Πώς ονομάζονται οι εορτές;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Πώς ονομάζονται οι εορτές;
θέλω να ρωτήσω κάτι σχετικά με τις εορτές της εκκλησίας μας.
Διάβασα ότι οι εορτές διακρίνονται σε Δεσποτικές , Θεομητορικες και γιορτές Αγίων.
Δεσποτικές εορτές αυτές που αναφέρονται στο πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Θεομητορικές είναι η Παναγία Μητέρα του Θεού.
Γιορτές Αγίων είναι ο εορταζόμενος Άγιος.
α. Τη γιορτή του Τιμίου Σταυρού που την κατατάσσουμε;
β. η γιορτή της Αγίας Ζώνης που συγκαταλέγεται
και κατι άλλο ακομη ,ίσως να μη το διατυπώσω σωστά, αλλά ας με συγχωρέσετε για την άγνοιά μου.
απο τη στιγμή που μέσα σε κάθε γιορτή εξυμνείτε η Παναγία αλλά και ο Ιησούς Χριστός γιατι γινεται τέτοιος διαχωρισμός γιορτών;
Διάβασα ότι οι εορτές διακρίνονται σε Δεσποτικές , Θεομητορικες και γιορτές Αγίων.
Δεσποτικές εορτές αυτές που αναφέρονται στο πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Θεομητορικές είναι η Παναγία Μητέρα του Θεού.
Γιορτές Αγίων είναι ο εορταζόμενος Άγιος.
α. Τη γιορτή του Τιμίου Σταυρού που την κατατάσσουμε;
β. η γιορτή της Αγίας Ζώνης που συγκαταλέγεται
και κατι άλλο ακομη ,ίσως να μη το διατυπώσω σωστά, αλλά ας με συγχωρέσετε για την άγνοιά μου.
απο τη στιγμή που μέσα σε κάθε γιορτή εξυμνείτε η Παναγία αλλά και ο Ιησούς Χριστός γιατι γινεται τέτοιος διαχωρισμός γιορτών;
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
vasilikirimp, η Εκκλησια μας σοφα κινουμενη τοποθετησε το καθετι στην θεση που του αρμοζει σε ενα λειτουργικο-συμβολικο-θεολογικο εαν θελεις παζλ, που καλειται Τυπικον, και κωδικοποιει, τυποποιει, εντασσει δηλαδη την αναρχη γνωση σε επιπεδο νοηματικο τετοιο ωστε να γινεται καταληπτη απο κτιστα οντα, δηλαδη εμας.
Η Εκκλησια συνολικα ως μοναδικος επι γης, φορεας του πληρωματος της Αληθειας, οπως την απεκαλυψε ο Υιος και Λογος του Θεου, Κυριος Χριστος ιησους, αφου διυλισε επι μακρον, και εβιωσε μεσα απο τους Αγιους μας Πατερες αυτα τα αρρητα ρηματα ζωης αιωνιου, ανελαβε ως ιερα Παρακαταθηκη, να μας τα παραδωσει, ως Τυπον, τον οποιο θα ακολουθουμε δια βιου ωστε να καταστουμε και εμεις κοινωνοι αυτων των ρηματων του Θεου.
Οπως τις νηστειες, τις μετανοιες, τις ακολουθιες, την ασκηση, και ολα τα προβλεπομενα ετσι και τις εορτες τις ενεταξε σαν σταθμους ανεφοδιασμου, και πνευματικης τονωσης, αναμεσα στην μακρα πορεια που βαδιζουμε προς την σωτηρια και θεωση μας.
Η καθε εορτη ενταγμενη νοηματικα, και σοφα, μεσα στο αεναο λειτουργικο ετος της Εκκλησιας, δεν ενεχει την κοσμικη εννοια του εορτασμου ως ετυχε, για να χαρουμε και να ευφρανθουμε μονον, περιλαμβανει μεν και αυτο, αλλα δεν μενει σε αυτο, το ξεπερνα.
Η Εκκλησια τοποθετει τις εορτες αυτες τις Δεσποτικες, που αφορουν γεγονοτα απο την εν χρονω ζωη του Κυριου μας, τις Θεομητορικες που αντιστοιχα αφορουν γεγονοτα απο τον βιο της Κυριας Θεοτοκου, αλλα και των Αγιων που ευαρεστησαν τον Θεον, για να μας καταστησει ουρανοπολιτες κατα το πνευμα, σε μια ενωση πνευματικη μετα της ουρανιας αυτης και θεωμενης κοινωνιας, που "ζει" μαζι μας, αλλα και μακρια μας, που ζει τον χρονο μας, αλλα και ειναι αχρονη, που "παθαινει" μαζι μας, αλλα ειναι εν Χαριτι απαθης.
Ετσι η εορτη, δεν αποτελει νεκρο τυπο και ευκαιρια κοινωνικης απλης συνευρεσης, η συναισθηματικης εξαρσεως, αλλα μια συνεχη ευκαιρια πνευματικης αυτοεξετασης, επανακαθορισμου της πορειας μας, μια ευκαιρια να αναλογισθουμε τα φοβερα και ακαταληπτα γεγονοτα οπως η Ανασταση, η Αναληψη του Κυριου, η Μεταμορφωση Του, οπως τα Εισοδια της Θεομητορος, και η δια βιου αφιερωση της Παναμωμης και Αειμακαριστου Παναγιας μας, στον Θεο, και ολλα τα αλλα, που καθε ενα, αλλα και ολα μαζι αποτελουν το νοημα οτι ειμαστε πλασμενοι απο τον Θεο, για τον Θεο, και σκοπος της υπαρξεως μας ειναι να κινηθουμε και να καταπαυσουμε στον Θεο, οντες πια αιωνιοι και μακαριοι θεωροι της Δοξης Του.
Τα γεγονοτα αυτα εορτες δεν γινονται απαξ, και τελουνται μετα ως απλη επετειος η αναμνηση, αλλα τελουνται συνεχως, αποτελουν αχρονο γιγνεσθαι, και μας ανοιγουν παραθυρο στην αινωιοτητα που ειναι πριν απο εμας, παραλληλη με εμας, και υστερα-επεκεινα απο εμας.
Ετσι μας βοηθα η Εκκλησια να αισθανομαστε και να καταλαβαινουμε, ποια ειναι η πνευματικη μας καταγωγη και για που ειμαστε πλασμενοι.
Ο Διαχωρισμος γινεται με βαση την δογματικη μας θεολογια, και οχι αυθαιρετα, καθως Θεος Κυριος και Δεσποτης του παντος ειναι ο Τριαδικος Θεος μας, η μετα Θεον, θεος και η τα δευτερεία της Τριαδος κατεχουσα Θεοτοκος, η οποια ειναι πληρους Χαριτος, αξιωμενη απο τον Δωρεοδοτη Κυριο, και τριτη κατα σειρα και ταξη η εκαστοτε εορτη Αγιων, Οσιων, και λοιπων ανθρωπων που ευαρεστησαν τον Κυριο και Αυτος επειδη Τον Δοξασαν με την ζωη τους, κατα τον αψευδη και αιωνιο Λογο Του, τους Εδοξασε εις τον αιωνα, γιαυτο κου τους προσκυνουμε και τους μνημονευουμε δια παντος.
Συμπερασματικα οι εορτες μπορει σε πολλους να φαινονται απλοι επαναλαμβανομενοι "τυποι" αλλα για οποιον ζησει πνευματικα και εντρυφησει μεσα στην ατελειωτη γνωση των Πατερων μας, θα δει οτι πισω απο τα φαινομενα, υπαρχει το νοημα ζωης και τα αρρητα ρηματα που πηγαζουν απο την Ενυποστατη Αληθεια Τον Χριστο μας, και οτι ολα αυτα ειναι βηματα και σκαλοπατια πνευματικα που μας συγκεντρωνουν, μας ενωνουν, μας εμπνεουν, μας επιμορφωνουν, μας κατανυσσουν, μας αγιαζουν, και εν τελει μας οδηγουν σε Αυτον, τον Κυριο.
Η Εκκλησια συνολικα ως μοναδικος επι γης, φορεας του πληρωματος της Αληθειας, οπως την απεκαλυψε ο Υιος και Λογος του Θεου, Κυριος Χριστος ιησους, αφου διυλισε επι μακρον, και εβιωσε μεσα απο τους Αγιους μας Πατερες αυτα τα αρρητα ρηματα ζωης αιωνιου, ανελαβε ως ιερα Παρακαταθηκη, να μας τα παραδωσει, ως Τυπον, τον οποιο θα ακολουθουμε δια βιου ωστε να καταστουμε και εμεις κοινωνοι αυτων των ρηματων του Θεου.
Οπως τις νηστειες, τις μετανοιες, τις ακολουθιες, την ασκηση, και ολα τα προβλεπομενα ετσι και τις εορτες τις ενεταξε σαν σταθμους ανεφοδιασμου, και πνευματικης τονωσης, αναμεσα στην μακρα πορεια που βαδιζουμε προς την σωτηρια και θεωση μας.
Η καθε εορτη ενταγμενη νοηματικα, και σοφα, μεσα στο αεναο λειτουργικο ετος της Εκκλησιας, δεν ενεχει την κοσμικη εννοια του εορτασμου ως ετυχε, για να χαρουμε και να ευφρανθουμε μονον, περιλαμβανει μεν και αυτο, αλλα δεν μενει σε αυτο, το ξεπερνα.
Η Εκκλησια τοποθετει τις εορτες αυτες τις Δεσποτικες, που αφορουν γεγονοτα απο την εν χρονω ζωη του Κυριου μας, τις Θεομητορικες που αντιστοιχα αφορουν γεγονοτα απο τον βιο της Κυριας Θεοτοκου, αλλα και των Αγιων που ευαρεστησαν τον Θεον, για να μας καταστησει ουρανοπολιτες κατα το πνευμα, σε μια ενωση πνευματικη μετα της ουρανιας αυτης και θεωμενης κοινωνιας, που "ζει" μαζι μας, αλλα και μακρια μας, που ζει τον χρονο μας, αλλα και ειναι αχρονη, που "παθαινει" μαζι μας, αλλα ειναι εν Χαριτι απαθης.
Ετσι η εορτη, δεν αποτελει νεκρο τυπο και ευκαιρια κοινωνικης απλης συνευρεσης, η συναισθηματικης εξαρσεως, αλλα μια συνεχη ευκαιρια πνευματικης αυτοεξετασης, επανακαθορισμου της πορειας μας, μια ευκαιρια να αναλογισθουμε τα φοβερα και ακαταληπτα γεγονοτα οπως η Ανασταση, η Αναληψη του Κυριου, η Μεταμορφωση Του, οπως τα Εισοδια της Θεομητορος, και η δια βιου αφιερωση της Παναμωμης και Αειμακαριστου Παναγιας μας, στον Θεο, και ολλα τα αλλα, που καθε ενα, αλλα και ολα μαζι αποτελουν το νοημα οτι ειμαστε πλασμενοι απο τον Θεο, για τον Θεο, και σκοπος της υπαρξεως μας ειναι να κινηθουμε και να καταπαυσουμε στον Θεο, οντες πια αιωνιοι και μακαριοι θεωροι της Δοξης Του.
Τα γεγονοτα αυτα εορτες δεν γινονται απαξ, και τελουνται μετα ως απλη επετειος η αναμνηση, αλλα τελουνται συνεχως, αποτελουν αχρονο γιγνεσθαι, και μας ανοιγουν παραθυρο στην αινωιοτητα που ειναι πριν απο εμας, παραλληλη με εμας, και υστερα-επεκεινα απο εμας.
Ετσι μας βοηθα η Εκκλησια να αισθανομαστε και να καταλαβαινουμε, ποια ειναι η πνευματικη μας καταγωγη και για που ειμαστε πλασμενοι.
Ο Διαχωρισμος γινεται με βαση την δογματικη μας θεολογια, και οχι αυθαιρετα, καθως Θεος Κυριος και Δεσποτης του παντος ειναι ο Τριαδικος Θεος μας, η μετα Θεον, θεος και η τα δευτερεία της Τριαδος κατεχουσα Θεοτοκος, η οποια ειναι πληρους Χαριτος, αξιωμενη απο τον Δωρεοδοτη Κυριο, και τριτη κατα σειρα και ταξη η εκαστοτε εορτη Αγιων, Οσιων, και λοιπων ανθρωπων που ευαρεστησαν τον Κυριο και Αυτος επειδη Τον Δοξασαν με την ζωη τους, κατα τον αψευδη και αιωνιο Λογο Του, τους Εδοξασε εις τον αιωνα, γιαυτο κου τους προσκυνουμε και τους μνημονευουμε δια παντος.
Συμπερασματικα οι εορτες μπορει σε πολλους να φαινονται απλοι επαναλαμβανομενοι "τυποι" αλλα για οποιον ζησει πνευματικα και εντρυφησει μεσα στην ατελειωτη γνωση των Πατερων μας, θα δει οτι πισω απο τα φαινομενα, υπαρχει το νοημα ζωης και τα αρρητα ρηματα που πηγαζουν απο την Ενυποστατη Αληθεια Τον Χριστο μας, και οτι ολα αυτα ειναι βηματα και σκαλοπατια πνευματικα που μας συγκεντρωνουν, μας ενωνουν, μας εμπνεουν, μας επιμορφωνουν, μας κατανυσσουν, μας αγιαζουν, και εν τελει μας οδηγουν σε Αυτον, τον Κυριο.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
- vasilikirimp
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1403
- Εγγραφή: Δευ Μάιος 05, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Κατερίνη
- Επικοινωνία:
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
Διονυση ελπίζω να μη βγαίνει το συμπέρασμα ότι βλεπω τις εορτές ως επαμαλαμβνόμενοι " τύποι"
απλά διάβασα γι αυτό το διαχωρισμό και έτσι μου γεννηθηκε αυτή η απορία -
ευχαριστώ για την απάντηση που μου έδωσες - αλλά αν είμαι ειλικρινείς πρέπει να σου πω ότι έχω ακόμη απορίες αυτό όμως οφείλετε στο πόσο λίγα γνωρίζω.
Ζητώ συγγνώμη από όσους μας διαβάζουν αν τους κουράζω ή αν οι ερωτήσεις μου δείχνουν άτοπες αλλά παίρνω το θάρρος με όλη μου την ειλικρίνεια να ρωτώ ότι με απασχολεί .
Κατάλαβα το διαχωρισμό και την ουσία των εορτών όπως την εξηγείς ακομη όμως δεν έχω λύση την απορία μου σχετικά με τις εορτές ας το πω όπως μου βγαίνει χωρίς να γελάσετε μαζί μου τις μεικτές
δηλ. π.χ. της Αγίας Ζώνης
Αυτές που κατατάσσονται είναι Δεσποτικές ή Θεομητορικές;
Θα μου πειτε γιατι με ενδιαφέρει ο διαχωρισμός αυτός απο τη στιγμη που πρεπει να κοιτώ την ουσία.
Έχετε απόλυτο δίκαιο αλλά είναι μια απορία που μου γεννηθηκε και ίσως λανθασμένα αλλά εχω την επιθυμία να καλύψω αυτή την απορία .
Ευχαριστώ πολύ το Διονύση και αν δε σε κουράζω θα ήθελα να σ'ακούσω να μου δωσεις μια εξηγηση λίγο πιο "βατή" για την μεχρι τωρα γνωση μου πανω στα θέματα της Ορθοδοξίας
απλά διάβασα γι αυτό το διαχωρισμό και έτσι μου γεννηθηκε αυτή η απορία -
ευχαριστώ για την απάντηση που μου έδωσες - αλλά αν είμαι ειλικρινείς πρέπει να σου πω ότι έχω ακόμη απορίες αυτό όμως οφείλετε στο πόσο λίγα γνωρίζω.
Ζητώ συγγνώμη από όσους μας διαβάζουν αν τους κουράζω ή αν οι ερωτήσεις μου δείχνουν άτοπες αλλά παίρνω το θάρρος με όλη μου την ειλικρίνεια να ρωτώ ότι με απασχολεί .
Κατάλαβα το διαχωρισμό και την ουσία των εορτών όπως την εξηγείς ακομη όμως δεν έχω λύση την απορία μου σχετικά με τις εορτές ας το πω όπως μου βγαίνει χωρίς να γελάσετε μαζί μου τις μεικτές
δηλ. π.χ. της Αγίας Ζώνης
Αυτές που κατατάσσονται είναι Δεσποτικές ή Θεομητορικές;
Θα μου πειτε γιατι με ενδιαφέρει ο διαχωρισμός αυτός απο τη στιγμη που πρεπει να κοιτώ την ουσία.
Έχετε απόλυτο δίκαιο αλλά είναι μια απορία που μου γεννηθηκε και ίσως λανθασμένα αλλά εχω την επιθυμία να καλύψω αυτή την απορία .
Ευχαριστώ πολύ το Διονύση και αν δε σε κουράζω θα ήθελα να σ'ακούσω να μου δωσεις μια εξηγηση λίγο πιο "βατή" για την μεχρι τωρα γνωση μου πανω στα θέματα της Ορθοδοξίας
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
exo stili 2 minimata kai den exo pari apantisi,ayto den ine adikia?
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
boithisteme an exete kardia den ime kala xo perasi kai pernao pola!eyxaristo
-
- Απλό Μέλος
- Δημοσιεύσεις: 23
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 25, 2008 5:28 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
Καλησπέρα RAFAIL. Με λένε Γιώργο είμαστε συνάδελφοι στη δουλειά και είμαι ο σύζυγος της Αθανασιας μπορείς να μου πεις το πρόβλημα σου και αν μπορω θα σε βοηθήσω.RAFAIL έγραψε:boithisteme an exete kardia den ime kala xo perasi kai pernao pola!eyxaristo
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1460
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 29, 2008 4:55 pm
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
Ραφαήλ τι σε βασανίζει?
Έχεις γνωρίσει τον προστάτη σου Άγιο Ραφαήλ? Να σου στείλω πληροφορίες?
Περιμένω απάντηση.
Έχεις γνωρίσει τον προστάτη σου Άγιο Ραφαήλ? Να σου στείλω πληροφορίες?
Περιμένω απάντηση.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
RAFAIL και athanasiag, μιληστε με pm, και μην ανοιγετε ασχετες συνομιλιες σε ασχετα θεματα, σας παρακαλω.
Δεν σεβεστε την αδελφη σας vasilikirimp, που ρωταει να μαθει καποια πραγματα;
Αφιερωμενο στην ορθοδοξια και στο Αγιον Ορος ειναι το Φορουμ,και οχι ιδιωτικο chat room.
Τι ειναι αυτο που κανετε τωρα εδω; Και εσυ RAFAIL, σε ποιον εστειλες μυνημα 2 φορες και δεν πηρες απαντηση, και το θεωρεις και αδικια, το οτι δεν σε βοηθαμε.. αφου δεν ξερουμε καν τα προβληματα για τα οποια κανεις νυξη. Πες μας, για να σε βοηθησουμε, εαν εχουμε την δυναμη.
Επισης γραφε σε παρακαλω με ελληνικους χαρακτηρες, η ζητα απο καποιον να σε βοηθησει να το κανεις εαν δεν ξερεις πως να το κανεις.
Δεν σεβεστε την αδελφη σας vasilikirimp, που ρωταει να μαθει καποια πραγματα;
Αφιερωμενο στην ορθοδοξια και στο Αγιον Ορος ειναι το Φορουμ,και οχι ιδιωτικο chat room.
Τι ειναι αυτο που κανετε τωρα εδω; Και εσυ RAFAIL, σε ποιον εστειλες μυνημα 2 φορες και δεν πηρες απαντηση, και το θεωρεις και αδικια, το οτι δεν σε βοηθαμε.. αφου δεν ξερουμε καν τα προβληματα για τα οποια κανεις νυξη. Πες μας, για να σε βοηθησουμε, εαν εχουμε την δυναμη.
Επισης γραφε σε παρακαλω με ελληνικους χαρακτηρες, η ζητα απο καποιον να σε βοηθησει να το κανεις εαν δεν ξερεις πως να το κανεις.
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1460
- Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 29, 2008 4:55 pm
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
Ραφαήλ
απάντησε αλλά όχι σ' αυτήν την ενότητα. Στείλε προσωπικό μήνυμα ή γράψε στην κατάλληλη ενότητα.
απάντησε αλλά όχι σ' αυτήν την ενότητα. Στείλε προσωπικό μήνυμα ή γράψε στην κατάλληλη ενότητα.
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Πως ονομάζονται η εορτές
vasilikirimp, δεν διαχωριζονται ολες οι εορτες της Εκλησιας, σε Δεσποτικες και Θεομητορικες.
Ειναι μεν θεμελιωδους σημασιας και εννοιας, οι παραπανω, αλλα δεν συμπεριλαμβανουν ολες τις εορτες, παρα μονο αυτες που τα γεγονοτα σχετιζονται θεολογικα με τον αντιστοιχο τιτλο, οπως γραφουμε στο προηγουμενο ποστ. Π.χ. ο Ευαγγελισμος της Θεοτοκου, κλπ.
Επισης ειναι λαθεμενη η σκεψη σου, οτι θεωρησα τον λογισμο σου γυρω απο τις εορτες επιφανειακο και "τυπικο". Μην μου προσαπτεις τετοιο λογισμο.
Οταν γραφουμε ενα κειμενο, η πληροφορια δεν παραγεται η εκπηγαζει, απο τον σαλεμενο και ταλαιπωρο νου, μας, η την σκοτισμενη διανοια μας, αλλα απο αυτα που εχουμε παραλαβει, απο τους Πατερες μας, η διαβασει, η μαθει, η βιωσει, αυτα τα λιγα τα ελαχιστα, που μοιραζομαστε με τους αδελφους/ες.
Τιποτα δικο μας, οπως εχω πολλακις επαναλαβει, παρα μονο η αμαρτιες μας, και η θλιψη που προκαλουμε στον Παναγαθο Θεο, με τα χαλια μας.
Επισης καθε απαντηση στοχο εχει να ξεκαθαρισει καποια πραγματα, και δεν πρεπει να παρεξηγειται το υφος, αλλα να μενουμε στην ουσια των λεγομενων, στο πνευμα και οχι στο γραμμα.
Τωρα σχετικα με τις εορτες που ανεφερες δεν συγκαταλεγονται στις Θεομητορικες, η Δεσποτικες, αλλα εορταζονται ως μεμονωμενα, θαυμαστα γεγονοτα, δεν ισχυει οπως σωστα ηδη υπεθεσες ο ορος:μεικτες, αλλα αποτελουν αυτονομα γεγονοτα-καταστασεις, μεσα στην εν χρονω πορεια της Εκκλησιας ως σωμα με Κεφαλη Τον Χριστο, και που η ιδια η Εκκλησια εκρινε οτι υπαρχει ωφελεια πνευματικη με το να εορταζονται και να τιμουνται αυτα τα γεγονοτα.
Ελπιζω να σε βοηθησα, υπαρχουν και πιο καταρτισμενοι, ας λαβουν τον κοπο.. Και να μην βαριουνται μερικοι μερικοι εδω μεσα, να γραψουν, και να καθονται αφ΄υψηλου να "εφησυχαζουν" και να λαθρο-διαβαζουν, μονο..
Ειναι μεν θεμελιωδους σημασιας και εννοιας, οι παραπανω, αλλα δεν συμπεριλαμβανουν ολες τις εορτες, παρα μονο αυτες που τα γεγονοτα σχετιζονται θεολογικα με τον αντιστοιχο τιτλο, οπως γραφουμε στο προηγουμενο ποστ. Π.χ. ο Ευαγγελισμος της Θεοτοκου, κλπ.
Επισης ειναι λαθεμενη η σκεψη σου, οτι θεωρησα τον λογισμο σου γυρω απο τις εορτες επιφανειακο και "τυπικο". Μην μου προσαπτεις τετοιο λογισμο.
Οταν γραφουμε ενα κειμενο, η πληροφορια δεν παραγεται η εκπηγαζει, απο τον σαλεμενο και ταλαιπωρο νου, μας, η την σκοτισμενη διανοια μας, αλλα απο αυτα που εχουμε παραλαβει, απο τους Πατερες μας, η διαβασει, η μαθει, η βιωσει, αυτα τα λιγα τα ελαχιστα, που μοιραζομαστε με τους αδελφους/ες.
Τιποτα δικο μας, οπως εχω πολλακις επαναλαβει, παρα μονο η αμαρτιες μας, και η θλιψη που προκαλουμε στον Παναγαθο Θεο, με τα χαλια μας.
Επισης καθε απαντηση στοχο εχει να ξεκαθαρισει καποια πραγματα, και δεν πρεπει να παρεξηγειται το υφος, αλλα να μενουμε στην ουσια των λεγομενων, στο πνευμα και οχι στο γραμμα.
Τωρα σχετικα με τις εορτες που ανεφερες δεν συγκαταλεγονται στις Θεομητορικες, η Δεσποτικες, αλλα εορταζονται ως μεμονωμενα, θαυμαστα γεγονοτα, δεν ισχυει οπως σωστα ηδη υπεθεσες ο ορος:μεικτες, αλλα αποτελουν αυτονομα γεγονοτα-καταστασεις, μεσα στην εν χρονω πορεια της Εκκλησιας ως σωμα με Κεφαλη Τον Χριστο, και που η ιδια η Εκκλησια εκρινε οτι υπαρχει ωφελεια πνευματικη με το να εορταζονται και να τιμουνται αυτα τα γεγονοτα.
Ελπιζω να σε βοηθησα, υπαρχουν και πιο καταρτισμενοι, ας λαβουν τον κοπο.. Και να μην βαριουνται μερικοι μερικοι εδω μεσα, να γραψουν, και να καθονται αφ΄υψηλου να "εφησυχαζουν" και να λαθρο-διαβαζουν, μονο..
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."