PRETORIAN έγραψε:ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ. ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΝΑΝ ΚΟΙΝΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟ: ΤΗΝ ΘΕΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ.
"10 λέγουσιν αυτώ οι μαθηταί αυτού· Ει ούτως εστίν η αιτία τού ανθρώπου μετά της γυναικός, ου συμφέρει γαμήσαι. 11 ο δε είπεν αυτοίς· Ου πάντες χωρούσι τον λόγον τούτον, αλλ' οίς δέδοται· 12 εισί γάρ ευνούχοι οίτινες εκ κοιλίας μητρός εγεννήθησαν ούτω· και εισίν ευνούχοι οίτινες ευνουχίσθησαν υπό των ανθρώπων, και εισίν ευνούχοι οίτινες ευνούχισαν εαυτούς διά την βασιλείαν των ουρανών. ο δυνάμενος χωρείν χωρείτω." (Ματθ.κεφ 19)
Ο Θεός στον Αδάμ και την Εύα έδωσε μόνο ένα δρόμο για τη σωτηρία τους: τον έγγαμο βίο. Επίσης καθόρισε στον καθένα το ρόλο του μέσω του οποίου θα μπορούσε να συνειδητοποιήσει τ΄αποτελέσματα της πτώσης και ν΄αναζητήσει το δρόμο της επιστροφής στο Θεό. Ελάχιστοι άνθρωποι, όπως κάποιοι από τους προφήτες, κατάφεραν να ευαρεστήσουν το Θεό υπηρετώντας το θέλημά του χωρίς να χρειαστεί ν' ακολουθήσουν την πορεία αυτή.
Μετά την έλευση του Χριστού στον κόσμο, εδόθη ξανά στους ανθρώπους μέσω της Εκκλησίας η Χάρις του Θεού, μέ τη βοήθεια της οποίας ο άνθρωπος μπορεί να πολεμήσει τον εγωισμό του και να θυσιάσει τον εαυτό του υπέρ των συνανθρώπων του, χωρίς να χρειαστεί κατ΄ανάγκην να το κάνει αυτό μέσω του έγγαμου βίου. Όμως, όπως είπε ο Κύριος, αυτό δεν μπορούν να το κάνουν όλοι, αλλά μόνο εκείνοι στους οποίους έχει δοθεί το χάρισμα αυτό.
Είναι ο δρόμος του μοναχισμού καλύτερος από το δρόμο του έγγαμου βίου;
Η Εκκλησία και μέσω των Οικουμενικών Συνόδων απάντησε όχι. Και οι δυο δρόμοι μπορούν εξ ίσου να οδηγήσουν στη σωτηρία.
Είναι ο δρόμος του μοναχισμού προτιμότερος από το δρόμο του έγγαμου βίου;
Εξαρτάται από τον κάθε άνθρωπο. Ο Απόστολος Παύλος λέει στην Α προς Κορινθίους, ότι είναι προτιμότερο όσοι μπορούν να μην παντρεύονται για να μπορούν απερίσπαστοι ν' ασχολούνται μόνο με το θέλημα του Θεού. Όσοι δεν μπορούν όμως είναι προτιμότερο να παντρεύονται για να μην βάζουν τον εαυτό τους στον κίνδυνο των σαρκικών πειρασμών.
Είναι ίδιες οι αμαρτίες για τον έγγαμο και τον άγαμο;
Με εξαίρεση την ευλογία του Θεού μέσω του Μυστηρίου του Γάμου για τη νόμιμη συνεύρεση των συζύγων ή την αντίστοιχη υπόσχεση του Μοναχού, όταν λαμβάνει το σχήμα του, για αγαμία και αγνοία, λίγο ως πολύ οι αμαρτίες είναι ίδιες. Όμως ο μοναχός, επειδή ακριβώς δεν έχει τις υποχρεώσεις του Γάμου, θα κριθεί ποιο αυστηρά από το Θεό με βάση τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του.
Υπάρχουν βιβλία που απευθύνονται μόνο σε μοναχούς ή μόνο σε έγγαμους;
Εξ αιτίας του διαφορετικού τρόπου ζωής είναι προφανές ότι υπάρχουν. Για παράδειγμα η Κλίμακα του Αγίου Ιωάννη του Σιναΐτη βασικά απευθύνεται σε μοναχούς. Αντίθετα πολλά βιβλία, που αφορούν τον έγγαμο βίο και τις οικογενειακές σχέσεις, απευθύνονται μόνο σε έγγαμους.