Σελίδα 2 από 4

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 17, 2006 6:42 pm
από paroikos
nkope έγραψε:
parikos_ έγραψε:Με μεγάλη ειλικρίνια θα το πω κι ας μου απαντήσει κάποιος που γνωρίζει καλά ο θέμα. Τα τελώνεια λοιπον: Έτσι όπως παρουσιάζονται είναι σαν να δεχόμαστε δύο κριτές: Τον Θεό και τον διάβολο. Τελικά δεν θα μας κρίνει ο Θεος; Αποό την άλλη αναφέρεται ότι σαν σε δικαστήριο τα τελώνια θα αναφέρουν τις αμαρτίες μας: Δέυτερη ερώτηση: Ο Θεός δεν είναι παντογνώστης; Περιμένει το μάρτυρα κατηγορίας να πει τι έκανα π.χ. στη ζωή μου;

Είναι μεγάλο θέμα και θα ήθελα τη γνώμη σας να σχηματίσω μια άποψη
Ο π. Αθανάσιος Βατοπαιδινός λέει ότι δεν θα μας κρίνει ούτε ο Θεός ούτε ο διάβολος αλλά μόνοι μας θα κρίνουμε τον εαυτό μας αφού γνωρίσουμε την τελειότητα της αγάπης του Θεού κατά την ώρα της μετάστασής μας.

Επιφυλάσσομαι να βρώ τη διήγηση του μακαριστού Γέροντα Ιάκωβου Τσαλίκη για την μετά θάνατο κρίση του Γέροντά του, και να σας τη μεταφέρω.

Τοτε το "Κρίνε ζώντας και νεκρούς"? Που θα το κλλήσουμε?

Δημοσιεύτηκε: Παρ Νοέμ 17, 2006 9:44 pm
από NIKOSZ
"Οταν μια ψυχη ειναι τακτοποιημενη και ανεβαινει στον ουρανο,δεν μπορουν τα ταγκαλακια να την πειραξουν.Ενω αν δεν ειναι τακτοποιημενη,βασανιζεται απο τα ταγκαλακια.Μερικες φορες μαλιστα ο θεος επιτρεπει να βλεπει τα τελωνια η ψυχη του ανθρωπου που εχει χρεη,την ωρα που ψυχοραγει,για να βοηθηση εμας που θα ζησουμε ακομη,ωστε να αγωνισθουμε να εξοφλησουμε εδω τα χρεη μας.Θυμαστε το γεγονος με την θεοδωρα?Οικονομαει δηλαδη να βλεπουν μερικοι ορισμενα πραγματα,για να βοηθηθουν οι αλλοι και να μετανοησουν.Στον βιο του Οσιου Ευφροσυνου λ.χ διαβαζουμε οτι ο Ηγουμενος,μετα απο το οραμα που ειδε,βρεθηκε με τα μηλα στο χερι,για να τα δουν οι αλλοι και να βοηθηθουν"
Γ.ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Πηγη "Αντιαιρετικον εγκολπιον"

ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΕΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 6:29 am
από kostas8888
[b]Οι μεταθανάτιες εμπειρίες


Eνα πράγμα τό όποιο κάθε τόσο συζητείται καί άπό διαφόρους κύκλους καί από τά μέσα της μαζικής ενημερώσεως είναι τό θέμα των λεγομένων μεταθανάτιων εμπειριών ή καλλίτερα προθανάτιων εμπειριών. Τί είναι αυτές οί εμπειρίες; Είναι διάφορες καταστάσεις τίς όποιες έζησαν κατά καιρούς διάφοροι άνθρωποι, οί όποιοι γιά λίγο διάστημα πέθαναν καί επανήλθαν στη ζωή. Αυτοί οί άνθρωποι ανήκουν σε διάφορους κύκλους. Χριστιανικούς καί μή. Υπάρχουν πράγματι καί στους βίους τών αγίων καί συναντάμε τέτοιες περιπτώσεις. Αλλάή μία περίπτωσι άπό την άλλη έχει μεγάλη διαφορά Στους βίους τών αγίων έχουμε καθαρά τό πνεύμα τοϋ Θεού, ενώ στίς άλλες περιπτώσεις δέν
Οί σύγχρονες αυτές μαρτυρίες, οι λεγόμενες μεταθανάτιες ή επιθανάτιες, δέν έκαναν τόσο μεγάλη εντύπωση στον ορθόδοξοκόσμο, γιατί στα συγγράμματα των αγίων Πατέρων γίνεται Λόγος γιά τέτοια ζητήματα, και, επομένως, είναι γνωστά θέματα. Έτσι, όπως διαπιστώσαμε μέχρι τώρα, οι Πατέρες περιγράφουν, όσο είναι δυνατόν, τις καταστάσεις πού συνδέονται μέ την έξοδο της ψυχής άπό τό σώμα.
Βέβαια υπήρξαν μερικές αναστάσεις νεκρών, όπως είναι ή άνάστασις τοϋ υίοϋ τής χήρας στά Σάρεπτα τής Σιδωνίας άπό τόν Προφήτη Ηλία, οι τρεις αναστάσεις πού έκανε ό Χριστός (στον υιό χήρας τής Ναΐν, στή θυγατέρα τοϋ Ίαΐρου καί στοϋ Λαζάρου) καθώς επίσης καί ή άνάστασι τής Ταβιθά, πού έκανε ό Απόστολος Πέτρος μέ τήν δύναμί τοϋ Χριστού. "Ομως κανείς άπό αυτούς, άπό όσα γνωρίζουμε δέν μας περιέγραψε τι ακριβώς συμβαίνει τήν ώρα πού ή ψυχή εξέρχεται άπό τό σώμα ή τί ακριβώς γίνεται στην άλλη ζωή. Τουλάχιστον, δέν έχουμε περιγραφές γραπτές γιά τό πώς αισθάνεται ή ψυχή, όταν ζή έκτος τοϋ σώματος, καί ποια είναι τά αισθήματα πού κυριαρχούν σ' αυτήν, όταν πάλι εισέρχεται στό σώμα της καί εξακοκολουθη νά ζή μέ τις γνωστές συνθήκες. Καί όσοι αναστήθηκαν, κατά τόν καιρό τού σεισμού, μέτόν θάνατο τοϋ Χριστού στον Σταυρό, δεν μας διέσωσαν τίς εμπειρίες πού δοκίμασαν.
Ποιος ό Λόγος; Οί Χριστιανοί δεν διακατέχονται από τέτοια περιέργεια. Ξέρουν ότι δια των εντολών τού Θεού πρέπει να θεραπευθούν. Ή εντολή τού Θεού, είναι σαφής: «Έχουσι Μωύσέα καί τους Προφήτας, άκουσάτωσαν αυτών». Γι' αυτό καί δέν ενδιαφέρονται να συλλέξουν τέτοιες μεταθανάτιες εμπειρίες. Άλλωστε, ό λόγος τού Αβραάμ, δηλαδή τού Θεού, «ει Μωύσέως καί των προφητών ούκ άκούσουσιν, ουδέ εάν τις εκ νεκρών άναστή πεισθήσονται» (Λουκ. 16,29-31), δηλώνει ότι ό σαρκικός άνθρωπος δέν πρόκειται νά πεισθή, έστω καί αν άκούση τά πλέον παράδοξα πράγματα. Είναι έτοιμος νά τά άποδώση σέ άλλη αίτια.
Άς δούμε όμως μέ πολλή συντομία τά νέα αυτά φαινόμενα, πού έχουν παρατηρηθη καί καταγραφή σέ συνδυασμό πάντοτε μέ τήν ορθόδοξη άντίληψι γιά τά Θέματα αυτά.
[/b]

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΕΡΙ ΤΕΛΩΝΙΩΝ

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 6:31 am
από kostas8888
[b]Πνευματική ερμηνεία περί των τελωνίων


Την ύπαρξι όμως των τελωνίων πρέπει νά την δούμε από δυό πλευρές. Ή μιά πλευρά είναι τό μίσος των δαιμόνων καί ή άλλη ή ύ-παρξις των παθών. Χωρίς, λοιπόν, νά παραβλέπεται ή διδασκαλία περί της υπάρξεως των αρχόντων τού σκότους καί των πνευμάτων της πονηρίας, στό σημείο αυτό άς στρέψουμε την προσοχή μας καί στη μυστική διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας μας γιά τά τελώνια.
Ό άγιος Ιωάννης ό Χρυσόστομος λέγει ότι τήν τελευταία ημέρα της βιολογικής ζωής τού άνθρωπου «συστρέφει ψυχήν αμαρτήματα», δηλαδή, τά αμαρτήματα ανακατεύουν τήν ψυχή. Πρόκειται περί των παθών τά όποια «κάτωθεν τήν καρδίαν ανακινεί». Τά πάθη ζητούν ίκανοποίησι, άλλα ό άνθρωπος δέν μπορεί νά άνταποκρίθή. Πρόκειται γιά φοβερή κατάστασι.
Ή ανικανοποίητη αυτή επιθυμία τής ψυχής εντείνεται ακόμη περισσότερο, όταν αποχωρίζεται άπό τό σώμα της. Ό άγιος Γρηγόρι-ος ό Νύσσης διδάσκει ότι κάθε φύσις ελκύεται από τά όμοια, τά συγγενή της. Έτσι και ή ψυχή ελκύεται προς τό θείο καί συγγενές της, αφού ό άνθρωπος συγγενεύει με τόν Θεό, φέροντας μέσα του τά μιμήματα του αρχετύπου. Ή ψυχή, μετά τήν έξοδο της άπό τό σώμα, είναι ελαφρά άπό κάθε σωματική άλγη-δόνα καί γι' αυτό πορεύεται εύκολα προς τόν Θεό. Άν όμως ή ψυχή είναι ενωμένη μέ τά υλικά καί γενικά μέ τά πάθη, τότε υποφέρει καί πάσχει, όπως πάσχει καί τό σώμα κατά τή διάρκεια τών σεισμών, όταν δέν είναι μόνον καταπλακωμένο άπό τό βάρος τών προ-σχωμάτων, άλλα είναι δυνατό νά κατατρυ-πάται καί άπό διάφορα αιχμηρά αντικείμενα πού βρίσκονται μέσα στό χώμα.
Αυτό ακριβώς συνιστά τό μεγάλο μαρτύριο της ψυχής. Βιώνει ένα τρομερό, θά λέγαμε, διχασμό. Αφ' ενός μέν θέλει νά άνέλθη προς τόν Θεό καί νά ένωθή μαζί Του, άφοΰ είναι εικόνα Του, άφ' ετέρου δυσκολεύεται άπό τά πάθη πού τήν πιέζουν και τήν βασανίζουν. Καί αυτή ή άποψις είναι ένα μέρος τής ερμηνείας τών αγίων Πατέρων γιά τά τελώνια. Οι δίκαιοι άνθρωποι, πού κατά τήν διάρκεια τής ζωής τους καθάρισαν τήν ψυχή καίτό σώμα τους από τα ψυχικά καί σωματικά πάθη καί έχουν ένδυθή τόν άςιραβώνα τοϋ Πνεύματος καί ενώθηκαν με τόν Θεό, αποφεύγουν την εξουσία τών τελωνίων, άφοΰ οι δαίμονες δεν έχουν καμμια εξουσία πάνω τους. Ή ψυχή τών δικαίων οδηγείται ελεύθερη καί απερίσπαστη προς τόν Θεό, με τόν όποιο είναι ενωμένη. Έτσι, όλο τό πρόβλημα δεν είναι νά φοβώμαστε τά τελώνια, άλλα νά θεραπεύσουμε την ψυχή μας άπό τά πάθη καί νά μετέχουμε της άκτίστου Χάριτος τοϋ Θεού, ώστε τότε ή έξοδος της ψυχής μας άπό τό σώμα νά είναι ύπόθεσις χαράς καί εύφρο-σύνης.κΙ/W[/b
]

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 8:31 am
από vasilis_m21
Καλά αυτά τα τελώνια είναι πολλη τρομολαγνεία. Μήπως φεύγουν με ξεμάτιασμα :D !

re

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 8:43 am
από kostas8888
ΑΓΑΠΗΤΕ Vasilis ΑΥΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΑΥΤΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ .

ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΞΕΜΑΤΙΑΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 11:16 am
από tigris
Είναι αλήθεια Κώστα. Από την άλλη πλευρά εξαρτάται κι από εμάς -εμείς πού εστιάζουμε την ψυχή μας- στην αγάπη ή στην τιμωρία;Και ποτέ δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι το Έλεος του Θεού είναι αμέτρητο, τα βάθη Του ακατανόητα, τα σχέδιά Του ασύλληπτα.

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 2:08 pm
από paroikos
vasilis_m21 έγραψε:Καλά αυτά τα τελώνια είναι πολλη τρομολαγνεία. Μήπως φεύγουν με ξεμάτιασμα :D !
Αν τύχει όμως και τα δούμε την ώρα του θανάτου μας, θα μας κοπούν αίφνης τα χαμόγελα!

ΤΑ ΤΕΛΩΝΙΑ

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 5:38 pm
από ser
Παιδιά, εγώ από όσο γνωρίζω όταν ένας άνθρωπος πεθάνει, πηγαίνει στον άδη μέχρι την ημέρα της κρίσεως. Αν είναι αμαρτωλός, η ψυχή του αισθάνεται όπως ο ένοχος που ξέρει ότι πρόκειται να δικαστεί και να καταδικαστεί, και έτσι είναι σαν να αισθάνεται μια πρώιμη κόλαση. Αν είναι δίκαιος, αισθάνεται όπως ένας που έχει προσκαλεστεί σε Βασιλικό Δείπνο και αναμένει, και αισθάνεται χαρά σαν έναν πρώιμο παράδεισο.

Αφού όλοι θα Κριθούμε την Ημέρα Της Κρίσεως και θα πάμε αναλόγως στον Παράδεισο ή στην κόλαση, και όχι νωρίτερα, πως είναι δυνατόν να κρινόμαστε την στιγμή του θάνατου μας, και να παίρνουν την ψυχή οι δαίμονες, και να την πάνε που;, αφού στην κόλαση θα ριχτούν και οι αμετανόητοι δαίμονες την Ημέρα Της Κρίσεως. Δηλαδή η κόλαση αποτελεί και την τιμωρία του διαβόλου και των λοιπών δαιμόνων.

Οι δαίμονες έχουν πέσει στην γη από τον Ουρανό, μετά την μάχη που έδωσαν όταν εξέπεσαν από Άγγελοι. Βρίσκονται στην γη εκατομμύρια χρόνια και περιέρχονται σε ερημιές κ.λ.π.. Για αυτό επίσης ο διάβολος έχει μεγάλη εμπειρία και πρέπει να προσέχουμε συνεχώς μην μας παρασύρει και πέσουμε σε αμαρτίες.

Άρα πως είναι δυνατόν να ισχύουν αυτά περί της εξόδου της ψυχής (τα οποία και εγώ έχω διαβάσει/ακούσει), αφού θα Κριθούμε Την Ημέρα Της Κρίσεως από τον Θεό, και όχι νωρίτερα;

Re: ΤΑ ΤΕΛΩΝΙΑ

Δημοσιεύτηκε: Σάβ Νοέμ 18, 2006 7:18 pm
από t0m_dR
ser έγραψε: Άρα πως είναι δυνατόν να ισχύουν αυτά περί της εξόδου της ψυχής (τα οποία και εγώ έχω διαβάσει/ακούσει), αφού θα Κριθούμε Την Ημέρα Της Κρίσεως από τον Θεό, και όχι νωρίτερα;
Η τελική κρίση, είναι την μέρα της Κρίσεως, η ΜΕΡΙΚΗ κρίση, είναι την ημέρα του Θανάτου....είναι το "preview".....το τρεηλερ...


Να δούμε τι λέει και ο Γ. Παϊσιος για το πως θα γίνει η κρίση κατα την 2α παρουσία του Ιησού Χριστού.

________________________

Στην μέλλουσα Κρίση θα αποκαλυφθεί σε μια στιγμή η κατάσταση του κάθε ανθρώπου και μόνος του καθένας θα τραβήξει για ʽκει που είναι. Καθένας θα βλέπει σαν σε τηλεόραση τα δικά του χάλια και την πνευματική κατάσταση του άλλου.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός γράφει:

«Μη γαρ οιέσθω τις, ότι ουκ αναγνωρισμός εκάστου προς έκαστον επί της φοβεράς εκείνης συναγωγής γενήσεται. Ναι, όντως έκαστος αναγνωριεί τον πλησίον αυτού, ου τω του σώματος σχήματι, αλλά τω διορατικώ της ψυχής όμματι» PG 95, 276A.

Θα καθρεφτίζει τον εαυτό του ο καθένας στον άλλον και θα σκύβει το κεφάλι και θα πηγαίνει στην θέση του. Δεν θα μπορεί λ.χ. να πει μια νύφη που καθόταν μπροστά στην πεθερά της σταυροπόδι και η πεθερά της με σπασμένο πόδι φρόντιζε το εγγονάκι: «γιατί, Χριστέ μου, βάζεις την πεθερά μου στον Παράδεισο κι εμένα δεν με βάζεις;», επειδή θα έρχεται μπροστά της εκείνη η σκηνή. Θα θυμάται την πεθερά της που στεκόταν όρθια με σπασμένο πόδι και φρόντιζε το εγγονάκι της και δεν θα έχει μούτρα να πάει στον Παράδεισο, αλλά ούτε και θα χωράει στον Παράδεισο. Ή οι μοναχοί θα βλέπουν τις δυσκολίες, τι δοκιμασίες είχαν οι κοσμικοί και πως τις αντιμετώπισαν και, αν δεν έχουν ζήσει σωστά, θα σκύψουν το κεφάλι και θα τραβήξουν μόνοι τους για εκεί που θα είναι. Θα δουν εκεί οι μοναχοί/ες, που δεν ευαρέστησαν στον Θεό, ηρωίδες μάνες και πατέρες, που ούτε υποσχέσεις έδωσαν, ούτε τις ευλογίες και τις ευκαιρίες τις δικές τους είχαν, πως αγωνίσθηκαν και σε τι κατάσταση πνευματική έφθασαν, και εκείνοι, καλόγριες και καλόγεροι, με τι μικροπρέπειες ασχολούνταν και βασανίζονταν, και θα ντρέπονται! Δεν θα πει δηλαδή ο Χριστός: «έλα εδώ εσύ, τι έκανες;» ή «εσύ θα πας στην κόλαση, εσύ στον Παράδεισο», αλλά ο καθένας θα συγκρίνει τον εαυτό του με τον άλλον και θα τραβήξει για εκεί που θα είναι.

Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος γράφει:

«Και απλώς πας άνθρωπος αμαρτωλός εν τη φοβερά ημέρα της κρίσεως απεναντίας αυτού εις την αιωνίαν ζωήν και εις το ανεκλάλητον εκείνο φως όψεται τον όμοιον αυτού και κριθήσεται παρʼ αυτού», Περί μετανοίας, Λόγος Εʼ, Sources Chretiennes 96, 434.

Γ. Παϊσιου, "ΛΟΓΟΙ" , τ. Δ'



[/b]