Προκειμένου σε τοίχο να επικοληθεί Αγιογραφία τι προεργασία χρειάζεται;;;
Θέλει αστάρομα, σπατουλάρισμα, βαψιμο με πλαστικό χρώμα ή να μείνει ως έχει (με τον σοβά) ;;;
Ερώτηση περί αγιογραφίας (προετοιμασία τοίχου)
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1474
- Εγγραφή: Πέμ Φεβ 24, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Άγγελος @ Αθήνα
- Επικοινωνία:
Ελπίζω κάποιος φίλος που ασχολείτε με την Αγιογραφία, να σε βοηθήσει. Δυστυχώς δεν έχω ιδέα για να σε βοηθήσω εγώ....
(Υ.Γ. Σου άλλαξα τον τίτλο, για να είναι πιο κατατοπιστικός και να το δει αμέσως κάποιος που, ίσως, να μπορεί να βοηθήσει...
Αν έχεις αντίρρηση, πες μου να το ξαναφτιάξω όπως το είχες...)
(Υ.Γ. Σου άλλαξα τον τίτλο, για να είναι πιο κατατοπιστικός και να το δει αμέσως κάποιος που, ίσως, να μπορεί να βοηθήσει...
Αν έχεις αντίρρηση, πες μου να το ξαναφτιάξω όπως το είχες...)
-
- Συστηματικός Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 178
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 03, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Αγγλία
Μπορείς να κάνεις απ'ευθείας ζωγραφική στο τοίχο, με φρέσκο ασβεστοκονίαμα και χρώμα σε σοβατισμένο τοίχο, και η τεχνική αυτή λέγεται νωπογραφία. Μετα το σοβα μπορεί να τοποθετηθουν καναδυο λεπτα στρωματα με ασβεστοκονιαμα για να ειναι πιο λεια. Πρέπει όποιος ξεκινά αυτή τη τεχνική να ξέρει τί ακριβώς θα αποδόσει στο τοίχο, γιατί χρειάζεται να είναι κανείς καλός μαΐστορας, γιατί ο νωπός σοβάς στεγνώνει γρήγορα.
Επιπλέον καλύτερη θα είναι και η ανάμειξη με λίγο ασπράδι ή λίγο κρόκο αυγού για να γίνει καλύτερη η ροή, και για να έχει μεγαλύτερη συνοχή η ζωγραφική στο τοίχο
Απο την άλλη υπάρχει και η τεχνική της ξηρογραφίας που πραγματοποιείται σε ήδη προετοιμασμένο τοίχο. Μετά τον σοβά μπορεί να τοποθετηθούν πολυ λεπτα στρωματα ασβεστοκονιαματος για να πραγματοποιηθει η τεχνικη της τοιχογραφιας. Μπορεί επισης η ζωγραφικη να πραγματοποιηθει στο μουσαμα και μετα η επιφάνεια να κολληθεί απευθείας στο τοίχο.
Η τεχνική της ξηρογραφίας μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάφορα μέσα , όπως κρόκο, καζείνη, πλαστικό, ακρυλικό κά, αναλόγως το αποτέλεσμα που κανείς επιδιώκει αλλα και τα υλικά μέσα που διαθέτει.
Οσο καλυτερη είναι η προετοιμασία του τοίχου, τόσο καλύτερη η συνοχή χρώματος, ζωγραφικής επιφάνειας με υποστήριγμα-τοίχο, οπότε όσο πιο λεπτή είναι η προετοιμασία τόσο καλύτερο αποτέλεσμα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ασβέστης, σβησμένος ή νωπός. Λειασμένη επιφάνεια μπορεί να πραγματοποιηθεί με ανάμειξη ασβέστη, γύψου, λιθοπόνιου, μαζί με λίγο κρόκο. Επίσης για καλύτερη ανάμειξη χρειάζεται και ποσότητα σχετική νερού για απόκτηση σχετικής υγρασίας.
Εαν η προετοιμασία του τοίχου έχει πραγματοποιηθεί πριν απο αρκετό καιρό, καλό είναι το νώτισμα του τοίχου με λίγο νερό, ώστε πριν τη ζωγραφική να αποκτήσει συνεκτικότητα και κάποια σχετική υγρασία, γιατί η απευθείας χρήση της επιφανείας με χρώμα, μπορεί μελλοντικώς και συντόμως να αποκτήσει κρακελάρισμα, να σπάσει δηλαδή σε διάφορα σημεία.
Εννοείται πως όσο καλύτερη είναι η μόνωση του τοίχου κατά τη δημιουργία του και όσο πιο συμπαγής και χοντρός είναι ο τοίχος, τόσο καλυετη η μόνωση απο εξωτερικές συνθήκες και τόσο λιγότερη υγρασία θα αποκτήσει.
Επιπλέον αποφυγή τοποθέτησης τοιχογραφίας κοντά σε ήδη τοίχο που έχει υγρασία, που βρίσκεται κοντά σε παράθυρο, κοντα σε περιοχή όπουτο βλέπει ο ήλιος, κά.
Επιπλέον καλύτερη θα είναι και η ανάμειξη με λίγο ασπράδι ή λίγο κρόκο αυγού για να γίνει καλύτερη η ροή, και για να έχει μεγαλύτερη συνοχή η ζωγραφική στο τοίχο
Απο την άλλη υπάρχει και η τεχνική της ξηρογραφίας που πραγματοποιείται σε ήδη προετοιμασμένο τοίχο. Μετά τον σοβά μπορεί να τοποθετηθούν πολυ λεπτα στρωματα ασβεστοκονιαματος για να πραγματοποιηθει η τεχνικη της τοιχογραφιας. Μπορεί επισης η ζωγραφικη να πραγματοποιηθει στο μουσαμα και μετα η επιφάνεια να κολληθεί απευθείας στο τοίχο.
Η τεχνική της ξηρογραφίας μπορεί να πραγματοποιηθεί με διάφορα μέσα , όπως κρόκο, καζείνη, πλαστικό, ακρυλικό κά, αναλόγως το αποτέλεσμα που κανείς επιδιώκει αλλα και τα υλικά μέσα που διαθέτει.
Οσο καλυτερη είναι η προετοιμασία του τοίχου, τόσο καλύτερη η συνοχή χρώματος, ζωγραφικής επιφάνειας με υποστήριγμα-τοίχο, οπότε όσο πιο λεπτή είναι η προετοιμασία τόσο καλύτερο αποτέλεσμα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ασβέστης, σβησμένος ή νωπός. Λειασμένη επιφάνεια μπορεί να πραγματοποιηθεί με ανάμειξη ασβέστη, γύψου, λιθοπόνιου, μαζί με λίγο κρόκο. Επίσης για καλύτερη ανάμειξη χρειάζεται και ποσότητα σχετική νερού για απόκτηση σχετικής υγρασίας.
Εαν η προετοιμασία του τοίχου έχει πραγματοποιηθεί πριν απο αρκετό καιρό, καλό είναι το νώτισμα του τοίχου με λίγο νερό, ώστε πριν τη ζωγραφική να αποκτήσει συνεκτικότητα και κάποια σχετική υγρασία, γιατί η απευθείας χρήση της επιφανείας με χρώμα, μπορεί μελλοντικώς και συντόμως να αποκτήσει κρακελάρισμα, να σπάσει δηλαδή σε διάφορα σημεία.
Εννοείται πως όσο καλύτερη είναι η μόνωση του τοίχου κατά τη δημιουργία του και όσο πιο συμπαγής και χοντρός είναι ο τοίχος, τόσο καλυετη η μόνωση απο εξωτερικές συνθήκες και τόσο λιγότερη υγρασία θα αποκτήσει.
Επιπλέον αποφυγή τοποθέτησης τοιχογραφίας κοντά σε ήδη τοίχο που έχει υγρασία, που βρίσκεται κοντά σε παράθυρο, κοντα σε περιοχή όπουτο βλέπει ο ήλιος, κά.