Είσαστε σίγουροι ότι κάνουν το καθήκον τους;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Και πολυ περισσοτερο filotas, να προσθεσω και εγω, σε αυτους που ελαβαν γνωση του Ευαγγελικου μυνηματος, και ειτε το απερριψαν, ειτε το διαστρεβλωσαν συνειδητα;
..
efraim21, εφοσον βλεπεις την αληθεια που μας διδασκει η μακραιωνη ιστορια μας, ως προσπαθεια δικαιολογια, τοτε κανενα επιχειρημα δεν θα σε πεισει οτι δεν ειναι σωστο να εγκαλειται ο Ορθοδοξος Χριστιανος και δη Ελληνας, για την 'δυστυχια' που υπαρχει στον κοσμο.
Και για να αντιστρεψω τα ερωτηματα του τυπου: οι αλλοι πεινανε και εμεις τι κανουμε, σας λεω το εξης, υπαρχει δυστυχια μονο στην Αφρικη, η, και στην πληρη ευδαιμονιας Ευρωπη και Αμερικη και Αυστραλια και αλλου που οι συνθηκες ειναι κατα το κοσμικο αριστες, αλλα ο ανθρωπος ασφυκτια, τρελλαινεται, υποφερει, αυτοκτονει, και δολοφονει χωρις τον Θεον για παραμυθία του;
Γιατι εαν ο δεικτης 'ευτυχιας' ειναι η υλικη ευδαιμονια, η Ελβετια, ενα κρατος που δεν εχει υποφερει ποτε, ειναι πρωτη σε αυτοκτονιες και καταθλιψη;
..
efraim21, εφοσον βλεπεις την αληθεια που μας διδασκει η μακραιωνη ιστορια μας, ως προσπαθεια δικαιολογια, τοτε κανενα επιχειρημα δεν θα σε πεισει οτι δεν ειναι σωστο να εγκαλειται ο Ορθοδοξος Χριστιανος και δη Ελληνας, για την 'δυστυχια' που υπαρχει στον κοσμο.
Και για να αντιστρεψω τα ερωτηματα του τυπου: οι αλλοι πεινανε και εμεις τι κανουμε, σας λεω το εξης, υπαρχει δυστυχια μονο στην Αφρικη, η, και στην πληρη ευδαιμονιας Ευρωπη και Αμερικη και Αυστραλια και αλλου που οι συνθηκες ειναι κατα το κοσμικο αριστες, αλλα ο ανθρωπος ασφυκτια, τρελλαινεται, υποφερει, αυτοκτονει, και δολοφονει χωρις τον Θεον για παραμυθία του;
Γιατι εαν ο δεικτης 'ευτυχιας' ειναι η υλικη ευδαιμονια, η Ελβετια, ενα κρατος που δεν εχει υποφερει ποτε, ειναι πρωτη σε αυτοκτονιες και καταθλιψη;
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Λες, Διονύση, ότι "δεν είμαστε υπεύθυνοι εμείς για τη δυστυχία των παιδιών....". Μήπως ήταν ο πλούσιος για τη δυστυχία του Λάζαρου????dionysisgr έγραψε:Ionas, εδω θα μου επιτρεψεις, να διαφωνησω μαζι σου.
................
Ομως δεν μπορουμε να εγκαλουμαστε εμεις για την πασης φυσεως κατασταση δυστυχιας που επικρατει στον κοσμο, γιατι αυτο πολυ απλα δεν οφειλεται σε εμας, και δεν θεραπευεται απο εμας στον αιωνα.
...................
Αυτα τα παιδια της Αφρικης, να το εξειδικευσω, δεν φυτρωσαν, ουτε πεσανε με αλεξιπτωτο, αλλα προερχονται απο γονεις, προγονους, φυλες, αρχες και εξουσιες, που δεν εγκολπωθηκαν με την θεληση τους επι πλειοψηφια το μηνυμα του Χριστου και την Πιστη σε Αυτον. Αρα τιποτα δεν ειναι τυχαιο.
Αναρωτηθειτε γιατι ηρθε το μυνημα σε εμας τους Ελληνες, και οχι μονο το υιοθετησαμε, αλλα το φυλαξαμε με αμετρητο αιμα επι 2.000 ετη; Γιατι;
Απο το ιδιο χωμα δεν ειμαστε; Tην ιδια σαρκα δεν φοραμε;
.............................................
Το ίδιο δεν θα πουν και οι εξ ευωνύμων: "Πότε σε είδαμε πεινώντα και διψώντα και γυμνόν....?". Με άλλα λόγια είμαστε εμείς υπεύθυνοι για τους δυστυχούντες??????????? εμείς κοιτάζουμε τη ΒΟΛΗ ΜΑΣ ........... μην μας πειράξει κανείς θα...............
Στα μάτια του Χριστού όμως είμαστε υπεύθυνοι για όλους όσοι πεινάνε τη στιγμή που εμείς τα έχουμε άφθονα και τα πατάμε...για όλους όσοι είναι γυμνοί όταν έχουμε 5 και 10 κουστούμια ή φορέματα και αυτοί γυμνητεύουν...
Οι άγιοι που ανάξια κληρονομήσαμε λένε:
"Αυτός λοιπόν που δίνει σε όλους από τα χρήματα που έχει αποθησαυρίσει, όχι μόνο δεν δικαιούται μισθό αλλά μάλλον είναι υπόδικος της έως τότε αδίκου στέρησης από τους δικαιούχους. Όχι μόνο αλλά και υπεύθυνος για αυτούς που κατά καιρούς πέθαναν από πείνα και δίψα, αυτούς που αυτός αν και μπορούσε να τους θρέψει δεν τους έθρεψε…..Αυτών των εγκλημάτων το κρίμα μας συγχωρεί ο αγαθός εύσπλαχνος Δεσπότης, και δεν τα λογαριάζει σαν ξένα αυτά που έχουμε αλλά σαν δικά μας και όχι μόνο δεκαπλάσια μας δίνει αλλά εκατονταπλάσια μας υπόσχεται σε αυτούς που με ιλαρότητα διανέμουν αυτά στους αδελφούς. Ιλαρότης είναι το να μην τα βλέπει σαν δικά του αυτά, αλλά ότι από το Θεό έχουν δοθεί για να βοηθά τους συνδούλους του και με αφθονία μεγαλοψυχία και χαρά τα σκορπίζει και όχι με λύπη και από ανάγκη".
{Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος}
Φοβάμαι λοιπόν πως την Άμωμη Πίστη που κληρονομήσαμε γινόμαστε όλο και πιο ανάξιοι να την κρατήσουμε...Έχουμε δε υποχρέωση να την μεταλαμπαδέψουμε και στους Λαούς της γης για να μπορούμε να αισθανόμαστε υπερήφανοι για αυτήν και για τους Πατέρες και να μην έχουμε το ανάθεμα και ουαί των φαρισαίων...
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Bρε Ionas, εις τα ιδια κλωθογυριζεις, την σκεψη σου και αυτοποαγιδευεσαι μεσα στα επιχειρηματα σου.
Να τα πουμε αλλιως για να ξεφυγουμε απο το μονοπλευρο διπτυχο Ορθοδοξια=Φιλανθρωπια, το οποιο ειναι περα για περα λαθος.
1. Μπορεις να ευαγγελισεις λαους με το ζορι, οταν αυτοι δεν εχουν ελευθερα δεχτει τον Χριστον, ασκωντας την θεμελιωδη δυνατοτητα του ανθρωπου να αρνειται και Αυτον ακομη τον Δημιουργο του; Δεν ειναι η Ιστορια γεματη με λαους και προσωπα που απερριψαν τον Χριστον, και που το να λεμε, οτι: Nα κανουμε μια νεα σταυροφορια πιστεως, διολου δεν μας διαφερει (απαγε) στα ματια των αλλοδοξων, η των αθεων απο τους θεομισητους ρωμαιοκαθολικους σταυροφορους που εωσφορικως κινουμενοι εσφαζαν οποια αναπνοη δεν βρωμουσε οσο η δικη τους; Aυτο θελουμε; Μια Ορθοδοξια ηγεμονικη και υπεροχικη με το στανιο; Αφου δεν θελουν οι ανθρωποι, τι να κανουμε δηλαδη; Οστις, θελει, πισω μου ελθειν.. ειπε ο Κυριος του παντος.
2. Να δωσουμε οτι εχουμε και δεν εχουμε να ταϊσουμε την πενομενη Αφρικανικη ηπειρο. Νομιζεις οτι η Ελλαδα δεν το κανει; Kατ'αναλογια πληθυσμου δινει την μεγαλυτερη βοηθεια στον κοσμο. Ποιοι τρεξανε πρωτοι με δυο C-130 γεματα με τονους, βοηθεια στο τσουναμι της ινδονησιας; Εμεις. Οχι οι 'υπερδυναμεις' αλλα ο κοκκος της σιναπεως η Ελλαδα των 10.000.000 κατοικων, και οι μισοι μεταναστες.
3. Ποια χωρα εχει τραβηξει τις σφαγες, τις εκτοπισεις, τα αισχη, τις κατακτησεις, τις βεβηλωσεις, και αλλες ανιερες πραξεις βαρβαρικες ων ουκ εστιν αριθμος παρα η Ελλαδα Ionas; Οταν εμεις που εχουμε τον Χριστον μεσα στο σπιτι μας, εστω και αναξια, που βαπτιζομεθα απο νηπια, και Εκκλησιαζομαστε και ειμαστε στα Μυστηρια, σηκωνουμε τετοιους δυσθεωρητους Σταυρους ανα τακτα χρονικα διαστηματα μεσα στην ιστορια, τοτε πως γινεται αυτοι οι λαοι που ειναι μακραν του Θεου του Αληθινου και του Ζωντος, να μην σηκωνουν αντιστοιχα τον δικαιο Σταυρο του συνετισμου τους και της παιδειας του θεου, η αντιστοιχα της θεοεγκαταλειψεως;
4. Οταν πηγε ο Κυριος στην χωρα των γαδαρηνων τι εγινε; αφου εξεβαλε τα δαιμονια απο τον ταλαιπωρο εκεινο ανθρωπο, και πηγαν στους χοιρους, οι οποιοι πηδησαν στον γκρεμο, δεν βγηκαν οι κατοικοι συσσωμοι, και Του ειπαν, φυγε απο την πολη μας; και ειπε ο Κυριος αργοτερα στους Μαθητες του, οτι οπου δεν ακουν τον λογο σας και σας διωχνουν, φευγοντας να τιναζετε ακομα και την σκονη απο τα υποδηματα σας;
Eν κατακλειδι, εχουμε ευθυνη ναι, ανθρωπιστικη, μεχρις ενος σημειου, και εως των δυνατοτητων μας. Θα κανουμε κατα προαιρεση το καλυτερο δυνατο, ειτε ο πασχων ειναι διπλα μας, ειτε στην ερημο καλαχαρι η την μαγαδασκαρη η οπου αλλου.
Αλλα απο εκει μεχρι να αλλαξουμε τον κοσμο, αυτο δεν γινεται αδελφια οσο καλη προαιρεση και να εχουμε, και οσους πορους να εχουμε. Γιατι για να αλλαξει ο κοσμος, πρεπει να αλλαξουμε εμεις πρωτα εσωτερικα, και να θελουν να αλλαξουν και οι αλλοι, πραγμα που δεν γινεται εδω και χιλιαδες χρονια, οποτε δεν θα γινει τωρα, αλλα ουτε και στο μελλον.
Ειδες τον πλησιον σου; Ειδες τον Θεον, ελεγαν οι Πατερες. Ομως οταν ο πλησιον σου σε βλεπει ως προβατο επι σφαγη, δεν νομιζω οτι ισχυει αυτο. Αλλο νοημα ειχαν στην σκεψη τους, με αντιλαμβανεσαι νομιζω.
Αρα δεν ειναι παντα στο χερι μας να κανουμε κατηχηση, η να ανεβασουμε το επιπεδο εστω διαβιωσης των αλλων, πρεπει και αυτοι να ειναι γονιμο χωραφι για σπορα και οχι τοπος βλαβερων ζιζανιων.
Να τα πουμε αλλιως για να ξεφυγουμε απο το μονοπλευρο διπτυχο Ορθοδοξια=Φιλανθρωπια, το οποιο ειναι περα για περα λαθος.
1. Μπορεις να ευαγγελισεις λαους με το ζορι, οταν αυτοι δεν εχουν ελευθερα δεχτει τον Χριστον, ασκωντας την θεμελιωδη δυνατοτητα του ανθρωπου να αρνειται και Αυτον ακομη τον Δημιουργο του; Δεν ειναι η Ιστορια γεματη με λαους και προσωπα που απερριψαν τον Χριστον, και που το να λεμε, οτι: Nα κανουμε μια νεα σταυροφορια πιστεως, διολου δεν μας διαφερει (απαγε) στα ματια των αλλοδοξων, η των αθεων απο τους θεομισητους ρωμαιοκαθολικους σταυροφορους που εωσφορικως κινουμενοι εσφαζαν οποια αναπνοη δεν βρωμουσε οσο η δικη τους; Aυτο θελουμε; Μια Ορθοδοξια ηγεμονικη και υπεροχικη με το στανιο; Αφου δεν θελουν οι ανθρωποι, τι να κανουμε δηλαδη; Οστις, θελει, πισω μου ελθειν.. ειπε ο Κυριος του παντος.
2. Να δωσουμε οτι εχουμε και δεν εχουμε να ταϊσουμε την πενομενη Αφρικανικη ηπειρο. Νομιζεις οτι η Ελλαδα δεν το κανει; Kατ'αναλογια πληθυσμου δινει την μεγαλυτερη βοηθεια στον κοσμο. Ποιοι τρεξανε πρωτοι με δυο C-130 γεματα με τονους, βοηθεια στο τσουναμι της ινδονησιας; Εμεις. Οχι οι 'υπερδυναμεις' αλλα ο κοκκος της σιναπεως η Ελλαδα των 10.000.000 κατοικων, και οι μισοι μεταναστες.
3. Ποια χωρα εχει τραβηξει τις σφαγες, τις εκτοπισεις, τα αισχη, τις κατακτησεις, τις βεβηλωσεις, και αλλες ανιερες πραξεις βαρβαρικες ων ουκ εστιν αριθμος παρα η Ελλαδα Ionas; Οταν εμεις που εχουμε τον Χριστον μεσα στο σπιτι μας, εστω και αναξια, που βαπτιζομεθα απο νηπια, και Εκκλησιαζομαστε και ειμαστε στα Μυστηρια, σηκωνουμε τετοιους δυσθεωρητους Σταυρους ανα τακτα χρονικα διαστηματα μεσα στην ιστορια, τοτε πως γινεται αυτοι οι λαοι που ειναι μακραν του Θεου του Αληθινου και του Ζωντος, να μην σηκωνουν αντιστοιχα τον δικαιο Σταυρο του συνετισμου τους και της παιδειας του θεου, η αντιστοιχα της θεοεγκαταλειψεως;
4. Οταν πηγε ο Κυριος στην χωρα των γαδαρηνων τι εγινε; αφου εξεβαλε τα δαιμονια απο τον ταλαιπωρο εκεινο ανθρωπο, και πηγαν στους χοιρους, οι οποιοι πηδησαν στον γκρεμο, δεν βγηκαν οι κατοικοι συσσωμοι, και Του ειπαν, φυγε απο την πολη μας; και ειπε ο Κυριος αργοτερα στους Μαθητες του, οτι οπου δεν ακουν τον λογο σας και σας διωχνουν, φευγοντας να τιναζετε ακομα και την σκονη απο τα υποδηματα σας;
Eν κατακλειδι, εχουμε ευθυνη ναι, ανθρωπιστικη, μεχρις ενος σημειου, και εως των δυνατοτητων μας. Θα κανουμε κατα προαιρεση το καλυτερο δυνατο, ειτε ο πασχων ειναι διπλα μας, ειτε στην ερημο καλαχαρι η την μαγαδασκαρη η οπου αλλου.
Αλλα απο εκει μεχρι να αλλαξουμε τον κοσμο, αυτο δεν γινεται αδελφια οσο καλη προαιρεση και να εχουμε, και οσους πορους να εχουμε. Γιατι για να αλλαξει ο κοσμος, πρεπει να αλλαξουμε εμεις πρωτα εσωτερικα, και να θελουν να αλλαξουν και οι αλλοι, πραγμα που δεν γινεται εδω και χιλιαδες χρονια, οποτε δεν θα γινει τωρα, αλλα ουτε και στο μελλον.
Ειδες τον πλησιον σου; Ειδες τον Θεον, ελεγαν οι Πατερες. Ομως οταν ο πλησιον σου σε βλεπει ως προβατο επι σφαγη, δεν νομιζω οτι ισχυει αυτο. Αλλο νοημα ειχαν στην σκεψη τους, με αντιλαμβανεσαι νομιζω.
Αρα δεν ειναι παντα στο χερι μας να κανουμε κατηχηση, η να ανεβασουμε το επιπεδο εστω διαβιωσης των αλλων, πρεπει και αυτοι να ειναι γονιμο χωραφι για σπορα και οχι τοπος βλαβερων ζιζανιων.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Εσύ δηλαδή επιμένεις να αγνοείς τα λόγια του Χριστού;
Αυτό που λες να ευαγγελίσουμε τους λαούς με το ζόρι... από που σου προέκυψε βρε Διονύση παλλικάρι μου???? Πήγες μήπως να κάνεις μια τέτοια πράξη και σου αρνήθηκε κανείς????
Ίσως δεν κατάλαβες αυτά που θέλω να πω...Το να ταϊσεις κάποιους που πεινάνε είναι σίγουρα θεάρεστο αλλά είναι δεδομένο επίσης ότι δεν μπορείς να θρέψεις όλο τον κόσμο. Ο Χριστός θέλει, μας το έχει πει ολοκάθαρα αυτό, να προσφέρουμε σύμφωνα με τις δυνάμεις μας και βλέποντας τον συνάνθρωπό μας σαν τον εαυτό μας...
Στην Αφρική και στην Ασία είναι κατά το πλείστον παγιδευμένοι οι Λαοί σε παγανιστικές λατρείες και δεν γνωρίζουν την Αλήθεια, πως λοιπόν θεωρείς δεδομένο ότι αρνούνται κάτι που δεν γνωρίζουν. Αν σιγά-σιγά ξεφύγουν από αυτή τη δουλεία εννοείται ότι μόνοι τους θα μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους και δεν θα μας έχουν πλέον ανάγκη.
Μην φέρνουμε αστείες δικαιολογίες για να τα δούμε όλα ρόδινα...μην επαναπαυόμαστε σε κατάξερες δάφνες...δεν τις κερδίσαμε εμείς αυτές τις νίκες....
Αυτό που λες να ευαγγελίσουμε τους λαούς με το ζόρι... από που σου προέκυψε βρε Διονύση παλλικάρι μου???? Πήγες μήπως να κάνεις μια τέτοια πράξη και σου αρνήθηκε κανείς????
Ίσως δεν κατάλαβες αυτά που θέλω να πω...Το να ταϊσεις κάποιους που πεινάνε είναι σίγουρα θεάρεστο αλλά είναι δεδομένο επίσης ότι δεν μπορείς να θρέψεις όλο τον κόσμο. Ο Χριστός θέλει, μας το έχει πει ολοκάθαρα αυτό, να προσφέρουμε σύμφωνα με τις δυνάμεις μας και βλέποντας τον συνάνθρωπό μας σαν τον εαυτό μας...
Στην Αφρική και στην Ασία είναι κατά το πλείστον παγιδευμένοι οι Λαοί σε παγανιστικές λατρείες και δεν γνωρίζουν την Αλήθεια, πως λοιπόν θεωρείς δεδομένο ότι αρνούνται κάτι που δεν γνωρίζουν. Αν σιγά-σιγά ξεφύγουν από αυτή τη δουλεία εννοείται ότι μόνοι τους θα μπορέσουν να σταθούν στα πόδια τους και δεν θα μας έχουν πλέον ανάγκη.
Μην φέρνουμε αστείες δικαιολογίες για να τα δούμε όλα ρόδινα...μην επαναπαυόμαστε σε κατάξερες δάφνες...δεν τις κερδίσαμε εμείς αυτές τις νίκες....
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
Πολυ καλες, μεστες νοηματων και λογικης ολες οι απαντησεις....
Αν και πολυ λιγοτερο ειδικος στα Θεολογια - Φιλοσοφικα θεματα σε συγκριση με τους προλαλησαντες (ισως μπορω να θεωρηθω και ασχετος με το θεμα, αφου δεν εχω ειδικες γνωσεις και σπουδες πανω σε αυτο), εχω να κανω τις παρακατω επισημανσεις / διευκρινησεις:
Προς το Διονυσιο:
Σιγουρα, η ειδοποιος διαφορα των Εκκλησιατικων Πατερων με οποινδηποτε αλλον 'Θεολογουντα', πριν και μετα απο αυτους, εγκειται στην Θεωμενη βιωτη τους η οποια τους επετρεψε να Δογματισουν παρεχωντας τον σπερματικο λογο πανω στον οποιον θεμελιωθηκε η Ορθοδοξια... Καμμια, μα καμμια αντιρηση.... Πρεπει ομως στο σημειο αυτο να επισημανουμε το γεγονος, οτι οι Φωστηρες αυτοι του Χριστιανισμου, ειχαν (τουλαχιστον οι περισοτεροι) πολυ βαθειες γνωσεις της Αρχαιας Ελληνικης Γραματειας και Φιλοσοφιας, οι οποιες ακριβως τους επετρεψαν τοσο να διατυπωσουν την Δογματικη τους, οσον και να επιχειρηματολησουν υπερ της αυθεντικοτητας των συνειρμων τους.
Σε αυτο αναφερωμαι οταν μιλαω για το βαθυτο Φιλοσοφικο ερεισμα που στηριζει τις (ΑΠΟΚΕΚΑΛΥΜΕΝΕΣ ασφαλως) αληθειες που κρυβονται μεσα στην Πατερικη Γραμματεια, οποτε δεν νομιζω οτι γενικα βρισκομεθα στο ιδιο μηκος κυματος και δεν υπαρχει καμμια διαφωνια πανω στο θεμα.
Προς Φιλοτα:
Δεν ξερω αν το υποσυνειδητο μου, μου δημιουργει υποκριτηκα ερωτηματα, με σκοπο την εξευρεση αλλοθι στα καθημερινα ατοπηματα μου και λαθη, παντως το συνειδητα ειμαι απολυτα ειλικρινης.
Ενω φυσικα θα συμφωνησω, στο οτι το Κυριος μας καλει ολους ανεξαιρετα, πρεπει να διευκρινησω οτι, συμφωνα με τα χαρισματα τα οποια διενειμε Αυτος σε καθεναν απο εμας, δεν εχουμε ολοι ουτε το ιδιο καλεσμα, ουτε πολυ περισσοτερο τις ιδιες ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ, μερικοι εμφανιζονται με ιδιαιτερες κλισεις και ταλεντα τα οποια.... Θα περιμενα λοπον, απο τις σημερινες ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΚΕΦΑΛΕΣ της Ορθοδοξου Εκκλησιας μια πλεον ΗΧΗΡΗ και ΣΤΙΒΑΡΗ παρουσια, τοσο στο εσωτερικο, οσο και στο εξωτερικο της Ελλαδος (οπου ζω τις τελευεταιες δυο δεκατιες).....
Σε καμμια περιπτωση, δεν μπορω να αποδεχθω την θεση οτι καποιος σαν κι εμενα επι παραδειγματι, ο οποιος δεν ειχα ποτε βαθια σχεση με την Εκκλησια, ακολουθησα καθαρα Θετικης Κατευθυνσης Σπουδες, διαγω βιο αματωλο μεσα στην υλη, εχει το ΙΔΙΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ευθυνης με καποιον ο οποιος απο μικρος εσχετισθη στενα με την Εκκλησια, σπουδασε τον Θεολογικο Λογο και ακολουθησε γενικα τις επιταγες της Ορθοδοξιας. Δεν μπορω να διακρινω, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΦΩΝΗ, η οποια να την υπερασπιζεται και διαδιδει, με σθενος και κυρος αναλογο της Δισχιλιετους συνεχους παρουσιας της, αυτο ειναι ολο....
Αν και πολυ λιγοτερο ειδικος στα Θεολογια - Φιλοσοφικα θεματα σε συγκριση με τους προλαλησαντες (ισως μπορω να θεωρηθω και ασχετος με το θεμα, αφου δεν εχω ειδικες γνωσεις και σπουδες πανω σε αυτο), εχω να κανω τις παρακατω επισημανσεις / διευκρινησεις:
Προς το Διονυσιο:
Σιγουρα, η ειδοποιος διαφορα των Εκκλησιατικων Πατερων με οποινδηποτε αλλον 'Θεολογουντα', πριν και μετα απο αυτους, εγκειται στην Θεωμενη βιωτη τους η οποια τους επετρεψε να Δογματισουν παρεχωντας τον σπερματικο λογο πανω στον οποιον θεμελιωθηκε η Ορθοδοξια... Καμμια, μα καμμια αντιρηση.... Πρεπει ομως στο σημειο αυτο να επισημανουμε το γεγονος, οτι οι Φωστηρες αυτοι του Χριστιανισμου, ειχαν (τουλαχιστον οι περισοτεροι) πολυ βαθειες γνωσεις της Αρχαιας Ελληνικης Γραματειας και Φιλοσοφιας, οι οποιες ακριβως τους επετρεψαν τοσο να διατυπωσουν την Δογματικη τους, οσον και να επιχειρηματολησουν υπερ της αυθεντικοτητας των συνειρμων τους.
Σε αυτο αναφερωμαι οταν μιλαω για το βαθυτο Φιλοσοφικο ερεισμα που στηριζει τις (ΑΠΟΚΕΚΑΛΥΜΕΝΕΣ ασφαλως) αληθειες που κρυβονται μεσα στην Πατερικη Γραμματεια, οποτε δεν νομιζω οτι γενικα βρισκομεθα στο ιδιο μηκος κυματος και δεν υπαρχει καμμια διαφωνια πανω στο θεμα.
Προς Φιλοτα:
Αγαπητέ JohnyWest, πόσο ειλικρινής είσαι στο ερώτημά σου;
Δεν ξερω αν το υποσυνειδητο μου, μου δημιουργει υποκριτηκα ερωτηματα, με σκοπο την εξευρεση αλλοθι στα καθημερινα ατοπηματα μου και λαθη, παντως το συνειδητα ειμαι απολυτα ειλικρινης.
Εγώ σου απαντώ απλά, ότι ο καθένας ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του Ευαγγελίου, κατά τα μέτρα της απόλυτης ελευθερίας που μας χάρισε ο Θεός, άλλος λίγο άλλος πολύ. Είτε κληρικός είτε λαϊκός ανάλογα με τις πράξεις του θα κριθεί. Όμως κανείς δεν εξαιρείται από το κάλεσμα του Κυρίου, επομένως το ερώτημα πρέπει πρώτα ν' απευθύνεται στον ίδιο μας τον εαυτό:
Ενω φυσικα θα συμφωνησω, στο οτι το Κυριος μας καλει ολους ανεξαιρετα, πρεπει να διευκρινησω οτι, συμφωνα με τα χαρισματα τα οποια διενειμε Αυτος σε καθεναν απο εμας, δεν εχουμε ολοι ουτε το ιδιο καλεσμα, ουτε πολυ περισσοτερο τις ιδιες ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ, μερικοι εμφανιζονται με ιδιαιτερες κλισεις και ταλεντα τα οποια.... Θα περιμενα λοπον, απο τις σημερινες ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΚΕΦΑΛΕΣ της Ορθοδοξου Εκκλησιας μια πλεον ΗΧΗΡΗ και ΣΤΙΒΑΡΗ παρουσια, τοσο στο εσωτερικο, οσο και στο εξωτερικο της Ελλαδος (οπου ζω τις τελευεταιες δυο δεκατιες).....
Σε καμμια περιπτωση, δεν μπορω να αποδεχθω την θεση οτι καποιος σαν κι εμενα επι παραδειγματι, ο οποιος δεν ειχα ποτε βαθια σχεση με την Εκκλησια, ακολουθησα καθαρα Θετικης Κατευθυνσης Σπουδες, διαγω βιο αματωλο μεσα στην υλη, εχει το ΙΔΙΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ευθυνης με καποιον ο οποιος απο μικρος εσχετισθη στενα με την Εκκλησια, σπουδασε τον Θεολογικο Λογο και ακολουθησε γενικα τις επιταγες της Ορθοδοξιας. Δεν μπορω να διακρινω, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΦΩΝΗ, η οποια να την υπερασπιζεται και διαδιδει, με σθενος και κυρος αναλογο της Δισχιλιετους συνεχους παρουσιας της, αυτο ειναι ολο....
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΔΕΝ ΚΡΥΒΕΤΑΙ....
Ιωήλ α 3
"Διηγήθητε προς τα τέκνα σας περί τούτου και τα τέκνα σας προς τα τέκνα αυτών και τα τέκνα αυτών προς άλλην γενεάν." «Κρυπτοχριστιανοί» επί αιώνες οι κάτοικοι του Κοσσόβου
29 Σεπτεμβρίου 2008, 19:03
Μέχρι σήμερα ήταν γενικώς γνωστό ότι οι κάτοικοι του Κοσσόβου ήταν μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Όμως, όπως φαίνεται, δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού ένα μεγάλο ποσοστό τους είναι «κρυπτοχριστιανοί».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 90% των Αλβανών Κοσσοβάρων είναι μουσουλμάνοι και μόλις το 4% ρωμαιοκαθολικοί, ενώ στην περιοχή βρίσκονται δεκάδες σερβικά ορθόδοξα μοναστήρια και εκκλησίες. Τελευταία, ωστόσο, έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση της προσέλευσης πιστών στις λίγες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες που υπάρχουν στο Κόσσοβο. Μάλιστα, κτίζονται συνεχώς νέες και η προσέλευση είναι τόσο μεγάλη, που η λειτουργία γίνεται σε κτίρια μισοτελειωμένα, άβαφα ή χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Το φαινόμενο αυτό, το εξηγεί ο καθηγητής της ιστορίας στο πανεπιστήμιο της Πρίστινα, Μουχάμετ Μαλά, ο οποίος υπολογίζει ότι το 50-60% των Αλβανών του Κοσσόβου είναι «κρυπτοκαθολικοί» ή έχουν ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με τη ρωμαιοκαθολική πίστη, αφού αυτή ήταν η θρησκεία των προγόνων τους. «Το Ισλάμ άρχισε να επεκτείνεται μαζικά στις αλβανικές περιοχές τον 15ο αιώνα και η πλειοψηφία των ανθρώπων το αγκάλιασε κυρίως για οικονομικούς λόγους», λέει ο καθηγητής της Θεολογίας στο πανεπιστήμιο της Πρίστινα, Τζάχια Ντρανκόλι.
Όπως αναφέρεται, σε πολλά χωριά, η πίστη μεταδιδόταν κρυφά από τις μάνες στις κόρες τους και τοπικοί καθολικοί ιερείς έδιναν τη θεία κοινωνία σε αυτές τις «κρυπτοκαθολικές» γυναίκες κατά τη διάρκεια επισκέψεων στο σπίτι τους. Μάλιστα η ύπαρξη των «κρυπτοκαθολικών», ήταν τόσο γνωστή στην τοπική κοινωνία που στα αλβανικά χρησιμοποιείται για αυτούς, η λέξη «λαραμάν», που σημαίνει «ασπρόμαυρος» ή «δίχρωμος».
Όπως λέει ο Ισμέτ Σόπι, ένας Αλβανός στην καταγωγή κάτοικος του κεντρικού Κοσόβου, πρόκειται για τη συνέχεια της οικογενειακής πίστης. «Ζούσαμε διπλή ζωή, αφού στα σπίτια μας ήμασταν καθολικοί, αλλά δημόσια μουσουλμάνοι», λέει ο Σόπι, ο οποίος βαφτίστηκε και επίσημα ρωμαιοκαθολικός πριν από 5 μήνες και κάθε Κυριακή ταξιδεύει 40 χιλιόμετρα για να παρακολουθήσει τη λειτουργία.
Εφέτος ήταν η πρώτη χρονιά που κανένας στην οικογένειά του, η οποία αποτελείται από 32 άτομα, δεν τήρησε τη νηστεία για τον ιερό για τους μουσουλμάνους μήνα του ραμαζανιού. Ο Σόπι αναφέρει ότι επί αιώνες η οικογένειά του ακολουθούσε χριστιανικά έθιμα, όπως για παράδειγμα η βαφή των αυγών το Πάσχα, το οποίο γιόρταζαν παράλληλα με το ραμαζάνι.
«Δεν λέμε σε κανένα να αλλάξει θρησκεία, οι άνθρωποι έρχονται σε μας, όχι πλέον σαν άτομα, αλλά μαζικά από δεκάδες χωριά», λέει ο ιερέας της Επισκοπής του Κοσσόβου, Ντον Σαν Ζέφι, ο οποίος υποστηρίζει ότι η διαδικασία άρχισε πριν από χρόνια και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που θέλουν να ξαναβρούν τη θρησκεία των προγόνων τους.
Επισημαίνεται ότι το ζήτημα έχει προκαλέσει τη δυσφορία της Ισλαμικής Κοινότητας του Κοσσόβου, ο μουφτής της οποίας δηλώνει αντίθετος στην οικοδόμηση ενός μεγάλου καθεδρικού ναού και στην κατασκευή νέων εκκλησιών σε όλη την περιοχή. http://www.zougla.gr/news.php?id=9298
"Διηγήθητε προς τα τέκνα σας περί τούτου και τα τέκνα σας προς τα τέκνα αυτών και τα τέκνα αυτών προς άλλην γενεάν." «Κρυπτοχριστιανοί» επί αιώνες οι κάτοικοι του Κοσσόβου
29 Σεπτεμβρίου 2008, 19:03
Μέχρι σήμερα ήταν γενικώς γνωστό ότι οι κάτοικοι του Κοσσόβου ήταν μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Όμως, όπως φαίνεται, δεν είναι ακριβώς έτσι, αφού ένα μεγάλο ποσοστό τους είναι «κρυπτοχριστιανοί».
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 90% των Αλβανών Κοσσοβάρων είναι μουσουλμάνοι και μόλις το 4% ρωμαιοκαθολικοί, ενώ στην περιοχή βρίσκονται δεκάδες σερβικά ορθόδοξα μοναστήρια και εκκλησίες. Τελευταία, ωστόσο, έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση της προσέλευσης πιστών στις λίγες ρωμαιοκαθολικές εκκλησίες που υπάρχουν στο Κόσσοβο. Μάλιστα, κτίζονται συνεχώς νέες και η προσέλευση είναι τόσο μεγάλη, που η λειτουργία γίνεται σε κτίρια μισοτελειωμένα, άβαφα ή χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Το φαινόμενο αυτό, το εξηγεί ο καθηγητής της ιστορίας στο πανεπιστήμιο της Πρίστινα, Μουχάμετ Μαλά, ο οποίος υπολογίζει ότι το 50-60% των Αλβανών του Κοσσόβου είναι «κρυπτοκαθολικοί» ή έχουν ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με τη ρωμαιοκαθολική πίστη, αφού αυτή ήταν η θρησκεία των προγόνων τους. «Το Ισλάμ άρχισε να επεκτείνεται μαζικά στις αλβανικές περιοχές τον 15ο αιώνα και η πλειοψηφία των ανθρώπων το αγκάλιασε κυρίως για οικονομικούς λόγους», λέει ο καθηγητής της Θεολογίας στο πανεπιστήμιο της Πρίστινα, Τζάχια Ντρανκόλι.
Όπως αναφέρεται, σε πολλά χωριά, η πίστη μεταδιδόταν κρυφά από τις μάνες στις κόρες τους και τοπικοί καθολικοί ιερείς έδιναν τη θεία κοινωνία σε αυτές τις «κρυπτοκαθολικές» γυναίκες κατά τη διάρκεια επισκέψεων στο σπίτι τους. Μάλιστα η ύπαρξη των «κρυπτοκαθολικών», ήταν τόσο γνωστή στην τοπική κοινωνία που στα αλβανικά χρησιμοποιείται για αυτούς, η λέξη «λαραμάν», που σημαίνει «ασπρόμαυρος» ή «δίχρωμος».
Όπως λέει ο Ισμέτ Σόπι, ένας Αλβανός στην καταγωγή κάτοικος του κεντρικού Κοσόβου, πρόκειται για τη συνέχεια της οικογενειακής πίστης. «Ζούσαμε διπλή ζωή, αφού στα σπίτια μας ήμασταν καθολικοί, αλλά δημόσια μουσουλμάνοι», λέει ο Σόπι, ο οποίος βαφτίστηκε και επίσημα ρωμαιοκαθολικός πριν από 5 μήνες και κάθε Κυριακή ταξιδεύει 40 χιλιόμετρα για να παρακολουθήσει τη λειτουργία.
Εφέτος ήταν η πρώτη χρονιά που κανένας στην οικογένειά του, η οποία αποτελείται από 32 άτομα, δεν τήρησε τη νηστεία για τον ιερό για τους μουσουλμάνους μήνα του ραμαζανιού. Ο Σόπι αναφέρει ότι επί αιώνες η οικογένειά του ακολουθούσε χριστιανικά έθιμα, όπως για παράδειγμα η βαφή των αυγών το Πάσχα, το οποίο γιόρταζαν παράλληλα με το ραμαζάνι.
«Δεν λέμε σε κανένα να αλλάξει θρησκεία, οι άνθρωποι έρχονται σε μας, όχι πλέον σαν άτομα, αλλά μαζικά από δεκάδες χωριά», λέει ο ιερέας της Επισκοπής του Κοσσόβου, Ντον Σαν Ζέφι, ο οποίος υποστηρίζει ότι η διαδικασία άρχισε πριν από χρόνια και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που θέλουν να ξαναβρούν τη θρησκεία των προγόνων τους.
Επισημαίνεται ότι το ζήτημα έχει προκαλέσει τη δυσφορία της Ισλαμικής Κοινότητας του Κοσσόβου, ο μουφτής της οποίας δηλώνει αντίθετος στην οικοδόμηση ενός μεγάλου καθεδρικού ναού και στην κατασκευή νέων εκκλησιών σε όλη την περιοχή. http://www.zougla.gr/news.php?id=9298
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
JohnyWest, εχοντας υπ'οψιν μας οτι:
''Πασα δοσις αγαθη και παν δωρημα τελειον ανωθεν εστι, καταβαινον απο του Πατρος των φωτων, αλλα και πασα Πατροκινητου φωτοφανειας προοδος, εις ημας αγαθοδοτως φοιτωσα, παλιν ως ενοποιος δυναμις ανατατικως ημας αναπληροι, και επιστρεφει προς του συναγωγου Πατρος ενοτητα, και θεοποιον απλοτητα. Και γαρ εξ αυτου παντα και εις αυτον, ως ο ιερος εφη λογος'',
θα λεγαμε οτι, οι Πατερες της Εκκλησιας, το μονο που δανειστηκαν απο την αρχαια κλασσικη ελληνικη γραμματεια ειναι οχι τα νοηματα, οχι η οποια σοφια τους η κοσμικη, οχι η των κτιστων αντι του κτισαντος εσφαλμενη θεολογια και λατρεια τους, αλλα μονο την θυραθεν παιδεια, η αλλιως τα ρηματα τα λεκτικα ωστε να εκφρασουν την ανοηματιστη κατα την ουσια της Αληθεια, που ειναι η τριας εν μοναδι, το ακρον εφετον, ο υπερ παντος ουσιας και νοηματων υπερκειμενος Θεος των Πατερων μας.
Συνεπως δεν βοηθησε σε τιποτα η αρχαια φιλοσοφια, γιατι ο Λογος, το δευτερο οχι τη ταξη αλλα τη εμφανιση, Προσωπο της Τριαδος, ενανθρωπησε και στην διπλη θεανδρικη φυση ενωμενη υποστατικως στο προσωπο του Κυριου ημων Ιησου Χριστου, απεδωσε σε εμας πληρη και υπερτελειο λογο, ωστε να αποδιδονται αιωνιως τα θεια νοηματα, αλλα και υπεδειξε την οδο της σωτηριωδους πορειας απο το καθ'εικονα στον καθ'ομοιωσην απο το δυναμει θεωμενο προσωπο στο ενεργεια θεωμενο μετοχο της θειας ακτιστου ενεργειας.
Αυτο το ζουν εμπειρικα οι Αποστολοι, το ζουν οι Πατερες, το ζουν οι Αναχωρητες των πρωτων αιωνων της ερημου, το ζει το Αγιον Ορος, το ζει ο καθενας που θα βαλει μια αρχη, και δεν θα ξαναγυρισει να κοιταξει πισω, εν αντιθεσει με αυτους που μενουν ως στηλες αλατος κειμενοι και υπερκερασμενοι απο τις ηδονες και τα προσκαιρα αγαθα του κοσμου.
Οταν λοιπον χρειαστηκε να μιλησουν και να γραψουν οι Πατερες για λογους αντι-αιρετικους, κατηχητικους, και αλλους που επιτασσαν οι καιροι, και οι καταστασεις, απλα δανειστηκαν τον λογο της ελληνικης γραμματειας. Οποτε μην τα μπερδευουμε και μην πεφτουμε στο γνωστο αστικο μυθο που κυκλοφορει στα χρονια μας οτι δηλαδη δηθεν, οδηγηθηκαν οι Πατερες απο την αρχαια ελληνικη σκεψη, στην αληθεια και μαλιστα την μεταποιησαν πλανωντας τον κοσμο, και δημιουργωντας μια νοθα μιξη Ελληνο-Χριστιανισμου, ενω στην πραγματικοτητα αυτο που εγινε και ευλογημενα εγινε ειναι η Χριστιανοποιηση του Ελληνισμου.
Eνταξει ως εδω; Δεν διαφωνουμε αλλα τα ξεκαθαριζουμε περαιτερω για να μην δημιουργουνται λανθασμενες εντυπωσεις.
Αρα λοιπον ο Χριστος - Λογος διδασκει, παραδιδει αληθεια, και οι εν Αυτω μενοντες και ασκουντες την ζουν, καθως ο Λογος του Θεου δεν ειναι απλο προφορικο και αερινο κατασκευασμα αλλα δυναμει ενεργητικος και ποιητικος, την ζουν λοιπον, και στην συνεχεια την περιγραφουν με γραμματειακη ας πουμε υποστηριξη και βοηθεια την πλουσιοτατη και ανωτερη ελληνικη γλωσσα απο καθε γλωσσα του κοσμου, αλαλ οχι την σκεψη της ελλαδος που τοτε βεβαια δεν υφιστατο καν ως εθνικη-κρατικη οντοτητα αλλα σαν υπερεθνικος πολιτισμος ελληνων.
Εδω λοιπον πιστευω θα συμφωνεις και το κλεινουμ το θεμα.
Τωρα παρακατω και στον αγαπητο Ionas, θα ελεγα να ξανακοιταξει πιο προσεκτικα τις θεσεις μου, καθως δεν αρνουμαι την ιεραποστολικη μας Θεια επιταγη, πορευθεντες μαθητευσατε παντα τα εθνη, αλλα πες μου Ionas, τα ποια επιχειρηματα εχεις οτι η Ορθοδοξια στο συνολο της δεν το πραττει κατα δυναμη αυτο και γιατι εχεις τετοια απογοητευση σε σημειο ενοχων οτι δεν καναμε οτι ειναι ανθρωπινως συνατο για να ελθει καθε ανθρωπος εις επιγνωσην αληθειας;
Διακρινεται μια υποβοσκουσα πεσιμιστικη ταση στην σκεψη σου. Μην τα βλεπουμε ολα μαυρα. Εδω υπαρχει ενας μοναχος Γρηγοριατης και νυν Επισκοπος στην μαγαδασκαρη που εχει βαφτισει δεν ξερω και εγω ποσες χιλιαδες ανθρωπους, αυτη την στιγμη που μιλαμε. Μην μηδενιζουμε, αλλο ποιο ειναι το βελτιστο και αλλο ποιο ειναι το καθολου.
Γιατι δεν λες να παμε να μεταστρεψουμε στην αληθεια και τον πλανημενο μουσουλμανικο κοσμο; Θελουν;
Γιατι εξειδικευουμε με την οντως χιλιοταλαιπωρημενη σε ανθρωπιστικο επιπεδο αφρικανικη ηπειρο, και οχι με την Απω ανατολη, την μεση, και τον Ρωμαιοκαθολικισμο η τον προτεσταντισμο; Η μηπως δεν ειναι ολοι αυτοι μακραν της αληθειας της Ορθοδοξου, αλλοι αιρετικω το τροπω, και αλλοι εντελως αλλοδοξα και ειδωλολατρικα; Φταιει η Ορθοδοξια και για αυτους;
Βλεπεις λοιπον το αβασιμο των ισχυρισμων σου να καταστησεις ενοχους εκει που δεν υπαρχουν, και να μην βλεπεις αγωνιζομενους εκει που καθημερινα η Ορθοδοξια δινει επι 2.000 ετη αγωνα επιβιωσης, Χαριτι και φιλανθρωπια Θεου;
Eιμαστε εμεις οι ισχυροι της ημερας, και οι αρχοντες του κοσμου τουτου, και καταδυναστευουμε τους αλλους, η το αντιθετο γινεται;
H ειμαστε φορεις της Αληθειας, και κανουμε οτι μπορουμε για να βοηθησουμε και τον πλησιον; Aς το εξετασει ο καθενας εσωτερικα, αλλα οχι με αφορισμο και ενοχοποιηση συλληβδην.
Το τελευταιο που γραφεις ειναι παρορμητικος μηδενισμος, και δεν μπορω να στο προσαψω γιατι το επιπεδο που σε διακρινει δεν νομιζω οτι σου καθιστα αυτον τον ακαιρο συλλογισμο, ως πεποιθηση.
Δηλαδη γραφεις: "Μην φέρνουμε αστείες δικαιολογίες για να τα δούμε όλα ρόδινα...μην επαναπαυόμαστε σε κατάξερες δάφνες...δεν τις κερδίσαμε εμείς αυτές τις νίκες...."
Λαθος σου. Γιατι Ionas; Εμεις δεν αποτελουμε συνεχεια των Πατερων μας; Με παρθενογενεση προκυψαμε; Δεν υπαρχει ιστορικη, πνευματικη, Ορθοδοξη συνεχεια, αυτοτελεις ηταν οι Πατερες; Οχι βεβαια.
Αναξια πνευματικα τεκνα ισως, ας μην καταδικαζει κανεις, προτου το τελος του καθενος, αλλα οχι, μη τεκνα. Το αιμα της Ορθοδοξιας, η πνευματικοτητα, η Πιστη, η κατα Θεον ψυχικη πυξιδα μας, απο τους Πατερες παιρνει τον προσανατολισμο της και στρεφει την πορεια της κατα Χριστον.
Μας αδικεις με αυτο, και αδικεις και εαυτον. Ανθρωποι ειμαστε, ατελη οντα, πασχουμε και προσπαθουμε, δεν ειμαστε ο υπερανθρωπος του Νιτσε και της σκοτεινης ευρωπαϊκης "διαφωτισμενης" ανθρωποπαθους σκεψης, αλλα λαος πορευομενος εν σκοτια, που ειδε Φως Μεγα, και αγωνιζεται αυτο το Φως να το προσεγγισει με την αγαθη προσωπικη προαιρεση και τον αγωνα του.
''Πασα δοσις αγαθη και παν δωρημα τελειον ανωθεν εστι, καταβαινον απο του Πατρος των φωτων, αλλα και πασα Πατροκινητου φωτοφανειας προοδος, εις ημας αγαθοδοτως φοιτωσα, παλιν ως ενοποιος δυναμις ανατατικως ημας αναπληροι, και επιστρεφει προς του συναγωγου Πατρος ενοτητα, και θεοποιον απλοτητα. Και γαρ εξ αυτου παντα και εις αυτον, ως ο ιερος εφη λογος'',
θα λεγαμε οτι, οι Πατερες της Εκκλησιας, το μονο που δανειστηκαν απο την αρχαια κλασσικη ελληνικη γραμματεια ειναι οχι τα νοηματα, οχι η οποια σοφια τους η κοσμικη, οχι η των κτιστων αντι του κτισαντος εσφαλμενη θεολογια και λατρεια τους, αλλα μονο την θυραθεν παιδεια, η αλλιως τα ρηματα τα λεκτικα ωστε να εκφρασουν την ανοηματιστη κατα την ουσια της Αληθεια, που ειναι η τριας εν μοναδι, το ακρον εφετον, ο υπερ παντος ουσιας και νοηματων υπερκειμενος Θεος των Πατερων μας.
Συνεπως δεν βοηθησε σε τιποτα η αρχαια φιλοσοφια, γιατι ο Λογος, το δευτερο οχι τη ταξη αλλα τη εμφανιση, Προσωπο της Τριαδος, ενανθρωπησε και στην διπλη θεανδρικη φυση ενωμενη υποστατικως στο προσωπο του Κυριου ημων Ιησου Χριστου, απεδωσε σε εμας πληρη και υπερτελειο λογο, ωστε να αποδιδονται αιωνιως τα θεια νοηματα, αλλα και υπεδειξε την οδο της σωτηριωδους πορειας απο το καθ'εικονα στον καθ'ομοιωσην απο το δυναμει θεωμενο προσωπο στο ενεργεια θεωμενο μετοχο της θειας ακτιστου ενεργειας.
Αυτο το ζουν εμπειρικα οι Αποστολοι, το ζουν οι Πατερες, το ζουν οι Αναχωρητες των πρωτων αιωνων της ερημου, το ζει το Αγιον Ορος, το ζει ο καθενας που θα βαλει μια αρχη, και δεν θα ξαναγυρισει να κοιταξει πισω, εν αντιθεσει με αυτους που μενουν ως στηλες αλατος κειμενοι και υπερκερασμενοι απο τις ηδονες και τα προσκαιρα αγαθα του κοσμου.
Οταν λοιπον χρειαστηκε να μιλησουν και να γραψουν οι Πατερες για λογους αντι-αιρετικους, κατηχητικους, και αλλους που επιτασσαν οι καιροι, και οι καταστασεις, απλα δανειστηκαν τον λογο της ελληνικης γραμματειας. Οποτε μην τα μπερδευουμε και μην πεφτουμε στο γνωστο αστικο μυθο που κυκλοφορει στα χρονια μας οτι δηλαδη δηθεν, οδηγηθηκαν οι Πατερες απο την αρχαια ελληνικη σκεψη, στην αληθεια και μαλιστα την μεταποιησαν πλανωντας τον κοσμο, και δημιουργωντας μια νοθα μιξη Ελληνο-Χριστιανισμου, ενω στην πραγματικοτητα αυτο που εγινε και ευλογημενα εγινε ειναι η Χριστιανοποιηση του Ελληνισμου.
Eνταξει ως εδω; Δεν διαφωνουμε αλλα τα ξεκαθαριζουμε περαιτερω για να μην δημιουργουνται λανθασμενες εντυπωσεις.
Αρα λοιπον ο Χριστος - Λογος διδασκει, παραδιδει αληθεια, και οι εν Αυτω μενοντες και ασκουντες την ζουν, καθως ο Λογος του Θεου δεν ειναι απλο προφορικο και αερινο κατασκευασμα αλλα δυναμει ενεργητικος και ποιητικος, την ζουν λοιπον, και στην συνεχεια την περιγραφουν με γραμματειακη ας πουμε υποστηριξη και βοηθεια την πλουσιοτατη και ανωτερη ελληνικη γλωσσα απο καθε γλωσσα του κοσμου, αλαλ οχι την σκεψη της ελλαδος που τοτε βεβαια δεν υφιστατο καν ως εθνικη-κρατικη οντοτητα αλλα σαν υπερεθνικος πολιτισμος ελληνων.
Εδω λοιπον πιστευω θα συμφωνεις και το κλεινουμ το θεμα.
Τωρα παρακατω και στον αγαπητο Ionas, θα ελεγα να ξανακοιταξει πιο προσεκτικα τις θεσεις μου, καθως δεν αρνουμαι την ιεραποστολικη μας Θεια επιταγη, πορευθεντες μαθητευσατε παντα τα εθνη, αλλα πες μου Ionas, τα ποια επιχειρηματα εχεις οτι η Ορθοδοξια στο συνολο της δεν το πραττει κατα δυναμη αυτο και γιατι εχεις τετοια απογοητευση σε σημειο ενοχων οτι δεν καναμε οτι ειναι ανθρωπινως συνατο για να ελθει καθε ανθρωπος εις επιγνωσην αληθειας;
Διακρινεται μια υποβοσκουσα πεσιμιστικη ταση στην σκεψη σου. Μην τα βλεπουμε ολα μαυρα. Εδω υπαρχει ενας μοναχος Γρηγοριατης και νυν Επισκοπος στην μαγαδασκαρη που εχει βαφτισει δεν ξερω και εγω ποσες χιλιαδες ανθρωπους, αυτη την στιγμη που μιλαμε. Μην μηδενιζουμε, αλλο ποιο ειναι το βελτιστο και αλλο ποιο ειναι το καθολου.
Γιατι δεν λες να παμε να μεταστρεψουμε στην αληθεια και τον πλανημενο μουσουλμανικο κοσμο; Θελουν;
Γιατι εξειδικευουμε με την οντως χιλιοταλαιπωρημενη σε ανθρωπιστικο επιπεδο αφρικανικη ηπειρο, και οχι με την Απω ανατολη, την μεση, και τον Ρωμαιοκαθολικισμο η τον προτεσταντισμο; Η μηπως δεν ειναι ολοι αυτοι μακραν της αληθειας της Ορθοδοξου, αλλοι αιρετικω το τροπω, και αλλοι εντελως αλλοδοξα και ειδωλολατρικα; Φταιει η Ορθοδοξια και για αυτους;
Βλεπεις λοιπον το αβασιμο των ισχυρισμων σου να καταστησεις ενοχους εκει που δεν υπαρχουν, και να μην βλεπεις αγωνιζομενους εκει που καθημερινα η Ορθοδοξια δινει επι 2.000 ετη αγωνα επιβιωσης, Χαριτι και φιλανθρωπια Θεου;
Eιμαστε εμεις οι ισχυροι της ημερας, και οι αρχοντες του κοσμου τουτου, και καταδυναστευουμε τους αλλους, η το αντιθετο γινεται;
H ειμαστε φορεις της Αληθειας, και κανουμε οτι μπορουμε για να βοηθησουμε και τον πλησιον; Aς το εξετασει ο καθενας εσωτερικα, αλλα οχι με αφορισμο και ενοχοποιηση συλληβδην.
Το τελευταιο που γραφεις ειναι παρορμητικος μηδενισμος, και δεν μπορω να στο προσαψω γιατι το επιπεδο που σε διακρινει δεν νομιζω οτι σου καθιστα αυτον τον ακαιρο συλλογισμο, ως πεποιθηση.
Δηλαδη γραφεις: "Μην φέρνουμε αστείες δικαιολογίες για να τα δούμε όλα ρόδινα...μην επαναπαυόμαστε σε κατάξερες δάφνες...δεν τις κερδίσαμε εμείς αυτές τις νίκες...."
Λαθος σου. Γιατι Ionas; Εμεις δεν αποτελουμε συνεχεια των Πατερων μας; Με παρθενογενεση προκυψαμε; Δεν υπαρχει ιστορικη, πνευματικη, Ορθοδοξη συνεχεια, αυτοτελεις ηταν οι Πατερες; Οχι βεβαια.
Αναξια πνευματικα τεκνα ισως, ας μην καταδικαζει κανεις, προτου το τελος του καθενος, αλλα οχι, μη τεκνα. Το αιμα της Ορθοδοξιας, η πνευματικοτητα, η Πιστη, η κατα Θεον ψυχικη πυξιδα μας, απο τους Πατερες παιρνει τον προσανατολισμο της και στρεφει την πορεια της κατα Χριστον.
Μας αδικεις με αυτο, και αδικεις και εαυτον. Ανθρωποι ειμαστε, ατελη οντα, πασχουμε και προσπαθουμε, δεν ειμαστε ο υπερανθρωπος του Νιτσε και της σκοτεινης ευρωπαϊκης "διαφωτισμενης" ανθρωποπαθους σκεψης, αλλα λαος πορευομενος εν σκοτια, που ειδε Φως Μεγα, και αγωνιζεται αυτο το Φως να το προσεγγισει με την αγαθη προσωπικη προαιρεση και τον αγωνα του.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
Να γίνει μια διευκρίνιση αγαπητέ JohnyWest στο σημείο που λες για το "σπερματικό λόγο". Σπερματικός λόγος θεωρείται ο φιλοσοφικός λόγος των Αρχαίων Φιλοσόφων που προέκυψε από κάποιες ακτίνες φωτισμού Παναγίου Πνεύματος και τους οδήγησε σε μια ηθική διδασκαλία προς τους ανθρώπους της εποχής τους. Έφθασαν έτσι να λάβουν μερική γνώση του αληθινού Θεού μέσω της φιλοσοφίας, όπως ο Σωκράτης: " την τρίτη ημέρα θα φθάσω στα ωραία περιβόλια της Φθίας (στον Παράδεισο δηλαδή)", ο Ηράκλειτος: " Όλα τα πάθη τα ανθρώπινα ο Όμηρος και ο Ησίοδος τα βάλανε στους θεούς να κλέπτουν , να μοιχεύουν και να εξαπατούν ο ένας τον άλλο, εγώ νομίζω ένας Θεός υπάρχει ....".
Διονύση είπα δεν είναι δικές μας οι νίκες γιατί δεν είναι δυνατόν να αναπαύουμε τη συνείδησή μας με το να στείλουμε μια κονσέρβα γάλα στους πεινασμένους ή ένα πενηντάλεπτο στο ζητιάνο και να λέμε ότι δυο- τρεις ηρωϊκοί Ιεραπόστολοι κάνουν έργο και πιθανόν να δώσαμε και εκεί κάποια βοήθεια κάποτε... Αυτά είναι τα ελάχιστα των ελαχίστων που μπορούσαμε να κάνουμε σαν Εκκλησία του Χριστού. Ίσως δεν διάβασες το κείμενο του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου που παρέθεσα πριν...εκεί λέει ότι δεν μας ανήκει τίποτα και είμαστε ένοχοι που αποθηκεύουμε οτιδήποτε γιατί το στερούμε από αυτούς που έχουν ανάγκη. Οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας παρέδωσαν την ανόθευτη Πίστη την οποία βίωσαν ...εμείς όμως έχουμε Ορθοδοξία στα χαρτιά αλλά όχι Ορθοπραξία...
Η δικαιοσύνη μας έπρεπε να διαφέρει κατά πολύ από την δικαιοσύνη των αμαρτωλών για να αξίζουμε το όνομα του πραγματικού Χριστιανού. Μας έχει καταλάβει όμως τόσο πολύ το κοσμικό πνεύμα που νομίζουμε ότι όλα καλά τα έχουμε καμωμένα με τα ελάχιστα αυτά ψίχουλα που δίνουμε από την ψυχή μας....
Διονύση είπα δεν είναι δικές μας οι νίκες γιατί δεν είναι δυνατόν να αναπαύουμε τη συνείδησή μας με το να στείλουμε μια κονσέρβα γάλα στους πεινασμένους ή ένα πενηντάλεπτο στο ζητιάνο και να λέμε ότι δυο- τρεις ηρωϊκοί Ιεραπόστολοι κάνουν έργο και πιθανόν να δώσαμε και εκεί κάποια βοήθεια κάποτε... Αυτά είναι τα ελάχιστα των ελαχίστων που μπορούσαμε να κάνουμε σαν Εκκλησία του Χριστού. Ίσως δεν διάβασες το κείμενο του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου που παρέθεσα πριν...εκεί λέει ότι δεν μας ανήκει τίποτα και είμαστε ένοχοι που αποθηκεύουμε οτιδήποτε γιατί το στερούμε από αυτούς που έχουν ανάγκη. Οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας παρέδωσαν την ανόθευτη Πίστη την οποία βίωσαν ...εμείς όμως έχουμε Ορθοδοξία στα χαρτιά αλλά όχι Ορθοπραξία...
Η δικαιοσύνη μας έπρεπε να διαφέρει κατά πολύ από την δικαιοσύνη των αμαρτωλών για να αξίζουμε το όνομα του πραγματικού Χριστιανού. Μας έχει καταλάβει όμως τόσο πολύ το κοσμικό πνεύμα που νομίζουμε ότι όλα καλά τα έχουμε καμωμένα με τα ελάχιστα αυτά ψίχουλα που δίνουμε από την ψυχή μας....
Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Ωραια βρε Ionas, αυριο πουλαμε οτι εχουμε και δεν εχουμε, τα παιρνουμε σε μετρητα, εγκαταλειπουμε οικιες, οικογενειες, συγγενεις, και παμε αφρικη, να ταϊσουμε και να κατηχησουμε εις Χριστον τους εκει αδελφους μας.
Στο δια ταυτα δεν θελεις να παμε; Και να αφησουμε την θεωρια; Παμε.
Λοιπον εγω αυτο δεν μπορω και δεν θελω να το κανω.
Εαν εσεις μπορειτε, λαμπρον στεφανο θα λαβετε. Θα κανω αυτο που μπορω, και ναι, εγω νιωθω οτι ειμαι ανταξιος των Πατερων μου καθως σε πεισμα της απανθρωπα ισοπεδωτικης για την πνευματικοτητα εποχης μας, και μονο που αγωνιζομαι να κραταω την Πιστη μου, και να λεω Δοξα Σοι ο Θεος, για αυτα που εχω, ειναι σημαντικο πραγμα, και δεν ειναι δικη μου η αξια, και η δοξα, αλλα αυτων που με μου εδωσαν τα ναματα της Πιστεως, των γονεων μας, των δασκαλων μας, των πνευματικων μας. Εκαστος εφ'ου εταχθη Ionas.
Στο δια ταυτα δεν θελεις να παμε; Και να αφησουμε την θεωρια; Παμε.
Λοιπον εγω αυτο δεν μπορω και δεν θελω να το κανω.
Εαν εσεις μπορειτε, λαμπρον στεφανο θα λαβετε. Θα κανω αυτο που μπορω, και ναι, εγω νιωθω οτι ειμαι ανταξιος των Πατερων μου καθως σε πεισμα της απανθρωπα ισοπεδωτικης για την πνευματικοτητα εποχης μας, και μονο που αγωνιζομαι να κραταω την Πιστη μου, και να λεω Δοξα Σοι ο Θεος, για αυτα που εχω, ειναι σημαντικο πραγμα, και δεν ειναι δικη μου η αξια, και η δοξα, αλλα αυτων που με μου εδωσαν τα ναματα της Πιστεως, των γονεων μας, των δασκαλων μας, των πνευματικων μας. Εκαστος εφ'ου εταχθη Ionas.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."