Κι ύστερα λένε για τον Θεσσαλονίκης
Συντονιστής: Συντονιστές
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας

- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Βρε ευλογημένε, απλή σύγκριση έκανα, μεταξύ των λόγων του Σεβασμιώτατου Θεσσαλονίκης και του Σεβασμιώτατου Κονίτσης, ως προς την ένταση του εθνικού λόγου. Δεν εξέφρασε καμιά κρίση. Άλλωστε ποιος είμαι εγώ για να κρίνω Μητροπολίτες;
Μ' αυτό μη φανταστείς ότι απολογούμαι σε σένα, απλά διευκρινίζω για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις.
Μ' αυτό μη φανταστείς ότι απολογούμαι σε σένα, απλά διευκρινίζω για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις.
Νομίζω πως ως ελεύθερος πολίτης και νοήμων άνθρωπος έχεις κάθε δικαίωμα να εκφέρεις κρίση για αυτά που γίνονται στο δημόσιο χώρο.filotas έγραψε:Βρε ευλογημένε, απλή σύγκριση έκανα, μεταξύ των λόγων του Σεβασμιώτατου Θεσσαλονίκης και του Σεβασμιώτατου Κονίτσης, ως προς την ένταση του εθνικού λόγου. Δεν εξέφρασε καμιά κρίση. Άλλωστε ποιος είμαι εγώ για να κρίνω Μητροπολίτες;
Μ' αυτό μη φανταστείς ότι απολογούμαι σε σένα, απλά διευκρινίζω για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις.
- filotas
- Κορυφαίος Αποστολέας

- Δημοσιεύσεις: 4119
- Εγγραφή: Σάβ Αύγ 11, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Νίκος@Κοζάνη
- Επικοινωνία:
Φίλε shubik το έχω σαν αρχή μου να μην εκφέρω κρίσεις, όταν απ' αυτές δεν πρόκειται να βγει κάτι θετικό. Τι νόημα έχει να πω ότι ο ένας είναι υπερβολικός ή ο άλλος δεν λέει αρκετά; Ο καθένας είτε απ΄λός πιστός είτε Επίσκοπος δικαιούται να έχει άποψη και να την εκφράζει με νηφαλιότητα.
Αυτό που πιθανόν ενοχλεί είναι η σύγχυση μεταξύ του πνευματικού ρόλου και του εθνικού ρόλου ενός αξιώματος. Όμως η γραμμή μεταξύ των δύο είναι δυσδιάκριτη κι άλλη την περνούν κατά δω κι άλλοι κατά κει.
Αυτό που πιθανόν ενοχλεί είναι η σύγχυση μεταξύ του πνευματικού ρόλου και του εθνικού ρόλου ενός αξιώματος. Όμως η γραμμή μεταξύ των δύο είναι δυσδιάκριτη κι άλλη την περνούν κατά δω κι άλλοι κατά κει.
Αγαπητέ Νίκο,
Νομίζω πως καθόλου δυσδιάκριτη δεν είναι η γραμμή του πνευματικού ρόλου και του εθνικού ρόλου. Το ζήτημα είναι ποιες είναι οι προτεραιότητες του κάθε επισκόπου. Τέλος, θεωρώ πως είναι καλό να εκφράζουμε την άποψή μας γιατί ακόμα και αν δε βγει κάτι θετικό τουλάχιστον δε θα έχει δικαίωμα ο κάθε μητροπολίτης (βλ. Άνθιμος) να νομίζει πως εκπροσωπεί το σύνολο των πιστών. Είμαστε αρκετοί που θεωρούμε τις απόψεις του αστείες. Δε μας εκπροσωπεί.
Νομίζω πως καθόλου δυσδιάκριτη δεν είναι η γραμμή του πνευματικού ρόλου και του εθνικού ρόλου. Το ζήτημα είναι ποιες είναι οι προτεραιότητες του κάθε επισκόπου. Τέλος, θεωρώ πως είναι καλό να εκφράζουμε την άποψή μας γιατί ακόμα και αν δε βγει κάτι θετικό τουλάχιστον δε θα έχει δικαίωμα ο κάθε μητροπολίτης (βλ. Άνθιμος) να νομίζει πως εκπροσωπεί το σύνολο των πιστών. Είμαστε αρκετοί που θεωρούμε τις απόψεις του αστείες. Δε μας εκπροσωπεί.
-
aposal
- Κορυφαίος Αποστολέας

- Δημοσιεύσεις: 26225
- Εγγραφή: Παρ Απρ 13, 2007 5:00 am
- Τοποθεσία: Απόστολος @ Άγιος Δημήτριος (Μπραχάμι)
Νομίζω ότι πράγματι υπάρχει σύγχυση σχετικά με τα όρια της θρησκευτικότητας και εθνικότητάς μας, αλλά δεν νομίζω ότι αυτός είναι λόγος για να αντιμαχούμε! Πάνω απ' όλα είμαστε αδέλφια και παιδιά του ίδιου Θεού!
Και ως καλοί Χριστιανοί οφείλουμε να αγαπάμε τον αδελφό μας με τις διαφορετικές του ιδέες (το προσεγγίζω θρησκευτικά και όχι πολιτικά, όπως ο Βολταίρος).
Και πρέπει να τον αγαπάω γιατί είναι αδελφός μου αλλά και γιατί δεν μπορώ να είμαι σίγουρος ότι είμαι ο μόνος κομιστής της αλήθειας. Η μόνη αλήθεια εξάλλου είναι ο Θεός. Όλα τα άλλα (τα γήινα) μπαίνουν στην υποκειμενικότητά μας.
Κι εγώ θα προτιμούσα ο Αρχιεπίσκοπός μας να καταδικάζει κάποιες ενέργειες του Υπουργού Παιδείας (μεταξύ άλλων) και παράλληλα να ενημερώνει τον κόσμο ώστε να ξεπεράσουμε τον εφησυχασμό και την άγνοια.
Αλλά ποιός είμαι εγώ που θα τον κρίνω και μάλιστα θα τον κατακρίνω;
Είναι δυνατόν εγώ ο ελεεινός και τρισάθλιος να κρίνω τον προκαθήμενο της Εκκλησίας;
ΥΓ : Όχι μόνο θα τον ήθελα να επεμβαίνει στα της Παιδείας αλλά και σε πολλά άλλα, όπως στην Eurovision, ή στην άλλη παγίδα που λέγεται "Ολυμπιακοί αγώνες"! Αλλά προφανώς το δικό μου μυαλό είναι λάθος.
Και ως καλοί Χριστιανοί οφείλουμε να αγαπάμε τον αδελφό μας με τις διαφορετικές του ιδέες (το προσεγγίζω θρησκευτικά και όχι πολιτικά, όπως ο Βολταίρος).
Και πρέπει να τον αγαπάω γιατί είναι αδελφός μου αλλά και γιατί δεν μπορώ να είμαι σίγουρος ότι είμαι ο μόνος κομιστής της αλήθειας. Η μόνη αλήθεια εξάλλου είναι ο Θεός. Όλα τα άλλα (τα γήινα) μπαίνουν στην υποκειμενικότητά μας.
Κι εγώ θα προτιμούσα ο Αρχιεπίσκοπός μας να καταδικάζει κάποιες ενέργειες του Υπουργού Παιδείας (μεταξύ άλλων) και παράλληλα να ενημερώνει τον κόσμο ώστε να ξεπεράσουμε τον εφησυχασμό και την άγνοια.
Αλλά ποιός είμαι εγώ που θα τον κρίνω και μάλιστα θα τον κατακρίνω;
Είναι δυνατόν εγώ ο ελεεινός και τρισάθλιος να κρίνω τον προκαθήμενο της Εκκλησίας;
ΥΓ : Όχι μόνο θα τον ήθελα να επεμβαίνει στα της Παιδείας αλλά και σε πολλά άλλα, όπως στην Eurovision, ή στην άλλη παγίδα που λέγεται "Ολυμπιακοί αγώνες"! Αλλά προφανώς το δικό μου μυαλό είναι λάθος.
Μελίζεται και διαμερίζεται ο Αμνός του Θεού, ο μελιζόμενος και μη διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανόμενος, αλλά τους μετέχοντας αγιάζων.

