνω την συζήτηση και να εκμαιεύσω τις βαθύτερες σκέψεις του συνομιλητή. Είναι αυτό που λέμε "η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση". Αντί να κάθομαι κάθε φορά να απολογούμαι, να προσπαθώ να κάνω τον άλλον να δίνει λόγο για τα πιστεύω του.
Συμφωνώ πως οι σκεπτόμενοι άνθρωποι κάπου πιστεύουν, σε αντίθεση με τους αδιάφορους που δεν συζητάνε καν.
Το που πιστεύουν; Έχω ακούσει πολλά. Στη φύση(οικολόγοι), στην προσπάθεια να γίνει ο άνθρωπος καλύτερος, στις Επιστήμες, στους φιλόσοφους, που με την γλωσσοπλασία τους και τα πολύπλοκα νοήματα γίνονται "ξεχωριστοί" ή"μοναδικοί", στου ψυχολόγους/ψυχιάτρους (π.χ. Γιουγκ)...
Φώτιση Κυρίου
-
- Τακτικό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 61
- Εγγραφή: Δευ Οκτ 10, 2005 5:00 am
- Τοποθεσία: ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΑΘΗΝΩΝ
Re: Αθεϊσμός
ix8ys έγραψε:123 έγραψε:Χαίρετε κι η Παναγιά μαζί σας.
Θα ήθελα να ακούσω την άποψή σας για τους ανθρώπους που δηλώνουν άθεοι.
Κυρίως θα με ενδιέφερε να μάθω αν υπάρχει τρόπος να τους προσεγγίσουμε πνευματικά ώστε να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον τους να "ερευνήσουν τας Γραφάς".
Καλησπέρα
Η εμπειρία μου, μου έχει δείξει ότι αν καθίσεις να συζητήσεις με κάποιον άθεο, θα καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι τελικά κάπου πιστεύει. Μπορεί αυτό που τελικά πιστεύει (και ας μην το λέει) να είναι το χρήμα ή δόξα ή η επιστήμη ή ακόμα να πιστεύει στον ίδιο τον άνθρωπο (βλέπε φιλοσοφία Νίτσε). Οπότε αυτό που πρέπει κατά την γνώμη μου να κάνεις πρωτίστως, αν μπορέσεις, είναι να καταλάβεις σε τι ακριβώς πιστεύει ο συνομιλητής σου και κατά δεύτερον - και δυσκολότερο - να του το εκμαιεύσεις, δηλαδή να τον κάνεις να το «δει», να το παραδεχτεί.
Αν τα καταφέρεις αυτά θα έχεις ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα, αφού θα μπορέσεις, κάνοντας απλές συγκρίσεις του Ορθόδοξου Χριστιανισμού με ότι τελικά πιστεύει ο άθεος να του δείξεις ότι η πίστη του υπολείπετε αρκετά σε σχέση με τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Τέλος, αν ο άθεος δεν είναι τελείως παρωπιδάτος, θα μπορέσεις να αναπτύξεις και σωτηριολογικά θέματα.
Γενικώς πάντως πιστεύω ότι οι άθεοι πρέπει να διαιρούνται σε δύο κατηγορίες: αυτούς που είναι άθεοι επειδή είναι τελείως αδιάφοροι και τους αντι-χριστιανούς που τελικά πιστεύουν σε κάτι (αφού άθεος και ανατολίτης είναι κάτι υπερβολικά δύσκολο να γίνει - προσωπικά δεν έχω ακούσει για κάποιον άθεο που να κατάγετε π.χ. από το Ιράκ ή το Ιράν ή την Συρία).
Μπορώ να καταλάβω πολύ καλά τι θες να πεις. Και εγώ στεναχωριέμαι όταν κοντινά μου πρόσωπα δείχνουν αδιαφορία για τον Χριστό και ότι Εκείνος δίδαξε. Υπομονή και προσευχή είναι ότι καλύτερο μπορώ να σκεφτώ....123 έγραψε:Βέβαια δεν είναι όλοι ικανοί να γίνουν Ιεραπόστολοι αλλά αν πρόκειται για πολύ δικά μας αγαπημένα άτομα, ίσως έχουμε αυτήν την υποχρέωση.
Ο Κύριος είπε στους μαθητές του να διδάσκουν εκεί που είναι καλοδεχούμενοι, αλλοιώς να φεύγουν και να τινάζουν και τη σκόνη από τα παπούτσια τους. Δεν μπορούμε όμως να το κάνουμε αυτό σε άτομα της οικογένειάς μας.
Ευχαριστώ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΠΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ix8ys ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ Ο ΔΗΛΩΜΕΝΟΣ ΑΘΕΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ, ΣΤΗΝ ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ Ή ΜΙΑΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΗΝΑΜΗΣ ΑΟΡΙΣΤΑ.
ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΤΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ (ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ)
ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΘΕΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΟΣ.
Ο ΑΠΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ Ή ΑΝΩΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΘΕΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ
ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ: Η ΑΘΕΪΑ ΚΑΙ Η ΑΙΡΕΣΗ
Το χειρότερο πράγμα δεν είναι το να κρίνεις αλλά η αθεϊα και η αίρεση. Αυτά είναι που σε αποκλείουν ασφαλέστατα απο την Σωτηρία! Το να κρίνεις εφ'όσον κινείσαι απο εμπαθή κίνητρα είναι απλώς αμάρτημα το οποίο συγχωρείται με την μετάνοια. Αφήνω οτι πολλοί νοσηροί θρησκευτικοί τύποι θεωρούν ως κατάκριση την σωστή υπόδειξη προς τον Σωτήριο Δρόμο, και η οποία μάλιστα κινείται απο αγαθά κίνητρα δηλ. απο αγάπη...
"ΜΕΘ'ΗΜΩΝ Ο ΘΕΟΣ"
Δεν κρίνεις γιατί όπως είπε και ο Χριστός: ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος τον λίθο! Αυτό που κάνεις είναι να προσπαθήσεις να πεις κάτι και να δείξεις μια εναλλακτική στάση ζωής....Ioanath έγραψε:Το χειρότερο πράγμα είναι να κρίνεις τον συνάνθρωπό σου. Το καλύτερο είναι να τον προβληματίσεις με το καλό σου παράδειγμα. Κάθε προσέγγιση του στυλ , έλα εσύ ο λάθος να διδαχτείς από εμένα τον σωστό είναι καταδικασμένη. Εξάλλου αυτός μπορεί να είναι σαφώς καλύτερος από εσένα ...
H MONH ΟΔΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ!
Όποιος νομίζει ότι ο Ορθόδοξος τρόπος ζωής είναι απλά ένας απο τους πολλούς εναλλακτικούς τρόπους ζωής αυταπατάται αν νομίζει πως είναι χριστιανός! Η Ορθόδοξη ζωή είναι η Μόνη Οδός Σωτηρίας.
Επίσης η απορριπτική κριτική στην αίρεση και στην αθεϊα δεν είναι καθόλου αμάρτημα ή κατάκριση, ισα-ισα είναι χρεός κάθε πιστού Ορθόδοξου.
Επίσης η απορριπτική κριτική στην αίρεση και στην αθεϊα δεν είναι καθόλου αμάρτημα ή κατάκριση, ισα-ισα είναι χρεός κάθε πιστού Ορθόδοξου.
"ΜΕΘ'ΗΜΩΝ Ο ΘΕΟΣ"
Re: H MONH ΟΔΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ!
Βρε παιδιά, προφανώς και δεν είναι αμάρτημα η κριτική! Ούτε το να είσαι Χριστιανός είναι «εναλλακτικός τρόπος» ζωής. Αλλά, προσωπική μου άποψη, με τέτοιες λέξεις και με επιθετικό τρόπο δεν προσεγγίζεις έναν «άθεο» ούτε μπορείς να κουβεντιάσεις μαζί του. Αν αρχίζεις να μιλάς με την μια σε έναν «άθεο» για σωτηρία ψυχής κτλ τον έχεις χάσει. Αυτό πιστεύω εγώ…..VASILHS έγραψε:Όποιος νομίζει ότι ο Ορθόδοξος τρόπος ζωής είναι απλά ένας απο τους πολλούς εναλλακτικούς τρόπους ζωής αυταπατάται αν νομίζει πως είναι χριστιανός! Η Ορθόδοξη ζωή είναι η Μόνη Οδός Σωτηρίας.
Επίσης η απορριπτική κριτική στην αίρεση και στην αθεϊα δεν είναι καθόλου αμάρτημα ή κατάκριση, ισα-ισα είναι χρεός κάθε πιστού Ορθόδοξου.
Υ.Γ. Η λέξη «άθεος» είναι σε εισαγωγικά γιατί, όπως έγραψα και παραπάνω, δεν υπάρχει τελικά πραγματικός άθεος…..