Είναι τα τυχερά, σιμωνία;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1080
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 17, 2007 6:00 am
- Τοποθεσία: Μακεδονία
Σμαρώ ο διάλογος και δη ο εκκλησιαστικός δεν είναι μόνο άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Όσο ο ιερέας έχει ευθύνη που λαμβάνει και συντηρεί την κατάσταση, άλλο τόσο ευθύνη έχουμε και εμείς οι λοιποί πιστοί που δεν καταγγέλουμε το γεγονός στις αρμόδιες εκκλησιαστικές αρχές, στον επίσκοπο, που βέβαια ούτε αυτός έχει πέσει απο τον Πλούτωνα. Ο Χριστός θεωρεί την παραμέληση της εκκλησιαστικής κρίσεως μαζί με την αντίστοιχη του ελέους τα δύο βαρύτερα του νόμου. Κάνει δε λόγο ρητά για τσομπάνη ......ποιμένα μισθωτό και μη. Μόνο η αντίδραση του ποιμνίου θα σταματήσει την κατάσταση.
Η αλήθεια πονάει αλλά ενώνει, το ψέμα είναι που χωρίζει.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά Ιερείς της μητροπόλεώς μας όταν πήγαν για υποχρέωσή τους στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, μόνο που δεν τους είπαν όπως αναφέρει ο ......Μηλιώκας -"να δεις που κάποτε...." για την ιστορία του άσματος- , όταν έκπληκτοι άκουσαν ότι εδώ δεν ζητούνται χρήματα και δη προκαθορισμένα για την τέλεση των Μυστηρίων.
Μόνο η αντίδρασή του ποιμνίου και η εκπροσώπησή μας στο πρόσωπου ενός νέου εκκλησιαστικού ηγέτη, ευλογημένος ως ερχόμενος, μπορεί να σταματήσει το φαινόμενο αυτό.
Ιερέας σε κοιμητήριο σημαίνει πολλά τυχερά....... αυτά για το θέμα της Ελένης. Τώρα αυτά τα περι τάξεως τα ακούω βερεσέ και την τάξη στο χώρο την έχω υπόψιν μου επαρκώς.
Στην μητρόπολή μας ευτυχώς δεν έχουμε τέτοιες θέσεις. Είναι αδιανόητο να ζητάς χρήματα αλλά και πρακτικά για την τέλεση ενός τρισαγίου που διαρκεί λιγότερο απο 5 λεπτά και με τον τρόπο που γίνονται επι του μνήματος 1-2.
Το εκκλησιαστικό εδώ είναι η παράθεση γευμάτων προς φτωχούς χρημάτων προς αναξιοπαθούντες και όχι προς αδελφούς ουσιαστικά αξιοπαθούντες......
Δεν θέλω να αναφέρω πάμπολα περιστατικά απο διάφορες μητροπόλεις, στεναχωριέμαι πραγματικά. Ένα μόνο θα πώ ενδεικτικό: σε Βάπτιση άμεσα συγγενική όπου βέβαια έψαλα, ζήτησε ο εφημέριος απο τους δικούς μου χρήματα για να πληρωθεί "ο ψάλτης"...... Φυσικά με τον ιερέα γνωριζόμαστε πολύ καλά και φυσικά δεν ζήτησε χρήματα για να με πληρώσει.....
Ανακεφαλαιώνοντας τώρα: Δυστυχώς τα τυχερά ή αλλιώς οι "σχετικές μισθώσεις έργου" είναι:
α) καρκίνωμα στο χώρο,
β) δεν είναι εξαιρέσεις αλλά σε πολλές περιοχές της χώρας καθεστώς,
γ) κατα κανόνα στα μεγάλα αστικά κέντρα μιλάμε για προκαθορισμένα ποσά,
δ) συχνά δεν υπάρχει απόδειξη πράγμα που σημαίνει πως μέρος τουλάχιστον δεν πηγαίνει στο ταμείο καν της ενορίας, ενώ απαντούν σε αρκετές περιπτώσεις και ταμεία τυχερών,
ε) σκανδαλίζουν,
στ) ευτελίζουν την Ιεροπραξία, την ενορία, όλο το Χριστεπώνυμο Σώμα,
ζ) εμπίπτουν στις διατάξεις περι οικονομικών εγκλημάτων ως παράνομα και μη δηλωθέντα έσοδα και όλοι μας οφείλουμε να είμαστε έννομοι πλην της περιπτώσεως που έννομος σημαίνει προδοσία της πίστεως,
η) κανένας πνευματικός ποιμένας δεν παραδίδεται να έλαβε τυχερά, όχι να τα ζήτησε αλλά οικειοθελώς να του τα πρόσφεραν....
Iona αυτό το περι "άλλων εκκλησιών" σχόλιο αν και σκληρό τελικά σε τιμά. Στην επι του Όρους Ομιλία θα βρεις το γιατί.
Κωνσταντίνος
Η αλήθεια πονάει αλλά ενώνει, το ψέμα είναι που χωρίζει.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά Ιερείς της μητροπόλεώς μας όταν πήγαν για υποχρέωσή τους στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, μόνο που δεν τους είπαν όπως αναφέρει ο ......Μηλιώκας -"να δεις που κάποτε...." για την ιστορία του άσματος- , όταν έκπληκτοι άκουσαν ότι εδώ δεν ζητούνται χρήματα και δη προκαθορισμένα για την τέλεση των Μυστηρίων.
Μόνο η αντίδρασή του ποιμνίου και η εκπροσώπησή μας στο πρόσωπου ενός νέου εκκλησιαστικού ηγέτη, ευλογημένος ως ερχόμενος, μπορεί να σταματήσει το φαινόμενο αυτό.
Ιερέας σε κοιμητήριο σημαίνει πολλά τυχερά....... αυτά για το θέμα της Ελένης. Τώρα αυτά τα περι τάξεως τα ακούω βερεσέ και την τάξη στο χώρο την έχω υπόψιν μου επαρκώς.
Στην μητρόπολή μας ευτυχώς δεν έχουμε τέτοιες θέσεις. Είναι αδιανόητο να ζητάς χρήματα αλλά και πρακτικά για την τέλεση ενός τρισαγίου που διαρκεί λιγότερο απο 5 λεπτά και με τον τρόπο που γίνονται επι του μνήματος 1-2.
Το εκκλησιαστικό εδώ είναι η παράθεση γευμάτων προς φτωχούς χρημάτων προς αναξιοπαθούντες και όχι προς αδελφούς ουσιαστικά αξιοπαθούντες......
Δεν θέλω να αναφέρω πάμπολα περιστατικά απο διάφορες μητροπόλεις, στεναχωριέμαι πραγματικά. Ένα μόνο θα πώ ενδεικτικό: σε Βάπτιση άμεσα συγγενική όπου βέβαια έψαλα, ζήτησε ο εφημέριος απο τους δικούς μου χρήματα για να πληρωθεί "ο ψάλτης"...... Φυσικά με τον ιερέα γνωριζόμαστε πολύ καλά και φυσικά δεν ζήτησε χρήματα για να με πληρώσει.....
Ανακεφαλαιώνοντας τώρα: Δυστυχώς τα τυχερά ή αλλιώς οι "σχετικές μισθώσεις έργου" είναι:
α) καρκίνωμα στο χώρο,
β) δεν είναι εξαιρέσεις αλλά σε πολλές περιοχές της χώρας καθεστώς,
γ) κατα κανόνα στα μεγάλα αστικά κέντρα μιλάμε για προκαθορισμένα ποσά,
δ) συχνά δεν υπάρχει απόδειξη πράγμα που σημαίνει πως μέρος τουλάχιστον δεν πηγαίνει στο ταμείο καν της ενορίας, ενώ απαντούν σε αρκετές περιπτώσεις και ταμεία τυχερών,
ε) σκανδαλίζουν,
στ) ευτελίζουν την Ιεροπραξία, την ενορία, όλο το Χριστεπώνυμο Σώμα,
ζ) εμπίπτουν στις διατάξεις περι οικονομικών εγκλημάτων ως παράνομα και μη δηλωθέντα έσοδα και όλοι μας οφείλουμε να είμαστε έννομοι πλην της περιπτώσεως που έννομος σημαίνει προδοσία της πίστεως,
η) κανένας πνευματικός ποιμένας δεν παραδίδεται να έλαβε τυχερά, όχι να τα ζήτησε αλλά οικειοθελώς να του τα πρόσφεραν....
Iona αυτό το περι "άλλων εκκλησιών" σχόλιο αν και σκληρό τελικά σε τιμά. Στην επι του Όρους Ομιλία θα βρεις το γιατί.
Κωνσταντίνος
Μαζί μιλάμε και χώρια συνεννοούμαστε. Είπα εγώ ότι ο Ιερέας που ζητάει είναι σωστός;strumfi έγραψε:Σαφώς και είναι δικαίωμα του καθενός να κάνει αυτό που νιώθει. Συμφωνούμε. Δεν ξέρω όμως αν συμφωνούμε και στο ότι ο ιερεας δεν εχει -κατά την άποψή μου- κανένα δικαίωμα να ζητάει χρήματα για τις ιεροπραξίες.inaapp έγραψε: Αυτό που κάνεις εσύ είναι απολύτως σεβαστό και αυτό να συνεχίσεις να κάνεις. Το ίδιο δικαίωμα έχουν και οι άλλοι όμως, να κάνουν αυτό που νιώθουν.
Πέσατε πολλοί μαζί βρέ ευλογημένοι. Λίγες ώρες έλειψα από το σπίτι, και τι είδα; Χαμός.
Ο Ιερέας που ανέφερες ως παράδειγμα είναι άξιος της τύχης του, όπως και ο καθένας μας, γι`αυτά που κάνει. Η τάξη υπάρχη όπως ξέρεις μέσα στην Εκκλησία. Πρέπει να την εφαρμόζουμε. Όμως ο Ιερέας που υποδέχθηκε τον άλλο Ιερέα θα μπορούσε να κάνει στην άκρη, έστω για τα μάτια άν όχι για ταπείνωση. Να μην σκανδαλίσει.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 614
- Εγγραφή: Κυρ Αύγ 12, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Ελένη@Αττική
Γι' αυτό φρόντισε να μην το ξανακάνεις!!inaapp έγραψε:Πέσατε πολλοί μαζί βρέ ευλογημένοι. Λίγες ώρες έλειψα από το σπίτι, και τι είδα; Χαμός.
:razz:
Καλά λένε ότι οι άνθρωποι μέσα από τις συγκρούσεις γνωρίζονται καλύτερα και συχνά έρχονται πιο κοντά!inaapp έγραψε:Ο Ιερέας που ανέφερες ως παράδειγμα είναι άξιος της τύχης του, όπως και ο καθένας μας, γι`αυτά που κάνει. Η τάξη υπάρχη όπως ξέρεις μέσα στην Εκκλησία. Πρέπει να την εφαρμόζουμε. Όμως ο Ιερέας που υποδέχθηκε τον άλλο Ιερέα θα μπορούσε να κάνει στην άκρη, έστω για τα μάτια άν όχι για ταπείνωση. Να μην σκανδαλίσει.
:) :) :)
Προσοχή όμως για τους δημόσιους κατήγορους γιατί υπάρχει για τους Ιερείς και το γνωστό κλισές που λέει
Ότι Ο Ιερέας είναι σαν το κάρβουνο. Αν είναι αναμένο και το πιάσουμε (και τον κατηγορούσουμε άδικα) θα καούμε, ενώ αν είναι σβησμένο και το πιάσουμε θα μουντζουρωθούμε.
Προσοχή γιατί υπάρχει και ο Θεός που είναι ανώτερος απο κάθε ανθρώπινο νόμο.
Ότι Ο Ιερέας είναι σαν το κάρβουνο. Αν είναι αναμένο και το πιάσουμε (και τον κατηγορούσουμε άδικα) θα καούμε, ενώ αν είναι σβησμένο και το πιάσουμε θα μουντζουρωθούμε.
Προσοχή γιατί υπάρχει και ο Θεός που είναι ανώτερος απο κάθε ανθρώπινο νόμο.
- panosgreece
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2941
- Εγγραφή: Πέμ Αύγ 07, 2008 5:00 am
Ionas έγραψε: .................................
Φίλε Inaap
Στα γράφει τόσο ωραία η αγαπητή Strumfi γιατί δεν θες να καταλάβεις??? Είναι δυνατόν να διαστρέφουμε τόσο πολύ το Λόγο του Θεού και την αλήθεια? Έχεις ακούσει αυτό που είπε ο Χριστός ΔΩΡΕΑΝ ΛΑΒΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΤΕ? Προφανώς το έχεις...αλλά προσπαθείς να το προσαρμόσεις και να το συμβιβάσεις με τη γλύκα που έχει για τον λαμβάνοντα το "ψιλικό"...Λες δεν πληρώνεται η Χάρις...τότε τι πληρώνεται? Αν θέλεις να δώσεις στον Ιερέα σου πήγαινε και δώσε δεν σε εμποδίζει κανείς αλλά το να πληρώνεις για Ιεροπραξία είναι Σιμωνία κατάλαβέ το, το λέει ο Απόστολος Πέτρος στο Σίμωνα το μάγο, το λένε οι Άγιοι Πατέρες ...Να σου φέρω ένα κοσμικό παράδειγμα: Έρχεται ο εφοριακός στο μαγαζί σου για έλεγχο και βγάζεις και του δίνεις ένα πεντοχιλιαρο "για τον κόπο του"...μπαίνει εκείνη τη στιγμή η αστυνομία και σε συλλαμβάνει να κάνεις τη δωροδωκία...Τι θα τους πεις δεν τον δωροδωκώ...απλά του δίνω μερικά χρήματα από ευχαρίστηση για τον κόπο του? Δεν νομίζω να σε πάρεις κανείς στα σοβαρά, φίλε Inaap, αν πεις κάτι τέτοιο. Έτσι και με τον Ιερέα όταν λαμβάνει για τέλεση Μυστηρίου "πωλεί τη Θεία Χάρη", πράγμα ανεπίτρεπτο. Είπα και αν το αναλύσω θα δεις ότι είναι πολύ πιο συμφέρον για τους φτωχούς Ιερείς, τον τρόπο να καλύπτονται οι ανάγκες του.
Φίλε Ιοna,
μου φαίνεται ότι δεν διάβασες τα προηγούμενα που έγραψα, που προσπάθησα να εξηγήσω τι εννοώ με τις απόψεις που έχω διατυπώσει.
Σχετικά με το παράδειγμα που έφερες, να σου πώ ότι όποιος δώσει χρήματα σε εφοριακό ή είναι τρελός ή βλάκας :badgrin: Ένα άλλο παράδειγμα δεν μπορούσες να φέρεις;
Πρόσεξε όμως, γιατί στο παράδειγμά σου τοποθετείς και τρίτο πρόσωπο (αστυνομία). Μην αναφέρεις την Αστυνομία, γιατί βγάζει κανείς ως συμπέρασμα αυτό που υποστηρίζεις. Αναφέρσου στον Υπάλληλο ή στον έμπορα και στον εφοριακό. Εάν του δίνεις χρήματα γιατί του δίνεις; Αυτή είναι η ουσία. Μήπως κρύβεται κάτι πίσω από αυτή την κίνηση; Υπάρχει κάποιο συμφέρον; Καταλαβαίνεις που θέλω να καταλήξω.
Σύμφωνα με το νόμο, έτσι όπως τα λές, την πάτησες.
Γιατί υπάρχει περίπτωση εξαγοράς, πράγμα που δεν φαίνεται όμως και όπως λές άντε να εξηγήσεις μετά ότι το έκανα από συμπάθειο, από ευχαρίστηση ή όπως αλλιώς θέλει κανείς να το πεί.
Σ`αυτό που αναφερόμαστε όμως (τυχερά) δεν υποκρίπτεται κάτι αξιόμεμπτο (άσχετα αν το καλύτερο θα ήταν να πάψουν για να αποφεύγεται ο σκανδαλισμός) διότι δεν υπάρχει δόλος, συμφέρον. Όλα είναι εμφανή. Κανείς μα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σφετερίζεται τη Θεία Χάρη.
Στο παράδειγμά σου την ευθύνη φέρει, για το κράτος και την αστυνομία, όχι ο εφοριακός (για εμένα,γιατί τι φταίει αυτός αν θα πάρει χρήματα αφού του τα δίνουν ως φιλοδώρημα; μπορεί όμως και να μην τα πάρει), αλλά ο δότης, αφού η αστυνομία και το κράτος δεν είναι καρδιογνώστες, για να γνωρίζουν τον ακριβή λόγο της πράξης αυτής. Όλοι θεωρούνται καχύποπτοι, εκτός από τους έχοντας εξουσία που κάνουν τις δικές τους Mizens.
Για τον λόγο του Χριστού έχω απαντήσει, σε τι αναφέρεται.