Justelene, καλως ηρθες, και καλη αρχη, με ενα ωραιο ερωτημα που σε απασχολει μαλλον για να το θεσεις στην αγαπη μας.Justelene έγραψε:???yparxei zwh PRIN ton thanato???
perimenw ta sxolia sas!
Συμφωνα με την διδασκαλια της Εκκλησιας μας, με αναφορα παντοτε στους Πατερες, θα λεγαμε οτι δεν υπαρχει ζωη πριν τον θανατο οταν εννοουμε την Πνευματικη ζωη του καθε ενος απο εμας που ειμαστε βαπτισμενοι στο Ονομα του Πατρος, του Υιου και του Αγιου Πνευματος.
Η οντως ζωη η πνευματικη, αυτη που θα αποτελεσει και το αιωνιο καθεστως υπαρξεως το αει υπαρχειν δηλαδη, ειτε σε κατασταση 'ευ αει" για τους σεσωσμενους, ειτε σε κατασταση "φευ αει" για τους εν απωλεια πορευομενους, κατα τον Αγιον Μαξιμο τον Ομολογητη, αυτη η ζωη λοιπον, επιτυγχανεται μονο μεσα απο την συμμετοχη στην Λατρευτικη και Μυστηριακη Ζωη της Εκκλησιας μας, την συνεχη προσευχη, την τηρηση των ζωοοποιων εντολων του Κυριου.
Σε διαφορετικη περιπτωση, ζουμε μια "ζωωδη" σαρκικη, χοϊκη, ζωη ιδια με των άλογων ζωων, η ακομα χειροτερα ζωη "φυτικης" μορφης, αφου αποτυγχανουμε να "ενεργοποιησουμε" την Χαρι του Βαπτισματος και να φτασουμε απο το καθ'εικονα στο καθ'ομοιωσιν και το μετρο ηλικιας του πληρωματος του Χριστου, στο ποσοστο που αναλογει στον καθενα, με τον αγωνα του, την δεκτικοτητα της Χαριτος, και την προαιρεση του.
Συμπερασματικα λοιπον, στο χερι μας, ειναι αν θα ειμαστε "νεκροι" για τον Χριστο πολυ πριν πεθανουμε και φυσικα, η αν θα ειμαστε "αειζωοι" ακομα και κατα την ωρα του θανατου μας, αλλα και μετα απο αυτην.
Και οπως πολυ σωστα γραφτηκε παραπανω, ο σκοπος δεν ειναι να μεινει αει καποιος ανθρωπος, η ατομο, αλλα να μετ-εξελιχθει ενωπιον του Θεου σε προσωπο, απεναντι προς το Οντως Προσωπο που εχει το προνομιο να ονομαζεται ετσι εκ φυσεως και θεσεως, ενω εμεις μονο κατα χαριν, και κατ'ευδοκιαν του χορηγουντος Κυριου.