Σελίδα 2 από 10
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 2:27 pm
από dalitis
elenas έγραψε:
Ξέρω πολλά γιαυτούς και πολλά για την διοικούσα εκκλησία.
Δεν γνωρίζω σκανδαλα γιαυτούς.
Για την διοικούσα εκκλησία, γνωρίζουμε όλοι.
Γιαυτό εγώ στην πυρά που άναψε, δεν θα ρίξω ουτε ένα ξύλο....
α. Χωρίς να το θέλεις επιβεβαιώνεις τα περί πουριτανικής καθαρότητας. Εδώ είναι το θέμα: αυτοί όλοι οι υπόλοιποι, οι "μη καθαροί" έχουν μιά ταπεινότητα, που σε σκλαβώνει, μιά αυθεντική ανθρωπιά..
β. Δε χρειάζεται να ρίξεις κανένα ξυλαράκι. Βαστάει καλά η πυρά..
Δεν εύχομαι να γίνουν όλα στάχτη.
Ας ανακαινιστούν.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 5:31 pm
από Ionas
Αγαπητή Elenas
Αναφέρομαι σε σένα γιατί η δική σου τοποθέτηση είναι, για μένα, η πιό αξιοπρόσεκτη.
Προσωπικά δεν είχα ούτε έχω συμμετάσχει σε κάποια τέτοια οργάνωση, αλλά νομίζω προέκυψαν από μιά αναγκαιότητα. Κακά τα ψέματα η ενορία στις πόλεις δεν έχει καμία σχέση με τα πρότυπα της πρωτοχριστιανικής κοινότητας. Αρκετά πιο κοντά ήταν η ενορία του χωριού , αλλά τα τελευταία χρόνια τα Ελληνικά χωριά τείνουν να εκμηδενιστούν.
Εφόσον λοιπόν δεν μπορούσε να καλύψει η ενορία την αναγκαιότητα του πιστού να βρίσκεται κοντά με τους αδελφούς να ζει πραγματικά σαν σώμα Χριστού, έγινε προσπάθεια να καλυφθεί το κενό αυτό από τις οργανώσεις. Σίγουρα προσέφεραν αρκετά οι οργανώσεις αλλά τα ανθρώπινα πάθη δημιούργησαν και αρνητικές καταστάσεις.
Το τέλειο και το ωραίο θα ήταν η ενορία να είναι κύτταρο της Εκκλησίας πραγματικά ζωντανό και από εκεί να ξεκινάει και να τελειώνει η εν Χριστώ ζωή και δράση του πιστού.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 5:37 pm
από elenas
dalitis έγραψε:elenas έγραψε:
Ξέρω πολλά γιαυτούς και πολλά για την διοικούσα εκκλησία.
Δεν γνωρίζω σκανδαλα γιαυτούς.
Για την διοικούσα εκκλησία, γνωρίζουμε όλοι.
Γιαυτό εγώ στην πυρά που άναψε, δεν θα ρίξω ουτε ένα ξύλο....
α. Χωρίς να το θέλεις επιβεβαιώνεις τα περί πουριτανικής καθαρότητας. Εδώ είναι το θέμα: αυτοί όλοι οι υπόλοιποι, οι "μη καθαροί" έχουν μιά ταπεινότητα, που σε σκλαβώνει, μιά αυθεντική ανθρωπιά..
β. Δε χρειάζεται να ρίξεις κανένα ξυλαράκι. Βαστάει καλά η πυρά..
Δεν εύχομαι να γίνουν όλα στάχτη.
Ας ανακαινιστούν.
Δεν ξέρω αν η καθαρότητα χωρίζεται σε πουριτανική η μη αλλά δεν μίλησα καν για καθαρότητα.
Αλήθεια η μή καθαρότητα, όπως εσύ ονομάζεις αυτό που εγώ αναφέρω ως σκάνδαλο,ειναι εχέγγυο ταπεινότητας και αυθεντικής ανθρωπιάς?
Βέβαια κάποιοι που μετείχαν σε σκάνδαλα και μετανόησαν και είναι ταπεινοί. δυστυχώς όμως είναι πολύ λίγοι. Πίστεψέ με ξέρω τί λέω!
Ο Θεός -ευτυχώς- συγχωρεί και τους καθαρούς και τους μη, έτσι ώστε πλεονασμός να είναι η φωτιά που, όπως λες, καλά κρατεί.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 5:40 pm
από nkope
Φίλε elenas, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει δύο τρόπους ζωής ως ευλογημένους, την έγγαμη ζωή και τον μοναχικό βίο. Ο μοναχικός βίος για να είναι ευλογημένος απαιτεί το μοναχικό σχήμα. Άλλος τρόπος ζωής δηλαδή άγαμος βίος χωρίς μοναχικό σχήμα δεν είναι ευλογημένος. Δυστυχώς στις οργανώσεις αυτές, τουλάχιστον μέχρι τότε που ήμουν εγώ ενθάρρυναν μια τέτοια κατάσταση και στους άνδρες και στις γυναίκες. Επίσης οι υπερβολές στα τυπικά δεν είναι σωστές γιατί απωθούν.
Όπως είπα και πιο πάνω όποιος έχει ζήλο ας δράσει μέσα στις ενορίες, η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει ανάγκη από παραεκκλησιαστικές οργανώσεις.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 5:44 pm
από elenas
Ionas έγραψε:Αγαπητή Elenas
Αναφέρομαι σε σένα γιατί η δική σου τοποθέτηση είναι, για μένα, η πιό αξιοπρόσεκτη.
Προσωπικά δεν είχα ούτε έχω συμμετάσχει σε κάποια τέτοια οργάνωση, αλλά νομίζω προέκυψαν από μιά αναγκαιότητα. Κακά τα ψέματα η ενορία στις πόλεις δεν έχει καμία σχέση με τα πρότυπα της πρωτοχριστιανικής κοινότητας. Αρκετά πιο κοντά ήταν η ενορία του χωριού , αλλά τα τελευταία χρόνια τα Ελληνικά χωριά τείνουν να εκμηδενιστούν.
Εφόσον λοιπόν δεν μπορούσε να καλύψει η ενορία την αναγκαιότητα του πιστού να βρίσκεται κοντά με τους αδελφούς να ζει πραγματικά σαν σώμα Χριστού, έγινε προσπάθεια να καλυφθεί το κενό αυτό από τις οργανώσεις. Σίγουρα προσέφεραν αρκετά οι οργανώσεις αλλά τα ανθρώπινα πάθη δημιούργησαν και αρνητικές καταστάσεις.
Το τέλειο και το ωραίο θα ήταν η ενορία να είναι κύτταρο της Εκκλησίας πραγματικά ζωντανό και από εκεί να ξεκινάει και να τελειώνει η εν Χριστώ ζωή και δράση του πιστού.
Δεν θα διαφωνήσω μαζί σου αλλά δεν μπορώ να σιωπήσω καθώς οφείλω πράγματα σε αυτούς τους ανθρώπους.
Δεν μιλώ για αναβίωση των οργανώσεων. Για αναγνώριση μιλώ ΚΑΙ των καλών που έχουν προσφέρει. Τουτέστιν ας τους απονείμουμε τα εύσημα και μετά ας τους κάψουμε.........
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 5:46 pm
από elenas
Nkope η απάντησή μου προς τον Ιοna νομίζω ταιριάζει και σε σένα.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 5:54 pm
από nkope
Ούτε εύσημα να τους προσφέρουμε, γιατί ο Χριστιανός δεν ζητά εύσημα απ΄ τους ανθρώπους αλλά μόνο από τον Κύριο, ούτε να τους κάψουμε.
Άλλωστε εγώ δεν αναφέρομαι σε πρόσωπα, αφού υπήρξα κι εγώ ένας απ΄αυτούς για ένα διάστημα της ζωής μου, αλλά στην ιδέα των παραεκκλησιαστικών οργανώσεων.
Δημοσιεύτηκε: Δευ Απρ 02, 2007 6:03 pm
από elenas
Αν μιλάμε μόνο για την ιδέα βεβαιως και συμφωνώ. Είναι σαφές νομίζω και στο αρχικό μου κείμενο
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 12, 2007 4:11 am
από dalitis
elenas έγραψε: Δεν ξέρω αν η καθαρότητα χωρίζεται σε πουριτανική η μη αλλά δεν μίλησα καν για καθαρότητα.
Αλήθεια η μή καθαρότητα, όπως εσύ ονομάζεις αυτό που εγώ αναφέρω ως σκάνδαλο,ειναι εχέγγυο ταπεινότητας και αυθεντικής ανθρωπιάς?
Ο Παπαδιαμάντης, όπως ίσως (δεν) ξέρετε, είναι απορριπτέος γιά τις Οργανώσεις.
Όχι μόνο διότι γράφει τολμηρά σε αρκετά διηγήματά του, αλλά και διότι ο ίδιος δεν αποτελεί διόλου το πρότυπο του χριστιανού.
'Ητανε "ανεπρόκοπος", "αναξιοπρεπής" και προπαντός "πότης"..
Πώς γίνεται όμως, η διαδρομή των χρόνων να τον δικαιώνει, η συνείδηση του λαού να τον καταξιώνει, και να του απονέμεται ο τίτλος του "Αγίου των Γραμμάτων";
Πώς γίνεται, αυτός να θεωρείται ο γνήσιος εκφραστής της ελληνορθόδοξης Παράδοσης και να παίρνει θέση πλάϊ στον Άγιο παπα-Πλανά;
Οι Οργανωσιακοί είναι αφάνταστα φινετσάτοι και άψογοι, αλλά αυτό ακριβώς αποτελεί και την αχίλλεια πτέρνα τους..
Δημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 12, 2007 8:01 am
από elenas
dalitis έγραψε:elenas έγραψε: Δεν ξέρω αν η καθαρότητα χωρίζεται σε πουριτανική η μη αλλά δεν μίλησα καν για καθαρότητα.
Αλήθεια η μή καθαρότητα, όπως εσύ ονομάζεις αυτό που εγώ αναφέρω ως σκάνδαλο,ειναι εχέγγυο ταπεινότητας και αυθεντικής ανθρωπιάς?
Ο Παπαδιαμάντης, όπως ίσως (δεν) ξέρετε, είναι απορριπτέος γιά τις Οργανώσεις.
Όχι μόνο διότι γράφει τολμηρά σε αρκετά διηγήματά του, αλλά και διότι ο ίδιος δεν αποτελεί διόλου το πρότυπο του χριστιανού.
'Ητανε "ανεπρόκοπος", "αναξιοπρεπής" και προπαντός "πότης"..
Πώς γίνεται όμως, η διαδρομή των χρόνων να τον δικαιώνει, η συνείδηση του λαού να τον καταξιώνει, και να του απονέμεται ο τίτλος του "Αγίου των Γραμμάτων";
Πώς γίνεται, αυτός να θεωρείται ο γνήσιος εκφραστής της ελληνορθόδοξης Παράδοσης και να παίρνει θέση πλάϊ στον Άγιο παπα-Πλανά;
Οι Οργανωσιακοί είναι αφάνταστα φινετσάτοι και άψογοι, αλλά αυτό ακριβώς αποτελεί και την αχίλλεια πτέρνα τους..
Μάλλον εσείς ΔΕΝ ξέρετε ότι ο Παπαδιαμάντης δεν είναι απορριπτέος από τις Οργανώσεις. Εχω δει διηγήματά του δραματοποιημένα σε γιορτές τους και μάλιστα έγινε και συνέδριο για τον κυρ Αλέξανδρο με πρωτοβουλία οργανωσιακών και με την συμμετοχή των επιφανεστέρων παπαδιαμαντιστών της χώρας! (το διδακτορικό μου είχε σαν θέμα τον Αλέξανδρο, οπότε μάλλον ατυχήσατε ως προς θέμα!)