Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Συντονιστής: Συντονιστές
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1648
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 03, 2007 5:00 am
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
αλή μια απορία είναι επίσησ η εξής ενά αν γιά ένα χρώμα μπορώ να το προσδιορίσω σαν μαυρό η όχι μαυρό
και αυτό ικανοποιή την λογική μου...
για την αλήθεια του Χριστού μπορώ να πω οτι συνχρώνος κατι το σωστό και λάθος για μένα......??????
ας μην ελπίζουμε μόνο στην λογική για να καταλάβουμε......ισος ακόμα και με μιά τέλεια λογική (ανθρώπινη) να είμαστε ανεπαρκεις σε μια Θείκη λογίκη....
και αυτό ικανοποιή την λογική μου...
για την αλήθεια του Χριστού μπορώ να πω οτι συνχρώνος κατι το σωστό και λάθος για μένα......??????
ας μην ελπίζουμε μόνο στην λογική για να καταλάβουμε......ισος ακόμα και με μιά τέλεια λογική (ανθρώπινη) να είμαστε ανεπαρκεις σε μια Θείκη λογίκη....
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 1648
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 03, 2007 5:00 am
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
τελείκα μια επαρκέισ εξήγιση κοντα στην πραγματικότητα είναι του filota.....ειναι μια πολυ καλη εξήγιση...
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Και οι δύο Ευαγγελιστές έχουν δίκιο:
Στο κεφάλαιο κα΄και στον 25ο στίχο του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου, ο Απόστολος και Ευαγγελιστής γράφει πως "Υπάρχουν δε και πολλά άλλα, όσα έκαμεν ο Ιησούς, τα οποία, εάν γράφωνται λεπτομερώς, ένα - ένα, νομίζω ότι και αυτός ο κόσμος με όλας τα βιβλιοθήκας του δεν θα χωρέσει τα βιβλία που θα γράφονται. Αληθώς" (ερμηνεία Π. Τρεμπέλα).
Στις πράξεις των Αποστόλων, ο Ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει στο κεφάλαιο α' στον πρώτο στίχο: "Το πρώτο βιβλιο, που καλείται Ευαγγέλιον, συνέγραψα, ω Θεόφιλε, δια να εξιστορήσω εις αυτό, περιληπτικώς όλα, όσα έκαμε και εδίδαξεν ο Ιησούς από την αρχή της δημοσίας δράσεώς του" (ερμηνεία Π. Τρεμπέλα).
Έχω την άποψη ότι αυτό που λέει ο Ιωάννης είναι ότι δεν μπορούν να περιγραφούν ΟΛΑ τα γεγονότα (ΟΛΑ όσα συνέβησαν) και είναι απολύτως λογικό, ενώ ο Λουκάς αναφέρεται στα ουσιώδη μηνύματα, τα οποία ΟΛΑ περιέχονται στο Ευαγγέλιό του.
Στο κεφάλαιο κα΄και στον 25ο στίχο του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου, ο Απόστολος και Ευαγγελιστής γράφει πως "Υπάρχουν δε και πολλά άλλα, όσα έκαμεν ο Ιησούς, τα οποία, εάν γράφωνται λεπτομερώς, ένα - ένα, νομίζω ότι και αυτός ο κόσμος με όλας τα βιβλιοθήκας του δεν θα χωρέσει τα βιβλία που θα γράφονται. Αληθώς" (ερμηνεία Π. Τρεμπέλα).
Στις πράξεις των Αποστόλων, ο Ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει στο κεφάλαιο α' στον πρώτο στίχο: "Το πρώτο βιβλιο, που καλείται Ευαγγέλιον, συνέγραψα, ω Θεόφιλε, δια να εξιστορήσω εις αυτό, περιληπτικώς όλα, όσα έκαμε και εδίδαξεν ο Ιησούς από την αρχή της δημοσίας δράσεώς του" (ερμηνεία Π. Τρεμπέλα).
Έχω την άποψη ότι αυτό που λέει ο Ιωάννης είναι ότι δεν μπορούν να περιγραφούν ΟΛΑ τα γεγονότα (ΟΛΑ όσα συνέβησαν) και είναι απολύτως λογικό, ενώ ο Λουκάς αναφέρεται στα ουσιώδη μηνύματα, τα οποία ΟΛΑ περιέχονται στο Ευαγγέλιό του.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Λοιπον!!!!!
Πολυ ευστοχα καποιο μελος χαρακτηρισε τον τιτλο του θεματος σαν ντερμπι. Εχει δικιο απο τη πλευρα του αλλα ο δικος μου σκοπος ηταν περισσοτερο "τσαχπινικος" χωρις βεβαια να θελω να δειξω οποιαδηποτε ασεβεια εναντιον της Αγιας Γραφης και εναντιον των προσωπων των δυο Ευαγγελιστων. Μη γενοιτο!
Ισως μαλιστα παραπλανησα και με τον τιτλο και ως πνευματικο κουιζ αλλα δεν ειχα σκοπο αυτο. Περισσοτερο το σκεφτηκα σαν ενα προβληματισμο για το τι εννοουν οι δυο Ευαγγελιστες.
Για να ερθουμε λοιπον στο θεμα μας:
"Ειναι δυνατον οι δυο Ευαγγελιστες να ερχονται σε αντιθεση;"
Φυσικα και ΟΧΙ!!!
Ο Ευαγγελιστης Ιωαννης λοιπον σημειωνει και λεγει σε αλλο σημειο οτι μας γραφει ,εκεινα τα οποια ειναι απαραιτητα για να πιστεψουμε. Πραγματι ολα δεν κατεγραφησαν, κατεγραφησαν μονο εκεινα που ηταν αναγκη να γραφτουν, αλλα οταν ο Ιωαννης λεγει οτι "αν πρεπει να γραψουμε ολα οσα εγιναν δεν θα χωρουσαν στα βιβλια του κοσμου", ενας ερμηνευτης λεγει κατι πολυ ωραιο.
Ο Ιωαννης εχει υποψη του την ενυποστατο Σοφια, τη Σοφια του Θεου, τον Θεον Λογο, με λιγα λογια το δευτερο προσωπο της Αγιας Τριαδος, που συνδημιουργουσε με το Θεο απο την αρχη του κοσμου. Στις Παροιμιες 8,27 ο ιδιος ο Θεος Λογος, δηλαδη ο Ιησους Χριστος, λεγει "οτι οταν ο Θεος Πατηρ εδημιουργη ημουν μαζι του και συνδημιουργουσα με τον Θεο Πατερα και ημουν εγω η Σοφια αρμοζουσα", συνεπως οτι υπαρχει μεσα στη δημιουργια ειναι εργο του Θεου Λογου.
Αν επρεπε πραγματι να περιγραψουμε ολη τη φυση, απο τα ατομα της υλης, μεχρι τα ζωα και τα φυτα, μεχρι του απεμακρυσμενους κοσμους του Συμπαντος ασφαλως τα βιβλια που θα εγραφοντο δεν θα χωρουσαν σε ολη την γη μας επανω.
Ωστε με αυτην την εννοια εννοει ο Ευαγγελιστης Ιωαννης δεν θα χωρουσαν τα βιβλια του κοσμου.
Και με ποιαν εννοια γραφει ο Ευαγγελιστης Λουκας;
Με την εννοια οτι γραφονται οσα ειναι απαραιτητα για να σωθει ο ανθρωπος!
Εννοειται βεβαια οτι η αναλυση αυτη δεν ειναι δικη μου αλλα εκανα μια απομαγνητοφωνιση απο τις ομιλιες του π. Αθανασιου Μυτιλιναιου και συγκεκριμενα απο την αναλυση των "Πραξεων των Αποστολων", ομιλια Νο 002.
Αν καποιος θελει να ακουσει ακριβως την αναλυση του πατρος ας παει στον ιστοχωρο Παντοκρατορα:
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... oad&cid=84
και συγκεκριμενα μετα το 15.05 λεπτο αρχιζει το σημειο που σας κατεγραψα.
Επειδη λοιπον οταν ακουσα τη συγκεκριμενη λεπτομερεια-εξηγηση για τους δυο Ευαγγελιστες μου φανηκε πολυ ενδιαφερον, ηθελα να το μοιραστω μαζι σας. Ο σκοπος μου δεν ηταν ουτε να αμφισβητησω τους Ευαγγελιστες, ουτε να ασεβησω ως προς την Αγια Γραφη, ουτε να δειξω οποιαδηποτε αιρετικη διαθεση και να κανω δικη μου ερμηνεια της Αγιας Γραφης.
Ελπιζω τωρα να καταλαβατε την προθεση μου και το σκοπο του θεματος μου. Αμην!
Πολυ ευστοχα καποιο μελος χαρακτηρισε τον τιτλο του θεματος σαν ντερμπι. Εχει δικιο απο τη πλευρα του αλλα ο δικος μου σκοπος ηταν περισσοτερο "τσαχπινικος" χωρις βεβαια να θελω να δειξω οποιαδηποτε ασεβεια εναντιον της Αγιας Γραφης και εναντιον των προσωπων των δυο Ευαγγελιστων. Μη γενοιτο!
Ισως μαλιστα παραπλανησα και με τον τιτλο και ως πνευματικο κουιζ αλλα δεν ειχα σκοπο αυτο. Περισσοτερο το σκεφτηκα σαν ενα προβληματισμο για το τι εννοουν οι δυο Ευαγγελιστες.
Για να ερθουμε λοιπον στο θεμα μας:
"Ειναι δυνατον οι δυο Ευαγγελιστες να ερχονται σε αντιθεση;"
Φυσικα και ΟΧΙ!!!
Ο Ευαγγελιστης Ιωαννης λοιπον σημειωνει και λεγει σε αλλο σημειο οτι μας γραφει ,εκεινα τα οποια ειναι απαραιτητα για να πιστεψουμε. Πραγματι ολα δεν κατεγραφησαν, κατεγραφησαν μονο εκεινα που ηταν αναγκη να γραφτουν, αλλα οταν ο Ιωαννης λεγει οτι "αν πρεπει να γραψουμε ολα οσα εγιναν δεν θα χωρουσαν στα βιβλια του κοσμου", ενας ερμηνευτης λεγει κατι πολυ ωραιο.
Ο Ιωαννης εχει υποψη του την ενυποστατο Σοφια, τη Σοφια του Θεου, τον Θεον Λογο, με λιγα λογια το δευτερο προσωπο της Αγιας Τριαδος, που συνδημιουργουσε με το Θεο απο την αρχη του κοσμου. Στις Παροιμιες 8,27 ο ιδιος ο Θεος Λογος, δηλαδη ο Ιησους Χριστος, λεγει "οτι οταν ο Θεος Πατηρ εδημιουργη ημουν μαζι του και συνδημιουργουσα με τον Θεο Πατερα και ημουν εγω η Σοφια αρμοζουσα", συνεπως οτι υπαρχει μεσα στη δημιουργια ειναι εργο του Θεου Λογου.
Αν επρεπε πραγματι να περιγραψουμε ολη τη φυση, απο τα ατομα της υλης, μεχρι τα ζωα και τα φυτα, μεχρι του απεμακρυσμενους κοσμους του Συμπαντος ασφαλως τα βιβλια που θα εγραφοντο δεν θα χωρουσαν σε ολη την γη μας επανω.
Ωστε με αυτην την εννοια εννοει ο Ευαγγελιστης Ιωαννης δεν θα χωρουσαν τα βιβλια του κοσμου.
Και με ποιαν εννοια γραφει ο Ευαγγελιστης Λουκας;
Με την εννοια οτι γραφονται οσα ειναι απαραιτητα για να σωθει ο ανθρωπος!
Εννοειται βεβαια οτι η αναλυση αυτη δεν ειναι δικη μου αλλα εκανα μια απομαγνητοφωνιση απο τις ομιλιες του π. Αθανασιου Μυτιλιναιου και συγκεκριμενα απο την αναλυση των "Πραξεων των Αποστολων", ομιλια Νο 002.
Αν καποιος θελει να ακουσει ακριβως την αναλυση του πατρος ας παει στον ιστοχωρο Παντοκρατορα:
http://www.pantocrator.info/gr/modules. ... oad&cid=84
και συγκεκριμενα μετα το 15.05 λεπτο αρχιζει το σημειο που σας κατεγραψα.
Επειδη λοιπον οταν ακουσα τη συγκεκριμενη λεπτομερεια-εξηγηση για τους δυο Ευαγγελιστες μου φανηκε πολυ ενδιαφερον, ηθελα να το μοιραστω μαζι σας. Ο σκοπος μου δεν ηταν ουτε να αμφισβητησω τους Ευαγγελιστες, ουτε να ασεβησω ως προς την Αγια Γραφη, ουτε να δειξω οποιαδηποτε αιρετικη διαθεση και να κανω δικη μου ερμηνεια της Αγιας Γραφης.
Ελπιζω τωρα να καταλαβατε την προθεση μου και το σκοπο του θεματος μου. Αμην!
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Μερικές φορές νομίζουμε ότι στα Ευαγγέλια υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις, αλλά η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική.
Πχ υπάρχει μια σύγχυση, σχετικά με το τι απάντησε ο Χριστός, όταν ο Αρχιερέας Καϊάφας τον ρώτησε αν είναι όντως ο Χριστός. Στα Ευαγγέλια ο Χριστός φέρεται να μην δίνει μία (την ίδια) απάντηση. Παρακάτω παραθέτω την απάντηση που έδωσε ο Ιησούς στην ερώτηση αυτή, όπως αναγράφεται από τους Ευαγγελιστές :
1. «Συ είπας» (Ματθ κστ΄ 64)
2. «Εγώ ειμί» (Μαρκ ιδ΄ 62)
3. «Εάν υμίν είπω, ου μη πιστεύσητε» (Λουκ κβ΄ 67) και «υμείς λέγετε ότι εγώ ειμι» (Λουκ κβ΄ 70)
Τι ισχύει τελικά;
Αυτήν την ερώτηση την διατύπωσα στον πρωτοπρεσβύτερο της ενορίας μου, πριν από 6,5 χρόνια. Η απάντησή του ήταν η εξής:
Και στις τρεις περιπτώσεις η απάντηση άμεσα ή έμμεσα είναι η παραδοχή ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού. Απάντά ως απαντά εξαιτίας των προθέσεων των ερωτώντων.
α) Συ είπας: Σε ερώτηση του Καϊάφα αν είναι ο Υιός του Θεού, απαντά κατά τον εβραϊκό τρόπο. «Είναι όπως τα λες».
β) Εγώ ειμί: ο Μάρκος απαντά κατά τον τρόπο των εθνών, ευθέως, «ναι είμαι».
Πχ υπάρχει μια σύγχυση, σχετικά με το τι απάντησε ο Χριστός, όταν ο Αρχιερέας Καϊάφας τον ρώτησε αν είναι όντως ο Χριστός. Στα Ευαγγέλια ο Χριστός φέρεται να μην δίνει μία (την ίδια) απάντηση. Παρακάτω παραθέτω την απάντηση που έδωσε ο Ιησούς στην ερώτηση αυτή, όπως αναγράφεται από τους Ευαγγελιστές :
1. «Συ είπας» (Ματθ κστ΄ 64)
2. «Εγώ ειμί» (Μαρκ ιδ΄ 62)
3. «Εάν υμίν είπω, ου μη πιστεύσητε» (Λουκ κβ΄ 67) και «υμείς λέγετε ότι εγώ ειμι» (Λουκ κβ΄ 70)
Τι ισχύει τελικά;
Αυτήν την ερώτηση την διατύπωσα στον πρωτοπρεσβύτερο της ενορίας μου, πριν από 6,5 χρόνια. Η απάντησή του ήταν η εξής:
Και στις τρεις περιπτώσεις η απάντηση άμεσα ή έμμεσα είναι η παραδοχή ότι ο Χριστός είναι ο Υιός του Θεού. Απάντά ως απαντά εξαιτίας των προθέσεων των ερωτώντων.
α) Συ είπας: Σε ερώτηση του Καϊάφα αν είναι ο Υιός του Θεού, απαντά κατά τον εβραϊκό τρόπο. «Είναι όπως τα λες».
β) Εγώ ειμί: ο Μάρκος απαντά κατά τον τρόπο των εθνών, ευθέως, «ναι είμαι».
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.
-
- Συντονιστής
- Δημοσιεύσεις: 3227
- Εγγραφή: Τρί Μάιος 05, 2009 5:25 pm
- Τοποθεσία: Αγγελική@Αθήνα
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Ακριβως κ. Αποστολη και προθεση μου δεν ηταν να δειξω οτι υπαρχει συγκρουση μεταξυ των Ευαγγελιστων και αντικρουομενες αποψεις, δηλαδη αλλα λεει ο ενας και αλλα ο αλλος, αλλα σκοπος μου ηταν η επεξηγηση και η επιμερους διευκρινηση.aposal έγραψε:Μερικές φορές νομίζουμε ότι στα Ευαγγέλια υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις, αλλά η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική.
Φώς στους μοναχούς είναι οι Άγγελοι... και φώς στους κοσμικούς οι Μοναχοί...
- Dimitris39
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 5841
- Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 05, 2009 5:46 pm
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Εδω εινε ο Dimitris39 και παρακολουθει Βασιλη, Βαρα μην μασαςvasilisalt έγραψε:Ο ΛΟΥΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΩΣΤΟΣ.
ΩΧ ΒΡΕ VASILISALT, ΔΕΝ ΒΑΡΕΘΗΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΣΤΕΙΑ; ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΙ Ο DIMITRIS39.
Κύριε,Θεέ μου,Νύμφιε της ψυχής μου, λυτρωτή μου.
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου
«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»
ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς
Θεέ μου σ'αγαπώ
Μνήσθητί μου εν τη βασιλεία σου
«Χαίροις μετά Θεόν ή Θεός, τα δευτερεία της Τριάδος ή έχουσα»
ἳνα ὦσιν ἓν, καθώς ἡμεῖς
Θεέ μου σ'αγαπώ
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 6173
- Εγγραφή: Παρ Ιουν 19, 2009 12:19 pm
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Σταματάω τα πειράγματα στον αδερφό Δημήτρη γιατί διαισθάνομαι πως νιώθει ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ και βάσει του άλλου θέματος που έχει δόξες της τελευταίες μέρες - ΑΔΙΚΙΑ - μπορεί και να οδηγήται στη σωτηρία του.Dimitris39 έγραψε:Εδω εινε ο Dimitris39 και παρακολουθει Βασιλη, Βαρα μην μασαςvasilisalt έγραψε:Ο ΛΟΥΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ. Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΩΣΤΟΣ.
ΩΧ ΒΡΕ VASILISALT, ΔΕΝ ΒΑΡΕΘΗΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΑΣΤΕΙΑ; ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΚΑΙ Ο DIMITRIS39.
Δεν θα σώσω εγώ το Δημήτρη. Να σωθεί μόνος του
- dionysisgr
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 4279
- Εγγραφή: Τρί Φεβ 12, 2008 6:00 am
- Τοποθεσία: Νικαια
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Δεν θα πρεπει να μας σκανδαλιζει διολου το γεγονος αδελφοι, οτι καποιος ανθρωπος που γινεται δεκτικος της Θειας Χαριτος και σκευος εκλογης του Παναγιου και Θεαρχικου Πνευματος, μπορει να συνεχιζει να κανει λαθη.
Η ελευση και επιστασια της Χαριτος, δεν αλλοιωνει την προσωπικοτητα και τα εγγενη χαρακτηριστικα του καθε ανθρωπου, ουτε "μεταποιει" μαγικω τω τροπω, καποιον σε "αλαθητο", οπως καποιοι ταλαιπωροι εκ της εσπεριας νομιζουν εδω και αιωνες, και προσπαθουν να μας πεισουν και εμας..
Διατηρει το Αγιον Πνευμα την ελευθερια του ανθρωπου, και τις εφεσεις-κινησεις του νοος, την ελευθέρα βούληση, τον ενδιάθετο λογο και οτι γενικα συνιστα τον ανθρωπο ψυχη τε και πνευματι.
Αυτο εγινε και με τους Αποστολους και με τους Προφητες και με τους Αγιους. Ολοι κανουν λαθη. Ποιος δεν το γνωριζει αυτο; Ποιος δεν το παραδεχεται; Που ο σκανδαλισμος και το θεμα;
Πλειστες οσες περιπτωσεις ανα τις Γραφες, οπου εχουμε διαφωνιες, ακομα και συγκρουσεις απο ενθεο ζηλο αλλα και ανθρωπινες αδυναμιες, οπως στις πραξεις των Αποστολων μεταξυ των, για το θεμα της περιτομης των εθνικων που προσερχονταν τοτε στην αληθινη πιστη των Πατερων, και το οποιο λυθηκε με σοφο τροπο και χωρις να διασαλευθει η ταξη και η αγαπη και η ομονοια της Αποστολικης συναξεως, και αλλα.
Θεοπνευστη αναμφιβολα η Αγια Γραφη, διατηρει και περιλαμβανει οσα ειναι αρκετα για την σωτηρια μας, και την εν Χριστω πορεια μας προς την θεωση. Αλλα δεν μας κανει πανσοφους και αλαθητους.
Για να μας σωσει, ενανθρωπησε ο Κυριος, οχι να μας επιμορφωσει η να μας κανει φωτεινους παντογνωστες, η να μας φυτεψει ολη την υπαρχουσα σοφια και γνωση στο πεπερασμενο μυαλουδακι μας.
Οποιος θελει να βρει λαθη, θα τα βρει, οποιος θελει να κολλησει ο λογισμος του, θα βρει, οποιος θελει να σωθει θα βρει, οποιος θελει να πλανεψει, θα βρει, οποιος θελει να ωφελησει παλι θα βρει.
Οπως τοποθετειται κανεις απεναντι του, ετσι τον εικονιζει και ο καθρεπτης. Κατ'αναλογια οι Θειες Γραφες ειναι ενας "πνευματικος καθρεπτης" που απεικονιζει την κατασταση μας, αναλογα πως την προσλαμβανουμε.
Κατα την προαιρεση μας απεναντι της, η Αγια Γραφη, λαμβανει "θεση" θα λεγαμε τροπον τινα, σαν να ειναι ενυποστατη και ζωντανη σοφια και πραγματικοτητα, και οντας ζωντανος και αιωνιος ο λογος του Θεου, δεν ειναι ενα κειμενο απλα, αλλα στα χερια καποιου που κινειται με υπερηφανεια και εγωισμο θα γινει βιβλιο "διαβολικο, οπως και στα χερια του ταπεινου και αγαθου, θα γινει κλείς σωτηριας και ασφαλης ολκάς των θελοντων σωθηναι.
Χωρις προσευχη, ταπεινωση, συνεχη επιστασια του Πνευματικου, μυστηριακη-εκκλησιαστικη ζωη, η αναγνωση των Γραφων αλλα και των πνευματικων βιβλιων, μαλλον ζημια και πηγη υπερηφανειας γινεται.
Χρειαζεται προσοχη και συστολη, αλλα και φοβος Θεου. Διαφορετικα αρχιζουν τα προβληματα.
Και θα λεγαμε ιστορικα, αναμφιβολα οπως αποδειχθηκε και οι αιρεσεις..
Η ελευση και επιστασια της Χαριτος, δεν αλλοιωνει την προσωπικοτητα και τα εγγενη χαρακτηριστικα του καθε ανθρωπου, ουτε "μεταποιει" μαγικω τω τροπω, καποιον σε "αλαθητο", οπως καποιοι ταλαιπωροι εκ της εσπεριας νομιζουν εδω και αιωνες, και προσπαθουν να μας πεισουν και εμας..
Διατηρει το Αγιον Πνευμα την ελευθερια του ανθρωπου, και τις εφεσεις-κινησεις του νοος, την ελευθέρα βούληση, τον ενδιάθετο λογο και οτι γενικα συνιστα τον ανθρωπο ψυχη τε και πνευματι.
Αυτο εγινε και με τους Αποστολους και με τους Προφητες και με τους Αγιους. Ολοι κανουν λαθη. Ποιος δεν το γνωριζει αυτο; Ποιος δεν το παραδεχεται; Που ο σκανδαλισμος και το θεμα;
Πλειστες οσες περιπτωσεις ανα τις Γραφες, οπου εχουμε διαφωνιες, ακομα και συγκρουσεις απο ενθεο ζηλο αλλα και ανθρωπινες αδυναμιες, οπως στις πραξεις των Αποστολων μεταξυ των, για το θεμα της περιτομης των εθνικων που προσερχονταν τοτε στην αληθινη πιστη των Πατερων, και το οποιο λυθηκε με σοφο τροπο και χωρις να διασαλευθει η ταξη και η αγαπη και η ομονοια της Αποστολικης συναξεως, και αλλα.
Θεοπνευστη αναμφιβολα η Αγια Γραφη, διατηρει και περιλαμβανει οσα ειναι αρκετα για την σωτηρια μας, και την εν Χριστω πορεια μας προς την θεωση. Αλλα δεν μας κανει πανσοφους και αλαθητους.
Για να μας σωσει, ενανθρωπησε ο Κυριος, οχι να μας επιμορφωσει η να μας κανει φωτεινους παντογνωστες, η να μας φυτεψει ολη την υπαρχουσα σοφια και γνωση στο πεπερασμενο μυαλουδακι μας.
Οποιος θελει να βρει λαθη, θα τα βρει, οποιος θελει να κολλησει ο λογισμος του, θα βρει, οποιος θελει να σωθει θα βρει, οποιος θελει να πλανεψει, θα βρει, οποιος θελει να ωφελησει παλι θα βρει.
Οπως τοποθετειται κανεις απεναντι του, ετσι τον εικονιζει και ο καθρεπτης. Κατ'αναλογια οι Θειες Γραφες ειναι ενας "πνευματικος καθρεπτης" που απεικονιζει την κατασταση μας, αναλογα πως την προσλαμβανουμε.
Κατα την προαιρεση μας απεναντι της, η Αγια Γραφη, λαμβανει "θεση" θα λεγαμε τροπον τινα, σαν να ειναι ενυποστατη και ζωντανη σοφια και πραγματικοτητα, και οντας ζωντανος και αιωνιος ο λογος του Θεου, δεν ειναι ενα κειμενο απλα, αλλα στα χερια καποιου που κινειται με υπερηφανεια και εγωισμο θα γινει βιβλιο "διαβολικο, οπως και στα χερια του ταπεινου και αγαθου, θα γινει κλείς σωτηριας και ασφαλης ολκάς των θελοντων σωθηναι.
Χωρις προσευχη, ταπεινωση, συνεχη επιστασια του Πνευματικου, μυστηριακη-εκκλησιαστικη ζωη, η αναγνωση των Γραφων αλλα και των πνευματικων βιβλιων, μαλλον ζημια και πηγη υπερηφανειας γινεται.
Χρειαζεται προσοχη και συστολη, αλλα και φοβος Θεου. Διαφορετικα αρχιζουν τα προβληματα.
Και θα λεγαμε ιστορικα, αναμφιβολα οπως αποδειχθηκε και οι αιρεσεις..
"ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν."
-
- Κορυφαίος Αποστολέας
- Δημοσιεύσεις: 25439
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Re: Ευαγγελιστής Ιωάννης "εναντίον" Ευαγγελιστή Λουκά!
Μου άρεσε αυτό Διονύση!dionysisgr έγραψε: Οπως τοποθετειται κανεις απεναντι του, ετσι τον εικονιζει και ο καθρεπτης. Κατ'αναλογια οι Θειες Γραφες ειναι ενας "πνευματικος καθρεπτης" που απεικονιζει την κατασταση μας, αναλογα πως την προσλαμβανουμε.
Welcome back.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.