Evi_J έγραψε:ΤΙ ΠΟΙΟΝ ΛΑΟ;;;;;; Τς, τσ, τσ... ρωτάς κιόλας;; Τους μασσώνους, τους 12θεϊστές, και τους γιόγκιδες... τι; Δεν κάνουν αυτοί;
Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια;
Ή απλά κατηγορείς κάθε Ορθόδοξο που δεν ταιριάζει η συμπεριφορά του με το δικό σου «καθαρόαιμο» καλούπι Οθροδόξου για μασώνο, δωδεκαθεϊστή, γιόγκι κλπ;
Ο κάθε βαπτισμένος Ορθόδοξος χριστιανός είναι μέλος της Εκκλησίας.
Έστω και νεκρό... άχρι καιρού.
Εκτός και κάποιος αρνηθεί το μυστήριο του Βαπτίσματος - Κύριε ελέησον! - για ήδη βαπτισθέντες εξ αιτίας της όχι συμβατής με τον χριστιανικό τρόπο βιοτής του. Υπάρχουν πάρα πολλοί τέτοιοι που όμως δεν σημαίνει ότι δεν είναι μέλη της Εκκλησίας και
εν δυνάμει ζώντα - και όχι νεκρά - μέλη. Και κανένας δεν έχει το δικαίωμα ούτε και μπορεί να τους αφαιρέσει αυτήν την ιδιότητα του μέλους εφόσον έχουν βαπτισθεί.
Τίθεται εδώ βεβαίως ένα ζήτημα για το εάν κάποιος καλώς βαπτίζεται πριν καταλάβει τι ακριβώς σημαίνει αυτό αλλά αυτή είναι μια άλλη συζήτηση. Για μένα καλώς βαπτίζεται όπως βαπτίζεται σήμερα. Και αφού βαπτίσθηκε είναι μέλος της Εκκλησίας. Και σαφώς και και θα είχε δικαίωμα ψήφου εάν ίσχυε εκείνος ο παλαιός τρόπος εκλογής των ιερέων και των επισκόπων. Λέμε άν.
Evi_J έγραψε:Κατά την γνώμη μου θα είναι τραγικό λάθος να ψηφίζει ο λαός ιερείς. Με ποιο κριτήριο θα ψηφίζει; Το χρήμα; Τα ρουσφέτια; Τον εγγονό του θείου του μπαντζανάκη μου; Τι λέμε τώρα; Εδώ οι κληρικοί κοντεύουν να γίνουν ποιο κοσμικοί από τους κοσμικούς!! Και θα βάλουμε τους κοσμικούς να διαλέγουν με βάση τα γούστα τους; Δεν είμαστε καλά!
Ενώ τώρα! τι να λέμε!
Πάει κάποιος σε μια εκκλησιαστική σχολή επειδή έχει «μπάρμπα στην Κορώνη» ή επειδή έχει μείνει άνεργος ή επειδή «καλή δουλειά και ξεκούραστη» ή επειδή τούρριξε κάποιος την ιδέα και σκέφτηκε «δεν γίνομαι παππάς;» και μετά από κάνα χρόνο νάσου και φύτρωσε! Και το ποιός ήταν πρίν, αν έχει κωλύματα, αν δεν έπρεπε να έχει γίνει ιερέας, «ε αυτά ξεπερνιούνται» και «θα μείνει η Εκκλησία χωρίς ιερείς αν όσοι γίνονται ιερείς θα έπρεπε να πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις που ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες» και ένα κάρο δικαιολογίες για να δικαολοογήσουμε τα αδικαιολόγητα.
Κατ' αρχήν ναι! γνωρίζω καλά πως δεν πρέπει να ανακατεύουμε τις ακαθαρσίες γιατί βρωμάνε.
Όχι όμως και να ωραιοποιούμε μια κατάσταση που ήδη όζει και μάλιστα μεταξύ μας!
Κατά δεύτερον .. ω ναί! γνωρίζω από προσωπική εμπειρία πως όσα γράφω είναι σταγόνα στον ωκεανό απ τα όσα στραβά συμβαίνουν σήμερα με το θέμα του διορισμού του κλήρου.
Μητροπολίτης μου είχε προτείνει πριν χρόνια να γίνω ιερέας στην Μητρόπολή του
«Θα βγάζεις 220,000 δραχμές τον μήνα σύν τα τυχερά σου»
Και στην απάντηση «Σεβασμιώτατε εγώ έχω κωλύματα» ..
«Εντάξει .. αυτά ξεπερνιούνται»
Και ξεπερνιούνται και μάλιστα για πάρα πολλούς! δυστυχώς. Όχι για όλους ευτυχώς!
Ή όπως γνωστός ηγούμενος αρχιμανδρίτης έλεγε σε έναν άλλον Μητροπολίτη
«Μα καλά σεβασμιώτατε.. που τους βρίσκετε τόσους ιερείς; παρθενοβότανο τους ταΐζουν στην μητροπολή σας; εγώ ψάχνω έναν να βρώ που να κάνει για ιερέας και δεν βρίσκω και εσείς βρίσκετε τόσους πολλούς;»
Οι περιπτώσεις που μόνον εγώ γνωρίζω προσωπικά ανθρώπων που έγιναν ιερείς ενώ είχαν κωλύματα και μάλιστα σοβαρά είναι ούκ ολίγες.
Συμπέρασμα ως προς τα παραπάνω...
Αν η εκλογή διά ψήφου του κλήρου και του λαού ιερέων και αρχιερέων είναι ένα τραγικό λάθος τότε και η σημερινή κατάσταση είναι αρχαία τραγωδία και ο Θεός να ελεεί όσους αναξίως γίνονται ιερείς και κυρίως όσους δίνουν μαρτυρία γι αυτούς.
Δεν εννοώ προφανώς ότι όλοι όσοι γίνονται ιερείς είναι έτσι. Για όνομα του Θεού!
Υπάρχουν ιερείς και επίσκοποι
άγιοι και στις μέρες μας.
Ο σκοπός μου είναι να δείξω πως το σημερινό σύστημα δεν είναι καλύτερο απ το σύστημα εκλογής διά ψήφου κλήρου και λαού αλλά πάσχει έναντι αυτού και είναι χειρότερο κατά την γνώμη μου.
Evi_J έγραψε:Ναι, οκ, τα παλιά τα χρόνια έτσι γινόταν. .
Όχι μόνον τα παλιά χρόνια. Και σήμερα γίνεται.
Απλά δεν γίνεται σε όλες τις εκκλησίες αλλά σε μερικές.
Και σίγουρα δεν γίνεται στην Εκκλησία της Ελλάδος.
Evi_J έγραψε:Γινόταν όμως με βάση την αγιότητα του Αγίου Πνεύματος που φανερωνόταν μέσω των πράξεων του αντίστοιχου ιερέα από την μία, και από την προθυμία του λαού προς την αντίστοιχη αγιότητα από την άλλη. Τότε οι ΠΙΣΤΟΙ ψήφιζαν αγιοσύνη. Δεν βασιζόντουσαν στα λούσσα τα σημερινά...
Και γιατί σήμερα οι ΠΙΣΤΟΙ δεν μπορούν να ψηφίζουν αγιοσύνη;
Και γιατί σήμερα οι ΠΙΣΤΟΙ «βασίζονται στα λούσα τα σημερινά»;
Τις πταίει;
Κατ' αρχήν με το ισχύον σύστημα και να ήθελαν οι πιστοί να ψηφίσου αγιοσύνη ΔΕΝ μπορούν!
Άρα και μόνο απ αυτό το σημερινό σύστημα πάσχει. Και πάσχει άσχημα.
Και αν κάποιος μου πεί πως οι σημερινοί χριστιανοί δεν μπορούν να ψηφίσουν αγιοσύνη επειδή δεν γνωρίζουν κάν τι είναι αγιοσύνη - όπως παρακάτω η πολυαγαπημένη μου Εύη γράφει - εγώ θα ξαναρωτήσω:
Τίς πταίει;
Ποιός κάνει μέλη της Εκκλησίας άσχετους με την πίστη;
Και ποιός αφήνει στην άγνοια τα μέλη αυτά της Εκκλησίας;
Δεν είναι η ίδια η Εκκλησία;
Η Εκκλησία δεν έχει χρέος να φροντίζει για την αγιοσύνη των μελών της;
αυτή δεν είναι η δουλειά του επισκόπου;
Θα μου πείς τώρα αν ο επίσκοπος ενδιαφέρεται για την αγιοσύνη των μελών της επισκοπής του ποιός θα φροντίσει για το κοινωνικό έργο των πολιτών του κράτους, για την εξωτερική πολιτική του κράτους, για τα οικονομικά του κράτους, κλπ κλπ. Το κράτος; Ε και ο Επίσκοπος και η Εκκλησία τι θα κάνουν; θα ασχολούνται με την κατήχηση; σωστό και αυτό. Πάσο.
Evi_J έγραψε:Δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου που δεν ξέρει την τύφλα του να ψηφίζει για πράγματα που δεν ξέρει. Και όχι, αυτό δεν το λέω μόνο για τους άσχετους "ορθόδοξους" που είναι ορθόδοξοι μόνο στα χαρτιά.
Α μπα!; δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου; και ποιού είναι;
Του ΠΑΣΟΚ ή της Νέας Δημοκρατίας; να διορίζουν τον επίσκοπο;
Ε μα βέβαια! τι δουλειά έχει ο λαϊκός τώρα στην εκλογή επισκόπου!
Αυτά γίνονται αναμεταξύ μας..
Ζωϊκοί έναντι Σωτηρικών, Χρυσοπηγή και δεν συμμαζεύται. Κλίκες!
Και όποια κλίκα επικρατήσει εκλέγει μέχρι και αρχιεπίσκοπο. Ψέμματα;
Και για να επκρατήσει μετέρχεται όλων των μέσων, εννοείται και των πολιτικών / κομματικών.
Και όπως είπα .. αν ο λαίκός δεν γνωρίζει φταίνε όσοι τον αφήνουν στην άγνοια.
Και τον αφήνουν στην άγνοια μόνο για δύο λόγους.
Ή επειδή οι εντεταλμένοι για την κατήχησή του έχουν άγνοια - πιστεύως πως δεν έχουν
ή επειδή όταν ο λαϊκός έχει άγνοια χειραγωγείται εύκολα και κατευθύνεται εύκολα.
Και
κυρίως δεν ζητάει να έχει λόγο στα της Εκκλησίας ως όφειλε να έχει κάθε πιστός.
«Δεν είναι θέμα του λαϊκού προσώπου που δεν ξέρει την τύφλα του να ψηφίζει για πράγματα που δεν ξέρει.»
Το βλέπεις; «δεν είναι θέμα του πιστού επειδή έχει άγνοια!»
Πολιτική.
Σημείωση πρώτη:
ο λαϊκός στην τάξη της Εκκλησίας είναι ανώτερος του μοναχού.
και δεν πρέπει η λέξη «λαϊκός» να λέγεται με απαξιωτικό / υποτιμητικό τρόπο
οι λαϊκοί είναι ο λαός του Θεού.
Σημείωση δεύτερη:
η κατήχηση είναι το μέσον της Εκκλησίας για την εμπέδωση της πίστης στους πιστούς και όχι η χειραγώγηση
η χειραγώγηση είναι το μέσον των πολιτικών, των παραθρησκευτιών οργανώσεων, των μασώνων και τα λοιπά.
Evi_J έγραψε: Μιλάω ακόμα και για τους πιστούς. Οι περισσότεροι από μας σήμερα δεν είμαστε ΠΙΣΤΟΙ! Γιατί αν είμασταν τότε δεν θα ήμασταν λαϊκοί αλλά ήδη θα είχαμε πάρει τα βουνά. Είμαι 100% κατά.
Μιλάς μόνο για τον εαυτό σου. Όχι για τους άλλους πιστούς.
Επειδή εγώ θεωρώ τον εαυτό μου πιστό.
Και εννοείται πως δεν δίνω σε κανέναν το δικαίωμα να με προσδιορίσει ως μή-πιστό.
Και όχι .. ο πιστός δεν παίρνει τα βουνά.
Μένει εκεί που είναι και αγωνίζεται για την πίστη του και για την Εκκλησία.
Και συμμετέχει και αποφασίζει και ψηφίζει και εκλέγει και γνωρίζει και έχει άποψη.
Και δεν μένει στην άγνοια που κάποιοι τον αφήνουν σκοπίμως ή όχι.
Ψάχνει και βρίσκει και μαθαίνει
Για να κάνω όμως μια γενική τοποθέτηση επί του θέματος.
Αν δεν διακοπούν εντελώς όλες οι σχέσεις μεταξύ κράτους και εκκλησίας όποιο σύστημα και αν ισχύσει θα είναι λάθος.
Αν δεν πάψει να είναι δημόσιος υπάλληλος ο κληρικός και να προσδοκά μισθό και σύνταξη απ το κράτος ότι σύστημα και εάν εφαρμοστεί θα είναι λάθος
Γιατί πολύ απλά ο καθένας θα προσπαθεί να γίνει ιερέας για βιοποριστικούς λόγους.
Και θα γίνεται όπως πολλοί έχουν γίνει. Απαράδεκτο!
Ο ιερέας πρέπει να είναι γνωστός στην ενορία του. Πρέπει να ξέρω ποιός είναι, ποιά ήταν η προ της ιερωσύνης ζωή του. Να γνωρίζω από που κρατάει η σκούφια του.
Και όχι να μου στέλνουν τον οποιοδήποτε και εγώ να τον δέχομαι αναγκαστικά ως ιερέα.
Και βεβαίως ο ιερέας θα πρέπει
να πληρώνεται απ την Εκκλησία και όχι απ το κράτος.
Και βεβαίως οι πιστοί πρέπει
να συνεισφέρουμε οικονομικά στην Εκκλησία για να εξοικονομεί τα προς το ζείν των λειτουργών της.
Αυτών όμως των λειτουργών που εμείς οι πιστοί, τα μέλη της Εκκλησίας θα έχουμε κρίνει ως
άξιους για να μας εκπροσωπούν.
Αν δεν τον κρίνουμε άξιο γιατί να τον έχουμε; επειδή μας τον επέβαλαν;
Όλα τα στραβά ξεκίνησαν απ την εποχή που η Εκκλησία άρχισε να ταυτίζεται με το κράτος.
Πολλούς αιώνες πρίν.
Και αν δεν φτάσουμε στην πλήρη διαχωρισμό κράτους και εκκλησίας δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε
Είτε μείνει το σύστημα ως έχει - άρρωστο είναι κατά την γνώμη μου - είτε αλλάξει και γίνει με ψήφο κλήρου και λαού. Γιατί απ την στιγμή που υπάρχει σχέση κράτους και εκκλησίας ακόμα και η ψήφος προς έναν ιερέα ή προς έναν άλλον θα εξυπηρετεί
πιθανόν - όχι βέβαιον - και ιδιοτελείς σκοπούς κάποιας μερίδας των πιστών. Και θα φτάσουμε πάλι σε μια πολιτική αντιπαράθεση - όπως και με το παρόν σύστημα συμβαίνει ενίοτε - μέσα στην Εκκλησία.
Δεν είμαι κατά ούτε όμως υπέρ.
Θα έλεγα πως είμαι «υπέρ υπό πάρα πολλές προϋποθέσεις».
Καλά Χριστούγεννα!