Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Συντονιστές: konstantinoupolitis, Συντονιστές
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
ΝΑΙ αλλά τον βάζουμε στα εικονίσματα και όχι πχ στο ντουλαπάκι του απορροφητήρα .
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Έτσι είναι. Παλιά τον Αγιασμό τον κρατούσαν στο σπίτι μπροστά στα εικονίσματα για ένα ολόκληρο χρόνο, μέχρι τα επόμενα Θεοφάνεια και τον χρησιμοποιούσαν σαν φάρμακο, αλλά τότε τα σπίτια ήταν εκκλησίες, υπήρχε αγάπη και σεβασμός και μεταξύ των μελών της οικογένειας και προπαντός ευλάβεια. Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει προς το χειρότερο κι έτσι δεν είναι σωστό να κρατούμε στα σπίτια μας Αγιασμό. Αν χρειαστούμε Αγιασμό μετά από υπόδειξη του Πνευματικού μας, μπορούμε να βρούμε στον πλησιέστερο ναό, όπου φυλάσσεται όλο το χρόνο.Teri έγραψε:Στην παλιά μου την ενορία ο ιερέας ήταν κατηγορηματικός: "ο αγιασμός των Φώτων είναι σαν θεία κοινωνία και δεν κρατιέται στα σπίτια. Αν θέλετε να κρατήσετε αγιασμό στο σπίτι αυτός θα είναι της παραμονής των Φώτων".
Στην εκκλησία που πάμε τα τελευταία χρόνια η άποψη είναι ότι και οι δύο αγιασμοί είναι το ίδιο, τα ίδια λόγια λέγονται και άρα φωτίζουμε, πίνουμε και κρατάμε όποιον από τους δύο θέλουμε.
Συνεπώς ρώτησα τον πνευματικό μου και κάνω ότι μου είπε εκείνος: ο Μεγάλος Αγιασμός -ανήμερα των Θεοφανείων- κρατιέται όλο το χρόνο στην εκκλησία και αν παραστεί ανάγκη μπορούμε να τον βρούμε εκεί. Για να πιούμε το Μεγάλο Αγιασμό νηστεύουμε. Σε περιπτώσεις που υπάρχει κανόνας μη κοινωνίας ο Μεγάλος Αγιασμός παίρνει τη θέση της. Αν θεωρείς ότι το σπίτι σου είναι σαν εκκλησία κράτα τον Μεγάλο Αγιασμό. Εγώ στο σπίτι μου κρατώ τον αγιασμό της παραμονής.
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Πηγα στο Αγιο Ορος το 1995 ειχα αγιασμο για 10 χρονια
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Aξιολατρευτε Teri στον τοπο λενε οτι ο αγιασμος της παραμονης δεν πεινετε ραντιζετε παντου για προκοπη
- Teri
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2330
- Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
"Τόπο";;; Τι εννοείς αγαπητέ;;
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Κανοντας λιγο χιουμορ ξεχασα να γραψω αυτο που φωναζει η αγελαδα (καταγωγη)
- Teri
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 2330
- Εγγραφή: Δευ Απρ 07, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: Αικατερίνα@Θεσσαλονίκη
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Πνευματώδες!koga έγραψε:Κανοντας λιγο χιουμορ ξεχασα να γραψω αυτο που φωναζει η αγελαδα (καταγωγη)
Πούθε είσαι;
- pepiixthis
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 476
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 15, 2008 5:00 am
- Τοποθεσία: ΚΑΒΑΛΑ...Ευτέρπη - Πέπη
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Παιδιά καλησπέρα, εγώ δεεν ήξερα και κράτησα Αγιασμό για να έχω να πίνώ σε περίοδο νηστείας, ήξερα ότι στους ναούς έχουν κρατημένο Μεγάλο Αγιασμό γιατί μου είχε δώσει ο Πνευματικός μου την πρώτη φορα, μήπως είναι καλύτερα να πάω να τον δώσω αυτό που κράτησα στον ιερέα της ενορίας μου?
«στενή η πύλη και τεθλιμμένη οδός η απάγουσα στην ζωήν»
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Θα έλεγα, εφόσον νηστεύεις Τετάρτη και Παρασκευή να τον πιεις το επόμενο Σάββατο το πρωί. Εάν δε θέλεις, ή έχεις κρατήσει πολύ, μπορείς να ποτίσεις με το υπόλοιπο τις γλάστρες σου.
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25440
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Μπορούμε να φυλάξουμε μεγάλο αγιασμό;
Την Κυριακή 4/1/2009 παρακολούθησα τη Θ. Λειτουργία στον Ι. Ν. της Αγίας Αναλήψεως στη Θεσσαλονίκη. Ο Αρχιμανδρίτης πατήρ Φώτιος τόνισε ότι τον Αγιασμό μπορούμε να τον κρατήσουμε για 8 ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 14 Ιανουαρίου.
Αντίθετα την Τρίτη 6/1/2009, στην ακολουθία του καθαγιασμού των υδάτων, ο πρωτοπρεσβύτερος της ενορίας μου (Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου) π. Ματθαίος, τόνισε ότι τον αγιασμό μπορούμε να τον κρατήσουμε. Μάλιστα είπε : "Όσοι έχετε από πέρυσι αγιασμό, μπορείτε να τον αναμίξετε με τον φετινό".
Παρ' όλο που και οι δύο πατέρες, που τους ακούω χρόνια τώρα, είναι πολύ ενημερωμένοι και ευλαβείς, έχουν διαφορετικές απόψεις και προκαλούν σύγχυση στους πιστούς. Ας κάνουμε ό,τι μας συμβουλέψει ο πνευματικός μας.
Πριν από 5,5 χρόνια είχα κάνει ερώτηση για τον αγιασμό στον π. Ματθαίο, ο οποίος μου απάντησε ως εξής (ερώτηση και απάντηση έγιναν μέσω e-mail):
Ερώτηση : Το νερό όταν αγιασθεί με μικρό ή μεγάλο αγιασμό και είναι αποθηκευμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα (1 ή 2 χρόνια), μπορεί να καταναλωθεί άφοβα;
Απάντηση : Είτε πρόκειται για μικρό ή μεγάλο αγιασμό, εφόσον φυλάσσεται σε κλειστό δοχείο παραμένει άσηπτος και μπορεί κάποιος να τον καταναλώνει άφοβα. Πρώτος το διαπίστωσε ο Ιερός Χρυσόστομος το 385 μ.Χ. περίπου, και το αναφέρει δια λόγο του «εις την βάπτιση του ΚΗΙΧ». Όταν όμως το ύδωρ αφεθεί ελεύθερο στη φύση, επιστρέφει στη φυσική του κατάσταση (φθορά κτλ) και τούτο κατά πρόνοια Θεού, διότι αν το αγιασμένο νερό των ποταμών, λιμνών κλπ παρέμεινε άσηπτο, τότε η ζωή θα έπαυε διότι θα διαιωνίζοντο όλα τα νεκρά, βρώμικα, θνησιμαία και θα γέμιζε η γη με νεκρά πτώματα, μικρόβια κλπ. Ενώ τώρα, το νερό με τη σηπτική του ιδιότητα τα διαλύει όλα.
Αντίθετα την Τρίτη 6/1/2009, στην ακολουθία του καθαγιασμού των υδάτων, ο πρωτοπρεσβύτερος της ενορίας μου (Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου) π. Ματθαίος, τόνισε ότι τον αγιασμό μπορούμε να τον κρατήσουμε. Μάλιστα είπε : "Όσοι έχετε από πέρυσι αγιασμό, μπορείτε να τον αναμίξετε με τον φετινό".
Παρ' όλο που και οι δύο πατέρες, που τους ακούω χρόνια τώρα, είναι πολύ ενημερωμένοι και ευλαβείς, έχουν διαφορετικές απόψεις και προκαλούν σύγχυση στους πιστούς. Ας κάνουμε ό,τι μας συμβουλέψει ο πνευματικός μας.
Πριν από 5,5 χρόνια είχα κάνει ερώτηση για τον αγιασμό στον π. Ματθαίο, ο οποίος μου απάντησε ως εξής (ερώτηση και απάντηση έγιναν μέσω e-mail):
Ερώτηση : Το νερό όταν αγιασθεί με μικρό ή μεγάλο αγιασμό και είναι αποθηκευμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα (1 ή 2 χρόνια), μπορεί να καταναλωθεί άφοβα;
Απάντηση : Είτε πρόκειται για μικρό ή μεγάλο αγιασμό, εφόσον φυλάσσεται σε κλειστό δοχείο παραμένει άσηπτος και μπορεί κάποιος να τον καταναλώνει άφοβα. Πρώτος το διαπίστωσε ο Ιερός Χρυσόστομος το 385 μ.Χ. περίπου, και το αναφέρει δια λόγο του «εις την βάπτιση του ΚΗΙΧ». Όταν όμως το ύδωρ αφεθεί ελεύθερο στη φύση, επιστρέφει στη φυσική του κατάσταση (φθορά κτλ) και τούτο κατά πρόνοια Θεού, διότι αν το αγιασμένο νερό των ποταμών, λιμνών κλπ παρέμεινε άσηπτο, τότε η ζωή θα έπαυε διότι θα διαιωνίζοντο όλα τα νεκρά, βρώμικα, θνησιμαία και θα γέμιζε η γη με νεκρά πτώματα, μικρόβια κλπ. Ενώ τώρα, το νερό με τη σηπτική του ιδιότητα τα διαλύει όλα.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.