nkope έγραψε:
Φίλε Υπομονετικέ κάνεις λάθος. Το ημερολόγιο που εφαρμόζεται στην Εκκλησία της Ελλάδος δεν είναι το Γρηγοριανό αλλά το Ιουλιανό διορθωμένο κατά 13 ημέρες. Οι υπόλοιπες μέρες προέκυψαν από τότε μέχρι σήμερα ακριβώς γιατί δεν εφαρμόστηκε το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Η λύση που χρησιμοποιήθηκε ήταν συμβιβαστική γι αυτό δεν είναι η αστρονομικά σωστή. Υποτίθεται ότι η σωστή λύση θα εφαρμοζόταν αργότερα.
Αγαπητέ nkope το ημερολόγιο που εφαρμόζει η (νεοημερολογιτική) Εκκλησία της Ελλάδος είναι πέρα από κάθε αμφιβολία το γρηγοριανό. Αν θέλεις εξήγήσε μας τι εννοείς ότι είναι το διορθωμενο ιουλιανό .
Αν εννοείς πάντως ότι προστέθηκαν 13 μέρες για να επανέλθουμε στην εαρινή ισημερία εκεί που ήταν το 325 μ Χ, όταν έγινε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος θα σου πώ ότι αυτό ακριβώς, έκανε και ο πάπας Γρηγόριος ΙΓ΄.
Ο πάπας στο Παληό ημερολόγιο, που μέχρι τότε χρησιμοποιούσαν και οι Λατίνοι, πρόσθεσε το 1582, 10 μέρες, που μέχρι τότε είχαν χαθεί, για να επανέλθει η ισημερία στο αρχικό σημείο.
Να λοιπόν η ταύτιση με το Γρηγοριανό.
Εγώ θα σου πώ και άλλους λόγους γιατί είναι το γρηγοριανό:
1) Ολος ο κόσμος στο πολιτικό του ημερολόγιο σήμερα τι έχει; 16 Ιανουαρίου με το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Σε ένα εορτολόγιο της Ελλαδικής Εκκλησίας τι ημέρα λέει ; 16 Iανουαρίου επίσης .
Τόσο η Ελληνική πολιτεία όσο και κάθε άλλη χώρα το ίδιο έχουν. Δεν νομίζω να αμφιβάλλει κανείς. Ούτε κανένα κράτος λέει ότι ακολουθεί το «διορθωμένο Ιουλιανό». Απλά επειδή
δεν υπάρχει τέτοιο ημερολόγιο. Αυτή η φράση είναι εφεύρεση των Οικουμενιστών. Και δεν θέλουν να ακούγεται ότι ακολουθούν το γρηγοριανό επειδή υπάρχουν επίσημες καταδίκες του συγκεκριμένου ημερολογίου απο 3 Πανορθόδοξες Συνόδους του 16ου αιώνα.
2) Ξέρεις πότε ακριβώς άλλαξε το Πολιτικό ημερολόγιο στην Ελλάδα; Στις 16/2/1923.
Στις 27/12/1923 (10 μήνες αργότερα) η Εκκλησία αποφάσισε την αλλαγή του δικού της ημερολογίου και στην σχετική απόφαση αναγράφεται :
«Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος ...
αποφασίζει όπως αφομοιώσει το Εκκλησιαστικόν ημερολόγιον προς το Πολιτικόν...»
(Xριστοδ.Παρασκευαίδη «Ιστορική και Κανονική θεώρηση του Παλαιοημερολογιτικού...» σελ.100).
Όταν λοιπόν η ίδια η Ι.Σ. με απόφασή της παραδέχεται ότι αφομοιώνει το πολιτικό ημερολόγιο που είναι το Γρηγοριανό , εσύ πως μας λές ότι δεν είναι το Γρηγοριανό; Γιατί γίνεσαι “βασιλικότερος του βασιλέως” για να στηρίξεις άθελά σου μια παρανομία;
nkope έγραψε:
Δεν είναι σωστό ν΄αναφέρουμε πηγές που δεν τις δημοσιεύουμε ή δεν είναι ευρέως γνωστές. Δεν ξέρω τι έγραφε μια εγκύκλιος του 1920. Εγώ γνωρίζω αναλυτικά το τι συνέβει από τις αρχές του εικοστού αιώνα μέχρι και σήμερα από αξιόπιστες πηγές και θα το αναφέρω αν ζητηθεί. Το μόνο που σου λέω είναι ότι το συμπέρασμα ότι η αλλαγή του ημερολογίου έγινε για να συνεορτάζουμε με τις υπόλοιπες δυτικές εκκλησίες είναι λανθασμένο και αυθαίρετο, αφού τότε θα γιορτάζαμε το Πάσχα μαζί με τους παπικούς πράγμα που δεν συμβαίνει.
Ο όρος Οικουμενισμός είναι πολύ μεταγενέστερος απ΄την εποχή της αλλαγής και κακώς τον χρησιμοποιείς. Όσο για τα περί Οικουμενισμού τα είπαμε παραπάνω και για αυτό αν μόνο αυτό έχεις να πεις παρακαλώ να το ξανασκεφτείς πριν απαντήσεις.
Η άποψή σου ότι δεν συνδέεται το ημερολογιακό με τον Οικουμενισμό δεν βρήκα που την στηρίζεις. Αντίθετα εγώ σου έδειξα με βάση συγκεκριμένο κείμενο αλλά και με άλλα στοιχεία παρακάτω γιατί λέω ότι είναι αλληλένδετα θέματα.
Η εγκύκλιος του 1920 μπορεί να μην είναι γνωστή για πολλούς , αλλά νομίζω πολλά άλλα πράγματα βασικότερα της πίστης μας είναι πολύ πιο άγνωστα. Οπως είπε κι ο misha νομίζω αν ρωτήσεις τυχαίους Χ.Ο. στο δρόμο πόσα είναι τα ευαγγέλια οι περισσότεροι θα σου πούνε 12.
Την εγκύκλιο του 1920 θα γνωρίζουν;
Προσωπικά τις πηγές μου τις ανέφερα. Εγκύκλιος του Πατριαρχείου του 1920. Δεν χρειάζεται τίποτε παραπάνω. Μιλάμε για τον Καταστατικό Χάρτη των Οικουμενιστών.Μπορεί να ψάξεις στο ιντερνετ να την βρείς. Να μια πρόχειρη διεύθυνση.
http://clubs.pathfinder.gr/antioikoumene/612259
Επίσης δες τι λέει η βικιπαιδεια επί του θέματος και συγκεκριμένα στην παράγραφο "Πορεία στον 20ο αιώνα".
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE% ... E%AF%CE%BF
Μέχρι προσφατα υπήρχε και στο επίσημο σάιτ του Πατριαρχείου. Απο εκεί να καταλάβεις πόση βαρύτητα έχει για τους Φαναριώτες η συγκεκριμένη εγκύκλιος και πως τους καθοδηγεί.
Οταν κατάλαβαν ότι τους εξέθετε την απέσυραν. Φαντάσου ότι απο το 1920 και πέρα εχουν εκδοθεί δεκάδες εγκύκλιοι αλλά εκείνη ήταν η μονη που έβαλαν απο τις παλιές στο site.
H σημασία της τεράστια. Ο έχω ν ώτα ακούειν ακουέτω:
Στη Πατριαρχική Εγκύκλιο του 1920 προτείνονταν 11 πρακτικά μέτρα οικουμενιστικής ενώσεως των διαφόρων Εκκλησιών. Είναι η πρώτη φορά που η Ορθόδοξη Εκκλησία ( αν υποθέσουμε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο εξέφραζε την Ορθόδοξη Εκκλησία!) με τόσο εμφανή και πανηγυρικό τρόπο αναγνώριζε την ύπαρξη άλλων Εκκλησιών του Χριστού! Και ζητούσαν την ένωσή τους, γράφοντας :
«Η καθ΄ ημάς Εκκλησία φρονούσα ότι η των διαφόρων Χριστιανικών Εκκλησιών προσέγγισις προς αλλήλας και κοινωνία ουκ αποκλείεται υπό των υφισταμένων μεταξύ αυτών δογματικών διαφορών.... Ούτω δε της ειλικρινείας και της εμπιστοσύνης προ παντός αποκαθισταμένης μεταξύ των Εκκλησιών, νομίζομεν δεύτερον ότι επιβάλλεται ίνα αναζωπυρωθή και ενισχυθή προ παντός η αγάπη μεταξύ των Εκκλησιών,
μη λογιζομένων αλλήλας ως ξένας καί αλλοτρίας, αλλ΄ ως συγγενείς και οικείας εν Χριστώ καί "συγκληρονόμους και συσσώμους της επαγγελίας του Θεού εν τω Χριστώ. Δύναται δε η φιλία αύτη και αγαθόφρων πρός αλλήλους διάθεσις εκφαίνεσθαι και τεκμηριούσθαι ειδικώτερον, κατά την γνώμην ημών, ως εξής:
α΄) ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΧΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΥΠΟ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ.
Δηλαδή τι πιο ξεκάθαρο να ακούσεις απο αυτό που ομολογείται παραπάνω;
Να αλλάξουμε ημερολόγιο ,όχι γιατί είναι στραβό το ημερολόγιο που ακολουθούμε μέχρι σήμερα, αλλά για να "ενισχυθεί η αγάπη μεταξύ των εκκλησιών" (ορθοδόξου και αιρετικών) και να μπορούμε να ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ (ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ) ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ.
Όποιος δεν θέλει να το δει αυτό αδικεί εαυτόν.
Και έχουμε συνέχεια (με επίσημα στοιχεία).
Ο τότε πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης με γράμμα που έστειλε στην Εκκλησία της Ελλάδος στις 3.2.1923 έγραφε για την ανάγκη ενός νέου ημερολογίου «
προς εξυπηρέτησιν της παγχριστιανικής ενότητος, πάντων των επικαλουμένων τω ονόματι Κυρίου εορταζόντων την αυτήν ημέραν την γέννησιν αυτού και την Ανάστασιν» (αρχιμ. Θεοκλ. Στράγκα, Εκκλησίας Ελλάδος Ιστορία εκ πηγών αψευδών τ.Β΄ σελ. 1136).
Επίσης στην ΄Εκθεση που υπέβαλε στο «Πανορθόδοξο Συνέδριο ΚΠόλεως» το 1923 ο αντιπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος Μητροπολίτης Δυρραχίου Ιάκωβος, αναφέρεται:
« Μετά την αποδοχήν υπό της Εκκλησίας του νέου ημερολογίου δια τας ανάγκας τας βιωτικάς η προσαρμογή προς αυτό, και δη ταχέως, και του Εορτολογίου αποβαίνει αναπόφευκτος. Άλλος λόγος, επί πλέον προς άμεσον προσαρμογήν και του Πασχαλίου είναι
Η ΜΕΓΑΛΗ ΗΘΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΣ, ΗΝ ΘΑ ΠΑΡΑΓΑΓΗ ΕΙΣ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΕΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΝ ΚΟΣΜΟΝ Η ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΒΙΑΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΤΑΥΤΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΚΟΣΜΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΥΣΕΩΣ ΕΝ ΤΩ ΕΟΡΤΑΣΜΩ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΕΟΡΤΩΝ»
Το τελευταίο ειδικά αποδεικνύει ότι αυτό που προείχε για εκείνους τους ΙΕΡΆΡΧΕΣ ΉΤΑΝ Η ΣΥΜΠΌΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ να τάχουμε καλά με την Δύση δια του συνεορτασμού με εκείνους στις μεγάλες χριστιανικές εορτές.
Υπάρχουν και άλλα τέτοιου είδους στοιχεία αλλά να μην κουράζω παραπάνω. Άλλωστε η ουσία φάνηκε ήδη.
Αν
παρόλα αυτά εξακολουθείς να μην παραδέχεσαι ότι η αλλαγή του ημερολογίου έγινε για λόγους οικουμενιστικούς τότε να το συζητήσουμε περαιτέρω. Οφείλεις πάντως να αντικρούσεις τα ανωτέρω επιχειρήματα.