Σελίδα 2 από 9

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 1:02 pm
από dionysisgr
Oι αγιες επτα, Οικουμενικες Συνοδοι ειναι αλαθητες, στο συνολο τους ως αποφασεις σε ζητηματα πιστεως και σωτηριας.

"ἔδοξε τῷ Ἁγίω Πνεύματι καὶ ἡμῖν", αποφαινονται οι Πατερες, και δογματιζουν διαχρονικα τον κανονα πιστεως.

Τριαδικος ο Θεος, παει τελειωσε.

Θεανθρωπος ο Χριστος, τελειος Θεος και ανθρωπος τελειος, παει τελειωσε.

Δυο τα θεληματα και οι φυσεις του Χριστου, ενωμενες ασυγχυτως και ατρεπτως, καθ'υποστασην του Λογου και Υιου του Θεου, ο Οποιος ειναι απατωρ κατα την Μητερα και αμητωρ κατα Τον Πατερα, παει τελειωσε.

και ου το καθ'εξης..

Λοιπον, συνεπως, εχουμε αλαθητο στην Ορθοδοξια, αλλα πως ομως;

Εν τω συνολω, και κατω απο την παντεφορη επιστασια και ευδοκια και καθοδηγηση του Αγιου Πνευματος, ως ομοθρονον, ομοουσιον, και ομοδοξον και ομοθεον με τα ετερα Προσωπα , του Πατρος και του Υιου.

Μην λετε οτι δεν εχουμε αλαθητο. Τοτε τι ειναι τα δογματα; Eχουν λαθη και ελλειψεις; Aπαγε της βλασφημιας..

Κατ'ενεργεια, και δη ακτιστη, το Παναγιον Πνευμα, χορηγει την πασαν υπερλογο αληθεια,
την οποια ανθρωποπαθως μεν, και με συγκαταβαση για λογους συννενοησης,
οι Πατερες, εφεραν στα μετρα του ανθρωπινου νοος, οσο μπορει αυτο να γινει,
για να μπορουμε να μιλαμε και να καταλαβαινομαστε ως λογικα οντα.
Γιατι χωρις λογο πως θα υπαρχει δογμα και Πιστη;

Αυτο ειναι η δογματικη θεμελιωση της Εκκλησιας. Ναι μεν δεν ειναι δογμα ο Θεος, αλλα υπερανω δογματος και νοησεως,
ΑΛΛΑ,
χωρις το ορθον δογμα δεν ειναι δυνατον, να ευρεθει ο Θεος, απο τον ανθρωπο.

Η προσκυνας Τριαδικο Θεο και Χριστο η πας κατα του κεφαλιου σου..

Γιατι η ιδια η αποκαλυψη του Θεου, συνιστα το δογμα για την Εκκλησια, και αυτην την αποκαλυψη,
απο την απαρχη της, εως και τα εσχατα διακηρυσσει με βοη στον κοσμο.

Οταν ο Θεος λεει εγω ειμι ο ΩΝ, και οταν ο Χριστος λεει Εγω ειμι η Οδος και η Αληθεια και η Ζωη, και αυτο το παραδιδει η Εκκλησια, πως λεμε οτι δεν υπαρχει αλαθητο;

Μεμονωμενα, ναι, γινονται λαθη, αλλα μην λεμε οτι δεν εχουμε αλαθητο στην Ορθοδοξια. Ειναι παρεξηγησιμο αυτο απο καποιους που δεν εχουν την γνωση να το αξιολογησουν.

Εχουμε αλλα συνολικα.

Οχι προσωπικα οπως ο παπας, που κανει οτι θελει, και τραβαει η ορεξη του..

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 1:05 pm
από petross
Οπότε το θέμα είναι απλό.
Εδώ και 2000 χρόνια διαβάσαμε, ή ακούσαμε κάπου για γυναίκα ιέρεια στην Εκκλησία του Χριστού;
Τί ψάχνουμε από εκεί και πέρα;

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 1:08 pm
από petross
Η παραπάνω ανάρτηση ήταν συμπλήρωση της προηγούμενης ανάρτησης μου. Δεν έχει σχέση με την ανάρτησή σου Διονύση.

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 1:36 pm
από panagiotisspy
Δυό παρατηρήσεις ακόμα.

1. Ολα αυτά τα σύνθετα και δύσκολα και δυσνόητα, που προσπαθούν να περιγράψουν την αλήθεια του δόγματος και που αναφέρθηκαν παραπάνω, έχουν κατά καιρούς εκφραστεί και διδαχτεί (και ακόμα καλύτερα διατυπωμένα), από μορφές της Ορθοδοξίας, που ήταν άνθρωποι παντελώς αγράμματοι και μη έχοντες μόρφωση.
2. Η πλειοψηφία των εξεχουσών μορφών, Αγίων και Πατέρων, που ανέδειξαν με λόγο και πράξεις την αλήθεια και το μεγαλείο της Ορθοδοξίας, υπερασπίστηκαν αυτή την αλήθεια, φτάνοντας ως το μαρτύριο.

Δύο ακόμα τρανές αποδείξεις της αλήθειας της ζωντανής Πίστης μας, αποδείξεις που άλλο δόγμα δεν έχει να επιδείξει.

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 3:51 pm
από aposal
dionysisgr έγραψε:Ναι μεν δεν ειναι δογμα ο Θεος, αλλα υπερανω δογματος και νοησεως,
ΑΛΛΑ,
χωρις το ορθον δογμα δεν ειναι δυνατον, να ευρεθει ο Θεος, απο τον ανθρωπο.
Αχ Διονύση μου, και τι θα απογίνουν όλοι αυτοί που, αγαθή τη προθέσει δεν λέω, ισχυρίζονται πως Ένας είναι ο Θεός, απλά άλλοι τον ονομάζουν Θεό, άλλοι Αλλάχ, άλλοι Βούδα;
Τι θα απογινουν αυτοί που λένε ότι άσχετα με το fillioque εμείς και οι Παπιστές πιστεύουμε στον Ίδιο Θεό; (και η ερώτηση είναι: τότε γιατί αυτοί ΔΕΝ μπορούν να γιάσουν;)
Οφείλω πάντως να ομολογήσω ότι τα κείμενά σου, μερικές φορές, προσεγγίζουν σε ωφελιμότητα τα δικά μου...

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 6:28 pm
από dora gian
Αγαπητη ψυχουλα θα σου γραψω ενα μικρο κειμενο απο περιοδικο που δδιαβασα προσφατα και θα σε βοηθησει σε καποια σου ερωτηματα.......
Ηαρχαιγονη εσωτερικη αναγκη για σχεση με το θεο θα γεννησει τη ΘΡΗΣΚΕΙΑ . Η θρησκευοποιηση της ζωης του ανθρωπου ωστοσο ,θα γεννησει με τη σειρα του απειρους θεους,θα δημιουργησει συστηματα αξιων και ΗΘΙΚΗΣ και θα αποτελεσει ενα απο τα μεγαλυτερα οπλα εξουσιας και ΚΑΤΑΔΥΥΝΑΣΤΕΥΣΗΣ στην ανθρωπινη ιστορια .Η ΕΝΟΧΗ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ για αντοιπινα του θεου στον ανυπακουω ανθρωπο θα καλλιεργιθουν ως πανανθρωπινες αξιες, πανω στις οποιες θα κτιστον ολοκληροι πολιτισμοι, και θα κυβερνηθουν αυτοκρατοριες.
ΔΙΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΔΙΚΟΥ ΤΡΙΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 6:37 pm
από dora gian
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑς ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΛΛΑΘΗΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΧΤΙΣΕΙΣ ΜΟΝΗ ΣΟΥ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ,ΜΕΙΝΕ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΥΠΟΥΣ ...ΤΥΠΟΙΣ ΚΛΠ ,ΚΛΠ :P :P :P

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 6:59 pm
από vasilisalt
aposal έγραψε:
dionysisgr έγραψε:Ναι μεν δεν ειναι δογμα ο Θεος, αλλα υπερανω δογματος και νοησεως,
ΑΛΛΑ,
χωρις το ορθον δογμα δεν ειναι δυνατον, να ευρεθει ο Θεος, απο τον ανθρωπο.
Αχ Διονύση μου, και τι θα απογίνουν όλοι αυτοί που, αγαθή τη προθέσει δεν λέω, ισχυρίζονται πως Ένας είναι ο Θεός, απλά άλλοι τον ονομάζουν Θεό, άλλοι Αλλάχ, άλλοι Βούδα;
Τι θα απογινουν αυτοί που λένε ότι άσχετα με το fillioque εμείς και οι Παπιστές πιστεύουμε στον Ίδιο Θεό; (και η ερώτηση είναι: τότε γιατί αυτοί ΔΕΝ μπορούν να γιάσουν;)
Οφείλω πάντως να ομολογήσω ότι τα κείμενά σου, μερικές φορές, προσεγγίζουν σε ωφελιμότητα τα δικά μου...
Γενικώς οι τοποθετήσεις του Διονύση στο παρόν θέμα νομίζω είναι άψογες.
Όσον αφορά τις εκλαικεύσεις του Ηγέτη, έχω να πω πως κατά την ταπεινή μου γνώμη δεν είναι π.χ το fillioque το θέμα ή η βασική διαφορά.
Επί της ουσίας το fillioque χρησιμοποιείται για να αλλαχθεί εντελώς η πορεία.
Πρόσφατα επισκέφθηκα το Βατικανό.
Άλλος κόσμος, άλλες αντιλήψεις. Το πρόβλημα δεν είναι στη θεωρία. Στη πράξη είναι.
Η πνευματικότητα έχει πάει περίπατο.
Κυριαρχεί η αίσθηση της υπερδύναμης, της αυτοκρατορίας, του νικητή.
Αν νομίζει κανένας ότι ή διαφορά του παπισμού από την ορθοδοξία είναι το fillioque, ας με συγχωρέσει αλλά είναι βαθιά νυχτωμένος...
Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα δόγματα.
Είμαι εκτός θέματος, το ξέρω.

Για το θέμα, μετά τις τοποθετήσεις του Διονύση νιώθω πολύ μικρός για να τοποθετηθώ...

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 7:12 pm
από panagiotisspy
vasilisalt έγραψε:Το πρόβλημα δεν είναι στη θεωρία. Στη πράξη είναι.
Η πνευματικότητα έχει πάει περίπατο.
Κυριαρχεί η αίσθηση της υπερδύναμης, της αυτοκρατορίας, του νικητή.
Αν νομίζει κανένας ότι ή διαφορά του παπισμού από την ορθοδοξία είναι το fillioque, ας με συγχωρέσει αλλά είναι βαθιά νυχτωμένος...
Συμφωνώ Βασίλη.

Re: Αλαθητο ή όχι των Πατερικών παραινέσεων, κανόνω, παραδόσ

Δημοσιεύτηκε: Τετ Απρ 21, 2010 7:22 pm
από Σπάρτακος
dora gian έγραψε:Αγαπητη ψυχουλα θα σου γραψω ενα μικρο κειμενο απο περιοδικο που δδιαβασα προσφατα και θα σε βοηθησει σε καποια σου ερωτηματα.......
Ηαρχαιγονη εσωτερικη αναγκη για σχεση με το θεο θα γεννησει τη ΘΡΗΣΚΕΙΑ . Η θρησκευοποιηση της ζωης του ανθρωπου ωστοσο ,θα γεννησει με τη σειρα του απειρους θεους,θα δημιουργησει συστηματα αξιων και ΗΘΙΚΗΣ και θα αποτελεσει ενα απο τα μεγαλυτερα οπλα εξουσιας και ΚΑΤΑΔΥΥΝΑΣΤΕΥΣΗΣ στην ανθρωπινη ιστορια .Η ΕΝΟΧΗ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ για αντοιπινα του θεου στον ανυπακουω ανθρωπο θα καλλιεργιθουν ως πανανθρωπινες αξιες, πανω στις οποιες θα κτιστον ολοκληροι πολιτισμοι, και θα κυβερνηθουν αυτοκρατοριες.

ΔΙΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΔΙΚΟΥ ΤΡΙΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
dora gian έγραψε:ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑς ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΛΛΑΘΗΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΣΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΧΤΙΣΕΙΣ ΜΟΝΗ ΣΟΥ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ,ΜΕΙΝΕ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΥΠΟΥΣ ...ΤΥΠΟΙΣ ΚΛΠ ,ΚΛΠ
Καλή μας αδελφή για το πρώτο κομμάτι που αναδημοσιεύεις, τα πράγματα δεν έχουν ακριβώς έτσι, μην εντυπωσιάζεσαι απο τα μεγάλα αυτά λόγια. Ο Χριστός μας ως Θεός και άνθρωπος δεν ήρθε στη γή λόγω κανενός φόβου και καμιάς ενοχής , αυτά ισχύουν για τους ανθρώπους, η πίστη μας είναι αποκεκαλυμμένη – δοσμένη κατά το πλείστον από τον Κύριο και Θεό μας, δεν είναι δικό μας ψυχοδιανοητικό κατασκεύασμα, είναι δώρο αγάπης του Θεού. Αντίθετα αυτά που περιγράφει η δημοσίευση είναι κατά μέρος τόκος της ανθρώπινης άγνοιας, και αδυναμίας, και κατά μέρος δαιμονική επιρροή και καθοδήγηση και υποδαύλιση.

Και για το δεύτερο κομμάτι αφού λοιπόν κανένας όντως δεν είναι αλάθητος - αναμάρτητος και πρώτα πρώτα εμείς που είμαστε οι πρώτοι υποψήφιοι για λάθη και αμαρτίες, που θα σκύψουμε να πιούμε δροσερό νερό; Φυσικά στο λόγο του Θεού, στην Αγία Γραφή και στους ανθρώπους του Θεού, τους Αγίους, τους Πατέρες, τους Μάρτυρες, αυτους που θυσιάστηκαν για την αλήθεια του Θεού και για την ορθή πίστη. Αυτούς που πολέμησαν το ψεύδος την πλάνη την απάτη του εχθρού. Νομίζω ότι θα ήταν αφελές να δεχθούμε χωρίς σκέψη τα γραφόμενα σε ένα περιοδικό όπως αυτό που ανέφερες.

Και αν λοιπόν είναι τουλάχιστον αναληθές και άκρως επικίνδυνο το να ισχυριστεί κανείς ότι άνθρωπος κάτω από τις οποιεσδήποτε συνθήκες ακόμα και αγιότητος, μεταβάλλεται σε αλάνθαστο.

Είναι ακόμα πιο επικίνδυνο και αναληθές το να ισχυριστεί κανείς ότι ακόμα και οι άνθρωποι του Θεού, οι Πατέρες, οι Άγιοι, οι Μάρτυρες, λόγω της ανθρώπινης υπόστασής τους δεν είναι δυνατόν να γίνουν έγκυροι φορείς της θείας χάριτος.

Καταστροφικό δε και αιτία θανάτου μπορεί να γίνει η αντικατάστασή τους με θολά και όζοντα νερά, πηγάζοντα από περιοδικά σαν αυτά που προαναφέρθηκαν.