"Πίστις και Λογική"-Μανώλης Μελινός

Πνευματικά άρθρα και Αναγνώσματα.Αποσπάσματα από διάφορα βιβλία.

Συντονιστές: ntinoula, Συντονιστές

gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

"Πίστις και Λογική"-Μανώλης Μελινός

Δημοσίευση από gkou »

Φυλαχτά

Μ Μ : Τι έχετε να πείτε πάτερ Ιωάννη , για το φυλαχτά; Δεν μιλάω για το Σταυρό. Μιλάω για τα τριγωνάκια με το κόκκινο, μπλε, πράσινο πανάκι. Αν είναι αγοράκι του δίνουν γαλάζιο φυλαχτό, αν είναι κοριτσάκι του δίνουν φυλαχτό με ροζ πανάκι… Μερικά έχουν τσαλακωμένη του Αγίου Κυπριανού την ευχή της βασκανίας. Μα το χαρτί, από μόνο του, μπορεί να κάνει τίποτα; Ή διάφορα άλλα « αγιωτικά » . Δεν θέλω να προσκρούσω στην υγιά έκφραση της λαϊκής ευσέβειας. Γι' αυτό, σας παρακαλώ να τοποθετηθείτε.
π Ι : Όταν είναι από τα άνθη του Επιταφίου ή του Εσταυρωμένου ή εικόνες διαφόρων Αγίων ή λαδάκι από τα κανδήλια της Εκκλησίας κ.τ.τ. είναι πλήρως αποδεκτά, απομένει να προσεγγίζονται και με σωστό φρόνημα. Παίρνουν χάρη από τη χάρη των Αγίων. Όταν , λοιπόν , ολ' αυτά τα πάρει μια ευσεβής μητέρα ή γιαγιά και τα ράψει σ' ένα πανάκι και τα κάνει φυλαχτό για το παιδί της ή το εγγόνι της , έχει καλώς. Όχι, όμως, σε φυλαχτά άλλου είδους « διαβασμένα » από « φωτισμένους » ή γριές ξεματιάστρες κ.λ.π.
Μ Μ : Το ασφαλέστερο πάντως είναι ο Σταυρός.
π Ι : Βεβαίως και μάλιστα με τον Εσταυρωμένο πάνω. Διότι Σταυρό φοράνε και πολλά νέα παιδιά που πιστεύουν στον Αντίχριστο ή που δεν ξέρουν ότι είναι του Αντιχρίστου. Εννοώ τον αντεστραμμένο σταυρό.
Μ Μ : Σταυρό είχε και ο Χίτλερ, εν τοιαύτη περιπτώσει. Παραποίηση του Σταυρού , βέβαια !
π Ι : Γι' αυτό πρέπει να προτιμάμε Σταυρό με Εσταυρωμένο , γιατί πιστεύουμε « Ιησούν Χριστόν και τούτον Εσταυρωμένον » ( Α΄Κορ. β΄ 2 ) .

Από το βιβλίο « Πίστις και Λογική »
( Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ )
Συγγραφέας : Μανώλης Μελινός
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

Δεισιδαιμονίες

Μ.Μ: Ας μεταφερθούμε τώρα ,π. Ιωάννη, στο νησί της Αίγινας, στον τάφο του Αγίου Νεκταρίου, όπου όλοι σχεδόν οι επισκέπτες θα έχουν ακουμπήσει το αυτί τους...
π.Ι: Ε! καλά τώρα! Αυτό είναι απαράδεκτο. Πρόκειται βέβαια, για λαϊκές εκδηλώσεις ευλαβείας. Είναι, παρά ταύτα, απόβλητες αφού δεν δείχνουν σωστή τοποθέτηση και προσέγγιση του Αγίου.
Μ.Μ:Αυτό θα ήθελα να το ξεκαθαρίσετε, διότι οι άνθρωποι νομίζουν ότι ακούν τον Άγιο. Αυτή την αίσθηση έχουν. Εγώ βέβαια, όταν τους βλέπω, δεν τους λέω τίποτε, φοβούμενος μήπως τους κάνω κακό εκείνη τη στιγμή.
π.Ι: Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα, αλλά δεν μπορείς εύκολα να επέμβεις, προκειμένου να ελέγξεις τον απλοϊκό χριστιανό για αυτή την λανθασμένη τοποθέτηση. Τι να κάνουν οι ιερείς του προσκυνήματος; Να στήσουν « καραούλι » και να λένε στον καθένα: " Μη βάζεις αυτί" ; Δεν μπορούν να γίνουν αυτά. Εκτός αυτού, θα πρέπει , παράλληλα, να του θεμελιώσουν σωστά την πίστη του. Κι αυτό, βέβαια, δεν είναι εύκολο όταν κάποιος έρχεται για δύο λεπτά και μπορεί να περάσει μετά από 35 χρόνια πάλι από τον Άγιο Νεκτάριο. Δεν είναι εύκολο να το κάνουν.
Εξάλλου, το ότι είναι απαράδεκτη η στάση αυτή δεν σημαίνει και ότι, χωρίς άλλο , είναι « έγκλημα βαθμού κακουργήματος » που θα στείλει το χριστιανό στην Κόλαση. Ίσως μάλιστα να φύγει κι από κει « βέβαιος » ότι άκουσε τον Άγιο και να το θυμάται με δέος ισοβίως. Έτσι, "στη στραβή γραμμή ,ίσως γράψει ο Θεός ίσια"...
Η σωστή πίστη, πάντως, δεν εκδηλώνεται με το να στήσουμε αυτί , για να ακούσουμε αν κάνει θόρυβο ο Άγιος. Η σωστή σχέση είναι να τον προσκυνήσουμε , να του ζητήσουμε κάτι ή να τον ευχαριστήσουμε για κάτι και όχι να στήσουμε αυτί . Αυτό που χρειάζεται είναι να ακούμε τι δίδασκε ο Άγιος και να τα τηρούμε. Να τον μιμούμαστε , με άλλα λόγια.
Μ.Μ: Βέβαια οι άνθρωποι το κάνουν με καλή προαίρεση.
π. Ι: Το σωστό είναι να λείπει!

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »
Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ
Α΄ταξίδι 1993
ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

[ Γιατί στην Παλαιστίνη;

Μ.Μ: Πάτερ Ιωάννη, ρωτάνε πολλοί γιατί ο Χριστός να μη γεννηθεί στην Ελλάδα, όπου γεννήθηκαν οι επιστήμες, η φιλοσοφία...
π.Ι: Μα ακριβώς επειδή ο Χριστός ,το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, γεννήθηκε στην Παλαιστίνη, και λατρεύθηκε εκεί από Εβραίους ως Θεός , έχουμε μια ατράνταχτη απόδειξη για τη θεία Του φύση. Πως; Είναι γνωστό ότι οι Ιουδαίοι της Παλαιάς Διαθήκης δέχονταν απολύτως υπερβατικό το Θεό, τόσο υπερβατικό , ώστε ούτε το όνομά Του δεν έπρεπε να προφέρουν ,το ιερό Τετραγράμματο. Για αυτό ακριβώς δεν έχουμε στους Εβραίους θεοποιήσεις ανθρώπων, πράγμα εντελώς συνηθισμένο στην αρχαία Ελλάδα. Οποιαδήποτε προσπάθεια (αυτό)θεοποιήσεως , πατασσόταν αμείλικτα στην Ιουδαία. Όταν π.χ. είπε ο Κύριος στους Ιουδαίους : « Εγώ και ο Πατήρ εν εσμέν » ( Ιω. ι΄ 30 ) – είμαστε ένα κατά την ουσία-, τότε αυτοί πήραν πέτρες να Τον λιθοβολήσουν λέγοντας Του : « συ άνθρωπος ων , ποιείς σεαυτόν Θεόν » ( Ιω. ι΄ 33). Θα μπορούσε λοιπόν, σε ένα τέτοιο περιβάλλον να επιβληθεί ο Κύριος, αν δεν ήταν Θεός; Το ότι αυτό έλαβε χώραν και ανδρώθηκε και εξαπλώθηκε και παρέμεινε, παρά τους συνεχείς και σφοδροτάτους εναντίον της Εκκλησίας Του διωγμούς, τι άλλο αποδεικνύει παρά ότι ήταν πραγματικός Θεός που έλαβε σάρκα; Στην Ελλάδα πιθανόν να Τον θεοποιούσαν αμέσως, αλλά αυτό δεν θα αποδείκνυε τη θεία Του φύση, δεδομένου ότι οι πρόγονοί μας είχαν τη θεοποίηση ανθρώπων σε ημερήσια διάταξη. ]

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »
Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ
Α΄ ταξίδι 1993
ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
aposal
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 25313
Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)

Δημοσίευση από aposal »

Είναι πολύ καλό και πολύ εύπεπτο το βιβλίο αυτό, ένα από τα πρώτα που - τυχαία - έπεσαν στα χέρια μου και διάβασα. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

« Κακιά ώρα » και βασκανία

Μ.Μ: Πάτερ Ιωάννη, ποια είναι η « κακιά στιγμή » που λένε, η «κακιά ώρα » ;
π.Ι: Δεν υπάρχει τέτοια ώρα! Όλα είναι στην πρόνοια του Θεού.
Μ.Μ: Είναι μία έκφραση , που λέει πολύ ο λαός μας. Για παράδειγμα, « ήταν κακιά ώρα που δαιμονίστηκε, που ματιάστηκε κάποιος…».
π.Ι: Κακιά ώρα έχει κάποιος από τότε που θα πει « όχι » στο Θεό και "ναι" στο Διάβολο. Από εκείνη τη στιγμή αρχίζει η κακιά ώρα για αυτόν. Γίνεται υποχείριος του Διαβόλου. Όχι ότι υπάρχει αυτή καθ΄αυτήν κακιά ώρα. Αυτός την καθιστά τέτοια.
Μ.Μ: Θέλετε, τώρα, να σχολιάσουμε το θέμα της βασκανίας ; Συζητιέται πάρα πολύ καθημερινά. Νομίζουν μερικοί ότι είναι ματιασμένοι, βλέπουμε μια γιαγιά να « διαβάζει » το εγγόνι της , να φτύνει ή να βάζει το δάχτυλό της μέσα στο ποτήρι, που έχει γεμίσει νερό και λάδι και άλλα τέτοια, κάπου φαιδρά, κάπου μακάβρια… Θέλετε να το σχολιάσουμε τώρα , ή να συνεχίσετε για το Διάβολο;
π. Ι: Μα η βασκανία σχετίζεται με το Διάβολο !
Μ.Μ: Ωραία, προχωρείστε ,παρακαλώ.
π.Ι : Υπάρχει πραγματικά η βασκανία. Δηλαδή η κακή επίδραση από μακριά ή από κοντά ενός ανθρώπου, σε έναν άλλο άνθρωπο . Επίδραση, όμως , μπορεί να υποστεί κάποιος, όταν δεν είναι συνειδητό μέλος της Εκκλησίας. Όταν τώρα κάποιος είναι ματιασμένος, πρέπει να πάει στον Ιερέα να του διαβάσει την ευχή της βασκανίας, ή , αν δεν είναι κοντά Ιερεύς, να πει μόνος του το « Πάτερ ημών » και να παρακαλέσει το Θεό: « Χριστέ μου, σε παρακαλώ, διώξε από πάνω μου την επίδραση του Διαβόλου ». Ποτέ, όμως, στα ξεματιάσματα ! Αυτά δεν είναι σωστά, διότι περιπλέκουν το διαβολικό με το θεϊκό . Ακούς ,για παράδειγμα να λένε οι αυτόκλητες ξεματιάστρες γριές: " Εσύ που μπήκες μέσα του, να βγεις από τις 72 τρύπες του κορμιού του και να πας πάνω στα ψηλά βουνά, στα όρη που είναι ... ελάφια και στάχτη να πέσει στα μάτια εκείνου που μάτιασε...", και κάτι κωμικοτραγικά πράγματα... Και παράλληλα αναφέρουν την Αγία Παρασκευή ή τον Άγιο Παντελεήμονα. Όλα μαζί δηλαδή. Και το τελικό αποτέλεσμα, υπέρ του Διαβόλου!
Μ.Μ: Κάποιες ειδικές ευχές , που υπάρχουν στα ευχολόγια ή στις συνόψεις, μπορεί να τις διαβάζει ο κόσμος;
Π. Ι: Να τις διαβάζει ο Ιερεύς στον κόσμο! Υπάρχουν βέβαια και μερικές προσευχές τις οποίες δεν χρειάζεται να τις διαβάζει ο Ιερεύς. Μόνος του ο πιστός μπορεί να παρακαλέσει τον α ΄ ή το β΄ άγιο.

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »
Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ
Α΄ ταξίδι 1993
ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

Αστρολογία



Μ.Μ: Ένα άλλο θέμα που θα ήθελα να συζητήσουμε είναι ο δεσμός πολλών ανθρώπων με τα άστρα. Στις συντροφιές συχνά-πυκνά ακούς: « Τι ζώδιο είσαι; » . Και δεν τους φτάνουν τα γνωστά ζώδια, αλλά προχωρούν και στο κινέζικο ωροσκόπιο. Άκουσα να λέει ένας: εγώ είμαι ποντικός. Ένας άλλος: εγώ είμαι γάτος ή φίδι…

π.Ι: Κι εγώ κροκόδειλος! Ε, μα πια …

Μ.Μ: Πόσο παληά είναι αυτή η υπόθεση;

π.Ι: Σχεδόν όσο παληός είναι και ο άνθρωπος.

Μ.Μ: Δεν πιστεύω ο Αδάμ και η Εύα να είχαν αστρολόγο ; ! Αστειεύομαι. Γιατί, όμως ,στην εποχή μας υπάρχει αυτή η έξαρση πάτερ Ιωάννη, να ακούμε ότι μερικοί έχουν τον προσωπικό τους αστρολόγο; Δηλαδή έχουμε τον προσωπικό μας πνευματικό πατέρα, έχουμε τον προσωπικό μας ασφαλιστή…

π.Ι : …το μπακάλη, το μανάβη…

Μ.Μ: Ναι, τον προσωπικό μας δικηγόρο, έχουμε και τον προσωπικό μας αστρολόγο!

Π. Ι: Βασιλευομένη βλακεία! Αυτό το « κροκόδειλος » το οποίο είπα προηγουμένως, αστειευόμουν , και το λέω συνήθως όταν με ρωτάει κάποιος για τα ζώδια. Τώρα αν υπάρχει κροκόδειλος στο κινέζικο ωροσκόπιο , πρέπει να αλλάξω και να πω, ξέρω γω τι, μυρμηγκοφάγος, αν δεν υπάρχει κι αυτός κάπου…

Μ.Μ: Γιατί η αστρολογία είναι σήμερα σε αυτήν την έξαρση , καθ ʼ ην στιγμήν η επιστήμη είναι στο απόγειό της;

π.Ι : Αυτό είναι η περιεργότατη ειρωνεία του θέματος. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν λύνονται όλα τα προβλήματα με την ψυχρή επιστήμη , ούτε με τα μαθηματικά , ούτε με τη φυσική , ούτε με τη χημεία , ούτε με τη μηχανική, ούτε με τίποτε από όλα αυτά. Δεν λύνονται έτσι οι υποθέσεις της ζωής! Η ψυχή του ανθρώπου είναι πλασμένη – όπως έλεγε ο Τερτυλλιανός- « εκ φύσεως χριστιανή » . Και πρέπει ως χριστιανή ψυχή , να τρέφεται με τον πραγματικό λόγο του Θεού. Όταν δεν τρέφουμε την ψυχή μας με τον πραγματικό λόγο του θεού , θα την τρέφουμε με τα ξυλοκέρατα της αμαρτίας, της αθεΐας, της αρνήσεως. Όπως έκανε ο άσωτος της παραβολής. Επειδή ο σύγχρονος άνθρωπος γκρέμισε από το βάθρο της ψυχής του τον αληθινό Θεό, την πίστη στον αληθινό Θεό, το Δημιουργό του και Λυτρωτή του κόσμου, και δεν μπορεί να βάλει το μηδέν στη θέση Του - όποιος λέει ότι βάζει το μηδέν ψεύδεται. Δεν υπάρχει άνθρωπος πραγματικά μηδενιστής και πραγματικά άθεος - , βάζει μια άλλη θεότητα, είτε πολιτική λέγεται αυτή, είτε θέατρο λέγεται, είτε κινηματογράφος, είτε αθλητισμός… Οτιδήποτε άλλο βάζει στη θέση του Θεού και πάνω από τον Θεό. Αυτοί οι άνθρωποι, εφόσον έδιωξαν από τη ζωή τους τον πραγματικό Θεό, έβαλαν στη θέση του τα άστρα! Το κτίσμα, δηλαδή το φθαρτό και πεπερασμένο, στη θέση του Αφθάρτου και Απείρου Θεού. Και έτσι δεν καθορίζει πλέον τη ζωή τους ο Θεός, αλλά τα άστρα. Εκεί κατήντησαν! Ενώ τα άστρα δεν μπορούν να επηρεάσουν καθόλου την ανθρώπινη θέληση , την οποία ο Ίδιος ο Κύριος θέλησε να είναι ελεύθερη ακόμη και απέναντι στον Ίδιο ! ...

… Για το θέμα της αστρολογίας έχω να προσθέσω και το εξής: ότι ο άνθρωπος είναι ελεύθερος , αποδεικνύεται από το μεγάλο αγώνα που γίνεται στην ψυχή κάθε ανθρώπου , όταν έχει να πάρει κάποια απόφαση. Αν ήμασταν αυστηρώς καθορισμένοι , αν εξηρτάτο δηλαδή η θέλησή μας από τα άστρα, δεν θα είχαμε αυτή τη φοβερή διελκυστίνδα κατά τη λήψη αποφάσεων, ούτε τύψεις συνειδήσεως όταν πράττουμε κάτι κακό , κάτι το αμαρτωλό, ούτε επαίνους από τη συνείδησή μας ,όταν πράττουμε κάτι καλό. Το ρομπότ δεν δέχεται ούτε επαίνους, ούτε ψόγους. Το ότι ο άνθρωπος αισθάνεται μέσα του και τον έπαινο και τον ψόγο, είναι απ0όδειξη ότι είναι ελεύθερος. Και ακριβώς ως ελεύθερο τον αντιμετώπισε ο Θεός και έθεσε μπροστά του τις « τιμωρίες » της κολάσεως και τις « αμοιβές » του παραδείσου…



ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ

Αʼ ταξίδι 1993

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

Αγιότητα Κληρικών- εγκυρότητα μυστηρίων



Η αγιαστική χάρις, λοιπόν, παρέχεται μέσα στην Εκκλησία μέσω των Κληρικών και αυτό λαμβάνει χώραν ανεξάρτητα από την αγιότητα των προσώπων αυτών. Ας μην το ξεχνάμε αυτό. Ο Θεός, βέβαια, θα κρίνει, αυστηρότατα μάλιστα, τους παραβάτες Κληρικούς Του, αλλά την αγιαστική χάρι δεν θα τη στερήσει από την Εκκλησία Του εξαιτίας αυτών, ούτε θα την παρέχει σε αυτούς παρακάμπτοντάς τους. Έτσι το θέλει! Ιδιαίτερα κατανοητή μπορεί να γίνει η θέση μας αυτή , αν σκεφθούμε ότι και στην καθημερινή πραγματικότητα έχουμε ανάλογα παραδείγματα εγκυρότητος ενεργειών ,ανεξάρτητα από την προσωπική ποιότητα του ενεργούντος: ο συμβολαιογράφος, ο δικαστής, ο ιατρός, ο υπουργός, σφραγίζουν, υπογράφουν, ενεργούν πράξεις ex officio ,δηλαδή έγκυρες, λόγω αρμοδιότητος και όχι λόγω προσωπικής ποιότητος.

Χ: Με βάση αυτά, καταλήγουμε ότι υπάρχουν οι αντιπρόσωποι του Θεού, επειδή ο Ίδιος το έχει ορίσει. Όμως εδώ έχουμε ένα παράδοξο. Αυτή η δύναμη , ο Θεός τέλος πάντων , όταν δεν μπορεί να αγιάσει τους ίδιους τους εκπροσώπους Του, πως έχει την « απαίτηση » να αγιάσουν αυτοί όλο τον άλλο κόσμο;

π.Ι: Αν σε μια επιδημία χολέρας δεν εμβολιασθούν και οι γιατροί, αλλά εμβολιάζουν μόνο τους άλλους, οι άλλοι μεν θα αποφύγουν την προσβολή της επιδημίας της επιδημίας , οι γιατροί, όμως, δεν θα τα καταφέρουν. Φταίει μήπως η φαρμακοβιομηχανία που δεν χρησιμοποίησαν και για τον εαυτό τους οι γιατροί τα εμβόλια; Ή μήπως μια τέτοια τοποθέτηση των γιατρών, δικαιολογεί κάποιον άλλο να πει: « αφού δεν κάνει ο γιατρός εμβόλιο , τότε δεν κάνω κι εγώ »; Ή « τότε δεν υπάρχει φαρμακοβιομηχανία »; Ή « τότε δεν είναι αποτελεσματικό το εμβόλιο » ; Δεν στέκουν αυτά τα πράγματα. Και ο Θεός είναι Παντοδύναμος και τα Μυστήριά Του είναι σωστικά. Αρκεί εμείς να τα χρησιμοποιήσουμε . Δεν αρκεί να έχουμε απλώς τα « μοσχοσάπουνα » και το νερό. Πρέπει και να τα χρησιμοποιήσουμε , αν θέλουμε να καθαρισθούμε.

Εξάλλου και μόνο η κατά τη διάρκεια της Ιστορίας επιβίωση της Εκκλησίας – παρά την αμαρτωλότητα των Κληρικών- αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν είναι ανθρώπινος , αλλά θεανθρώπινος οργανισμός . Κάποτε ένας Αυτοκράτορας θέλησε να χτυπήσει την Εκκλησία και, ει δυνατόν, να την εξαφανίσει. Το έμαθε κάποιος Κληρικός και του διεμήνυσε πολύ εύστοχα: « Μεγαλειότατε, εμείς οι Κληρικοί 2.000 χρόνια τώρα δεν κατορθώσαμε να την γκρεμίσουμε από μέσα και θα κατορθώσεις εσύ να το επιτύχεις απέξω; Μη γελιέσαι! ». Και ο Αυτοκράτορας κατάλαβε…



ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ

Αʼ ταξίδι 1993

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

Αριθμός θαυμάτων



Μ.Μ: Αληθεύει ότι τα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού ,γίνονταν περισσότερα θαύματα ; Και αν ναι, ποιος ήταν ο λόγος;

π.Ι: Κατά την περίοδο στερεώσεως της Εκκλησίας, στους Αποστολικούς και μεταποστολικούς χρόνους ,οπωσδήποτε ήταν περισσότερα τα θαύματα, για τον εξής απλούστατο λόγο: Διότι κατά την περίοδο εκείνη, οι Απόστολοι και οι Επίσκοποι είχαν να ξεριζώσουν μία πίστη αιώνων από τις καρδιές των ανθρώπων και να τους κάνουν να πιστέψουν σε έναν άλλο Θεό, σε έναν άγνωστο για αυτούς Θεό. Λοιπόν ,ακριβώς για να ξερριζώσουν αυτή την πίστη αιώνων από την καρδιά τους…

Μ.Μ: Έπρεπε να τους ταρακουνήσουν…

π.Ι: Ακριβώς ,έπρεπε να τους ταρακουνήσουν, να γίνει δηλαδή ένας σεισμός μέσα στην καρδιά τους. Το ρόλο του σεισμού, τον έπαιζαν τα θαύματα. Για αυτό ακριβώς στα πρώτα χρόνια της Εκκλησίας , έχουμε πλήθη θαυμάτων και στην εποχή μας δεν έχουμε πολλά θαύματα. Για ποιο λόγο σήμερα δεν έχουμε πολλά θαύματα; Την απάντηση την δίνει και πάλι ο π. Επιφάνιος: Εμείς, το μέγιστο θαύμα το οποίο βλέπουμε ,είναι η επιβίωση και ύπαρξη της Εκκλησίας μετά από διωγμούς τόσων αιώνων. Αυτό είναι το μέγιστο θαύμα, το οποίο ζούμε στην εποχή μας. Στην εποχή, επαναλαμβάνω ,των Αποστόλων και στους μεταποστολικούς χρόνους χρειάζονταν τα θαύματα ,για να ξερριζώσουν την πίστη αιώνων από τους ειδωλολάτρες και να προσελκύσουν τους Εβραίους και τους Εθνικούς, στην πίστη του Σαρκωθέντος Θεού. Στην εποχή μας, δεν χρειάζονται αυτά τα θαύματα, απλούστατα διότι ζούμε το διαρκές θαύμα της υπάρξεως – παρά τους διωγμούς – της Εκκλησίας.



ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ

Αʼ ταξίδι 1993

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

Θεωρία της εξελίξεως



Μ.Μ: Ας επανέλθουμε ,τώρα, στο θέμα της σχέσεως ανθρώπου- ζώων , από το οποίο σας είχα διακόψει.

π. Ι: Ναι. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι τα ζώα είναι υποχείρια του ανθρώπου για τις διάφορες ανάγκες του: ιατρικές (πειράματα για ασθένειες , για φάρμακα) , διατροφικές, ενδυματολογικές κ.λ.π. Για όλες αυτές τις χρήσεις , ο άνθρωπος έχει πλήρη ευλογία από τον Κύριο.

Μ.Μ: Με την απάντησή σας τίθεται εμμέσως και το θέμα της ιστορίας της εξελίξεως…

π.Ι: Εσύ εφαρμόζεις δηλαδή το : « τώρα που βρήκαμε παπά, να θάψουμε πέντε έξι »!

Μ.Μ: Ε, τι να κάνουμε, η συζήτηση φέρνει τα θέματα! Λένε, λοιπόν, πολλοί: Κοιτάξτε. Υπάρχει μεγάλη ομοιότητα στα άκρα των πιθήκων π.χ. και του ανθρώπου. Αυτό αποδεικνύει εξέλιξη. Πως εμείς μπορούμε να δικαιολογήσουμε αυτή την ομοιότητα ή να την αντικρούσουμε;

Π. Ι: Μα δεν αντικρούουμε την ομοιότητα, αλλά τον ισχυρισμό ότι η ομοιότητα είναι απόδειξη μεταβάσεως από το ένα είδος στο άλλο. Και πως γίνεται αυτή η αντίκρουση; Με ένα απλούστατο παράδειγμα: Υπάρχουν ορισμένα βιβλία ,τα οποία βγαίνουν και σε δεύτερη έκδοση βελτιωμένη και επηυξημένη. Είναι παράλογο να πει κάποιος ότι το δεύτερο βιβλίο είναι... αυτοεξέλιξη του πρώτου. Υπάρχει ένας νους έξω από το βιβλίο , ο οποίος το επαυξάνει, το διαφοροποιεί κ.λ.π. Δεν βγήκε το ένα βιβλίο… σωματικώς από το άλλο. Το διεμόρφωσε ο συγγραφέας , ο οποίος είναι εκτός του βιβλίου. Έφτιαξε κάτι άλλο, δηλαδή, παρόμοιο με το πρώτο. Στην περίπτωση τη δική μας, στην περίπτωση του ανθρώπου και των ζώων, ο Λογικός Νους, ο εκτός και των δύο , είναι ο θεός, ο οποίος δεν θέλησε να βγάλει τον άνθρωπο από τους πιθήκους , έστω κι αν τον έπλασε όμοιο με αυτούς. Έτσι θέλησε!

Μια και θίξαμε όμως προηγουμένως το θέμα της κρεωφαγίας, ας το συνδέσουμε και με την θεωρία της Εξελίξεως . Εδώ μάλιστα εμφανίζεται ένα καταλυτικό επιχείρημα εναντίον κάποιων ανίδεων Χριστιανών , οι οποίοι είναι φίλα προσκείμενοι προς τη θεωρία αυτή, επειδή- όπως λένε- δεν συγκρούεται δήθεν με τη Βίβλο! Σύμφωνα με τη Γένεση, λοιπόν , όλα ανεξαιρέτως τα ζώα ήσαν (όπως και ο άνθρωπος ) χορτοφάγα πριν από την πτώση των Πρωτοπλάστων. Έτσι λέει ο Ίδιος ο Θεός ( Γεν. αʼ 29-30 ) . Δεν υπάρχει συνεπώς προ της πτώσεως ο περίφημος ,κατά τους δαρβινιστές ,αγώνας περί υπάρξεως , ο οποίος πυροδοτεί δήθεν την αλλαγή από είδος σε είδος , την εξέλιξη με άλλα λόγια. Σύμφωνα με τη διαδικασία αυτή, τόσο τα ζώα- κυνηγοί ,όσο και τα ζώα-θύματα πιεζόμενα τα μεν από την πείνα τα δε από την προσπάθεια να ξεφύγουν και να σωθούν, "αναγκάζονταν" να προσαρμοσθούν σωματικώς και να εξελιχθούν. Σύμφωνα , όμως με τη Γένεση, όλο το σενάριο αυτό περί του τρόπου εμφανίσεως των ζώων καταπίπτει , εφόσον όλα τα ζώα δημιουργήθηκαν χορτοφάγα. Ταλαίπωροι όσοι Χριστιανοί υποστηρίζετε ακόμη ότι η Βίβλος δεν απορρίπτει τη θεωρία της Εξελίξεως!



ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »

Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ

Αʼ ταξίδι 1993

ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002 ον ευχαριστναται
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

Δημοσίευση από gkou »

[ Πολυτέλεια στην Εκκλησία;

Μ.Μ: Πάτερ Ιωάννη, πολλοί νέοι αντιδρούν βλέποντας στις Εκκλησίες βαρύτιμους πολυελαίους και χρυσά άμφια...
π.Ι: Ο π. Επιφάνιος προσεγγίζει το θέμα αυτό ως εξής: Όπως εμείς, όσο φτωχοί κι αν είμαστε , έχουμε κι ένα καλλίτερο σερβίτσιο για κάποιο ξένο, το ίδιο και περισσότερο πρέπει να φρονούμε και να πράττουμε για το σπίτι του Θεού, το Ναό Του. Διότι είναι άσχημο να βάζουμε σε κατώτερη θέση το Θεό από τον συνάνθρωπό μας. Πρέπει λοιπόν , να προσφέρουμε ό,τι καλλίτερο έχουμε για το Θεό και να μην είναι η προσφορά μας δευτέρας διαλογής, όπως του Κάιν.
Μ.Μ: Οι νέοι, βέβαια, δίνουν σημασία σε αυτά τα οποία βλέπουν. ..
π.Ι: Ναι, ναι! « Με ρόλεξ στα χέρια και γούνες στους ώμους », όπως λέει κι ένα σατυρικό τραγούδι. Οι ίδιοι οι νέοι που κατηγορούν για πολυτέλεια την Εκκλησία ,ξοδεύουν μόνο για τσιγάρα, περίπου 600 δρχ. ημερησίως και φορούν τις πανάκριβες φίρμες « τρακτερωτών » παπουτσιών των 45.000 δρχ. Αφήνω τις βραδυνές τους εξόδους στα ταβερνάκια - συνήθως πολλές φορές εβδομαδιαίως- όπου πληρώνουν τρεις κεφτέδες ένα χιλιάρικο, καθώς και την κατανάλωση αλκοόλ στην οποία, κατά τις στατιστικές , πρωτεύουμε πανευρωπαϊκώς! Έχουν , λοιπόν , δικαίωμα να κατηγορούν;
Εξάλλου ,ας μη βλέπουμε μόνο τα φανταχτερά σκεύη και άμφια, αλλά να πηγαίνουμε και σε άσυλα ανιάτων ή στέγες γερόντων τα οποία συντηρεί η Εκκλησία, να πηγαίνουμε να βλέπουμε ανθρώπους οι οποίοι αναλίσκονται κυριολεκτικά μέσα στην Εκκλησία, χωρίς να παίρνουν θεληματικά ούτε ένα μισθό, προσφέροντας το έργο τους για την ανακούφιση του πόνου των συνανθρώπων τους…
Τα πράγματα τα οποία έχει η Εκκλησία, τα χρησιμοποιεί κατά τον καλλίτερο τρόπο, χωρίς αυτό να αποκλείει τις εξαιρέσεις. Όπως στο ιατρικό επάγγελμα υπάρχουν καλοί και κακοί γιατροί, στον δικηγορικό κλάδο καλοί και κακοί δικηγόροι, στον εκπαιδευτικό υπάρχουν καλοί και κακοί διδάσκοντες, έτσι και μέσα στην Εκκλησία υπάρχουν ορισμένοι άνθρωποι οι οποίοι έχουν τα ελαττώματά τους. Πως στον κύκλο των 12 Αποστόλων υπήρχε κάποιος ο οποίος ήταν προδότης; Έτσι ακριβώς και στον Κλήρο, μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν σκέπτονται όσο θα έπρεπε την αποστολή τους. ..
Συνήθως, το κακό είναι φανταχτερό. Ακριβώς επειδή ο Χριστός μας λέει: " Μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου" ( Ματθ. ς' 3 ) ,δηλαδή να κάνεις την ελεημοσύνη σου κρυφά , να κάνεις το καλό κρυφά και να μη βγαίνεις και το διατυμπανίζεις, ακριβώς για αυτό το λόγο, το καλό είναι κρυφό μέσα στην Εκκλησία κι αυτό το οποίο βγαίνει στη φόρα και γίνεται « σήριαλ » στις πρώτες σελίδες και στήλες των εφημερίδων, είναι τα αρνητικά . Μην ξεχνάμε : Τα πολύτιμα μέταλλα είναι πάντα κρυμμένα!
Οι νέοι μας πάντως , ως ειλικρινείς που πιστεύω ότι είναι, ας ψάξουν να βρουν τους καλλίτερους κληρικούς και να συνδεθούν μαζί τους. Όπως όταν αρρωστήσουμε ψάχνουμε να βρούμε τον καλλίτερο γιατρό, όταν θέλουμε να μάθουμε μία ξένη γλώσσα πάμε στον καλύτερο φροντιστή , έτσι να κάνουμε και για την ψυχή μας. Και μάλιστα πολύ περισσότερο για αυτήν… ]

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ « ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ »
Ο ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΕΛΙΝΟΥ
Α¶ ταξίδι 1993
ΝΕΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ 2002
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Αναγνώσματα”