Είναι τα τυχερά, σιμωνία;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25446
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός :
1. «Θα έρθει καιρός που δεν θα υπάρχει αρμονία στις σχέσεις λαού και κλήρου, όπως συμβαίνει σήμερα».
2. Για τους κληρικούς προέβλεψε ότι «θα γίνουν οι χειρότεροι και ασεβέστεροι όλων».
1. «Θα έρθει καιρός που δεν θα υπάρχει αρμονία στις σχέσεις λαού και κλήρου, όπως συμβαίνει σήμερα».
2. Για τους κληρικούς προέβλεψε ότι «θα γίνουν οι χειρότεροι και ασεβέστεροι όλων».
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25446
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Τα παραπάνω επ' ουδενί δεν μας δικαιολογούν όταν γενικεύουμε και τους βάζουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι! Ίσα - ίσα που σ' αυτές τις δύσκολες εποχές αναδεικνύονται μερικοί πολύ άξιοι ιερείς, σχεδόν άγιοι!
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2298
- Εγγραφή: Δευ Νοέμ 14, 2005 6:00 am
- Τοποθεσία: Ηλίας @ Θεσσαλονίκη
Συμφωνωaposal έγραψε:Συμφωνώ απόλυτα.aplastos έγραψε:Πρόσεξε μήπως αυτός που δεν δίνει στην Εκκλησία είναι αυτός ο φιλάγυρος με προφάσεις εν αμαρτίαις.
Πως γίνεται ένας κουμπάρος να δίνει για το γάμο 2500? και για την εκκλησία να μη δίνει φράγκο;
Ένα πατέρας να δίνει για το γλέντι 6000? και για την εκκλησία να μη δίνει φράγκο;
Δεν μιλάω όμως για την περίπτωση όταν του επιβάλλουν με τη βία να δώσει για να γίνει ένα μυστήριο, .
Και στα νυχτερινά κέντρα δίνουν πολλά λεφτά, αλλά τους πειράζουν τα 20 λεπτά που ζητάει η Εκκλησία για το κεράκι.
prokopi μηπως ηταν οί Ιερείς πού λές από κανένα μασκέ πάρτυ;
Δέν μπορω νά τό πιστέψω οσο καί καλή διάθεση νά εχω οτι κάνανε τή μοιρασιά στήν Αγία Τράπεζα ..
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
πριν δύο χρόνια ο πατέρας μου ΄΄επαθε εγκεφαλικό - ο οποίος ζει στην Στουτγάρδη Γερμανία - όταν λοιπόν μετά από μια ημέρα παραμονής στην εντατική οι γιατροί πληροφόρησαν τη μητέρα μου και την αδελφή μου πως τα πράγματα δε πάνε καλά αμέσως θελήσαν να φωνάξουν το παππά της ενορίας στο Έσσλιγκεν που εκκλησιάζονται.
Η απάντηση του παππά ήταν πως είναι αρκετά τα χιλιόμετρα και δε μπορεί να πάει( σημειωτέων περ. 15 χλμ).Λοιπόν πως μπορεί να αισθανθεί κάποιος όταν όλη του τη ζωή πηγαίνει στη συγκεκριμέενη εκκλησία βοηθά οικονομικά σε ότι του ζητηθεί και όταν ήρθε η στιγμή όχι να απολαύσει οικονομικές λαβές την ανάγκη του τη μέτρησαν με χιλιομετρικές αποστάσεις.
Και απευθύνθηκαν σε άγνωστ πατέρα μιας ενορίας σε μια περιοχή της Στουτγάρδης άγνωστες πατέρας που χωρίς δεύτερη κουβέντα ήλθε και μάλιστα μόλις θέλησαν να του δώσουν κάποια χρήματα για τα έξοδά του ( βενζίνη κλπ ) όχι μόνο δεν άπλωσε το χέρι του αλλά τους μίλησε και τους είπε πως είναι ΚΑΘΗΚΟΝ του και ΑΠΟΣΤΟΛΗ του να βρίσκεται όπου του ζητηθεί η βοήθειά του.
Πως μπορείς λοιπόν μετά απο μια τέτοια συμπεριφορά να πας να εκκλησιαστής στην παλιά ενορία σου και να ακούς το λόγο του Θεού απο το συγκεκριμένο κληρικό ( τον προηγούμενο ).
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα καλά και κακά από συμπεριφορές κληρικών.
Εγώ όσο καιρό ζούσα στα Καμίνια και εκκλησιαζόμουν στον Αγ. Ελευθέριο έβλεπα να παράγεται έργο από τους κληρικούς.
Τώρα που ζω σε επαρχία της Κατερίνης σ'ένα χωριό 600 κατοίκων που όλοι πρέπει νε είμαστε μια αγκαλιά με πατέρα μας το παππά του χωριού συγνώμη για την έκφραση είναι να φρίξει κανείς από τι τέρατα και ασωτίες κάνει ο παππάς.Οι κάτοικοι έχουν διαμαρτυρυθεί στο Μητροπολίτη αλλά τίποτα. Συμπέρασμα; Πίστεύω είναι στον άνθρωπο , υπάρχουν κληρικοί που σε κοιτούν απροκάλυπτα στο χέρι τι θα δώσεις, υπάρχουν και άλλοι που νοιώθεις ότι με τη ψυχή τους κάνουν αυτό που θα ζητήσεις.
γιατί λοιπόν όταν εγώ η αμαρτωλή φωνάζω π.χ. για ένα ευχέλαιο ή για τρισάγιο κλπ.αυτά που προαιρούμαι να προσφέρω το κάνω για το κόπο που έκανε ο πάτερ να μου αφιερώσει από το χρόνο του ώστε να βοηθηθώ- εάν τώρα για να δειχτώ ( που κάνουν αρκετοί ) αρχίζω και προσφέρω το χρήμα με τη σέσουλα αυτό είναι κόμππλεξ δικό μου και όχι του πάτερ.
Η απάντηση του παππά ήταν πως είναι αρκετά τα χιλιόμετρα και δε μπορεί να πάει( σημειωτέων περ. 15 χλμ).Λοιπόν πως μπορεί να αισθανθεί κάποιος όταν όλη του τη ζωή πηγαίνει στη συγκεκριμέενη εκκλησία βοηθά οικονομικά σε ότι του ζητηθεί και όταν ήρθε η στιγμή όχι να απολαύσει οικονομικές λαβές την ανάγκη του τη μέτρησαν με χιλιομετρικές αποστάσεις.
Και απευθύνθηκαν σε άγνωστ πατέρα μιας ενορίας σε μια περιοχή της Στουτγάρδης άγνωστες πατέρας που χωρίς δεύτερη κουβέντα ήλθε και μάλιστα μόλις θέλησαν να του δώσουν κάποια χρήματα για τα έξοδά του ( βενζίνη κλπ ) όχι μόνο δεν άπλωσε το χέρι του αλλά τους μίλησε και τους είπε πως είναι ΚΑΘΗΚΟΝ του και ΑΠΟΣΤΟΛΗ του να βρίσκεται όπου του ζητηθεί η βοήθειά του.
Πως μπορείς λοιπόν μετά απο μια τέτοια συμπεριφορά να πας να εκκλησιαστής στην παλιά ενορία σου και να ακούς το λόγο του Θεού απο το συγκεκριμένο κληρικό ( τον προηγούμενο ).
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα καλά και κακά από συμπεριφορές κληρικών.
Εγώ όσο καιρό ζούσα στα Καμίνια και εκκλησιαζόμουν στον Αγ. Ελευθέριο έβλεπα να παράγεται έργο από τους κληρικούς.
Τώρα που ζω σε επαρχία της Κατερίνης σ'ένα χωριό 600 κατοίκων που όλοι πρέπει νε είμαστε μια αγκαλιά με πατέρα μας το παππά του χωριού συγνώμη για την έκφραση είναι να φρίξει κανείς από τι τέρατα και ασωτίες κάνει ο παππάς.Οι κάτοικοι έχουν διαμαρτυρυθεί στο Μητροπολίτη αλλά τίποτα. Συμπέρασμα; Πίστεύω είναι στον άνθρωπο , υπάρχουν κληρικοί που σε κοιτούν απροκάλυπτα στο χέρι τι θα δώσεις, υπάρχουν και άλλοι που νοιώθεις ότι με τη ψυχή τους κάνουν αυτό που θα ζητήσεις.
γιατί λοιπόν όταν εγώ η αμαρτωλή φωνάζω π.χ. για ένα ευχέλαιο ή για τρισάγιο κλπ.αυτά που προαιρούμαι να προσφέρω το κάνω για το κόπο που έκανε ο πάτερ να μου αφιερώσει από το χρόνο του ώστε να βοηθηθώ- εάν τώρα για να δειχτώ ( που κάνουν αρκετοί ) αρχίζω και προσφέρω το χρήμα με τη σέσουλα αυτό είναι κόμππλεξ δικό μου και όχι του πάτερ.
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Αγαπητέ Ιονά γνωρίζω λίγα πράγματα και με κατάπληξη σας διαβάζω γιατί μαθαίνω πολλά από τα γραφόμενά σας αλλά οφείλω να πω , πως συμφωνώ με τα όσα αναφέρεις εδώIonas έγραψε:Είναι μεγάλη ανάγκη να βγούμε από αυτό το καθεστώς της Σιμωνίας, το οποίο αποτελεί κατάρα και δεν μπορεί η Αγία μας Εκκλησία να στενάζει από το Μαμωνά της απωλείας...Ας μην εθελοτυφλούμε, δεν βλέπετε ότι η αγάπη των πολλών έχει ψυγεί κατά κύριο λόγο από αυτές τις καταστάσεις;
Στις Πράξεις των Αποστόλων βλέπουμε: « Ήσαν σε αυτούς όλα κοινά και δεν υπήρχε κανείς ανάμεσά τους που να μην έχει τα αναγκαία…». Κάθε χριστιανός πωλούσε τα υπάρχοντά του και κατέθετε τα χρήματα στα πόδια των Αποστόλων. Αυτοί τα διαχειρίζονταν και έδινα στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του. Αυτό είναι παράδειγμα για τη ζωή στην ενορία , η οποία στην ιδανική της μορφή θα ήταν ένα χριστιανικό κοινόβιο στα πρότυπα της πρώτης Εκκλησίας. Επειδή σήμερα δεν έχουμε τόση πίστη, θα μπορούσε τουλάχιστον η λειτουργία του Ναού της ενορίας να ακολουθή αυτά τα πρότυπα. Συγκεκριμένα θάπρεπε:
1) Να γίνη η επαναφορά της εκλογής «ψήφω κλήρου και λαού» των επισκόπων αλλά και ων κατώτερων κληρικών.
2) Οι εκκλησιαστικές επιτροπές στους ναούς να είναι αιρετές από το λαό.
3) Να υπάρχουν κατάλογοι των ενοριτών. Συνταγμένοι με βάση την ομολογία πίστεως που θα υπέγραφαν οι πιστοί.
4) Συνεισφορά των ενοριτών μέρος των εισοδημάτων τους, μέχρι και του ενός δεκάτου. Σαν θυσία ευπρόσδεκτη στο Θεό για όσους έχουν ανάγκη στην ενορία και γενικότερα για τις ανάγκες της Εκκλησίας. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε μεγάλη ευλογία.
5) Κατάργηση των «τυχερών» με ποινή αφορισμού και καθαίρεσης.
6) Ενεργότερη συμμετοχή των πιστών στα δρώμενα στην Εκκλησία.
7) Οι ποιμένες να αναζητήσουν το απολωλός σε κάθε ενορία. Ο ποιμήν ο καλός αφήνει τα 99 πρόβατα και αναζητά το χαμένο.
Οι Επίσκοποι να είναι υποχρεωμένοι να βοηθούν τις φτωχειές ενορίες καθώς και η αρχιεπισκοπή συνοδικά να βοηθά τις φτωχειές Επισκοπές (Μητροπόλεις).
ειδικά ότι αφορά τους κληρικούς και τις εκκλησιαστικές επιτροπές.
Εγώ προσωπικά με αυτά που βιώνω στην ενορία που ανήκω έχω πολλές φορές φθάσει σε σημείο και συγγνώμη για αυτό που θα πω να μη θέλω να πάω στη συγκεκριμμένη εκκλησία. Πίστεψέ με είναι μεγάλη πλειοψηφία του χωριού μας. Όσες φορές απευθυνθήκαμε στο Μητροπολίτη δεν βγήκε τίποτα
Αγαπητή Βασιλική
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάθε χριστιανός έχει ζήσει σκανδαλιστικές καταστάσεις παρόμοιες μ΄αυτέ που αναφέρεις, διότι όπως λέει ο Χριστός: "Είναι αναγκαίο να έλθουν τα σκάνδαλα για να δοκιμστείτε και να ξεχωρίσουν οι δοκιμασμένοι Χριστιανοί, πλην όμως αλοίμονο στον άνθρωπο εκείνο δια του οποίου ήλθαν τα σκάνδαλα και σκανδλίστηκε μια ψυχούλα...". Από τα σκάνδαλα απομακρύνονται πολλοί αδύναμοι στην πίστη αδελφοί μας και αποτελεί μεγάλο κατάκριμα για όλους μας γιατί επιτρέπουμε αυτό το κακό...
Ότι λέω για τη Σιμωνία, μερικοί φίλοι όπως ο Άπλαστος κλπ. το εκλαμβάνουν ότι στρέφεται κατά των Ιερέων μας...κάθε άλλο θάλεγα, οι ευσεβείς Ιερείς είναι σεβαστοί και επαινετοί. Με το Μαμωνά της αδικίας τα έχω και υποχρεωτικά παίρνει η μπάλα και όσους τον υπηρετούν...
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάθε χριστιανός έχει ζήσει σκανδαλιστικές καταστάσεις παρόμοιες μ΄αυτέ που αναφέρεις, διότι όπως λέει ο Χριστός: "Είναι αναγκαίο να έλθουν τα σκάνδαλα για να δοκιμστείτε και να ξεχωρίσουν οι δοκιμασμένοι Χριστιανοί, πλην όμως αλοίμονο στον άνθρωπο εκείνο δια του οποίου ήλθαν τα σκάνδαλα και σκανδλίστηκε μια ψυχούλα...". Από τα σκάνδαλα απομακρύνονται πολλοί αδύναμοι στην πίστη αδελφοί μας και αποτελεί μεγάλο κατάκριμα για όλους μας γιατί επιτρέπουμε αυτό το κακό...
Ότι λέω για τη Σιμωνία, μερικοί φίλοι όπως ο Άπλαστος κλπ. το εκλαμβάνουν ότι στρέφεται κατά των Ιερέων μας...κάθε άλλο θάλεγα, οι ευσεβείς Ιερείς είναι σεβαστοί και επαινετοί. Με το Μαμωνά της αδικίας τα έχω και υποχρεωτικά παίρνει η μπάλα και όσους τον υπηρετούν...
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Ionas έγραψε:"Όπου ο θησαυρός υμών εκεί και η καρδία..." Ιησούς Χριστός. Μ' αυτές τις λίγες λέξεις ο Χριστός μας είπε όσα θα χρειαζόταν ένα ολόκληρο βιβλίο να εκφράσουμε εμείς με το φτωχό μας το μυαλό. Η ζωή και η ιστορία του ανθρώπου είναι γεμάτη από παραδείγματα που επιβεβαιώνουν αυτή τη ρήση...Είναι κανόνας απαράβατος. Ο κάθε άνθρωπος έχει έναν θησαυρό γύρω από τον οποίο περιστρέφεται η ζωή του. Η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων έχουν "θησαυρούς τους" τα υλικά αγαθά και τις απολαύσεις και καταντούν δούλοι αυτών...Αυτό το φαινόμενο το παρατηρούμε καθημερινά...
Συνεχίζει ο Χριστός: " Δεν μπορείτε να δουλεύετε σε δυο κυρίους στο Θεό και στο Μαμωνά, η τον ένα θα υπηρετείτε και τον άλλο θα καταφρονήσετε ή...". Γι αυτό επιμένω τόσο για το Μαμωνά ότι πρέπει να βγει από την Εκκλησία του Χριστού...όχι μόνο γιατί το είπαν οι Πατέρες αλλά και γιατί υποδουλώνει και απομακρύνει από το Χριστό...
Τέλος οι διακοπές, τα κεφάλια μέσα. Σας χαιρετώ.
Έχουμε και λέμε: Αδελφέ Iona και λοιποί αδελφοί, δεν απορρίπτω πολλά από όσα λέτε, αλλά ούτε και τα δέχομαι όλα. Εκεί που αντιδρώ, και το έχω ξαναπεί, είναι η κακή γενίκευση, όχι μόνο για μια άποψη που μπορεί να έχουμε σε κάποιο θέμα, αλλά όταν προσάπτουμε επιχειρήματα αγιογραφικά για να στηρίξουμε τις θέσεις μας. Αυτό είναι απολυτότητα χωρίς πραγματικό αντίκρυσμα. Ή όταν χαρακτηρίζουμε τους Ιερείς ''των εσχάτων χρόνων'' ως φίλους του μαμωνά, γιατί αυτό το μήνυμα εκλαμβάνει κανείς από τέτοια επιχειρήματα.
Το χειρότερο ξέρετε ποιό είναι; Όταν οι χιλιάδες επισκεπτών του Forum, αλλά και πολλοί συνάνθρωποι με τους οποίους σχετίζεστε στην καθημερινή σας ζωή, θα σχηματίζουν (λόγω εσφαλμένων θέσεων) την άποψη ότι οι Ιερείς που δέχονται τα τυχερά, είναι οι ''Ιερείς των εσχάτων χρόνων'', είναι
οι καταδικασμένοι για την κόλαση, και η σωτηρία τους θα έρθει αν σταματήσουν να δέχονται τα τυχερά.
Είπα να μην ασχοληθώ πλέον με το ζήτημα, αλλά για τον παραπάνω λόγο που ανάφερα άλλαξα γνώμη.
Συγγνώμη αλλά αυτές είναι ''κολλημένες'' απόψεις και με παραπέμπουν σε παλαιοημερολογίστικες και ευσεβίστικες θέσεις. Δεν χαρακτηρίζω ως ευλογημένη πράξη τα τυχερά, αλλά ούτε και καταδικαστέα που στέλνει απευθείας στην κόλαση. Αν ίσχυε αυτό, τότε να είστε σίγουροι ότι από τους 8000 Ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι 7000 (για να μην πώ περισσότερους), είναι κολασμένοι. Επίσης, αν ίσχυε κάτι τέτοιο, σίγουρα κάποιοι άγιοι Αρχιερείς, κάποιοι Άγιοι Ιερείς και κάποιοι Άγιοι Γέροντες θα έκαναν το πάν για να σταματήσουν ένα τέτοιο μεγάλο κακό. Ή εκτός εάν νομίζουμε ότι παντού υπάρχει σαπίλα. Τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά και σταματώ. Επειδή όμως δε συμφωνώ με κάτι τέτοιο, θα συνεχίσω.
Όπου είναι η καρδιά μας εκεί είναι και ο Θησαυρός. Έτσι δε λέει ο Χριστός;
Δηλ. ο θησαυρός ενός Ιερέως που δέχεται τυχερά (που δεν τα ζητάει, ούτε τα απαιτεί, ούτε τον στεναχωρεί αν δε του δώσουν)
είναι τα τυχερά. Αυτό είναι το νόημα; Αν καταλαβαίνετε τι θέλω να πώ, αυτό δεν είναι μια γενίκευση; Για το εάν το χρήμα γίνει μαμωνάς (εκτός αν πιστεύει κανείς ότι αυτό καθ`αυτό το χρήμα είναι μαμωνάς, τότε δεν έχω να πω κάτι) εξαρτάται από την καρδιακή καλλιέργεια του αντίστοιχου πάθους, εκάστου πιστού.
Και ξανατονίζω: μακάρι να εκλείψουν τα τυχερά (μόνο και μόνο για να αποφεύγεται ο σκανδαλισμός), αλλά και οι μισθοί να είναι καλύτεροι όχι μόνο για τους Ιερείς, αλλά για όλους τους μεροκαματιάρηδες και μισθολογικά αδικημένους. Θα επανέλθω.
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Αγαπητέ Inaapinaapp έγραψε: ......................................
Το χειρότερο ξέρετε ποιό είναι; Όταν οι χιλιάδες επισκεπτών του Forum, αλλά και πολλοί συνάνθρωποι με τους οποίους σχετίζεστε στην καθημερινή σας ζωή, θα σχηματίζουν (λόγω εσφαλμένων θέσεων) την άποψη ότι οι Ιερείς που δέχονται τα τυχερά, είναι οι ''Ιερείς των εσχάτων χρόνων'', είναι
οι καταδικασμένοι για την κόλαση, και η σωτηρία τους θα έρθει αν σταματήσουν να δέχονται τα τυχερά.
Είπα να μην ασχοληθώ πλέον με το ζήτημα, αλλά για τον παραπάνω λόγο που ανάφερα άλλαξα γνώμη.
Συγγνώμη αλλά αυτές είναι ''κολλημένες'' απόψεις και με παραπέμπουν σε παλαιοημερολογίστικες και ευσεβίστικες θέσεις. Δεν χαρακτηρίζω ως ευλογημένη πράξη τα τυχερά, αλλά ούτε και καταδικαστέα που στέλνει απευθείας στην κόλαση. Αν ίσχυε αυτό, τότε να είστε σίγουροι ότι από τους 8000 Ιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος, οι 7000 (για να μην πώ περισσότερους), είναι κολασμένοι. Επίσης, αν ίσχυε κάτι τέτοιο, σίγουρα κάποιοι άγιοι Αρχιερείς, κάποιοι Άγιοι Ιερείς και κάποιοι Άγιοι Γέροντες θα έκαναν το πάν για να σταματήσουν ένα τέτοιο μεγάλο κακό. Ή εκτός εάν νομίζουμε ότι παντού υπάρχει σαπίλα. Τότε σηκώνω τα χέρια ψηλά και σταματώ. Επειδή όμως δε συμφωνώ με κάτι τέτοιο, θα συνεχίσω.
.........................................................
Ο Μαμωνάς της αδικίας διαφθείρει και τους καλοπροαίρετους...Αν παρατήρησες πιο νωρίς το τόνισα είναι σεβαστοί σεβαστότατοι οι Ιερείς που επιτελούν το έργο τους.
Θα ήθελα όμως μια απάντηση σ' αυτό που έχω προτείνει παλαιότερα και το επανέλαβε η Βασιλική δηλαδή μεταξύ των άλλων:
4) Συνεισφορά των ενοριτών μέρος των εισοδημάτων τους, μέχρι και του ενός δεκάτου. Σαν θυσία ευπρόσδεκτη στο Θεό για όσους έχουν ανάγκη στην ενορία και γενικότερα για τις ανάγκες της Εκκλησίας. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε μεγάλη ευλογία.
5) Κατάργηση των «τυχερών» με ποινή αφορισμού και καθαίρεσης.
Δεν θα ήταν πολύ πιο δίκαιο...πολύ πιο Χριστιανικό ...πολύ πιο διαφανές και αδιάβλητο για τους έξωθεν αυτό?????
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς