Σελίδα 2 από 2
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 16, 2006 10:33 pm
από 123
Μίσα, από κάποιους Χριστιανούς Ρώσους άκουσα ότι το άστρο ήταν πράγματι άστρο (πιθανόν άγγελος όπως είπες...γιατί όχι) και κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου εμφανίζεται στον ουρανό μόνο για κείνη την ημέρα. Τώρα δεν θυμάμαι για πόσο ούτε ποια ώρα.
Ήθελαν να με πείσουν για το ότι οι παλαιοημερολογίτες είναι πιο σωστοί. Μου έλεγαν ότι όπως το Άγιο Φως βγαίνει με το παλιό έτσι και το άστρο βγαίνει στις 6 Ιανουαρίου
Τι λες????
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 16, 2006 10:34 pm
από filtor
Και γιατί αφήνει να εννοηθεί ότι οδηγεί
ειδικά τους μάγους από την Ανατολή όπου βρίσκονταν προς τον Χριστό;
Την μόνη σκοπιμότητα που διαπιστώνω είναι ότι με αυτόν τον τρόπο έμαθε ο Ηρώδης για τον Χριστό κι έσφαξε τα καημένα τα παιδάκια....
Σημαίνει κάτι άλλο η επίσκεψη των άγων στον Χριστό;
Τέλος πάντων, γι' αυτό μάλλον πρέπει να ανοίξω ένα νέο θέμα μην τα μπουρδουκλώσουμε όλα μαζί...
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 17, 2006 10:04 am
από Misha
123 έγραψε:Μίσα, από κάποιους Χριστιανούς Ρώσους άκουσα ότι το άστρο ήταν πράγματι άστρο (πιθανόν άγγελος όπως είπες...γιατί όχι) και κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου εμφανίζεται στον ουρανό μόνο για κείνη την ημέρα. Τώρα δεν θυμάμαι για πόσο ούτε ποια ώρα.
Ήθελαν να με πείσουν για το ότι οι παλαιοημερολογίτες είναι πιο σωστοί. Μου έλεγαν ότι όπως το Άγιο Φως βγαίνει με το παλιό έτσι και το άστρο βγαίνει στις 6 Ιανουαρίου
Τι λες????
Στους αγιους τόπους συμβαινουν διαφορα...
οπως η αντίστροφη ροή των υδάτων του Ιορδανη στις 19 Ιανουαρίου,η φωτεινη νεφελη στο Ορος Θαβώρ στις 19 Αυγουστου,το Αγιο Φως το Πάσχα...
το ημερολόγιο άλλαξε ασύνετα και δίχως συνεννόηση με τις άλλες τοπικές Εκκλησίες.μακάρι να μπορουσαμε να γιορτάζουμε όλοι οι ορθόδοξοι μαζί τις ακίνητες εορτές!
να προσθέσω κατι ακομα για την Αγια Γραφή και την Παραδοση της Εκκλησιας μας.
το Ψαλτήρι ήταν ανέκαθεν κείμενο νοεράς προσευχης ,γι αυτο σε όλες τις ακολουθίες θα συναντησουμε ψαλμους του Δαβίδ...μάλιστα πολλοι μεγαλοι άγιοι προσεύχονταν συστηματικά από το ψαλτηρι από τον άγιο Κασσιανό τον Ρωμαίο έως τον όσιο Σεραφείμ του Σάρωφ ,τον άγ.Αρσένιο τον Καππαδόκη και τον π.Παίσιο.
ο άγιος Σεραφείμ δε ολοκληρωνε καθε εβδομάδα την ανάγνωση ολοκληρης της Καινης Διαθηκης!!!!(4 ημερες για τα Ευαγγέλια και 3 για τα υπόλοιπα κείμενα)
ΧΕΡΕΤΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑΝ ΦΙΛΟ
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 17, 2006 11:02 am
από Harrys1934
Misha έγραψε:123 έγραψε:Μίσα, από κάποιους Χριστιανούς Ρώσους άκουσα ότι το άστρο ήταν πράγματι άστρο (πιθανόν άγγελος όπως είπες...γιατί όχι) και κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου εμφανίζεται στον ουρανό μόνο για κείνη την ημέρα. Τώρα δεν θυμάμαι για πόσο ούτε ποια ώρα.
Ήθελαν να με πείσουν για το ότι οι παλαιοημερολογίτες είναι πιο σωστοί. Μου έλεγαν ότι όπως το Άγιο Φως βγαίνει με το παλιό έτσι και το άστρο βγαίνει στις 6 Ιανουαρίου
Τι λες????
Στους αγιους τόπους συμβαινουν διαφορα...
οπως η αντίστροφη ροή των υδάτων του Ιορδανη στις 19 Ιανουαρίου,η φωτεινη νεφελη στο Ορος Θαβώρ στις 19 Αυγουστου,το Αγιο Φως το Πάσχα...
το ημερολόγιο άλλαξε ασύνετα και δίχως συνεννόηση με τις άλλες τοπικές Εκκλησίες.μακάρι να μπορουσαμε να γιορτάζουμε όλοι οι ορθόδοξοι μαζί τις ακίνητες εορτές!
να προσθέσω κατι ακομα για την Αγια Γραφή και την Παραδοση της Εκκλησιας μας.
το Ψαλτήρι ήταν ανέκαθεν κείμενο νοεράς προσευχης ,γι αυτο σε όλες τις ακολουθίες θα συναντησουμε ψαλμους του Δαβίδ...μάλιστα πολλοι μεγαλοι άγιοι προσεύχονταν συστηματικά από το ψαλτηρι από τον άγιο Κασσιανό τον Ρωμαίο έως τον όσιο Σεραφείμ του Σάρωφ ,τον άγ.Αρσένιο τον Καππαδόκη και τον π.Παίσιο.
ο άγιος Σεραφείμ δε ολοκληρωνε καθε εβδομάδα την ανάγνωση ολοκληρης της Καινης Διαθηκης!!!!(4 ημερες για τα Ευαγγέλια και 3 για τα υπόλοιπα κείμενα)
ΧΕΡΕΤΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΗ ΦΙΛΟ Φίλε καλός όρισες στην παρέα μας και με την όρεξη που δίνης με την πρώτη για μάθηση αν την κρατήσεις θα πας καλά. Λες ότι πήρες Αγία Γραφή τώρα. Κάνει την διαφορά πόσο καιρό επήρες την φώτιση από τον Θεό για να ακολουθήσεις (όποιος θέλει οπίσω μου ερθεί. Η Αγία Γραφή δεν είναι σαν ένα μυθιστόρημα το διάβασες και το άφησες στην πάντα, αλλά είναι το κύριο μέλημα για κάθε καλό χριστιανό . μέχρι εδώ κατάλαβα ότι διάβαζες διάφορα άλλα βιβλία χριστιανικού ενδιαφέροντος εκτός Αγία Γραφή. Η πείρα μου με έχει διδάξει ότι το πρώτο μέλημα είναι η Άγία Γραφή, και μελετώντας όχι διαβάζοντας, ΄τότε θα μπορέσεις να καταλάβεις τι λένε τα άλλα βιβλία γιατί όλοι την Αγία Γραφή ερμηνεύουν. Ποια όμως Αγία Γραφή όταν δεν την έχεις στα χέρια σου;. το δένδρο είναι ο Χριστός και εμείς τα κλαδιά που είμαστε μπολιασμένα πάνω στον κορμό, πες μου φίλε μου που δείχνεις ωραία στοιχεία μάθησης και γιαυτό ρωτάς; Πες μου λέω πως θα ανέβεις στο δένδρο στην κορυφή αν δεν πιαστείς από τον κορμό να ανεβαίνεις; Από τον κορμό. Ωραίες ιδέες σου δίνουν όλοι μα περισσότερο κάποια ξανθιά κοπέλα. Άλλος καλός και αυτός σε ορμηνεύει για τον Χρυσόστομο. Με την σειρά μου δεν ξέρω πια είναι η οικονομική σου κατάσταση, γιατί βλέπεις για να γίνεις καλύτερος εκτός από την όρεξη χρειάζονται και λεφτά. Σε κάποιο βιβλιοπωλείο που θα πάς ζήτησε να αγοράζεις βιβλία ερμηνευτικά των Γραφών και δεν είναι ένα και τελείωσε είναι σειρές ολόκληρες. Ο Παύλος λέει στο Ά-Τιμ.-ά-11-κάθε τι πρέπει να συμφωνεί με το Ευαγγέλιο μου που μου εμπιστεύθηκε σε εμένα ο Θεός. Αυτό είναι το αλάνθαστο μέτρο για να δείς και να κρίνεις αυτό που διαβάζεις αν είναι σωστό, γιατί και σοβαρά βιβλία και μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας μας έχουν σοβαρά λάθη. Πως θα το ξέρεις είπαμε το μέτρο είναι η Γραφή άλλη ώρα και όταν έρθει εκείνη η ώρα θα μιλήσω για αυτά τα λάθη πολύ ωραία συμβουλή είναι πάλι αυτή να κρατάς σημειώσεις (φαίνετε πατά στα βήματα μου) στα πιο σπουδαία σημεία που θα ήθελες να το θυμάσαι και να μη το ξεχάσεις μετά από λίγο γιατί θα κάνεις επανάληψη σε αυτά τακτικά και πάντα θα είναι φρέσκα στο μυαλό σου. Την Αγία Γραφή είπες την παράγκηλες γιατί δεν είναι γεμάτα τα βιβλιοπωλεία στην Ελλάδα; Τότε σου συνιστώ να μην είναι της Βιβλικής Εταιρίας, γιατί αυτή η εταιρία δημιουργήθηκε το 1804 στην Αγγλία, η οποία δεν είναι αρχικό κείμενο αλλά μετάφραση των δικών τους γνώσεων. Και επειδή αρκετοί είναι αυτοί που έχουν αυτήν την Γραφή και βολεύει με ένα βιβλίο τα έχεις όλα, αν δεν ξέρεις σε πολλά σημεία θα σε ρίξει έξω. Ως παράδειγμα θα πω μόνο ένα για να καλμάρω αυτούς που έχουν επαναστατήσει κι’ όλλας. Στο Έξοδος και στο κεφάλαιο ΣΤ-3-λέει Εγώ είμαι ο Θεός του Αβραάμ του Ισαάκ και του Ιακώβ που το όνομα δεν τους το αποκάλυψα τότε αλλά το λέω τώρα. Το όνομα μου είναι Κύριος. ¨Ε! και θα πεις. Τι λέει στην Γραφή αυτήν; Το όνομα μου είναι Ιεχωβά. Και όταν κάνεις συζήτηση με Ιεχωβά θα σου πει να κοίταξε το όνομα του Θεού είναι Ιεχωβά, εσύ καταπίνεις την γλώσσα σου. Όταν έχεις απέναντι σου κάποιον αιρετικό επειδή είναι πεπαιδευμένοι κατά κάποιον τρόπο στα κομμάτια που τους ενδιαφέρουν θα νομίζεις ακούγοντας τους ότι έχουν δίκιο. Ποτέ μη συγκατεβείς και πεις ναι έχουν δίκιο επειδή εσύ δεν θα ξέρεις απόρριψε ότι και να σου πόνε και προσπάθησε αυτόν που θα έχεις να σε συμβουλεύει να είναι γνώστης καλός γιατί υπάρχει πάλι κίνδυνος και όχι επειδή είναι παπάς ο παπάς της γειτονιάς σου και ποτέ δεν θα σου πει αυτό που με ρωτάς δεν το ξέρω. Ξέρει δεν ξέρει θα σου πει και όποιον πάρει η μπάλα. Για αυτόν που μίλησες τη ευφυΐα τον γνωστό σου μέχρι εδώ τον εμπιστεύουμε. Είναι πολλά που θα μπορούσα να σου πω, όμως για μέτρησε τις γραμμές που φτάσαμε κι’ όλλας; Γιαυτό λέω ο Θεός βοηθός μ ε καλή πρόοδο ο φίλος ο Χάρης
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 17, 2006 2:02 pm
από filtor
Χάρη, σ' ευχαριστώ για τις συμβουλές σου όντας παλιότερος στα πνευματικά - απ' ότι κατάλαβα...
Φίλιππος
Υ.Σ.
Ανοίγω "νέο θέμα" σχετικά με τις εκδόσεις τις σχετικές με την Αγία Γραφή για να ακουστούν απόψεις.
Αν θέλεις Χάρη γράψε ποια έκδοση προτείνεις εσύ και γιατί.
Re: Γεροντολατρεία;
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 17, 2006 3:11 pm
από paroikos
filtor έγραψε:Έχω έναν φίλο ιδιοφυΐα σε πολλά και διαφορετικά θέματα!
Αυτό το χάρισμα τον κάνει ώρες-ώρες να έχει και ακραίες συμπεριφορές αλλά το σίγουρο είναι ότι μία συζήτηση μαζί του θα σε ξεβολέψει από πολλές βεβαιότητες σου...
Τις προάλλες συζητούσαμε και μου έλεγε ότι στην σημερινή εποχή "υπάρχει πρόβλημα γεροντολατρείας στην θρησκεία μας!"
Έλεγε
"διάβασε ο καθένας δυο βιβλία του Παΐσιου και δυο του Πορφύριου - σίγουρα για μένα έλεγε - και νά αυτό είπε ο Παΐσιος ο ένας, αυτό είπε ο Πορφύριος ο άλλος.
Πρέπει να καταλάβουμε πως η βάση είναι η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ!
Από αυτήν έχουν αντληθεί όλα και από αυτήν εκπηγάζει η θρησκεία μας."
Φυσικά, εγώ ο χριστιανός της πλάκας που δεν έχω διαβάσει σχεδόν τίποτα από την Αγία Γραφή
πήγα και παρήγγειλα την Αγία Γραφή και ξεκίνησα να διαβάζω, κρατώντας σημειώσεις.
Πιστεύω πως ο φίλος μου είχε δίκηο - χωρίς να θέλει να μειώσει κανείς την αγιότητα των αγίων γ. Παΐσιου και Πορφύριου - στο ότι καλή είναι η ανάγνωση των αγίων πατέρων μας αλλά
η βάση είναι η μελέτη της Αγίας Γραφής.
O φίλος πέφτει στην λούμπα των προτεσταντών και των Μωαμεθανών. Οι Μωαμεθοί αντιμετωπίζουν το Κοράνι ως Άκτιστο και το θεωρούν άκτιστο-ισότιμο με τον Θεό (Αλλάχ) ως μια άλλη θεότητα ας πούμε. Στο ίδιο σφάλμα πέφτουν και η προτεστάντες. Αυτή η απόρριψη της βιωτής και της διδασκαλίας των αγίων Γερόντων ειδολοποιεί την Αγία Γραφή η οποία μπορεί να είναι θεόπνευστη, αλλά παραμένει ένα κείμενο. Ένα κείμενο που οδηγεί τον άνθρωπο στην κάθαρση (γι' αυτό οι κατηχούμενοι στο στάδιο της κάθαρσης μελετούσαν τους συνοπτικούς) και στον φωτισμό του νοός (γι' αυτό η βαπτιζόμενοι μελετούσαν το πολύ ανώτερο σε πνευματικά νοήματα κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο). Έτσι λοιπόν λέμε στην Ορθόδοξη Παράδοση ότι και να καταστραφεί η Αγία Γραφή και να εξαλειφθεί από προσώπου γης, αν υπάρχει ΕΣΤΩ ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ μπορεί να την γράψει πάλι.
Επιπλέον το ίδιο Άγιο Πνεύμα που φώτισε τους συγγραφείς τωης Αγίας Γραφής να γράψουν ό,τι έγραψαν, ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ φώτισε τους Γεροντάδες μας να πουν ή να γράψουν αυτά που έγραψαν. Οπότε η οποιαδήποτε υποτίμηση του λόγου π.χ. του π.Παϊσίου, συνιστά βλασφημία του Αγίου Πνεύματος, γιατί περιορίζουμε την ενέργειά του σε συγκεκριμένη εποχή. Το Άγιο Πνεύμα, όμως, ως Θεός ενεργούσε και ενεργεί πάντοτε. Αυτοί που αμφισβητούν την δυνατότητά Του να φωτίσει και σύγχρονους Γεροντάδες για να πουν ή να γράψουν κάποια πράγματα, βλασφημεί το Πνεύμα και η βλασφημία αυτή, κατά το αλάνθαστο στόμα του Κυρίου, δεν θα συγχωρεθεί.
Επιπλέον, σύγχρονος Επίσκοπος με αδιαμφισβήτητες θεολογικές γνώσεις, λέει ότι όποιος διαβάσει τον βίο και τους λόγους του π.Πορφυρίου, τον βίο του Γέροντα Παϊσίου όπως τον έγραψε ο π.Ισαάκ, και την "οδό θειογνωσίας" του γ. Σωφρονίου, δεν έχει ανάγκη να διαβάσει κανένα άλλο θεολογικό βιβλίο. Εκεί βρίσκεται εμπεριστατωμένα όλη η Ορθόδοξη Θεολογία
Δημοσιεύτηκε: Κυρ Δεκ 17, 2006 4:05 pm
από taje
και την "οδό θειογνωσίας" του γ. Σωφρονίου, δεν έχει ανάγκη να διαβάσει κανένα άλλο θεολογικό βιβλίο.
Φίλε Parike,εννοείς τον "Αγώνα Θεογνωσίας"(την αλληλογραφία του Γερ.Σωφρονίου με τον Δ.Μπαλφούρ)?
Σε ρωτώ διότι υπάρχει βιβλίο τιτλοφορούμενο "Οδός Θεογνωσίας" του Ιουστ.Πόποβιτς από εκδόσεις Γρηγόρης.
Re: Γεροντολατρεία;
Δημοσιεύτηκε: Δευ Δεκ 18, 2006 9:03 pm
από Harrys1934
parikos_ έγραψε:filtor έγραψε:Έχω έναν φίλο ιδιοφυΐα σε πολλά και διαφορετικά θέματα!
Αυτό το χάρισμα τον κάνει ώρες-ώρες να έχει και ακραίες συμπεριφορές αλλά το σίγουρο είναι ότι μία συζήτηση μαζί του θα σε ξεβολέψει από πολλές βεβαιότητες σου...
Τις προάλλες συζητούσαμε και μου έλεγε ότι στην σημερινή εποχή "υπάρχει πρόβλημα γεροντολατρείας στην θρησκεία μας!"
Έλεγε
"διάβασε ο καθένας δυο βιβλία του Παΐσιου και δυο του Πορφύριου - σίγουρα για μένα έλεγε - και νά αυτό είπε ο Παΐσιος ο ένας, αυτό είπε ο Πορφύριος ο άλλος.
Πρέπει να καταλάβουμε πως η βάση είναι η ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ!
Από αυτήν έχουν αντληθεί όλα και από αυτήν εκπηγάζει η θρησκεία μας."
Φυσικά, εγώ ο χριστιανός της πλάκας που δεν έχω διαβάσει σχεδόν τίποτα από την Αγία Γραφή
πήγα και παρήγγειλα την Αγία Γραφή και
Γειά σου Φίλιππα με την παρέα σου. Μείνε στις ερωτήσεις γιατί εδώ υπάρχει πολύ ψωμί. Ροτόντας μαθαίνεις. Μ’ονο μην έχεις την απαίτηση να μάθεις την Αγία Γραφή εύκολα. Φαντάσου ότι έχεις ένα πολύ μεγάλο βαρέλι γεμάτο νερό και εσύ πρέπει να το αδειάσεις με το φλιτζανάκι του καφέ σιγά, σιγά. Αυτό το βαρέλι είναι η σοφία του Θεού στον κόσμο και εσύ πρέπει να το παίρνεις σιγά, σιγά. Για την αγία γραφή δικαιολογημένα λες πως θα διακρίνεις την μία από την άλλη. Η γνήσια Γραφή έχει το αρχικό κείμενο απαραχάρακτο και δίπλα έχει ερμηνεία για την βοήθεια μας
Μην ανακατευτείς από τώρα με την παλαιά Γραφή.
Για να είσαι σίγουρος η πιο ενδεδειγμένη είναι του Τρεμπέλα και δεύτερη του Κολιτσαρα
Βράχο μέσα σου θα βάλεις με την Αγία Γραφή και τα υπόλοιπα είναι βοηθητικά. Πάντα το μέτρο που θα βλέπεις αυτό που διαβάζεις εάν συμφωνεί με την Γραφή, είναι η Γραφή. ΟΙ φωτισμένοι άγιοι Πατέρες θα σου ερμηνεύουν την Γραφή γι Όμως όπως παραθέτετε εδώ μας παρουσιάζουν τους άγιους μας ως αλάνθαστους. Εμείς ξέρουμε ότι αλάνθαστος είναι μόνο ο Κύριος αλλιώς θα είχαμε σε κάθε γωνιά και έναν Χριστό αφού είναι αλάνθαστοι. Ότι έχω μάθει μέχρι σήμερα με την βοήθεια των ερμηνευτών το έμαθα και όμως το λέω και πάλι. Σοβαρά βιβλία κάνουν σοβαρά λάθη, και θα φέρω μόνο ένα παράδειγμα γιατί δεν ωφελεί ιδίως σε εσένα που είσαι στην αρχή αλλά όταν κάνουμε κάπου λάθος να το ασπαζόμαστε και μη προσπαθούμε να το δικαιολογήσουμε, γιατί έτσι μαθαίνουμε κι’ όλλας. Στο Ιωάννου ΙΘ-25-λέει. Κάτω από τον Σταυρό είναι η μητέρα του Μαρία με την αδελφή της Μαρία του Κλωπά, και η Μαρία η Μαγδαληνή. Είχε αδελφή η παναγία μας; Όχι. (Έχει βαθιά ιστορία και αυτό για άλλη φορά) Τότε γιατί λέει εδώ η Γραφή έτσι;
Η δύση διαβάζει κατά γράμμα αλλά η Ελλάδα κατά Πνεύμα. Η δύσει διαβάζει η Ελλάδα ερμηνεύει λένε οι σοφοί μας. Στον Συναξαριστή που είναι από τα σοβαρά βιβλία στον ΙΓ τόμο έκδοσης 4η σελίδα 558, λέει όταν δε όλοι έφυγαν από τον Σταυρόν, η Μήτηρ αυτού παρίστατο εις τον Σταυρόν και η αδελφή αυτής Μαρία η του Κλωπά, την οποία ο Ιωακείμ γέννησε (συμφώνως με τον Μωσαϊκό νόμο) επειδή ο Κλωπά απέθαναν άτεκνος. Διακρίνει κανείς τίποτα εδώ; Τότε προχωρώ. Μετά την Ανάσταση βλέπουμε τον Λουκά και τον Κλωπά να πηγαίνουν προς τους Εμμαούς πότε πέθανε ο Κλωπά, αφού ακόμη είναι ζωντανός;. τα ίδια υποστηρίζει και άλλος μεγάλος ¨Άγιος και Υμνωδός ο Ανδρέα Κρήτης του 6ου αιώνα. Μετά από αυτό δεν χρειάζεται να αποδείξω το ότι οι άγιοι ναι μεν ήταν άγιοι όμως όχι αλάνθαστη. Λοιπόν φίλε Φίλιππα δεν ήθελα να το γράψω απόφευγα περισσότερο για εσένα μην σε μπερδέψω. Όμως μελετώντας θα έρθεις σε πολλές απορίες δεν μπορείς να τις λύσεις εύκολα αλλά όπως πολύ σωστά σου λέει το 123, προχωρώντας θα βρίσκεις τις λύσεις σε άλλο μέρος το ένα εδάφιο ερμηνεύει το άλλο γιατί αλλιώς η Γραφή θα ήταν 10-σελίδες και τελείωσε. Αυτό για σήμερα και έχουμε συνέχεια για την μετάφραση της Γραφής που πότε……Χάρης
ξεκίνησα να διαβάζω, κρατώντας σημειώσεις.
Πιστεύω πως ο φίλος μου είχε δίκηο - χωρίς να θέλει να μειώσει κανείς την αγιότητα των αγίων γ. Παΐσιου και Πορφύριου - στο ότι καλή είναι η ανάγνωση των αγίων πατέρων μας αλλά
η βάση είναι η μελέτη της Αγίας Γραφής.
O φίλος πέφτει στην λούμπα των προτεσταντών και των Μωαμεθανών. Οι Μωαμεθοί αντιμετωπίζουν το Κοράνι ως Άκτιστο και το θεωρούν άκτιστο-ισότιμο με τον Θεό (Αλλάχ) ως μια άλλη θεότητα ας πούμε. Στο ίδιο σφάλμα πέφτουν και η προτεστάντες. Αυτή η απόρριψη της βιωτής και της διδασκαλίας των αγίων Γερόντων ειδολοποιεί την Αγία Γραφή η οποία μπορεί να είναι θεόπνευστη, αλλά παραμένει ένα κείμενο. Ένα κείμενο που οδηγεί τον άνθρωπο στην κάθαρση (γι' αυτό οι κατηχούμενοι στο στάδιο της κάθαρσης μελετούσαν τους συνοπτικούς) και στον φωτισμό του νοός (γι' αυτό η βαπτιζόμενοι μελετούσαν το πολύ ανώτερο σε πνευματικά νοήματα κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο). Έτσι λοιπόν λέμε στην Ορθόδοξη Παράδοση ότι και να καταστραφεί η Αγία Γραφή και να εξαλειφθεί από προσώπου γης, αν υπάρχει ΕΣΤΩ ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ μπορεί να την γράψει πάλι.
Επιπλέον το ίδιο Άγιο Πνεύμα που φώτισε τους συγγραφείς τωης Αγίας Γραφής να γράψουν ό,τι έγραψαν, ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ φώτισε τους Γεροντάδες μας να πουν ή να γράψουν αυτά που έγραψαν. Οπότε η οποιαδήποτε υποτίμηση του λόγου π.χ. του π.Παϊσίου, συνιστά βλασφημία του Αγίου Πνεύματος, γιατί περιορίζουμε την ενέργειά του σε συγκεκριμένη εποχή. Το Άγιο Πνεύμα, όμως, ως Θεός ενεργούσε και ενεργεί πάντοτε. Αυτοί που αμφισβητούν την δυνατότητά Του να φωτίσει και σύγχρονους Γεροντάδες για να πουν ή να γράψουν κάποια πράγματα, βλασφημεί το Πνεύμα και η βλασφημία αυτή, κατά το αλάνθαστο στόμα του Κυρίου, δεν θα συγχωρεθεί.
Επιπλέον, σύγχρονος Επίσκοπος με αδιαμφισβήτητες θεολογικές γνώσεις, λέει ότι όποιος διαβάσει τον βίο και τους λόγους του π.Πορφυρίου, τον βίο του Γέροντα Παϊσίου όπως τον έγραψε ο π.Ισαάκ, και την "οδό θειογνωσίας" του γ. Σωφρονίου, δεν έχει ανάγκη να διαβάσει κανένα άλλο θεολογικό βιβλίο. Εκεί βρίσκεται εμπεριστατωμένα όλη η Ορθόδοξη Θεολογία
Δημοσιεύτηκε: Δευ Δεκ 18, 2006 10:54 pm
από Shubik
Νομίζω πως μπορεί να παρεξηγήθηκε ο φίλος του filtor. Είναι φαινόμενο της εποχής μας να έχει διαβάσει κάποιος 15 βιβλία για τον γέροντα Πορφύριο και να μην έχει διαβάσει ποτέ ολόκληρη την Αγία Γραφή για να πάρει έστω μια ιδέα. Η απομόνωση οποιοδήποτε βιβλίου από το πνεύμα της Παράδοσης μπορεί να οδηγήσει σε παλαβά συμπεράσματα. Δε νομίζω πως ο φίλος του filtor εννοούσε να διαβάζουμε την Αγία Γραφή και να την ερμηνεύουμε όπως θέλουμε αλλά να την μελετούμε σοβαρά μέσα στο πλαίσιο ερμηνείας των Πατέρων. Όχι μόνο την ακούμε στις ακολουθίες αλλά και οι φράσεις των ακολουθιών σε μεγάλο βαθμό προέρχονται από την Αγία Γραφή. Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μεταξύ οποιοδήποτε βιβλίου και Αγίας Γραφής.
Ο απόστολος Παύλος στο 4 κεφάλαιο της πρώτης επιστολής προς Θεσσαλονικείς φαίνεται να εκτιμά πως η Δευτέρα Παρουσία θα τον βρει ζωντανό. Είναι μία ανθρώπινη εκτίμηση που δεν επαληθεύτηκε. Σήμερα οι θεολόγοι και οι πιστοί μπορεί να κάνουν κριτική και σχολιασμό σε κείμενα του αποστόλου Παύλου ή του Χρυσοστόμου αλλά απαγορεύεται να αμφισβητήσουν οτιδήποτε φέρεται να είπαν οι σύγχρονοι γεροντάδες και εδώ ακριβώς αποκαλύπτεται η ουσία του προβλήματος της γεροντολατρείας.