Captain Yiannis έγραψε:Captain Yiannis έγραψε:"Ουδείς εκών αμαρτάνει" είπε ο Σωκράτης
Δηλαδή , κανένας άνθρωπος εκουσιος, δεν μπορεί να πράξει το κακό ,
και συμπληρώνω , αλλά ο Διάβολος έχει πολλά ποδάρια , και μας βάζει τρικλοποδιές, και το κάνουμαι.
dionysisgr έγραψε:Αγαπητοι αδελφοι, ολοι σας,
εκτος του Νικολαου εκ Κοζανης, δεκτες μεν οι εισηγησεις σας,
αλλα πλην κινειστε τελειως εκτος του θεματος.
Εδω δεν θελουμε να δειξουμε, γιατι και πως αμαρτανουμε, αλλα αλλο σκοπο και νοημα.
Το οτι το να κυνηγαμε το κακο ως ειδηση, οχι μονο δεν ωφελει, εστω και εαν φαινεται επιδερμικα ετσι, αλλα βλαπτει, οσο και το ιδιο το γεγονος, αφου μας εξοικειωνει, μας αναισθητοποιει, μας ταυτιζει με το κακο, και τελικα χανουμε το μετρο του, και την αρνητικη του "αξια".
Επισης μας αποπροσανατολιζει, και μας καταθλιβει, χωρις κανενα οφελος. Αυτα εν ολιγοις.
Εαν θελετε μπορειτε να κανετε νεα τοποθετηση, γιατι το θεμα σηκωνει συζητηση αρκετη.
Αλλο τωρα.
Καπετανιε, προσεξε το σκεπτικο σου δεν κινειται ορθως θεολογικα. Αφαιρεις το αυτεξουσιο και το θελημα απο τον ανθρωπο, εφοσον τον θεωρεις a priori, "ενεργουμενο", του διαβολου,
και οδηγεις σε λογικο συμπερασμα, οτι η κριση θα αφορα μονο τον διαβολο, και παντως οχι εμας, αφου αμαρτανουμε θελουμε δεν θελουμε, υπο την επιδραση του.
Φυσικα δεν ισχυει τετοιο πραγμα, και κανεις δεν αμαρτανει χωρις να θελει.
Ο Σωκρατης δεν ειχε αποκαλυψη Θεου, αλλα σπερματικο λογο, και εκινειτο διανοητικα, και οχι εν κοινωνια και σε διαλογο με τον Προσωπικο Τριαδικο Θεο, των Πατερων μας.
Αρα οσο και ισχυρον νουν, να διεθετε, και οσο καλη και ευλαβη διαθεση να ειχε, που την ειχε, βεβαια, παλι δεν θα μπορουσε να "θεολογησει", αλλα απλα να φιλοσοφησει εν αγαθοτητι καρδιας.
Ειμαστε ΑΠΟΛΥΤΑ, υπευθυνοι των πραξεων μας, ως λογικα, αυτεξουσια, οντα. Ξεκαθαρο αυτο.
Ο δισβολος δεν μπορει να κανει, απολυτως, τιποτα, εαν δεν του παραχωρησουμε το εδαφος, με το να καταστησουμε το απολυτα ελευθερο γνωμικο μας θελημα, συμβατο με το αντιθεο θελημα του.
Οποτε καπετανιε, καλο ειναι να επαναξετασεις λιγο τις αποψεις σου, γιατι εν ημερα κρισεως, δικαιολογιες δεν θα μας παρεχονται, ουτε θα κληθει ο διαβολος σε απολογια για τις δικες μας, πραξεις και παραλειψεις..
Αυτα με αγαπη.
Νάσαι καλά Διονύση , δεν μου αρέσει να πλατειάζω , πλην όμως θα το κάνω , στην αγάπη σου .
Το ερώτημα είναι , κινείται άραγε σε κάποια θεολογική βάση το παραπάνω ,
ή είναι απλά άλλο ένα ρητό , όπως αυτά που λένε διάφοροι , όπως παραδείγματος χάριν, Κρουτσώφ, Θεοδωράκης και άλλοι .
Ας μου επιτραπεί να μην χρησιμοποιώ πολλούς θεολογικούς όρους .
Τα παρακάτω , είναι το απαύγασμα της αντιλήψεως μου, μετά από ότι έχω μελετήσει εδώ και εκεί, ασχολούμενος αρχικά με την αρχαία ιστορία των Ελλήνων , και επίσης , όταν ο Κύριος το επέτρεψε στην συνέχεια, διάφορα πατερικά κείμενα ως διάπειρος προς τον Τριαδικό Θεό ελάχιστος ικέτης.
Άλλωστε οι θεολογικοί όροι δεν είναι κτήμα μου ακόμη ( το παλεύω όμως, με το βλέμμα στραμμένο προς τα πάνω).
Θεωρώ λοιπόν ότι , ο Αδάμ και η Εύα, όταν επικρατούσε η αρχαίγονη Δικαιοσύνη (Παραδείσια περίοδο), εαν ήταν μόνοι τους με τον Τριαδικό Θεό, και εννοώ χωρίς την παρουσία του διαβόλου , δεν θα είχαν υποπέσει στο αμάρτημα της παρακοής, και της εν συνεχεία πτώσεως τους, με όλα τα συνεπακόλουθα ,αποπομπή , θάνατο και τα λοιπά
-Αυτό βέβαια το στηρίζω εις το στοιχείο του καθ’ ομοίωσην , με το οποίο είναι πλασμένος ο άνθρωπος, και το οποίον στερείτε κακού.
Δεδομένου λοιπόν ότι το καθ’ ομοίωσην, εμπεριέχει την αγαθότητα του Θεού, άρα, κατ’ επέκταση , ο άνθρωπος , χωρίς παρέμβαση διαβολική , από μόνος του, δεν ρέπει προς το κακό και άρα είναι τίμιος. Εδώ δηλαδή , μεταπτωτικά , επικεντρώνετε η προσπάθεια της τιμιότητας του ανθρώπου
Βέβαια, ο Τριαδικός Θεός , μας έπλασε με το αυτεξούσιο , του οποίου καταλυτικός στρατηγός, αλλά όχι άρχων , είναι ο μισόκαλος-μισάνθρωπος, ο οποίος θέλει να αποδείξει στον Θεό (αν είναι δυνατόν) ότι όλο το ανθρώπινο ζωντανό γένος είναι κατώτερο είδος, και αυτός – ο διάβολος- είναι ο άρχων της κτίσεως.
.
Όπως είπαμε παρεμβαίνει ο παράγοντας, αυτεξούσιο και αυτοδιάθεση του ανθρώπου.
Το θέλημα του Θεού το ξέρουμε , το καλό το ξέρουμε , όπου απουσιάζει το καλό επίσης το ξέρουμε , και το χαρακτηρίζουμε κακό.
Έρχεται λοιπόν ο Εγωισμός , που άρχων του είναι ο διάβολο, και δεν είναι απλά ο άρχων του , αλλά είναι και ο αρχιστράτηγος του. Τι να σου κάνουμε τα καημένα τα ανθρωπάκια , γιατί ανθρωπάκια καταντήσαμε , -πάντως με αυτό δεν θέλω να πω ότι σαν μικροί που είμαστε μπορούμε να αποποιηθούμε της ευθύνης των πράξεων μας-. Αυτό το υπέροχο δημιούργημα του Θεού , έγινε υποχείριο του διαβόλου, με τον εγωισμό, ένα κατ’ εξοχήν γνώρισμα του διαβόλου.
Από μόνοι μας λοιπόν θεωρώ ότι είμαστε πλασμένοι άκακοι, πλήν όμως ο μισόκαλος διάβολος, με πλήρη την ευθύνη δικιά μας λόγω του αυτεξουσίου , μας πλανά, και εντέλει μας αποπλανά με την θέλησή μας , με τον εγωισμό που μας έχει εμφυτεύσει ,- και τον οποίο βέβαια δεν τον έχει εμφυτεύσει χωρίς την άδειά μας - , στον οποίο ενδίδουμε , με την αίρεση προς τον Θεό εις την οποία με την αποδοχή (πάλι αυτοβούλως) , της διαβολικής υιοθεσία , ενδίδουμε, και πολλά άλλα, τα οποία πλέον, ενεργούνται αυτεξουσίως , ικανοποιώντας το απόλυτο θέλημά μας , και ακόμα χειρότερα , γνωρίζοντας και τις συνέπειες αλλά παραβλέποντας τις , γιατί έχουμε απλά περιοριστεί στο παρόν .
Έχω την αίσθηση πάντως , ότι όλα αυτά συμβαίνουν, γιατί πάψαμε να πιστεύουμε σε Αυτόν , και έτσι δώσαμε χρεία τω πονειρώ δαίμονι κατακυριεύσε της αχρείας και παρημένης ψυχής μας. Μας καταδειναστεύει ο μισόκαλος στηριζόμενος στην δύναμη μας , την οποία χρησιμοποιούμε πλέον όχι για το αγαθό και το καλό , αλλά για την καλοπέραση μας, και η οποία αν μας λείψει ,τότε αποφασίζουμε την πράξη του κακού ( πάλι αυτοβούλως ) , μήπως και ξαναπετύχουμε την καλοπέραση. Δεν ξέρουμε άραγε οι ελεεινοί, ότι ουδέν κακό αμιγές καλού.
Πολύ απλά λοιπόν λέω ότι , ενδίδουμε στις διαβολικές επιταγές, γιατί έτσι περνάμε καλύτερα , βολευόμαστε , και φτάνουμε μεχρι σημείου να ξεχάσουμε τον ΘΕΟ.
Πέτυχε λοιπόν ο μισάνθρωπος ? Όχι ακόμα . Όσο θα υπάρχει έστω και ένας Όσιος , ο Κύριος μας και ο Θεός μας δεν θα επιτρέψει να αφανιστούμε και έτσι να χαθεί το ανθρώπινο γένος , μας διαβεβαίωσε γιαυτό (Φιλοξενία του Αβραάμ) , ας προσευχόμαστε γιαυτό.
Νομίζω όμως ότι είδη σας κούρασα , έτσι επανερχόμενος στην αρχική μου θέση , λέω απλά ότι , είμαστε πλασμένοι να κάνουμε μόνο καλά έργα , αλλά τελικά με το αυτεξούσιο που έχουμε κάνουμε και λιγότερο καλά ή κακά . Για όλα πάντως είμαστε υπεύθυνοι.
Ναι η ευθύνη είναι δική μας , δεν θα παραστήσω τον Αδάμ , .... που είπε στον Θεό η Γυναίκα που έφτιαξες φταίει , και η Εύα , που είπε στον Θεό .... το φίδι που εσύ έφτιαξες φταίει.
Η Μετάθεση ευθυνών μόνο καλό δεν μας κάνει , αποδεδειγμένα, η μετάνοια όμως ……………...
Ο Θεός να μας φωτίζει ,
και εμείς να αποφασίζουμε να ακολουθούμαι, τον δύσκολο δρόμο ΤΟΥ.
Δόξα τω Θεώ , Πάντων Ένεκεν