Επιτρέπονται τα "τυχερά" στην εκκλησία;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 3872
- Εγγραφή: Δευ Δεκ 26, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: http://clubs.pathfinder.gr/seraphim
- Επικοινωνία:
Όχι φίλε μου δεν κάνει πλάκα, το ξέρω γιατί ανήκω στη συγκεκριμένη Μητρόπολη! Είναι αλήθεια! Και να ήταν μόνο αυτό; Τέλος πάντων ο Θεός ας τον αναπαύσει...ix8ys έγραψε:Πλάκα κάνεις!!!!!! :-οMisha έγραψε:ήταν ένας μητροπολίτης σε συνοριακή μητρόπολη που ειχε βγει στα καναλια και χωρις τσιπα ειχε πει "Δωρεάν θρησκεία δεν υπάρχει".
εβαλε λοιπόν τιμοκαταλογο(!!!!) εξω από τους ναους σα να ειναι καφενεία:
γαμος τοσο,βαπτιση τοσο,κηδεία τοσο κ.ο.κ
ευτυχως τωρα στην ιδια μητροπολη υπαρχει πραγματικος επισκοπος ,με παιδεια,πνευματικη αγωγη και ήθος .
Φίλε Parike
Δεν ξέρω αν διάβασες όλα όσα γράφω πριν για το θέμα, διότι από το επεισόδιο με το Απόστολο Πέτρο αλλά και από τα λόγια του Μεγάλου Βασιλείου προκύπτει ότι δεν μπορεί να δίνονται χρήματα για να εξαγορασθή η Χάρη του Θεού. Αυτό φυσικά ισχύει σε κάθε αγιαστική πράξη του Παναγίου Πνεύματος, "ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΑΒΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΤΕ". Δεν είναι το ίδιο η ιερουργεία με την υπηρεσία που παρέχουν οι υδραυλικός ,ηλεκτρολόγος κλπ. Ο Μέγας Βασίλειος λέει "επώλησες τη χάρη του Θεού και θα θεωρηθής πωλημένος στο Σατανά". Δεν είναι λοιπόν το θέμα στο αν χειροτονούνται ανάξιοι με τη δωροδοκία αλλά ότι δεν αγοράζεται με αργύρια αυτή. Αλλιώς δεν είναι ΧΑΡΗ, καθένας αγοράζει με τα χρηματά του και δεν έχει ανάγκη ούτε το Θεό!!! Έχει δε βρεθή η σοφιστική πρακτική του δεν ζητάμε συγκεκριμένο ποσό ότι θέλετε δώστε. Μα εκεί είναι το θέμα ότι δεν πρέπει να δίνουμε γιατί η ΧΑΡΗ εδόθη με τη σταυρική θυσία του Χριστού. Εμείς δίνουμε τα αργύρια των φαρισσαίων που έδωσαν στον Ιούδα για να πάρουμε τον Ατίμητο;
Δεν ξέρω αν διάβασες όλα όσα γράφω πριν για το θέμα, διότι από το επεισόδιο με το Απόστολο Πέτρο αλλά και από τα λόγια του Μεγάλου Βασιλείου προκύπτει ότι δεν μπορεί να δίνονται χρήματα για να εξαγορασθή η Χάρη του Θεού. Αυτό φυσικά ισχύει σε κάθε αγιαστική πράξη του Παναγίου Πνεύματος, "ΔΩΡΕΑΝ ΕΛΑΒΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΤΕ". Δεν είναι το ίδιο η ιερουργεία με την υπηρεσία που παρέχουν οι υδραυλικός ,ηλεκτρολόγος κλπ. Ο Μέγας Βασίλειος λέει "επώλησες τη χάρη του Θεού και θα θεωρηθής πωλημένος στο Σατανά". Δεν είναι λοιπόν το θέμα στο αν χειροτονούνται ανάξιοι με τη δωροδοκία αλλά ότι δεν αγοράζεται με αργύρια αυτή. Αλλιώς δεν είναι ΧΑΡΗ, καθένας αγοράζει με τα χρηματά του και δεν έχει ανάγκη ούτε το Θεό!!! Έχει δε βρεθή η σοφιστική πρακτική του δεν ζητάμε συγκεκριμένο ποσό ότι θέλετε δώστε. Μα εκεί είναι το θέμα ότι δεν πρέπει να δίνουμε γιατί η ΧΑΡΗ εδόθη με τη σταυρική θυσία του Χριστού. Εμείς δίνουμε τα αργύρια των φαρισσαίων που έδωσαν στον Ιούδα για να πάρουμε τον Ατίμητο;
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Είναι γνωστό ότι ο Θεός έδωσε στη φυλή του Μωϋσή, τους Λευίτες, το προνόμιο να είναι ιερείς Του. Τους έδωσε το προνόμιο αυτό μεν αλλά δεν τους έδωσε κλήρο όπως στις άλλες 11 φυλές, αλλά θα έπρεπε να τρέφονται και να συντηρούνται γενικά από τις θυσίες που έκαναν οι άλλοι. Στο Α΄ Βασιλειών β΄ 12 βλέπουμε:
« Οι Υιοί του Ηλί ήσαν λοιμοί και δεν εγνώριζαν τον Κύριο και το δικαίωμα του ιερέως από αυτόν που έκανε θυσία. Ερχόντουσαν και έπαιρναν κρέας προτού γίνει η θυσία…και ην η αμαρτία αυτών μεγάλη σφόδρα ενώπιον του Κυρίου…». Οι Υιοί αυτοί έχασαν το δικαίωμα να συνεχίσουν το έργο του Ηλί και το συνέχισε ο Σαμουήλ, και μάλιστα σαν μεγάλος προφήτης του Θεού (Βλέπων).
Είναι φανερός και ο συμβολισμός της εντολής αυτής του Θεού, οι ιερείς δεν έχουν ξεχωριστό μερίδιο για τον εαυτό τους από αυτό που δίδεται σα θυσία για το Θεό. Αυτό σημαίνει κατά την γνώμη μου ότι δεν μπορούν να λαμβάνουν δώρο για να ιερουργήσουν αλλά μόνο από «τα σα εκ των σων» που δίνουν οι πιστοί σαν θυσία στο Θεό. Οι πιστοί δεν δίνουν λοιπόν αμοιβή για υπηρεσία που τους προσφέρθηκε αλλά περίσσευμα της αγάπης τους.
« Οι Υιοί του Ηλί ήσαν λοιμοί και δεν εγνώριζαν τον Κύριο και το δικαίωμα του ιερέως από αυτόν που έκανε θυσία. Ερχόντουσαν και έπαιρναν κρέας προτού γίνει η θυσία…και ην η αμαρτία αυτών μεγάλη σφόδρα ενώπιον του Κυρίου…». Οι Υιοί αυτοί έχασαν το δικαίωμα να συνεχίσουν το έργο του Ηλί και το συνέχισε ο Σαμουήλ, και μάλιστα σαν μεγάλος προφήτης του Θεού (Βλέπων).
Είναι φανερός και ο συμβολισμός της εντολής αυτής του Θεού, οι ιερείς δεν έχουν ξεχωριστό μερίδιο για τον εαυτό τους από αυτό που δίδεται σα θυσία για το Θεό. Αυτό σημαίνει κατά την γνώμη μου ότι δεν μπορούν να λαμβάνουν δώρο για να ιερουργήσουν αλλά μόνο από «τα σα εκ των σων» που δίνουν οι πιστοί σαν θυσία στο Θεό. Οι πιστοί δεν δίνουν λοιπόν αμοιβή για υπηρεσία που τους προσφέρθηκε αλλά περίσσευμα της αγάπης τους.
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Καλημέρα
Όπως έγραψα στα προηγούμενα και βγαίνει ξεκάθαρα από τα λόγια του Χριστού: "Δωρεάν λάβετε δωρεάν δότε" αλλά και των Αποστόλων και των Αγίων της Εκκλησίας (πχ. Μεγάλου Βασιλείου) που το λένε ρητά: ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΕΝΑΝΤΙ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ή ΑΓΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ. Δεν πωλείται η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ δίδεται δωρεάν γι' αυτό και λέγεται χάρη, αλλιώς είναι όπως τα άλλα προϊόντα και υπηρεσίες που αγοράζεις. Τότε το αγοράζεις και δεν έχεις κανένα ανάγκη!
Όπως έγραψα στα προηγούμενα και βγαίνει ξεκάθαρα από τα λόγια του Χριστού: "Δωρεάν λάβετε δωρεάν δότε" αλλά και των Αποστόλων και των Αγίων της Εκκλησίας (πχ. Μεγάλου Βασιλείου) που το λένε ρητά: ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΕΝΑΝΤΙ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ή ΑΓΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ. Δεν πωλείται η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ δίδεται δωρεάν γι' αυτό και λέγεται χάρη, αλλιώς είναι όπως τα άλλα προϊόντα και υπηρεσίες που αγοράζεις. Τότε το αγοράζεις και δεν έχεις κανένα ανάγκη!
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
« Από τις δεκάτες και τις απαρχές σαν Θεού άνθρωποι (θα τρώτε)…Όπως το βόδι, που εργάζεται στο αλώνι δεν φιμώνεται, τρώει μεν αλλά δεν κατατρώει τα πάντα, έτσι και εσείς που εργάζεσθε στην Εκκλησία του Θεού, από την Εκκλησία θα τρώτε…θα προσφέρετε οι λαϊκοί τας προσφοράς σας και θα τις διανέμη ο επίσκοπος κατά τις ανάγκες εκάστου».( Διαταγαί των Αποστόλων β΄ΧΧV 15).
Προκύπτει ότι οι πιστοί θα κάνουν τις δωρεές τους σα θυσία στο Θεό και από αυτές θα δίδονται και στον κλήρο και στους έχοντες ανάγκη και όχι βέβαια σαν αντιμισθία η αμοιβή για τη δωρεά του Παναγίου Πνεύματος.
Προκύπτει ότι οι πιστοί θα κάνουν τις δωρεές τους σα θυσία στο Θεό και από αυτές θα δίδονται και στον κλήρο και στους έχοντες ανάγκη και όχι βέβαια σαν αντιμισθία η αμοιβή για τη δωρεά του Παναγίου Πνεύματος.
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Φίλοι μου καλημέρα σας
Παρενέργειες της ύπαρξης των «τυχερών» είναι:
α) Να υπάρχει αυτή η μεγάλη ανισότητα στην Εκκλησία μεταξύ των πλουσίων και με πολλά «τυχερά» ενοριών και των φτωχών, οι οποίες δεν είναι και πολύ ελκυστικές από μεγάλη μερίδα των κληρικών που κυνηγούν τα «τυχερά».
β) Στα νεκροταφεία να γίνεται στην κυριολεξία χαμός και κάθε άλλο παρά τρισάγια είναι συνήθως αυτά που διαβάζονται στα μνήματα «εις λοίμην του ποιμνίου» όπως θα έλεγαν οι Άγιοι Πατέρες.
γ) Στις φτωχειές και ορεινές περιοχές και μητροπόλεις να μην πηγαίνουν ιερείς αλλά ούτε και επίσκοποι επιθυμούν να πάνε.
δ) Να αντιμετωπίζεται από την συντριπτική πλειοψηφία των ορθοδόξων το λειτούργημα του ιερέα σαν προσοδοφόρο επάγγελμα υπό τις προϋποθέσεις που προαναφέραμε.
ε) Να καταντούν τα ιερά μυστήρια (Βάπτισης, γάμου , ευχελαίου κλπ) από αγιαστικές πράξεις σχεδόν μαγικές ιεροτελεστίες όπου πας αγοράζεις ( όπως θα έκανες στο μέντιουμ) και φεύγεις.
Στ) Ευνοούν την αποξένωση των λειτουργών από το ποίμνιο. Διότι ο καθένας κάνει τη δουλειά του και πληρώνεται γι’ αυτό χωρίς αγαπητικό σύνδεσμο.
ζ) Γίνονται αιτία σκανδαλισμού του λαού.
η) Χάνεται η έξωθεν καλή μαρτυρία, όπου ο κάθε επικριτής της Εκκλησίας θεωρεί δεδομένο ότι οι Ιεροί Ναοί είναι «μαγαζάκια των παπάδων».
θ) Ξεπέφτουμε σαν Εκκλησία ηθικά περισσότερο και από την κοσμική εξουσία. Διότι πράγματι αυτό που για κάθε δημόσιο υπάλληλο θα χαρακτηριζόταν δωροδοκία είναι καθεστώς στην Εκκλησία.
ι) Μετατρέπουμε τον Οίκο του Θεού σε οίκο εμπορίου. Αυτά είναι μερικά από τα αρνητικά των «τυχερών».
Θα επανέλθω με κάποιες σκέψεις περί του πως θα μπορούσε να διορθωθή η κατάσταση.
Παρενέργειες της ύπαρξης των «τυχερών» είναι:
α) Να υπάρχει αυτή η μεγάλη ανισότητα στην Εκκλησία μεταξύ των πλουσίων και με πολλά «τυχερά» ενοριών και των φτωχών, οι οποίες δεν είναι και πολύ ελκυστικές από μεγάλη μερίδα των κληρικών που κυνηγούν τα «τυχερά».
β) Στα νεκροταφεία να γίνεται στην κυριολεξία χαμός και κάθε άλλο παρά τρισάγια είναι συνήθως αυτά που διαβάζονται στα μνήματα «εις λοίμην του ποιμνίου» όπως θα έλεγαν οι Άγιοι Πατέρες.
γ) Στις φτωχειές και ορεινές περιοχές και μητροπόλεις να μην πηγαίνουν ιερείς αλλά ούτε και επίσκοποι επιθυμούν να πάνε.
δ) Να αντιμετωπίζεται από την συντριπτική πλειοψηφία των ορθοδόξων το λειτούργημα του ιερέα σαν προσοδοφόρο επάγγελμα υπό τις προϋποθέσεις που προαναφέραμε.
ε) Να καταντούν τα ιερά μυστήρια (Βάπτισης, γάμου , ευχελαίου κλπ) από αγιαστικές πράξεις σχεδόν μαγικές ιεροτελεστίες όπου πας αγοράζεις ( όπως θα έκανες στο μέντιουμ) και φεύγεις.
Στ) Ευνοούν την αποξένωση των λειτουργών από το ποίμνιο. Διότι ο καθένας κάνει τη δουλειά του και πληρώνεται γι’ αυτό χωρίς αγαπητικό σύνδεσμο.
ζ) Γίνονται αιτία σκανδαλισμού του λαού.
η) Χάνεται η έξωθεν καλή μαρτυρία, όπου ο κάθε επικριτής της Εκκλησίας θεωρεί δεδομένο ότι οι Ιεροί Ναοί είναι «μαγαζάκια των παπάδων».
θ) Ξεπέφτουμε σαν Εκκλησία ηθικά περισσότερο και από την κοσμική εξουσία. Διότι πράγματι αυτό που για κάθε δημόσιο υπάλληλο θα χαρακτηριζόταν δωροδοκία είναι καθεστώς στην Εκκλησία.
ι) Μετατρέπουμε τον Οίκο του Θεού σε οίκο εμπορίου. Αυτά είναι μερικά από τα αρνητικά των «τυχερών».
Θα επανέλθω με κάποιες σκέψεις περί του πως θα μπορούσε να διορθωθή η κατάσταση.
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Αγαπητοί φίλοι χαίρετε
Έχω την αίσθηση ότι όλοι όσοι έγραψαν σε αυτό το θέμα δεν ξέφυγαν καθόλου από την ευπρέπεια ή και σε κατηγορίες κατά προσώπων εκτός ίσως από μια αόριστη αναφορά συμβάντος. Θίξαμε όμως αρνητικές καταστάσεις που πρέπει να διορθωθούν. Την Εκκλησία τη θεωρούμε μητέρα μας και θέλουμε να είναι άψογη. Οι άρρωστες καταστάσεις θα πρέπει να πάψουν να είναι καθεστώς στην Εκκλησία μας, και αν όχι να εξαληφθούν πλήρως τουλάχιστον να αποτελούν εξαιρέσεις που θα επιβεβαιώνουν τον κανόνα της Αγίας Εκκλησίας του Χριστού.
Έχω την αίσθηση ότι όλοι όσοι έγραψαν σε αυτό το θέμα δεν ξέφυγαν καθόλου από την ευπρέπεια ή και σε κατηγορίες κατά προσώπων εκτός ίσως από μια αόριστη αναφορά συμβάντος. Θίξαμε όμως αρνητικές καταστάσεις που πρέπει να διορθωθούν. Την Εκκλησία τη θεωρούμε μητέρα μας και θέλουμε να είναι άψογη. Οι άρρωστες καταστάσεις θα πρέπει να πάψουν να είναι καθεστώς στην Εκκλησία μας, και αν όχι να εξαληφθούν πλήρως τουλάχιστον να αποτελούν εξαιρέσεις που θα επιβεβαιώνουν τον κανόνα της Αγίας Εκκλησίας του Χριστού.
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Αλήθεια ποιός μπορεί να τις εξαλείψει; Ο αναμάρτητος, ας ρίξει πρώτος την πέτρα....Ionas έγραψε:Οι άρρωστες καταστάσεις θα πρέπει να πάψουν να είναι καθεστώς στην Εκκλησία μας, και αν όχι να εξαληφθούν πλήρως τουλάχιστον να αποτελούν εξαιρέσεις που θα επιβεβαιώνουν τον κανόνα της Αγίας Εκκλησίας του Χριστού.