Σελίδα 2 από 3

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Δευ Δεκ 21, 2009 8:05 pm
από plagiaskepsi
στόν τόπο μου λέμε
τα χάπια μου και έναν κουβα πετρέλεο
η
νοσοκόμες πάρτε με
βαν και πιπέρι

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 3:23 am
από Evi_J
Σπάρτακος έγραψε:Διαφωνώ με την ιδέα της εκλογής απο τον λαό.... Ποιόν λαό;
ΤΙ ΠΟΙΟΝ ΛΑΟ;;;;;; Τς, τσ, τσ... ρωτάς κιόλας;; Τους μασσώνους, τους 12θεϊστές, και τους γιόγκιδες... τι; Δεν κάνουν αυτοί;

Κατά την γνώμη μου θα είναι τραγικό λάθος να ψηφίζει ο λαός ιερείς. Με ποιο κριτήριο θα ψηφίζει; Το χρήμα; Τα ρουσφέτια; Τον εγγονό του θείου του μπαντζανάκη μου; Τι λέμε τώρα; Εδώ οι κληρικοί κοντεύουν να γίνουν ποιο κοσμικοί από τους κοσμικούς!! Και θα βάλουμε τους κοσμικούς να διαλέγουν με βάση τα γούστα τους; Δεν είμαστε καλά! Ναι, οκ, τα παλιά τα χρόνια έτσι γινόταν. Γινόταν όμως με βάση την αγιότητα του Αγίου Πνεύματος που φανερωνόταν μέσω των πράξεων του αντίστοιχου ιερέα από την μία, και από την προθυμία του λαού προς την αντίστοιχη αγιότητα από την άλλη. Τότε οι ΠΙΣΤΟΙ ψήφιζαν αγιοσύνη. Δεν βασιζόντουσαν στα λούσσα τα σημερινά... Δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου που δεν ξέρει την τύφλα του να ψηφίζει για πράγματα που δεν ξέρει. Και όχι, αυτό δεν το λέω μόνο για τους άσχετους "ορθόδοξους" που είναι ορθόδοξοι μόνο στα χαρτιά. Μιλάω ακόμα και για τους πιστούς. Οι περισσότεροι από μας σήμερα δεν είμαστε ΠΙΣΤΟΙ! Γιατί αν είμασταν τότε δεν θα ήμασταν λαϊκοί αλλά ήδη θα είχαμε πάρει τα βουνά. Είμαι 100% κατά.

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 9:27 am
από avvas
Evi_J έγραψε:ΤΙ ΠΟΙΟΝ ΛΑΟ;;;;;; Τς, τσ, τσ... ρωτάς κιόλας;; Τους μασσώνους, τους 12θεϊστές, και τους γιόγκιδες... τι; Δεν κάνουν αυτοί;
Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια;
Ή απλά κατηγορείς κάθε Ορθόδοξο που δεν ταιριάζει η συμπεριφορά του με το δικό σου «καθαρόαιμο» καλούπι Οθροδόξου για μασώνο, δωδεκαθεϊστή, γιόγκι κλπ;

Ο κάθε βαπτισμένος Ορθόδοξος χριστιανός είναι μέλος της Εκκλησίας.
Έστω και νεκρό... άχρι καιρού.
Εκτός και κάποιος αρνηθεί το μυστήριο του Βαπτίσματος - Κύριε ελέησον! - για ήδη βαπτισθέντες εξ αιτίας της όχι συμβατής με τον χριστιανικό τρόπο βιοτής του. Υπάρχουν πάρα πολλοί τέτοιοι που όμως δεν σημαίνει ότι δεν είναι μέλη της Εκκλησίας και εν δυνάμει ζώντα - και όχι νεκρά - μέλη. Και κανένας δεν έχει το δικαίωμα ούτε και μπορεί να τους αφαιρέσει αυτήν την ιδιότητα του μέλους εφόσον έχουν βαπτισθεί.

Τίθεται εδώ βεβαίως ένα ζήτημα για το εάν κάποιος καλώς βαπτίζεται πριν καταλάβει τι ακριβώς σημαίνει αυτό αλλά αυτή είναι μια άλλη συζήτηση. Για μένα καλώς βαπτίζεται όπως βαπτίζεται σήμερα. Και αφού βαπτίσθηκε είναι μέλος της Εκκλησίας. Και σαφώς και και θα είχε δικαίωμα ψήφου εάν ίσχυε εκείνος ο παλαιός τρόπος εκλογής των ιερέων και των επισκόπων. Λέμε άν.
Evi_J έγραψε:Κατά την γνώμη μου θα είναι τραγικό λάθος να ψηφίζει ο λαός ιερείς. Με ποιο κριτήριο θα ψηφίζει; Το χρήμα; Τα ρουσφέτια; Τον εγγονό του θείου του μπαντζανάκη μου; Τι λέμε τώρα; Εδώ οι κληρικοί κοντεύουν να γίνουν ποιο κοσμικοί από τους κοσμικούς!! Και θα βάλουμε τους κοσμικούς να διαλέγουν με βάση τα γούστα τους; Δεν είμαστε καλά!
Ενώ τώρα! τι να λέμε!
Πάει κάποιος σε μια εκκλησιαστική σχολή επειδή έχει «μπάρμπα στην Κορώνη» ή επειδή έχει μείνει άνεργος ή επειδή «καλή δουλειά και ξεκούραστη» ή επειδή τούρριξε κάποιος την ιδέα και σκέφτηκε «δεν γίνομαι παππάς;» και μετά από κάνα χρόνο νάσου και φύτρωσε! Και το ποιός ήταν πρίν, αν έχει κωλύματα, αν δεν έπρεπε να έχει γίνει ιερέας, «ε αυτά ξεπερνιούνται» και «θα μείνει η Εκκλησία χωρίς ιερείς αν όσοι γίνονται ιερείς θα έπρεπε να πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις που ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες» και ένα κάρο δικαιολογίες για να δικαολοογήσουμε τα αδικαιολόγητα.

Κατ' αρχήν ναι! γνωρίζω καλά πως δεν πρέπει να ανακατεύουμε τις ακαθαρσίες γιατί βρωμάνε.
Όχι όμως και να ωραιοποιούμε μια κατάσταση που ήδη όζει και μάλιστα μεταξύ μας!

Κατά δεύτερον .. ω ναί! γνωρίζω από προσωπική εμπειρία πως όσα γράφω είναι σταγόνα στον ωκεανό απ τα όσα στραβά συμβαίνουν σήμερα με το θέμα του διορισμού του κλήρου.

Μητροπολίτης μου είχε προτείνει πριν χρόνια να γίνω ιερέας στην Μητρόπολή του
«Θα βγάζεις 220,000 δραχμές τον μήνα σύν τα τυχερά σου»
Και στην απάντηση «Σεβασμιώτατε εγώ έχω κωλύματα» ..
«Εντάξει .. αυτά ξεπερνιούνται»
Και ξεπερνιούνται και μάλιστα για πάρα πολλούς! δυστυχώς. Όχι για όλους ευτυχώς!

Ή όπως γνωστός ηγούμενος αρχιμανδρίτης έλεγε σε έναν άλλον Μητροπολίτη
«Μα καλά σεβασμιώτατε.. που τους βρίσκετε τόσους ιερείς; παρθενοβότανο τους ταΐζουν στην μητροπολή σας; εγώ ψάχνω έναν να βρώ που να κάνει για ιερέας και δεν βρίσκω και εσείς βρίσκετε τόσους πολλούς;»

Οι περιπτώσεις που μόνον εγώ γνωρίζω προσωπικά ανθρώπων που έγιναν ιερείς ενώ είχαν κωλύματα και μάλιστα σοβαρά είναι ούκ ολίγες.

Συμπέρασμα ως προς τα παραπάνω...
Αν η εκλογή διά ψήφου του κλήρου και του λαού ιερέων και αρχιερέων είναι ένα τραγικό λάθος τότε και η σημερινή κατάσταση είναι αρχαία τραγωδία και ο Θεός να ελεεί όσους αναξίως γίνονται ιερείς και κυρίως όσους δίνουν μαρτυρία γι αυτούς.

Δεν εννοώ προφανώς ότι όλοι όσοι γίνονται ιερείς είναι έτσι. Για όνομα του Θεού!

Υπάρχουν ιερείς και επίσκοποι άγιοι και στις μέρες μας.

Ο σκοπός μου είναι να δείξω πως το σημερινό σύστημα δεν είναι καλύτερο απ το σύστημα εκλογής διά ψήφου κλήρου και λαού αλλά πάσχει έναντι αυτού και είναι χειρότερο κατά την γνώμη μου.
Evi_J έγραψε:Ναι, οκ, τα παλιά τα χρόνια έτσι γινόταν. .
Όχι μόνον τα παλιά χρόνια. Και σήμερα γίνεται.
Απλά δεν γίνεται σε όλες τις εκκλησίες αλλά σε μερικές.
Και σίγουρα δεν γίνεται στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Evi_J έγραψε:Γινόταν όμως με βάση την αγιότητα του Αγίου Πνεύματος που φανερωνόταν μέσω των πράξεων του αντίστοιχου ιερέα από την μία, και από την προθυμία του λαού προς την αντίστοιχη αγιότητα από την άλλη. Τότε οι ΠΙΣΤΟΙ ψήφιζαν αγιοσύνη. Δεν βασιζόντουσαν στα λούσσα τα σημερινά...
Και γιατί σήμερα οι ΠΙΣΤΟΙ δεν μπορούν να ψηφίζουν αγιοσύνη;
Και γιατί σήμερα οι ΠΙΣΤΟΙ «βασίζονται στα λούσα τα σημερινά»;
Τις πταίει;
Κατ' αρχήν με το ισχύον σύστημα και να ήθελαν οι πιστοί να ψηφίσου αγιοσύνη ΔΕΝ μπορούν!
Άρα και μόνο απ αυτό το σημερινό σύστημα πάσχει. Και πάσχει άσχημα.
Και αν κάποιος μου πεί πως οι σημερινοί χριστιανοί δεν μπορούν να ψηφίσουν αγιοσύνη επειδή δεν γνωρίζουν κάν τι είναι αγιοσύνη - όπως παρακάτω η πολυαγαπημένη μου Εύη γράφει - εγώ θα ξαναρωτήσω:
Τίς πταίει;
Ποιός κάνει μέλη της Εκκλησίας άσχετους με την πίστη;
Και ποιός αφήνει στην άγνοια τα μέλη αυτά της Εκκλησίας;
Δεν είναι η ίδια η Εκκλησία;
Η Εκκλησία δεν έχει χρέος να φροντίζει για την αγιοσύνη των μελών της;
αυτή δεν είναι η δουλειά του επισκόπου;
Θα μου πείς τώρα αν ο επίσκοπος ενδιαφέρεται για την αγιοσύνη των μελών της επισκοπής του ποιός θα φροντίσει για το κοινωνικό έργο των πολιτών του κράτους, για την εξωτερική πολιτική του κράτους, για τα οικονομικά του κράτους, κλπ κλπ. Το κράτος; Ε και ο Επίσκοπος και η Εκκλησία τι θα κάνουν; θα ασχολούνται με την κατήχηση; σωστό και αυτό. Πάσο.

Evi_J έγραψε:Δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου που δεν ξέρει την τύφλα του να ψηφίζει για πράγματα που δεν ξέρει. Και όχι, αυτό δεν το λέω μόνο για τους άσχετους "ορθόδοξους" που είναι ορθόδοξοι μόνο στα χαρτιά.
Α μπα!; δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου; και ποιού είναι;
Του ΠΑΣΟΚ ή της Νέας Δημοκρατίας; να διορίζουν τον επίσκοπο;
Ε μα βέβαια! τι δουλειά έχει ο λαϊκός τώρα στην εκλογή επισκόπου!
Αυτά γίνονται αναμεταξύ μας..
Ζωϊκοί έναντι Σωτηρικών, Χρυσοπηγή και δεν συμμαζεύται. Κλίκες!
Και όποια κλίκα επικρατήσει εκλέγει μέχρι και αρχιεπίσκοπο. Ψέμματα;
Και για να επκρατήσει μετέρχεται όλων των μέσων, εννοείται και των πολιτικών / κομματικών.

Και όπως είπα .. αν ο λαίκός δεν γνωρίζει φταίνε όσοι τον αφήνουν στην άγνοια.
Και τον αφήνουν στην άγνοια μόνο για δύο λόγους.
Ή επειδή οι εντεταλμένοι για την κατήχησή του έχουν άγνοια - πιστεύως πως δεν έχουν
ή επειδή όταν ο λαϊκός έχει άγνοια χειραγωγείται εύκολα και κατευθύνεται εύκολα.
Και κυρίως δεν ζητάει να έχει λόγο στα της Εκκλησίας ως όφειλε να έχει κάθε πιστός.

«Δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου που δεν ξέρει την τύφλα του να ψηφίζει για πράγματα που δεν ξέρει.»
Το βλέπεις; «δεν είναι θέμα του πιστού επειδή έχει άγνοια!» Πολιτική.

Σημείωση πρώτη:
ο λαϊκός στην τάξη της Εκκλησίας είναι ανώτερος του μοναχού.
και δεν πρέπει η λέξη «λαϊκός» να λέγεται με απαξιωτικό / υποτιμητικό τρόπο
οι λαϊκοί είναι ο λαός του Θεού.

Σημείωση δεύτερη:
η κατήχηση είναι το μέσον της Εκκλησίας για την εμπέδωση της πίστης στους πιστούς και όχι η χειραγώγηση
η χειραγώγηση είναι το μέσον των πολιτικών, των παραθρησκευτιών οργανώσεων, των μασώνων και τα λοιπά.

Evi_J έγραψε: Μιλάω ακόμα και για τους πιστούς. Οι περισσότεροι από μας σήμερα δεν είμαστε ΠΙΣΤΟΙ! Γιατί αν είμασταν τότε δεν θα ήμασταν λαϊκοί αλλά ήδη θα είχαμε πάρει τα βουνά. Είμαι 100% κατά.
Μιλάς μόνο για τον εαυτό σου. Όχι για τους άλλους πιστούς.
Επειδή εγώ θεωρώ τον εαυτό μου πιστό.
Και εννοείται πως δεν δίνω σε κανέναν το δικαίωμα να με προσδιορίσει ως μή-πιστό.
Και όχι .. ο πιστός δεν παίρνει τα βουνά.
Μένει εκεί που είναι και αγωνίζεται για την πίστη του και για την Εκκλησία.
Και συμμετέχει και αποφασίζει και ψηφίζει και εκλέγει και γνωρίζει και έχει άποψη.
Και δεν μένει στην άγνοια που κάποιοι τον αφήνουν σκοπίμως ή όχι.
Ψάχνει και βρίσκει και μαθαίνει

Για να κάνω όμως μια γενική τοποθέτηση επί του θέματος.

Αν δεν διακοπούν εντελώς όλες οι σχέσεις μεταξύ κράτους και εκκλησίας όποιο σύστημα και αν ισχύσει θα είναι λάθος.
Αν δεν πάψει να είναι δημόσιος υπάλληλος ο κληρικός και να προσδοκά μισθό και σύνταξη απ το κράτος ότι σύστημα και εάν εφαρμοστεί θα είναι λάθος
Γιατί πολύ απλά ο καθένας θα προσπαθεί να γίνει ιερέας για βιοποριστικούς λόγους.
Και θα γίνεται όπως πολλοί έχουν γίνει. Απαράδεκτο!
Ο ιερέας πρέπει να είναι γνωστός στην ενορία του. Πρέπει να ξέρω ποιός είναι, ποιά ήταν η προ της ιερωσύνης ζωή του. Να γνωρίζω από που κρατάει η σκούφια του.
Και όχι να μου στέλνουν τον οποιοδήποτε και εγώ να τον δέχομαι αναγκαστικά ως ιερέα.
Και βεβαίως ο ιερέας θα πρέπει να πληρώνεται απ την Εκκλησία και όχι απ το κράτος.
Και βεβαίως οι πιστοί πρέπει να συνεισφέρουμε οικονομικά στην Εκκλησία για να εξοικονομεί τα προς το ζείν των λειτουργών της.
Αυτών όμως των λειτουργών που εμείς οι πιστοί, τα μέλη της Εκκλησίας θα έχουμε κρίνει ως άξιους για να μας εκπροσωπούν.
Αν δεν τον κρίνουμε άξιο γιατί να τον έχουμε; επειδή μας τον επέβαλαν;

Όλα τα στραβά ξεκίνησαν απ την εποχή που η Εκκλησία άρχισε να ταυτίζεται με το κράτος.
Πολλούς αιώνες πρίν.
Και αν δεν φτάσουμε στην πλήρη διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε
Είτε μείνει το σύστημα ως έχει - άρρωστο είναι κατά την γνώμη μου - είτε αλλάξει και γίνει με ψήφο κλήρου και λαού. Γιατί απ την στιγμή που υπάρχει σχέση κράτους και εκκλησίας ακόμα και η ψήφος προς έναν ιερέα ή προς έναν άλλον θα εξυπηρετεί πιθανόν - όχι βέβαιον - και ιδιοτελείς σκοπούς κάποιας μερίδας των πιστών. Και θα φτάσουμε πάλι σε μια πολιτική αντιπαράθεση - όπως και με το παρόν σύστημα συμβαίνει ενίοτε - μέσα στην Εκκλησία.

Δεν είμαι κατά ούτε όμως υπέρ.
Θα έλεγα πως είμαι «υπέρ υπό πάρα πολλές προϋποθέσεις».

Καλά Χριστούγεννα!

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 9:35 am
από akylina
Εκλογή αρχιερέων με τη ψήφο & του λαού.. Ένα θέμα που μοιάζει σαν "καυτή πατάτα" που πρέπει να βγεί γρήγορα απο τον φούρνο.. Ένα θέμα που για πολλούς θα φανεί ανούσιο & ίσως άτοπο.. & Αυτό δίκαια, διότι η ως τώρα πνευματική τους πορεία, ή η ζωή τους δεν τους έφερε αντιμέτωπους με τέτοια ζητήματα..

Άς σκεφτούμε όμως, ποιο είναι ως τώρα το κριτήριο επιλογής των αρχιερέων απο τον κλήρο.. Δηλ., που στηρίζουν τη ψήφο τους οι αρχιερείς & ψηφίζουν άλλους αρχιερείς;;;;;;;;;;;;;......Σε υγιή κριτήρια;;; Όσοι ασχολούνται γνωρίζουν ότι αρχιερείς εκλέγονται όσοι & μόνο έχουν γνωριμίες και παρελθόν στην σύνοδο.. Κάποιοι ιερείς, η ιστορία έχει δείξει, πως αυτό που σκέφτονταν, επεδίωκαν ήταν να γίνουν Αρχιερείς.. Ζούσαν για αυτό & πάλευαν με κάθε τρόπο να το καταφέρουν.. Κριτήριο ψήφου λοιπόν δεν είναι η ικανότητα, η πνευματική πορεία, η αγάπη για το ποίμνιο & η ιεραποστολική εργασία του υποψηφίου Αρχιερέως, αλλά οι "συναλλαγές" πίσω απο την κουρτίνα.. Με μια παρατηρητική ματιά, γύρω μας θα διαπιστώσουμε δυστυχώς, όσα αναφέρονται πιο πάνω..

Η ψήφος του λαού σαφώς μπορεί να είναι λαθεμένη… Μα μπορεί όμως να είναι και σωστή.. Τουλάχιστον δεν θα είναι μονόπλευρη, δηλ μόνο από τον κλήρο. Θα έχει λόγο & ο λαός. Ο απλός κόσμος, εσύ & εγώ.. Τα κριτήριά μας, μπορεί να μην είναι ορθά.. Σίγουρα διότι η αλλοίωση των ανθρώπων ως προς την πίστη είναι φανερή σε όλες τις εκφάνσεις της & σε διαφορετικές βαθμίδες ανθρώπων & ηλικιών. Το γιατί, δεν είναι ο κατάλληλος χρόνος να συζητηθεί σε αυτό το θέμα.
Πιστεύω όμως ακλόνητα, ότι ακόμη και ένας άπιστος, ένας μακριά από την εκκλησία, ένας αδιάφορος άνθρωπος για την πνευματική του ζωή, θα αναγνωρίσει κάποιον ως πατέρα του.. Ως Πνευματικό του Πατέρα .. Ας μην υποτιμηθεί η νοημοσύνη μα και η συναισθηματική νοημοσύνη των ανθρώπων..
Όλοι νιώθουμε την πραγματική αγάπη του πατέρα μας.. Όσο αδιάφοροι και αν είμαστε εμείς.. Όσο άπιστοι και σκληροί.. Σαν τον άσωτο υιό, που και αν άφησε το σπίτι του, γύρισε θυμούμενος την αγάπη του πατέρα του.. Είναι αδύνατον κανείς να μην αναγνωρίσει κάποιον που τον αγαπά.. Που ενδιαφέρεται για αυτόν, για τα προβλήματά του, τις ανάγκες του.. Γρήγορα ή αργά θα γίνει μέσα του αυτή η αναγνώριση. Αν βρούμε αγκαλιά ανοιχτή από τον Αρχιερέα, σίγουρα αυτόν θα θελήσουμε για ηγέτη μας.. Έναν Αρχιερέα που θα ενδιαφέρεται για το ποίμνιό του.. Για την νεολαία, για την Τρίτη ηλικία, για τους πλανεμένους, για τους ενοριακούς ναούς, για τις Ιερές Μονές, για τον κλήρο..

Εμείς έχουμε μια τέτοια θαλπωρή; Mια ζεστή αγκαλιά απο τον Αρχιερέα του τόπου μας ;;;; & Εάν ζητούταν η γνώμη μας, θα τον ψηφίζαμε;;;…..

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 9:58 am
από aposal
Μου θυμίζει την εκλογή των καθηγητών των Πανεπιστημίων, όπου ψηφίζουν και οι φοιτητές.

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 11:08 am
από panagiotisspy
Συμφωνώ με τον avvas και μπράβο του. Βάζει τα πράγματα στην σωστή τους βάση, ξεκινώντας από την αρχή, από την ουσία.

Το θέμα είναι, πώς θάπρεπε νάναι τα πράγματα και όχι πώς είναι.

Σε όλα αυτά τα θέματα, έχουμε την τάση όταν τα θίγουμε, να χρησιμοποιούμε πάντα ένα ψέμα και μιά αλήθεια, γιατί πάντα προσπαθούμε να "διαχειριστούμε" και όχι να "δούμε και να καταλάβουμε".
Η αλήθεια είναι πάντα, αυτό που πρέπει να γίνεται, το σκόπιμον. Το αυτονόητο δηλαδή.
Το ψέμα είναι, ότι η δυσκολία του να γίνεται το αυτονόητο στην εποχή μας, πολλές φορές υπερτερεί της αλήθειας και επομένως "βαπτίζουμε" διαρκώς "ψάρι" το "κρέας", ώστε να συνεχίσουμε να προχωράμε με το κατ'ελάχιστον αποδεκτό, το οποίο όμως σταδιακά εκπίπτει τόσο πολύ, ώστε φτάνει να γίνεται άθλιο.

Το θέμα του διαχωρισμού Κράτους και Εκκλησίας, θάπρεπε νάταν αυτονόητο και χρηστό.
Αλλά δυστυχώς το εκλαμβάνουμε ως κακό, ακριβώς λόγω των παραπάνω που περιέγραψα. Κι'εγώ το κάνω.

Επίσης υποτίθεται πως κανονικά, ουδεμία σημασία δεν θα έπρεπε να είχε, ποιός είναι παπάς στην τάδε εκκλησία ή Μητροπολίτης στην τάδε Επισκοπή. Δηλαδή αντιπρόσωπος του Κυρίου.
Μέχρι και διά κληρώσεως, θα μπορούσαν να γίνονται αυτά.

Και τώρα συζητάμε αν θα έπρεπε να εκλέγονται ή να διορίζονται κλπ.

Αίσθημα ψευδό-αυτοσυντήρησης μας διακατέχει και δυστυχώς κοιτάμε το δέντρο και όχι το δάσος. Και τελικά η ανάγκη για να περισώσουμε το πρόσκαιρο και καθημερινό, δεν μας αφήνει να διαφυλάξουμε ούτε καν αυτό.
Δεν απαξιώνω ούτε απορρίπτω κάποια από τις απόψεις που εκφράστηκαν, απλά εκφράζω μια σκέψη, που μου προκάλεσαν τα γραφόμενα του avvas.

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 11:56 am
από ψυχουλα
θα συμφωνησω με την Evi. δεν ειναι θεμα δημοκρατίας αλλά σοφής κρίσης και ξερω απο προσωπικη πειρα οτι οι λαϊκοί παρασύρονται συνηθως σε αυτα τα θεματα. γνωστη μου ηλικιωμένη εχει συμμετασχει σε ομαδες λαικών που φωναζαν ου ή αξιος στον ενα και στον αλλο κληρικο και μετα αποδειχτηκε οτι εκεινος που πηρε τα ου ηταν ο αξιος και εκεινος που πηρε τις επευφημιες καθαιρεθηκε και μετα ετρεχε να ζητησει συγνωμη απο τον πρωτο ο οποιος και ειχε κατασπιλωθει. το ποιος θα ποιμανει τα προβατα πρεπει να αποφασιζεται απο φωτισμενους και εμπειρους ιερεις. απο κει και περα αν οντως ειναι αξιος θα φανει στην πορεια, ουδεν κρυπτον υπο του ηλιου. και βεβαια δε θα πρεπει να αμειβεται απο το κρατος για να σταματησει να αντιμετωπιζεται η ιεροσυνη σα δημοσιουπαλληλικι και να ξανακερδισει το σεβασμο που ειχε καποτε.

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 12:18 pm
από gavriil
Η εκλογή ιερέων και αρχιερέων "ψήφω κλήρου και λαού" είναι αποστολοπαράδοτη συνήθεια (θυμμηθείτε την εκλογή των επτά διακόνων).
Και με τον τρόπο αυτό μπορεί να γίνουν λάθη ή ο εκλεγμένος να αλλοτριωθεί αργότερα.
Η καταστρατήγησή της όμως και στη συνέχεια η κατάργησή της συγκέντρωσε πολλά δεινά στην Εκκλησία.
Θα ήταν ευχής έργο να επανέλθει και να βρεθούν δικλείδες ασφαλεία ώστε να μπορεί να γίνεται κάτι καλύτερο από την σημερινή κατάντια των εκλογών. Διότι είναι κατάντημα να επιβάλλεται από οποιαδήποτε σύνοδο μικρή ή μεγάλη κάποιος σαν πνευματικός πατέρας μιας περιοχής.
Φυσικά δεν είναι εύκολο αυτό να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη.
Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι το σύστημα αυτό, τουλάχιστον για τους ιερείς ίσχυε μέχρι τη δικτατορία του Μεταξά, οπότε και καταργήθηκε και οι ιερείς είναι πλέον "δοτοί" και όχι εκλεκτοί.
Αυτό δεν σημαίνει ότι στο διάστημα αυτό δεν υπήρξαν και κάποιοι εξαιρετικοί ιερείς και αρχιερείς. Όμως δεν πρέπει να προσπερνάμε αδιάφορα την καταπάτηση μιας αγιογραφικής παροαδόσεως.
Και φαντάζομαι ότι θα αναγνωρίζεται από όλους τους αδελφούς ότι το φαινόμενο που παρατηρήθηκε, κάποια επαρχία να ζητάει σαν επίσκοπό της ένα δικό της κληρικό και η Σύνοδος να στέλνει άλλον που δεν έχει καμμία σχέση με το χώρο, είναι πραγματικά τραγικό.Αφήστε που στη συνέχεια επισσωρεύει πολλά δεινά στην τοπική Εκκλησία.
Προτείνω, ναι, να αλλάξει ο τρόπος της εκλογής. Φυσικά με πολλή προσοχή. 'Ισως σε πρώτη φάση να ψηφίζουν οι επίτροποι και οι ιερείς των ενοριών ή κάτι άλλο καλύτερο που θα προτείνει κάποιος.
Όμως θεωρώ αναγκαίο να έχει λόγο ο κλήρος και ο λαός της περιοχής και για τη ν συνέχεια της παραμονής του κληρικού (ιερέως ή αρχιερέως) στη συγκεκριμένη θέση. Διότι δεν είναι δυνατόν να είναι σκανδαλοποιός ή αδιάφορος για την αποστολή του και επειδή έχει ισχυρές προσβάσεις στα διάφορα "λόμπυ" (εκκλησιαστικά, πολιτικά, ΜΜΕ κλπ), να μην τον κουνάει κανείς από τη θέση του παρά μόνο ο νεκροθάφτης.
Επίσης θεωρώ ότι μας μειώνει όλους το ότι ενώ φωνάζουμε για διάφορα θέματα στο χώρο της Εκκλησίας, όπως και για το συγκεκριμένο, δεν ιδρώνει το αυτί των δεσποτάδων. Τουλάχιστον ας λέμε τον πόνο μας....

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 12:42 pm
από Σπάρτακος
Και αν αυτό που περιγράφει η ''ψυχούλα'' είναι μεν΄΄ενδοεκκλησιαστικό΄΄ και που φαντάζομαι δεν είναι το μόνο, φαντασθείτε τι έχει να γίνει όταν θα έχουν λόγο, για το ΄΄σπίτι σου΄΄ οι ορκισμένοι ( και φυσικά οργανωμένοι) εχθροί σου, που συντεταγμένα και κατευθυνόμενα, θα απαιτήσουν να έχουν λόγο και δικαίωμα επιλογής......... Εδώ είναι όλο το θέμα, και όχι στο πόσο καλοί χριστιανοί είμαστε, ή στο να είμαστε άξιοι να εκλεξουμε.
Διότι όλοι είμαστε κατ' αρχήν ανάξιοι σε τούτο. ( Άσχετα αν αυτό δεν μας εμποδίζει να φωνάζουμε Άξιος, Άξιος ή όταν μερικοί πονηροί μας πείθουν Ανάξιος Ανάξιος)
Αν πάλι έχει κανείς κάποιο τέλειο σύστημα διοικήσεως να υποδείξει, θα το μελετούσα με ατελείωτο ενδιαφέρον και αμείωτη προσοχή.
Πάντως τους δαιμόνους ούτε ο Ίδιος ο Θεός δεν τους διοικεί, τους παραχώρησε.... αυτοδιοίκηση... και έχουν τον αρχηγό που τους αξίζει.....

Re: Εκλογή Αρχιερέων από τη βάση "ψήφο κλήρου και λαού"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Δεκ 22, 2009 9:19 pm
από avvas
Σπάρτακος έγραψε:Αν πάλι έχει κανείς κάποιο τέλειο σύστημα διοικήσεως να υποδείξει, θα το μελετούσα με ατελείωτο ενδιαφέρον και αμείωτη προσοχή.
δεν υπάρχει αδερφέ τέτοιο πράμα..
ο Θεός «καλά λίαν» έφτιαξε τα πάντα
όπως είναι καλά είναι .. αν αλλάξουν καλά θα είναι .. αν δεν αλλάξουν πάλι καλά θα είνα.
προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμός; :8

όλα κατά Θεόν είναι.. μια χαρά είναι κι έτσι
και όλοι οι άνθρωποι είναι όπως θέλει ο Θεός να είναι.
και τα συστήματα ο Θεός επιτρέπει να είναι έτσι ή αλλοιώς..
τι το ψάχνουμε τώρα;

Καλά Χριστούγεννα!

η καρδιά μας δεν έχει σύστημα .. έχει αγάπη! :8