"Τα χαστούκια του Αγγέλου"-Ένας "καυγάς"

Πνευματικά άρθρα και Αναγνώσματα.Αποσπάσματα από διάφορα βιβλία.

Συντονιστές: ntinoula, Συντονιστές

Απάντηση
gkou
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 2629
Εγγραφή: Τρί Μαρ 21, 2006 6:00 am
Τοποθεσία: Γεωργία@Κόρινθος

"Τα χαστούκια του Αγγέλου"-Ένας "καυγάς"

Δημοσίευση από gkou »

Τα χαστούκια του Αγγέλου

ΕΝΑΣ «ΚΑΥΓΑΣ» ΓΙΑ ΤΟ
«ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ»

Πρώτη μου φορά βρέθηκα μπροστά σε καυγά για το θέμα του παλαιού ημερολογίου. Πνευματικός καυγάς, αν μπορή να λεχθή κάτι τέτοιο ,και μόνον οι γροθιές έλειπαν. Ήταν ένας παλαιοημερολογίτης και ένας του νέου ημερολογίου, φανατισμένοι και οι δυό τους. Ο πρώτος υπεστήριζε το Ιουλιανόν Ημερολόγιον, δηλαδή το παλαιόν, και ο δεύτερος το Γρηγοριανόν, που ισχύει σήμερα. Έτσι, λόγο στον λόγον άναψαν τα αίματα, ζωήρεψαν οι φωνές και ο καυγάς δεν άργησε να στήση χορό σε ένα φιλικό γραφείο, στο οποίον βρισκόμαστε αρκετοί άνθρωποι.
- Δεν έπρεπε να γίνει σχίσμα στην Εκκλησία για το θέμα του ημερολογίου, φώναζε ο νεοημερολογίτης. Εσχίσατε τον άρραφον χιτώνα του Κυρίου.
- Εσείς προκαλέσατε το σχίσμα με τους νεωτερισμούς σας, είπε ο παλαιοημερολογίτης. Γιατί να αλλάξουμε ημερολόγιον; Δεν έπρεπε να υποχωρήσετε στο θέμα του εορτολογίου. Εσείς φέρατε την εκκοσμίκευση στην Εκκλησία και από τότε, ογδόντα ολόκληρα χρόνια, συνεχίζεται και χειροτερεύει συνεχώς. Κοιτάξετε τους μοντερνισμούς και τους συμβιβασμούς ,που κάνατε. Η Εκκλησία δεν χρειάζεται αλλαγές και εκσυγχρονισμούς. Γιατί να αλλάξη το ημερολόγιον; Άλλο είναι το κράτος ως κοσμική εξουσία και άλλο η θεοϊδρυτη Εκκλησία. ʽΈχετε τεράστιες ευθύνες και μια μέρα θα δώσετε λόγον στον Θεόν.
Έκοβε ο ένας, έραβε ο άλλος και κανένας τους δεν υποχωρούσε.

- Γιατί δεν συγκαλέσατε Οικουμενική Σύνοδο; Φώναξε ο παλαιοημερολογίτης.
- Διότι το θέμα δεν είναι δογματικόν, απάντησε ο αντίπαλό του. Είναι θέμα χρηστικόν, προσωρινόν, δευτερεύον. Η Οικουμενική Σύνοδος συγκαλείται μόνο για δογματικά θέματα υψίστης σημασίας και όχι για τις ημερομηνίες.
Ανυποχώρητος ο πρώτος έλεγε τα δικά του. Το ίδιο έκανε και ο δεύτερος και ο καυγάς συνεχίζονταν, ενώ οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν με ενδιαφέρον, αφού το θέμα δεν το γνωρίζουν πολλοί και συνήθως, όταν συζητείται, προκαλεί ερωτηματικά και σύγχυση, γιατί φαίνεται ότι στο βάθος του προβλήματος υπάρχει πολλή άγνοια και θολούρα και αβεβαιότητα.
- Είδατε τι έκαναν οι άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες; Άφησαν τους κοσμικούς άρχοντες να αλλάξουν το δικό τους ημερολόγιο και εκείνες εκράτησαν το δικό τους, το Ιουλιανόν, ξανάπε ο παλαιοημερολογίτης. Ας υπάρχουν και τα δύο. Γιατί να αλλάξη ημερολόγιον η Εκκλησία; Δεν υπήρχε κανένας λόγος σοβαρός. Γιατί λοιπόν να υποκύψη στα κελεύσματα των κοσμικών αρχόντων;
- Σου επαναλαμβάνω, αγαπητέ μου, το θέμα του ημερολογίου δεν είναι πρωτεύον, αλλά δευτερεύον και τριτεύον. Κατάλαβες;
Η έντονη αυτή αντιπαράθεση θα συνεχιζόταν ασφαλώς, αν δεν έμπαινε στο γραφείον, όπου γινόταν η συζήτηση, ένας ασπρομάλλης καλόγερος, που χαιρέτησε ευγενικά και κάθησε απόμερα, για να μην ενοχλήση τους άλλους. Η παρουσία του όμως, αντί να ημερώση τα πνεύματα, έριξε λάδι στη φωτιά, γιατί και οι δύο πλευρές ζητούσαν την γνώμη του και φυσικά την συμπαράσταση του στο θέμα, ο καθένας προς ενίσχυσιν των απόψεών του. Τον ήθελαν σύμμαχό τους.
- Παρακαλώ, είπε, μη μου ζητάτε να λάβω θέσιν στο ζήτημα αυτό. Γιατί είναι πνευματικώς λελυμένον.
- Λελυμένον; πετάχτηκε θυμωμένος ο παλαιοημερολογίτης. Από που και πως είναι λελυμένον, πάτερ μου;
- Όχι, όχι ,να μας πη πώς είναι λελυμένον. Όχι αστήρικτες γενικότητες και δικαιολογίες, φώναξε πάλι ο παλαιοημερολογίτης. Πώς είναι λελυμένον;
- Αφού μου ζητάτε, αποκρίθηκε ο μοναχός, θα σας πω την ιστορία του σοφού γέροντός μου, όταν του έθεσαν το ζήτημα αυτό.
- Να μας την πήτε, να μας την πήτε, συμφώνησε και το ακροατήριον ,που παρακολουθούσε την συζήτηση και ήθελε να μάθη περισσότερα.
- Κάποτε, συνέχισε ο μοναχός, απεβίωσαν δύο άνθρωποι. Ο ένας από αυτούς ήταν οπαδός του παλαιού ημερολογίου και ο άλλος του νέου ημερολογίου. Όταν έφθασαν στην πύλη του άλλου κόσμου, είδαν να φρουρή ένας λογχοφόρος άγγελος ως θυρωρός. Εκείνος έπρεπε να ανοίξη την πύλη για να περάσουν μέσα. Ήταν ένας άγγελος δυνατός, προσεκτικός και είχε αυστηρή έκφραση όπως έχουν όλοι οι αληθινοί φρουροί. Πλησίασε στην πύλη ο πρώτος, ο παλαιοημερολογίτης, και, με την πεποίθηση ότι θα ανοίξη αμέσως η πύλη γιʼ αυτόν, είπε με θάρρος ότι είναι παλαιοημερολογίτης και ότι δεν πρόδωσε την ημερολογιακή παράδοση. Ο Άγγελος έδειξε ότι δεν κατάλαβε καλά τα λόγια του παλαιοημερολογίτη και τον ρώτησε:
- Τι είπες;
- Είμαι παλαιοημερολογίτης, ξανάπε με αυτοπεποίθηση εκείνος.
- Παλαιοημερολογίτης; Είπε ο Άγγελος και αμέσως σήκωσε το χέρι του και χαστούκισε δυνατά τον παλαιοημερολογίτη. Αυτός ξαφνιάστηκε, απόρησε για το γεγονός, αλλά δεν είπε λέξη. Ο νεοημερολογίτης βλέποντας τι συνέβη πήρε θάρρος ,πλησίασε τον Άγγελον, βέβαιος ότι θα τον δεχθή χαμογελώντας και του είπε:
- Νεοημερολογίτης.
- Τι είπες;
- Είμαι με το Γρηγοριανόν , με το νέον ημερολόγιον, και περίμενε την αντίθετη υποδοχή, αφού ο άγγελος χαστούκισε τον παλαιοημερολογίτη. Ο Άγγελος όμως, χωρίς σαν πη τίποτε, σήκωσε το χέρι του και χαστούκισε δυνατά και τον νεοημερολογίτη. Τότε κείνος, γεμάτος απορία και φόβον, έκανε ένα βήμα πίσω και πήγε πιο κοντά στον παλαιοημερολογίτη. Δεν μπορούσε να καταλάβη τίποτα. Κοίταξε τον άλλον κατάματα και οι δύο μαζί ερώτησαν τον Άγγελον.
- Γιατί μας εράπισες, άγιε Άγγελε; Τι κάναμε κακό;
- Απορώ πως και τολμάτε και ρωτάτε. Συνεχίζετε ακόμα κι εδώ τις διενέξεις, απάτησε ο Άγγελος. Δεν καταλάβατε ότι φύγατε από την γη και ότι στον κόσμον του Θεού ποτέ δεν υπήρξαν, ούτε υπάρχουν, διαχωρισμοί και προσδιορισμοί του χρόνου, αφού δεν υπάρχει χρόνος; Εδώ υπάρχει μόνον το «αεί». Ούτε χρόνος, ούτε χώρος υπάρχει στην Βασιλεία του θεού. Όλα είναι τέλεια και άγια και εντελώς διαφορετικά από τα δεδομένα του κόσμου, όπου ελάβατε την ύπαρξη και ζήσατε. Γι αυτό σας χαστούκισα. Για να ξεχάσετε όσα ξέρατε ως τώρα και να ακολουθήσετε την ευθείαν του θείου και υπερευλογημένου θελήματος του Κυρίου. Ξυπνήστε και συνέλθετε και δώστε δόξαν στον Υπεράγιον και Πολυέλεον Θεόν μας.
Όλοι όσοι άκουγαν τον ταπεινό καλόγερο ξαφνιάστηκαν με τα λόγια του και ήταν έτοιμοι να τον ρωτήσουν διάφορες απορίες τους. Εκείνος χαμήλωσε το βλέμμα του προς τα κάτω και, κάνοντας μια σύντομη ευχή, που δεν ακούστηκε , σιώπησε. Τα χαστούκια του Αγγέλου φαίνεται πως έκαναν μεγάλο καλόν, όχι μόνον στους δύο εκείνους ,που παρουσιάστηκαν μπροστά του, αλλά και σε όσους άκουσαν την παράξενη ιστορία και προσπαθούσαν να καταλάβουν το νόημά της. Γιατί δεν είναι πάντοτε εύκολον να αντιληφθή κανείς σε βάθος κάτι, που ακούει για πρώτη φορά…
…Η σιωπή είχε παγώσει για λίγο την ατμόσφαιρα μέσα στο γραφείον ,όπου γινόταν η συζήτηση. Και τότε ξανακούστηκε η φωνή του ασπρομάλλη μοναχού, που με αργή φωνή, είπε από μνήμης μια φράση του Αποστόλου Παύλου:
- “Ημείς δε ου του το πνεύμα του κόσμου ελάβομεν, αλλά το πνεύμα το εκ Θεού, ίνα ειδώμεν τα υπό του Θεού χαρισθέντα ημίν… Πνευματικοίς πνευματικά συγκρίνοντες”
( Α΄Κορ. Β΄12-13 ) .
Με άλλα λόγια εμείς οι Χριστιανοί δεν πήραμε το πνεύμα του κόσμου τούτου, αλλά το πνεύμα ,που προέρχεται από τον Θεόν, για να δούμε αυτά, που μας εχάρισεν ο Θεός… Και τα πνευματικά πράγματα προσεγγίζονται με πνευματικούς τρόπους. Δεν λύνονται οι διαφορές μας με καυγάδες και φωνασκίες και λογικές του κόσμου τούτου, αλλά με το πνεύμα , που μας έδωσε ο Θεός…

Από το βιβλίο: «Π.Μ.ΣΩΤΗΡΧΟΣ
ΤΙ ΖΗΤΑ Ο ΘΕΟΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ
(Ορθόδοξοι Διάλογοι με Γέροντες Ασκητές)»
ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ «ΑΣΤΗΡ»
alithis
Κορυφαίος Αποστολέας
Κορυφαίος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 454
Εγγραφή: Πέμ Νοέμ 15, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από alithis »

με συγχωρειτε ,αλλα αυτη η ιστορια τι ακριβως θελει να μας διδαξει?οτι δεν εχει καμμια σημασια για τη σωτηρια σου το αν ακολουθεις την κανονικη Εκκλησια ή σχισματικες παραφυαδες?!! δε νομιζω ο συγγραφευς να ειχε τετοια διαθεση...
MHTSAKOS
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: Τρί Μαρ 20, 2007 5:00 am

Δημοσίευση από MHTSAKOS »

Κουτί έπεσε αυτό το θέμα μιας και σήμερα άκουσα αυτά από τον Πάτερ Εφραίμ:

Για το θέμα του ημερολογίου έχουν μιλήσει Γέροντες του Αγίου Όρους όπως ο Ηγούμενος της Βατοπαιδινής Σκήτης Αγίου Ανδρέα (Σαράι) Εφραίμ που πάει με το παλιό κιόλας.
Απομαγνητοφώνισα απόσπασμα ομιλίας του από το site www.pantocrator.gr
Όποιος θέλει την ακούει για πιο σιγουριά.
Η ομιλία λέγετε: 117 Καρνάβαλλος και αμφιέσεις. 
http://www.pantocrator.gr/gr/modules.ph ... eA&show=10
Και μιλάει για αυτό το θέμα αυτό από το 36ο λεπτό

Επισκέπτης:
Πάτερ γιατί έγινε το μπέρδεμα αυτό;
Αυτό δεν μπόρεσα να το καταλάβω καμία φορά;

Πάτερ Εφραίμ:
Δεν είναι δύσκολο.
Γιατί τα ημερολόγια είναι ρύθμιση του χρόνου, έτσι δεν είναι;
Και τα χρονόμετρα, τα ηλεκτρονικά, τα σύγχρονα, καθώς εξελίσσεται ο χρόνος διαπιστώνουν πως τα παλιά ρολόγια, όπως τα παλιά χρόνια χάνουν κάπως, λίγα λεπτά, μετέπειτα χάνουν δευτερόλεπτα, μετά χάνουν δέκατα, έτσι δεν είναι;
Και αυτό είναι αλήθεια δεν είναι ψέμα, έτσι δεν είναι;
Κάθε χρόνο όμως η γη, κάνει μια περιφορά, αλλά δεν την κάνει κάθε χρόνο στον ίδιο ακριβώς χρόνο με δέκατα δευτερολέπτου, καταλάβατε τι θέλω να πω;
Άλλη χρονιά κάνει πιο γρήγορη γυροβολιά και άλλοτε πιο αργή.
Αυτό ο χρόνος το πιάνει.
Άμα το βάλεις σταθερό κάθε χρόνο, ότι τόσα πρώτα, τόσα δεύτερα, τόσα δέκατα και να μην παρακολουθείς και να μην καταγράφεις το χρόνο, θα φτάσουμε σε κάποια εποχή που θα' χουμε παρέκκλιση ωρών, έτσι δεν είναι;
Μετά χρόνια ημερών ίσως και μηνών, που θα πάμε μετά άμα δεν μετράμε;
Πρέπει λοιπόν να μετράμε και να γίνετε προσαμογή. Είναι θέμα χρόνου.
Δεν είναι θέμα θεολογίας που να είναι ακίνητα και σταθερά.
Τα δόγματα, η θεολογία είναι σταθερά πράγματα.
Ο χρόνος είναι κάτι... που παίζει.
Δηλαδή το πότε θα γίνει έκλειψη ηλίου ή σεισμός αυτά τα κανονίζει η επιστήμη, δεν τα κανονίζει η θεολογία, έτσι δεν είναι;
Απλός δίνει μια επεξήγηση, αλλά το πότε θα γίνει θα το κανονίσει η επιστήμη.
Και έτσι λοιπόν προσθέσανε χρόνο στο ημερολόγιο επειδή η ισημερία είχε οπωσδήποτε παρεκκλίνει 10 μέρες.
Αυτό είναι αλήθεια, επιστημονικά!
Δηλαδή στην πραγματικότητα εσείς είστε οι διορθωμένοι χρονικά και εμείς είμαστε χρονικά οι αδιόρθωτοι, επιστημονικά.
Τώρα σαν παλιά παράδοση θεωρείτε ότι το παλιό είναι το πιο σωστό και το νέο είναι όχι λάθος, αλλά είναι διορθωμένο, αλλά σαν παράδοση εφόσον οι πιο πολλοί αριθμητικά στον κόσμο, πάνε με το παλιό άσχετα αν είναι διορθωμένο ή αδιόρθωτο, γιατί τα νούμερα των ανθρώπων μετράνε συνήθως.
Τελικά προβληματίζονται αυτοί που είναι με το νέο, γιατί οι πιο πολλοί στον κόσμο πάνε με το παλιό.
Ας πούμε αν βάλουμε 700 εκατομμύρια ορθοδόξους, τα 500 περίπου πάνε με το παλιό.
Και δεν έχουν διάθεση καθόλου να αλλάξουν, εδώ είναι το πρόβλημα. Οι νέοι με το νέο και οι παλιοί με το παλιό. Και λοιπόν τι βγαίνει τώρα στο τέλος.
Ορίστε να δούμε τώρα που θα καταλίψουμε.
Δεν είναι θέμα 13 ημέρες, είναι θέμα μυαλού, έτσι δεν είναι;
Γιατί δεν θέμα δογματικό για να μαλώσουμε, δεν μαλώνουμε μια χαρά πάμε, όπως βλέπετε και ιδίοις.
Δεν μας απασχολεί το ημερολόγιο απλώς το λέμε τώρα σαν ιστορία, αλλά όμως επειδή δεν έχει διάθεση κανείς να αλλάξει με το παλιό, προβληματίζει μερικούς.
Οπότε παρεκκλίνουν και γίνονται ζηλωτές, ακραίοι δηλαδή.
Το κάνουν θεά θεολογία, το κάνουν σαν μονοπώλιο, συζητούν για αυτό το θέμα, συνέχεια, συνέχεια όπως της Εσφιγμένου και άλλες... ε αυτό, αυτό λέγετε ζηλωτισμός, ούκ κατ' επίγνωσιν.
Δηλαδή ας πούμε το χρονικό το έκανες ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ, ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ.
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ, ΟΥΤΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΚΡΙΘΟΥΜΕ ΒΑΣΗ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ. (γέλια)
Βλέπετε η Παναγία στην Τήνο κάνει θαύματα και με το παλιό και με το νέο, στη γιορτή της.
Και στις 15 Αυγούστου με το νέο, κάνει θαύματα και μετά από 13 ημέρες κάνει πάλι θαύματα, στη γιορτή της.
Πότε είναι της Παναγίας;
kostasxa
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Τετ Δεκ 19, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από kostasxa »

Θυμάμαι μια διήγηση ενός άγιου .
Ο άγιος πήγε να μπει σε ένα μοναστήρι και βλέπει μια γυναίκα δαιμονισμένοι να κάθετε στης πύλες της μόνης . την ρωτάει , που πήγαν η υπόλοιποι και άπαντα , πήγαν στο όρος να κάνουν κάθε μοναστήρι πατριαρχείο κάθε κελί επισκοπή κλπ .
Καταλαβαίνεις …

Το θέμα είναι ότι σχίσθηκαν και δεν έπρεπε να γίνει , και για αυτό φέρει μεγάλη εύθηνοι η ιεραρχία της εκκλησίας που επέβαλε το νέο με το ζόρι .

Παντός η γνώμη μου είναι ότι φταίει ο λαός ο τότε και ο τωρινός . αν ήμασταν σωστή χριστιανή τότε ο θεός δεν θα άφηνε να γίνουν όλα αυτά αλλά θα έδινε και άξιους ηγέτες στην εκκλησία .
kostasxa
Τακτικό Μέλος
Τακτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: Τετ Δεκ 19, 2007 6:00 am

Δημοσίευση από kostasxa »

Θυμάμαι μια διήγηση ενός άγιου .
Ο άγιος πήγε να μπει σε ένα μοναστήρι και βλέπει μια γυναίκα δαιμονισμένοι να κάθετε στης πύλες της μόνης . την ρωτάει , που πήγαν η υπόλοιποι και άπαντα , πήγαν στο όρος να κάνουν κάθε μοναστήρι πατριαρχείο κάθε κελί επισκοπή κλπ .
Καταλαβαίνεις …

Το θέμα είναι ότι σχίσθηκαν και δεν έπρεπε να γίνει , και για αυτό φέρει μεγάλη εύθηνοι η ιεραρχία της εκκλησίας που επέβαλε το νέο με το ζόρι .

Παντός η γνώμη μου είναι ότι φταίει ο λαός ο τότε και ο τωρινός . αν ήμασταν σωστή χριστιανή τότε ο θεός δεν θα άφηνε να γίνουν όλα αυτά αλλά θα έδινε και άξιους ηγέτες στην εκκλησία .
MHTSAKOS
Έμπειρος Αποστολέας
Έμπειρος Αποστολέας
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: Τρί Μαρ 20, 2007 5:00 am

Δημοσίευση από MHTSAKOS »

φέρει μεγάλη εύθηνοι η ιεραρχία της εκκλησίας που επέβαλε το νέο με το ζόρι
Δηλαδή δε μπα να λένε οι Πατέρες ότι λένε, παλαιοημερολογίτες κιόλας...
Εμείς το χαβά μας.
Συγνώμη πολύ για το ύφος, αλλά δεν γίνετε να διάβασες όσα γράφτηκαν και να λες ότι σου έμεινε σαν κατάλοιπο το αντίθετο ουσιαστικά νόημα.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικά Αναγνώσματα”